Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huikeeta, että Popen masuasukki on jo melkein kymmensenttinen! On jotenkin uskomatonta, millä vauhdilla ne kasvavat! Hmmm... minä kyllä ehkä jättäisin laskettelurinteen kaiken varalta väliin. Vaikka itse laskisit tosi varovasti, voi joku törmätä ja kaataa sinut. Ainakin jos olette kovin ruuhaksiin rinteisiin menossa.

Kiva myös kuulla, että Lenakin ultrassa kaikki oli niin kuin pitääkin.

Mukavaa, että on taas viikonvaihde edessä. Mitäs leideillä on suunnitelmissa?

Huomenta!

Tänään alkaa viikonloppu!!! Oon ollu koko viikon taas ihan tajuttoman väsyny. Ihanaa kun saa viikonloppuna aamusin ihan kaikessa rauhassa puuhastella ja ei tartte kiiruhtaa mihinkään. Meillä on koko viikonlopun vieraita, joten siihen menee tämä viikonloppu.

Pauliinan kanssa olen kyllä samaa mieltä tuosta laskettelusta. kannattaa varmaan miettiä, varsinkin jos on tosiaan johonkin ruuhkaiseen paikkaan menossa. Joku muukin voi tosiaan törttöillä ja laskea päälle.

Mulla on varmaan ovis käsillä, kun vatsassa tuntuu sellasia nippailuja. Vaikka tällä hetkellä on hieman hankalaa erottaa ovisnippailuja kaikkien muiden kipujen joukosta... Ja peittojen tuulettaminen jää viikonloppuna kyllä väliin kun on vieraita. Mutta jospa ei olisi myöhäistä kun ne lähtee. ;) Nyt olen jättänyt tikut kaappiin ja mennään ihan fiilispohjalla pari kuukautta. On itselläkin vähän rennompi olo. Alan kuitenkin tikutella sitten kun kesän loppu lähenee. Vaikka toivottavasti siihen ei enää sitten olisi tarvetta!

Huomenta vaan kaikille

Meidän kotikoneelta ei pääse nettiin ja töissä on ollut paljon tekemistä, joten en ole päässyt kertomaan kuulumisiani.

Kiva kuulla että kaikilla raskaana olevilla vatsat kasvaa ja pahat olotilat ehkä jo hellittämään päin. Eiks se keskivaihe ole se kaikkein mukavin raskausaika? Näyttää hyvältä ja voi hyvin..

Minulla on ovis käsillä, mutta ihmettelen kun taas olis vasen puoli toiminnassa. Jostain luin että vasen ja oikea puoli vuorottelevat. No, tässä kuussa ei ole niin väliä vaikka ei nappaa.

T. Alice

Niin ja Leena, sinun kanssa sen ole vielä tainnut olla linjoilla samaan aikaan. Itse ilmaannuin tänne vasta tammikuussa. Meillähän tilanne oli alkuun se, että me ei kumpikaan teidetty halutaanko lapsia ( varsinkin mies). Mutta hiljalleen se mieli on muuttnut, kun ollaan asiasta puhuttu. Eli kun rauhassa asiasta yhdestä puhuu ja asiaa sulattelee, niin eiköhän se mieli muutu jos on muuttuakseen.

Alice

Minä olen kans kuullut, että puolet toimisivat vuorotellen. Mutta minä en ole vielä koskaan bongannut mitään tuntemuksia oikealla puolella, ja ultrassakin on vasemmalta löydetty johtofollikkeli. Vasemmalla puolella taas on parissa luomukierrossa ollut tuntemuksia. Pari kiertoa on mennyt kokonaan ilman tuntemuksia, ja silloin kierto on ollut kovin lyhyt. Vaikka mulla nyt tosiaan nää kaikki nippailut ja juilimiset saa epätietoseksi, että mikä on mitä. Tänään on taas tuonne vatsaan pistänyt ja viiltänyt aika ajoin tosi kovaa. Pistos ylettyy välillä nivuseen ja yläreiteen saakka.

Hauskaa perjantaita!
Mitäh! Joko Pope on keskiraskauden puolella!!? Vastahan se plussa sieltä napsahti. Kylläpäs aika kuluu nopeasti.

Minulla on ollut tuollaisia saman tapaisia pistoksia kuin Tinttisellä. Vasemmalla puoleella siis. Vähän olen ihmetellyt, että mitähän ne on, siis kun edelleen napsin näitä pillereitä. Ajattelin, että syön Cerazettejä tämän reseptin loppuun. Jouduin hakemaan sen viimeisenkin laatikon, kun en halunnut alkaa arpomaan, että jos menkat alkaisikin sellaisina päivinä kun olen vaikka Jyväskylässä gradun takia tms. Oikeastaan pelotti vaan se, että jos ne ekat menkat on jotenkin hankalat, ja jos vaikka joutuisin jäämään kotiin potemaan ja kyseessä olisi juuri sellainen päivä kun _todellakin_ pitäisi olla esim. siellä Jyväskylässä. Kylläpä oli taas kummallisen kuuloinen selitys. Kirjoitettuna vaikuttaa ihan siltä, että pelkäisin menkkoja... Heh, no en pelkää!

Eipä ole vielä mitään ihmeempiä viikonloppu suunnitelmia. Mies lähtee viikonlopuksi reissuun ja minä olen täällä yksikseni. Olisi kyllä tiedossa yhdet illanistujaiset, mutta ei oikein huvita mennä, kun joutuisin menemään yksikseni, enkä oikein tunne muita kutsuttuja vieraita. Katsotaan nytten.

Viikonlopuksi ei ole mitaan erikoisia suunnitelmia, pitanee pakata ensi viikon tyomatkaa varten ja viettaa laatuaikaa miehen kanssa, tassa kun on viimeiset pari viikkoa mennyt sairastellen ja raskautta potien. Ei ole tama raskaana olo kylla ainakaan minun kohdallani mitenkaan herkkua. Tunnen oloni ihan oudoksi, vartaloni ei tunnu ollenkaan tutulta, kun on niin turvonnut, kankea ja viluinen olo kaiken kuvotuksen lisaksi. Olis ihan puistattavaa, jos jotain nyt sattuis ja pitaiskin aloittaa uudestaan ihan alusta, se tuntuu talla hetkella ylitsepaasemattomalta esteelta. Mulla on varmaan jotain masennusta ilmassa. Yolla kaiken lisaksi herasin pahaan vatsakipuun, olin siina unikoomassa varma, etta se oli merkki alkavasta keskenmenosta. Oletin loytavani aamulla verta ja mietin jo miten peruutan tyomatkan. Jotenkin se kipu sit hellitti ja nukahdin uudestaan. Aamulla lahinna nauratti oma vainoharhaisuus, mutta samalla on lievaa epavarmuutta johtuen tuosta kivusta. Olisko sit ollut jotain ruoansulatuksen ongelmia, en tieda. Yritan nyt pysya positiivisena.

Hyvaa viikonloppua kaikille, hyodyntakaahan oviksenne :)

Ihania ultrakuulumisia! :) Ja kerrothan Lenaki kuinka isovanhemmille kertominen sujui!
Toivottavasti MS. Feelgoodin olo paranee pian kun raskaus etenee, kuulostaa kurjalta! :(

Tsemppiä lopputyötään tekeville! Sain itse juuri graduni tehtyä joten tuoreessa muistissa on, kuinka hankalaa isensä motivoiminen välillä voi olla... ;)

Mä kans lopetin Cerazette-piltsut varmaan jo kk sitten. Ekoja kuukautisia ei oo vielä kuulunut. Yks päivä oli vatsa kipeä, muita vaivoja ei oo ollu. Mutta yritystä ei siis vielä aloiteta vaikka vauva oliskin tervetullut, muutama kk pitäis vielä malttaa odottaa.

Pauliinalle peukut pystyssä, että olis tärpännyt! =)

Viikonlopuksi ei ihmeempiä suunnitelmia. Liikuntaa ja rentoa menoa. Nyt vois vkl:n korkata lasillisella viiniä. :) Kivaa perjaita ja viikonloppua kaikille!

Ja voi kurjuus matkailijarouvan sairaalareissuja!! Kuulostaa kovin ikävälle.
Mulla myös kaveri laihtunu molemmissa raskauksissaan aina aluksi n. 10 kiloa ja tehny sairaalareissuja. Mutta kuulemma kaikesta tästä huolimatta ehottomasti sen arvoista!! :) Jaksamisia!

Kyllä se laskettelu taitaa nyt tältä vuodelta jäädä. Pitää palata asiaan ensi vuonna. Jospa saisin anopin tai oman äidin lähtemään mukaan Lapinreissulle, niin pääsisi miehen kanssa rinteeseen. On siinä jo isot riskit, jos kaatuu/ kaadetaan.

Keskiraskaus on tosiaan jo menossa. Ajattelin, että nyt se hyväolo ja energinen aika alkaa. Mut ei... Viikko meni ilman etovaa oloa, jihuu! Mutta kaksi viimeistä päivää etovaolo on ollut taas iltavieraana. Eikö tää koskaan lopu? Joku valitteli, että ei ole nauttinut raskausajasta. Mulla ihan sama fiilis. Miten voi nauttia oksentamisesta ja oksettavasta olosta? Turhaa valitustahan tämä on, kun monet maksaisi mitä vaan saadakseen tämän olon ja ollakseen raskaana. Mutta väsyttää ja ärsyttää tämä toimintakyvyttömyys.

Varasin eilen ajan rakenneultraan. Mun kotikunta ei kustanna kuin vain sen NP-ultran, joten omakustanteena menemme sitten 7.5. tutkailemaan, kuka siellä mahassa on! Sukupuoli selviää silloin ja se, onko rakenteet kunnossa. Tuo on kyllä jännittävä ultra!

Ne hirveät vatsakivut voi olla just niitä kiinnittymiskipuja. Mulla tuli viikko oviksen jälkeen aivan hirveät kivut yöllä. Uni oli tiessään, sain kulkea kaksinkerrroin. Ikinä ei ole sattunut vatsaan niin paljoa, joten Pauliina ne voi olla niitä1 Pidetään peukut pystyssä!

Pitää varmaan lähteä ostamaan lisää kestovaippakankaita. Niiden tekoon tuli suorastaa himo. Yhdeksän valmista kappaletta jo on...Jos tekis vaikka viisi lisää...

Heippa!
Että osaakin olla motivaatio kateissa gradun teon suhteen... Äääh!! Jotenkin huvittaa ihan itseäni se, että gradun aihe on kiinnostava ja olen vaikka kuinka ja kauan halunnut alkaa tekemään gradua, mutta nyt en vaan saa itsestään irti mitään. Alkuhan on melkien missä vaan isommassa projektissa hankalaa, joten eiköhön se tästä.

On kyllä vähän tylsää kun se ukko on reissun päällä. En ole oikein keksinyt mitään tekemistä. Siis hyödyllistä ja järkevää tekemistä... Olenhan minä katsellut telkkaria, kutonut ja syönnyt karkkia, mutta mitään tolkullista en ole tehnyt. Vähän on morkkista ilmassa sen takia, että en ole saannut sitä gradua tehtyä yhtään. Marmati-mar!

Pope, montako kestovaikkaa vauvalla kannattaa noin suunnilleen olla. Tämä sinun kestovaikkaprojekti on varsin kiinnostava.

Pikainen tervehdys täältä siivouspäivän keskeltä!

Flox, tsemppiä sen gradun kanssa. Uskon kanssa siihen, että alku on aina hankalaa, eli eiköhän se siitä, kunhan vain pääset vauhtiin.

Popen kestovaippaprojekti kuullostaa tosiaan kiinnostavalle. Kun olet noin innostunut asiasta, ompele ylimääräisiä ja myy ne vaikka neitissä tai kirppiksellä :)

Tänne ei kuulu mitään uutta. Ei raskaus- eikä menkkaoireita. Silloin torstaina, kun aamupäivällä luulin menkkojen alkavan, oli myös illalla sellainen hetkellinen kouraisu tuolla alavatsassa, ja ajattelin, että nyt se täti sitten viimeistään tulee, mutta eipä tullut. Eikä kipukaan kestänyt kuin ihan minuutin tai pari. Mutta sen jälkeen ei siis ole ollut mitään oireita.

Nyt laitan pannarin uuniin ja jatkan siivousta. Mukavaa lauantain jatkoa kaikille!

Heippa kaikille!
Juuri satuin piiitkästä aikaa sivustolla ja Pauliina olikin kysellyt minua, mukava. Täällä siis ollaan ja nyt kootut selitykset: voin alkuraskauden todella huonosti, välillä töissä, välillä poissa, olo oli kaamea ja itketti ja vitutti ja tuntu, että se jatkuu ja jatkuu. Nyt olen toivottavasti päässyt siitä yli, mutta olen tällä hetkellä keikkatöissä ja pääsen harvoin sivustoille. Kuukauden kuluttua tämä tosin helpottaa ja saan olla enemmän kotona, ihanaa! T
Täällähän on tapahtunut vaikka mitä! Onnea kaikile plussanneille ja tsemppiä itse kullekin projektiin. Nyt on taas riennettävä, muttA yritän ehtiä huomenna netin ääreen. Nauttikaahan viikonlopusta kellä vapaata on ja miksei työläisetkin.
Huomisiin.
Laureli 11+6

Flox, tiedän tuon tunteen! Kun ei ole motivaatiota niin ei auta mikään, vaikka kuinka yrittäisi :/ Vähän aikaa sitten mulla toimi että menin kirjastoon tekemään (kandia, ei vielä gradua sentään), mutta herranjestas kun tajusin että netissä on muutakin kuin kandityön lähteitä :p

Pauliina35, voi että jännittää sun puolesta! Et ole testannut vielä? Täällä pidetään sulle peukkuja!

Kurjalta kuulostaa teidän raskaanaolevien pahoinvoinnit :( Ei ole helppoa olla nainen ei. Mutta jos nyt yritän jotain kliseistä niin onhan se sen arvoista? Kaikille kipuileville toivotan parempaa oloa!

Minä olen ollut reissussa ja olen vieläkin, joten ei ole ehtinyt täällä paljon käydäkään.

Kiva kuulla Laurelistakin pitkästä aikaa! Toivottavasti nyt on alkanut olo helpottamaan ja pääset nauttimaan raskaudesta.

Pauliina, onko mitään uutisia? Sulla on jännät päivät... Vähän kyllä kuulostais samalta sun vatsakipuilu, kun mulla ennen plussaa. Toivotaan nyt, että siellä on joku salamatkustaja sua nipistellyt!!

Flox, tiedän myös tuon tunteen. Alku on aina niin kamalan jähmeää... mutta kyllä se gradu siitä rupeaa etenemään, kun pääset vauhtiin. Mulla kans aikoinani kesti gradun alkaminen kuukausi tolkulla, enkä tiennyt mistä oisin oikein alkanut sitä vyyhtiä purkamaan.. mutta sitten kun pääsin alkuun, niin kirjoittelin yhtäkkiä koko homman valmiiksi 2 kuukaudessa. Ja jopa tykkäsin siitä! Eli tsemppiä sulle :-)

Teetkö sä Pope+ eri kokoisia vaippoja? Mua kans kiinnostaa kovasti toi projekti. Kuinkahan monta kestovaippaa riittää vauvalle...?

Mä kerroin viikonloppuna äidilleni vauvauutisen. Meni mummi ihan onnesta sekaisin... Itkeä tihruutti, eikä paljon muuta pystynyt sen jälkeen ajattelemaan! Isälleni (mun vanhemmat eronneet) en kerro ennen np-ultraa, koska se on sellainen hölösuu, että kertoo heti koko suvulle... enkä vielä halua kaikkien tietävän.

Eilen illalla oli tosi ällö olo. Meninkin jo klo 21 nukkumaan ja yölläkin heräsin vielä pahaan oloon ja pyörrytykseen. Aamulla taas olo ihan normaali. Muutenkin toi ällötys tuntuu keskittyvän iltaan. Toisaalta hyvä niin, koska töihin lähdön kanssa ei ole aamuisin vaikeuksia.

-Lenaki, tänään 8 rv

Juteltiin illalla miehen kanssa ja ainakaan ei vähään aikaan kannata minun ottaa asiaa puheeksi.Hän sanoi vain ettei se kiinnosta häntä ollenkaan.Syiksi se luetteli niitä samoja mitä se on aiemminkin selitellyt, ikäänsä, taloudellista tilannetta no noitapa etupäässä.

Olo on sellainen tyhjä, turhautunut ja hieman helpottunutkin.Asiaa on nyt käsitelty ja tiedän missä mennään.Otan sen vielä tuonnempana puheeksi, mutta antaa sen nyt hautua ja painua pohjalle.Miksi minulle jäi hänestä ja keskustelustamme sellainen tunne, että kenties saisin hänet taipumaan jos oikein ruikuttaisin...aivan "ruikuttaisin" olisin siis oikein kovasti sitä vailla. ? Ihmeellistä.

Ajatelkaapa, kun sanoin että tämä juttuhan on puoliksi kummankin päätettävissä niin hän sanoi että onhan siinä enemmän hänen päätöksestään kyse. ??? Mitä kummaa minä ajattelin, että kyllähän se menee fifti fifti, eikö vain teidänkin mielestänne? Se sanoi että hän alkaa käyttämään kondoomeja ettei luota minun pillereihin enää. ! Haloo??? Kuitenkin se sanoi suu naurussa, että leikkaa sitten päät niistä kondoomeista auki.Ehkä siksi sain sen tunteen ettei se lopultakaan tiedä itsekään mitä haluaa. =)

Ja kuulkaanhan likat, kun olen tolkuttamastani tolkuttanut ettei miehen selän takana saa kehitellä mitään eikä pettää, monet tuntuvat silti "unohtavan" pillerin ja tulevan onnellisesti raskaaksi...tämä alkaa vaikuttaa todella houkuttelevalta. =( Hävettää aivan tunnustaa, en tahdo tehdä sitä...mutta jos muuta keinoa ei ole? Mitä sitten?

Heippa taas!
Lenaki, minulla oli myös noilla viikoilla nimenomaan iltapahoinvointi ei aamu. ja peti kutsui ana varhain. Itse olen iltapainotteisessa työssä, joten se oli vähän hankalaa. Nyt tosiaan on olo tasaantunut, pientä kevätmaniaa tosin on ilmassa: heräsin tänään seitsemältä ja mieli teki ulos reippailemaan. Ajattelin, että voihan sitä sitten ottaa päikkärit. Mutta olo on kohdillaan ja se on ihanaa. Uskokaa pois muutkin pahan olon kanssa kamppailijat, se menee ohi, vaikka juuri sillon ei siltä tuntuisikaan.
Minä kävin tosiaan varhaisultrassa yksityisellä noin kuukausi sitten, kun olin niin hysteerinen sen vuotosi kanssa ja yksi elävä sikiöhän siellä kellui ja kaikki oli kunnossa. Nyt tuosta tosin on jo niin pitkä aika, että mukava olisi taas nähdä onko kaikki kunnossa. Neuvolassa onneksi kuuntelevat pian sydänääniä, sillä seuraava ultra minulla on vasta rakenneultra ja siihen on vielä aikaa.
Pope, käy kateeksi tuo sinun vaippainnostuksesi, itse olen todella surkea käsitöissä. Onko se kovinkin hankalaa ja mistä otit ohjeet? Josko tässä kevätmanian kourissa minäkin kokeilisin. Oletko muuten jo tietoinen, mitä kaikkea tulevalle pienokaiselle olisi hyvä hankkia? Meillä ystäväpiiri tuputtaa jos jonkinlaista härveliä eikä minulla ole hajuakaan, mitä sellaisen pienen kanssa tarvitsee. Aikaistahan tämän murehtiminen on.
Oletteko, muuten, odottajat vielä entisissä mitoissanne? Minä tunnen paisuvani kuin pulataikina, mies tosin väittää, että liioittelen asiaa. Ja tissit ovat kasvaneet jo yhdellä kuppikoolla ja jouduin hankkimaan uusia rintsikoita. Että näin täällä.
Voi, Leena, kurja tilanne. Kauanko teillä on jatkunut tuo tilanne ja oletteko jo sen ikäisiä, että olisi aika tarttua toimeen jos haluaa? Min olen sitä mieltä, että ei missään tapauksessa toisen selän takana, mutta toisaalta helppohan minun on sanoa, kun mies on ollut alusta asti into pinkeänä. Jos malttaisit odottaa vielä hiukan, jospa se mies siitä pehmiäisi!
Aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Laureli, tänään siirtynyt viikolle 12!

Laureli, minä olen 33v ja mies 48. Kyllä minusta tuntuu ettei tässä muuta vaihtoehtoa nyt ole kuin odotella ja malttaa mielensä. Ei minusta olisi elämään valheessa ja vain "unohtaa" ne pillerit, en voisi tehdä sitä hänelle.Mutta samaan aikaan ihmetyttää kuinka hän voi tehdä tämän minulle?

Jospa vuosi pari muuttaisi hänen mieltään tai jospa minä lakkaisin haluamasta sitä lasta. =(

leenalle tsemppiä tilanteeseen, ei ole helppoa kun on haaveet eri aikataulussa.voimia ja iloa nyt elämään.
pope+ minäkin haluan tietää mistä otit ohjeet ja millaisia vaippoja teit, kun netistä etsin tietoa niin niitä mallejakin oli ihan hirveesti..
meillä on alkanut pahoin voinnin helpottamisviikot, eli 10 viikkoa täynnä!!! ja nyt suunnitellaan et millaset vaunut sitten tuonnempana..
aiotteko ottaa äitiyspakkauksen????
onko muilla tällaisia pohdintoja?

Ihanaa lukea teidän odottajien vauvajuttuja, pohdintoja kestovaipoista, vaunuista jne. Olette kaikki jo melkoisen pitkällä, vaikka tuntuu, että vastahan niitä plussia ketjuumme tuli :)

Leenalle täältäkin voimia tilanteeseen. On varmaan parasta, että annat ajan kulua, ainakin hiukan, ehkäpä se mies siitä sitten pikku hiljaa muuttaa mieltään. Painostus ei varmaan auta asiaa ollenkaan. Tuntuu varmasti kurjalta, että miehesi epäilee pillereitäsi (tai siis sitä, syötkö sinä niitä), sillä kyllähän nämä vauvajutut ovat niin isoja kysymyksiä, että luottamus pitäisi olla vahva molemmin puolin. Pillereiden salaa syömättä jättäminen on siinäkin mielessä melkoinen riski, että jos nainen tulee sitten raskaaksi, mutta mies on ehdottomasti sitä mieltä, että ei lapsia halua, saattaa pian käydä niin, että nainen on sitten kahdestaan sen lapsensa kanssa.

Sitten omaa napaa. Masussa on möyrinyt nyt oikeastaan koko aamun siihen malliin, että taitaa se täti porhaltaa paikalle. Mitään vuotoa ei vielä ole, ei edes tuhrua, mutta vatsassa on kyllä tosi vahvasti "menkat alkaa tänään -olo". Tylsää!

Olipas kivaa kuulla taas Laurelin kuulumisia! Ja muutenkin on mukava kun te raskautuneet jaksatte pysytellä täällä meidän mukana. On kivaa lukea kokemuksia ja pysytellä edelleen hengessä mukana!

Pauliinan puolesta on peukut pystyssä. Kunpa täti nyt malttas pysyä pois ja mahamöyryt olisi oireita iloisemmasta asiasta!

Mie elän ovisaikoja ja vieraita kylässä... Höh. No tänään talo tyhjenee onneksi. Jospa ei olisi liian myöhäistä saada jouluylläriä alulle. Toiveet alkaa taas nousta mitä pidemmälle kierto etenee. Oikein pelottaa taas se pettymyksen tunne, joka kierron lopussa on joka kerta odottanut. Mutta jospa tällä kertaa sitä ei tarttis kokeakaan.

Mahassa juilii kurjasti ja vessassa saa juosta koko ajan, mutta muuten ei vielä ole pahat kivut alkaneet. Jospa tästä kierrosta tulis taas vähän helpompi.

Vielä on toivoa Pauliina! Ilmottelenhan, kun tulee uutisia... ;)

Leena: Onhan tuo juttuhetki taas askel eteenpäin, vaikkei ihan toivottua tulosta tullutkaan. Ei kannata painostaa, mutta ehkä muistutella silloin tällöin, jotta asia pysyy mihelläsi mielessä.

Kestovaipoista: Tässä linkki, mistä tulostin kaavat ja millä ohjeella tein. Siinä on ihan kuvalliset ohjeet vaippojen tekoo. Eka on vähän hankala tehdä, mutta seuraavat menee jo ihan sarjatyönä.
http://www.kestovaippayhdistys.fi/vaipat/tsi.php

Voihan olla, että meidän mukelo on ihan väärän mallinen tähän vaippaan, mutta ei oikein uskaltais jättää vaippaompelua lapsen syntymän jälkeiseen aikaan. Silloin voi olla pikkuisen kiire tyypin kanssa, ettei ehdi ajattellakaan vaippoja ja niiden ompeluja. Myyn sitten vaipat pois, jos eivät sovi. Oon tehnyt vain s-koon vaippoja. Ajattelin ja toivon, että lapsokaisemme on uneliasta sorttia (kuten isänsä ja äitinsä), että aikaa jää syntymän jälkeen seuraavan koon vaippojen ompeluun. Ei ne matskut kumminkaan ihan ilmaisia ole, joten ei viitti ostaa hirveesti, jos on epäsopivia. Edullisilla materiaaleilla (mut ihan kunnollisilla) yhden vaipan hinnaksi tulee vajaa 3 €! Siis tosi halpaa verratuna ostovaippoihin. Vastasyntynyt tarvii noin seitsemän vaippaa/ vuorokausi. Joten 21 kpl riittää. Yksi käytössä, yksi pesussa, yksi kuivumassa. Emme varmaan aio täyskestoilla, mut mahdollisimman paljon kuitenkin. Mieskin on ihan innostunut asiasta.

Oon tehnyt taskuvaippoja. Päällikangas pul-kosteussuojakangasta, sisus microfleeceä. Taskuun oon ommellut vanhoja froteepyyhkeitä imuiksi. Kun luet kestovaippainfon sivut, sieltä löytyy lisää tietoa. Multa saa myös kysyä kaikkea mahdollista. Kerron mielellään.

Tissit on kasvanut yhden kuppikoon A:sta B:hen! Jouduin meneen rintsikkakauppaan ja ostaan KOLMET uudet liivit. huh. Maha on pystyssä kunnolla jo, mut vaatteet onneksi peittää vielä. Salaisuus pysyy vielä. 13+6 menossa tänään.

Oon katsellut huuto-net:stä käytettyjä vaunuja, pinnasänkyjä, turvakaukaloita ja hoitopöytiä. Ne varmaan on ne hankinna, mitkä pitää tehdä. Ostetaan varmaan kahdet vaunut, toiset parvekevaunuiksi, toiset kärryttelyvaunuiksi ja molemmat käytettynä. Meillä ei ole kerrostalossa lukollista varastoa (eikä hissiä) vaunujen säilyttämiseksi, joten käytävässä joudutaan säilömään. Siksi varmasti käytetyt ostetaan. Ei harmita niin paljoa, jos varastetaan. Tää on kyl luotettava taloyhtiä ja pieni sellainen, joten ei varmaan ongelmaa.

Turvakaukalo täytyy ehkä ostaa uutena kumminkin. Mut pinnasänky ja hoitopöytä ostetaan varmasti käytettynä. Ikean nettisivuja oon myös seuraillut. Sieltä löytyy suht edullista vauvakampetta.

Ei sitä hulluna tavaraa tarvi vastasyntyneen kanssa. Äitiyspakkauksen aion varmasti ottaa ja sieltä saa ihan ne perustavarat alkuun. Netistä löytyy kaikkia listoja, mitä vastasyntynyt tarvii... Saadaan varmaaan tutuilta newborn-kokoisia vaatteita lainaksi. Aattelin, että meidän mukelo nukkuisi aluksi siinä äitiyspakkauksen laatikossa. Teen itse siihen kivan verhoilun lakanakankaasta. Pinnasänky on niin valtava niin pienelle.

Nyt pitää lähteä jumppaan! Mukavaa sunnuntainjatkoa!
Palailen asiaan myöhemmin...

Kyllä mekin ehdottomasti otamme äitiyspakkauksen, näytti niin hyvältä ja kun ei ennestään ole mitään.
Ihanaa, Pope, että jo noilla viikoilla maha alkaa näkyä, en malttaisi millään odottaa. Sinä taidat tosin olla aika hoikka, joten näkyy aiemmin, itse olen tällainen suomalainen päärynä :). Kiitos linkistä, jospa tuossa kesän korvilla itsekin innostuisin.
Kuinka muuten asutte? Me asumme tällä hetkellä kaksiossa, haaveissa olisi muuttaa kolmioon ennen vauvelin syntymää, ajattelin, että ei tarvitseisi vieraiden nukkua olohuoneessa ja jos lapsi on itkuisa, saisi isä nukuttua eri huoneessa. Vaadinkohan minä nyt liikaa. Haveissa tietysti olisi ihan oma omakotitalo mutta sen aika on kunhan asetutaan pidemmäksi aikaa johonkin kaupunkiin.
Meillä tosiaan ystävät ovat jo kyselleet vaunu yms. tarvetta, joten luotan siihen, että heiltä saa ostettua edullisesti lähes kaiken.
Voi, Talitinttinen, älä vaivu alhoon! Oletko ottanut poppakonstit käyttöön: greippimehut, punaviinit? En tiedä oliko noista apua, mutta ehkä ainakin henkistä uskoa valoi.

huomenta!
Ihanaa jos Laurelillakin on jo kaverit kyselleet tavaran tarvetta, me ollaan mun tyttökaveripiirissä ekat jotka saa vauvan, ellei kukaan yllätä, ja miehen kaverit alkaa olla toisella kierroksella eli sieltä ei olla kyllä luopumassa mistään vauvajutuista vielä.
eli meillä tulee hankintaan aika kaikki.
Laurel kysyit myös miten asutaan, eli meillä on rivitaloasunto 4h ja keittiö.(plus omat pihat)
Olenko minä nyt ainut joka pitää äitiyspakkauksen hankintaa edes vähän epävarmana. Mun epävarmuus syyt on kavereiden kertomana se ettei vaatteet ollukkaan sopivia, kun vauva olikin isompi, tai pidempi, eli jäi osa kokonaan käyttämättä. tai sitten vauva oli niin pikkuinen, ettei voinu käyttää syntyessään kylmempään aikaan soveltuvia vaatteita, mutta seuraavana kylmävä kautena vaatteet oli jo pienet. ja muutama kommentti on tullu huonontuneesta laadusta. Itse en oo vielä päättäny, mutta kun muutenkin varmasti haluan ostella ennakkoon erikokoisia vaatteita ja hoitotarvikkeita saa kirppareilta, niin pohdin vain että kannattaako?
kiitos pope kestovaippalinkistä!

Yhteistyössä