Huonekaluista ja kodin sisustamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Te vanhoja huonekaluja arvostavat: Kuinka kauan etsitte jotain tiettyä, ennen kuin "luovutatte" ja tyydytte uuteen? Vai pidättekö paikkaa vaikka "juuri sille kaapille" tyhjänä vaikka vuosikausia, kunnes oikea osuu kohdalle?

Meillä on eteinen ollut kaksi vuotta vaiheessa kun en oo löytänyt sitä mitä oon etsinyt.Ja muutenkin ootan niin kauan kuin löydän sen tietyn.Tottakai esim. ikkunassa on jotkut väliaikais-verhot mutta muuten ootan.

Minä tarvisin vanhanaikaisen leivinlaudan, sellainen missä on kolmella sivulla pienet reunukset, etteivät jauhot pöllyä pitkin matinvatia ja yhdellä reunalla reunus mutta alaspäin, ettei lauta ala liukua pitkin pöytää. Mistähän sellaisen löytäisi?

Meillä on niin vanha keittiö että löytyy ihan omasta takaa.En kyllä viitsi myydä kun jäis sitten hassu aukko tohon kaappien väliin.:D

Te vanhoja huonekaluja arvostavat: Kuinka kauan etsitte jotain tiettyä, ennen kuin "luovutatte" ja tyydytte uuteen? Vai pidättekö paikkaa vaikka "juuri sille kaapille" tyhjänä vaikka vuosikausia, kunnes oikea osuu kohdalle?

Yleensä käy niin, että ihana huonekalu tulee vastaan ja huutaa minun nimeäni, sitten se hankitaan ja sitten mietitään mihin se mahtuisi... Jos tarvitaan jokin huonekalu, niin aika äkkiä onneksi löytyy, kun nykyään kaikki on netissä.

Tosin nyt ollaan etsitty vanhaa (eikä edes tarvitse olla mitään antiikkia tai talonpoikaista) pirttipöytää + penkkejä jo useampia kuukausia. :( Ei vaan löydy E-Suomesta. Joten eletään nykyisen pöydän ja tuolien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22852603:
:'( Niitä on tositosi vaikea löytää. Mikä tahansa kuntokin kelpaisi, kun mies on kätevä käsistään. :xmas:

On näköjään niin, että toiset etsii ja kääntää kaikki kivet eivätkä löydä, ja toiset taas eivät löydä ottajaa. Höh. Voin vielä kysäistä että menikö se tarpeeseen vai säilytykseen, ja jos se sieltä liikenee niin kysyn sinulta etsittekö vielä? On sen kokoinen, että ainakin kuusi aikuista hyvin mahtuu siihen syömään.

On näköjään niin, että toiset etsii ja kääntää kaikki kivet eivätkä löydä, ja toiset taas eivät löydä ottajaa. Höh. Voin vielä kysäistä että menikö se tarpeeseen vai säilytykseen, ja jos se sieltä liikenee niin kysyn sinulta etsittekö vielä? On sen kokoinen, että ainakin kuusi aikuista hyvin mahtuu siihen syömään.

Heeei, olisi tosi hienoa, jos se sattuisi olemaan tarpeeton. :) Toki koko pitäisi vielä sitten mitata, kun meillä vain tavis kerrostalokeittiö. Ei voida ostaa mitään pohjalaistalon pirtinpöytää. :D Palataan asiaan, jos se sattuu olemaan vapaana? Maksetaan toki.

Mä hommaan oikeestaan kaiken vanhana. Jos ei löydy, niin joku tuiki tarpeellinen juttu on sitten hommattava uutena, mutta vähemmän tarpeellisia voin odotella kauankin. Usein menee vuosia, ennen kuin Se Oikea löytyy. Monesti ostan myös vanhana jonkin, joka ei ihan ole se mieleinen. Sen voi sitten korvata myöhemmin, jos löytyy parempi tai Se Oikea.

Mä vien meidän omat hylätyt tavarat kirkon kirpputorille, josta ne myydään tai lahjoitetaan vähävaraisille.

Mä tykkään vanhoista tavaroista ja huonekaluista, harmi vaan etten ollut niin innostunut niistä vielä silloin kun tämä talo ostettiin.
Mutta rakkaudella vaalin (:D ) perittyjä aarteitani ja sekoitan uutta sekä vanhaa.
Astioita ja koriste-esineitä oon laiska ostamaan enkä tykkää krääsästä yhtään.

Yhteistyössä