D
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hhmmm:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja hhmmm:pistää mietityttää.
moninaisia asioita.
No hyvä juttu, että sunkin aivosolut saatiin liikkeelle.
kyllä ne on ollut jo liikkeellä hyvän aikaa.
lähinnä mietin sitä että kuinka moni tekee lapsia "velvollisuudesta".
kuinka moni OIKEESTI jaksaa touhuta lastensa kanssa ja antaa niille ikävaiheeseen kuuluvia virikkeitä.
en tiedä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti :Kyllä meidänkin lapset mielellään meni. Kiva olla lomalla, mutta kiva olla myös kavereiden kanssa touhuamassa (lapset 5 ja 7v). Meillä on superihana päiväkoti. Itsestäkin on ihan mukava siivoilla yms rauhassa vauvan kanssa ja nukkua vaikka päikkärit, kun yöt on välillä aika unettomia.
Eihän tätä tietty saisi myöntää![]()
Alkuperäinen kirjoittaja hopsula:Alkuperäinen kirjoittaja hhmmm:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja hhmmm:pistää mietityttää.
moninaisia asioita.
No hyvä juttu, että sunkin aivosolut saatiin liikkeelle.
kyllä ne on ollut jo liikkeellä hyvän aikaa.
lähinnä mietin sitä että kuinka moni tekee lapsia "velvollisuudesta".
kuinka moni OIKEESTI jaksaa touhuta lastensa kanssa ja antaa niille ikävaiheeseen kuuluvia virikkeitä.
en tiedä.
Oletko kuullut, että lapsen on hyvä olla välillä pitkästynyt tyyliin 'mul on tylsääää, mul ei oo MITÄÄN tekemistä, äitiiii keksi mulle jotain tekemistä'?
Ja tällöin ei vanhemman todellakaan kuulu keksiä sille lapselle ikä- ja kehitystasoon (tai mitään muutakaan) virikettä, vaan lapsen on itse opittava keksimään tekemistä ja opittava (jossain määrin) kestämään tylsyyttä ja toimettomuutta. Se katsos kehittää lapsen mielikuvitusta (ikävaiheeseen kuuluvalla tavalla) ja ajattelukykyä.
On karhunpalvelus lapselle touhuta koko ajan hänen kanssaan ja antaa niitä virikkeitä aina pyydettäessä. Plus meillä ainakin vanhemmilla on kotona muitakin velvollisuuksia, en ole sitä tyyppiä joka tekee kotityöt omalla ajallaan (=illalla kun lapset nukkuu).
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sitten ihmettelette lastenne vaikeutta jos ette edes viihdy lastenne kanssa. miksi niitä piti tehdä, olisitte ostaneet koiran![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sitten ihmettelette lastenne vaikeutta jos ette edes viihdy lastenne kanssa. miksi niitä piti tehdä, olisitte ostaneet koiran![]()
Ainiin juu. Täydellinen äiti sitoo itsensä kettingeillä lapseensa ja laittaa aikalukon aukeamaan 18 vuoden päästä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja hhmmm:kuinka moni OIKEESTI jaksaa touhuta lastensa kanssa ja antaa niille ikävaiheeseen kuuluvia virikkeitä.
No, toi itse kokoajan touhuaminen ei mun mielestäni ole mikään äidinrakkauden mittari... Ja siis mähän nimenomaan olen järjestänyt lapsilleni ikävaiheisiinsa kuuluvia virikkeitä kun vien ne päiväkotiin, hyvä minä. En jaksa itse jatkuvasti miettiä, että pitäiskö nyt treenata saksien käyttöä vai olisko vielä vahaliitujen aika... Ja eipä tarvitsekaan, kun päiväkoti pitää siitä huolen.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sitten ihmettelette lastenne vaikeutta jos ette edes viihdy lastenne kanssa. miksi niitä piti tehdä, olisitte ostaneet koiran![]()
Ainiin juu. Täydellinen äiti sitoo itsensä kettingeillä lapseensa ja laittaa aikalukon aukeamaan 18 vuoden päästä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Herravarjele! Ei lapsi tarvitse mitään virikkeitä vaan normaalia arkea kotona ja ne "virikkeet" tulee siinä mukana!
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Herravarjele! Ei lapsi tarvitse mitään virikkeitä vaan normaalia arkea kotona ja ne "virikkeet" tulee siinä mukana!
Eiköhän tämäkin riipu ihan iästä. Kaksivuotiaalle normaali kotiarki on riittävää, mutta 4v tarvitsee jo muutakin. Ennen kaikkea ikätovereiden seuraa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Herravarjele! Ei lapsi tarvitse mitään virikkeitä vaan normaalia arkea kotona ja ne "virikkeet" tulee siinä mukana!
Eiköhän tämäkin riipu ihan iästä. Kaksivuotiaalle normaali kotiarki on riittävää, mutta 4v tarvitsee jo muutakin. Ennen kaikkea ikätovereiden seuraa.
No eiköhän niitä saa muualtakin kuin päiväkodista![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Herravarjele! Ei lapsi tarvitse mitään virikkeitä vaan normaalia arkea kotona ja ne "virikkeet" tulee siinä mukana!
Alkuperäinen kirjoittaja vv:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Herravarjele! Ei lapsi tarvitse mitään virikkeitä vaan normaalia arkea kotona ja ne "virikkeet" tulee siinä mukana!
Niinpä, mun lapset olisi mielummin kotona.
Ja ahistaa mennä niitä hakemaankin sen metelin ja sekasorron keskeltä, ja lapsi parat joutuu kestämään sitä koko päivän..huh!
Alkuperäinen kirjoittaja gorilla:Alkuperäinen kirjoittaja hhmmm:pistää mietityttää.
moninaisia asioita.
Haista sinä. Jos lapsi ei viihdy muualla kuin kotonaan, SE laittaa mietityttämään.
Nimim. Kaksi vanhinta osa-aikahoidossa tarhassa, minä kotona vauvan kanssa
Alkuperäinen kirjoittaja piitu:Alkuperäinen kirjoittaja gorilla:Alkuperäinen kirjoittaja hhmmm:pistää mietityttää.
moninaisia asioita.
Haista sinä. Jos lapsi ei viihdy muualla kuin kotonaan, SE laittaa mietityttämään.
Nimim. Kaksi vanhinta osa-aikahoidossa tarhassa, minä kotona vauvan kanssa
Nämä on näitä NIIN surkeita yritelmiä.
Mutta senkun yritätte selittää, ihan millä vain, niin asia on niin että nämä tilanteet ovat vain ja ainoastaan VANHEMMAN parhaaksi ja VANHEMMAN laiskuutta. Ei auta selittelyt.
Jos itse olet kotona, niin fakta on, että silloin on oman lapsesi PARAS paikka kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja piitu:Nämä on näitä NIIN surkeita yritelmiä.
Mutta senkun yritätte selittää, ihan millä vain, niin asia on niin että nämä tilanteet ovat vain ja ainoastaan VANHEMMAN parhaaksi ja VANHEMMAN laiskuutta. Ei auta selittelyt.
Jos itse olet kotona, niin fakta on, että silloin on oman lapsesi PARAS paikka kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja piitu:Nämä on näitä NIIN surkeita yritelmiä.
Jos joku on noin kotihoitofanaattinen kuin sinä olet, ei siihen auta mitään sanoa. Sinun on mahdotonta uskoa että lapsen voi olla hyvä päivähoidossa, hän voi jopa viihtyä siellä. Voi olla että koko perheelle on paras ratkaisu että lapsi on osa-aikaisesti hoidossa vaikka vanhempi on kotona. Ja että lapsen hoitoon vievä vanhempi ei vihaa lastaan eikä kyse ole siitä "ettei jaksa olla lapsensa kanssa".
Mutta jos ei yhtään osaa ajatella laajemmin kuin siitä omasta, ahtaasta näkökulmastaan, niin sille ei voi mitään.