Huhtimammat- Mahtihummat 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tohippi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tohippi*

Vieras
Ajattelin aloittaa uuden ketjun kun tuo sata on tullut täyteen, kopioin tuon oman kirjoitukseni tuolta lopusta tähän alkuun:

huomenia täältä.....
täällä odottelen yhä miestä kotiin.. lähti eilen iltapäivällä veljensäluokse, kuulin että ottivat hiukan kuppia siinä illalla ja nyt miestä ei kuulu vieläkään kotiin..
*huokaus*
eilen itselläni oli aika vauhdikas päivä, lähdin jo kymmenenaikaan töistä kotiin nukkumaan kun päätä särki niin vietävästi. iltapäivällä serkkuni raahasi minut kaupungille, mikä oli hyvä koska siitä sain puhtia mennä treenaamaan koiranikanssa, josta ajoin sitten suoraan pilatestunnille. taisi olla hiukan liikaa hässäkkää yhdellle päivällä koska olen koko yön ollut todella kipeä. päätä särkenyt ja mahaa ihan hirveästi. joten en sitten edes yrittänyt tänä aamuna kömpiä töihin, vaan kotosalla istskelen, mikä ei ole hyvä koska nyt vain mietin että mihinkähän se miehenköriläs on joutunut...

liikkeitä, tai niitä muljahduksia ei ole nyt taas tuntunut, sen muutamankerran aiemmin vain. mutta toivottavasti pian alkaisi useammin tuntemaan. mullakaan kun ei oikeastaan muita raskausoireita enää ole kuin tämä väsymys, joten olisi kiva tuntea liikkeet niin tietäisi kaiken olevan kunnossa :)

vaikka kaitpa siten on ihan hysteerinen jos niitä ei hetkeen kuulukkaan tai siis tunne ;) ja odottaa vain kokoajan että liiku liiku jo :)

3.2008 Inkku78, 29v, esikoinen, KYS
28.3.2008, anskuli79, 28v, neljäs lapsi, K-SKS
29.3.2008, Riikka, 28v, esikoinen, K-SKS
31.3.2008, maruska, 29v, pikkukakkonen,
31.3.2008, ellastiina, 26v, esikoinen, K-HKS
6.4.2008, Prinressa, 25v, esikoinen, NKL
6.4 2008, Loviisa-74, 33v, esikoinen, P-KKS
6.4.2008, Boogie74, 33v, esikoinen, kättäri
7.4.2008, *marianne78, 29v, pikkukakkonen, VKS
7.4.2008 Tohippi, 26v, esikoinen VKS
7.4.2008, lucia1, 26v esikoinen,
7.4.2008 Sannanen, 22v, esikoiset, kättäri
8.4.2008 Jepa1, 24v, pikkukakkonen, TAYS
8.4.2008 Tiivi,
9.4.2008 lotta80, 26v. ensimmäinen, HUS
13.4.2008, Joppuli, 27v., esikoinen, Jorvi
14.4.2008 Liisa_pien 28v., toinen
15.4.2008 Alisa, kolmas,
16.4.2008 *Maria 26v, toinen, kättäri
26.4.2008 senora, ensimmäinen, OYS
27.4.2008 TiuViu, 27v., esikoinen, PSHK
29.4.2008 Anna:), 31v., ensimmäinen tulossa

toivottavasti tämä on nyt sitten oikea versio :)

Tosiaan, Riikka olikin tuolla jo käynyt senoraa onnittelemassa, ihanaa hyvät ultrauutiset!! :)

kyllä sitä onkin omissa maailmoissa välillä, kun luin kyllä sen että senora oli ultrassakäynyt ja kuulumiset sieltä mutta en jotenkin sisäistänyt sitä.

ja näin käy mulle nykyään usein..

Mä en varmaan onnitellut, kun mulle tosiaan noi ultrassakäymiset on joskus ihan pakkopullaa. Unohtuu, miten ihanaa se onkaan, kun näkee ekan kerran pikkuisen ihan livenä. Tai onhan sen voinut jo aiemminkin nähdä, mutta np-ultra on kyllä se paras kaikista, koska pikkuinen mahtuu kuvaan kokonaan ja on jo ihmisen mallinen. Kyllähän se lumoava hetki on. Varsinkin jos on aktiivinen hetki tulokkaalla.

ai niin, sannaselle piti mainitsemani yhdestä kirjasta, jonka löysin. sylintäydeltä elämää, arki kaksosten ja kolmosten kanssa, toimittanut Paula Alkio. siinä voi olla jotain vinkkiä arjen hallintaan kaksosperheessä. itselleni tilasin mia ylitalon Äitiyden roolimekossa, on kyllä suunnattu ensi kertaa äidiksi tulleille, mutta vielähän tuon ehtii lukea ennen kuin toinen tulee. Ja itse otan kaikkia hyviä kirjavinkkejä vastaan, proosakin kiinnostaa, koskien siis äitiyttä ja lapsia. Doris Lessinghän sai nyt vihdoin nobelinsa, hän on kirjoittanut paljonkin perheistä ja lapsista, mutta on aika rankkaa tekstiä.

28.3.2008 Inkku78, 29v, esikoinen, KYS
28.3.2008, anskuli79, 28v, neljäs lapsi, K-SKS
29.3.2008, Riikka, 28v, esikoinen, K-SKS
31.3.2008, maruska, 29v, pikkukakkonen,
31.3.2008, ellastiina, 26v, esikoinen, K-HKS
6.4.2008, Prinressa, 25v, esikoinen, NKL
6.4 2008, Loviisa-74, 33v, esikoinen, P-KKS
6.4.2008, Boogie74, 33v, esikoinen, kättäri
7.4.2008, *marianne78, 29v, pikkukakkonen, VKS
7.4.2008 Tohippi, 26v, esikoinen VKS
7.4.2008, lucia1, 26v esikoinen,
7.4.2008 Sannanen, 22v, esikoiset, kättäri
8.4.2008 Jepa1, 24v, pikkukakkonen, TAYS
8.4.2008 Tiivi,
9.4.2008 lotta80, 26v. ensimmäinen, HUS
13.4.2008, Joppuli, 27v., esikoinen, Jorvi
14.4.2008 Liisa_pien 28v., toinen
15.4.2008 Alisa, kolmas,
16.4.2008 *Maria 26v, toinen, kättäri
26.4.2008 senora, ensimmäinen, OYS
27.4.2008 TiuViu, 27v., esikoinen, PSHK
29.4.2008 Anna:), 31v., ensimmäinen tulossa

Inkulta oli jääny päivä pois la:sta ...

Senoralle onnittelut hyvistä ultrauutisista!! :) Onhan tuo ensimmäinen ultra aivan mahtava kokemus! :D

Tohipilla ollut eilen vauhdikas päivä =) On ihan hyvä jäädä lepäämään jos vatsakin on kipeänä...tiedän tunteen ku itse en ole meinannut kahteen päivään päästä kävelemään ku vatsa niin kipeä...koiran kanssa tullut liikuttua paljon ja välillä vetää niin kovaa, että vatsassa oikein vihlasee.

Prinsessakin on jo kuullut sydänäänet, ihanaa!! :) Itse odotan jo jännityksellä samaa.

Sannanen, kivaa kun jatkat vielä palstailemista!! Ei noista typeristä kommenteista kannata välittää. Oletko jo tuntenut liikkeitä kun tosiaan kaksi siellä myllää niin voisihan ne jo tuntea? Onko vatsa jo kasvanut paljon?? Olisin minäkin huolinut kaksoset niin ei tarttis moneen kertaan synnyttää vaan hoituis samalla kertaa, hih ;)

Marialla oli ollut kurja np-ultrakokemus. :( Kyllä niiden pitäis se tajuta, että toi on tärkeää raskaanaolevalle ja yrittäis sitten vähän edes vaikuttaa innostuneelta...ja vielä parkkisakko siihen päälle. Onneksi pikkuisella oli kuitenkin kaikki hyvin!! :)

Riikkakin on jo hommannut äitiyshousut. Onko vatsa jo kasvanut lisää? :) Lähdetään viikonloppun miehen kanssa ostoksille ja aion ostaa useammat äitiyshousut, kun en pysty enää käyttämään tavallisia kiristyksen ja puristuksen vuoksi. Saas nähdä mitä muuta matkaan tarttuu.. :D

Joku kyseli tuolla aikasemmin, että onko kaikki olleet jo neuvolassa... En oo ainakaan minä vielä lääkärineuvolassa ollut, mut ensi viikolla keskiviikkona menen. Odotan kovasti sydänäänten kuulumista!
Muuten omaan napaan ei mitään ihmeempiä kuulu. Eilen kuvittelin kyllä tuntevani liikkeen/muljahduksen vatsassa, mutta en osaa sanoa oliko se sitä oikeesti...

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)

ellastiina 15+4

Voi.. jos ellastiina on jo liikkeitä tuntenu... Aika eri tahtiin nuo neuvolat kyllä on... Aaattelin että mulla on kaikki viimeisenä, kun olen melkein viimeisenä listalla... Mutta, eipä näkköjään niin olekkaa.
Tuosta vois muuten tehdä gallupin, millä viikoilla oli eka neuvola ja eka lääkärineuvola.
Mulla oli eka neuvola 8+4 ja lääkäri 10+6. ja tarkistuslaskennan oikaisemana toinen neuvola 16+0 ja minä lasken ihan omalla kaavalla. Nyt kun meen neuvolassa sanomaan että la on 25.4 ja päiviä on sen ja sen verran, niin se sanoo ihan eri viikot. en tykkää...

Onnittelut senoralle ultranäkymistä minunkin puolesta!

Tänne ei kuulu mitään kummempia ja siksi ei olekaan tullut juuri kirjoiteltua. Liikkeitä en ole tuntenut yhtä selkeästi enää kuin sen potkuryppään, josta jo kirjoitinkin. Jotain vaimeita liikkeitä on tuntunut sen jälkeen.

Eilen kun lähdin pojan kanssa puistoon, niin hokasin ettei ulkoiluhousut enää menekään kiinni...no, onneksi oli vyö, mutta mitähän sitten tekee kun maha on paljon isompi...ei huvittais ostaa mammaulkoiluhousuja, kun ei niille niin paljon käyttöä ole kuitenkaan. No, ehkä sit pitää vetästä vaan mammafarkut jalkaan...

Senora kyseli neuvolakäynneistä. En nyt muista tarkkoja aikoja (enkä jaksa käydä tarkistamassa kalenterista), mutta eka neuvola oli joskus rv9 ja lääkärineuvola oli rv12. Seuraavan kerran menen tän kuun lopussa neuvolaan ja rakenneultra on sit marraskuun alussa.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

-marianne rv14+5

Terveiset täältä yövuorosta. Pikkusen niinku ramasee, ei jaksais enää yhtää valvoa... Yksi työ-yö takana ja tämä menossa ja yksi vilä edessä :O saas nähdä onko edes pää kipeenä tän valvomisen jälkeen!?
Jännää kyl tuo kuinka noi neuvola-ajat vaihtelee... Luulisi, että kaikkialla on joku valtakunnallinen ohjeistus koska neuvolaan 1.kertaa. Uskoisin kuitenkin, että tuo rv 8+jotakin on se yleisin viikko 1.neuvolalle. Ultra-ajan jälkeen lääkärin tarkastus...

Pakko vielä kommentoida tuota lakkoasiaa. Uskon, että aika moni kätilöistä/terveydenhoitajista kuuluu esim. suomen terveydenhoitajienliittoon sekä kätilöliittoon? eli lakosta ei huolta!?

Terve vaan ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Tästä linkistä uusinta masukuvaa rv 16+2. Maha on edelliseen verrattuna pienentynyt tai jotenkin tippunut alaspäin. Ylävatsan turvotus ainakin on poissa. =) Jäi näköjään rv 15 kokonaan kuvaamatta...

http://i127.photobucket.com/albums/p151/rissu/IMG_4357a.jpg

Liikkeitä ei vieläkään tunnu varmasti. Mahallaan maaten tuntuu jotain nykimistä, mutta en tiedä onko se vauva vai suolistokaasut. =D Kaasuista puheen ollen, mulla on hirveä ummetus. Olo on tosi tukala, eikä tämä tunnu kotikonstein helpottavan. Pitänee kääntyä apteekin puoleen.

Mulla oli eka neuvola rv 9+5 ja lääkäri sitten rv 13+. Tuo lääkäriaika varattiin siis jo ennen ultraa ja olisi kuukautisista lasketun ajan mukaan ollut rv 12+, mutta ultrassa tulikin vauvalle viikko lisää ikää. Seuraavan kerran pääsen neuvolaan vasta rv 20+ eli tasan 4 viikon päästä.

Muuten ei kovin kummia. Paitsi mulla kutiaa nännit ihan älyttömästi. Iho hilseilee ja huomasin eräänä aamuna että olin unissani raapinut ne verille. Olen kokeillut perusvoiteet ja (miedon) kortisonirasvan, mutta ei tunnu tepsivän. Tosi viheliäinen vaiva, jota on kyllä aikaisemminkin ollut, tosin lähinnä talvella.

Oletteko miettineet millaisella takilla meinaatte pärjätä talven? Kaupoissahan on jonkin verran a-linjaisia villakangastakkeja. Sellainen voisi olla hyvä jos tykkää mallista. Mietin vaan että tarkeneeko villakangastakilla jos on -25 C? Ehkä ostan jonkun tavallisen toppatakin, mutta sen verran reilua kokoa että maha mahtuu alle. Ja eihän tässä tosiaan vielä mikään kiire ole, järkevintä kai hankkia se takki mahdollisimman myöhään.

Riikka 16+2

Mulla oli eka neuvolakäynti joskus rv 9 ja tänään toinen, nyt siis rv 16, jos oikein olen laskenut. Aiemmissa raskauksissa tähän mennessä on tuntunut jo liikkeitä, nyt ei mitään paria muljahdusta lukuunottamatta, joten olen vähän huolissaan. Tavallisella lääkärillä en käy neuvolassa ollenkaan, mutta rv 12 oli niskapoimu erikoissairaanhoidossa, seuraava rv 20 rakenneultra ja siitä eteenpäin kuukauden välein synnytykseen asti.
Mulla on kellarissa vanha villakangastakki, sellaista leveää mallia, toivon, että se menisi päälle, sitten kun muut talvitakit enää ei. Harmittaa, kun ostin viime talvena kalliin, pitkän mallisen, mutta vyötäröltä tyköistuvan takin. Sille ei tule olemaan todennäköisesti mitään käyttöä.
Iloista viikkoa kaikille!

heissan kaikille ja kosteat syysloma terveiset kaikille... kosteus tulee sateen puolesta :D

mulla oli eka neuvola rv. 9+3 ja lääkäri rv. 13+5 seuraavaa käyntiä saakin odotella rv.lle 22+6 eli tooooodella kauan... ei oo yhtään kivaa, sinne kuitenkin aikaa vielä yli 6 vk... pikkasen on epätodellinen olo kun on 9 vk neuvola käyntien välissä... ihan tyhmäks menny tää systeemi tääl... mut minkäs tekee ku kaikes pitää ns säästää...

omaan napaan ei mitään uutta oikeestaan... paino pudonnut viime nla käynnistä liki 4 kg eli kokonais pudotus nyt liki 10 kg... voi kun jäisikin nyt pois kaikki ylikilot... olo helpottannut mutta ruoka ei maistu välil juuri ollenkaan... mut ei onneks oo oloo pahentanu :)

Heissan pitkästä aikaa... Kuulumisia oli taasen kertynyt, onnea ainaskin senoralle ultrasta ja muista hyvistä kuulumisista!

Mitäs.. Viikonloppuna hiukasen säikäytti, kun rusehtavaa vuotoa ilmaantui kolmena päivänä... Käytännössä siis täysi paniikki päällä, kun kertaakaan aikaisemmin ei moista ole ilmennyt?! Mutta tänään ei vuotoa ole ollut eli ei kai se vaarallista ollut. Täytyy vaan muistaa asiasta mainita neuvolassa, kun kovasti on kipuiluja ollut ajomatkan aikana, että josko nuo kaksi nyt liittyy toisiinsa? Noh, nyt on lomaviikko ja huh, kun on jäänyt kaikkea hommaa rästiin kun ei ole jaksanut asioihin paneutua.

Ainiin, minäkin luulen tunteneeni ensimmäiset hipaisut viikonloppuna! Vaikka oikeesti tuota kaasua (mistä sitä voikaan riittää) on kyllä kiitettävästi ollut ilmassa, niin PIERULTA se ei tuntunut ;-).

Ihanaa vointia kaikille!

loviisa 15+1(kö?)

Siellä se vaavi elossa porkutti, sydänäänet kuunneltiin eka ja sitten vielä ultrattiin, kun oli terveydenhoitajalla ultra käytössä. Peukkua imi pikkuinen. Vähän oli samea kuva, en oikein hahmottanut aluksi kuvasta mitään, mutta oli tosi kiva nähdä näytöllä liikettä ja sydämen syke. Ja sitten hahmotin jo sen, kun veti kättä suuhun pikkuinen. Mutta vielä ei tunnu mitään liikkeitä, ehkäpä kohta niitäkin.
Kysyin tolta terkalta lakosta. Hän itse ei kuulu tehyyn, joten ei lakkoile. Mutta heitä on kuulemma uhattu siirtää toisiin tehtäviin, jos lakko tulee ja sairaanhoitajia jää pois töistä. Mutta ei ollut varma asiasta.
Seuraavan kerran sitten neuvola vasta vkolla 22.

Siirizkin nähny vauvan porskutukset ja peukkua toinen imee... voi....

Loviisakin tuntenu liikkeet...

Mä oon tullu siihen johtopäätökseen ettei mun masuasukki kertakaikkiaan pidä puurosta. Täytyy ostaa siis lasagnea aamupalaksi. Aamupuuro piti taas täänään käydä puklaamassa. Eilen illalla oli kurssipäivän jälkeen törkee nälkä ja tosi huono olo... Tuntui ettei mikään ruokamäärä riitäny.

Tervehdys kaikille!

Viikonloppu meni nopeasti, vaikka tällä kertaa ihan kotosalla oltiin...en oo jaksanut käydä oikein missään.

Lueskellut oon teidän juttuja, mut en oo jaksanu kirjotella.
Itselleni ei kuulu mitään kummempia. Olo on edelleen sama, aamuisin yökötystä ja oksua (onneks ei ihan joka aamu tarvitse kurkkia pönttöön mut noin joka toinen...). Musta tuntuu ettei tämä menekään ohi ihan lähiaikoina... =( Liikkeitä ei oo nyt tuntunut kuin muutama vaimea liike.

Miten te muut nukutte yönne? Mulla uni on katkonaista ja herään n. kolmesti pissahätään ja sit kans käyn juomassa aina ku janottaa. Koira herätteli viime yönäkin muutamaan otteeseen ja nyt oon silmät ristissä koko ajan.

Mun eka neuvolakäynti oli rv 8+6 ja nyt toinen on huomenna kun on täynnä 16+2. Tämä toinen käynti mulla siis peruttiin lääkärin sairastelun vuoksi ja olis ollut muuten pari viikkoa aikaisemmin. Mua kyllä harmittaa ku muutenki käyn myöhemmin kaikissa kuin te muut ja sitten vielä perutaan niitä...noh, ei kai tässä auta muu kuin sopeutua tähän. Seuraava neuvola käynti selviää varmaan huomenna.

ellastiina rv 16+1

Yögallup: Nukun yöni oikein hyvin ja sikeästi. =) Unta piisaisi kyllä varmaan kellon ympäri. Ei tarvitse herätä vessaan yleensä kertaakaan, joskus tosi harvoin yhden kerran. Tankkaan kyllä nestettä ennen nukkumaan menoa, mutta jonnekin se kaikki kuluu kun ei vessassa tarvitse ravata. No, eiköhän nekin ajat vielä koita kun vessassa saa juosta kerran jos toisenkin...

Eilen kun pääsin manaamasta ummetusta, niin eiköhän vatsa sitten toiminut peräti kahteen otteeseen (ja tämä takuulla kiinnostaa teitä kaikkia..). Ei tarvinnut siis kuin vähän uhkailla apteekin valmisteilla niin johan helpotti... =D

Eilen illalla tuntui taas jotain pientä liikkeen tapaista. Ihan kuin joku olisi koputtanut mahaa tuolta sisäpuolelta. =) En kyllä vieläkään osaa ihan 100 % varmaksi sanoa että onko ne liikkeitä vai ei.

Siirizille onnittelut ultranäkymistä! Ja Loviisakin tuntenut jo liikkeitä. Hmm, me kaikki mahtihummat taidetaankin muuten olla jo toisella kolmanneksella?

Riikka 16+3

Nukkumisesta: Mä herään joskus 2 aikoihin vessaan... Yritän hipsiä makuuhuoneen pimeässä, mutta vintin portaiseen ja pirttiin pitää laittaa valot.
Uni tulee kyllä heti kun pääsee takaisin sänkyyn.

Toi Riikan masukuva on kyl ihana.

senora ja ihime rv 13+0

Hih, senoralle; minäkään en voinut syödä mitään terveellistä oksenteluaikaan. Pizza ja hampurilaiset pysyi sisällä, mutta auta armias jotain kunnon kotiruokaa, ehei...

Päivällä kyllä uppoo kaikki kotiruoka (nytkin lihapullia ja perunamuusia masu täynnä) Mutta kun yritän tuota aamupuuroo, niin ei uppoo. Tai siis uppoo, mut ei pomppaa pihalle...
Sais kyllä vähitellen loppua, tai sitten pitää ostaa mikrossa lämmitettävää lasagnee. Annoksesta riittäis pariksi aamuksi.

Päivällä kyllä uppoo kaikki kotiruoka (nytkin lihapullia ja perunamuusia masu täynnä) Mutta kun yritän tuota aamupuuroo, niin ei uppoo. Tai siis uppoo, mut ei pomppaa pihalle...
Sais kyllä vähitellen loppua, tai sitten pitää ostaa mikrossa lämmitettävää lasagnee. Annoksesta riittäis pariksi aamuksi.

Nyt sain vihdoin varattua rakenneultran ajan. Se lääkäri, jolle olisin halunnut (halvin), ei ole vielä ilmoittanut vastaanottoaikoja marraskuulle lainkaan. Tänään vasta kolmannen kerran soitin siitä asiasta... Sitten pikainen soittokierros muille asemille ja kahdesta paikasta tarjottiin ei oota. Sain onneksi kuitenkin ajan kolmen viikon päähän yhdelle asemalle. Kovin halpa tuo ei ole, hintaa jäänee kela-korvauksen jälkeen vähän päälle 100 €. Noh, voinhan toki vielä myöhemmin kysyä aikaa sille halvimmalle lääkärille ja jos saan, niin perua sitten tuon. Pääasia että on aika varattuna. Iski jo epätoivo että saadaanko aikaa mistään. Loppu hyvin, kaikki hyvin... =)

Laittakaahan muutkin masukuvianne näytille!

Yhteistyössä