Hyväksikäyttäjä anoppi!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kirjoitin tänne viime viikolla kuinka anoppi maksattaa miehelläni oman leveän elämänsä, kun tietää MINULLA olevan rahaa/muuta omaisuutta. No sain miehelleni EHKÄ perille sen ettei maksa enää anopin maksuja ja oli kyllä taas antanut sille pari sataa kun anoppi niin itki. Mies valitti sitten kun on stressi miten hänen omat rahat riittää kun on niin paljon maksuja! Olen antanut sen hoitaa maksunsa, jotta näkee etten minä häntä elätä. Äidilleen ei pysty sanomaan mitään!
Nyt oltiin sitten kylässä anoppilassa ja tämä alkoi puhua miten kiva sitä olisi kun olisi oma asunto, mutta tarvitsisi siihen alkupääomaa jostain... Siis vihjaisi siinä, että meillähän sitä on! Siis vasta valitti ettei ole vara maksaa edes omaa vuokraansa niin nyt meinaa ottaa meiltä kymmeniätuhansia "alkupääomaa" ja nimet takuupapereihin ja ostaa itselleen asunnon. Kyse yli 60-vuotiaasta henkilöstä! Perinnöksihän me saisimme sen asunnon joskus totesi. Kuuntelin siinä sen haaveita tästä asunnosta ja olin vaan hiljaa ihan tarkoituksella ja kuuntelin asian loppuun. Kotona mies sai sitten kuulla ettei me taatusti edes taata anopin lainoja saatikka lainata sille mitään helvetin alkupääomaa! Hulluhan se ämmä on! Siis oikeesti! Mies suuttui minulle jo siitä kun sanoin ettei edes taata sen lainaa. Siis onko tuo minun mies oikeasti idiootti vai mitä. Selitin sille etten takaisi edes oman äitini lainaa-en kenenkään koskaan. Siis nyt oikeesti miten laitan mieheni niin tiukille, että se uskoo, jos ei mennyt asia jo perille!! Anoppi kun siinä tarinoidessaan mainitsi alkavansa huoraksi niin olisi rahaa ja kertoi miten hänen tutullaan maksullisella naisella on kaikkea. Se oli siis tosissaan tuon huoraamisen suunnittelun kanssa. En ihmettele jos vie meiltäkin rahaa jos suunnittelee tekevänsä sitä miehillekin seuralaispalvelun kautta.

Mitä tuosta alat tappelemaan, et vain yksinkertaisesti allekirjoita yhtäkään asiaan liittyvää asiakirjaa niin asia raukeaa siihen.

Aika hyvä vedätys kyllä tuo huoraksi ryhtyminen....

Kuulostaa siltä että sun mies ei ole itsenäistynyt äidistään. Sinä et voi häntä pakottaa. Se että möykkää asioita suoraan päin naamaa, ei varmaankaan auta asiaa.

Mun mies ei ollut itsenäistynyt vielä yli kolmekymppisenäkään, vaikka on älykäs ja menestynyt kaikin puolin muuten elämässään. Hän kyllä onneksi tajusi sen itse. Mulla on melko kauhuanoppi kans ja en usko että me oltais enää miehen kanssa yhdessä jos se ois pitänyt äitinsä puolta.

Miestäsi et pysty estämään nimeään papereihin laittamaan mutta omaa nimeäsi ei tarvi laittaa, ja onneksi teillä on avioehto niin ei tule anopin asunto sun maksettavaksi.

No sillehän sinä et voi minkään jos miehesi laittaa oman nimensä anopin lainapapereihin mutta sinun ei ole pakko.
Toivottavasti sinä olet hankkinut avioehdon (jos naimisissa siis olette) sen voi hankkia vaikka avioliiton aikana ;)
Eli näin suojaat oman omaisuutesi miehesi ulottuvilta jota tämä anoppi kerjää itselleen.

No huh huh, kauhein anoppi mistä olen kuullut :O

Ette todellakaan elätä anoppia. Kyllä hänen pitäisi yli 60-vuotiaana elättää itse itsensä. Eri asia olisi jos olisi koko elämänsä uhrannut lapsilleen ja nyt sairastuisi vakavasti eikä olisi varaa maksaa lääkkeitä tms. Sitten kyllä auttaisin taloudellisesti, mutta en mitään toisen leveää elämää!!

Huh, kuulostaa ihan mun mutsilta. Mun äiti lainaa multa ja mun kahdelta siskolta vähintään kaks kertaa viikossa rahaa, mikä tekee kolmelta ihmiseltä lainattuna 6 päivää viikossa. Äidillä on kyllä omiakin tuloja, muttei koskaan ole osannut käyttää rahaa, kaikki menee heti kun jotain tulee ja taas ollaan lainaamassa. Nyt en oo kolmeen viikkoon jaksanut edes puhua koko eukon kanssa, kypsyttää että minä esikoisen kanssa kotona oleva ihminen joudun vähictä rahoistani elättämään omaa äitiäni. Mun siskolle (joka on ainoo jonka luottotietoja ei oo pilannu) mutsi ehdotti vähän aikaa sitten että ottas hälle 10 000e lainan että saa uuden kodin takuuvuokran maksettua. Sisko luonnollisesti kieltäytyi, minkä kämpän takuuvuokra muka on kymppitonnin. Tästähän äiti sitten loukkaantui tietenkin, mutta oikein tehty mun mielestä. Muutama vuos sitten oli salaa ottanut samaisen siskon nimiin jonkun 2000euron elloslainan, jäi siitä kiinni kun sisko muutti ja postin kääntöpalvelun kautta nää lainan perimiskirjeet tulikin hänelle eikä mutsin osoitteeseen. Mutsi myös jätti sen lainan tylysti maksamatta, eikä varmaan ois ees kertonu systerille vaikka sen luottotiedot ois menny. Eli tiedän hyvin miltä ap:sta tuntuu. Sanoisin että sanot itse ihan suoraan tälle anopille mitä mieltä oot hänen käytöksestään. Tosin voihan olla ettei hänkään osaa edes hävetä käytöstään, mun mutsi ei ainakaan osaa.

ompas kiva anoppi sulla! huoraamaan...hahhah :D sano ihan pokkana että siitä vaan sihteeriopistolle!

tee tosiaan se avioehto jos miehes menee nimen pykkäämään paperiin.

mun mielestä perhettä pitää auttaa rahallisesti ja muutenkin jos on tiukkaa oikeasti. me ainakin annetaan anopille rahaa, hän tosin ei sitä ikinä pyydä ja se pitää väkisin antaa. ja mun vanhemmat taas joskus antaa meille esim. synttäripäivänä pari sataa egua etc. mun mielestä on kauheeta jos ei auteta omaa perhettä ja sukua! mutta sitten kun menee hyväksikäytön puolelle, niinkuin ap:n tapauksessa ilmeisesti ja ruvetaan huoraamisesta puhumaan, niin mäkeen tollaiset!

[QUOTE="eräs";22422681]No sillehän sinä et voi minkään jos miehesi laittaa oman nimensä anopin lainapapereihin mutta sinun ei ole pakko.
Toivottavasti sinä olet hankkinut avioehdon (jos naimisissa siis olette) sen voi hankkia vaikka avioliiton aikana ;)
Eli näin suojaat oman omaisuutesi miehesi ulottuvilta jota tämä anoppi kerjää itselleen.[/QUOTE]

Ei olla miehen kanssa naimisissa-vielä. Avoliitossa jo kauan ja lapsia on. Pystyyköhän mieheni takaamaan anopin lainoja kun miehelläni on lainaa todella paljon? Miehelläni ei ole rahaa, mutta itselläni on paljon eli voin vaikuuttaa siihen etten todellakaan anna rahojani kellekkään. En ole ökyrikas, mutta on unelmia ja tavoitteita joihin tulen käyttämään varojani. Anoppi ei näihin kuulu.
Mielestäni se oli kyllä tosissaan sen huoraamaan alkamisen suhteen. Sen kun alkaa niin on joku muu miltä rahaa vonkuu.
Mitenhän tuon miehen sais irti äidistään?
Täytyykö minun olla niin julma, että sanon, että se on joko minä tai äiti-valitse niistä, jos mies alkaa puhua äitinsä lainan takaamisesta? Kun tiedän 100%tarkkaan, että se ämmä ei hoida sitä lainaansa vaan mieheni/minä se maksetaan. Tiedän vastaavan tapauksen, mutta niin päin, että perheenlapsi maksatti vanhemmillaan kaikki laskunsa ja otti takauksen heiltä omakotitaloonsa ja maksatti sen heillä. Näillä vanhemmilla ei paljon varoja ja joutuivat itse lainaamaan omaan ruokaansa rahaa kun kaikki meni tuon lapsen kuluihin.
Lasten takia olen anoppiin yhteydessä ja kuulempa näin sen uudet mielenliikkeet.

Älkää menkö ihan pian naimisiin. Ja jos/kun menette niin avioehto joka pätee erossa, ei kuolemantapauksessa. Näin ei voi mieskään sanoa että tyhjilleen jää jos jotain sattuu.

No onhan sen anpin oltava jonkin sortin rajatilatapaus jos alkaa lapselleen (vaikkakin aikuiselle sellaiselle ) esittämään huoraksi ryhtymistä. Vai oletko tulkinnut anoppiasi sittenkään oikein?

Mä olen onnellinen, ettei mulla ole omaisuutta eikä rahaa...ei tarvitse kenenkään olla sitä vonkaamassa...
Mutta tsemppiä sen anopin kanssa, kantsii varmaan sanoa suorat sanaset hänelle.

[QUOTE="vieras";22422859]Ei olla miehen kanssa naimisissa-vielä. Avoliitossa jo kauan ja lapsia on. Pystyyköhän mieheni takaamaan anopin lainoja kun miehelläni on lainaa todella paljon? Miehelläni ei ole rahaa, mutta itselläni on paljon eli voin vaikuuttaa siihen etten todellakaan anna rahojani kellekkään. En ole ökyrikas, mutta on unelmia ja tavoitteita joihin tulen käyttämään varojani. Anoppi ei näihin kuulu.
Mielestäni se oli kyllä tosissaan sen huoraamaan alkamisen suhteen. Sen kun alkaa niin on joku muu miltä rahaa vonkuu.
Mitenhän tuon miehen sais irti äidistään?
Täytyykö minun olla niin julma, että sanon, että se on joko minä tai äiti-valitse niistä, jos mies alkaa puhua äitinsä lainan takaamisesta? Kun tiedän 100%tarkkaan, että se ämmä ei hoida sitä lainaansa vaan mieheni/minä se maksetaan. Tiedän vastaavan tapauksen, mutta niin päin, että perheenlapsi maksatti vanhemmillaan kaikki laskunsa ja otti takauksen heiltä omakotitaloonsa ja maksatti sen heillä. Näillä vanhemmilla ei paljon varoja ja joutuivat itse lainaamaan omaan ruokaansa rahaa kun kaikki meni tuon lapsen kuluihin.
Lasten takia olen anoppiin yhteydessä ja kuulempa näin sen uudet mielenliikkeet.[/QUOTE]

Miten ois pariterapia? Oppisitte juttelemaan noista asioista ilman että tarttee erolla uhata. Luultavasti se terapeutti ottas kantaa tuohon itsenäistymiseen jos otat asian esille. Vois mennä paremmin perille ja mies ei suuttuisi sinulle. Ja toivon mukaan joku järkevä prosessi käynnistyisi miehellä...

No onhan sen anpin oltava jonkin sortin rajatilatapaus jos alkaa lapselleen (vaikkakin aikuiselle sellaiselle ) esittämään huoraksi ryhtymistä. Vai oletko tulkinnut anoppiasi sittenkään oikein?

Mä olen onnellinen, ettei mulla ole omaisuutta eikä rahaa...ei tarvitse kenenkään olla sitä vonkaamassa...
Mutta tsemppiä sen anopin kanssa, kantsii varmaan sanoa suorat sanaset hänelle.

Kyllä se oli siitä huoraamisesta tosissaan. Kertoi tästä tuttavastaan miten se tapailee aina näitä todella vanhoja miehiä ja kun rahat loppuu tai kuolema korjaa niin uutta rikasta vaan etsimään. Pohti näitä asioita paljon ja sen verran tunnen sitä, että tosissaan se on.

Miten ois pariterapia? Oppisitte juttelemaan noista asioista ilman että tarttee erolla uhata. Luultavasti se terapeutti ottas kantaa tuohon itsenäistymiseen jos otat asian esille. Vois mennä paremmin perille ja mies ei suuttuisi sinulle. Ja toivon mukaan joku järkevä prosessi käynnistyisi miehellä...

Niin olen yrittänyt puhua järkevästi, mutta kun on tuntunut ettei mikään mene perille niin onko pakko uhkata erolla tms. Aikuiselle ihmiselle jos pitää jatkuvasti mainita samasta asiasta eikä toimissa näy järjen häivää niin kyllä alkaa keittää yli kun odotettavissa on anopin suunnalta vielä suurempia vaatimuksia. Jos mieheni haluaa elättää tuloillaan äitinsä eikä perhettään niin kyllä menee hermot. Anoppi on kokopäivätyössäkäyvä vielä-suunnitteli jo eläkettä kun ei huvita työnteko(ja miehenihän maksaisi senkin jälkeen vielä enemmän).

Sano sille anopillesi että et voi omaa omaisuuttasi antaa hänen käyttöön sillä jos hänen poikansa ei halua katkaista napanuoraa äitiinsä niin pitää sinulla ja lapsillakin olla jotakin millä elää, sillä tyhjätasku anoppi kuten velkainen miehesi sitten tuskin pystyy yhdessäkään elareita maksamaan :D

[QUOTE="vieras";22422993]Laina on siis asuntoon ja sitä on maksamatta vielä melkein kaikki(tänä vuonna otettu laina). Kai se ei voi sitä velkaista asuntoa vastaan ottaa takausta?[/QUOTE]

Tuskin pankki hyväksyy... Onko se asunto teidän molempien vai vain miehen nimissä?

Vain nettovarallisuus kelpaa vakuudeksi, jos asunt on lähes kokonaan maksamatta niin silloin nettovarallisuus on vähäinen eikä sitä voi käyttää vakuutena uudelle lainalle. Jos asunto on molempien nimissä niin takauspapereihin vaaditaan molempien omistajien nimet.

Vain nettovarallisuus kelpaa vakuudeksi, jos asunt on lähes kokonaan maksamatta niin silloin nettovarallisuus on vähäinen eikä sitä voi käyttää vakuutena uudelle lainalle. Jos asunto on molempien nimissä niin takauspapereihin vaaditaan molempien omistajien nimet.

Maksoin oman osuuteni rahalla ja vain miehelläni on siihen lainaa oman osuutensa verran. Asunto on siis puoliksi minun ja puoliksi avopuolisoni nimissä. Itse en takaa kellekään mitään, joten eipä se mieskään voi tehdä sitä edes salaa, jos minunkin nimi tarvitaan.

Yhteistyössä