Huonekaluista ja kodin sisustamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanhaa. En näe pointtia ostaa uutta, jos vanha toimii ihan yhtä hyvin tai jopa paremmin. Mulla on isomummojeni astiat käytössä. En lähde vaihtamaan astiastoa, jos joku toinen väri nyt sopisi silmiini paremmin. Ne ovat vain savea, lasia jne. Niiden tarkoitus on sisältää ateriani kunnes olen sen nauttinut.

Mieluiten en ostaisi huonekaluja ollenkaan. Kun ostan, ehkä kuitenkin uutta, mutta sellaista mikä kestää pitkään. Astioita enemmän fiilispohjalta, kauneuden tai käytännöllisyyden mukaan. Verhoja ei ole tule eikä tilata. Koriste-esineitä? Meillä ei taida sellaisia oikein olla, hassuja romppeita kyllä, joita on hauska katsella, muttei esim perhekuvia tai koristeellisia maljakoita. Maljakoita on, mutta leikkokukkia varten ja maljakot on kaapissa, jos kukkia ei ole.

Vanhaa. En näe pointtia ostaa uutta, jos vanha toimii ihan yhtä hyvin tai jopa paremmin. Mulla on isomummojeni astiat käytössä. En lähde vaihtamaan astiastoa, jos joku toinen väri nyt sopisi silmiini paremmin. Ne ovat vain savea, lasia jne. Niiden tarkoitus on sisältää ateriani kunnes olen sen nauttinut.

Minäkin ostan mielummin vanhaa kuin uutta.
Uutta vain silloin jos sopivaa vanhaa ei löydy eikä kenelläkään läheisellä ole aikaa/taitoa tehdä.

Toisaalta suhtautumiseni astioihin ja muuhun kodin sisustukseen on silti erilainen, koska minä valitsen mm astiani paitsi niiden funktionaalisuuden vuoksi niin myös esteettisen arvon perusteella.

Kumpiakin. Jotkut asiat haluan uusina, mm. sohvan, vuodevaattteet yms
Viihdyn shoppailemassa niin Ikeassa kuin vanhantavaran liikkeissä :D

Kummassakin kieltämättä oma viehätyksensä.
Minäkin muuten halusin pitkään vuodevaatteet uusina. Viime vusoina olen kuitenkin hurahtanut isoäidin pitsilakanoihin ja paksuihin vanhoihin käsinquiltattuihin peittoihin eli nykyään niitä mielummin kuin uusia.
:)

Huonekalut: mielellään sekä uusia että vanhoja.
Astiat: yleensä uusina
Verhot: uusina (kankaina). Vanhoista verhoista teen jotain uutta jos löydän aarrekankaita. :)
Mahdolliset koriste-esineet: saavat olla vanhoja tai uusia, kunhan ne miellyttävät muuten.

En vois kuvitellakaa, et hankkisin esim. vanhan sohvan tai sängyn muusta syystä kuin, että ei olisi varaa ostaa uutta. Mitä tulee sitten muihin huonekaluihin, joissa ihmiset ei niin hinkkaudu, niin toki voisin vanhana ostaa, jos silmää miellyttäisivät.

Huonekalut ovat uusia tai sukulaisten vanhoja, astiat, verhot, pöytäliinat, taulut, kirjat ja koriste-esineet (niitä tosin ei juurikaan ole) ovat sekoitus uutta, perittyä, sukulaisten vanhaa, kirpparilta ja antikvariaateista ostettua.

En vois kuvitellakaa, et hankkisin esim. vanhan sohvan tai sängyn muusta syystä kuin, että ei olisi varaa ostaa uutta. Mitä tulee sitten muihin huonekaluihin, joissa ihmiset ei niin hinkkaudu, niin toki voisin vanhana ostaa, jos silmää miellyttäisivät.

Näin mäkin ajattelen. Etenkin kun lutikkaongelma alkaa olla Suomessakin ihan todellinen. :x

Näin mäkin ajattelen. Etenkin kun lutikkaongelma alkaa olla Suomessakin ihan todellinen. :x

Jep, näitä en ostaisi käytettyinä. Muutoin meillä onkin sitten kaikki huonekalut 2handia, no Lundiassa on kolme hyllylevyä ostettu uutena mutta loput 23 hyllylevyä ja viisi tikasta on kirppikseltä/sukulaisten vinteiltä/huutiksesta. Pari rottinkiarkkua oon ostanut Talousmarkasta uutena á 19.90e. Tekstiilit on uusia.

Te vanhoja huonekaluja arvostavat: Kuinka kauan etsitte jotain tiettyä, ennen kuin "luovutatte" ja tyydytte uuteen? Vai pidättekö paikkaa vaikka "juuri sille kaapille" tyhjänä vaikka vuosikausia, kunnes oikea osuu kohdalle?

Mä pätin muutama viikko sitten hankkia lastenhuoneeseen uuden säilytyskalusteen. Selasin nettiä vissiin yhtenä iltana ja löysin etsimäni. Ostin sen sitten käytettynä, mutta jos en olisi löytänyt sitä viikossa, olisin ostanut uutena.

Me siis todella tarvittiin sitä kalustetta, joten vaikka oltais toki ilmankin kyetty elämään, niin kyllä mä sen halusin elämää ja lastenhuoneen järjestystä helpottamaan.

Jotakin muuta saatan etsiä käytettynä pidempäänkin, mutta pääsääntöisesti olen sellainen heti mulle kaikki nyt-tyyppinen.

Mä pätin muutama viikko sitten hankkia lastenhuoneeseen uuden säilytyskalusteen. Selasin nettiä vissiin yhtenä iltana ja löysin etsimäni. Ostin sen sitten käytettynä, mutta jos en olisi löytänyt sitä viikossa, olisin ostanut uutena.

Me siis todella tarvittiin sitä kalustetta, joten vaikka oltais toki ilmankin kyetty elämään, niin kyllä mä sen halusin elämää ja lastenhuoneen järjestystä helpottamaan.

Jotakin muuta saatan etsiä käytettynä pidempäänkin, mutta pääsääntöisesti olen sellainen heti mulle kaikki nyt-tyyppinen.

Säilytsykalusteet ehkä enemmän minullakin tuollaisia hetinyt-juttuja.
Mutta esim kiikkutuoleja (toista verannalle, toista olohuoneeseen) olen etsinyt jo varmaan kolmen-neljän vuoden ajan...

Yhteistyössä