Huhtikuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säde2010
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!
Ihan hirvee olo täälläkin... Koko eilisen päivän vaan oksentelin ja tänäänkin jo yhdesti, mut toivottavasti alkas auttamaan nää rannekkeet mitkä kävin äsken ostamassa. Pitäs auttaa muutamassa minuutissa, mut vielä miulla on kyl aika vellova olo...
Rankkaa jaksaa esikoisen kanssa tämmösellä ololla, mut toivottavasti tätä ei kauaa kestäs...
Miulla eka nla vasta 8.9 ja sillon myös se varhaisultra. Tosin neuvolaa pitää muistaa siirtää toiselle päivälle, kun sattuuvat päällekkäin.

Hertta, O 8,5kk ja salamatkustaja rv6+3

Alkuperäinen kirjoittaja Lisä ulkopuolinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ulkopuolinen vielä:
Nimimerkki on minusta yksi vahvuuden merkki. Tuolloin ihminen seisoo oikeasti asiansa takana.

no voi tekopyhyys sentään!!! :D mikään nimim. ei ole oikea nimim. kunnes sen on rekannut. aivan sama oisinko laittanut nimmariksi "anniina" tai "vierailulla" kun en ole rekannut. yhtä turhanpäiväisiä molemmat.

meni lainaukset pieleen, mutta toivottavasti ymmärrätte. sisä lainaus "lisä ulkopuolinen" nimmarille ja sen kirjoitus kuuluu minulle. "ulkopuolinen vielä" nimmarilla ei ole tossa lainausta.

*Zarja*: Miten meni ensimmäinen neuvola :)? Mitä kaikkea siihen käyntiin kuuluu? Joko ne kuuntelee sydänäänet? Meillä on huomenna ensimmäinen neuvolakäynti ja hieman jo jännittää :) Mies lähtee myös mukaan :)

Kysyit saanko nukuttua? Kyllä!!!! Voisin itseasiassa nukkua vaikka kuinka paljon. Päiväunillekin olisi päästävä; tuo työssä käynti vain hieman estää asiaa. Nytkin kyllä väsyttää ihan vietävästi. Oletko kokeillut kofeiinituotteiden vähentämistä? Älä juo kahvia/teetä ennen kuin menet nukkumaan.

Kiva kuulla että sait syötyä koko kebabin :) Itseasiassa alkoi tehdä mili kebabia heti kun luin tuon viestisi... Pitäisi yrittää varmaan hieman rajoittaa näitä mielihaluja.

Hertta1981: Ikävä kuulla että siellä voidaan noin huonosti. Oletko kokeillut niitä sitrushedelmiä syödä ja ylipäänsä tihentää ruokailuaikoja? Mites ne rannekeet? Kerrohan kokemuksia onko niistä apua, voisi itsekin harkita.

Hieman pelottaakin kun on muutama työreissu tiedossa tälle syksylle että miten tuon huonovointisuuden kanssa menee... En ole vielä kertonut töissä odottavani vauvaa, enkä halua ihan vielä kertoakaan. Toivottavasti en vain oksentele tms. työkavereiden edessä työmatkalla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Monuska79:
*Zarja*: Miten meni ensimmäinen neuvola :)? Mitä kaikkea siihen käyntiin kuuluu? Joko ne kuuntelee sydänäänet? Meillä on huomenna ensimmäinen neuvolakäynti ja hieman jo jännittää :) Mies lähtee myös mukaan :)

Kysyit saanko nukuttua? Kyllä!!!! Voisin itseasiassa nukkua vaikka kuinka paljon. Päiväunillekin olisi päästävä; tuo työssä käynti vain hieman estää asiaa. Nytkin kyllä väsyttää ihan vietävästi. Oletko kokeillut kofeiinituotteiden vähentämistä? Älä juo kahvia/teetä ennen kuin menet nukkumaan.

Kiva kuulla että sait syötyä koko kebabin :) Itseasiassa alkoi tehdä mili kebabia heti kun luin tuon viestisi... Pitäisi yrittää varmaan hieman rajoittaa näitä mielihaluja.

Hertta1981: Ikävä kuulla että siellä voidaan noin huonosti. Oletko kokeillut niitä sitrushedelmiä syödä ja ylipäänsä tihentää ruokailuaikoja? Mites ne rannekeet? Kerrohan kokemuksia onko niistä apua, voisi itsekin harkita.

Hieman pelottaakin kun on muutama työreissu tiedossa tälle syksylle että miten tuon huonovointisuuden kanssa menee... En ole vielä kertonut töissä odottavani vauvaa, enkä halua ihan vielä kertoakaan. Toivottavasti en vain oksentele tms. työkavereiden edessä työmatkalla ;)

Monuska79: Kiitos sinne taas hengessä mukana olemisesta-samat positiiviset tuulet täältä myös sulle sinne! Juu nyt on eka neuvola takana. Oli tosi kiva terkka vastassa, ja mun tuurilla tietenkin sijainen:(. Nuori ja tosi kiva oli, mutta varsinainen terkka tulee lomalta pian. Harmi siinä mielessä että yhteistyösuhde alkoi tänään tämän terkan kanssa niin tosi kivasti. Mutta se on tätä. Eipä silti lannistuta. Oli ihanaa, pääsi fiilistelemään lisää. Tällä käynnillä minulta katsotiin: verenpaine(oli muuten tosi matala pulssia myöten)ilmankos huimausta:)), sitten pissanäyte(valkuainen)kaikki hyvin siinä, sitten hemoglobiini sormen päästä(olipa hyvä arvo)lieneekö koskaan ollut sellainen. Nesteen juominen ollut huonompaa joten sekin saattoi sen nostaa niin hyväksi. Mene ja tiedä.Eli väsymys ei ainakaan johdu raudanpuutteesta vaan oikeasta syystä;):). Mitäs vielä olikaan eka käynnillä..niin ne esikaavakkeet joissa oli tiedot minun terveydestä ja miehen terveydestä..ja alkoholin käytöt ym kaavakkeet käytiin läpi.Niissä ei mitään erityistä. Oma sairaushistoria ja mahdolliset sairaudet ja lääkitykset. Minulla se astma pienenä varjona.Toivotaan että pikkuinen ei saa sitä.

Terkalla ei ollut kiire tällä kertaa. Ja minähän menin kysymään että hei voisiko hän koettaa kuunnella sydänäänet:)..minulla on rv nyt 9+1 ja hän oli sitä mieltä että ehkä saattaa jopa tässä kohtaa sen kuullakin. Ja niinhän se kuului..olipa kova vauhti kaverilla siellä..syke löi jotain 160 krt minuutissa. Se on normaalia tässä vaiheessa. Syke sitten laskee hieman raskauden edettyä pikkuisella. Kuulema tytöillä olisi korkeammat sykkeet ja poikavauvoilla hieman matalemmat. Mutta ei kuulema aina mene niin..saattaa siis sekin"ennustus sukupuolesta olla arviointivirhe:). Miehen kanssa kuunneltiin sydänääniä ihmeissämme..kuului kyllä hyvin ,mutta hieman istukan takaa tai jotain..se ei aivan helppo ollut löytää. Onneksi saatiin kuulla silti se , sillä nyt vasta uskon että hei siellä se on. Maha on niin littana vielä. Tänään ainakin. Eli turvotus se on joka sen välillä nostattaa "isommaksi"että melkein ihailen sitä:). Mutta sieltä se tulee kaikki ajallansa. Jos terkalla Monuska mahdollista ja rv sinulla 9 pinnassa niin sydänäänet mahdollista kuulla. Silti ei kuulema aina kuule niitä ja siitä ei saa säikähtää.
Oppaita myös sain mukaan kasan..niitä luenkin sitten illalla ennen nukkumaan menoa. Uusi aika varattu neuvolaan ja lääkärikäynti myös. Lääkäri meinaa ensi kerralla tehdä alapään tutkimuksen, kohdun ym. Ja verikokeet katsoa tuolloin. Eli lähetteet sain niistä. Pitää koettaa pian käydä ne. ja sit varaan uä ajan terveystaloon Tampereelle viikoille 10-12..ajatelkaa:)). Kaikkea tällaista. Paljon tuli asiaa tänään ja uusia odotettavia asioita.

Painon ne katsoi. Olen normaalipainossa, huom vielä ja hetken. Ja ne joilla on nyt jo painonnousua
sitten niille tehdään sokerirasituskoe. Minulle ei nyt sitä tehdä kuulema. Kuulema joillakin nousee alkuraskaudessa jo useita kiloja paino. Minulla on vielä pysynyt tässä samassa. Jopa hieman laskenut tuon pahan olon takia. Mutta laihduttaa ei saa. Itse en missään nimessä ainakaan edes ajattelisi moista. Raskauteen kuuluu että paino lähtee nousemaan. Ja sille ei voi mitään, se on luonnon tekosia. En siis stressaa siitä ollenkaan. Mutta että en tahallani halua kerätä mitään hirmuista varastoakaan. Minuu harmittaa etten jaksa liikkua yhtään..kunnosta pitäisi pitää huolta. Hitsit miten tää onkin näin. Edes 30 minuuttia kävelyä olisi jo iso juttu.Monuska vetäse ihmeessä joskus kebab tms..oli aika herkkua..ei se haittaa jos silloin tällöin jotain hemmottelee. Ja pakkohan tässä on melkein jotain hyvää joskus aina saada:)..
Oi olet onnenmimmi kun saat untakin. Kumpa minäki. Mutta jotenkin pyörin pyörin ja välillä oikein painajaisia. Mutta väsyttää..onkin aika ristiriitaista. Ensi yö tule hyvä uni älä tule paha uni:)..Otahan Monuska rennosti siellä..ja kerää voimia työpäivän jälkeen. Ajoissa esim nukkumaan. :)..töissä tosiaan on koitettava jaksaa..

Tällaista infoa kaverit:)! Kertokaa tekin kokemuksia ym. Tuli taas purettua kaikkea ajatuksia ja tämän päivän kuvioita. Nyt taidan pianon laittaa soimaan, pianhan se tuokin pieni tunnistaa noita mun biisejä:))). Musiikkia ja rytmiä tuonne vatsan perukoille:D!!

Hertta 1981: paha olo se on läsnä..eikö ookin aika kovaa. Kokeilin monuskan vinkkiä sitrushedelmistä, ja on mahdollista että se lievitti oloa. Ostin tänäänkin mandariini ison säkin kaupasta. Appelsiinia ja ne on kyllä aika hyviä ollut muutenkin, saa vitamiinia sieltä. Tee ja kahvi olen jättänyt pois. Ne ei oo koskaan ollut mun suurinta herkkua. Light limsaa välillä tekee mieli. Pommac esim. Se on hjyvää:).Mutta ei toki voi paljoa noita juoda.
Puuroa olen ajatellut kokeilla aamupalaksi, kun pitäisi koettaa syödä säännöllisesti, huolehtia kuiduista ym. Joten puuroa ja mustikkakeittoa ehkä huomisaamuna ennen töitä..:)..
Yritä Hertta jaksella..vielä se helpottaa. Siihen uskon minäkii. Ja hei kerro ihmeessä siitä pahoinvointirannekkeesta..toimiiko ym:)? Kallis se ei ole jos tehokas niin kannattava varmasti hankkia?

Nyt menen tuon pianon pariin..:) hetkeksi
Muuten ihme mielihalu..iskenyt kauhee vimma vaihtaa tukan väriä ja repästä jotain kvaa muotia yllensä..muutoksia muutoksia näköjään halajaa urakalla..:)..mutta eihän sitä uskalla edes värjätä tukkaansa nyt..:))):/

Täällä myös eka neuvola takana. Pyynnöstäni kuunteli sydänääniä (mullakin oli rv 9+1), mutta ei löytynyt. Ei se mitään. Tänään kyllä taas taitaa tieto raskaudesta levitä, kun tapaan työkavereita.

Mä olen nukkunut hyvin, ja tavallista enemmän. Illalla ei enää jaksa valvoa. Onneksi esikoinen on hyväuninen, niin äitikin saa nukkua :)

Kiukkumöykky, oletko katsonut liivejä osoitteesta www.figleaves.com? Mä olen tilannut sieltä paljon, ja se on luotettava. Nopealla vilkaisulla imetysliivejä oli ainakin kokoon 30H (en ole varma vastaako tuo 65H:ta).

Oi teitä onnekkaita jotka nukutte hyvin.
Luulempa että mun sänky lopulta alkaa olla syypää huonoihin uniin..:)..se vaihtoon heti kun mahdollista. Älä huoli Alessia ettei sydänäänet vielä kuuluneet..kuulemma jopa ultrassa viikoilla 12 voi olla vielä vaikeuksia löytää niitä. Mutta sinulla hyvä asenne. Se oli kyllä tosi liikuttava hetki kun kuuli sen äänen..ihan siis uskomatonta:)! Ovatko työkaverit hengessä mukana..? Toivottavasti suhtautuvat hyvin. Naisvaltaisilla aloilla yleensä asia on ilon asia jaettavaksi mutta miesvaltaisilla aloilla naisen raskaus on vähän pakollinen paha.

Rintaliivit täytyisi hommata pian..jotkut tosi tukevat, sillä nää jo nyt turpoo ihan älyttömästi. Ei sentään maitoa vielä tule.
Mies koettaa kuunnella vauvan ääniä vatsan kautta..:)..se ei malta pysyä nahoissaan asiasta kuten en minäkään. Voi että kumpa kaikki vaan sujuisi parhain päin:)! Nyt lähden kokoukseen ja palailen myöhään illalla ehkä vielä elliin.

Reipasta iltaa..

Hei vaan taas kaikille.

Täällähän on säpinä käynyt :) Mutta mukava kuulla, että neuvolat on menneet hyvin ja odotusaika on ollut huonoista oloista huolimatta antoisaa.

Itselläni ei oikeastaan ole minkäänlaisia oloja vieläkään, joten tätä ei oikein usko todeksi millään. Rinnat kyllä hiukan aristavat ja illalla menen tosi aikaisin nukkumaan, mutta noiden lisäksi: Ei mitään. Jotenkin tuntuu ihan vajavaiselta sen takia, ja näinkin jo painajaisia keskenmenosta. Siksipä varasinkin huomiseksi itselleni varhaisultran ja toivotaan, että sieltä jo jotain pientä näkyisi. Saisi tämän koko homman tuntumaan hiukan todellisemmalta :) Neuvolaan mennään viikon päästä ja silloin varmaan ollaan jo huomattavasti viisaampia.

Meillä muutama tuttu jo tietää asiasta, kun en yhteisissä juhlissa viitsinyt keksiä peitetarinaa sille, miksi ei shampanja maistu. Mutta muuten ajattelimme kuitenkin vielä mieheni kanssa "pantata" tietoa tulevasta vauvasta mahdollisimman pitkään (sinne 12 vkon tietämille). Esim. perheelle eikä lähimmille ystäville ei vielä olla kerrottu. Ja tämä siksi, että jos jotain käy, niin tiedämme sen olevan perheellemme lähes yhtä kova pala, kuin se olisi meillekkin. Ja itsekin ollaan tässä vielä hiukan "pessimisti ei pety"-asenteella liikenteessä :)

Mukavia odotteluja sinne kaikille!

Sienna@ 4.4.2010 esikoinen, Naistenklinikka
Zarja* 4.4.2010 esikoinen ,Tays
Alessia* (34v+33v) 6.4.2010 toinen (esikoinen 7/08), Kätilöopisto
Säde2010 8.4.2010 toinen (esikoinen 10/06)
tytönäippä (21+27) 8.4.2010 toinen (esikoinen 6/08, km 5/09), Kotka
huvitutti 18.4.2010 toinen (esikoinen 10/06)
Ilona79 12.4.2010 toinen (esikoinen 10/07)
Kesä* 15.4 neljäs
Monuska79 16.4.2010 esikoinen, Oulu
kiukkumöykky 16.4.2010 esikoinen
Iita* 17.4.2010 esikoinen
Lydia* 20.4. 2010 toinen (esikoinen 10/06)
Hertta1981 24.4.2010 toinen (esikoinen 12/08)
Tylleröinen 25.4.2010 esikoinen
Illusia75 24.4.2010 toinen (esikoinen 7/08)
Mamu82 27.4.2010 kolmas (esikoinen 8/06, toinen 12/07)
Leeloo 28.4.2010 esikoinen
Jenny* 29.4.2010 esikoinen
Tz 30.4.2010 esikoinen

Poistin itseni listalta, varhaisultrassa tänään ei enää näkynyt sykettä, eli kesken mennyt (taas, kolmas km minulla).

Parempaa onnea teille muille ja paljon tarrasukkia matkaan!

Jane
jolla ei mitään viikkoja

Janelle voimia.

Alessia, figleavesia saan kiittää näistä nykyisen koon liiveistänikin :D Joten juu, tiedossa on tuo putiikki kyllä ja siihen taas on turvauduttava jos eli kun noita kokoja ei Suomesta löydy. Helpompi vaan olis ollut jos olisi päässyt sovittamaan ennen ostamista, mutta mittanauha käteen vaan sitten!

Tänään oli meilläkin ensimmäinen neuvola. Hyvinhän se meni, eikä mieskään piikkikammosta huolimatta pyörtynyt mun verinäytteen oton aikana :D Hammaslääkäriin sielläkin patistettiin, kai se on siis tarkastuksessa käytävä kun kerran sekä minä että mies päästään raskausaikana vähemmällä jonottamisella sinne. Oppaita ja lappusia tuli tietysti vino pino, taidankin jatkaa niiden selailua.

Voi Jane:(. Ompa niiin surullinen uutinen!! Mitenhän jakselet siellä:(? Noh huono kysymys tietenkin ei hyvin. Voi sentään..lohdun sanoja ei ole olemassa. Miten kurja uutinen kaikella tapaa! Niin se vaan sitten elämä on välillä tosi vaikeaakin. Ja ennalta arvaamatonta!

Ei voi mitään. Täytyy toivoa että sinulle koittaa vielä se päivä kun pääset maaliviivalle ja kokemaan päinvastaisen eli saamisen tunteen menetyksen sijaan. Toivottavasti siihen pääset vielä.Minä olen pahoillani puolestasi kovasti. Halauksia.
Ilmoituksesi herättää täällä varmasti tunnekuohuja ja itsessänikin pelkoja. Että kaikki menisi hyvin.

Jännitän jo ultraa..sen varasin viikolle rv12. Silloin näkisi paremmin jo sikiön. Joten taas maltti on valttia. Vieläkin harmittaa se neuvolatätin vaihtuminen..sijainen oli niin kiva. Mutta ei se mitään, toivotaan että joku kiva sekin vaki sitten.
Minuu väsyttää tää ainainen pahaolo kieltämättä. Mikään ei auta tähän. Ja tää väsymys on kova edelleen. Töissä todellakin saa taistella että jaksaa ahkeroida. Ei ainakaan tää odotuksen alkuaika aina oo herkkua. Mutta se on vain laiffii:))). Yritän ajatella silti positiivarina tästä koska tiedän minkä eteen se on. Se antaa voimia.
Röyhtäilen myös koko ajan ja paha haju ja maku nousee kurkkuun. Tässäpä sitä pientä motkotusta :)). Okkei..jatkoja kaikille..! Ja tsempit odotukseen!

Jane, otan osaa!

Zarja, työkaverit jotka tapasin on myös äitiyslomalla/hoitovapaalla, joten olivat kyllä hengessä mukana :) Toiselta itse asiassa sain keväällä kasan ovulaatiotestejä, joita tosin en sitten käyttänytkään, vaan annoin eteenpäin.

Leeloo, mä olen optimistisempi vaikka oireet on vähissä: niin kauan kuin ei ole merkkejä keskenmenosta, niin kaikki on varmaan hyvin! Olen kyllä pari kertaa yökkäillyt oikein kunnolla; esikoisella on nuha, ja sen nenän imeminen räästä niistäjällä on kyllä äklöä hommaa :D Ja kun haistaa vähän liian innokkaasti, että onkohan kakka tullut, niin on myös oksu lähellä...

Moikka!
Täällä edelleen pahaolo jatkuu, mutta ei tosin niin pahana mitä sillon maanantaina (oksensin sillon varmaan 5 kertaa). Eli en tiiä johtusko näistä rannekkeista, että nyt on tarvinnu vaan kerran käydä puolen päivän maissa oksulla (ti-to). Mutta tänäaamuna ei sitä niin hirveää oksetusta ollutkaan, sain syötyä jopa yhden leivänkin! Jospa tää tästä helpottaskin (jo nyt?!), eikä tarviis enää oksuilla :) bd bd bd
Miulla on siis ens ti ultra ja to nla. Sitä odotellessa...

Hertta, O kohta 9kk ja salamatkustaja rv6+6

Osanotto ja lohdutushali täältäkin sinulle, Jane75!!! Jaksamista, ja iloa uuteen yritykseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Zarja*:
Mamu 82 oletpa konkari täällä joukossamme, odotat jo kolmatta lasta. Tuo kuulostaa hienolta, sillä itse olen kyllä pahasti jäljessä jos sinuun vertaa:). Mutta elämä kuljettaa niin eri tavoin meitä ihmisiä. Minä myönnän että olen uhrannut vai mikä olisi oikea sana elämäni tähän asti pitkille opinnoille sekä työuralle. Nyt on aika tehdä toisin. Perhe on tärkeintä.
Miten olet kokenut odotusajan näissä kaikissa raskauksissa-erilaisia-samanlaisia?

Heh, ehkä alan olla konkari joissain asioissa, mutta kyllä sitä uuden vauvan kanssa on aina vähän pihalla, kun jokainen vauva on yksilö... Ja tämä kolmas raskaus on nähtävästi ensimmäinen, jossa "pääsen" kokemaan pahoinvoinnin. Luulin aluksi, että olo oli vain viime viikonlopun synttäriherkuista johtuvaa ähkyä ja öklötystä, mutta koko tämän viikon olen nyt ollut huonovointinen. Oksentanut en ole, mutta koko ajan on vatsassa vellova olo, toisaalta koko ajan on nälkä, mutta toisaalta täytyy tarkkaan miettiä mitä haluaisi syödä. Kahvia join vielä viime viikolla 3-4 mukillista päivässä, nyt juon aamukahvin hampaat irvessä ja päiväkahvin tilalle keitän teetä (joka maistuu ihan hyvin). Maitoa ja muita maitotuotteita on alkanut tehdä mieli, kun viime kuukaudet on mennyt lähinnä light-limsojaja vettä juoden. Vettäkään en voi juoda ilman että tulee inhottava olo. Ananasmurska on sellaista mikä maistuu, ja välillä alkaa tehdä tosi paljon mieli jotain suolaista syötävää, kuten pitsaa.... Vielä on tutkimusmatka käynnissä näitten syömisten suhteen. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa en siis ole voinut pahoin oikeastaan yhtään, ainoastaan hampaanpesu jääkaapin hajut ja kahvi on vähän yököttäneet. Niinpä nyt on tosiaan ihan uudenlainen olotila. Olen alkanut miettiä, josko meille nyt olisi tulossa poika - kaksi ensimmäistä lasta on tyttöjä, ja raskaudet oli aika samanlaisia - tai jopa kaksoset, kun olo on niin erilainen. Toisaalta olen miettinyt myös raskausdiabeteksen mahdollisuutta, koska alkaa niin pian syömisestä jo heikottaa (en ole kyllä vielä tutustunut aiheeseen, oireisiin ym.) ja lähes koko ajan pitää olla syömässä. No, voihan sekin olla tietysti normaalia pahoinvointiin liittyvää.

Mies on ollut vähän ihmeissään, kun aikaisemmat raskaudet olen alusta loppuun ollut täysissä voimissa, ja nyt voisin vaan nukkua. Täytyy oikein vääntää itsensä ruokaa laittamaan, lapsia pukemaan, kakkapottaa huuhtomaan, ym. kotihommia tekemään. Täysi sympatia teille, jotka olette töissä ja täytyy vielä muidenkin silmissä olla "hyvävointinen" ja tehokas! :) Ja jaksamista oksenteleville odottajille!

Täällä ei nyt kummempaa. Kiirettä pitää, ja viikonlopuksi lähden lasten kanssa reissuun, joten en ehdi vähään aikaan kirjoitella. Vähän on malttamaton olo neuvolan suhteen, mutta kaipa tää 1,5 viikkoa menee ihan nopeesti, kun ei ajattele asiaa. Ainiin, sydänäänten kuuntelusta vielä: ekassa raskaudessa multa kuunneltiin sydänääniä ekan kerran rv:lla 10+3, sit viikon päästä siitä, mutta loppujen lopuksi vasta np-ultrassa (rv 12+3) sain varmuuden sykkeestä. Oli aika jännittävät ajat :). Toisaalta, tuonne rv12:een asti kaikkea voi tapahtua (keskenmenon riski on suurin), joten siihen mennessä en ole raskauksissani kauheasti iloinnut enkä "tehnyt suunnitelmia". Voihan senkin jälkeen vielä tapahtua "mitä tahansa", mutta kuitenkin sitten vasta kun sinne asti pääsen, niin huokaisen :).

Mukavaa viikonloppua!

-Mamu82, rv 6+3

Siirsin itseni listalla ja päivitin lasketun ajan nuevolan arvion mukaan.

tytönäippä 31.3.2010 toinen (esikoinen 6/08, km 5/09), Koks
Kesä* 15.4 neljäs
Tz 30.4.2010 esikoinen

Janelle voimahalaus!

Meillä on np ultra 15.9. ja neuvolan lääkäri 29.9. Mies totesi eilen,että tässä toisessa raskaudessa alkuaika on menny paljon nopeammin kuin ensimmäisellä kerralla. Itsellä taas aika tuntuu tosi pitkältä ku yrittää jaksaa päivästä toiseen töissä väsymyksestä ja huonosta olosta huolimatta ja kotona vielä keskittyä esikoiseen. Mutta onneksi ne viikot rientää, uskomatonta, että kohta on jo ultran aika! Silloin sitten varmistuu toi laskettu aika mikä on tähän asti ollut vähän epäselvä, samoin noi raskausviikot, nyt olen laskenut sen neuvolan arvion mukaan, vaikka aluksi ajattelin että olisi vähän vähemmän.

Mukavaa viikonloppua täältäkin!

äippä rv 10+2

Siirsin itseni listalla ja päivitin lasketun ajan nuevolan arvion mukaan.

Kesä* 15.4 neljäs
Tz 30.4.2010 esikoinen

Janelle voimahalaus!

Meillä on np ultra 15.9. ja neuvolan lääkäri 29.9. Mies totesi eilen,että tässä toisessa raskaudessa alkuaika on menny paljon nopeammin kuin ensimmäisellä kerralla. Itsellä taas aika tuntuu tosi pitkältä ku yrittää jaksaa päivästä toiseen töissä väsymyksestä ja huonosta olosta huolimatta ja kotona vielä keskittyä esikoiseen. Mutta onneksi ne viikot rientää, uskomatonta, että kohta on jo ultran aika! Silloin sitten varmistuu toi laskettu aika mikä on tähän asti ollut vähän epäselvä, samoin noi raskausviikot, nyt olen laskenut sen neuvolan arvion mukaan, vaikka aluksi ajattelin että olisi vähän vähemmän.

Mukavaa viikonloppua täältäkin!

äippä rv 10+2

Täällä vähän ketuttaa. Mies oli kertonut raskaudesta vanhemmilleen, ja vielä erityisesti painotti, että se on salaisuus. No, eilen vietiin esikoinen sinne hoitoon kun käytiin ulkona syömässä, ja miehen äiti alkoi kysellä neuvolasta ja päätti keskustelun vielä kysymällä "No oletko sä raskaana?" - kun 11-vuotias sukulaispoika seisoskeli vieressä! Joten eiköhän se tieto lähde siitä aika nopeasti liikkeelle!!

Muistakaas muuten alkaa rasvailla vatsaa ja treenata lantionpohjalihaksia! Olen nimittäin aika pettynyt, mulla ne lihakset tuntuu aika surkeilta vaikka mielestäni tunnollisesti treenasin ekassa raskaudessa ja sen jälkeenkin jonkin verran.

Alessia: harmi kuulla että nyt asia on levinnyt ilman että tahdoit vielä julkaista sitä isoa uutista. Mutta asialle ei voi enää mitään. Totta että jutut leviävät pian ja sana kiertää yllättävän kauaksikin. Mutta älä ota asiasta paineita. Jos pystyt.

Mitä rasvaa olette käyttäneet ja kokeneet hyväksi te jotka olette jo aiemmin olleet raskaana? Onko muuten toiminut. On perinnöllistäkin kuinka paljon raskausarpia kullekin tulee, mutta tuskimpa asiaa pystyy täysin kukaan väistämäänkään. Mutta nuoret äidit ovat tässä vahvoilla,sillä elimistö palautuu ihan eri tavoin kuin meillä hieman vanhemmilla esim. Mutta juu ei muuta kuin jotain rasvapurkkia ostamaan ja rasvailemaan.
Voi ei..olen huono tekemään lantionpohjan lihaksia..niitä todella täytyisi jumpata. Mikähän olisi tehokkain liike? Perinteinen istuallaan jännitys ja rentoutuskohan..

Siis täällä on ihan karsee olo koko ajan..tätä on kestänyt jo yli kuukauden..voi että. Pahinta tässä on se että tää paha olo lamaa ja joutuu tavallaan sinnittelemään päivästä toiseen että jotenkin vain jaksaa ja selviää. Väsymys on myös paha ja kun ei jaksa yhtään ulkoilla se on inhottava myös. Tämä on tätä negatiivista puolta tästä ajasta. Mutta tänään olen ajatellut käydä pienen pienellä kävelylenkillä ihan väkisin. Kokeilen. Otan mukaan omenan taskuun. Ettei vaan iske joku heikkous:). On tääkin hei yksi kokemus kaikkinensa..vauvan odottaminen..ja prosessi jatkuu. Ihana ajatus kuitenkin on se että pieni tuolla sisällä senkun kasvaa:). Ihanaa! Olen jakanut uutisen kaikille hyville ystävilleni jo, sekä vanhemmilleni ja veljelleni. Aika moni tietää. Ja kohta vatsakumpu kertoo sanojen puolesta että siinä se on tulossa. Yhä ajatuksissa välillä pelko km:sta. Mutta toivotaan että kaikki sujuu.

Yöllä heräsin kovaan repäsy kipuun-onko teillä muilla mitään sellaisia ollut? Vähän huoli. Oi että tää paha olo ja väsy..tää on kovaaaaa :)))

Ei ehdi kuin pikaisesti taaskaan, mutta ilmoittaudun nyt kuitenkin... :)

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään muille kuin parhaalle ystävälleni. Siskoni tosin katseli eräänä päivänä aika epäilevästi turvonnutta vatsaani... Mutta luultavasti julkaistaan tieto vasta sitten np-ultran jälkeen.

Tosi harvakseltaan rasvailin vatsaa ensimmäisessä raskaudessa eikä raskausarpia tullut (paria ihan pientä lukuunottamatta). Mutta eipä mulle silloin sitä painoakaan paljon tullut ja vatsa oli aika pieni.

Huono-olo täälläkin edelleen, mutta nyt tuntuisi siltä, että saattaisi olla vähitellen helpottamaan päin :)

Mä käytän Ceridalia, jota apteekin täti suositteli. Sitä voi käyttää myös korviin ja vauvan ihon puhdistamiseen. Ainakaan ei mitään raskausarpia tullut ja vatsa näyttää siltä kuin ikinä ei olisi synnyttänytkään :) Vaikka olin kyllä aika norsu loppuvaiheessa!

Aika toiveikkaana olen tässä ostamassa uusia bikineitä, eli täytyy toivoa että niitä kehtaa käyttää vielä toisenkin lapsen jälkeen :D

Syksyistä sunnuntaita kaikille!

Pakko tulla kertomaan, että tästä oireettomuudesta huolimatta varhaisultrassa näkyi villisti sykkivä sydän :D Saatiin siitä "möykystä" kuvatkin mukaan ja sitä ollaan nyt ihmetelty yhdessä miehen kanssa. Se ei tosiaan ole muuta, kuin ympyrä, jonka sisällä on ympyrä, eli sydän. Mutta kyllä se silti asian tekee todellisemmaksi.

Kauhea sisustus- ja pesänrakennuskuume on iskenyt ja kaikkein mieluiten olisinkin nyt jo heti muuttamassa uuteen kotiin (jos sellainen löytyy). Tilaa tarvitaan ehdottomasti lisää, kun meillä on elukat vallanneet yhden kokonaisen huoneen. Siitä ei siis lastenhuonetta saa, vaikka kuinka yrittäisi. Pitää yrittää puhua mies ympäri :)

Miten muuten: Onko kokemusta lentämisestä/matkustamisesta raskaanaollessa? Olen itse lähdössä reissuun Välimerelle kuuden viikon päästä ja mietinkin nyt, että pitäisikö asiaan jotenkin erikseen varautua...?

Leeloo: Mahtava tunne varmasti kun saitte jotain faktaa mukaanne ultrasta:).Varhaisultra ainakin tuo kaiken todeksi jos muuten on oireeton tai ainakin silloin uskoo että tämä todella on totta:).Minäkin odotan ultraa..silloin "möykky"ehkä näyttää jo joltain vähän enemmän..pianhan tässä ollaan sikiö vaiheessa. Vielä kun pari viikkoa menisi ilman mitään hässäköitä. Keskenmeno tapahtuu kuulema yleensä useinmiten viikoilla 3-7, tämän ylittäessään raskauden jatkuminen on 90% mahdollisuudella eteenpäin. Mutta tiedä sitten. Tietoakin löytyy vähän ristiriitaista.
Mahan repäisykivut ovat välillä säikäyttäneet ehkä hieman..sitä miettii että onhan kaikki vaan hyvin.

No samaa täällä, kovasti on kodin ja pesänrakennusviettiä iskenyt tämän kaiken johdosta:).Ja vähintään tilaa täytyisi kyllä ruveta jostain kaivamaan sillä sitä ei liikaa ole meillä. Uusi kotikin ja jopa rakentaminen käynyt mielessä, mutta rakentaminen taitaisi olla liikaa tähän kaikkeen juuri nyt, vaikka muuten rakentaminen juuri nyt olisi hintojen puolesta vielä fiksua. Yksi huone on ns.tv huone meillä nyt, joten sinne pienen elämää täytyy sitten koota. Mietittiinkin että missä vaiheessa..koska ensimmäisen vuoden pieni nukkuu meidän makuuhuoneessa vieressämme. Joten ehkä me ei vielä kiirehditä. Taloudellista puoltakin miettii nyt vielä eri tavoin kuin ennen muutenkin. Taloudellinen vastuu kasvaa enemmän.
Kaikesta turhasta pitäisi nyt kyllä eroon päästä ja vaatekaappiakin uudistaa..alkaa olla nuoruuden ajan vaatteet pidettyjä ja aika ottaa jotain hillitympää tilalle:))muutoksia muutoksia. Ja tiedättekö..hiustenvärikin saattaa vaihtua..vähän tuntuisi siltä..että nyt muutosta oikeasti tehdään tälläkin suunnalla:)..

Toivottavasti Leeloo saatte miehenne kanssa uuden kivan kodin jos lähdette muuttamaan.
Matka kuulostaa hyvältä irtiotolta:)..

Jes sain eilen pienen kävelylenkin tehdyksi..teki hyvää kyllä:). Tänään ystävän kanssa myös..pienesti edes..on sekin tyhjää parempaa..

Kesä* 15.4 neljäs
Tz 30.4.2010 esikoinen
Leeloo 30.4.2010 esikoinen

Meillä varhaisultrassa laskettuaika vähän muuttui, joten tässä päivitetty lista.

Yhteistyössä