Isompaa pesuetta haaveilevat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jihuu!

Kiva, et joku muuuuuukin tänne eksyy mun seurax...hih!
Musta tuntuu joteskin, et mun kohdalla ei oo sitä plussajunan pysäkkiä,
menee pikavuorona ohi...

Ja on kyllä mullekin 3 mukulaa ja iltarouskutukset soffanpohjalla tehneet tehtävänsä,
enää ei voi millään puhua,
että ois edes hyvä fiilis-lapset kyselee viikoittain,
että onko se vauva, kun massussa pullottaa...?
Mä vieläpä turpoan palloksi n.1,5 viikkoa ennen menkkojen alkua
ja sitten menkkojen ajan n.5 päivää oon kans aika pallo....
normikokoisena en siis montaakaan päivää kuussa vietä,
vaikka onkin pitkät kierrot mulla....( n.32-40 )

Pirullinen hei; mun bestis ( selkärankareumainen ) on just siellä Heinolassa 2
viikkoo kuntoutumassa maanantaista alkaen, että terkkui sinne vaan sitten !
Toivottavasti pääsette kumpainenkin vaivoistanne ;o)

Ja toivottavasti Tehotyttö käy laittamassa pinkin pikku nuppusensa "Lahjan"
kuvan tännekin !

Huhuu! Ihankos mua oltiin kyselty ;)

Täällä voidaan hyvin, masukin on jo sen verran kasvanut, että pitää väljempiä housuja katella.
Verikokeiden seulassa jäin kiinni, np ultrassa pääsin nipin napin puhtaille papereille.
24/7 pahoinvointi on helpottamassa, ruokakin maistuu taas. Tosin, lähes kaikki hajut tekevät pahaa.
Paino on lähtenyt laskemaan niinkuin odotettua olikin, nyt mennään -3kg, ja rinnat on kasvaneet entisestä C:stä D kokoon :) ukko myhäilee mamman muodoille. Imetusaikana olen yleensä saanut ostaa F-kupin kokoja, saa nähdä käykö nyt samoin ;).
Veriarvot erittäin hyvät, ja kun tuo ruokavaliokin on juuri oikeanlainen, ei vitamiini yms. lisiä suositella tässä vaiheessa. Aikaisemmissakin raskauksissa olen käyttänyt vitamiineja vasta viimeisillä viikoilla, tosin en aina silloinkaan.
Liikuntaa jaksaa taas harrastaa, ja kuntosalilla käyn kolme kertaa viikossa niin kauan kun jaksan.
Vauvan tarvkkeita en vielä ole hankkinut muuta kuin turvakaukalon. Yhdistelmiä ollaan kateltu, muttei vielä hankittu. Vaatteita tms. en niinikään ole ostellut vielä.
Tulokkaasta tietää molempien vanhemmat, ja mun sisarukset. Miehen sisaruksille ei olla kerrottu vielä, sieltä kun ei ystävällistä sanaa tule koskaan. Taitaa nyttenkin tulla fiksu kommentti: mitäs te enää lisäännytte? Teillähän on JO kolme :((.
Töissä pitäisi pian ilmoitella, kun on tulossa muutoksia firman sisällä. Tietävät hankkia sijaisen mahdollisimman hyvissä ajoin. Olen päättänyt jäädä ensin kesälomalle ja sitten äitiyslomalle, joten työt on mun osalta ohi joskus maaliskuun aikana. LA on 5.5.08.

Että tämmöistä. Empä nyt osaa muuta kirjoitella. Kovasti toivon että tekin saisitte plussajunan pysähtymään omalle kohdallenne, niinkuin yllätyksenä meillekin kävi.

Mirkku32 Rv 13+5

Joo, tohon mun edelliseen räpätyxeen piti vielä lisätä,
että ihan on tietysti oam valintani,
mitäs makaan ja mässään, jokainen ylimääräinen suklaapala ja muu herkku kyllä mussa näkyy...ihanomavika....

Mirkku !!
Kiva kiva, kun pistäydyit kertomassa kuulumisia ;O) !
Ihana ajatella, että saatte kevätvauvan, se on niin paljon helpompaa
kaikkien vaatteidenkin kans pulaaminen.

Meillähän kans kaikki tutut+sukulaiset tuomitsee mun vauvahalut,
heidän mielestään "olin täyttänyt vaaditun tehtävän" jo,
kun sain kaksoset ( "no niin, sullahan on nyt hyvä, kun sait kerralla lapsiluvun täyteen..." yms,yms...)
Missäs laissa se määrättiinkään, että sais olla 2 lasta/perhe ??!

Onnex on meitäkin, jotka saa + haluaa enemmänkin =o}

Ja päivän puheenaiheeseen:
Ekat LUMIUKOT tehty!
Ji-Huu !
Kivaa, kun on maa valkoisena, on parempi mieli kaikilla
kun on (ainakin hetkellisesti ) valoisampaa.

Nautitaan viikonlopusta kaikki, eix ni ?!!

Lainaus Mirkulta:rinnat on kasvaneet entisestä C:stä D kokoon :)

Mulla on normisti kuppikoko F, eli arvaatte varmaan, että raskausaikana
kuppikoko on likemmäs Ä (= Ämpäri )..imetysaikana mulla oli kuppi I= i s o,
ja jouduin teettämään liivit erikseen...
( Ainoa tylsä ja huono asia mun raskauksissa on just tämä ! )

Mirkku,onko sulla hyviä liivejä?
Multa jäi kolmet liki käyttämättömät jos kelpais?
Mulla koko 70 g ja 70 f nuo liivit.
Kahet ilman kaaritukia ja sitten yhet tuilla.Miskan kanssa imetys jäi nyt tuohon 3 kk ja harmittaa..
Liivejäkin tuli ostettua sekä imetysvaatteita.Aivan ihana Boobin punavalkoinen kesämekkokin!!
Sekä muita boobin paitoja.Mekko kokoa S ja paidat on M.
No,tuli myyntipuhe!!

Ei vaan täällä lenssun kourissa,käytiin lääkärissä ja Maisalla keuhkoissa rohinaa,korvat oli ok.Mutta kuuri saatiin mikä harmittaa.
Miska oli vielä ok,siis nuhaa lukuunottamatta.

Isot toivat taudin koulusta,ja kiertäähän se täällä.
Huonegalluppia oli ollut,meillä isoilla omat huoneet,Maisa nukkuu mun kanssa ja Miska alhaalla isin kanssa,Hihii...=)

Sekä suuttumisgalluppiin,mä olen kaamee välillä kun tulistun tosi helposti.Mutta lepyn myös alta 5 min.
Eli tumma ja tulinen!!

Nyt ruokailuun,ukko tehnyt sapuskaa...
Moikkis!

kata ja pesue

joox3: juu-u, joillakin on kumma käsitys että lapsia tulisi olla korkeintaan kaksi, mutta ei missään nimessä enempää kuin kolme... miehen kans ollaan jo nyt mietitty, että jos luoja suo ja kaikki menee tässäkin raskaudessa hyvin, voipi olla että meille vielä sen jälkeen yritetään viidettä... sitte ehkä alkaisi meidän lapsiluku olemaan täynnä.
Mä oon aika hyvilläni, että rinnat kasvaa nyt :D, tosin kyllä noi imetysajan rinnat on kaikkea muuta kuin kivat :/, mutta pysyis edes noi D, mutta kun ei...

kata: kiitti, muuten olis olleet varmaan hyvät, mutta toi ympärys ei riitä, mulla on 80. Ja vaatekokokin yleensä L, mutta imetysvaatteiden koko on ollut XL, johtuen tuosta etupuolen täytteestä :D

Vastaanpa tuohon suuttumisgallupiinkin: mä en ihan helposta suutu, tosin voi ärtyä, mutta aika paljon annan mennä ohi korvien. Mutta sitten kun suutun, saa suuttumuksen kohde tosissaan kuulla kunniansa. En hauku enkä solvaa, mutta muutoin olen erittäin sanavalmis.
Heh, kerran mieheni kaveri ihmetteli, kun sain loistohomman töissä, siis ylennyin parempaan duuniin, mitä koskaan aiemmin olin ollu, että kuinkas mä sinne pääsin. No, aikansa itsekseen mietittyään totesi vain, ettei M taida ainakaan sanattomaksi jäädä siinä hommassa :DD työnkuvaan kun kuuluu monenlainen esillä olo sekä asiakkaiden "ympäripuhuminen". Ei, en ole kaupan alalla töissä ;) Otin tuon kyllä kohteliaisuutena :)

Toisaalta jänskättää jäädä pois töistä, mitä kaikkea menetänkään siinä. Minulla kun on erittäin harvinaiset "työedut", jotka sain neuvoteltua itselleni kun viimeksi palasin piiitkältä hoitovapaalta takaisin töihin. Ne edut ainakin menetän, ja voi olla että kun taas joskus palaan, joudun "tyytymään" tavalliseen työhön, tai siis työaikoihin ja -paikkoihin.
Toisaalta, kukaan ei tiedä kauanko olen kotona. Mieheni kannustaa jäämään kotiin, kunnes tulokas täyttää kolme. Tiedän että viihdyn loistavasti kotona lapsen kanssa. Ollaan mietitty sitäkin, että jos heti sen perään jäisin ns.virkavapaalle tms., jos vain suinkin mahdollista. Tai sitte menen töihin heti kun vauva on 1v6kk.... no joo, nämä on vasta suunnitteluasteella, eikä varmastikaan kiinnosta muita kuin mua itseäni, joten pahoitteluni (.).

Tärppejä tänne!!

Iltaa!
Omaa napaa...koko pvänen kuvotus yhä,neuvolas käin pe (rv8) ja selvis väsymyksen syykin nimittäi hb on 107!!
La on näil tiedoil 13.06-08 jos ei sitten np ultra sitä muuta....kutsu tullee kuulemma kotiin parin vkon sisäl luulisin.

Tänne plussatuulia puhkun kovasti :)...jospa se yllätys osuisi monen kohdalle *toivoo kovasti*.

Kannattaa nyt vaan mennä maanantaina kauppaan ja ostaa 500 ml
pullo sitä KRÄUTERBLUTSAFT:ia,
saat Hb:n ylös nopeasti ja olokin paranoo....
Neuvoin tässä jokuaika sitten kyllä tään,
mutta etkös vielä hakenutkaan....?

JA muutkin; koittakaa, kuinka olo kohentuu tällä.
Se on rauta-yrttimehu, ei mitään ylimääräisiä mömmöjä =o}

jooxille kiitos neuvosta :)
En ollu aikasenpaa tuollast neuvoo huomannukkaan *nolona*....
Kysymys kuuluupi et voiko sitä jo nyt näi aikasii käydä juomaan ku neuvolatäti sano et rautalisää vasta ku rv12 alkaa????

Sitä voi ottaa milloin vaan,
vaikkei ois raskaanakaan.
Se on sellainen yleispiristävä juoma, ja sitä otetaan vaan fingerporillinen / päivä....
oiskohan ollu 10-15 ml =o}

Itekkin pitää kuuri ottaa, niin on unelias olo välistee...

Phoooo-oh....
Maanantai.
Jokos tänne joku eksyisi mun seuraksi ?
Toisella pojalla korva pipinä, toisella kengät ja housut rikki ja tyttö yskii edelleen,
sekä on järkyttävän itsetietoinen pahimmassa uhmassaan ikinä.
Mulla on pää sekaisin taas särkylääkkeistä ja rahatkin loppu.

Muuten menee ihan loistavasti.
Kivaa maanantaita ja viikonalkua kaikille , anyway =o}

No huomenta kukkuu! Ihanan näköistä aamusti, kun puut olivat kuurassa. Ajatuksissani ajelin ja ihastelin maisemaa.... sitten yht´äkkiä tuli mieleeni, että mitä hemmettiä (?!?!?) enhän minä ole talvi immeisiä.... ilmeisestikkin siinäkin se ajatusmaailma muuttuu.... Syksy on aina ollut mun 1. vuodenaika ja ilmeisesti tuo talvikin on "päässyt" mun suosioon, tai sitten en vain ole myöntänyt sitä.....(Ikuinen vilukissa... )
Talvella on niin rauhallisempaa kuin kesällä! Kesällä on kaikki viikonloput ja lomat puukattu täyteen jos jonkin näköistä työtä (pihalla) ja kyläilyä ja juhlia... Talvella voi keskittyä kotiin, olemiseen ja pihaleikkeihin ;) ! Joo`o, kyllä se talvi on ihanaa aikaa, ei tarvi honkottaa joka paikkaan, voi "vaan" olla kotosalla!

Täältä tulee kanssa ääni tuolle krauterblut saftille (miten sitten kirjoitettiinkaan), sitä minäkin olen lipitellyt odotusaikoina, kun tuo hemppa tipahtaa aina niin alas. Ja sitä saa ottaa ihan alusta lähtien.

Täällä päin on ripulia liikkeellä, jee jee, toivottavasti ei tulis meille, arvaatkaas kuinka olen taasen paasannut käsienpesusta!!
Meillä tytöllä taitaa taaaas tulla yskä takaisin, en kyllä ymmärrä, toivottavasti ei vain ole astmaa ... :( No, meillä on allergia kontrolli kuun loppupuolella, jos ei pahemmaksi muutu niin tarvii se siellä ottaa puheeksi. Muuten tarvii viedä yksityiselle, kävin jo kerran meidän terveyskeskuksella, ja tämä "pätevä" lääkäri totesi, ettei sinne tuommoisen takia tarvi tulla!!!!

Joox, symppiksiä sinne uhmakkaan kanssa! Mulla meinasi pää ratketa meidän murkun kanssa aamulla, kun sillä ei ole _mikään_ hyvin, kaikki on ihan seinästä, pyörän lukko ei toimi, hanskoja ei löydy, eikä aamupalaksikaan ollut hänelle jugurttia!!! (joo, oon huono äiti, en osta jatkuvasti jugurtteja....)

Ja lisää vielä tuollatteita haluaisi..... hoh hoh...
Oottakos kuulleet ; Murrosikäisten vanhemmat ymmärtävät miksi jotkut lajit syövät jälkeläisensä ... ;)

Ja on se merkillistä kun tarvii kuulla niitä "ette kai te enään.."- kommentteja. Vaikka Suomeen tarvitaan paljon lapsia lisää! ( siis väestö vähenee, kuolleita rupeaa olemaan enempi kuin syntyviä.) Mutta mun mielestä tämä elämä täällä on mennyt niin paljon minä-keskeiseksi (extreme elämää), ettei siihen voi ajatella muutakuin korkeintaan sen perus kaksi lasta...
NO, anyway, onneksi täällä on muitakin jotka haluavat isompaa pesuetta =)

Tästä tulee ihan hermeettinen pälätys....sori...

*vilkuttaa* tervehdys Katalle, Mirkulle ja Vieläkö yhdellekkin! Nyt mä armahdan teitä ja menen laittamaan faxiin paperia kun se uhkaavasti piipittelee tuossa..

TÄällä murkun kanssa painia aamutuimaan myös!!!ARGHHH!!
Poika yritti livistää oven raosta ja ilman pitkiä kalsareita,ilman hanskoja ja pipoa!!
En oikeesti tajua miks on kiva palelluttaa ittensä.???

Njoo,muistan kyllä nuo 7 luokan ajat,en mäkään pipoa pitänyt eikä paleltanut kun ei voinut kertakaikkiaan pitää pipoo.Mutta hanskat sentään!!
Ja tuohon matkalle (600 m) taksipysäkille voi laittaa kyllä pipoa.

Sitten nuo "kolmoset" eli tokaluokkalaiset...toppahousut kateissa,hanskat märkinä jne...
Ja tietty ne oli laitettu kuivamaan eilen niinkun pitää,joo-EI!!

Voi kun töihin pääsis ettei tarttis hermoja menettää..Ei vaan.on vähän takkuinen aamu ollut.Onneks mies vei Maisan mun äidille,en ois kestänyt 2 veen uhmaa tähän enää.

Hän kun on ruvennut tutkimaan kaikkea kivaa,kuten vessanpönttöä,kaappeja,yläkerrassa muiden huoneita ja kaikkee kivaa löytyy!!!

Eilen tuli murkun ämpärisoitin mukana ja huusi.-mä kuuntelen musaa ja rokkas...Elli osaa laittaa ämpeen päällekin.Siinä oli ihmettä kerrakseen kun likka söi jytäsi joku kaamee rokki soiden.

Miska on sentään ihanan aurinkoinen...Nuhassa tosin mutta jaksaa silti nauraa ja jutella.
Mutta tä on aamu kun ois pitänyt saada nukkua ja kauan vielä!!

PArempaa aamua tänne muille!

p.s mä en kyllä enää haaveile,mut kiva käydä täällä silti höpisemässä!!
Mies vois käydä täällä haaveilemassa,mut mä en tod enää!!=)
5 omaa ja 1 bonari on ihan riittävästi..Ja välillä,kuten tänään vähän liikaakin...huoh.

äksy-Kata ja se peijakkaan iso pesue....

Olikos se Kata niin, että meillä on melkeesti samanikäiset tuplat ?
Mulla pojat on kolmosella , ovat syntyneet 16.10.98....
Kaikki on niillä kateissa, rikki tai märkää ihan jokaikinen päivä -
ja mun bravuureihin kuuluu pestä kilottain esim.kiviä joka viikko-
kantavat taskuissaan niitä jostain ihmeen syystä kotiin koulumatkoiltaan,
perskeleet !
Toiselle pojista ei kelpaa mikään syötävä, mitkään vaatteet tai mikään tekeminen....
uhma vaan pahenee, siinä ei oo taukoja ollut sitten herran 2 v-päivien....
huoooooooooooooooooooooooooooooHhhh!

JA asiasta kukkaruukkuun;
Hitsi, estäkää mua taas olemasta ihan hullu...!!
Kun kerta pupuiltiin sopivina päivinä ( vaikken todellakaan vieläkään tiedä,
ovuloinko edes montaakaan kertaa vuodessa..)
kävin jo luuraamassa raskauslaskuria googlelta...Phoh.(hullumikähullu)
Ja kauhistuin sitä vaan, että lapsesta tulis horoskooppimerkiltään leijona !!

Meidän pesue kun ollaan 2 skorpionia, 2 vaakaa, 1 härkä - niin ei kiitos jellonaa enää !
Sisko ja Isä on leijonia, Minä ja Äiti skorpioneja, niin arvaatte varppii,
millainen sisällissota on meillä ollu himbessä käynnissä jatkuvasti....

Jaa-hass!
Tääsäpä tulikin GALLUPPI mieleen
eli minkäsmerkkisiä kuuluu teidän pesueeseen,
ja miten merkkien erot huomaa, vai huomaako ??

Moro!!

Täällä mäkin vaan keikun vaikka viimeisin haave onkin jo käynyt toteen enkä tod enempiä haaveile... Tämäkin jo välillä mietityttää että mitähän tuli tehtyä... ; ) Mut täällä on mukava lueskella muiden suurperheiden elämää, muualla ei sellaista kyl ole kuin täällä haaveilijoissa.

Toisaalta on lohduttavaa lukea että mä en ole ainoa tuskastunut nuihin jälkeläisiin, ei ne joka hetki mitään enkeleitä ole vaikka aika helppoja kuitenkin. Meillä jo tokaluokkalaisen kanssa saa tapella vaatetuksesta, ei tänäkään aamuna suostunut laittaa toppahousuja, ja jatkuvasti on ulkona ilman pipoa ja jopa ilman sukkia!! Ihme pimu... Kai se sit karaisee.

Mä jo päiviä lasken koska nuo kaksi miehen vanhinta lentää pesästä, toisaalta 16-vuotiaasta on ollut paljon apua kodin ja lastenhoidossa mutta mun esikoinen on nyt tosi innostunut (toistaiseksi) auttamaan varsinkin pikkuveljen hoidossa että ehkä se sit helpottaa vuoden päästä.

Galluppiin sen verran että meillä melkein kaikki eri merkkisiä!!! Kaksi vesimiestä, kaksonen, rapu, leijona, neitsyt, vaaka ja jousimies, siinä sitä riittää ihmettelemistä!! Ja seuraavasta pitäis tulla härkä, paranee vaan... Toisista huomaa merkin luonteen enemmän, toisista vähemmän, ehkä ne isompana vahvistuu johonkin suuntaan.

Mut nyt taas töihin, jatkakaa samaan malliin, hauska lukea teidän tarinoita!!

... Joox kaipaili listallista ihmisiä... Sariifista tiedän, että on saikulla suppareiden vuoksi... Kotona ei ole nettiä, joten käynnit on kirjastovierailujen varassa. Kerronpa että häntä kaipaillaan.

Galluppi: itse olen vesimies, ukko rapu. Esikko jousimies, keskimmäinen kaksonen ja kuopus vesimies.
Itse koen henkistä yhteyttä ja tiivistä sielunkumppanuutta kaksosen kanssa; veljeni on myös kaksonen. Todella vaikea tapaus. Kaksosessa kun on ikäänkuin kaksi puolta; lempeä, hellä ja ihana, oikein rakastettava mutta sitten taas viimeisen päälle ilkeä ja loukkaava sanoillaan. Vaikka lienee päivänselvää että kaikki lapset ovat erittäin rakkaita, jokin käsittämätön hellyys ja rakkaus tätä toisinaan raivokasta kaksosta kohtaan on. Ihan kuin olisin ainoa, joka ymmärtää häntä. En tiedä ymmärsikö kukaan..... :(
Jousimies on aika tasainen, vaikka välillä kumman marttyri. Mutta meidän lapsista ehdottomasti helpoin tapaus :)
Vesimies; siitähän ei negatiivista sanottavaa löydy ;)) ei vaines, tyttö on kuin äitinsä joissain asioissa. Yleensä hän toimii ja on kuin ajatus, mutta kun on paha päivä, ei auta äiti millään tapaa. Isi onneksi pärjää hyvin vajaa nelivuotiaan äkäpussin kanssa. Liekö jo kokemusta äkäpussi-vesimiehestä sen verran ;)

Meillä keskimmäinen on siis reilut viisi vuotta, ja vuoden verran on ollut jos jonkinlaista propleemaa. Lyhyesti; kyseenalaistaa kaikki auktoriteetit, karjuu ja raivoaa tarhassa, joskin verran kotonakin, on päiviä jolloin mikään ei suju.
Onko tämä uhmaa vai mitä?????
Esikolla oli kaksi uhmaa; ekaksi parivuotiaana, kun osasi itse jo vaikka mitä, ja sitten viisi vuotiaana, kun ei enää ollutkaan pieni, muttei isokaan. Rimpuili kovasti äidistä irti, nyt fiksu koululainen.
Kuopuksella ei pahemmin uhmaa ole ollut. Minullakaan ei kuulemma koskaan ollut. Toisinaan tuittuaa ja kiukuttelee, jos hiusrenksun väri ei stemmaa vaatteiden kanssa, mutta ei siis mitään isompaa.
Siksi olen enemmän kuin vähän pihalla tuon keskimmäisen touhuista.

Haaa, taas täällä! Ja joox....hulluhan minäkin (vaikken avantouintia harrastakkaan!), olenhan minäkin tuota samaista kalenteria "rassannut"...

Ja tuosta pesukoneesta ilmestyvästä sälästä... rupesin kesällä keräämään näitä romuja mitä pyykin seasta kummasti ilmestyy ja meinaan niitä jossain vaiheessa liimailla muistitauluun ja tehdä siitä taulun! Ja siinä sälässä on vaikka mitä!!
Btw, mikä on hurjinta tms. mitä olette löytäneet lasten taskuista? Mulla on kyllä ihan ehdottomasti kastemadot!! Oli aikas inha tunne työntää tuulihousujen taskuun käsi... ja sitten vielä tyhjätä se tasku.... pojat :) (en muuten säästänyt niitä matoja tauluun!!)

Meiltä löytyy (aikuiset:) Vaaka ja kaksonen. Lapset on vaaka, kalat ja rapu...
Ja kyllä nuo perus luonne horoskoopit pitää paikkansa. Mulla itselläni on tuossa vaa'assa mausteena tuo skorppioni, eli antaa vähän sitä pippurisuutta siihen ja sen kyllä välisteen huomaa ;)
Mun mummo oli skorpioni. Muistan aina kun hänen piti päästä tapaamaan erästä ihmistä ja sihteeri yritti selittää jotain että ei nyt ehdi, plaa plaa. No, mummo istui odotustilaan (olin siis mukana pikkutyttönä), otti kassista (tiedätte varmaan sellaisen muumimamma tyylisen) tiukan otteen ja sanoi että minä odotan. Ja piste. Ja niin me odotettiin ja mummo pääsi tapaamaan ko. henkilöä.
Hieman sekava selostus, mutta muistan itse niin elävästi hänen ilmeensä. Mummon kanssa oli aina selvää se, että jos hän jotain päätti, niin asia oli siinä.

Niin.... vaikka itse kovasti pitäisin siitä että tavarat ovat omilla paikoillaan, niin silti meillä on aina kaikki hukassa! Vaatteet varsinkin... huoh...
Asiaan vaikuttaa varmasti se, ettei meillä kukaan muu ymmärrä sitä, kuinka helpolla sitä loppujen lopuksi pääsisi jos laitettaisiin tavarat omille paikoilleen, ei edes tämä armas mieheni jonka mielestä siivous on "poissa silmistä, poissa mielestä" tyylistä.
Ja kummaa (ehhee...) ettei ne vaatteet kuivu siinä lattialla, kurtussakaan! Hanskoja on pelkästään parittomia (taas)...
Ja joka vuosi sama opetteleminen; laitetaan vaatteet heti kuivumaan, hanskat paritetaan jne, jne...

No, tarvisi varmaan nauhoittaa kasetille, ettei tarvitse itse koko aikaa toistaa; mihis jätit ne!

Täällähän minä!
En ole kiireiltä ehtinyt, mutta hengessä olen mukana!!

Galluppi: Minä olen kauris (en kuitenkaan tyylipuhdas kauris, mussa on nousevaa jousimiestä), mieheni leijona (suojeleva sellainen). Tyttäreni leijona, poikani kalat sekä rapu. Ja kylmä veikkaus: miehen lapset on tyttö leijona ja poika skorpioni (ei ole syntymäajat vielä tarkassa muistissa, hilkulla kuitenkin).

Ihan hyshys, tätä ette ole sitten kuulleet: me mennään naimisiin ensi kesänä (loppukesästä, elokuu?). Päivää ei lyöty lukkoon mut on kuitenkin lyöty lukkoon se että vihille mennään (happyhappyjoyjoy)

Multa jäi nyt osa ketjua ihan väliin, kun kiireessä lueskelin ja koitin poimia ne tärkeimmät rivien välistä :/

Mitäs muuta...hmm...aijuu, kummat selkäkivut paljastivat todellisen luonteensa: mun munuaiset on tulehtuneet. Seuraus ilmeisesti hoitamattomasta, harmittomasta ja nopeasti itsekseen parantuneesta virtsaputkentulehduksesta. Kuumetta jos nostaa vielä korkealle niin tulee lähtö keskussairaalaan.

Gotta go ----------------->

Täällä niin hyviä aiheita, että pakko yrittää osallistua edes muutamalla sanalla :-)

Ensinnäkin ohdakkeenkukalle tsemppiä taudin selättämiseen! Toivottavasti ei heittäydy pahaksi.

Voi teitä ihanuuksia noiden laskettujen aikojen kurkkimisessa. Kuulostaa tutulta :-D

Ja ihana kuulla, että muidenkin perheissä taistellaan ja kränätään!
Täällä kans tämän tästä jos jonkinlaista vääntöä. Onhan se yhtä ala- ja ylämäkeä tämä "suurperheen" arki. Niin, nykyisinhän kolme lasta lasketaan jo suurperheeksi.
Nytkin muuten parhaillaan yksi uhmis karjuu omassa sängyssään, kun en enää suostunut vieressä köllöttämään. Usein hän jää sinne kyllä ihan tyytyväisenä, mutta tänään se ei oikein maistu :-)
Uhmiksen lisäksi meidän perheessä on siis esimurkku, 11,5v. Välillä menee tosi hyvin pitkään, mutta välillä on taas kaikki päin pefanderia.
Neiti 9v on aina ollut helppo tapaus. Alkanut näyttää hankalampia piirteitä vastaan koululaisena. Osaa olla myös niin raivostuttava, että hänenkin kanssaan välillä ymmärrän niitä eläimiä, jotka syövät jälkeläisensä :-D

Tsemppiä lähettelen muillekin taisteleville! :-)

Ja horoskoopeista... Isäntä kauris. Minä skorpioni kuten siis nyt myös nuorimmainen.
Muut lapset härkä, neitsyt ja rapu. En oikein noista luonnekuvauksista osaa sanoa... En ole kovin perehtynyt horoskooppijuttuihin. Mutta itse taidan kyllä olla aika lailla skorpioni ;-) Tuo Papun mummo kuulostaa kovin tutulta.

Joox3 pyyteli kuvia... Ajattelin, että joku (varsinkin ulkopuoliset) voivat ottaa tuon provoiluna, jos tänne puolelle heittelen vauvan kuvia. Ehkä parempi pitää ne tuolla toisella puolella? Mutta voin vinkata, jos olen sinne jotain kuvia laittanut. Vai pitäiskö meidän perustaa oma ketju tuonne Vanhempana -puolelle???

Ja sitten omasta haaveilusta vielä... Meillä ei olla vielä tehty päätöstä onko lapsiluku täynnä vai ei. Itse asiassa joka päivä tuo aihe on puheissa isännän kanssa. Hän on enempi meistä se, joka ei halua tehdä päätöstä suuntaan eikä toiseen. Itse olen vähän alkanut ajatella, että neljä tervettä lasta saaneena olisi ehkä hyvä lopettaa. Olen näistä niin kiitollinen, etten osaa sitä sanoiksi pukea. Mutta toisaalta jossain takaraivossa haave viidennestä yrittää tyrmätä tuota valmista lapsilukua. Auts!

Mirkulta piti vielä kysäistä, että oletko käynyt lapsivesipunktiossa vai mikä teillä on vaihe? Eikös tuossa seerumiseulassa ole raja-arvot laitettu aika matalalle, hälyyttää ilmeisesti aika useilla? Jo pelkkä ikä nostaa tuota riskiä, eikö vaan? Toivottavasti teillä kaikki kunnossa hälytyksistä huolimatta.

Vau, johan romaanin kirjotin :-) Ja poitsukin hiljeni jo sängyssään. Neiti jo nukahtikin aiemmin. Nyt olisi sitten sitä omaa aikaa. Eiku kotitöihin...

Tehis

Tehis: np-ultra antoi nipin napin puhtaat paperit, joten ei menty istukka taikka lapsivesipunktioon. Mua pelottaa ihan hirveesti se km-riski, vaikka on niin pieni.
Jotenkin vaan toivon että kaikki menis hyvin. On meille jätetty "takaportti" auki rakenneultraan, jossa tekevät joitain lisäjuttuja, joiden perusteella voi vielä päätellä onko riski todellinen vai ei. Katsotaan sitä sitten kun aika on..

Kiva kiva, paljon tarinoita elävästä elämästä!! ; ) Ei oikein työt maistu tänään, siks mukava lukea juttuja täällä...

Meillä pienemmän tytön hurjin taskusta löytynyt asia oli iso palanen rikkoutuneesta kaljapullosta!!!!! Kurkkua ihan kuristi kun mietin pitkään miten se olisi voinut kyljen vetästä auki pahimmillaan... Kyl noi tytötkin osaa kaivella ojista mitä ihmeellisempiä asioita sinne taskuihin!! Yleisimmillään siellä on kiviä ja pullonkorkkeja. No pysyväthän tuulella paremmin pystyssä. ; D

Periaatteessa mäkin kannatan vaikka sinne vanhemmuus-puolelle siirtymistä kun välillä käy mielessä että pahoittaako joku mielensä kun itse on jo plussannut ja siitä täällä puhuu. Toisaalta tänne osaa jo helposti tulla, löytääkö kaikki jostain muualta samanlaisen ketjun? Ihan miten vaan, kertokaa mielipiteitä.

Mulle ihan sama missäpäin kirjoitellaan,mutta kiva olis jatkaa..
Ja kai sitä nainen aina haaveilee vauvantuoksusta,joten siinä mielessä tä voi olla ihan ok paikka!!

Meillä minä vesimies ja mies jousimies.
Mun esikko kohta 13 v on jousimies myös ja kaksoset eli tokalla nyt (8Vee) on todella kaksosia.Ja heidän kanssa mullakin on erityinen sanaton yhteys.Vesimies ja kaksonen pitäis olla sopivia yhteen joten kait tuo sieltä tulee tuo yhteys.
Tosin kaksosetkin on erilaisia,toinen eli tyttö järkky rämäpää räpeltäjä ja poika herkkä ja empaattinen.
Jaksaa ja muistaa kysyä äidiltä miten päivä mennyt ja uskomattomasti puhuu tunteistaan.

Anoppi kun mun herkkis pojua pitää hampaissaan ja äksyilee tälle aina,niin poju sanoi että aina kun se puhuu häll,tulee sellanen iso möykky kurkkuun ja hänen on joko itkettävä taikka kiukuttava,niin ikävä olo tulee.
Ja anopin "jaa,se olitkin sinä ketä tuli" on todella kylmällä sävyllä sanottu,mullakin nousee aina karvat pystyyn.

No,sitten on nä meidän yhteiset lapset 2 vee tytteli rapu ja tuore poju on kaksonen hänkin.Ihana vilkkusilmä..
TUo meidän kaksosilla on mahotonta,tuo flirttaaminen.Aatella että niin luontevasti meidän 8 vee pojukin flirttaa,se on niin puhdasta ja nättiä.
Opettajakin sanonut että Joona on tosi vilkkusilmä,taitaa tuosta pikkuveljestä tulla samanmoinen.

Bonari on neitsyt,ja pikkutarkka onkin.Mutta toisissa asioissa vain,osa on ihan miten sattuu..Ai jaa se hävis,en tiiä minne tyyliin!!!
Sitten joku lelu on eripaikassa niin tajuton huuto kuka siihen koskenut!

Mutta nyt tuo pikkuvilkkusilmä tuossa isonveljen sylissä meinaa hermostua....Päästän pälkähästä!

Moikkis!!
kata

Kait se sitten niin on että veskareilla ja kaksosilla on joku yhteys. En mäkään sitä osaa selittää, se vain on. Meidän kaksonen on hyvin herkkä, tosin peittää sen monilta, ja usein kuvaksi jääkin että on liian vallaton eikä ajattele muita. Totuus on kuitenkin aivan toinen. Hän on aivan ihana ja hellä, rakastettava hymynaama, jonka hymylle ei kukaan jää kylmäksi. Ja silmät, ne on ihanat ja eloa täynnä! Suuret ja avoimet kaikelle ;)

Hätäisesti vain täältä kotoa (pankissa käyn juu, ja pakkohan täälläkin on käydä!); elkäähän isomman pesueen äipät häipykö mihinkään!! Kyllä täällä saa olla muutenkin kuin "vain" haaveilemassa. Kyllähän tähän "suurperheen" elämään kuuluu niin paljon muutakin kuin "vain" se haaveileminen!
Jotta, elkäähän karatko! Ties vaikka vielä palailette tänne virallisesti haaveilemaankin ;)

Huomenna tarkempaa lukua, äänestä päätellen kohta tulee jonkun kantapäät katosta läpi... ja kitara valittaa.... ah näitä musikaalisia lapsosiani ... Oho, tulipas paljon lainausmerkkejä... heh..

Huomisiin!