Ennätinpäs vaihteeksi kirjoittelemaan.. Mies on pohjoisessa mettäreissulla, ja ollaan Matiaksen kans oltu jo melkein viikko kaksistaan. Huomenna isikin tulee taas kotiin, niin saa äitikin hengähtää. Tosin appiukko tulee kans, joten pakko siivota vielä kämppä...
Tänään oli muskari ja kerta kerralta se tuntuu olevan kivempaa. Varsinkin kun on kauheesti kavereita Matiakselle, ja jokaisen luo pitäis yrittää ryömiä.. :=)
Pukeminen ja vaipanvaihto sucks, kun herra ei millään haluais takkia, hattua tai tumppuja. No, ei se tosin tykännyt paksummista vaatteista viime talvenakaan, joten sinänsä ei mitään uutta... Onneksi se karjuminen ei oo mitään hirveetä itkemistä, kunhan huvikseen testailee ääntänsä. Hyvän näköistä tosin, kun toinen syyshaalarissa makaa mahallaan lattialla, pylly ilmassa ja karjuu.. =) Nyt oonkin suosiolla jättänyt lapasten ja hatun laiton siihen, kun istuu jo vaunuissa ja ollaan just menossa ovesta ulos.
Ai niin, meille tuli kolmas hammas ja sekin alas! Ei vissiin pikkuherra meinaa ylähampaita tehdä ollenkaan, vaan kerryttää ensin toisen puoliskon täyteen. =) Kovasti edelleen ryömitään, eikä konttausasentoa ole vielä edes kokeillut. Pääsee jo vähän korkeampien kynnysten yli vessaan ja kylppäriin, ja syö siellä mielellään mattoa.. Varmaan tosi hygieenistä.. =) Istuu nätisti ilman tukea, seisoo tukea vasten (ei nouse ite ylös, mut tököttää paikoillaan, jos johonkin laittaa) ja kävelee, jos kannattelee kainaloiden alta. Tyynyt on kyllä pakko olla lähellä, kun ei ne kaatumisheijasteet vielä toimi.

)
Eilen kokeilin antaa ekan kerran 8 kk tarkoitettuja ruokia, ja söi ihan ok. Vähän yökötti, ja varsinkin maissinpalat oli sellaisenaan vielä liian suuria, mutta vähitellen, vähitellen.. Mä en oo raasteita vielä kokeillut ollenkaan, kun oon ite allerginen raa'alle porkkanalle, omenalle, tomaatille yms.yms ja niiden kuorimisestakin tulee välillä reaktio. Saa mies kuoria kunhan tulee huomenna kotio, jotta Matiaskin saa niitä kokeilla. =) Mua on vähän alkanut huolettaa, että annankohan mä sittenkin liian vähän ruokaa tolle pojalle, kun ei se painokaan ollu noussu kuukaudessa ku n. 200 g.. Kuinka paljon teidän vaavit syö aina kerralla esim. liha- tai kasvissosetta tai vastaavaa? Meillä menee yleensä puol purkkia tai kokonainen, riippuu vähän ruuasta. Mitä te yleensäkin syötätte päivällä ruuaksi? Ehkä tää univelka alkaa tehdä tehtävänsä, kun ei aivot tunnu välillä toimivan ollenkaan.. =)
oho, tulipas nyt tekstiä..

) Matiaskin taitaa jo heräillä päikkäreiltään, joten hommiin vaan.. palaillaan!