Taalla on jo toinen perakkainen hyvan olon paiva, ehka tama raskaus ei olekaan niin epamiellyttavaa kuin jokin aika sitten vaikutti
Mina lopetin pillerit viime loka-marraskuussa, ja vaikka kovasti etsin ihomuutoksia, niin en huomannut mitaan mainittavaa. Nyt voisin melkein vaittaa, etta raskauden myota iho on jopa parantunut.
Minun ja miehen vanhemmilla ei ole viela lapsenlapsia, joten he kovasti odottavat jalkikasvuamme, vaikka aika hienotunteisesti siita ovatkin maininneet. Miehen kanssa emme koskaan ole puhuneet vanhemmillemme suunnitelmistamme tai lastensaannin ajankohdasta, joten uskomme, etta ilmoitus tulevasta vauvasta tulee aika suurena positiivisena yllatyksena molemmille tahoille. Tuo ajatus vanhemmille kertomisesta isan- tai aitienpaivan yhteydessa olikin tosi hyva, toukokuussahan olisi oiva mahdollisuus. Mina olen ajatellut kahden lapsen olevan sopiva maara, mutta miehelle riittaisi ehka yksikin, kolme on kuulemma aivan liikaa.
Makin ajattelin, etta ehkapa Popen veljen perheen olisi hyva kuulla Popen tulevasta vauvasta suoraan tulevilta vanhemmilta, eika sit jostain mutkan kautta jos asiasta kertominen pitkittyy. Eikos heilla kuitenkin ole jo yksi lapsi, joten toivoa heilla kuitenkin on uuden vauvan saamisesta.
Tuli mieleen noista Pauliinan varhaisultrapuheista, etta noista raskausviikoista puhuttaessa nayttais olla kahta kaytantoa. Jos puhutaan kahdeksannesta viikosta, on kyseessa tosiasiassa viikko, jolloin viikkoja on 7+x. Usein kuitenkin huomaa, etta ihmiset puhuu viikosta 8+x. Mulle annettiin varhaisultraan aika aikaisintaan rv 7+, otin sen sit kuitenkin kaytannon syista paivalle rv8+1 (eli yhdeksas viikko). Ei varmaan kannata paljon ennen kahdeksatta viikkoa sita varata, koska ei ole mitaan takeita, etta kaikki nakyisi ja kuuluisi niinkuin pitaisi.
On tama ketju ihan ihmeellinen, kun me suhteellisen ikaloput naiset raskaudumme ihan jatkuvalla syotolla. Henkisen kypsyydemme taytyy olla ihan huippuluokkaa ;-)