Ihanaa, kun sai viedä lapset taas päiväkotiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Nää pitkät lomat ovat aina niin hyvä muistutus siitä, että kotihoito ei todellakaan olisi meidän perhettä varten. Vaikka mikä olisi, en edes harkitse. Aah. Ihanaa, ja lapsetkin tykkäävät, ei vain vanhemmat. Hymyilevinä jäivät sinne puurolautasen ääreen vilkuttamaan.

Mun mielestä on taas ihanaa, kun mulla on 6 työpäivän jälkeen vapaata 2 päivää. Nuorempi lapsista on oksutaudissa, mikä on tietenkin ikävää, mutta tavallaan ihanaakin, kun mun ei tarvitse toteuttaa suunnitelmia ja mennä kaupungille hoitamaan niitä kaikki ahh niin ikäviä asioita. :)

Nyt katsellaan Robin Hoodia televisiosta ja puetaan nukkeja, kivaa :) Välissä oksennetaan :x

Kyllä meidänkin lapset mielellään meni. Kiva olla lomalla, mutta kiva olla myös kavereiden kanssa touhuamassa (lapset 5 ja 7v). Meillä on superihana päiväkoti. Itsestäkin on ihan mukava siivoilla yms rauhassa vauvan kanssa ja nukkua vaikka päikkärit, kun yöt on välillä aika unettomia.

Eihän tätä tietty saisi myöntää :)

Alkuperäinen kirjoittaja hhmmm:
pistää mietityttää.

moninaisia asioita.

Haista sinä. Jos lapsi ei viihdy muualla kuin kotonaan, SE laittaa mietityttämään.

Nimim. Kaksi vanhinta osa-aikahoidossa tarhassa, minä kotona vauvan kanssa

asiassa on monta puolta. Se on hyvä että lapset jäävät tyytyväisinä. Silloin luottamus pelaa että vanhemmat kyllä tulevat hakemaan pois ja on helppo jäädä. Ja mitä vanhempiin tulee niin varmasti on kiva saada olla rauhassa. Mutta onko se niin tarkoitettu. Tarkoitan siis jos tilanne olisi se että olisitte kotona. En vaan ymmärrä vanhempia jotka ei halua olla lastensa kanssa.

Toivottavasti meilläki on tuollasta joskus. Tänään oli eka päivä ja itku tuli lapselta, ku ei halua kuulemma jäädä yksin päiväkotiin. Kävi sääliks, mutten viel vedä johtopätöksiä ku oli eka päivä. Pitää kattoo millä mielellä on iltapäivällä. Reppana:(

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
asiassa on monta puolta. Se on hyvä että lapset jäävät tyytyväisinä. Silloin luottamus pelaa että vanhemmat kyllä tulevat hakemaan pois ja on helppo jäädä. Ja mitä vanhempiin tulee niin varmasti on kiva saada olla rauhassa. Mutta onko se niin tarkoitettu. Tarkoitan siis jos tilanne olisi se että olisitte kotona. En vaan ymmärrä vanhempia jotka ei halua olla lastensa kanssa.

eihän ne lapset siellä päiväkodissa ole 24/7. On illat ja viikonloput aikaa olla lapsien kanssa. Mä ite toki olen enemmänkin, kun on noita arkivapaita, mutta noin yleensä.

Meillä lapset muuten jää ihan nätisti päiväkotiin, mutteivät kyllä mitenkään riemusta kirkuen sinne mene. Useasti sanovat, ettei ole kiva mennä. Tosin, se päiväkoti on munkin mielestä kohtalaisen perseestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Mun mielestä on taas ihanaa, kun mulla on 6 työpäivän jälkeen vapaata 2 päivää.

Niin mustakin on ihanaa olla viiden työpäivän jälkeen kaksi päivää perheen kesken. Mutta se riittää meille normaaliarjessa, todellakin. Kahden perhepäivän jälkeen on taas tosi ihanaa palata töihin ja päiväkotiin. Kolme viikkoa oltiin nyt lomalla ja seuraava yhtä pitkä jakso aikaisintaan kesällä. Enkä kaipaakaan aikaisemmin.

Itselle se on paras ratkaisu koska olen maaliskuuhun asti yksin (mies yk-joukoissa). Koko lauman kanssa normi kauppareissu, 'isoista' ruokaostoksista isossa marketissa puhumattakaan, on turhan rasittavaa (äidille..). Ovat siellä 9.00-12.00 joka päivä joten aika tavalla jää aikaa olla lapsien kanssa.

Meillä lapset muuten jää ihan nätisti päiväkotiin, mutteivät kyllä mitenkään riemusta kirkuen sinne mene. Useasti sanovat, ettei ole kiva mennä. Tosin, se päiväkoti on munkin mielestä kohtalaisen perseestä.

Meillä sama homma! Jäin työttömäksi ja ehdotettiin että jos kävisivät osapäivähoidossa. En todellakaan vie lapsiani sinne jos itse olen kotona. Poika tulee aamulla halaan ja sanoo että on kiva olla kotona :)

Meillä sama homma! Jäin työttömäksi ja ehdotettiin että jos kävisivät osapäivähoidossa. En todellakaan vie lapsiani sinne jos itse olen kotona. Poika tulee aamulla halaan ja sanoo että on kiva olla kotona :)

Minä taas odotan ensi kesää oikein innolla, kun saan kunnon kesälomat ja aikaa olla lasten kanssa.

Hitto kun silloin kotiäitinä ollessaan en osannut näin paljon arvostaa aikaa olla kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pistää mietityttää.

moninaisia asioita.

No hyvä juttu, että sunkin aivosolut saatiin liikkeelle.

kyllä ne on ollut jo liikkeellä hyvän aikaa.

lähinnä mietin sitä että kuinka moni tekee lapsia "velvollisuudesta".

kuinka moni OIKEESTI jaksaa touhuta lastensa kanssa ja antaa niille ikävaiheeseen kuuluvia virikkeitä.

en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja gorilla:
pistää mietityttää.

moninaisia asioita.

Haista sinä. Jos lapsi ei viihdy muualla kuin kotonaan, SE laittaa mietityttämään.

haista itse vaan. mutta jos toi nyt helpotti sun oloas niin hyvä.

meillä on poika myös puolipäiväisenä päiväkodissa, juuri sen vuoksi että saa ikäistänsä seuraa.

pistää mietityttää.

moninaisia asioita.

meillä on poika myös puolipäiväisenä päiväkodissa, juuri sen vuoksi että saa ikäistänsä seuraa.

Mutta ei ilmeisesti viihdy? Vai miksi se, että lapsi jää mielellään hoitoon, mietityttää sinua?

pistää mietityttää.

moninaisia asioita.

kuinka moni OIKEESTI jaksaa touhuta lastensa kanssa ja antaa niille ikävaiheeseen kuuluvia virikkeitä.

en tiedä.

Ei ainakaan ap.

No, toi itse kokoajan touhuaminen ei mun mielestäni ole mikään äidinrakkauden mittari... Ja siis mähän nimenomaan olen järjestänyt lapsilleni ikävaiheisiinsa kuuluvia virikkeitä kun vien ne päiväkotiin, hyvä minä. En jaksa itse jatkuvasti miettiä, että pitäiskö nyt treenata saksien käyttöä vai olisko vielä vahaliitujen aika... Ja eipä tarvitsekaan, kun päiväkoti pitää siitä huolen.

pistää mietityttää.

moninaisia asioita.

Mutta ei ilmeisesti viihdy? Vai miksi se, että lapsi jää mielellään hoitoon, mietityttää sinua?

no itseasiassa ei viihdy niin hyvin kuin toivoisin viihtyvän. jäänityksellä odotan mitkä on fiilikset pitkän loman jäljiltä.

minua ei mietityttänyt se että miksi lapsen mielestä on kivaa olla muiden lasten kanssa, vaan pikemminkin se että miksi tehdään lapsia jotta voidaan viedä ne päiväkotiin? aloittajan tapauksessa asia ei välttämättä ole niin, mutta SILTI mietin asiaa.

pistää mietityttää.

moninaisia asioita.

en tiedä.

Miksi lapsien kanssa pitää touhuta???? Miksei ne saa olla ja leikkiä niinkuin tykkää. Meillä ainakin lapset leikkii ja tietysti nyt ulkoillaan ja luetaan. Sitten on päivässä hetkiä jolloin luetaan. Ja virikkeitä mitä ihmeen virikkeitä? Kyllähän heillä nyt toimii pää ja raajat. Ei päiväkodissa ainakaan senkummempia virikkeitä ole. Piirretään ja askarrellaan isossa ryhmässä ja isolla metelillä.

http://www.hs.fi/nyt/artikkeli/1135250185023

Yhteistyössä