Huhtikuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säde2010
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tein tuohon ton korjauksen mun osalta, se mun LA kun muuttui... =)

"Kesä*"]Sienna@ 4.4.2010 esikoinen
Alessia* (34v+33v) 6.4.2010 toinen (esikoinen 7/08), Kätilöopisto
Jane75 (34v+36v) 6.4.2010 toinen (esikoinen 11/07, km 9/06, 3/09), Jorvi
Säde2010 8.4.2010 toinen (esikoinen 10/06)
tytönäippä (21+27) 8.4.2010 toinen (esikoinen 6/08, km 5/09), Kotka
huvitutti 18.4.2010 toinen (esikoinen 10/06)
Ilona79 12.4.2010 toinen (esikoinen 10/07)
Kesä* 15.4 neljäs
Monuska79 16.4.2010 esikoinen, Oulu
Iita* 17.4.2010 esikoinen
Lydia* 20.4. 2010 toinen (esikoinen 10/06)
Hertta1981 24.4.2010 toinen (esikoinen 12/08)
Tylleröinen 25.4.2010 esikoinen
Zarja*

Niin tervetuloa mun puolesta myös kaikki uudet! =)

Hei sitä voisin vielä kysellä, että onko kukaan teistä ollut lievän flunssan kourissa? Mulla kun on ollut nyt noin viikon ajan sellaista flunssan tuntua päällä, ja oon kyllä lukenut, että alkuraskaudessa sellaista saattaa ollakin, mutta ei mulla kyllä esikoista odottaessa mitään tällaista ollut... Kummaksuttaa?!

Ja toinenkin kyselyn aihe, kun te noista ekoista ultrauksista juttelitte; Varasin eilen itselleni yksityiselle lääkärille ajan 31.8., jolloin olisi vasta 7+0. Onkohan se liian aikaista, että sydämensuke näkyisi???

Täällä ollaan myös flunssan kourissa, pientä lämpöä, päänsärkyä ja kurkkukipua, sairaslomaa eilen ja tänään :( inhottavaa kun on muutenkin vähän kurja olo ja väsyttää. Esikoista käy vähän sääliksi kun muutenkin ikävöi äitiä kun äiti on töissä ja nyt kun olen kotona, en jaksa touhuta mitään, makaan vaan sohvalla puoliunessa..

Tervetuloa taas uusille! Täällä ei flunssaa ole. Sikainfluenssan riskien suhteen olen ollut aika piemennossa, mutta nyt tiedän sen verran, että riskit on suuremmat äidille kuin sikiölle ja lääkettä on saatavilla jos tauti iskee. Toivotaan parasta!

Täällä tapahtui kummia. Kerroin, että meillä oli eilen hoidossa siskon poika, 1 v 10 kk. Kotiin päästyään se oli sanonut että Alessia saa uuden vauvan. En tajua mistä se sen keksi, eihän asiasta olut tietenkään mitään puhetta! Myönsin kyllä sitten siskolleni kun se kysyi. Ja samalla paljastui, että sekin on raskaana, jas laskettu aika on viikko ennen mua! Mahtavaa! Olinkin toivonut sitä, koska joitain kuukausia sitten annoin sille mun ovulaatiotestit :) Me ei käytetty niitä tässä raskaudessa.

Huvitutti - kyllä sydämensykkeen pitäisi näkyä jo tuolloin, mutta kovinkaan paljon muuta ei sitten ehkä näykään. Mutta joka tapauksessa pystyy ainakin poissulkemaan kohdunulkoisen ja tuulimunan, joten varmasti on varmempi olo sitten jälkeenpäin. Oletkos muuten käynyt Aydin Tekayn raskaussivustoilla, niiltä löytyy mielestäni todella paljon ihan asiainfoa:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Hauska ja iloinen yhteensattuma Alessia, nyt vaan tarrasukkia molemmille matkaan! :)

Ei täälläkään suunnalla flunssaa, mutta sitä vastoin olen saanut tietää että minulla on sappikiviä. :( Pari kertaa parin viime viikon sisällä minulla on ollut todella pahat ylävatsakivut, jotka ovat hellittäneet itsestään muutaman tunnin sisällä - ihan kuin synnystyspoltto jäisi päälle pariksi tunniksi. Ja kyseessä siis sappikivet. Ilmeisesti ovat perinnöllisiä ja yleistyvät jo 30 ikävuoden jälkeen, sain juuri tietää että sekä äidillä että mummilla sekä isän puolelta tädillä on sappikivet leikattu. Joten varoituksen sana, arvon naiset, jos on ylipainoa, on pudottanut painoa nopeasti ja paljon tai on raskaana niin voivat sappikivet alkaa vaivaamaan. Ei olisi minunkaan pitänyt niitä 14 kiloa niin nopeasti pudottaa tässä kevään ja kesän aikana... Nyt on pakosti tiedossa terveellinen ruokavalio jatkossakin (kaikki rasvainen ja herkullinen kielletty tottakai, kuten suklaa ja kakut...), ainakin koko raskauden ja imetyksen ajan, sillä lääkkeitä ei voi ottaa eikä leikkaustakaan tehdä muuten kuin ihan hätätapauksessa. Jossakin vaiheessa täytyy minulla ilmeisesti leikata sappirakko ja -kivet pois, sillä eivät ne itsestään mihinkään häviä, ja niitä kipukohtauksia voi tulla heti kun syö jotakin kiellettyä. Jotenka jipii... Toivottavasti raskauspahoinvointi ei ala kauheasti vaivaamaan, se mutkistaisi tilannetta vielä ennestään. :)

Kesä* 15.4 neljäs
kiukkumöykky 16.4.2010 esikoinen
Zarja*

Lisäydyinpä listaan minäkin. Täällä on mennyt kaikinpuolin hyvin, vointi on oikeastaan paljon parempi kuin "normaalisti". Neuvola-ajankin sain varattua jo, se on yllättävänkin pian, 3.9. Näin "iltaisin" kyllä väsyttää, mikä on outoa ja ihmeellistä tällaiselle yöihmiselle. Normaalisti valvon miehen yövuorot ja mennään yhdessä nukkumaan, tänään ei mitenkään jaksa. No, parempi se kai on alkaakin totutella nukkumaan vähän järkevämpiin aikoihin.

Flunssakysymykseen, kerroinkin jo ensimmäisessä viestissäni että flunssa tosiaan oli, vaikkei kyllä mikään kovin lievä. Flunssan perusteella alkuun olin ihan varma että menkathan sieltä on tulossa, nimittäin aikana ennen pillereitä mulla oli lieviä flunssaoireita ihan joka kuukausi, aina menkkojen aikaan. Tällä kertaa flunssaoireet eivät vaan jääneet lieviksi, eikä niitä menkkojakaan sitten tullut :D

Hyvää lauantaita arvon ellit!
Ja tervetuloa kaikille uusille, joita en ole ehtinnyt vielä moikata.

Täällä selvitty taas yhdestä työviikosta, jospa siihen rumbaan alkaisi hiljalleen taas tottua. Viikko oli jälleen melko nihkeä, ja vaikka pidänkin kyllä työstäni, niin väsymys vie voimia. Ja tässä työssä kun ei oikein voi olla puoliksi läsnä, vaan koko ajan täytyisi jaksaa olla innostava, kannustava ja tilanteen tasalla.. :)

Flunssasta täällä ainakin on ollut puhetta, omalta osaltani voin todeta, että lieviä flunssaoireita on ollut havaittavissa. Pääkipua ja nuhaa, ja lämpöä on edelleen.
Siitä pitikin kysymäni, että onkos teillä muilla edelleen lämmöt koholla?
Minulla nimittäin on päivittäin ollut lämmöt hieman yli 37. Mietinkin, että onkos se flunssaan vai raskauteen liittyvää...

Huvitutti kyseli ekoista ultrista, minäkin haluaisin kuulla kokemuksia tuohon. Varasin myös varhaisultran 2.9. jolloin viikkoja olisi 7+4. Eka neuvola olisi sitten 8.9. Terkka sanoi, ettei yleensä edes yritä tuolloin kuunnella sydänääniä, kun viikoja olisi vasta 8+3. Jännittääkin nyt ihan hurjasti, mitä tuolla ultrassa näkyy. Kalliskin se oli, täällä kun ei Kela-korvausta saa ennen viikkoja 11-12. Onkos muualla sama käytöntö?

Täällä on nyt koettu sitten ensimmäiset kuvotuksen tunteet. Ei onneksi jäänyt pysyväksi olotilaksi, mutta hajut tuntuvat kyllä edelleen voimakkaina ja saavat aikaan etovan olon. Että tsemppiä vaan niille, jotka joutuvat työnsä puolesta niistä kärsimään. Samoin Jane 75:lle voimia noihin sappikivi kipuihin! Kuulostaa kurjalta.

Ups, tästähän tuli romaani. Nyt täytyy lopettaa.
Mukavaa viikonloppua kaikille, voikaa hyvin!

Kesä* 15.4 neljäs
Illusia75 24.4.2010 toinen (esikoinen 7/08)

Lisäsinpä minäkin itseni listaan, kun viimeksi jäi tekemättä.

Täällä kuvotuksen tunne jatkuu. Aina vähän syömisen jälkeen tuntuu, että ruoka tahtoisi kovasti tulla takaisin ylöspäin. Edelllisessä raskaudessa oli sama juttu, mutta oksentanut en kuitenkaan ollenkaan. Yllättävää kuitenkin, että pitsaa tekisi mieli koko ajan;).

Raskaudesta ei olla vielä uskallettu kertoa kenellekään. Odotellaan vielä jonkin aikaa, kun niin alussa vielä ollaan. Kavereille ehkä voisikin jossain vaiheessa kertoa, mutta suku saa vielä odotella jonkin aikaa. Viimeksi mies ehti informoida vanhempia heti, mutta nyt sitten hieman odotellaan. Täytyy hieman itsekin sulatella ensin..

Alessia*: Meillä tosiaan aika samanikäiset lapsukaiset olemassa ja toiv. tulossa. Poika syntyi heinäkuun lopulla -08 Kättärillä. Hieman jännityksellä tässä olen miettinyt pientä ikäeroa. Esikoinen kun tuntuu vielä niin pieneltä. Toisaalta hänellä on vielä aikaa kasvaa ja oppia paljon uusia taitoja ennen vauvan syntymää. Kyllähän se varmaan aluksi on rankkaa kahden pienen kanssa, mutta uskoisin, että myöhemmässä vaiheessa heistä on paljonkin toisilleen seuraa. Ehkäpä uurastuksemme palkitaan sitten ja ainakin meillä lapset on sitten siinä :).

Toisen odottajat: tuliko teille paljon raskauskiloja edellisessä raskaudessa? Minulla tuli kolmisenkymmentä, jotka juuri olen saanut pudotettua melkein kokonaan. Tässä raskaudessa en enää anna itselleni syödä mitä vain, vaan yritän vieläkin tarkemmin syödä terveellisesti ja oikein, välillä tietenkin herkutellenkin:).

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Illusia

Raskauskiloja tuli viimeksi reilu parikymmentä. Yhtenä viikkona kun söin vain salaattia, sain painonnousun suosituslukemiin. Muuten terkka katseli, että rajoilla mennään. Minäkin sain juuri kaikki raskauskilot pois, ja olin/olen hoikempi kuin koskaan. Mutta nyt turvottaa, ummettaa ja ruokahalu on aivan järjetön. Karkkia tekee koko ajan ihan älyttömästi mieli. Se himo pitäisi saada kuriin. Muuten kyllä ajattelin etten ihan hirveästi tuijottele syömisiäni, ainakaan normaalia enempää ;)

Sienna@ 4.4.2010 esikoinen, Naistenklinikka
Kesä* 15.4 neljäs

Mulla nousi paino edellisessä raskaudessa vain 11 kg ekan (rv 9+2) ja vikan punnituksen välillä. Osasyynä oli vatsatauti noin viikolla 27, jonka takia paino oli laskenut kahden käynnin välillä 2 kg :) Laihduin imetyksen aikana jopa 5 kg tavallisesta painostani, vaikka ihan normaalipainonein olenkin. Imetyksen loputtua paino on taas palannut lähelle tavallista.

Täällä on kärsitty melko ikävästä aamusta iltaan kestävästä kuvotuksesta jo viikon verran. Oksentanut en kuitenkaan ole eli samaa kaavaa taitaa mennä kuin ekalle kerrallakin. Eli ei näin pahana jatkune enää kovin kauaa...??

Perjantaina kävin gynekologilla osin muista syistä, mutta samalla kurkattin myös mahan tilanne ja hyvältä näytti! Siellä pienen pieni 5 mm pitkä otus köllöteli ihan oikeassa paikassa ja sykekin näkyi ??? Kaikki siis tiputteluvuodosta (joka siis jatkuu edelleen) huolimatta tässä kohtaa hyvin! Vielä on tietysti jäljellä monta riskialtista viikkoa, mutta kyllä tämä kummasti helpotti tässä kohtaa :)

Raskauskiloja mulle ei juuri ekalla kerralla tullut, vajaa seitsemän kiloa yhteensä. Jäivät aikas pitkälti sairaalaan. Mutta tänä imetyksen jälkeisenä aikana kotona olen kyllä lihonyt muutaman kilon :(. Enkä oikein jaksa uskoa, että paino pysyisi tällä keraa yhtä hyvin kurissa... Mutta toivotaan, ettei ihan kauheasti enempää tule!

Ilona 7+0

Moi!
Tänään varailin aikaa yksityiselle ultraan ja oli muuten työn takana saada aika. Vain yhteen paikkaan sain ajan ja senkin vasta 8.9. Samana päivänä on myös eka nla, joten sitä joudun siirtämään myöhemmäksi. Tulevalle lauantaille saatan saada peruutusajan, jos sellanen tulee, mut aika epätodennäköstä kuitenki...
Pieniä oireita on ilmaantunut; vähän turvotusta alamahassa ja pari kertaa on sellanen kuvotusolo ollut iltaisin. Muuten aika normi olo.

Nonni, piti kirjotuksen välissä pestä tuo pieni hajuherne ;) ja samantien laittaakin unille, kun oli ihan väsyny. Nyt nukkuu tuolla omassa petissään... Meinaa vähän nuhaa tehä pojalle, pikkusen oli aamulla tukkonen, mut niistäjällä lähti nenä tyhjäksi ja sit hengitti ihan hyvin. Muutaman kerran sitä myös yskitti, sellasta limayskimistä oli, mut nyt ei taas vähään aikaa yskiny, joten jospa ei pahempaa tautia tulis, kun ei onneks kuumettakaan ole.

Miulla ekassa raskaudessa tuli 12kg ja kaikki lähti muutamassa kuukaudessa pois. Tosin nyt kun lopetin imetyksen, niin hetkessä tupsahti 4kg takasin! Voi apua! Sen siitä saa, kun ei kato mitä suuhunsa pistää :/ Nyt varmaan joudun nlassa siihen sokeritestiin, kun BMI on nyt varmaan näiden muutaman lisäkilon takia sen rajan yli, et se sokeritesti tehdään. Noh, en usko et miulla siinä mitään ongelmaa on (toivottavasti), mut pitää kyl koittaa rajottaa noiden herkkujen syömistä, ettei vaan tulis mitään ongelmia.

Kivoja uutisia Ilonalla! Se on kyllä niin mukava tunne nähdä se pieni syke :)

Illusia, pientä ikäeroa miekin vähän panikoin (tulis 1v 4kk), mut eiköhän se suju ihan hyvin. Menee vaan päivä kerrallaan ja koittaa ottaa rennosti, eikä pingota :) Mut varmasti helpommin sanottu, kun tehty :/ Miun pikkuveljillä on ikäeroa kans 1v 4kk (itse olin 13v, kun eka veli synty ja 15v, kun toka synty), joten äidillä on varmasti hyviä neuvoja antaa miten kahden sen ikäsen kans pärjää :)

Mutta nyt pitää mennä syömään jotain, kun poika nukkuu. Aamupalan on viimeks syöny ennen kasia, ni vähän on jo tässä nälkä...

Hertta, O 8,5kk ja salamatkustaja rv5+2

Alkuperäinen kirjoittaja Hertta1981:
Moi!
Tänään varailin aikaa yksityiselle ultraan ja oli muuten työn takana saada aika. Vain yhteen paikkaan sain ajan ja senkin vasta 8.9. Samana päivänä on myös eka nla, joten sitä joudun siirtämään myöhemmäksi. Tulevalle lauantaille saatan saada peruutusajan, jos sellanen tulee, mut aika epätodennäköstä kuitenki...
Pieniä oireita on ilmaantunut; vähän turvotusta alamahassa ja pari kertaa on sellanen kuvotusolo ollut iltaisin. Muuten aika normi olo.

Nonni, piti kirjotuksen välissä pestä tuo pieni hajuherne ;) ja samantien laittaakin unille, kun oli ihan väsyny. Nyt nukkuu tuolla omassa petissään... Meinaa vähän nuhaa tehä pojalle, pikkusen oli aamulla tukkonen, mut niistäjällä lähti nenä tyhjäksi ja sit hengitti ihan hyvin. Muutaman kerran sitä myös yskitti, sellasta limayskimistä oli, mut nyt ei taas vähään aikaa yskiny, joten jospa ei pahempaa tautia tulis, kun ei onneks kuumettakaan ole.

Miulla ekassa raskaudessa tuli 12kg ja kaikki lähti muutamassa kuukaudessa pois. Tosin nyt kun lopetin imetyksen, niin hetkessä tupsahti 4kg takasin! Voi apua! Sen siitä saa, kun ei kato mitä suuhunsa pistää :/ Nyt varmaan joudun nlassa siihen sokeritestiin, kun BMI on nyt varmaan näiden muutaman lisäkilon takia sen rajan yli, et se sokeritesti tehdään. Noh, en usko et miulla siinä mitään ongelmaa on (toivottavasti), mut pitää kyl koittaa rajottaa noiden herkkujen syömistä, ettei vaan tulis mitään ongelmia.

Kivoja uutisia Ilonalla! Se on kyllä niin mukava tunne nähdä se pieni syke :)

Illusia, pientä ikäeroa miekin vähän panikoin (tulis 1v 4kk), mut eiköhän se suju ihan hyvin. Menee vaan päivä kerrallaan ja koittaa ottaa rennosti, eikä pingota :) Mut varmasti helpommin sanottu, kun tehty :/ Miun pikkuveljillä on ikäeroa kans 1v 4kk (itse olin 13v, kun eka veli synty ja 15v, kun toka synty), joten äidillä on varmasti hyviä neuvoja antaa miten kahden sen ikäsen kans pärjää :)

Mutta nyt pitää mennä syömään jotain, kun poika nukkuu. Aamupalan on viimeks syöny ennen kasia, ni vähän on jo tässä nälkä...

Hertta, O 8,5kk ja salamatkustaja rv5+2

Kesä*"]Sienna@ 4.4.2010 esikoinen
Kesä* 15.4 neljäs
Zarja* 4.4.2010 esikoinen

Kivaa lukea tätä palstaa, olen myös uusi täällä. Moikka vaan kaikille odottajille.

Monenlaisia ajatuksia pyörii mielessä. Kaikki on niin uutta ja olotila on jatkunut edelleen todella etovana ja pahoinvointi ei meinaa hellittää. Oksentaminen voisi auttaa mutta kun ei se tule. Ruokavalio on melkoisen heittelevä, välillä terveellistä ja välillä jotain ei niin terveellistä.Sokerinhimoa en ole pystynyt välttämään, mutta huomattavasti olen vähentänyt makean syöntiä. Onneksi olen pystynyt siihen.

Teistä moni onkin käynyt yksityisellä ultraamassa. Minäkin mietin sitä.Mutta ajattelin että maltan odottaa vielä muutaman viikon päähän kun terveskeskus tekee ilmaisen ultran. Jännittää toki se, että onkohan raskaus normaali. Mitään kun ei vielä tiedä ennen sitä.Ensimmäinen neuvolakäynti on viikon kuluttua 1.9. Kiva mennä sinne. Mies oli myös innolla lähtemässä mukaan sinne.On ihana asia että mies yrittää tukea parhaansa mukaan.

Hertta1981: Kiva että sait ajan ultraan, laitahan tänne viestiä miten meni sitten. Sinä olet ekassa raskaudessa selvinnyt pelkillä normaali raskaus kiloilla. Kuulostaa hyvältä. Saas nähdä paljonko minä "herkkupeffa"aion kiloja kerryttää:)). En pelkää tulevia kiloja ja oikeastaan mietikkään niitä juuri. Mutta ainahan olisi hyvä että kiloja ei liikaa tulisi.Toiset kertoo että imetyksessä putoaa painoa,,toiset sanoo että ei kiloille käy kuinkaan vaikka kuinka kauan olisi imettänyt.

Minulla on jo nyt rinnat aika turpeessa. Pelottaa oikein kuinkahan massiiviset näistä vielä tuleekaan. Oletteko missä vaiheessa ostamassa kunnon tukiliivejä kaverukset??

ilona: Minäkin odotan kovasti sitä päivää kun kuulen oikeasti vauvan sykkeen..ja sitten uskallan uskoa että tämä kaikki on oikeasti totta!!
:)

Illusia ja Hertta: Minusta kuulostaa ihanalta että sisarusten välillä ikäeroa ei ole kovasti. Saavat toisistansa oikeasti leikkikaverin ym. Kuulostaa ihanalta!!! Jaksamisia teille odotusaikana perheen kanssa ja toivottavasti saatte lepoa riittävästi.Taidampa itsekin joskus pyrkiä tuohon samaan"junaan":)))..

Nyt on jatkettava töitä vaikka tuntuu ettei mitenkään jaksaisi..pakko yrittää. Yhtään sairaslomapäivää en ole vieläkään ottanut. Yritän sinnitellä ja sinnitellä kunnes koittaa 8 kk odotusta..Kuulumisiin taas ja kivaa päivää kaikille!!

Voi harmi, neuvolan täti juuri soitti ja jouduin siirtämään ekaa käyntiä viikolla eteenpäin. Muuten se olisi ollut ylihuomenna. Kuulemma seuraava käynti onkin sitten (toisessa raskaudessa) vasta joskus viikon 20 jälkeen.

Ilona, tosi ihanalta kuulostaa!

Viikonlopun häissä kerroin yhdelle kaverille, että olen raskaana, kun se uteli suunnitelmista. Se oli kyllä tosi yllättynyt. Muutkin kyllä kyselivät mutta kaikille en sentään kertonut! Mies myös kertoi jo omille vanhemmilleen. Niille se olisi paljastunut kuitenkin kun saadaan aika ultraan, koska jätetään esikoinen niille hoitoon.

Hei taas! Useampi teistä on kertonut kärsivänasä etovasta olosta. Täällä yksi kohtalotoveri. Tuntuu että tämä pahaolo vaan pahenee... Koko ajan oksettaa ja pari kertaa päivässä pitääkin oksentaa. Ihan kauhea olo. Ja myös kova väsymys. Nukun joka yö varmasti 12 tunnin yöunet ja lisäksi vielä päivällä- silti väsymys ei helpota. Nämä pahenevat oireet ovat kestäneet ehkä viikon. Mitenköhän sitä voi jatkaa työelämässä jos olo on jatkuvasti oksennustautinen? Te joilla on joilla on menossa jo toinen raskaus: missä vaiheessa pahaolo hellitti?

Hei!

Saanko liittyä seuraan? Tein viime perjantaina testin, kun kuukautiset oli muutaman päivän myöhässä, ja laskettu aika olisi 27.4.2010. En ole ennen osallistunut keskustelupalstailuun (esikoista odottaessa lueskelin kyllä ahkerasti), mutta nyt yritän välillä ehtiä jakaa ajatuksia ja kokemuksia teidän muiden onnellisten kanssa. Esikoiseni täyttää tällä viikolla 3, ja toinen lapsi on 1v 8kk (molemmat tyttöjä).

Meillä tosiaan lapsilla on ikäeroa 1v 3,5kk, joten voin kertoa käytännön kokemuksia teille, joilla on tulossa suunnilleen sama ikäero :). Aika tosin kultaa muistot tässäkin asiassa, mutta kyllä esikoinen sopeutui aika nopsaan pieneen siskoonsa.

Luin ketjun äsken läpi, ja tuli mieleen kommentoida tuota lastenhuoneasiaa. Me nukutaan vielä koko perhe (kaikki neljä) samassa huoneessa - esikoinen ei alun tottumisen jälkeen enää herännyt vastasyntyneen itkuun (kuten ei mieskään ;), joten vaikeuksia ei meillä ole ollut tässä järjestelyssä. Nykyään molemmat lapset ääntelevät yöllä satunnaisesti, mutta kumpikaan ei kovin helposti herää toisen itkuun/kitinään. Itse kyllä herään lasten ääniin :).

Olen ollut siitä onnekas, että pahaa oloa ei juuri ole ollut aikaisemmissa raskauksissa - eikä nytkään (ainakaan vielä) muuten kuin aamuisin vähän etova olo. Oireita on ollut kärttyisyys (jota on ollut kyllä ennen raskauttakin viime aikoina), huimaus, väsymys ja vilunväreet. Erityisesti alkaa heikottaa, jos ei syö tarpeeksi säännöllisesti. Lapsille laitan kyllä syötävää 2-3 tunnin välein, joten sen puolesta on helppo syödä itsekin riittävän usein. Olen siis kotona lasten kanssa, eikä töihin meno ole näköpiirissä, etenkään tämän raskausuutisen myötä :).

Mukavia odotuspäiviä kaikille! Kyllä viikot menee loppujen lopuksi nopsaan, vaikka alussa onkin malttamaton olo!

Iloisin terkuin, Mamu82

Tässä päivitetty lista (siirsin Zarja*n LAn mukaiseen kohtaan :)):

Sienna@ 4.4.2010 esikoinen, Naistenklinikka
Zarja* 4.4.2010 esikoinen
Kesä* 15.4 neljäs
Mamu82 27.4.2010 kolmas (esikoinen 8/06, toinen 12/07)

Alkuperäinen kirjoittaja Monuska79:
Hei taas! Useampi teistä on kertonut kärsivänasä etovasta olosta. Täällä yksi kohtalotoveri. Tuntuu että tämä pahaolo vaan pahenee... Koko ajan oksettaa ja pari kertaa päivässä pitääkin oksentaa. Ihan kauhea olo. Ja myös kova väsymys. Nukun joka yö varmasti 12 tunnin yöunet ja lisäksi vielä päivällä- silti väsymys ei helpota. Nämä pahenevat oireet ovat kestäneet ehkä viikon. Mitenköhän sitä voi jatkaa työelämässä jos olo on jatkuvasti oksennustautinen? Te joilla on joilla on menossa jo toinen raskaus: missä vaiheessa pahaolo hellitti?

Monuska79 Moikka!
Kyllä..paha olo on valtava..nyt se on pahentunut vaan..tätä on kestänyt minulla noin.4 viikkoa jo ja odotan milloin tämä loppuu.Tämä päinvastoin on pahentunut. Oksentaminen voisi jopa helpottaa ehkä. Mutta ei se vaan tule.Ihan samat oireet täälläkin päässä väsymys, kiukkuisuus,vilutus ym ym. Ja töissä vaan täytyy mennä kuin mikäkiin. Rankkaa. Liikuntaa en saa aikaiseksi koska olen aivan puhki.Miten teillä muilla?
Mutta yritä kestää siellä..et ole tosiaan yksin vaikka eihän se lohduta. Koko ajan oksettava olo tuntuu kyllä vaikuttavan koko olemiseen. Mutta kaikki tämä on kaiken väärtiä. Elimistössä on nyt käynnissä todella suuria muutoksia. Me naiset sitä kaikki käydään läpite. Tsemppiä sinne!Ja kirjoitellaan ajatuksia lisää..vertaistuki auttaa aina:). Vietä kiva päivä kaikesta huolimatta..:)minäkin koitan

Hupsista...

Plussasin lauantaina 22.8. ja pakko oli varmistaa asia vielä toisella testillä sunnuntaina, kun eihän tätä voinut uskoa todeksi!! 4 vkoa sitten vasta jätettiin ehkäisy pois ja heti tärppäsi :) Nyt vaan täytyy toivoa, että kaikki menee hyvin.

Outoa on se, ettei oikein ole mitään oireita. Pieni painon tunne alavatsassa, mutta siinäpä se. Ehkä oireita vielä tulee, kun viikkoja on takana vasta noin vähän...?

Eka neuvola on muutaman viikon päästä, mutta laskujen mukaan tämän pikkukaverin syntymän aika olisi siinä huhtikuun puolivälin/-lopun tienoilla. Tosin laskutapa varmaan vähän heittää, kun kyseessä on ensimmäinen odotus :) Lähimmille kertoillaan sitten vasta, kun kriittiset ajat on ohi.

Ihanalta ja hämmäntävältä tämä odotus kyllä tuntuu!!

Onnea Leeloo plussasta! Noita oireita tosiaan voi olla runsaasti tai sitten ei juurikaan. Itse taidan kuulua jälkimmäiseen, mutta silti normaali raskaus :) Nähtiin pikkuisen ihmeen kaiku ja sydän pomppi ruudulla vimmatusti :) Ihan järjettömän hienoa! Huojentava kokemus käydä varhaisultrassa. Lääkärimme oli super hyvä.

Mukavaa odotusta kaikille!

Sienna 8+0

Yli intoiluako:))

Oli pakko käydä ostamassa pieni muumipeitto jota hypistellä odotuksen tuskassa..pitkä aika vielä siihen kun on kaikki toden totta tässä. Yritän malttaa mieleni..

Taas on tullut uusia, kivaa! Leeloo, netistä löytyy laskureita esim. hakusanalla raskauslaskuri. Sillä mäkin olen lasketun ajan selvittänyt, ja viime raskaudessa se myös pysyi voimassa. Kuulin muuten juuri, että Ranskassa raskaus kestää 41 viikkoa :D No, kummakos jos Suomessa menee niin usein yli lasketun ajan.

Mä olen tosiaan jo kaksi bodya ostanut vauvalle ja lisää ostan heti jos löydän hyviä ja hyvään hintaan. 50-senttisistä ei viitsisi kauheesti maksaa kun ne mahtuvat kuukauden. Tosin onhan mahdollista, että tässä vielä joltain tutulta saa.

Oireet ovat sellaiset, että aamulla on vähän kökkö olo ja illalla väsyttää pirusti. Ei sen pahempaa sentään.

Kökkö olo täälläkin. Etovaa oloa on mielestäni enemmän kuin ekassa raskaudessa. Oksulle ei ole vielä tarvinnut, mutta raskaushan on vasta nuori. Ei huvittaisi kyllä alkaa oksentelemaan. Miten sitä pääsee edes töihin, mulla on pitkät juna- tai bussimatkat. Saattapi tulla kalliiksi jos alkaa niissä oksuamaan... :(

Yhteistyössä