Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kylläpä täällä on tosiaan hiljaista! Voi kun kuulostaa ihanalle Tinttisen Portugaliin lähtö! Siellä sitten aurinkoa, hyvää ruokaa ja juomaa.. niinkö? Mä oon tässä viikon verran suunnitellut kesälomamatkaa, jotta saisi vähän muuta (mukavampaa) ajateltavaa kuin nää raskausasiat. Elliisallakin tuntuu olevan tarvetta kohdistaa ajatuksia muualle ;-)

Kuinkas ahkeraan ootte jääkiekkoa katsoneet? Mä oon katsonut melkein kaikki Suomen pelit. Aika jännittäviä matseja on välillä ollut...

Heheheh, elliisa! :D Sisustaminen on kyllä ihanan "vaarallista".

Aivan totta, Tinttisen matka kyllä kuulostaa varsin kivalta. Lempeä lämpö on kyllä tuhat kertaa parempi vaihtoehto kuin hothot. Minkäslaisia kesälomasuunnitelmia Lenakilla on?

Me ollaan katsottu jääkiekkoa ahkerasti. Kaikki Suomen pelit ollaan katsottu ja muitakin pelejä ollaan seurattu. Eilinen peli oli kyllä niiiin jännä. Vähän vaan tuppaa menemään myöhään sitten tuo nukkumaan meno. Eilenkin oli lähemmäs yksi ennen kuin päästiin unten maille.

Mitäs meidän odottajille kuuluu? Tulkaa nyt ihmeessä kertomaan kuulumisia. Pauliinastakaan ei ole kuulunut mitään hetkeen.

Hei, täällä ollaan! Töissä on vain ollut niin kiireistä, että en ole yhtään ehtinyt palstailemaan. Ja töiden jälkeen olen ollut niin poikki, että illat ovat kuluneet lähinnä sohvalla maaten. Kuvotus on onneksi helpottanut, mutta olo on tosi vetämätön. Lätkää olen sinnikkäästi yrittänyt katsoa, joskin torkahdan aina välillä. Onneksi Mertaranta innostuu välillä mylvimään, niin minäkin säpsähdän hereille :)

Tinttiselle tsemppiä gynekäyntiin, ja oikein mukavaa matkaa! Koska lähdettekään?
Hyvä, että Lenakin vuodot ovat loppuneet. Ja vielä kaikille yrittäjille hurjasti plussatuulia!

Mulla on sitten ylihuomenna se np-ultra, jännittää melkoisesti. Kunpa kaikki olisi masuasukilla hyvin! Jos kaikki on niin kuin pitääkin, ajattelimme kertoa vanhemmilleni ja anopille vauvauutisia äitienpäivänä.

Nyt taidan oikaista sohvalle. Tänään ei tulekaan lätkää, joten pääsen yöunille hyvissä ajoin. Huomenna onkin jännä peli tiedossa!

Vähän meinattiin, jos lähtisi kesällä 2-3 viikoksi Eurooppaan omalla autolla ja vuokraisi osalle ajasta huoneiston Ranskasta. Voisi kierrellä vähän muissakin maissa.

Tosiaan tsemppiä Tinttiselle gynekäyntiin! Ja samoin Pauliinalle ylihuomiseen ultraan!

Kiitos tsemppauksesta. Huomenna aamulla siis suuntana lekuri. Tulen sitten kyllä teille tilittämään lääkärikäynnin tulokset. Jännittää aika tavalla. Tein tänään kirjaa kaikista oireista ja siitä kuinka usein niitä on. Tuli muuten melko pitkä lista. Oikein itseäki kylmäs kun sitä luin.

Ens maanantaina olis meillä lähtö. Millään ei malttas oottaa. Tänään kävin ostamassa kesähousut matkalle mukaan. Pitäs alkaa kaivamaan kesähepeneitä kaapista ja miettimään mitä pakkaa mukaan ja mitä tarttee vielä hankkia ennen lähtöä. Kesävaatteet on ollu niin kauan pölyttymässä, että tarttee sovitella mitkä menee päälle. Viime kesänä kun täällä ei pahemmin mitään kesäreleitä tarvinnut. Jospa tästä kesästä tulisi täälläkin erilainen.

Nyt koitan mennä nukkumaan ja saada vähän untakin ennen huomisaamua.

Kiitos teille myötäelämisestä! Olette ihania naisia!

Kivalta kuullostaa Tinttisen matkasuunnitelmat. Itse en ole Portugalissa käynyt, mutta pelkkää positiivista olen siitä kuullut.

Lenaki, omalla autolla Euroopa kiertäminen on yksi mun ja miehen lempimatkailutavoista. Ollaan oikeastaan joka kesä pyörähdetty jossain päin Eurooppaa. Nytkin lähdemme helatorstaina rahtilaivalla Saksaan, tarkoitus olisi käydä ainakin Berliinissä ja Prahassa. Takaisin tulemme Ruotsin kautta. Valitettavasti työkiireiden takia voimme olla matkalla vain vajaa kaksi viikkoa, mutta onhan sitä siinäkin.

Täällä jännätään kovasti Tinttisen lääkärikuulumisia. Toivottavasti käynnistä olisi nyt apua!

Täällä ollaan anoppia kestitty muutaman päivän ajan, joten on jäänyt palstaitu. Ihanaa, ku kaikki tuntuvat olevan jo kukkealla kesäfiiliksellä! Käy kateeksi, kuulkaas, teitä reissuun lähtijät! Näin viime yönä unta etelänlomasta, miten kuljin siellä maha pystyssä. Jotenkin en taida vaan uskaltaa untani toteuttaa, vaikka vuodot onkin nyt olleet poissa muutaman viikon. Pitäydymme siis kotimaan matkailussa tänä kesänä. Eilenillalla rehkin taas töissäkin, mutta ei mitään ongelmia onneksi. Neuvolassa käytiin eilen ja hemoglobiini oli alhaalla, ihmettelinkin, kun on ollut niin vetämätön olo, vaikka pääasiassa kotosalla olen ollut. Eilen popsinkin sitten aimo annoksen verilettuja iltapalaksi. Rautakuurilla ollaan. Muuten kaikki oli hyvin. Enää ei jännittänyt se doplerointi läheskään yhtä paljon, kun mahassa on viime aikoina tuntunut selvää potkuttelua. Eli täällä kaikki mallillaan.
Pope, olet kyllä taitava, jos vieläkin onnistut piilottautumaan löysiin vaatteisiin, hih, minullakaan ei meinaa enää onnistua, vakka olen muutaman viikon sinusta jäljessä.
Tinttiselle tsemppiä, ja matkailijoille nautintoa!!!

Laureli 17+4

Pikaisesti työkiireiden keskeltä tulin kertomaan lääkärikäynnin kuulumiset. Edelleenkään ei mitään löytynyt selittäväksi kivulle. Eli ultrassa ei näkynyt mitään erikoista eikä sisätutkimuksessa muutenkaan. Nyt sain taas vahvempia kipulääkkeitä, joiden varassa koitan pysyä töissä. Lähetteen sain laparoskopiaan. Eli nyt sitten kipulääkkeiden varassa odottelen kutsua sairaalaan ronkittavaksi.

Sain myös vielä passituksen yhdelle erikoislääkärille lisää. Tutkitaan tuota mahaa vielä tarkemmin. Eli saattaa olla useampia operaatioita edessä.

Asiat siis etenee taas, mutta epävarmuus jatkuu. Kysyinkin, että mitäs jos mitään selittävää ei löydy, niin vastaus oli, että sitten vaan eletään kipulääkkeillä.

Omaa napaa tällä erää, mutta kiireinen päivä töissä! Ja eiku jatkamaan hommia!

Heippa!
Täälläkin odotellaan Tinttisen gyne kuulumisia. Voi kun jotain nyt selviäisi.

Kylläpä teidän lomasuunnitelmat kuulostaakin mukavilta. Mäkin haluun matkalle. En kyllä yhtään tiedä, että minne, mutta haluan kumminkin. Meillä ei ole kyllä vielä mitään suunnitelmia kesäksi. Kaippa me jotain keksitään.

Hauska tuo Laurelin uni. :) Minä näin viime yönä sellaista unta, että sain töitä. Ja vieläpä samasta paikasta, missä mies on töissä. Hmm... En kyllä tiedä haluaisinko olla samassa lafkassa töissä.

Onkohan minullakin hemoglobiinit matalalla?! Väsyttää vaan koko ajan. YTHSlle ei ainakaan nyt pääse terkkarille mittauttamaan Hb-arvoja, kun siellä on niin ruuhkaista. Eilen kyselin rokotusaikoja ja sain vasta pitkän ajan päähän. Noh, jos vaikka kävisi ostamassa pullon "rautamehua", ei siitä nyt haittaakaa ole jos sellaisen kuurin taas ottaisi.

Kivaa päivää kaikille! ;)

Oh, Tinttinen ehtikin ennen minua.
Voi harmi, että TInttiselle ei tänäänkään selvinnyt mitään syytä. :/ Hyvä juttu, että tutkimukset kumminkin jatkuu. Älä anna periksi, honey! Mutta olipas tökerö tokaisu lääkäriltä! Eihän sekään nyt laitaa tai terveellistä ole koko ajan nappailla kipulääkkeitä. Voimia ja tsemppiä kovasti!! <3

Moikka,
Tinttinen - onneksi tutkimukset jatkuvat ja toivotaan että noihin kipuihin löytyisi jokin selitettävä syy. Pidetään lippu korkeella!

Meidän sisustusideat alkaa levitä kun pullataikina ja näköjään myös viemään viimesenkin yhteisen ajan arki-illoista (jäkismatsien lisäksi). Tänään menen kattelemaan verhoja eilisen maalausideoinnin perusteella ja loppuviikosta alkaa "roinanhävityspäivät", eli kaappien siivoilu jne. Tällasta keväthuumaa tai jotain havaittavissa siis, vai pitäiskö sanoa pesänrakennusvietiksi?

Nyt on kyllä illat olleet vähän liiankin kiireisiä kun ei olla paljon ehitty miekkosen kanssa puuhailemaan, joten se asia täytyy korjata heti ensi töikseen kun kotio pääsee. Alkaa olla kenraaliharjoitukset käsillä :)

Tinttisen kärvistely siis jatkuu... voi harmi. Mutta hyvä kuitenkin, että sait lähetteen lisätutkimuksiin, jos niissä sitten selviäisi jotain. Ei toikaan ole hyväksi, että särkylääkkeitä joutuu popsimaan koko ajan. Menee pian vatsa huonoon jamaan lääkkeistä. Mutta tsemppiä sulle paljon!

Pauliina, mitä netistä oon tutkinut, niin hinnassa ei tule suurta eroa sillä, että meneekö laivalla Saksaan vai meneekö Ruotsin kautta. Onko näin? Menettekö Finnlinesilla vai jollain muulla? Yllättävän kovia hintoja on Saksaan menevillä laivoilla, mitä oon katsellut. Mutta noin mekin saatetaan tehdä, että toiseen suuntaan Saksan laivalla ja toiseen Ruotsin läpi. Saa vähän vaihtelua ajoreittiin. Nyt täytyisi vaan löytyä kivoja majoituspaikkoja... Jos viikoksi ottaisi jonkun huoneiston Etelä-Ranskasta ja lopun ajaa kiertelisi muualla ja menisi Bed and Breakfast -majoituksiin. Minkäslaisiin majoituksiin te ootte yleensä mennyt?

Me menemme Finnlinesillä. Yleensä olemme menneet ja tulleet Ruotsin kautta, mutta nyt ajattelimme vaihteeksi mennä laivalla suoraan Saksaan. Säästäähän siinä vähän aikaakin. Me olemme olleet yleensä ihan hotelleissa, mutta siskon perhe (2 aikuista ja 4 lasta) oli pari kesää sitten kuukauden Euroopassa omalla autolla, ja he olivat käyttäneet paljon Bed and Breakfast -majoituksia, ja olivat kyllä tyytyväisiä. Hekin olivat Provencessa samassa paikassa useamman päivän, mutta en muista, millaisessa majoituksessa.

No, se sitten Suomen peleistä näissä kisoissa. Harmittaa!

Kääk, olen ihan hermona siitä iltapäivän ultrasta. Pitäisi tässä jotain töitäkin tehdä, mutta jotenkin ajatukset pyörivät vain tulevassa: onko masuasukilla kaikki kunnossa.

...pääsipähän kerrankin "ajoissa" nukkumaan, kun ei hermo kestänyt kattoa sitä Suomen peliä. On ne vaan sellasia hannu hanhia noi jotku joukkueet, sitä toivoo et joskus Suomi-pojankin eduksi se kiekko pomppis...

Pauliinalle tsemppiä ultraan, kaikki on varmasti mallillaan :)

Mä olen yrittänyt tuon Lauran kirjottaman tekstin perusteella tarkkailla tuntojani. Jos tuota tekstiä ei olisi, niin vois kuvitella kropan toiminnoista taas kyllä vaikka mitä...
Mites muilla jännäilijöillä, vai onko heitä? Joku tais mainita kyllä aiemmin oviksen onnistuneesta bongauksesta...

Pre - kuis se silleen? Minkä alan ihmisiä olet?
Onneks (toistaseksi) mun työ vaan siivittää enemmän tähän vauvahaaveiluun.
Jospa täältä pääsis joskus pois :)
Kuinkas Pauliinan ultra?

Huh, nyt se on sitten takana, ja kaikki oli hyvin. Siellä se tyyppi köllötteli heilutellen käsiään ja jalkojaan. Niskaturvotuskin oli ihan normaaleissa rajoissa. Olin niin jännittynyt, että hyvä kun en purskahtanut itkuun, kun näin vauvelin ja sen sykkivän sydämen ruudulla. Kätilö joutui melkoisesti tökkimään vatsaani, että sai sikiön kääntymään niskaturvotuksen mittausta varten. Laiska kaveri :)

Jahas, se on sitten taas pian viikonloppu edessä. Millaisias suunnitelmia itse kullakin on?

Moikka!
Jee! Kiva kuulla Pauliinan laiskasta kaverista! :) Ihanaa, että kaikki on kunnossa. :) Voi vitsit, minkähänlaiset vesiputoukset minä kehittelisin siinä kun näkisin oman nukelon ja sydämen sykkeen.

Minäpä kävinkin tänään valohoidossa! Auka hauskaa se. Siinä vaan köllötellään semmoisessa solariumin näköisessä boxissa. Toivottavasti tuosta on apua. Mutta ainakin siinä sivutuotteena ruskettuu, heh. Ja sitten kävin ostamassa uuden punaisen puhelimen. Nyt minä sitten navigoin itseni sujuvasti joka paikkaan. ;D

Eipä ole vielä ihmeempiä suunnitelmia viikonlopuksi. Ehkä mennään äidille kylään ja kakulle, en tiedä vielä.

Kiva kuulla, että Pauliinan ultrassa oli kaikki kunnossa! Ootko sä ollut muuten veriseulassakin? Mä luulen, että jos joskus vielä raskauden takia ultraan asti pääsen, niin pyörryn varmaan jännityksestä, ennen kuin edes näen ruudulta mitään... Jäi sillain pikkuisen traumaattiset kokemukset...

Iho-ongelmienko takia Flox kävit valohoidossa? Sähän oot vähän niin kuin etelässä käynyt ;-)

Eipä täälläkään ihmeempiä suunnitelmia viikonlopulle. Äitiä pitäisi käydä katsomassa ja kaverille kyläilemään. Rauhallista touhua siis.

Lenaki, verikokeetkin otettiin tänään. Tulokset pitäisi tulla kai viikon kuluttua. Voin vain kuvitella, miten sinä varmasti jännität seuraavaa ultraa ikävien kokemusten jälkeen. Minä kun olin jo nyt paniikin partaalla. Toivottavasti sinusta ei tunnu kovin ikävälle lukea meidän muiden odottajien ultra- jne. kokemuksia kaiken tapahtuneen jälkeen. Minusta aikankin tuntuu vähän kurjalle hehkuttaa omaa onnea, kun teidän odotuksenne päättyi niin murheellisesti.

Flox, minäkin olen käynyt valohoidossa joitakin sarjoja. On totta, että se ruskettaa ja tehokkaasti! Viime hoitokerrasta on jo vuosia aikaa, mutta muistaakseni hoito aloitettiin minulla 1 minuutista ja sitä sitten kasvatettiin minuutilla joka kerta. Ja jo kolmannella kerralla oli pikkareista jäänyt rajat!

Meilläkään ei ole mitään kummosia suunnitelmia viikonlopulle. Lauantaina ajattelin siivota ja pestä parvekkeen lasit. Sunnuntaina käymme mun vanhemmilla kakkukahvilla ja illalla anoppi tulee piipahtamaan viinilasilliselle. Multa jää toki se viini väliin, mutta anoppi saattaa tarvita parikin lasia, sen verran isoja uutisia on tiedossa :)

Juurikin niiden iho-ongelmien takia minä siellä valohoidossa kävin. Minulla ensimmäinen annos oli 2 minuuttia. Tänään pitäisi sitten muistaa vähän enemmän. Mutta arvatkaa vaan olenko muistanut. Tai noh, tuskin tuo "lisä"veden juonti on tuon ensimmäisen kerran jälkeen kovinkaan tärkeää. Muistakaa sitten olla "kateellisia" mun rusketuksesta!!

Heh, vai tarvitsee Pauliinan anoppi useamman lasillisen. Sitten jo varmaan kannattaa varata vaikkapa konjakkia... ;) Hihii...!

Yhteistyössä