Alkuperäinen kirjoittaja Monuska79:
*Zarja*: Miten meni ensimmäinen neuvola

? Mitä kaikkea siihen käyntiin kuuluu? Joko ne kuuntelee sydänäänet? Meillä on huomenna ensimmäinen neuvolakäynti ja hieman jo jännittää

Mies lähtee myös mukaan
Kysyit saanko nukuttua? Kyllä!!!! Voisin itseasiassa nukkua vaikka kuinka paljon. Päiväunillekin olisi päästävä; tuo työssä käynti vain hieman estää asiaa. Nytkin kyllä väsyttää ihan vietävästi. Oletko kokeillut kofeiinituotteiden vähentämistä? Älä juo kahvia/teetä ennen kuin menet nukkumaan.
Kiva kuulla että sait syötyä koko kebabin

Itseasiassa alkoi tehdä mili kebabia heti kun luin tuon viestisi... Pitäisi yrittää varmaan hieman rajoittaa näitä mielihaluja.
Hertta1981: Ikävä kuulla että siellä voidaan noin huonosti. Oletko kokeillut niitä sitrushedelmiä syödä ja ylipäänsä tihentää ruokailuaikoja? Mites ne rannekeet? Kerrohan kokemuksia onko niistä apua, voisi itsekin harkita.
Hieman pelottaakin kun on muutama työreissu tiedossa tälle syksylle että miten tuon huonovointisuuden kanssa menee... En ole vielä kertonut töissä odottavani vauvaa, enkä halua ihan vielä kertoakaan. Toivottavasti en vain oksentele tms. työkavereiden edessä työmatkalla
Monuska79: Kiitos sinne taas hengessä mukana olemisesta-samat positiiviset tuulet täältä myös sulle sinne! Juu nyt on eka neuvola takana. Oli tosi kiva terkka vastassa, ja mun tuurilla tietenkin sijainen

. Nuori ja tosi kiva oli, mutta varsinainen terkka tulee lomalta pian. Harmi siinä mielessä että yhteistyösuhde alkoi tänään tämän terkan kanssa niin tosi kivasti. Mutta se on tätä. Eipä silti lannistuta. Oli ihanaa, pääsi fiilistelemään lisää. Tällä käynnillä minulta katsotiin: verenpaine(oli muuten tosi matala pulssia myöten)ilmankos huimausta

), sitten pissanäyte(valkuainen)kaikki hyvin siinä, sitten hemoglobiini sormen päästä(olipa hyvä arvo)lieneekö koskaan ollut sellainen. Nesteen juominen ollut huonompaa joten sekin saattoi sen nostaa niin hyväksi. Mene ja tiedä.Eli väsymys ei ainakaan johdu raudanpuutteesta vaan oikeasta syystä

. Mitäs vielä olikaan eka käynnillä..niin ne esikaavakkeet joissa oli tiedot minun terveydestä ja miehen terveydestä..ja alkoholin käytöt ym kaavakkeet käytiin läpi.Niissä ei mitään erityistä. Oma sairaushistoria ja mahdolliset sairaudet ja lääkitykset. Minulla se astma pienenä varjona.Toivotaan että pikkuinen ei saa sitä.
Terkalla ei ollut kiire tällä kertaa. Ja minähän menin kysymään että hei voisiko hän koettaa kuunnella sydänäänet

..minulla on rv nyt 9+1 ja hän oli sitä mieltä että ehkä saattaa jopa tässä kohtaa sen kuullakin. Ja niinhän se kuului..olipa kova vauhti kaverilla siellä..syke löi jotain 160 krt minuutissa. Se on normaalia tässä vaiheessa. Syke sitten laskee hieman raskauden edettyä pikkuisella. Kuulema tytöillä olisi korkeammat sykkeet ja poikavauvoilla hieman matalemmat. Mutta ei kuulema aina mene niin..saattaa siis sekin"ennustus sukupuolesta olla arviointivirhe

. Miehen kanssa kuunneltiin sydänääniä ihmeissämme..kuului kyllä hyvin ,mutta hieman istukan takaa tai jotain..se ei aivan helppo ollut löytää. Onneksi saatiin kuulla silti se , sillä nyt vasta uskon että hei siellä se on. Maha on niin littana vielä. Tänään ainakin. Eli turvotus se on joka sen välillä nostattaa "isommaksi"että melkein ihailen sitä

. Mutta sieltä se tulee kaikki ajallansa. Jos terkalla Monuska mahdollista ja rv sinulla 9 pinnassa niin sydänäänet mahdollista kuulla. Silti ei kuulema aina kuule niitä ja siitä ei saa säikähtää.
Oppaita myös sain mukaan kasan..niitä luenkin sitten illalla ennen nukkumaan menoa. Uusi aika varattu neuvolaan ja lääkärikäynti myös. Lääkäri meinaa ensi kerralla tehdä alapään tutkimuksen, kohdun ym. Ja verikokeet katsoa tuolloin. Eli lähetteet sain niistä. Pitää koettaa pian käydä ne. ja sit varaan uä ajan terveystaloon Tampereelle viikoille 10-12..ajatelkaa

). Kaikkea tällaista. Paljon tuli asiaa tänään ja uusia odotettavia asioita.
Painon ne katsoi. Olen normaalipainossa, huom vielä ja hetken. Ja ne joilla on nyt jo painonnousua
sitten niille tehdään sokerirasituskoe. Minulle ei nyt sitä tehdä kuulema. Kuulema joillakin nousee alkuraskaudessa jo useita kiloja paino. Minulla on vielä pysynyt tässä samassa. Jopa hieman laskenut tuon pahan olon takia. Mutta laihduttaa ei saa. Itse en missään nimessä ainakaan edes ajattelisi moista. Raskauteen kuuluu että paino lähtee nousemaan. Ja sille ei voi mitään, se on luonnon tekosia. En siis stressaa siitä ollenkaan. Mutta että en tahallani halua kerätä mitään hirmuista varastoakaan. Minuu harmittaa etten jaksa liikkua yhtään..kunnosta pitäisi pitää huolta. Hitsit miten tää onkin näin. Edes 30 minuuttia kävelyä olisi jo iso juttu.Monuska vetäse ihmeessä joskus kebab tms..oli aika herkkua..ei se haittaa jos silloin tällöin jotain hemmottelee. Ja pakkohan tässä on melkein jotain hyvää joskus aina saada

..
Oi olet onnenmimmi kun saat untakin. Kumpa minäki. Mutta jotenkin pyörin pyörin ja välillä oikein painajaisia. Mutta väsyttää..onkin aika ristiriitaista. Ensi yö tule hyvä uni älä tule paha uni

..Otahan Monuska rennosti siellä..ja kerää voimia työpäivän jälkeen. Ajoissa esim nukkumaan.

..töissä tosiaan on koitettava jaksaa..
Tällaista infoa kaverit

! Kertokaa tekin kokemuksia ym. Tuli taas purettua kaikkea ajatuksia ja tämän päivän kuvioita. Nyt taidan pianon laittaa soimaan, pianhan se tuokin pieni tunnistaa noita mun biisejä

)). Musiikkia ja rytmiä tuonne vatsan perukoille

!!
Hertta 1981: paha olo se on läsnä..eikö ookin aika kovaa. Kokeilin monuskan vinkkiä sitrushedelmistä, ja on mahdollista että se lievitti oloa. Ostin tänäänkin mandariini ison säkin kaupasta. Appelsiinia ja ne on kyllä aika hyviä ollut muutenkin, saa vitamiinia sieltä. Tee ja kahvi olen jättänyt pois. Ne ei oo koskaan ollut mun suurinta herkkua. Light limsaa välillä tekee mieli. Pommac esim. Se on hjyvää

.Mutta ei toki voi paljoa noita juoda.
Puuroa olen ajatellut kokeilla aamupalaksi, kun pitäisi koettaa syödä säännöllisesti, huolehtia kuiduista ym. Joten puuroa ja mustikkakeittoa ehkä huomisaamuna ennen töitä..

..
Yritä Hertta jaksella..vielä se helpottaa. Siihen uskon minäkii. Ja hei kerro ihmeessä siitä pahoinvointirannekkeesta..toimiiko ym

? Kallis se ei ole jos tehokas niin kannattava varmasti hankkia?
Nyt menen tuon pianon pariin..

hetkeksi
Muuten ihme mielihalu..iskenyt kauhee vimma vaihtaa tukan väriä ja repästä jotain kvaa muotia yllensä..muutoksia muutoksia näköjään halajaa urakalla..

..mutta eihän sitä uskalla edes värjätä tukkaansa nyt..

)):/