Imetys ja helposti huono olo!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HikoiluTärinät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HikoiluTärinät

Vieras
En ole varma liittyykö tämä imetykseen, mutta luulisin niin koska viehän se mun kropasta "mehut". Mulle on tullut viime aikoina välillä tosi huono olo, kun en ole syönyt mitään tai kun olen syönyt jotain epäterveellistä tai joskus muutenkin.
Oireet: hikoilu, päässä pyörii ja kädetkin voi alkaa tärisemään.
Yritän yleensä syödä ja juoda jotain, että olo menisi ohitse.

Mikä ihme tämä voisi olla? Onko kenellekkään muulle tullut vastaavia oireita?
Olis tosi kiva tietää, ehkä vielä käyn lääkärillä jos täältä ei mitään selviä. Tämä on kuitenkin inhottavaa, kun pitäisi samalla hoitaa 2 pientä lastakin.

Voi hyvinkin liittyä imetykseen tai vain hormoonien muutoksiin. Itse hikoilin kuin pieni possu imetyksen aikana ja vettä kului todella paljon! Myös rytmihäiriöitä oli kun kroppa kävi ylikierroksilla. Kannattaa kyllä juoda todella reilusti tuon imetyksen aikana.

Kannattaa tosiaan pitää huolta säännöllisestä syömisestä myös. Jos vain mahdollista, tee illalla seuraavan päivän ruuat valmiiksi ja mieti mitä syöt. Napostelu johtaa monesti vain nälän siirtämiseen ja siihen, että verensokeri heittelehtii miten sattuu. Yritä syödä edes kolmesti päivässä kunnolla. Vaikka ne lapset huutaa juuri silloin ja tarvitsee sinua juuri kun olet syömässä, ei ne siihen myöskään kuole,jos kymmenen minuuttia vietät ruokataukoa kolmesti päivässä. Välipalat jos mahdollista vielä tuohon päälle noin 2 kertaa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii....:
Oisko verensokeri vaan alhaalla..? Mulle tulee myös sellasta tärinää ja pään huippausta jos en ole syönyt kunnolla. Menee ohi, kun syö...

Eilen tämä huono olo alkoi, kun olin syönyt kaurapuuron, käynyt saunassa ja sen jälkeen söin vielä poppareita niin johan alkoi päässä heittämään.

No kaurapuuro on nopeaa hiilaria, joka nostaa verensokerin korkealle. Sauna taas hikoilun takia poistaa nestettä kehosta. Suolaiset popparit tekevät samoin. Ilmeisesti sulla on vain on ollut nestehukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ----neito---:
Imetyshän vaatii paljon energiaa. Oletko syönyt ja juonut säännöllisesti? Maitoakin tulee käsittääkseni paremmin kun on syönyt riittävästi.

Yritän kyllä syödä hyvin ja terveellisesti ja maitoa tulee todella hyvin!

Mulla on tuota samaa! Syytän hormoneja. Mutta ei ole kivaa. Ja mä kun luulin, että lapsensaantiin liittyvä pahoinvointi lakkaa siinä vaiheessa kun raskaus on ohi.

Imettäminen laskee ainakin diabeetikolla verensokeria dramaattisesti. Miksei siis jonkin verran terveelläkin? Kannattaa varmaankin pitää huolta säännöllisestä ruokailusta ja juomisesta. Kaurapuuro tosiaan nostaa verensokeria tosi nopeasti, mutta se myös laskee rivakasti. Proteiinipitoinen ruoka ei verensokeria normaalisti nosta ellei sitä syö paljon, jolloin myös proteiini sokeristuu elimistössä. Eli se kyllä pitää verensokerin huiput poissa.

Mulla ihan samoja oireita, mutta tähän asti olen syyttänyt alhaista hemoglobiinia, joka oli jälkitarkastuksessa himpun alle sata. Rautaa en ole vieläkään "muistanut" (eli saanut ajoiksi) syödä, synnytyksestä alkaa olla kohta neljä kuukautta.

Yhteistyössä