*HELMIVAUVAT7*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jee,täälläkin historiaa tapahtunut! VENLA NUKKUI ainakin melkein KOKO YÖN omassa sängyssään ILMAN ITKUA ja melkein YKSIN..(otin aamuyöllä viereen kun oli myllännyt sänkynsä lakanat yms niin sekaisin,sit sai tissiä samalla;)...! Eka kerta 6.5kk siis kun näinkin hyvin nukkui..äiti ei kyl nukkunut,jalkoihin sattu niin pirusti,tais taas olla suonenvetoa..? Mut eiliset hyvät päikkärit vaikutti kyl hienosti hyvään yöhön!
Oliskohan käänne nyt parempiin öihin tulossa vihdoin,vaiks eipä se haittaa et on levoton nukkuja,olenhän mäkin...:) En muista milloin olisin ikinä nukkunu hirmu pitkiä unia,ehtiihän sitä haudassa maata sitten..Ja tässä kun ""lomilla"" ollaan niin jaksaahan sitä kukkua...;)

Kiitos kukkanen hyvästä seurasta :o) *löydöt pyörii jo koneessa*....

Teialla oli hauskaa kun sai linja-autossa istua ihan omalla penkillä mun vieressä, mutta niin oli bussiin tulevilla ihmisilläkin kun tuo tirpana istua tapitti siin valtavalla etupenkillä ;o)

Täälläkin sitten alkoi ne naisten vaivat jotka on ollu kauan pois...Eli rupeis oleen mahikset seuraavaan muksuun. Olis vaan kiva kun sellasii tulis ilman on-kel-mia :o(

Toisaalta on kyllä kiva alottaa työt ja bossi jo näytti vihreetä valoo mun suunnitelmille alkaa opiskelee se lähihoitajan tutkinto täs samalla *tuuletus*

Teia rakastaa ääntään...ja sen huomas linkussa moni muukin kun Teiuska oikeen antuksellisesti ääntään käytti viihdyttääkseen itteään....

Mun pitäs jaksaa raahautua tohon kodinykköseen hakee likoille huoneeseen vihdoinkin verhot! Kappaan on leikattu jo kukkaset mutta liimaus viel puuttuu ja pitkät sivuverhot *ai minäkö saamaton??*

Kohta meil taas talo täyttyy lapsista (tai onhan tääl nytkin jo likoilla molemmilla kaverit eli 5 lasta löytyy tällähetkellä) mutta siis illalla tulee 2 hoidokkia koko viikonlopuksi ja sitten ollaan taas suurperhe ;o) jos tän suurperheen veis mettään sienestämään.....

Hauskaa viikonloppua kaikille pikku helmiksille!!

ps. Teialla alkaa ikenet turpoon jo pikkuhiljaa eli hampaita on tulossa...ootteko antanu yöks (jos selkeesti hampit on kasvamassa ja olo tukala) jotain droppei?

Voihan velli,nyt se tekee tuloa meiksiinki se syysflenssu..Eilisiltana pakkas nokka aiva tukkoon,hono-hono..Aamulla hengitys kuitenkin onnistu niitten kahden röörin kautta,joten suuntasimme Mintun kanssa sinne vauva-jumppaan.
Samperi,siellähän tuli oikeen hikikii.Se oli vähän sellasta ""loru-laulu""jumppaa,mitään musaa ei ollu,ite lauleskeltiin ja loruiltiin siine vauvojen nostelun ja punnertelun lomassa.
Ihan hauskaa,vaikkei mitään sellasta perinteistä jumppaa.Eihän se ihan normi-airobikki ;) taitas noitten kersijen kanssa onnistua.

Torstaina oltiin siellä muskarissa ja kivasti meni sekin.Muksut oli ikäskaalalla 2kk-11 kk.Löyty vipeltäjää jos jonkinmoista.Kaksi isukkiakin oli mukana ;o)).

Ergolla kantaen sinne mentiin,matkaa vaan 15 min kävely/suunta.Ihan kivasti jaksaa kantaa eessä,mut selkäpuolella varmaan vielä mukavempi,kun sillepuolelle ""siirrytään"".
Jotenki on tuo oma ristiselkä ollu vihottelukannalla.Aamuyöstä juilii ja on kun tulessa.
Pitäs varmaan jotain selkä/vatsaliikkeitä ruveta tekee urakalla.Alkaa tuo ihmispunnuksen nostelu jo tuntua tässä kropassa.

Mitenköhän tänätalvena mahtaa tarvita noita talvikenkiä lapselle?
Entäs haalarit,jotkuhan oli jo ilmeisesti ostanu jotain(??)?Eikö tolla äp-puvulla pärjää tätä talvea..Se taitaa olla kyllä sellanen malli,ettei konttaaja ainakaan pysy kuivana?!

Lähempäs keittelemään kuumaa mehua,luomu dopingia harrastamaan...

Voi Mansku... Toivottavasti säästyt pahimmalta!

Mahtaako näillä pimenevillä illoilla olla jotain tekemistä asian kanssa kun meilläkin on nukuttu jo kolme yötä?! Syömättä ollaan menty jo kauan ja nyt ei ole tarvinnut edes sitä tuttia laittaa. Mulla kyllä silti särkee joka aamu päätä. Tarttis varmaan mennä tyynykauppaan kun on niskat ihan jumissa. Inhottavaa kun vihdoinkin saa levätä kunnolla ja silti on ihan poikki. Elviira vilkuttelee kovin, nyt molemmilla käsillä yhtä aikaa. Eilen muskarissa katsottiin kovin mallia konttaavasta lajitoverista. Jos vaikka olis tarttuvaa ;)

Viikonloppuja kaikille!

Hohhoijaa! Just kun mä oon kehunu, että meidän poika nukkuu aika hyvin, jopa koko yön läpeensä, niin jokos alkaa sit tuleen hampaita ylhäälle ja samalla pukkaa flunssan tapaista. Viimeyö meni heräillessä tunnin tai kahden välein. Pari kertaa söi tissiäkin, ja muilla kerroilla ei kelvannut, huusi vaan. Annoin Panadol-suppoa, se vähän rauhoitti välillä. Krooh. Yks etuhammas puhkes jo lauantaina, mutta nyt sieltä on tulossa toinen viereen ja yks kulmahammas. Ehkä jo tänään puhkee, sen näköiset oli aamulla. Eli luvassa lisää levottomia öitä. No, onneks tämäkään ei ole ikuista!

Heips, pitkästä aikaa. Kirjoittelin tänään jo aikasemmin, mutta viesti hujahti jonnekin muualle..
Elikä sama uusiksi. me ollaan oltu Joonan kanssa viikko mummilassa täyshoidossa. Kyllä oli ihanaa. Mummilla oli viikko lomaa ja oli mielellään Joonan kanssa, joten äiti pääsi kavereita moikkaamaan. Kävin jopa pitkästä aikaa ratsastamassa. Viiden tunnin maastovaellus heti kylmiltään, joten parina seuraavana päivänä oli paikat kipeenä. Joona oli ollut kuin enkeli mummin hoidossa.

meillä yö heräämiset jatkuu. Mikä ihme siinä mahtaa olla, että poika herää itkien neljä-viisikertaa yössä. Hammas on jo puhjennut ja uusi ei näy, joten vika jossain muussa. En ole enää imettänyt öisin, koska huomasin, että nälkä ei ole. Kunhan lutkutti tavanvuoksi tissiä. Muutenkin imetys alkaa olla loppusuoralla, kun päivisin ei tissi enää kelpaa. Koitan imettää aamulla ja illalla. Maidon juonti tökkii muutenkin, enkä saa poikaan uppoomaan 6 dl:aa maitoa. Pitäis antaa ennen ruokaa, mut sitten ei ruoka taas maistu. Hankalaa.

Talvipuvusta, että ajattelin pärjätä pakkauksen puvulla. En ole vielä sitä kokeillut, mutta eiköhän se sovi. Kävin kirppiksillä ostamassa Joonalle vaatteita, kun alkoi olla kaikki vaatteet pieniä. Pitää ostaa jo 80 cm:n bodeja.

Jaahas pitää luovuttaa kone miehelle. Toivottavasti viesti tulee tällä kertaa oikeaan osoitteeseen.

Heippa!

Meillä ollaan jälleen terveiden kirjoissa, ainakin toistaiseksi!! Nää päivät on vierähtäny taas hurjaa vauhtia ja Eetukin on kehittynyt kovasti. Siis nyt on täysin konttausasennossa ja pari kertaa saa kättäkin jo liikutettua eteenpäin. Jännityksellä odotamme, että koska se mahtaa tapahtua, et pääsee eteenpäin oikein konttaamalla. Olen itse ollut vauvana nopea liikkeissäni ja välillä oikein ottaa aivoon, kun mun äiti aina vertaa mua Eetuun. Kuinka nopeasti minä kehityin ja kuinka nopea Eetun nyt sitten on. Mitä ihmettä sillä on väliä, kun jokainen varmasti liikkuu ajallaan.

Meillä kans nukuttiin toissa yönä ekaa kertaa 20.30 - 07.00 ja sitten vielä maidon voimalla pari tuntia. Nyt isi välilä alkanu ottaan Eetua kainaloonsa nukkuun. Niin ja arvatkaas mitä mammat?! Mä kävin kans ekaa kertaa baarissa reilusti yli vuoteen. Oli se aika mukavaa. Meillä on isukki nyt myös lupaillu, että saisin lähteä kaverin kans Lontooseen ensi vuoden puolella. Nyt tietty sitten aivan innolla surffaan netissä etsimässä kaikkee Lontooseen liittyvää. Hän ehdotti sitä mulle aivan itse!

Minä kans olen ajatellut pärjätä äitiyspakkaushaalarilla ja muutama muukin meillä taitaa olla. Siinä mielessä voitaisiin varmaa pärjätäkin, kun kuitenkin olen Eetun kanssa kotona. Pääsee sitten sisälle, kun alkaa vaatteet oleen märkinä.

honey: Mulla on kans ollu noita univaikeuksia. Ei joka yö, mut silloin tällöin. Aika tylsää herätä keskellä yötä ja valvoa pari tuntia. Kai se siitä ajan kanssa. Olen sen niin ajatellu, et kun on ollu nyt monta kuukautta ""palveluksessa"" niin ei se elimistö heti muuta rytmiään, varsinkin kun mä heräilin jo raskausaikanakin.

Nyt laittaan Eetulle ruokaa ja palaillaan taasen.

plääh,meillä ihan pyllystä viime yö,eppu heräs kolmen maissa ja ryömi ja pyöri sängyssään,välillä känisi ja itki,ei auttanu mikään, ihan virkeenä muka välillä. Sit ku oli puolitoistatuntia pyöriny,tuli kauhee nälkä ja pakkohan sille oli sitte antaa tissiä. No sitte nukahti kyllä ja loppuyön nukku. Hitsi,toivottavasti oli nyt vaan joku ihme yö,samanlainen yö oli mökillä toissa viikonloppuna,eikä mitään syytä löytyny. No eikai aina ookaan syytä,toivon vaan että ens yönä nukuttais taas normaalisti!!

Tarvis alkaa tekeen ite noita liha yms soseita,mutta jotenkin en oo saanu aikaseks,ja oon iha ummikko, siis mitä lihaa ja miten valmistetaan?jauhelihaa?mä en tiä mitään...alkaa oleen meinaan aika kalliita noi valmissoseet,kun niitä meneeki jo pari purkkia päivässä.

jaahas,jos menis ite syömään välillä :)

Moiks..Täällä vois jo tottua (mut ei parane;) et likka taas nukahtaa itekseen yöunille ja sit vielä nukkuu yön läpi melkein heräämättä..(itkee n kerran yössä mut taas nukahtaa sit) Mut vaihteleehan noi niin jatkuvasti juttujaan että.. tänään muuten likka pitkästä aikaa nukku yli 2h päikkärit ulkona,luxusta sanon minä! Ja mitäs mä,no käytin ajan hyväks ja pesin lattiat.. :/ Olis sen ajan kyl voinu kerrankin vaan lepuuttaa...
Olipas virkistävää olla pitkästä aikaa nyrkkeilemässä,ja ihan hyvin oltiin kotona pärjätty:)
Jeps,syömään menen nyt,ettei vaan laihtuun pääse *wirn*

Niinhän ne rytmit vaihtuu... viime yö valvottiin. Tosin tytölle iski nyt sitten se tauti, jonka luulin jo unohtaneen meidät. Onneks ei ole ollut kuumetta, eikä se muutenkaan niin kauheen kipee ole. Nokka vaan vuotaa kuin seula, eikä siinä tietenkään saa nukuttua. Laitoin patjan alle tyynyn korottamaan päätyä ja päiväunilla ainakin auttoi. Toivon tosiaan että saisi yöunetkin nukuttua rauhassa.
Olin tänään syksyn toisissa kuoroharjoituksissa yliopistolla ja Elviira oli mukana. Uskomattoman reippaasti istu mun sylissä koko ajan. Nauratti muita kuorolaisia ja laulo tietysti mukana koko ajan.
Seitsemän kuukautta tuli eilen täyteen eikä likka vieläkään pääse lattialla eteenpäin. Nyt se on vasta hoksannut sen, että kääntymällä ja kierimällä pääsee yllättävän nopeesti paikasta toiseen. Ja tietysti sillä ihanalla kävelytuolilla. Saan rauhassa tehdä hommiani kun tyttö tulee tuolinsa kanssa innoissaan perässä ympäri kämppää.

Aleksi tänään 7kk!
Ja sen kunniaksi; Alkoi ryömimään!
Minkäs muun kuin kaukosäätimen perässä :)
Ihana, meni monta metriä, kun siirsi kakea eteenpäin, voi äitin pikku mussua <3
Toivottavasti muistaa tän uuden taidon vielä huomennakin, niin voidaan treenata oikeen tosissaan ;)

Oliko se Loore, joka valitteli, että yöllä pitää harjoitella konttausasentoa jne? Meillä rauhoittui hyörimiset ja pyörimiset, kun ostin unipussin pojulle. Muutenkin ihan loistava ostos, meillä ei meinaan peitot pysyneet päällä hetkeekään.

Ja omaa tahtoa on tässäkin äijässä huomattavissa. Tuo kaukosäädin ja kännykkä olis maailman parhaita juttuja, ja sitten jos niitä annetaan hetkeksi käsiin pyöriteltäväksi, niin naurun kikatus raikaa. Mutta auta armias, jos yritätkin riistää kännyä tai kaukoa herralta, tai se tippuu käsistä, huuto on niin valtava, ettei hengittääkään muista välillä. Huhhuh.
Mihinkähän tämän kanssa vielä joudutaan...

Hih,violet80, tutulta kuullostaa!:D kaukosäätimet on kaikista ihanimmat epun mielestä,oikeen silmät kiiluu ku se näkee jossain sellasen!ja pois ku yrittää ottaa niin kamala huuto kans. Tosin kamala huuto tulee kaikista mitä siltä yrittää ottaa pois,osaa kylläs en suuttumistaidon, jos ei jotain saa. Äitiinsä tullu...ise on vaan kiva opettaa sille, että kaikkea ei vaan saa, ku äiti jos jotain haluaa niin ihan varmaan rissaa isiltä, ja tarpeeks kauan ku huutaa niin saa!;) tarvii alkaa tekeen se epulta salassa vaan!:D hihhih...

Viime yo nyt nukuttiin iha hyvin,pari kertaa tuttia suuhun vaan.

flunssa iski muhun illalla,päätä särki ja nenä tukossa, ja nyt sit on iha kamala olo:( äkkiä jotain lääkettä ja epun kans päikkäreille. hitto.

Joo,konttausasento on pop,kuukauden päivät se sitä on harjotellu,mutta eteenpäin ei edelleenkään mee ku ryömimällä,mutta siinä onkin vauhti jo kova. niin ja istumaan herra oppi viikonloppuna,laitoin sen sänkyynsä ku menin jotain tekeen ja ku tulin takasin niin siellä se istu ja nauro mun ilmeelle ku olin ihan hoomoilasena että mitä se tekee!:D eilen sitte se sängyssään otti laidoista kiinni ja nousi seisoon sillai polvien päälle ja siinä heilu. Ja illalla sit ku istuin lattialla niin koko ajan piti kiivetä sillai ""seisoon"", muutamat kopsaukset ku pää osu lattiaan ku kaatu..

no nyt se on jumissa tuolin alla,tarvii mennä pelastaan...

Ootteko te antanut muruille jo salaatteja ruuan kanssa? Meillä salaattina toimii raastettu kurkku, raastettu porkkana sekä tomaatti... muuta en oo vielä kokeillu :o)

Ainiin...Nyt siis on tilanne tämä että ehkäsyy ei käytetä kun ei noita vauvoja oo ennenkään tullu tosta noin vaan..mutta siis ihan yrittämällä yrittämään ruvetaan helmikuun jälkeen seuraavaa vauvaa...toive ois sillain et niille tulis se pari vuotta ikäeroo..niin ellei sitten tärppää aikasemmin ihan vahingossa ;o)

*oottelee malttamattomana helmikuuta* :oD

Katteltiin niitä ens kesän matkakohteita ja ajateltiin että jos lähettäis tonne turkkiin koko perheen voimin.... Eli sitäkin ootellessa...

Meilläkin on vaan kurkkua raastettu ruokien kyytipojaksi.
Omppua annoin kerran lohkona kouraan ja alko aivan intona raastamaan noilla taltta-etuhampailla paloja.Alko jo mammaakin hirvittää,jos kunnon lohkaraan saa jäystettyä irti ;o)).

Sannannaa:Meinaattekos ihan suurperheellisiksi ;)..*MUISTELEE*,eikös teillä ollu Teialla sisaruksia??

Meillä Mintulla vaan köhänuha jatkuu..On tosi kurjaa,kun se vellova räkä+yskä herättää neidin yöllä.Eikä oikeen ite tiedä mitä pitäs tehä vai ei mitään??Sängynpäätyä on kohotettu,lämmintä vettä juotettu,nenää yritetty tyhjentää**niistä niistä*..Ei kai tässä auta kun aika.
Miten se jaksaa vaan tuo typy olla silti niin ilonen ja virkeä,ei voi kun ihmetellä.

Liharuokaa ollaan maisteltu.Alotettiin ihan valmiilla purkkipöperöllä.Jotain piltin broileripataa 8 kk tais olla.Terkka sano sillon,ettei niitä 5kk tarkotettuja kannata ostaa vaan siirtyy suoraan tohon isompien mössöön.On vähän karheempaa/maistuvampaa muonaa.Vähän niitä riisiä+maisseja haarukalla möössäsin pienemmäks.
Paistijauhelihaa keittelin yks ilta ja pakastelin annospusseiksi.Tänää pitäs siitä neidille ruokaa kehitellä.

Konttausasentoa treenataan kovasti.Jörmöttää kun joku gekko vai mikä lisko se on kun sahaa paikallaan ees taas liikkuakko vai ei..Hassun näköstä.

Muutamat yöt nukuttiin jo ilman tissittelyä,illalla huitastun vellin voimin n.150-200ml.Nyt tää lentsu on vähän sotkenu kuvioita ja oon antanu tissiä krt/yö,josko se auttas tohon liman valumiseen.

Tosta sairastelusta tuli mieleen:
Onkos teidän beibeillä vakuutuksia ja millasia??
Meillä ei ole ja mietityttää pitäskö ottaa vai no..
Veljenpojalla(1.4v) juuri todettiin maitoallergia ja onhan siinäkin tsembalot.

Minttu on tänään 7 kk ja ONNEA myös Inka synttärikaima ;o)) !!! +tietty muutkin täyttäneet +täyttävät!!!

Huomenna ois taas muskari + pe vauva-jumppa ;o))

violet,otin neuvostas vaarin (hih) ja kokeilin kans kaukosäädintä Venlan menohaluja lisään ;) no jopas,kyllähän täälläkin näköjään eteenpäinkin osataan mennä kun vaan on tarpeeks hyvä porkkana :D Omat lelut sucks ja kaikki ""kielletyt"" kelpaa.. *hihih*
No vauhti ei vielä päätä hurmaa,ja tekniikkakin hukkuu aina välillä,mut pikkuhiljaa..
Huomenna pitäis sit sairaalasta lääkärin soittaa et miten on maitoaltistus mennyt,kuinkahan kehtaan sanoa et muuten ihan hyvin mut millä ihmeellä sitä maitoa tolle rääpäleelle sais meneen;)? Puuron sekaan olen sitä saanut huijattua jonkin verran,ja eipä siitä määrästä nyt ainakaan isompi ihottumia ole tullut? Noh,huomenna ollaan taas fiksumpia..kait?

Ennätinpäs vaihteeksi kirjoittelemaan.. Mies on pohjoisessa mettäreissulla, ja ollaan Matiaksen kans oltu jo melkein viikko kaksistaan. Huomenna isikin tulee taas kotiin, niin saa äitikin hengähtää. Tosin appiukko tulee kans, joten pakko siivota vielä kämppä...

Tänään oli muskari ja kerta kerralta se tuntuu olevan kivempaa. Varsinkin kun on kauheesti kavereita Matiakselle, ja jokaisen luo pitäis yrittää ryömiä.. :=)

Pukeminen ja vaipanvaihto sucks, kun herra ei millään haluais takkia, hattua tai tumppuja. No, ei se tosin tykännyt paksummista vaatteista viime talvenakaan, joten sinänsä ei mitään uutta... Onneksi se karjuminen ei oo mitään hirveetä itkemistä, kunhan huvikseen testailee ääntänsä. Hyvän näköistä tosin, kun toinen syyshaalarissa makaa mahallaan lattialla, pylly ilmassa ja karjuu.. =) Nyt oonkin suosiolla jättänyt lapasten ja hatun laiton siihen, kun istuu jo vaunuissa ja ollaan just menossa ovesta ulos.

Ai niin, meille tuli kolmas hammas ja sekin alas! Ei vissiin pikkuherra meinaa ylähampaita tehdä ollenkaan, vaan kerryttää ensin toisen puoliskon täyteen. =) Kovasti edelleen ryömitään, eikä konttausasentoa ole vielä edes kokeillut. Pääsee jo vähän korkeampien kynnysten yli vessaan ja kylppäriin, ja syö siellä mielellään mattoa.. Varmaan tosi hygieenistä.. =) Istuu nätisti ilman tukea, seisoo tukea vasten (ei nouse ite ylös, mut tököttää paikoillaan, jos johonkin laittaa) ja kävelee, jos kannattelee kainaloiden alta. Tyynyt on kyllä pakko olla lähellä, kun ei ne kaatumisheijasteet vielä toimi. :o)

Eilen kokeilin antaa ekan kerran 8 kk tarkoitettuja ruokia, ja söi ihan ok. Vähän yökötti, ja varsinkin maissinpalat oli sellaisenaan vielä liian suuria, mutta vähitellen, vähitellen.. Mä en oo raasteita vielä kokeillut ollenkaan, kun oon ite allerginen raa'alle porkkanalle, omenalle, tomaatille yms.yms ja niiden kuorimisestakin tulee välillä reaktio. Saa mies kuoria kunhan tulee huomenna kotio, jotta Matiaskin saa niitä kokeilla. =) Mua on vähän alkanut huolettaa, että annankohan mä sittenkin liian vähän ruokaa tolle pojalle, kun ei se painokaan ollu noussu kuukaudessa ku n. 200 g.. Kuinka paljon teidän vaavit syö aina kerralla esim. liha- tai kasvissosetta tai vastaavaa? Meillä menee yleensä puol purkkia tai kokonainen, riippuu vähän ruuasta. Mitä te yleensäkin syötätte päivällä ruuaksi? Ehkä tää univelka alkaa tehdä tehtävänsä, kun ei aivot tunnu välillä toimivan ollenkaan.. =)

oho, tulipas nyt tekstiä.. :o) Matiaskin taitaa jo heräillä päikkäreiltään, joten hommiin vaan.. palaillaan!

Ihmeiden aika ei ole ohi: Elias meni eilen illalla nukkumaan 20:45 ja heräs aamulla 9:15. Tosin söi tissiä klo 22, 04 ja 07, mutta jatkoi aina uniaan. Taisi olla joku tilapäinen mielenhäiriö. En osannu illalla mitään oikein tehdä, ku odotin, että koska herää...
Lyhyestä virsi kaunis tällä kertaa, pakko ruveta siivoomaan, kun kummitäti tulee huomenna viikonloppukylään. Zau!

Pitääpä taas istahtaa konee ääreen, ettei vaan tarvis siivota...Sain just Joonan päikkäreille, joten pieni hengähdystauko. Ei nyt kai, tällä hetkellä Joonan kanssa on aika helppoa. Nukkuu päivällä kahdet pitkät päikkärit 1,5-2 tuntia ja yhdet lyhkäset illalla. Tykkää leikkiä ja touhuta jo paljon yksinään, joten äitiä ei tarvita ihan koko ajan vierelle. Pitää vaan vähän vahtia, koska vauhtia löytyy ja on hetkessä toisessa huoneessa johtojen ym kimpussa. Joona on paljon jo konttausasennossa, mutta ei edelleen osaa liikuttaa käsiään eli liikkuminen on sellasta ryömimisen ja konttaamisen välimuotoa:peppu ylhäällä, mutta käsivarret maassa. Nyt on oppinut nousemaan polvien varaan matalaa tukea vasten ja välillä yrittää kovasti nousta seisomaan. Vielä sais toi tasapaino kehittyä ennen kuin pönkää seisomaan, sillä muuten tulee kuhmuja.

Meillä on kanssa pukeminen ja vaipan vaihto yhtä tuskaa.Varsinkin jos Joona on väsynyt ja yrittää saada vaatetta päälle niin huh huh. Inhottaa jo valmiiksi talven tulo. Joona on kyllä nyt nukkunut päikkärit sisällä, joten sitä pukemista ei on niin hirveen usein. Hyvä kai olis nukuttaa ulkona, mut inhottava laittaa toinen rattaisiin nukkumaan valjaat kiinni ja ilman kiinnitystä poika on hetkessä mahallaan ja pönkäämässä rattaista pois.

Honey:Joonalle oli kanssa tullut kuukaudessa vain 200g painoa lisää, mutta olin silloin antanut vain yhden perunaruoan päivässä +aamu ja iltapuurot ja hedelmäsoseen. Lisäsin toisen lämpimän ruoan ja paino alko heti nousta. Nyt meillä siis syödään aamupuuro+maito, lounas+maito, maito, päivällinen+maito ja iltapuuro+maito. Imettäminen näköjään loppui, kun Joona ei enää eilen illalla huolinut tissiä ja päivällä ei ole enää kohta kuukauteen halunnut tissiä. Maito pitää saada pullosta, jotta näkee samalla mitä ympärillä tapahtuu. Haikeaa....
Ruokamäärää on vaikea sanoa, kun teen ruoan itse, mutta iso määrä siihen poikaan uppoaa. Yleensä ISO peruna, lisuketta sekä toisella aterialla lihaa. Mä tarjoan ruokaa niin kauan kunnes Joona itse ei enää huoli lisää. Ja vähän ajan kuluttua maitoa.

Nyt kahvin keittoon...

Varmaan hampaita pukkaa tännekin,yöunilta heräs jo tunnin päästä itkeen,panadolia annoin niin helpotti,mutta sit taas 5-6 valvoi muka ihan virkeänä. No,onneks sit nukahti ja 8 söi ja 10 sit herättiin. Nykyinen rytmi meillä on niin, että kolmet unet ottaa herrä,puoli tuntia-tunti, ja 19.45 yöunille. Ja yöllä ei siis syödä. Noiden ruokien kanssa en oo edelleenkään saanu hyvää rytmiä aikaan,en tiä miten ne kannattais antaa,tai siis mihin aikaan ja koska maitoa, sählään vaan niiden kans :/ yleensä epulle on maistunu kyl kaikki soseet tosi hyvin,nyt pariin päivään ei oo oikeen uponnu,johtuisko hampaista,who knows...niin, en tiä että ku 8 herätään aamulla,pitäiskö jo sillo heti antaa puuro ja sen päälle tissiä,sais sitte sen lihasoseen jo aikasemmin antaa ja vois sitte lisätä iltaan toisen, kun nyt se puuro menee vasta n.11 aikaan...ja kannattaisko tissiä antaa aina ruuan päälle,vai vaikka aina ennen päikkäreitä..hitsi ku on somplaamista!:( olis jo noi sen ikäsiä että söis niinku ""normaalit ihmiset"" :D älkää pahastuko;) miten te muut teette?

Ja onko jollain ohjieta noiden lihasoseiden tekoon?
Mä en muute oo tajunnutkaa antaa mitään raasteita yms,juuri miehelle eilen sanoin, että epusta tulee niin sihtikurkku,ku mitään ei uskalleta sille antaa!POrkkanaa mies anto,ja voi että ku se olis ollu mieleen,mutta heti ku alko pureen sitä niin kauhee paniikki että iso pala lohkee ja tukehtuu siihen...kai tän ensimmäisen kanssa on tällästä, sannannaa: sua aina kadehdin,ku uskallat kaikkea tehä ja antaa teialle, mäkun oon iha tällänen nörtti!;)

Eilen eppu otti ensimmäiset konttausaskeleet,pariin kertaan konttas ja tänään sängyllä päästä päähän. Niin ja nyt se kiipely on ihan in, ku kerran tajus että voi nousta. Ja mun jalkoja vasten nousi sitte ihan kokonaan seisoon..kyllä jotenkin nyt on kehitys huimaa, koko ajan jotain uutta oppii. Kohtahan nää jo kävelee:)

Jaas,tiadan mennä syömään :)

Ei näy hampaita meiän likalla, ei!!! ...noo kuka niitä hampaita tarviikaan?? Eipähän tarvii välittää että tulis reikiä *tsih*

Kokeilkaapas kun teette iltapuuron ni sekaan sulaneita mustikoita...niin ja älkää tilsikö niitä haarukalla, vaan kun lapsi saa niitä suuhun ni ne ikenien välissä liiskaantuu ja makua tulee suuhun todella paljon *Teian lempparia*

Meil ois lähtö kaverin mökille ja pitäs pakata :o/ Mä kyllä nyt pidän virallista kahvitaukoo tässä joten on aikaa maleksia. Ja oonhan mä jo alottanut pakkauksen...Teian sängystä ;o)

Meillä herättiin kanssa viimeyönä huutaa kurkku suorana (siis Teia heräs huutaa)... Aattelin jo et nyt tulee hampit, mut plääh, ei mitään!!!! Ensin hytkyttelin ja kytkyttelin ja kun ei auttanut ni eiko viereen ja tulppa suuhun (tissi) ja johan neiti hiljeni......tunnin päästä heräsin uudelleen ja kipasin neidin omaan sänkyyn...

Ja aaarghs, kyllä ois aamulla uni maistunut (varsinkin kun näin unta et oltiin asuntoesittelyssä pyynikillä kattomassa rinnetaloa) ja sitten mun illuusion rikkoo mun iki-ihana lehmä kello joka soittaa lambaadaa :o((( *siis kellossahan ei oo mitään vikaa (rakastan lehmii) mut kuka idis on keksinyt siihen laittaa soittoääneksi lambadan???*

Varmasti naapuritkin vihaa sitä kelloo kun kukaan tuskin haluu kuulla lambaadaa klo 6.30 aamulla :o) ..niin paitsi se kellon suunnittelija.....

No mut nyt pakkaan takas... Hyvää viikonloppua kaikille!!!!!

Voi, hitsin hitsi! Meillä ollaan nyt flunssassa. Viime yönä sain Eetun nukkuun tosi hyvin, mutta edellinen yö oli aivan kamala. Poitsu nukku sit meidän välissä ja itki ja nukkui... Nyt on itelläkin kurkku ku raastinrauta. Ei kivaa!

No, iloisempiin jutskiin. Niin meillä kans kontattiin eilen pari metriä. Yleensä toi liikkuminen on tuollaista konttaamisen ja ryömimisen välimuotoa. Välillä käännytään konttausasennosta puoli-istuvaan asentoon. On se jännää seurattavaa! Niin ja Eetu ei juurikaan kaipaa seuraa kun on lattialla, ku on nyt tuota omaa toimintaa niin kovasti.

Mites ne tuoreraasteet? Ootteko sekoittanu niitä vaan ruoan sekaan? Taas kerran peukalo keskellä kämmentä...
Loore: Mä oon keittäny kalaa, kanaa ja jauhelihaa. Survonu ne niin pieniks ku menee ja sit laittanu jääkuutiorasiaan jäätyyn ja irrotellu myöhemmin pakastuspussiin. Sit otan sieltä yhden kuution kasvissoseen kanssa. Musta tuntuu, et noi omat soseet on paljon ruokasampia, joten meil menee niitä puolesta purkista 3/4 purkkiin. Nyt on menekki huomattavasti huonompi kun on tukossa. Syö onneks kuitenkin jotain.

Meidän päivärytmi suunnilleen näin:
Yöunille: 20.30
Maitoa 5.00-7.00
Tirsat
Herätys ja puuro heti perään 8.00-9.00
päikkärit 10-11.30
lihalounas n klo 12
päikkärit 13.30-15.30
kasvispäivällinen n klo 16
torkut 18.00-18.30
puuroa n klo 19
pesut n.klo 20-20.30

siinä välissä on sitten leikkiä yms. touhua. Kyllä noi päivät voi olla hyvinkin erilaisia, jos on menoja. Sit vaan tarttee soveltaa.

Nyt viel leikkiin pojan kans. Hyviä viikonloppuja!

Moi!
Täällä vielä tapellaan flunssaa vastaan. Yöunet olleet tosi katkonaisia kun pienen nenä menee tukkoon makuulla. Muuten voi onneksi ihan hyvin.
Meillä on nyt suurinpiirtein tällainen rytmi:

6.30-7.00 herätys ja maitoa
8.30 puuroa ja nukkumaan
11-12 kasvissose ja maitoa
13.00 nukkumaan
vaihdellen 13.30-15.00 hedelmä- tai marjasose (maitoa)
16.00 yritetään päiväunia
17.00 lihasose ja maitoa
19.00 iltapuuro
hampaiden pesu
19.30-20.00 nukkumaan

Annan siis maitoa aina heti soseen päälle. Lisäksi juo joka aterialla vettä nokkamukista. Päiväunien pituus on puolesta tunnista tuntiin. Yritän pitää aika tarkkaan ruokailuajoista kiinni, paitsi tuo välipala-aika vaihtelee reilusti. Ulkoilu ja muut päivittäiset jutut taas riippuvat muista päivän menoista ja tuloista.

Heippa hei! Oltiin tänään Eliaksen kanssa sienimetsässä. Saatiin tuttavilta lainaksi sellainen selkärinkka, mihin pikku-ukko laitettiin ja ei kun menoks. Ei kyl kovin kauaa jaksettu sitä siellä kantaa, kun painaa yli 10 kiloo. (Siis Elias, ei rinkka).Huh huh. Mutta hauskaa oli. Lopun aikaa minä juoksin sienien perässä ja mies kärrytteli metsätiellä Eliaksen kanssa. Mukana oli myös appivanhemmat + yks tuttavapariskunta. Meillä oli oikein nuotio ja eväät kans, ja Eliaksella kovin ihmettelemistä.
Huomenna mennään katsomaan perjantaina ostamaamme mökkiä ja tekeen sinne pientä suunnitelmaa, mitä täytyy siellä tehdä vielä ennen talvea. Otetaan taas tuo rinkka sinne mukaan. Kivaa!
Ostin Epulle tänään 8 kk tarkoitettua lihapataa, missä on aikas kökkäreitä lihaa ja perunaa. Hyvin meni alas sattumat. Ja tuolla retkelläkin annoin pieniä ompun palasia hälle suuhun, eikä yhtään kakonut niitä. Eli nyt ei tarvi enää eihan muusiks kaikkea soseuttaa.
Jaahas, nyt kuuluu ääniä yläkerrasta. Moi taas!

Heippa taasen! Olipas kiva mökkireissu :o) *tahtoo oman mökin mettän laidalta* ....siis me kaverin kanssa kerättiin puolukkaa ja mä hamstrasin vielä suppilovahveroitakin mettästä ihan kiitettävästi. Puolukkaa sain yli 10 litraa ja suppiloita vajaa 10 litraa.

Laitetaans tähän taas vähän meidän rytmiä mitä se tänäpäivänä on:

6.30-7.00 Teia herää ja syö puuron ja tisutellaan päälle
8.30 lähetään kauppaan ja Teia ottaa 30 min päikyt
9.00 Teia leikkii ja touhuu ympäri olkkaria
11.00 aikoihin Teia syö ruuan+tisuttelee
11.30-12 aikoihin käy nukkumaan partsille
14-14.30 herää ja syyään hedelmää+tisuttelu
16.30 syyään päiväruoka (samaa koko perhe)+Teian tisuttelu
17.00 Teia nukahtaa
17.30 Teia herää ja leikkii taas ympäri olkkaria (tai sitten siskojen sylissä ympäri asuntoa)
19.00 alotetaan iltapuurotus ja pesut
sitten Teia leikkii olkkarissa taasen
20.00 tisuttelu
20.30 nukahtaa ja kannan sänkyyn nukkuu.

Nää on siis suurinpiirtein aikoja....kaikki taas riippuu sitten ollaanko menossa...

Mette: Meil on kanssa toi selkärinkka. Se oli tosi kätsy lapin reissulla kun Nea oli sellain 1 1/2 vuotias. Selkää se kyllä painaa inhottavasti (mutta Markku kantoi) ;o) ...Mä suosittelen tota liinaa kokeileen, sillä on helppo kantaa ja ei ollenkaan rasitu selkä sillain kun esim rintarepussa.

Kävin kaupasta hakee lisää tota nanin korvikejauhetta. Samalla katoin et kyllä on joo korvikkeiden hinnat noussu kivasti...mut korvike jauhe oli entisensä hintasta ;o)

Tällä viikolla käydään varaa enskesän turkin matka *jee* sitten alkaa talven jälkeen malttamaton odotus. Aateltiin jos kesäkuussa pidettäis lomat ja silloin mentäs ;o)

Iskee kunnon matkakuume kun noita lentokoneita menee tosta meiän talon yli kohti pirkkalan lentokenttää.....