Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikkelis! Täällä ei viekäkään menkat ole alkaneet, toviottavasti eivät alakaan, mutta testissä ei toissa päivänä ainakaan vielä mitään uutta näkynyt. Eilen alkoi välillä tulemaan sitä tuhrua mutta ei sen kummempaa, nyt on vähäisempää vielä se kuin eilen. Vieläköhän tässä uskaltaisi elätellä toiveita salamatkustajasta? :)

Ihmettelijälle peukut pystyssä, että täti pysyis poissa ja viiva vahvistuisi testiin!

Oi Alice, tuo Wien kuulostaa kivalle. Mie haluaisin kanssa joskus sinne käymään. Matkakuume on kova! Onneks toukokuussa pääsee reissuun.

Mie olen kans kuullut, että joillakin naisilla tuo raskausajan pahoinvointi voi olla niin rajua, että oksentelun takia tarvitaan sairaalahoitoa. Ikävää, että näin kävi, Matkailijarouva, sinun kohdalla. Toivottavasti menisi pian ohi!

Omalla kohalla mie en voi mitään sille, että pieni toive nostaa päätään. Eli holahti sillon maanantaina aika paljon verta ja hiljeni sitten tiputteluksi. Se oli siis n. 7 päivää oviksesta. Nyt tuo tiputtelu on loppunut kokonaan.

Ja joku kyselikin, että syönkö kipulääkkeitä säännöllisesti, niin en ole nyt syönyt. Vaan tarpeen mukaan niitä nappailen. Nyt kivut on pysyneet sen verran aisoissa, että olen vaan napsinut yhden tai kaksi nappia päivässä. Nyt elää sitten pikkuinen toive, että tämä tiputtelemattomuus ja vähäiset kivut voisivat tarkoittaa jotain… Mutta onhan tässä vielä aikaa alkaa tiputtelemaankin, kun tädin pitäs vasta joskus maanantain tienoilla tulla käymään. Pupuilu kuitenkin on todennäköisesti osunut aika hyvin, koska ultralla ja tikuilla ovis tässä kuussa varmistettiin…

Tää piinailu on kurjaa!!! Kunhan nyt aika kuluis nopeeta viikonlopun yli.

Mulla on vähän sellainen fiilis, että nyt Talitinttinen sulla ois tärpännyt... Eikös sulle edelliskierrossa ollut tiputtelua enemmänkin ennen tätiä? Mullahan normaalisti tuota tiputtelua oli vaihtelevasti parista päivästä viikkoon ennen menkkoja. Tässä tärppikierrossa tuli reilu viikko oviksesta tumman ruskehtavaa vuotoa aika paljonkin muutamana päivänä ja sen vuoksi olinkin ihan satavarma, että ei ois tärpännyt. Sitten tuli vuodoton kausi (noin viikko) ja niinä päivinä kun menkkojen ois pitänyt alkaa tuli taas pikkuisen tiputtelua (ei veristä kuitenkaan). Vielä plussatestin jälkeenkin tuli ihan vähän tuhrua, mutta sitten se loppui kuin seinään. Eli ihan hyvät mahkut tuntuu sulla olevan!! Tuntuis ainakin siltä, että vois olla jotain erilaista meneillään, kun kroppakin toimii erilailla. Mitä kipulääkkeitä muuten syöt? Panadolia?

T: Lenaki *peukut ja varpaat pystyssä*

No nyt on kyllä vähän erilainen olo tässä kierrossa. Mulla tuo tiputtelu on kestäny 5-7 päivää ennen menkkoja. Selkää kolottaa välillä tutusti. Ja nyt on eilisestä saakka ollu sellanen olo, että on lämpöä vähän. Palelee ja väsyttää ihan tolkuttomasti. Nehän voi olla myös alkavan flunssan oireita... Ja mulla nuo menkat nostaa välillä ihan kuumeen pariksi päiväksi. Korkeimmillaan saattaa olla joku 37.5 ja johtua ihan vaan menkoista. Mutta toivon kyllä sormet ja varpaat ristissä, että tämä erilaisuus johtuis kyytiläisestä.

Näihin kipuihin syön ibuprofeiinia ja naprometiinia. Ja nyt on joku uusikin lääke, mutta sitä en ole vielä ehtinyt apteekista hakea. Mie tietty heti kysyin siltä mun lääkäriltä, että eikös nuo tulehduskipulääkkeet voi olla haitaksi ovista ajatellen, niin hän oli eri mieltä. Sanoi, että joidenkin tutkimusten mukaan voi hieman haitata munasolun irtoamista, mutta samoin voi kuulemma edesauttaa kiinnittymistä. Ja jos niistä haitta raskautumisen kannalta olisi suurempi, niin lapsettomuuslääkäri niitä tuskin määräisi! Joten nyt olen uskaltanut huoletta noita syödä. Mun päänsärkyyn ja näihin menkkakipuihin panadol on kuin karkkia söisi, ei siis mitään tehoa.

Ja kiitos tsemppiajattelusta teille! On ihanaa kun itse ei uskalla täysillä toivoa ja uskoa, niin täällä aina viimeiseen saakka tsempataan ja uskotaan ihmeeseen. Ja sitten kun kiekka alkaa alusta, niin myötätuntoa löytyy ja taas tsempataan uuteen menoon. kyllä naisenergialla saadaan ihmeitä aikaan!

Että alkaa olla mieltä rassaavaa, täällä vaan tulee edelleen sitä ruskeahkoa tuhrua, mutta ei täti ainakaan vielä näyttäs tulevan. Tiedä sitten mitä ihmettä tämä on..tuntuu että kyllä itku pääsee kun ei tiedä miten päin tämä homma on, päättäisi nyt että tullako täti kylään vaiko ei..

Heipä hei! Täällä ollut mahdoton kiire ja stressi eikä ole ehtinyt kuin joskus nopeesti vilaisemaan kuulumisia. Kiva ollut niit lukea vaikkei vastaamaan ole ehtinytkään. :) Yhtä aikaa painanut päälle valmistuminen, uusi työ ja päällimmäisenä huoli perheenjäsenen terveydestä. Plus kaiken maailman kissanristiäisiä siihen päälle. Eikä todellakaan oo jaksanut heilutella peittoa yhtään, ukolla myös töissä kova stressivaihde ja molemmat olleet ku nukkuneen rukouksia iltaisin. Huomaa ja tuntee kyllä ettei ole tullut nyt huolehdittua omasta hyvinvoinnista. Voi että oli luksusta päästä pitkästä aikaa tänään pumppiin ja ajattelin myös mennä aikaisin nukkumaan että jaksaa vielä yhden päivän töitä. :)

Toivottavasti matkailijarouva olosi paranee pian. Mulla on kavereita joutunut kans sairaalahoitoon asti koska vointi on ollut alkuraskaudessa niin huono. Miten niin ihana asia voikin joskus saada olon tuntumaan niin huonolta... :(

Talitinttinen, juu ei kai lapsettomuuslääkäri määräisi sellaisia lääkkeitä joista olis haittaa. Mieluummin syö niitä jos on oikeesti kovat kivut. Ja toivottavasti on tärppi käynyt! bd

Ei ole kokemusta Wienissä, olis kyllä kiva käydä. Kavereilta kuullu että siisti ja nätti kaupunki. Jos jollain muuten tulee mieleen suosituksia hyväksi häämatkakohteeksi niin otetaan kiitollisena vastaan! ;)

Alkoholista... Mä luulen kanssa että mulla tulis kanssa siunatussa tilassa ikävä viiniä. Tykkään joskus arkenakin tissutella lasillisen, pari. Tuo on hyvä vinkki ettei herätä huomiota, että jos tarjotaan juhlissa niin ottaa sen lasin, ja maistaa siitä (kyllähän sitä muutenkin vähän saa juoda ilman vahinkoa), ja jossain vaiheessa vaihtaa ukon kanssa lasia. Tai kotibileissä monet on ostanut alkoholittomia siidereitä/kaljoja/viinejä, kukaan ei oo nin tarkasti syynänneet että millaisesta pullosta lasiin kaataa, jos väri on samanlainen kuin holillisessa juomassa.

Nyt tää siirtyy venyttelemään ja suihkuun. Ihanaa torstai-iltaa kaikille! :)

Täällä "tipattomuus" jatkuu edelleen. Kyllä tää piinaan mieltä. Onneks on viikonloppu edessä ja sen jälkeen saa sitten testata, jos täti ei ilmesty paikalle.

Sain hauskan sähköpostin, jota lukiessa repesin ihan tyystin... Tää jotenkin sopii mun tilanteeseen tällä hetkellä...

Saatat olla raskaana mikäli...

-olet nainen
-olet harrastanut seksiä ilman ehkäisyä
-olet harrastanut seksiä EHKÄ ilman ehkäisyä
-olet EHKÄ harrastanut seksiä
-kuukautisesi ovat myöhässä (1min-9kk)
-kuukautisesi tulevat ajallaan
-et ole varma johtuuko verinen vuoto kuukautisista
-apteekin raskaustesti näyttää plussaa
-apteekin testi näyttää negaa
-apteekin testi näyttää vastavaloon kallistettuna, läpivalaistuna tai tietyssä valaistuksessa plussaa
-näet silmiäsi siristämällä apteekin testin kahtena
-et osaa tulkita apteekin testiä
-voit pahoin
-et voi pahoin
-voit ehkä pahoin
-ruokahalusi on moninkertaistunut
-ruokahalusi on kadonnut
-painosi nousee selittämättömästi
-painosi laskee selittämättömästi
-sinua väsyttää koko ajan
-koet olevasi elämäsi vedossa
-rintasi ovat turvonneet ja arat
-rinnoissasi ei ole tapahtunut muutoksia sitten teinivuosien
-vatsassa nipistelee ja vihloo tai tai juilii erikoisesti tai sitten ei
-sinulla on ummetusta ja ilmavaivoja tai sitten ei
-valkovuotosi on lisääntynyt merkittävästi tai vähentynyt poikkeuksellisesti
-pimppasi on kuiva ja rapea
-tunnet olosi kuumeiseksi ja turraksi
-mielialasi vaihtelevat hurmiosta ahdinkoon
- kissasi, koirasi, miehesi ja kymppiuutisten uutisankkuri käyttäytyvät poikkeuksellisesti, ihan kuin aavistaen jotain
-eläinkaupan gekot villiintyvät terraarioissaan (pystyvät kuulemma haistamaan raskaushormonit)
-kolme itämaan tietäjää ilmestyy kotiovellesi ja makuuhuoneesi yläpuolelle on syttynyt outo, kirkas tähti.

Hauskaa perjantaita!

Multa jaa valiin loman takia Talitinttisen ja muiden lahiaikoina jannaavien testipaivat, joten toivottelen jo etukateen oikein paljon tarppionnea! Vaadin muutaman uuden plussan, kun tulen tarkistamaan tilanteen seuraavan kerran ;-) Pitakaahan te puolestaan peukkuja pystyssa, ettei oksut ala, olis ikava viettaa lomaa huonon olon kourissa.

Alice, olen kaynyt Wienissa noin 5 vuotta sitten ja mulle jai ihan miellyttava kuva kaupungista. En muista tarkemmin mitaan yksityiskohtia, mut shoppailtiin ja kaveltiin paljon ympariinsa, kaytiin myos klassisen musiikin konsertissa, kun niita siella jarjestetaan tosi paljon. Sellainen pieni epaolennainen seikka on mainittava, etta ihmiset oli ihan jattilaisia, kaikki naisetkin.

Hasta luego amigos,
Ms. Feelgood rv 4+5

Se siitä sitten tälläkin kertaa. Perjantaina alkoivat menkat, sitä ennen oli koko viikon ollut alaselkä, etureidet ja vatsa kipeä. Harmittaa niin törkeesti etten osaa sanoin kuvata. Tänään, siis la, oltiin tupaantuliaisissa ja kun muut lähti baariin jatkoille, mä nukkumaan. Seuraavassa kierrossa mies onkin just "sopivasti" työmatkalla kaikki kriittiset päivät. Oikeesti, tytöt, mua harmittaa ja ärsyttää nyt niin paljon että alan itkemään ja alkoholin kanssa ei ole asiaan mitään tekemistä. Mulle ei oikein viina maistu koskaan ja vielä vähemmän tänään. Olen kulkenut tyhjän siideripurkin kanssa koko illan. Anteeksi omanapaisuus.

Halaus sulle Pre! Ja isot pahoittelut tädistä. Uskon, että on pahamieli.

Minä testaajien testaajana tein tänä aamuna testin ja negaahan se näytti. Testasin kyllä päivää tai kahta liian aikaisin, koska vasta alkuviikosta pitäs menkkojen alkaa. Ihan vähän on rusehtavan kellertävää vuotoa ollut, mutta ei niin kovaa tiputtelua kuin ennen. Sen vuoksi toiveet oli korkealla. Vaikkakin nyt uskon, ettei mitään ole kuitenkaan tapahtunut. Alaselkää on jomotellut ja nyt pahaolo hiipii paikalle.

Vaikka kaikki toivo ei vielä ole heitetty kankkulan kaivoon, niin jotenkin musta tuntuu, että nyt vaan odottelen tädin saapumista. Nyt tekisi mieli käpertyä peiton alle ison suklaalevyn kanssa, mutta pitää lähteä yhteen sovittuun menoon. Joten ei se auta ku lähteä. Onpahan muuta ajateltavaa.

Hyvää naistenpäivää!

Voi Pre!! Kyllä varmasti harmittaa oikein kunnolla. Ikävä täti, kun ei tajunnut pysyä poissa...

Toivottavasti Talitinttinen sulla täti ei tulisikaan ja nega muuttuisi plussaksi! Ei muuta kuin odottelemaan vielä pari päivää ja sitten tekemään testi uudestaan, jos ei täti kurvaa sitä ennen. Pidän edelleen peukkuja sulle!!

Mä aina kuvittelin, että kun vihdoista viimein tulen raskaaksi, niin sitten alkaa autuas odotus... Eipähän käynyt kyllä niin! Ihan hermoheikkona oon täällä, kun toivon että kaikki menisi hyvin ja pelkään että joku menisi vikaan... Oireetkin käyttäytyy niin kummallisesti, ettei tiedä mitä ajatella. Välillä kovia vatsan nipistelyjä, välillä ei mitään. Nyt rintojenkin turvotus hävisi ja sekin kummastuttaa. Huonoa oloakaan ei ole tullut missään vaiheessa kunnolla. Oon kyllä lukenut, että oireet saattavat vaihdella, mutta silti... hulluksi tässä tulee, kun niitä koko ajan tarkkailee!

Hyvää naistenpäivää täältäkin!

Hyvää naistenpäivää kaikille teille! Ja Prelle pahoittelut tädistä sekä halaus!
Talitinttisen puolesta peukut täälläkin pystyssä. Jospa se nega nyt muuttuis kuitenkin plussaksi! Mikäs alicen tilane on?

No niin, aamupäivän aikana tiputtelukin on runsastunut. Joten nyt siis vain tätiä odottelen. Eiköhän se parin päivän sisään kurvaa kylään.

Lenaki, voin vaan kuvitella, että sitten kun tärppää, niin se jännittää ja hermostuttaa. Mutta mie uskon, että kaikki menee meidän ketjun plussanneilla hienosti! Ainakin jos meidän positiivinen energia yhtään auttaa asiaan! Sitä täällä riittää!

Nyt sohvalle pötkölle hetkeksi. Aamun vietin ulkoilleen ja upeasta säästä nauttien! Se vähän piristi mieltä.

Hei kaikki! Terveisiä reissusta. On kyllä niiiiiiin ihanaa palata kotiin. Ilmat ei suosinut meitä, vaan satoi ja tuuli paljon, tuolla Espanjassa. Harmi, mutta oli kummiskin ihanaa käydä viikko olemassa muualla täältä kylmästä Suomesta.

Nyt täytyy alkaa hikihatussa googlettamaan tod.näk raskauteen liittyvästä tosi ikävästä vaivasta. Mulla on koko yläkroppa (selkä, vatsa, rintakehä, rinnat) täynnä aivan kamalaa syyhyävää pintä näppyä. osa näkyistä on halkaisijaltaa 1 cm * 2cm. Kutina on aivan kamala. Pakko mennä huomenna lääkäriin, ei tätä kestä kukaan!

Huomenna mulla on lisäksi kunnan tarjoama ultra ja verikoe. Siinä siis katsotaan ne niskaturvotukset ja mahdolliset muut kehitysvammat. Aika jännää! Toivottavasti kaikki olisi kunnossa. Tämä ihottuma kyllä sapettaa niin paljon. Jospa se ultraava lääkäri tietäisi jotain tästä tai sit mentävä illalla yksityiselle ihotautilääkärille.

Jos joku on sanonut, että raskaus on ihanaa aikaa, olen erimieltä. Pahoinvointi on sentää helpottanut... Kauheaa valittamista... pahoittelut siitä. Nyt täytyy alkaa ihottumadiagnoosia etsimään. Hyviä vointeja kaikille ja pidetään peukkuja pystyssä tärppien varalta! :)

Tervetuloa Pope+ takaisin Suomeen! Harmi, että ilmat eivät suosineet teitä! Oisko toi jotain hormoni-ihottumaa? Kaikkia ihme vaivoja niitä voi näköjään tulla. Toivottavasti ihottuma helpottaa pian! Ja onnea huomiseen ultraan!

Voi kurjuus Talitinttinen, kun tiputtelu lisääntynyt. Toivotaan kuitenkin vielä parasta :-)

Ihanaa Lenaki kun sie jaksat olla positiivinen! Kiitos! Se piristää kun itse on vähän maassa.

Pope+:lle tervetuloa takaisin! Kurja tuo ihottuma. Saadaan varmaan sitten kuulla uutisia ultrasta!? Kivaa. Sitä jännää teidän muitten puolesta tosi paljon kaikkia tähän liittyviä asioita. Monesti koneelle tullessa miettii, että onkohan jollakin hyviä uutisia!

Heipsis,

Toivottavasti kaikilla oli nautinnollinen naistenpäivä! Itse passautin itseäni minkä kerkesin :)

Ymmärrän hyvin teitä joilla sitä plussaa ei tule tikkuun, eipä taida minullekaan tulla tästä kierrosta. Testasin eilen ja negaa näytti, oletan että testi olis näyttänyt plussaa jos sikseen, koska oviskesta on jo yli 14 päivää.

Nyt maaliskuussa me ei edes 'yritetä', sillä laskettu aika olis jouluna ja monestkin syystä en silloin halua synnyttää. Meinaako joku muu pitää maaliskuussa välikuukauden?

Tsemppiä uuteen viikkoon!

Pope+:lle tervetuloa lomilta takaisin. Kurjaa, ettei sää ollut suosiollinen! Mikähän kummallinen ihottuma sinua vaivaa? Toivotaan tosiaan, että ultraava lääkäri osaisi auttaa. Täällä odotellaankin jo innokkaana ultrakuulumisia :)

Heippa!
Mitäs tänne? Olen taas ollut muka niin kauan poissa, että olen ihan hukassa kaikesta mitä täällä jutellaan. Täytyy koittaa ottaa kiinni taas. Minä olen tehnyt ihan kamlasti koulujuttuja. Koko viikonlopunkin istuskelin tässä koneen ääressä ja googlettelin artikkeleita ja kirjoitin. Joo, valmista tuli, mutta olisihan se ollut kiva, että viikonloppuna olisi ollut muutakin ohjelmaa kuin koulujutut ja kaupassa käynti.

Harmi juttu, että Pre:n menkat alkoivat. :( On se vaan niin kurjaa.

Onpas Popella kummallisen kuuloista ihottumaa. Toivottavasti saat pian apua siihen. Tuollainen jatkuva kutina ei todellakaan ole mitään kivaa. Oletko koittanut laittaa jotakin rasvaa? Voin vähän kuvitella millaista tuollainen kutina on. Minä heräilen öisin siihen kun käsiä kutittaa... Mieskin välillä herättää ja kieltää raapimasta. Nytkin kutittaa rannetta niin vietävästi. Toisaalta tämä minun kutinani johtuu nyt kait ihottuman paranemisesta... että siinä mielessä ihan eri juttu.

Hauskaa päivää kaikille!

Musta toi Pepe+:n ihottuma kuulostaa aurinkoihottumalta, mutta jos reissussa ei aurinko edes paisatnut niin ei kai se sitten sitä voi olla.
Päivitin jännäyslistaa omalta osaltani:

Alice76, 11.3, YK2
Haaveileva Pu 12.3 YK3
Talitinttinen 12.3 YK4
Pauliina35 20.3. YK2
Pre 3.4. YK5
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Wilhe

Plussanneet:
Pope (YK2) 23.9.
Laureli
matkailijarouva 18.10
Lenaki (YK2) 1.11.
Ms. Feelgood (YK1) 08.11

Tänne tuli täti kaikkine kipuineen kylään. Oon vetäny maksimi määrän särkylääkkeitä, mutta ei vie kaikkea kipua pois. Pahimman terän taittaa. Joten se tämän kuun toiveista.

Jostain syystä nyt on tuntunut tosi pahalle se ettei tärpännytkään. Piti eilen pienet itkutkin tirauttaa. Kunhan nyt nämä menkat masistelen pois, niin sitten taas häntä pystyyn ja seuraavaa kiertoa kohti. Me kyllä jatketaan yrittämistä ihan samaan malliin, vaikka la osuiskin sitten joululle. Vielä en ole päättänyt, että tikuttelenko oviksen. Voi olla että nyt jätän väliin ja koitan olla stressaamatta asiaa.

Tässä päivitetty lista. Jännä päiviä en vielä laskenu, teen sen joku päivä kun taas piristyn ja jaksan innostua uudesta kierrosta.

Alice76, 11.3, YK2
Haaveileva Pu 12.3 YK3
Pauliina35 20.3. YK2
Pre 3.4. YK5
Talitinttinen YK 5
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Wilhe

Plussanneet:
Pope (YK2) 23.9.
Laureli
matkailijarouva 18.10
Lenaki (YK2) 1.11.
Ms. Feelgood (YK1) 08.11

Yhteistyössä