Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuitenkin:
Kävi niin tai näin, niin kukaan lääkäri ei ala imukuppia käyttämään, jos vauva oletettavasti syntyisi ilmankin. Ja jos sektioon verrataan, niin äidin terveyden ja turvallisuuden kannalta imukuppi on varmasti parempi tapa. Ikävä kyllä synnytykseen voi kuolla, niin lapsi kuin äitikin.
Kyse oli kuitenkin siitä että jos tilanne ajautuu siihen, että imukuppia tarvittaisiin. mikä ei olisi mikään ihme.
Miten perustelet sen että äidin terveyden ja turvallisuuden kannalta imukuppi olisi parempi vaihtoehto?
Ja minulla ei nyt hirveästi vaivaa mitkään repeämät ja äidin terveys ja turvallisuus, vaan se lapsen henki.
Mitään tilastotietoa mulla ei tässä ole, mutta voisin kuvitella, että iso leikkaus on ylipäätään isompi riski, kuin episiotomiahaava. Välilihahan leikataan aina imukuppisynnytyksessä, joten edes repeämiä ei tule sen todennäköisemmin, kuin ilman imukuppiakaan. Itse olen päätynyt erittäin pitkän ponnistusvaiheen ja epäonnistuneen imukuppivetoyrityksen jälkeen sektioon, ja leikkaushaava YHDISTETTYNÄ synnytyksestä kipeään kroppaan oli kyllä aika... Pyörätuolilla mentiin muutama päivä teholle vauvaa katsomaan. Suunnitelluista sektioista (2kpl) olen toipunut hetkessä, mutta en halua enää siihenkään, eli lapsiluku on tässä. Lapsi ei kyllä onneksi kärsinyt imukupista mitenkään, kuten yleensäkään.