Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kaikille tsemppauksesta! Verikokeella tosiaan oli tarkoitus tarkistaa, että ovatko hormonitasot sellaiset, mitkä näillä viikoilla pitäisi olla. Lääkäri soittikin jo ja sanoi, että hyvät lukemat (hcg 51000) oli, eikä hänen mielestään ole syytä huoleen. Toivottavasti tosiaan johtui neuvolan dopplerista, kohdun sijainnista tms, ettei sydänääniä saatu kuuluviin. Silti jännittää aika lailla ensi viikon ultra. Onneksi kuitenkaan ei viikko tolkulla tarvitse sitä odotella! Mä en nyt muista, mutta onko sulla Ms.Feelgood kuunneltu jo sydänääneet? Jos ei, tiedätkö koska kuunnellaan?

Aika hauska oli Ms. Feelgoodin uni! Selvästikin harrastit myötäelämistä :-)
Kerroin muuten äidilleni niistä supistuksen tunteista ja hän sanoi, että itselläänkin odotusaikana oli jos jonkinlaista väännettä ja supistusta, ettei tarvitse kuulemma olla huolissaan.

Palatakseni vielä neuvolakäyntiin... se lääkäri otti mut 45 min myöhässä ja kellokaan ei ollut paljoa jälkeen 9 aamulla! Ja tupa täynnä jonossa olevia ihmisiä. Ei ollut kauhean kiva, kun jouduin välillä töihinkin soittelemaan, että jos joku vielä katsoisi seuraavankin tunnin mun luokkaa...

Sori nyt kun tuli taas tätä omaa napaa näin... On ollut vaan taas niin jännä päivä :-S

Joo, sydanaanet kuului silloin varhaisultrassa rv8+1, lukema oli 171 lyontia minuutissa. On kuulemma ihan normaalia, etta raskauden alussa on huippukorkea lyontitiheys.

Olipa hyva, etta sait jo kuulla verikokeen tuloksen. Nyt sit vaan positiivisin mielin ens viikolla katsomaan vaavia ruudulta.

Kuin ihmeessä sulla kuunneltiin sydänäänetkin varhaisultrassa? Mulla ei varhaisultrassa mitään lyöntejä mitattu, vaan lääkäri näytti, että tuossa sykkii sydän ja merkitsi papereihin syke+ ilman mitään lukemia. Onkohan siellä sun asuinmaassa eri systeemit vai oliko mulla vaan hätäinen lääkäri? hmm...

Jee! Hyvä juttu Lenaki, että kaikki on ok! ;)

Mutta on kyllä sinulle osunnut varsin törppö lääkäri! On kyllä melkoisen ikävää, että tuohon aikaan aamusta on jo noin paljon myöhässä. Mistähän johtui? Kyllähän tuollaisen myöhästelyn ymmärtäisi, jos olisi vaikka ollut iltapäivä. Voi olla vähän kaukaan haettua, mutta voisitko saada uuden neuvolalääkäri ajan, kun tuo tämän päiväinen käynti ei ollut ihan hyvä.

Lenaki, niissa sykkeissa voi olla kyse myos ultrauslaitteistosta, eli ehka joillakin laitteilla ei voi laskea tuota syketta. Mun ultraaja etsi jostain sen sykkeen, pyysi sit pidattamaan omaa hengitysta, jolloin siihen naytolle piirtyi sellainen sairaalamainen sydankayra. Siita kayrasta se sit hiirella mittasi tietyn pituisen patkan (ekasta huipusta ehka neljanteen huippuun tms), klikkasi hiirella, ja naytto ilmoitti lukemaksi 171. Mulla on kuvakin siita sydankayrasta muiden ultrakuvien joukossa. Ala nyt turhaan huoli sen puolesta - oletetaan, etta sulla oli laiska laakari. Pyyda vaikka ens viikolla, josko voisivat mitata sykkeen, jos eivat sita automaattisesti tee.

Lenakille tsemppiä, otin ihan sydämentykytyksiä luettuani viestisi, mulla on tuo lääkärikäynti ens viikolla... voi että ymmärrän huolen tunteen, mutta uskon niinkuin edelliset, että sillä doplerilla on vaikee saada 12 viikkosen ääniä, ja jos kohtu on yhtään taakse kallistunut niin matkaa on liikaa saada ne äänet. ..jos tää nyt yhtään helpottaa.
ja vatsa kipuihin, mulle sanottiin, että joillain tulee harjoitussupistuksia koko ekan kolmanneksen ajan ja ovat normaaleja, ja että kohdun kasvaessa tulee samanlaisia kipuja ja ovat normaaleja.Vitsin lekurit...

floxille jaksamisia, vaikka oonki työelämäs on toi kasaantumine yrittäjälle niiiin tuttua..
ja kaikille tsemppiä nyt näihin muutoksen tuuliin..

Voi sentään, Ystävät. Nyt taisi käydä huonosti. Puolisen tuntia sitten alkoi verenvuoto, joka on aika runsasta ja ihan kirkkaanpunaista, ei siis mitään tuhrua. Soitin tutulle terveydenhoitakalle, ja hän käski odottaa ja seurata tilannetta. Jos vuoto muuttuu ihan hallitsemattomaksi tai kivut kovin ylitsepääsemättömiksi, pitää lähteä päivystykseen. Muuten tosiaan seuraan vain tilannetta ja soitan sitten huomenna neuvolaan. Todella pelottavaa ja aika surullistakin. Mutta jos se on kesken mennäkseen, hiin eihän sille sitten mitään mahda.

Hienoa Lenaki, että labratulos oli kunnossa!

Ei oo totta, Pauliina! Nyt on tosi surullinen olo sun puolesta. Onko sulla kipuja? Seuraileppas tuleeko sulla ulos ns. riekaleita, jotka varmaan olis jotain alkioon liittyvia kalvoja, muistan nain lukeneeni. Itse vuotohan voi olla vaaratontakin, joten ma pidan ainakin tassa vaiheessa viela peukkuja pystyssa. Olisko sulla nyt kuukautisten aika?

Voi ei Pauliina! Ei saa käydä pahasti! Ei saaaa!! :O Etkös voisi mennä sinne päivystykseen vaikkei olisikaan mitään isompaa vuotoa tai kipuja? Ajattelin vaan, että jos menisit niin ei tarvitsisi olla pellon kanssa. Vaan saisi jotain faktaa. Miksi aina sanotaan, että pitää odottaa ja seurata tilannetta. Voi Pauliinaa. :'(

Voi sentään! Aikamoiset sydämentykytykset tuli, kun luin Pauliinan viestin! Tosi surullista, jos se nyt kesken menee :-( Mä oon kans kuullut, että keskenmenossa voi olla kovatkin kivut ja tulee hyytymiä mukana. Tosiaan aina verenvuoto ei meinaa keskenmenoa (Laureli yksi esimerkki). Voi olla esim. hematooma tai jotain muuta mihin ei välttämättä löydy edes vastausta. Mutta tuli kyllä kurja olo sun puolesta ja toivon niin sydämeni pohjasta, että kaikki menisi kuitenkin hyvin!!

voimahaleja lähetellen,
Lenaki

Kiitos teille, olette ihania. Sain onneksi peruutusajan omalle gynelleni huomiseksi (mikä on tosi ihmeellistä, sillä vapaat ajat ovat yleensä kiven takana). Hän varmaan tekee sitten ultran. Kyllä kai nyt jo pitäisi kuitenkin näkyä, onko siellä kohdussa enää mitään (vaikka tosi aikaistahan se on, kun viikkoja on laskujeni mukaan tänään 6+1).

Voi, täällä mä oon ihan kyynel silmässä teidän kaikkien tekstien jälkeen. Nyt en kertakaikkiaan ehdi enempää kirjoitella mutta lähetän teille kaikille ison rutistuksen, Supersuuret Lenakille ja Pauliinalle. Mä pidän täällä sormet ja varpaat ristissä että se Pauliinan vuoto olisi jotain harmitonta. bdbd

Voi Pauliina. Nyt on sormet ja varpaat ristissä, että se olis vaan jotain ihmevuotoa eikä sitä pahinta. Ne voi olla myös valekuukautiset. Voimahaleja sinulle!

Onneksi Lenaki sulla tuntuu olevan kaikki nyt hyvin! Monesta paikasta olen lukenut, että sydänäänet ei välttämättä kuulu noillakaan viikoilla tai edes sen jälkeen. Kohtu voi olla niin kaukana vielä laitteesta.

Mulla varhaisultrassa saatiin näkymään se syke ja lääkäri katsoi sen sykkeen siitä kuvasta jotenkin. Se oli jotain 170. Nyt pari viikkoa sitten kun kävin neuvolalääkärillä, hän sai sydänäänet kuulumaan ja syke oli enää 140....

Mulla tuli tänään maha töissä yhtäkkiä tosi kipeeksi. Olisikohan ollut se harjoitussupistus. Kesti kyllä aika kauana. Ihan kumarassa piti melkein kulkea. (En tietty kehdannut, oppilaat olis pikkasen ihmetelleet...) No kumminki, oli tosi inhottavan tuntuista ja pelottavaakin. Onneksi meni sitten ohi.

Nyt on paljastatte lapsiasia miehen ja mun vanhemmille. Ei muille. Miehen vanhemmat oli aivan onnesta mykkinä, tapansa mukaan. Mun vanhemmat on niin erilaisia, pidättyväisiä, että vain onnittelivat ja tokaisivat kommentin: "ootteko sitten menossa naimisiin?". Voi että rupesi ärsyttämään. Missä ihmeen keskiajalla tässä eletään?!!? Eikö se ole jokaisen henk.koht asia tuo naimisissaolo ja meno!? Ollaan menossa kyllä naimisiin ennen lapsen syntymää ihan salassa ja kaksin. Mutta ei vanhempien tartte siitä muistutella ja huolehtia. Muuten oli ihan kivaa kertoa, mutta tuo kommentti alkoi niin sapettamaan!!! Ja ärsyttää vieläkin, kuten huutomerkkien määrästä ehkä huomaatte.

Vatsa pullistelee jo. Tavallisest housut menee vielä ihan ok:sti jalkaan, kun ovat matalavyötäröisiä. Paidoissa olen siirtynyt hyvin löysiin malleihin salatakseni raskauden. Vatsa on jotenkin tosi ylhäällä. Ehkä kun on niin öyhyt, vatsa kasvaa tuohon reilusti navan yläpuolelle.

Pitäs aloittaa ensi viikolla telinevoimistelun opetus taas oppilaille. Pitänee miettiä, mitä temppuja sitä itse uskaltautuu näyttämään. (Ennen oon tehnyt ja näyttänyt kaiken itse). Varmaan rekkitankoliikkeet vatsallaan täytyy unohtaa...

Pope+ + pikkukaveri 16+1

Ps. Mulla on ihan sellainen olo, että tyttö tulee. En voi kuvitellakaan, että mulla olisi poika sisälläni. En tiedä miksi, mutta oon ihan varma tytöstä. No kuukauden päästä se selviää rakenneultrassa.

Huomenta

Hui kauhistus, mitä kaikkea täällä on tapahtunut muutaman päivän aikana.

Toivon sydämmeni pohjasta että Pauliinalla, Laureilla ja Lenakilla olis kaikki hyvin ja että kaikkeen löytyisi selitys, ja että raskaus jatkuisi.

Lapsen odottaminen, synnyttäminen ja kasvattaminen on elämän suola, mutta kyllä siihen taitaa liittyä aikas lailla murheita ja huolia kanssa.

Alice

Heippa,
voimia ja positiivista mieltä kaikille naisille! Ei pidä heittää kirvestä kaivoon, eikä ainakaan ennen kun tilanne on ammatti-ihmisten kanssa selvitetty.
Lippu korkeelle!

Heip!
Tulkaas nyt Pauliina, Laureli ja Lenaki jo kertomaan, että mitäs tänään kuuluu. Toivottavasti kaikki on ok!

Tänään olis taas kirjoitettavana yksi koulujuttu. Huomenna pitäis palauttaa, mutta ajattelin, että jos sen saisi tehtyä tänään - ainakin melkein valmiiksi. Jos vaikka huomiselle jäisi vaan puhtaaksi kirjoittaminen ja sanamuotojen viilaaminen.

Aurinkoista päivää!

Minä kans täällä olen tänään ravannut vähän väliä katsomassa onko uusia kuulumisia tullut. Peukut on edelleen pystyssä, että kaikki olisi kaikilla hyvin!!!

Ihana auringonpaiste ulkona. Oikein ketuttaa istuskella täällä toimistossa sisällä. Nyt kuuluis olla ulkona nauttimassa keväästä!

Montakohan kertaa minäkin olen tämän päivän aikana päivittänyt tämän sivun??

Minulla on samat fiilikset kuin Tinttisellä: nyt kyllä pitäisi olla ulkona auringonpaisteessa eikä kökkiä sisällä. Harmittaa! Just juttelin äidin kanssa puhelimessa ja siellä hän istuskeli ulkosalla ja otti aurinkoa. Minä olen varmaan ihan valkoinen naamaltani ja just sellainen sisällä jököttäneen näköinen.

...täällä käyn minäkin vähän väliä kurkkimassa....
Ollut aika hiljainen päivä, toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin!

Jään tänään töiden jälkeen piiiitkälle lomalle, toivottavasti aurinko näyttäytyy silloinkin että saa vähän väriä naamaan! :)
Tarkotuksena olisi ulkoilla niin paljon kun sielu sietää, työelämässä kun päivät tahtoo venyä niin pitkiksi, ettei enää iltaisin jaksa tehä muuta kun lösähtää sohvaan (ja sen kyllä huomaa)...

Hui, kun täällä on tapahtunut paljon taas! Lenakille, Laurelille ja Pauliinalle kovasti tsemppia ja peukut on pystyssä, että kaikki olis hyvin! bd

Hienoa, että elliisakin pääsee kohta mukaan yrittäjiin! Taas yksi lisää kenen puolesta saa jännätä! :D

Minä oon tikuttanu ovista nyt pillereiden jälkeen ja tänään sain sitten testiviivasta hiukan haaleamman kuin kontrolliviiva. Aiemmin on ollut ihan puhdas nega ja negahan tuokin on pakkauksen mukaan, mut itse aattelin et se vois kuitenkin kertoa kenties lähestyvästä oviksesta?? Nippaluja ei ole ollut, mut jonkinlaista jomotusta kyllä ja valkovuoto ollut runsaampaa (yök, kaikkia varmaan kiinnostaa :D)
Mitäs te aattelette? Mun pitää vielä testailla uudestaan to ja pe ainakin. Pupuilla pitää nyt entistäkin ahkerammin. ;D

Varsinaista jännäyspäivää en osaa lisätä, mut jos tuo nyt olis oikee ovis niin loppukuusta vois testailla. :)

Pre 3.4. YK5
Haaveileva Pu 11.4, YK4
Alice76, 27.4, YK4
Talitinttinen 30.4, YK 6
Papunen84 (yritys päällä)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Wilhe

Plussanneet:
Pope (YK2) 21.9.
Laureli
matkailijarouva 17.10
Lenaki (YK2) 1.11.
Ms. Feelgood (YK1) 08.11
Pauliina35

Jee Papunen! Kivaa kun saadaan alkaa jännäämään! Minä ainakin ajattelisin niin, että kyllä tuo ovista/lähestyvää ovista merkkaisi. Nyt vaan peittoja pöllyttämään siitä - hus! :)

Hmm, mielenkiintoista. Mulla nimittäin sellaseen liuskaovistestiin on aina tullut haalea viiva, riippumatta kierron ajasta. Se vaihtelee koko ajan, että onko ihan himmeä ja välillä on ollut tummempi. Mutta sitten lopulta olen saanut aina sellasen testin, jossa testiviiva on kontrolli viivaa paksumpi. Eli mie sanosin, että testaa vielä parina aamuna, josko tulis kunnolla vahva viiva. Pupuilla kannattaa koko ajan ahkeraan!!! Koska ei voi olla varma osuuko oikeaan!

Noissa ovistesteissä voi kuulemma olla niinkin, että ensin näyttää haamua ja sitten taas negaa ja sitten yhtäkkiä läsähtää vahva plussa tikkuun. Tuo on varmaan aika yksilöllistä millaset tulokset niistä testeistä saa.

Oiskohan mulle tullut tänään se uus sylkitesti kotiin! Pääsisi huomenna aamulla testaamaan sitä!

Pupuiltu ollaan kyllä ahkeraan. ;D Muakin mietityttää nuo ovistestien luotettavuus. Tosiaan en oo aiemmin saanu minkäänlaista viivaa ja nyt tuli tosiaan se haaleampi. Mut pitänee vaan testailla uudestaan, josko sitä saisi sitten kunnon viivan!
Millainen Tintti tuo sylkitesti on? Pitäskö sen olla varmempi kuin nuo perinteiset liuskatestit?

Voi, että! Muakin rupes niin jännittään Pauliinan ja muiden puolesta! Tulisivat nyt kertomaan ovatko asiat kunnossa!?

Yhteistyössä