Huhtimammat- Mahtihummat 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tohippi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenia!=)

Olipas työpäivä eilen. Nukuin jo edellisen yön huonosti ja lanneranka oli aamulla jo tosi kipeä. Koko päivän jaloilla olo ei ainakaan auttanut yhtään ja iltapäivällä kipu oli jo tosi paha. Siihen kun turtui, niin alkoi taas supistella. Maha oli kivikova, mutta ei olleet kivuliaita supistuksia. Alan vissiin tekemään 3-4 päivää viikossa, josko se auttaisi, niin ei tarvitsisi olla saikulla koko aikaa.
Tänään vapaata, joten täytyy ottaa iisisti. Muutto tiedossa, joten tekisi kyllä mieli jo pakkailla vaikkapa kesävaatteita pois. =)

Kuinkas muut hummat heräilee tähän aamuun?

Tohippi, voisi olla aika ihanaa kölliä vaavin kanssa oman mökin nurtsilla ja naatiskella kesästä ja kärpäsistä=)

Minä olen lähdössä kahden päivän koulutukseen, olen yön yli ja koska mieskin on työmatkalla, niin anoppi hoitaa lasta. Tulevat onneksi mainiosti toimeen keskeneään. Tuossa peilin edessä mittailin vyötärönseutua, josko koulutuksessa olijat jo huomaavat raskauden ja täytyy kyllä sanoa, että maha on pullahtanut ulos aikamoisesti. Johtuu varmasti lyhyistä raskauden väleistä. Olo on onneksi ollut mainio jo muutaman viikon.

Tohipilla verikokeet ok! Onneksi olkoon! Ja perjantaina pääset kuuntelemaan sydänääniä. kiva-kiva. Toivottavasti mökkikaupat onnistuvat!
Hyvä juttu Hupsista, jos tosiaan voit alkaa tehdä lyhyempää typaikaa. Noi kivut ja säryt ei oo kivoja.
Siirizille mukavia koulutuspäiviä... Toivottavasi saat vielä pitää salaisuutesi... Hyvä juttu että olo on hyvä...

Mä ostin eilen mysliä ja sitä aamupalaksi nautin. Tai oli siitä nautinto kaukana, ei oo mun herkkuruokaa. Mutta se kuitenkin pysyi sisuksissa.

Aattelin pitää ylitunteja pois, joten Maanantaina sitten taas! Voikaahan paksusti!

Oon tässä lueskellut kovasti juttujanne, mutta en oo jaksanut nyt mitään kirjoitella, kun ei voinnissakaan ole tapahtunut ihmeempiä muutoksia. Tosin selkäkipuja on alkanut olemaan melkein päivittäin ja tänään aamusta asti on jomottanut alaselässä aika kipeästi...
Äitiyspakkauksesta oli ainakin juttua. Itse aion sen ottaa, koska esikoista odotan eikä meillä mitään kyseisiä tavaroita ole ennestään...lisäksi pakkauksen rahallinen arvo on suurempi kuin tilalle tarjottava summa, eikä sillä saa millään tuota määrää tarvittavaa tavaraa. Mun mielestä pakkaus on tänä vuonna hyvä ja värit ihania, etenkin tuo vihreä väri on mun mieleen.
Supistuksista sen verran, että mullakin niitä oli alkuaikana ja itse huomasin niiden johtuvan liian suuresta rasituksesta...levolla sitten loppuivat. Vieläkin välillä tuntuu sen kaltaista kipua, mutta nyt oon vähentänyt koiran kanssa liikkumista (kun pentu vielä vetää ja kiskoo välillä) ja samalla nekin on vähentyneet. Suosittelen siis lepoa supistuksista kärsiville! :)
Mulla nuo aamuheräämiset on muuttuneet totaalisesti. Ennen nousin ylös heti kellon herätettyä ja nyt en meinaa päästä ylös sitten millään...oon kuitenkin alkanut nukkumaan yöt heräämättä mihinkään, taitaa siis olla aika paljon univelkaa kertynyt. Sitten aamulla onkin iso kupla otsassa :D

Luin kyllä kaikki viestit, mutta nyt en vaan muista mitä piti kommentoida...anteeksi siis jos jätän johonkin vastaamatta!

Onko täällä muita kestovaipoista kiinnostuneita? Mä taidan olla jo aika hurahtanut niihin, vaikken ole nähnyt ensimmäistäkään kestovaippaa "livenä" saati sitten käyttänyt niitä... =) Ja jos langoilla on vanhoja kestoilijoita, kaikenlaiset vinkit otetaan mielihyvin vastaan!

Omaa napaa, tällä kertaa kirjaimellisesti... Huomasin nimittäin että mun napa on jotenkin madaltunut. Siis se kuoppa ei ole enää niin syvä kuin aikaisemmin. Onko kohtu sitten jo niin korkealla, että alkaa napakin muuttaa muotoaan... Liikkeitäkin on taas tuntunut toisinaan.

Jaaha, taidan vielä hetkeksi syventyä kestovaippojen maailmaan. Pitää hankkia paljon faktatietoa että miehen "käännyttäminen" onnistuu helpommin. =) Anteeksi kommentoimattomuuteni (sarjassamme suomen kielen sanahirviöitä...).

Riikka 17+4

Tuosta mun viime viikon neuvolakäynnistä piti vielä mainita...terveydenhoitaja otti verenpaineen, painon ja kuunteli sydänäänet. Papaa ei otettu, kohtua paineli vatsan päältä eikä sanonut siitä sitten mitään ja verikokeen tuloksia ei löytänyt jostain kumman syystä mistään... Mulla on tuo papa otettu joskus pari vuotta sitten ja olis ollu kivaa, että olis otettu nyt sitten sekä kohdun tilanne olis ollu kiva tietää, siis että vastaako viikkoja ja onko kohdunsuu normaali. Eikä tämä ollut edes mun oma terveydenhoitaja, vaan otti mut vastaan, jotta sitä mun aikaa ei olisi jouduttu taaskin peruuttamaan. Jotenki olisin kaivannut tietoa enemmän ja jäi sellainen olo, että reissu oli ihan turha...no, kuulin sentään ne sydänäänet. :) Nyt täytyy odottaa ultraan asti (14.11. ja edellinen kerta oli 27.9.), jotta lääkäri vilkaisee paikat...anteeksi vuodatus, mutta harmittaa kovasti!

Täällä ei ole mahasta tietoakaan. Eilen olin naistensaunassa ja siellä naurettiin mun rv 15:sta. Eli ei siis mahan mahaa. Turvotusta on, mutta sekin näyttää nykyään enemmän läskiltä... No ei niin väliäkään. En edes halua isoa mahaa, kunhan liikkeet alkavat tuntua, niin se riittää mulle.

Riikkaa: Mä oon käyttänyt esikoisella kestovaippoja 11 kk lähtien. Lämpesin niille vähän myöhään, mutta toisella on tarkoitus aloittaa aikaisemmin. En usko, että ihan maitokakkavaiheessa vielä, mutta katsotaan nyt. Mies oli aluksi vastaan, mutta kun lupasin pestä vaipat (pesen muutenkin kaikki pyykit meillä, omsta tahdosta) ja kun mies huomasi niiden vaivattomuuden, hän on niistä ihan eri mieltä. Eli meillä on käytössä fuzzy bunz taskuvaipat. Ovat todella helppoja käyttää; käytön jälkeen huutelu kylmässä vedessä (irroittaa hajun paremmin) ja itse säilytän kannellisessa ämpärissä vedessä vaippoja pesua odottamassa. Pissavaipan saatan käyttää perusteellisemman huuhtelun ja kuivatuksen jälkeen kerran uudelleen ennen konepesua. Imut pesen tietysti joka käyttökerran jälkeen. Imuina mulla on taskussa alla hamppua ja päällä fuzzyn oma mikrofleese tai pelkkä äp:n harso taiteltuna. Kannattaa käydä katsomassa lisää tietoa kestovaippainfon sivuilta. Siellä paljon tietoa myös muista vaipoista. Sanoisin, että päivän selailtuaan eri saitteja kestovaippailusta saa jo ihan hyvän kuvan, eikä se enää tunnukaan niin ylivoimaiselta. Ollaan muuten säästetty rahaa kestoilemalla ja on mulla kieltämättä vähän parempi omatunto. Yöllä ja mökillä käytetään kertiksiä.

Maria 15+1

ei meistä ainakaan vielä mökiläisiä tullut, siis tokihan me mökkeillään, mun vanhempien mökillä, mutta ei se mökkikauppa vielä kaivoonkaan ole heitetty. hinta vaan nousi ihan pilviin, kun tontti mitä me aiemmin meinattiin ei ollutkaan kaupan vaan saaren toiseltapuolelta oleva, paljon isompi.. saas katsoa nyt miten käy, kun on tuota asuntolainaakin vielä niin tuhottomasti...

mä olen kanssa jonkinverran lueskellut mielenkiinnolla noista kestovaipoista, mutta olen ajatellut etten kyllä heti alkuun edes yritä niitä ottaa käyttöön, kun varmasti pelkkä vauva-arkeen opettelu on tarpeeksi "työllistävää" ;) joten josko sitten muutamankuukauden kuluttu kun kaikki muu "rutiinisoituu" ..huh mitä sanoja ;)

oivoi, olin jo alkuviikosta ihan onnessani kun olin maanantain ja vielä tiistainkin aika pirteä, jaksoin hyvin, ja viikonloppunakin jaksoin paljon enempi kuin pitkäänaikaan, luulin että tämä väsymys kausi alkaisi mennä jo ohi, mutta ei, tänään se iski taas, korkojen kera. voi kun oli kamala herätä aamulla töihin, ja koko päivän ihan nukuksissa, ruokatunnilla piti nukkua päikkärit ja heti kun töistä kotiuduin niin reilut kolmentunnin päikkärit taas. ja nyt ajattelin mennä kyllä takaisin sänkyyn, senverran uupunut on olo. jos vaan tuijottaisi tvtä hetken ja jatkaisi untenmaille.. höh!

olisi se energinen kausi saanut vain tulla!!

Riikka mä aloin kestoilla kuopuksen kans tos vuen paikkeilla ja aattelin vauvallaki sit pääsääntösesti kestoilla, tosin yö vaippana kertakäyttöset ku en niin luota keston pitävyyteen yöllä vaikka käytännössä on tosi hyviä ja tuttava käyttää yölläkin :) mul on tuttu tehny kaikki meidän kestot, taskuvaippoja kaikki... ihan käytännöllisiä... imut samanlaista kun marialla... tosin olen vanhoist pyyhkeistki väsänny ;) mitää stressii en viitti ton kans ottaa mut jos kuitenki kokeilis...

mutta nyt nukuttaa pikku kiestä vaik se karkuun pinkookin :)

anskuli ja tahvo rv 17+5

Minä haluaisin kestovaippailla, mutta se ei yksinkertaisesti nykyisissä asumisolosuhteissa onnistu. Meillä on pieni asunto ja siinä pikkuriikkinen vessa, sinne ei mahdu harsot kuivumaan ämpärin päälle kunnes pääsisivät koneeseen. Ja hajuhaittoja kuitenkin on jonkin verran. Lisäksi asumme 3. kerroksessa ja kuivauksen kanssakin on ongelmia jo vaatteiden suhteen, vaipat kaupan päälle on liikaa. Mutta jos ehdimme muuttaa ennen vauvan syntymää, niin sitten kestoilen ainakin alkuajan.Mutta jos on isompana samanlainen pötkyn vääntäjä kuin esikoinen, niin en jatka sitä 1-vuotiaaksi. Eli suora suoli ja kaikki tulee nopeati kakkana ulos...
Joo, en minäkään halua isoa mahaa, mutta minkäs teet. Eipä tuota eilen kukaan kai huomannut, kun lipitin alkoholitonta siideriä ja oli toinen noista ostamistani pontsoista päällä. Ja useinhan sitä luulee, että kaikki huomaa raskauden, mutta tuskinpa kovin moni jaksaa toisten mahanseutuja tiirailla hyvin tarkkaan.

En ole kokeillut kestovaippoja esikoisen kanssa. Ajattelin, että se olisi niin hankalaa, mutta ehkä se ei olekaan. Mutta luulen, että tämän tulevan vauvan kanssa mennään myöskin kertavaipoilla...mutta eikös siinä tän vuoden äitiyspakkauksessa ole kestovaippakin mukana? Eli vois sitä ainakin koittaa...Esikoinen sai 2005 vuoden pakkauksen, jossa sitä ei ollut.

En mäkään haluaisi kauhean isoa mahaa, mutta kyllä mun raskaus näkyy jo selvästi ellen sitten pukeudu johonkin telttaan (ei kuulosta kovin houkuttelevalta). Täytyis ottaa kuva ja laittaa se tänne...

Toivottavasti, tohippi, sun väsymys alkaa hellittää. Mä en enää ole niin kauhean väsynyt, mutta jos töiden jälkeen makoilen vaan sohvalla, niin sitten ei kyllä koko iltana jaksa tehdä mitään. Sit jos vähän touhuaa koko ajan, niin jaksaakin paremmin.

Ai niin, kävin siellä hammaslääkärissä. Viisaudenhammas se on se, joka vihoittelee. Lääkäri ois vetäny sen irti ottamatta röntgeniä, mutta aikaa oli niin vähän, että hän laittoi sinne jotain lääkettä ja käski varata uuden ajan jos on vielä tosi kipee. Hän oli sitä mieltä ettei röntgeniin kannata mennä ellei ole ihan pakko (henki vaarassa tms.), mutta mua pelottaa ainakin jos se hammas vedettäisiin ilman, että tiedettäisiin miten ne juuret menee siellä. No, nyt ei ole ollut kipuja... :-)

Pikkuisia hentoja potkuja tuntuu usein iltaisin. Saattaa olla joku ilta välissä kun niitä ei tunne, mut sit ne taas tuntuu ihan selvästi. Minkähänlainen tyyppi siellä potkuttelee...? Yks yö näin unta, et poika olisi tulossa. Olisi tietenkin kiva saada tyttö, kun meillä jo poika on, mutta olisi toinen pikkupoikakin tosi ihana. Kumpi vaan on tervetullut. Pojalle meillä on jo nimikin keksittynä. Tytöllekin oli, mutta olen muuttanut mieltäni ja nyt pitäisi keksiä uusi...

-marianne rv16+3

Ellastiinalla on huonoa tuuria noiden neuvolareissujen kanssa. Milloin sun oma terkka ois paikalla. Soita sille ja pyydä uutta aikaa.. eihän tuollaista voi olla...

Voishan sitä noita kestovaippojakin kokeilla... Taitaa vaan kertakäyttöiset olla helpompia...

ny on pää tyhjä... voikaahan paksusti...

Heipä hei mammat!! Löysin ensi kevään odottajien listan ja päätinpä lisätä itseni siihen = )... Elikkäs ensi huhtikuussa 20.päivä olisi meidän kolmannen lapsosen laskettu aika. Edellisestä raskaudesta on vierähtänyt yhdeksän vuotta ja esikoisemme täyttää yksitoista. Näin meille kävi ja nyt odotan sekavin mielin iltatähtöstä = /. Täytynee myöntää, että silkka vahinkohan tämä taisi olla. Ihan kuin emme olisi tienneet miten lapsia maailmaan tehdään... heh...
Alkuraskaus oli rankkaa. Jatkuvaa pahoinvointia, varsinkin illasta tutustuin vessanpönttön uumeniin varsin ahkerasti = /. Nyt, kun raskaus on edennyt tähän vaiheeseen, eli kuudettatoista viikkoa porskutetaan, on olo parempi, tosin muhkea. Väsymystä on vieläkin välillä aika lailla, mutta pahoinvointia ei enää oksenteluun asti. Mahassa velloo satunnaisesti. Pahoinvointia oli edellistenkin raskauksien aikana ja osasin jo odottaa samaa kuvotusta... Kurjaa, mutta ohimenevää.
Nyt pitäisi osata jo nauttia enemmän tästä odotuksesta. En vain jotenkin osaa, kun arjen pyörittäminen vie omat voimansa ja esiteinin kiukuttelu/oikuttelu omansa. Ollaan, kuin kaksi pientä lasta. Minä ja esimurrosikäinen tyttäreni. Välillä molemmat itkee ja kiukuttelee ihan yhtä paljon = ). Voi miesparkaani!
Minulla olis marraskuun lopulla rakenneultra ja jännitän kovasti sukupuolen näkemistä... Jotenkin toivon tyttöä. Kaksi edellistäkin on tyttöjä ja koen sen turvalliseksi vaihtoehdoksi. Eihän siinä mitään järkeä tosiaankaan ole. Poikakin sopisi meille oikein hyvin. Eniten toivon kuitenkin sitä, että lapsi on terve...

Tervetuloa Siida!=)
Meillä onkin lasketut ajat ihan lähekkäin. Mulla on kaksi päivää ennen sua. Toista lasta odotan.
Mulla tämä raskaus on aivan erilainen kuin aiempi, tämä on ns. hankalampi. Pahoinvointia, vatsakipuja, alhaista verenpainetta, supisteluja ja lantion löystymistä nyt jo. Voisin vaikka vannoa että poika tulee.
Mulla on seuraava ultra joulukuun alussa ja olen päättänyt että kotiin en sieltä lähde ennenkuin saan selville kumpi siellä on=)
Haluaisin jo kovasti ostaa kaikkea vauvalle, mutta haluan tietää minkävärisiä vaatteita ostaa. Sama pätee vaunuihin yms. Terveys on pääasia, mutta jotenkin "toivon" poikaa enemmän. Tai en tiedä toivonko sen enempää poikaa, on vain sellainen tunne että poika tulee. Niin oli kyllä viimeksikin ja tyttö tuli=)

hupsista, oiskohan 14+6 (sikiön iän mukaan)

28.3.2008 Inkku78, 29v, esikoinen, KYS
28.3.2008 anskuli79, 28v, neljäs lapsi, K-SKS
29.3.2008 Riikka, 28v, esikoinen, K-SKS
31.3.2008 maruska, 29v, pikkukakkonen,
31.3.2008 ellastiina, 26v, esikoinen, K-HKS
6.4.2008 Prinressa, 25v, esikoinen, NKL
6.4 2008 Loviisa-74, 33v, esikoinen, P-KKS
6.4.2008 Boogie74, 33v, esikoinen, kättäri
7.4.2008 *marianne78, 29v, pikkukakkonen, VKS
7.4.2008 Tohippi, 26v, esikoinen, VKS
7.4.2008, lucia1, 26v esikoinen,
7.4.2008 Sannanen, 22v, esikoiset, kättäri
8.4.2008 Jepa1, 24v, pikkukakkonen, TAYS
8.4.2008 Tiivi,
9.4.2008 lotta80, 26v. ensimmäinen, HUS
13.4.2008 Joppuli, 27v., esikoinen, Jorvi
14.4.2008 Liisa_pien 28v., toinen
15.4.2008 Alisa, kolmas,
16.4.2008 *Maria 26v, toinen, kättäri
18.4.2008 hupsista,
20.4.2008 siida-74, kolmas
26.4.2008 senora, ensimmäinen, OYS
27.4.2008 TiuViu, 27v., esikoinen, PSHK
29.4.2008 Anna:), 31v., ensimmäinen tulossa

hupsista ja siida lisätty listaan.

Tervetuloa Siida remmiin :-)!

Terkut eiliseltä neuvolareissulta, oli niin ihanaa kuulla pienen höyryveturin menoa! Ja mukava oli kuulla, ettei tuota painoa ole tullutkaan liikaa lisää, 400g/vko! Lopultakin sain myös s-lomaa viikon verran, supistelut/väsymys/selkäkivut/matala verenpaine oli lääkärin mielestä kyllä ehdoton syy pienelle huilille, olisi ollut jo paljon aikaisemminkin... Muutenkin oli tosi ihastuttava lääkäri, melkein itkuun purskahdin kun niin huolella ja tarkkaan kuunteli/tutki ja otti asiani todesta.

Kestoilusta puhuitte, kyllä olen ajatellut ainakin jossain vaiheessa kokeilla. Tosin en ole vielä asiaan paneutunut, mutta ehkä tässä ehtii vielä.

Samoin äitiyspakkauksesta, meillä kun on esikoinen tulossa niin kyllä otamme. Ja kuulostaa tosi kivalta tuo pakkauksen keltaiseen vivahtava sävy! Keltaisen ystävä kun olen.

Toivottelen mammoille hyvää viikonloppua!

loviisa 16+6 (neuvolan mukaan, mutta ei sitä la:ta kuitenkaan vaihdeta päivän heiton tiimoilta...)

terveisiä myös neuvolareissulta! On kyllä ihana täti meillä tuolla :) sydänääniä ei meinannut alkuun millään saada kuulumaan kun vauva meni niin lujaa, mutta kärsivällisesti jaksoi etsiä ja vihdoin saatiin pompsottava ääni kaikumaan huoneeseen. olise helpottavaa kuulla kuinka hienosti se sydän sykki.
terkka vahvisti liike-epäilyni, eli ne tuntemukset mitä iltaisin tulee on hyvin todennäköisesti liikkeitä, ja varsinkin meinasi että vaikuttaa niin liikkuvalta kaverilta että olisi se ihme jos ne liikkeet eivät vielä tuntuisi.
Ihmetteli hiukan kohdun kokoa, pelotteli että jos siellä kuitenkin olisi piilossa toinenkin, mutta en usko, olemmehan sentää ultrassa jo käyneet, mutta eiköhän se selviä viimeistään kahdenviikonpäästä rakenneultrassa.

Tervetuloa siida joukkoon! täällä on mukavia mammoja :)

ainiin, nyt olen menossa hakemaan kelasta eirinäisiä papereita, laitamme erityisäitiysraha hakemuksen menemään. lääkäri kirjoittaa minulle todistuksen että tuo hitsarinhomma ei oikein sovi odottavalle, ei ole käryt terveellisiä sikiölle, sillä työnajtajalle alkaa käydä hankalaksi järjestää minulle vaihtoehtoisia töitä konttorissa tai siivouksessa.. katsotaan mitä sanovat kelassa. hiukan pelottaa, kuinkahan pitkäksi aika sittenkäy jos pian jo jään kotiin? mutta toisaalta onhan meillä täällä tätä remontoimista...

Senora: Taidan nyt vaan tyytyä tähän tilanteeseen ja odottaa sen 2,5 viikkoa rakenneultraan. Harmittaa kyllä! Eivät ne mulle mitään aikaa enää anna ennen sitä ultraa eli eipä siitä niin hirveesti hyötyä enää oo... Terveydenhoitajalta kysyin, että koska sitten pääsen lääkärille, ja sanoi tosiaan sen tammikuun mulle. Noh, näillä on nyt sitten vaan mentävä ja kyllä se rakenneultran tekevä lääkäri ne paikat sitten katsoo.

Mukavia neuvolakuulumisia oli taas tullut! :D

Tervetuloa joukkoon siida!

Tohippi: hyvä, että olet ottanut asian puheeksi. Eiköhän ne siellä kelassa tule samaan tulokseen, kun lääkärintodistuksenkin saavat. Voithan sitten järjestellä kotona vauvalle kaikkea pikkuhiljaa ja nauttia lopusta odotusajasta. =) Remonttihommat ovat mukavaa puuhaa, kunhan et liikaa rasita itseäsi!

Kestovaippojen käytöstä kyseltiin. Itse aion käyttää ihan kertakäyttöisiä, koska sitä "hulinaa" tulee olemaan muutenkin ihan tarpeeksi niillä alkuviikoilla...meidän pitää totuttaa sitten vielä koirakin vauvaan ja joudun olemaan niiden kanssa sitten yksikseni kotosalla alkuviikkojen jälkeen, kun mies taas palaa töihin. Lisäksi meidän kylppäri on niin pieni (jos tässä sitten vielä ollaan), ettei tilaa niiden kuivattamiseen oikein oo. Muuten kuulostavat aika käteviltä ja säästyisivät ne vaipparahat johonkin muuhun, eli sikäli ehkä jossain myöhemmässä vaiheessa saatan niitä kokeilla...

Riikka, mullakin on napa alkanut muuttua ja nyt jo niin paljon, ettei varmaan mene kauaa kun kääntyy kokonaan sisään. Kuoppa on entisestään madaltunut :)
Siiriz on ollut koulutuksessa. Paljastuiko salaisuus eli saitko jo kommenttia vauvamassusta? :) Omaa vatsaani ei ole muut huomanneet kuin muutama kaverini, jotka jo tiesivätkin odotuksesta...sanoivat kyllä, että se näkyy jo vähän. =)
Loviisa on saanut saikkua. Hyvä juttu! Lepäile kunnolla niin kyllä olo varmasti muuttuu taas paremmaksi =) Itselläni on samoja oireita lähes päivittäin...onneksi koulussa on nyt hieman helpompaa.

Mulla on vatsa kasvanut jo sen verran, ettei päälleni mahdu enää vanhat housut ja jos niin kiristävät aivan mielettömästi joka suunnasta...siispä viikonloppuna mennään taas vaateostoksille. :) Uuden syystakin hankinta on pakollinen, kun ei mene enää napitkaan kiinni vanhasta...eikä näytä nämä kelit vieläkään muuttuvan yhtään kylmemmiksi. Talvitakkeja mulla riittää, mutta ovat liian kuumia tällaisilla keleillä.
Mites muilla, vieläkö mahtuvat normaalit vaatteet päälle (paidat, takit ym.)??

Pieniä liikkeitä on tuntunut silloin tällöin. Välillä kyllä ovat niin hentoisia etten ole ihan varma että ovatko nitä...välillä en huomaa muutamaan päivään oikein mitään. Saattaa olla että mulla on istukka tuossa edessä niin se estää vähän liikkeiden tuntemista, mutta pian varmaan alkaa tuntumaan selkeämmin kun viikkoja tulee lisää.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

mä tässä olen pohtinut eetä olenko liian vaativa, mieheni suhteen siis, siis kun musta tuntuu, ja olen ihan koittanut laittaa mieleenkin että tietäisin olenko vainoharhainen, niin että meillä on läheisyys vähentynyt ihan minimiin, varmaan kymmenesosaan siitä mitä se oli ennen raskautta.
mies tykkää enempi mennä kavereidensa kanssa, ja kalja maistuu...
ja mulla on sellainen olo ettei seksiä todellakaan tee mieli jollei ole läheisyyttäkään. mies taas valittaa kun meillä ei ole enää seksiä.. joten ollaanko vain oravanpyörässä, vai voinko vaatia lisää läheisyyttä?? koitin selittää miehelle että minä tarvitsen läheisyyttä paljon, ilman sitä ei tee mieli seksiäkään. ja jos totta puhutaan niin tarvitsisin läheisyyttä nyt enemmän kuin ennen raskautta, mutta kun saisi edes niin paljon kuin aiemmin. Mutta, kun en ole varma, olenko liian vaativa?? pitäisikö miehen antaa vain juosta juoksunsa, niin ettei sitten vauvan tultua enää tarvitse. mutta en ymmärrä toisaalta, miksei hän voisi jakaa juoksujansa mun kanssa?
Hänen mielestään hän tekeekin niin, kun krapula päivät aina viettää minun kanssani, ja silloin voidaan maata vaikka koko päivä sängyssä lähekkäin. mutta ei se musta tunnu samalta, koska se on vähän niinkuin armopala, krapulantakia mies siinä on, ei sen takia että tahtoisi olla minun lähelläni...

oivoi, tuntuu välillä että pää sekoaa näiden ajatusten kanssa. ja kroppa vain huutaa kosketusta ja halauksia. purskahdan nykyään itkuun joka kerta kun vaikkapa tv.ssä joku mies on hellä naiselle, tai lehtijutussa kerrotaan kuinka mies hellittelee raskaana olevaa vaimoaan.. toisinaan pelkästään kadulla käsikädessä kulkeva parikin saa tipat nousemaan silmiin..

mies sanoo että tämä johtuu nyt vain raskaudesta, ja silloin sitä ei tarvitse ottaa huomioon, mutta mulle se on todellinen tunne.

no niin, valitusta taas :)

jokatapauksessa, mukavaa viikonloppua!!!

Miehet... niitä on niin monenlaisia. Meillä mies kyllä rälläsi koko raskauden ajan ihan olan kanssa. Muistan parikin kertaa, miten ketutti, kun hän lähti rilluttelemaan ja itse jäin yksin iltaa istumaan. Siis pari kertaa, jolloin ketutti oikein paljon ja sitten kaikki muut kerrat, jolloin ei ketuttanut. Koska tykkään olla aika paljon myös yksikseni, niin se ei haitannut. Mutta joskus olisi toivonut jotain enemmän... Ja vielä sairaalassa ollessani mieheni piti oikein kunnon varpajaiset ja tuli kyllä yhtenä päivänä sairaalaan humalassa... Tai ainakin hirvittävässä krapulassa. Liekö sitten ollut tosiaan pelkoa siitä, että elämä on lapsen myötä ohi.
MUTTA kaikki korjaantui. Nykyisin mieheni käy todella vähän missään, oikein saan joskus häntä patistaa lähtemään. Hän hoitaa lasta päivät, itse käyn töissä. Hän tekee omia hommia illalla, on ns. free lancer. Pääsen jumppaan, elokuviin, teatteriin jne. halutessani. Eli kaikki kääntyi hyvin.
Olenkin muuten alkanut käydä taas jumpassa aina, kun ehdin. Tavoite on, että ainakin 2 krt viikossa. Pitää huomenna ottaa sykemittari mukaan, niin ei syke kohoa liikaa, kun näitä viikkojakin jo alkaa olla. Tämä kaveri on kyllä aika hidasliikkeinen, vkojahan on jo 18 mutta liikkeitä vielä todella vähän.

Yhteistyössä