ISOmpaa pesuetta haaveilevat 26

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo xo)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
LISTA
Haidi 33v, poika-91 ,tyttö-94, tyttö-97...km 2/01, 5/03, 11/04
joox3 kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68, talo -77 ;O)
Ohdakkeenkukka -80, t -98, p -00 ja -03, mies -71 + vknloppulapsoset t -98 ja p -96
Safiiri 36v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö -08
*Kirsikka78, km -98, tyttö -99, km x 3.-06, poika -07.
(Papu 32v, lapset poika -94, poika -00, tyttö -04, km 09/06 )
( Mirella76, mies72 ja -97-03-05 syntyneet lapset, km 08/08 )
Mipsa tyttö -02, poika -04, tyttö -06

Plussanneet :

Titti 38 v, t -97, t -99, p -05, enkelityttö 01/08, mies -64, sen lapset -89, -91, -93 /La 10.12.08

Aurora Vee 28, mies 27 t-05, p-06, la 01.03.09

Jo vauvan saaneet :

ÄssÄ 30v, tytöt -00 ja -02, km11/06,Tyttö syntyi 20.9.2007( LA 20.9.)
Tehotyttö 36v., lapset poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, Tyttö syntyi 25.10.2007
Marjuli, lapset tytöt -98, -00, poika -03, ja poika syntyi 23.01.2008
Safiiri 35v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö syntyi 10.2.08
Mirkku 33v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04 , Tyttö 05/08
Vieläkö yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01 Poika syntyi 31.5.08
Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05 , tyttö syntyi 8.2007

Päivitin vaan listaa.

Onkos muuten Maisaa näkyny ollenkaan? Tuli vaan mieleen kun kattelin tota listaa, ei oo syyskuisissakaan käyny ollenkaan. Maisaaaa jos luet niin käy kuulumisia kertomassa =)

Enkä yhtään ihemettele että jotkut haluaa välillä pitää taukoo... sen verran on tota paskoo satanu niskaan toisille, oon minäki saanu osaani aina välillä. Kaikenkarvaiset kummajaiset kivien alta on perustaneet vissiin eräälle/eräille nimeltämainitsemattomalle/mille ;-) Fanclubin. Tosiaan tässä ketjussa ei oo tainnu kauheesti näkyä. Toiv. ei näykkään!

Et oo Haidi ollenkaan pipi päästäs, terva tuoksuu minustaki hyvälle. Lähdin pienenpienenä tytönä aina mukaan haisteleen kun venettä tervattiin =D

No hitto, nyt ne kaikki jutut jäi edelliselle sivulle enkä mä enää muista mitä sinne oli kirjotettu. Ei se vanhuus näemmä tosiaan yksin tule xD

Ei sun Haidi tarvii lähettää, kiitos vaan tarjouksesta ;o)
Olio pallit tervassa....? Hmmmm...ahh. Ihana ajatus.
Se ei varmaan sais sua enää irti niistä, kjähkjäh XD !

Mä sain joskus duunin joulupaketissa ihanaa tervaa ( liian ) pienen pullollisen,
sellasta jota saunan kiukaalle voi heittää...siis juuEI niitä kaupan sörssöjä,
vaan ihkaoikeeta. Pitäis selvittää joskus saax sitä vielä ostaa
jostain, kun kaipaan niin sitä ihanaa tuoksua saunaan....noi mitä kaupoista
oon ostellu, ei millään tuoksu samalle, kamalaa kökköä ovat...

Voi vinde; mä just huomasin, kun kyttäsin tietty,
et mitäs se ÄssÄ on sinne päivitelly oikeen, et ÄssÄllähän on peräti 3 tyttöä !
Ihanaa, mäkin haluisin niiiiiiiiiiiiiiin kovasti just toisen tytön.
On se niin erilaista kuin poikain kans.
Kade.

Mullon niin kauhiasti kateudenaiheita,
et huhhuh. Ja huh.

Mites Haidilla purkitukset muuten on sujunu ?
Vai ehtiikö sitä purkkia siinä hässi...eiiiikäkö hässäkässä ottamaankaan
esille ??

Meilläpä tuoksuu terva aina, lällällää! Hih, talo kun tervataan apout joka toinen vuosi niin ihana tervan tuoksu kestää piiiitkään, mutta lopulta on vain hienonhieno tuulahdus.
Parin viikon päästä alkaa taas uus tervaus-urakka, JEE! Odotan innolla! Nyt ei muuta, neiti E kutsuu ruokaansa :o).

Huomenet.

Tervantuoksufani on täälläki. Viime kesänä edellisessä asuinkunnassamme joku vissiin tervas kattoaan niin ai että oli kiva siitä kohtaa aina käyä vaunuajelemassa. Mää nuuskin ilmaa ja olin muissa maailmoissa.

Tuohan on loistava idea hankkia sitä ehtaa tavara pulloon! Tänne kans.

Huomenta!

Varsinaisia imppaajia täällä. ;-D Terva saa kannatusta täältäkin. Äläs Mirkku liikaa kehuskele, tai sulla on kohta takapiha täynnä sekopäisesti haistelevia naisia...

Mun ylivoimainen lempituoksu tällä planeetalla on silti suon tuoksu! Voittaa kaikki parfyymit. Hmm, suota jos voisi pullottaa niin sitä voisin vaikka vähän suihkauttaakin... Tuoksuisin raikkaasti metsämieheltä.

Suon tuoksua ei voi kuvailla - en tiedä mistä se lähtee, kasveista vai kosteasta turpeesta - mutta se on huumaava. Aina kun täällä etelässä törmää(!) suohon, tulee mieletön Lapin kaipuu. Suomaisema miellyttää myös silmää.

Meillähän oli tapana käydä ennen lapsia useitakin kertoja vuodessa Lapissa, varsinkin alkukesästä ja syyskuussa. Appivanhemmillani on siellä mökki. Viime vuosina ei ole oikein ollut riittävästi samanaikaista lomaa että lähtisimme raijaamaan lapsia 1000 km matkaa. Aiemmin se on jännittänyt liikaa, ja nyt kun uskaltaisi, ei ole aikaa (eikä rahaa). Ehkä sitten ensi vuonna kun olen äitiyslomalla kolmen alle 5-vuotiaan kanssa... Kuulostaakin näppärältä projektilta. ;-)

Tehis ilmeisesti otti ja lähti. Höh. Vähän jäi sellainen fiilis kuin olisi pyykit varastettu narulta. Tulis nyt edes ja selittäis... :-/ Lueskelin noita Ex-Kermejä, ja vaikka ymmärrän että pännii jos jatkuvasti kiusataan, mutta ei toi viimeisin tapaus nyt niin paha ollut... Mutta helppohan on sanoa kun ei osu omalle kohdalle.

Torstai on toivoa (ja harmaita sadepilviä) täynnä.

AaVee

Koko ketjullinen tervaneniä:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Joox, kyseli purkituksista...ei se ollu vielä aikakaan...huomenna pitäs täti tulla normien mukaan, joten viikonlopun kun panttaa niin sit maanantaina tai tiistaina voi jo pyytää lastin purkkiin. Ma-ke välillä vaan ottavat näytteitä vastaan ja tosiaan täytyy olla ensin niitä panttauspäiviä...näinhän minä tämän laskeskelin:)) juu nou?
Nyt on pidettävä oliota kun kukkaa kämmenellä...vink vink...saan sitten vastinetta sille...hyi minua! Tää on välillä likasta peliä...jos nyt näin voi sanoa, ettei kukaan hyökkää kimppuun. Oliot ei vaan aina tajua näitä systeemeitä, joten pitää kehitellä omia etenemiskikkoja.
Sadepäivä taas vaihteeksi...asioilla on pakko käydä...jos tästä sutimaan naamaa ja tukkaa lähtökuntoon.

Huh, kylläpä väsyttää kun viime yönä jo synnyttänyt ja imettänyt vaikka kuinka... Olipa todella todentuntuinen uni!! Pojan tosiaan synnytin ja jo viikon ikäisenä se käveli ja puhui... Vaikea oli kyllä saada sitä tissille kun se olis jo halunnut jotain oikeata ruokaa! ; ) Mut oikeesti alan kääntymään siihen suuntaan että tästä tulee lätkänpelaaja kun tuntuu jo taklailevan niin kovasti laitoihin, ei ole enää mitään potkuja...

Panadolin just vetäsin kun kurkku kipee ja kroppaa koskee... Miks ihmeessä kaikki pojan taudit pitää AINA tarttua mulle?!?!?!? Onneksi kiireimmät on tältä viikolta tehty niin voi ottaa vähän rauhallisemmin töissä.

Tervasta puheenollen, mä oon yleensä tyytynyt tervasnapseihin... ; )

Huomenta!
Jeps, selityksiä vailla...? En aavistanut, että listalta poistuminen näin ison haloon tekee :-) Olen jo aiemmin ilmoitellut taustailevani.

Ja mitä tulee tuohon "kiusaamiseen", niin ex-kermittien puolella kirjoittelinkin, että ihan ollut muuta päänvaivaa riittävästi. En viitsi enää sitä sontaa sietää, kun ei ole pakko! Asiana tuo viimeisin ei ollut mikään ihmeellinen, mutta se kaivelu, jota koko ajan saan osakseni ihan kiitos riittää. Aika vähissä on aiheet, joista voin keskustella. Oirepohdinnat on multa kielletty jo aikapäiviä. Lisäksi mitään tunnekuohuja en saa harrastaa. Että ihan kaunista ilmaa ja silleen.. Lapset kasvaa ja tolleen.
Aurorakaan ei varmaan ihan kaikkia taustoja tiedä, mitä tähän faneiluun liittyy.
Ja aika suorasanaisesti mut kehotettiin poistumaan palstalta! Suljetuilla höpiseminen taas ei ole tullut tavaksi, enkä aio sitä nytkään tavaksi ottaa. Tämä palsta on kuitenkin ollut se "kotipalsta" ja jos täältä häädetään, niin täytyy tyytyä kohtaloon sitten vaan.

"Haaveilut" eivät ole täällä loppuneet mihinkään... Eikä myöskään tositoimet ;-)

Pyydän anteeksi, jos olen hämmennystä ja/tai pahaa mieltä aiheuttanut. Se ei ole ollut tarkoitus ollenkaan!

Toivotan kaikille ihanaa syksyä ja syyskylvöjen onnistumisia!
Aikas kostea syksy, joten saattaapi hyvin itää, eikös vaan? :-D

Tuhma-Tehis

Ette arvaa....
Mä olen niiiiiin superyllättynyt, että !
Ihan puun takaa tämä tuli.....No ei, Ei + uutisia,
testin tein kylläkin, oireita kun muka taas.... >:o/

Mutta siis; toinen pojista kysyi maanantaina kirjakauppareissulla,
et saikos hän vaikka joskus tällaisen Manga-piirustus-opaskirjan....
Mä siihen " siis HÄ ???!"
Poika: joo, mä niin haluisin oppia piirtämään näitä....
No, en silloin sitä ostanut, se on törkeen hintainen, eikä poika ole todellakaan tähän asti piirtänyt ( ainakaan en oo nähny ! ) muita ku tikku-ukkoja...
No eilen kävin sitten katsomassa kirjaa, ja ajattelin, että täytyyhän pojan se saada,
jos vaikka tosiaan piirtäiskin - eihän sitä tiedä...
No nyt tänään mennään kirjakaupalle, poika ostaa sen omalla stipendirahallaan
ja oli vielä ainakin aamulla ihan innoissaan ajatuksesta.

Ois ihanaa, jos tosiaan tuo opettelis sitten piirustamaan,
se on upea taito !
Mun isä ja siskot on todella taitavia, soittavat melkein mitä vaan,
maalaa ja piirtää upeasti.
Pikkusiskolla on ollu jo oma taidenäyttelykin ( joo, sillä joka täyttää nyt 15 ! )
Ja pikkusisko sai koulunsa ainoan taidestipendin viime lukukaudella ;o)

Mulle ei sit noita taitoja olekaan periytyny juuri;
Piirrän lastenhahmoja, keijuja, peikkoja ja sellasta.En todellakaan kovin hyvin.
Ja soitan vaan suutani. Kuulema sen osaan suht hyvin.
Mut onkse Plussaa vai ei..?? nii-i.

Näinkin siis positiivisesti voi yllättyä.
Jos vaan sitten tuo poikkuli jaksaa innostua piirusteluihin.

En saanut selätettyä olioo eilen, se oli niin poikki,
nukkui soffalla koko armaan illan, ja siirtyi siitä vaan punkan pohjalle...
( oli kuulema vaimo väsyttäny ...? )
Mut senverran puhuttiin, ( taas mä hölösuu kyselin vauvajuttuja, et miksei ja miksei...??) et sen mielestä meille ei voi ikinä vauvaa tulla,
koska mun hermo ei kestä, ja se ei jaksa kuunnella sit sitä huutoa
kun mä oon niin väsyny ja hermot loppu....kääks.
Sanoin, et ei se ikuisuutta kestä se aika, eikä täs oo aikaa miettiä,
jos muutat mieles parin vuoden päästä niin on auttamattoman myöhästä.
Se ois pantava alulle nyt. Ja mulla vaan on tarve saada vauva.
Biologisen kellon tikitys saa jo korvat soimaan.

Nyt mun täytyy ottaa projekti vasektomia käsittelyyn...
et jos tuo olio ei haluu todellakaan ikinä vauvaa enää,
saa laittaa nipsut niin ei tarvii keskeyttää leikkejä joka helvetin kerta sentakia.
Koska mullehan ei käy mikään hormonaalinen ehkäisy,
ja mun mielestä mieskin voi osallistua ehkäisytalkoisiin,
varsinkin jos ite on tota mieltä.

.....phiuuuuuuuuuh. Kiitos kun sain purkaa taas mielipahani teihin.
Anteeksi samaan hengenvetoon.
Nyt menen pesulle ja Pinkkiksen vaatekaapin raakkausta jatkamaan,
nyt voin hyvillä mielin antaa pienet eteenpäin, kun sopivia saatiin kaappi täys ;o)

Tehis !
Ei me todellakaan sua häädetä. Älä jätä meitä,
vaikka nyysitkin pyykit ;o) !
Hyvää syksyä myös teillepäin, varmaan itää paremmin kuin meillä.
JA jos itää, kerrot meille heti siitä, eiks niin ?

Titti synnyttäny koko yön...rankkaa hommaa,
odota vielä jokunen viikko, niin sitte vasta pääset tositoimiin ;o) Malttia, malttia...

Mä en ole viitsinyt käydä kermeissä kurkkimassa vähään aikaan ,
uskon teitä, kun sanotte, että Tehiksen fun-club on
taas kunnostautunut oikein kivasti.
En siis menekään sinne kurkkimaan.

Pysyköön Tehis meidän kans leikkimässä, jos nuo muut ei kaipaa.
Me kaivataan !

Moikka Tehis!

Joo, pikkuhiljaa oon tajunnut etten ole ilmeisesti lukenut ihan kaikkia häiriköintiviestejä... Tosi ikävä tilanne! Etkö voisi olla yhteyksissä keskustelujen ylläpitäjiin, jos ongelma on toistuva ja säännöllinen ja viesteissä mennään asiattomuuksiin? Jos selviäisi kuka tai ketkä näitten viestien takana on. Kovasti kaipaisin sinultakin kirjoituksia oireista ja muistakin aiheista kuin säästä.

Joox, voisi olla hyvä idea tuo vasektomiasta puhuminen. Ainakin nostaisit kissan (tai minkä lie) pöydälle, olisi selvät sävelet. Vasektomiahan on aika helppo toimitus, kyllä sen verran pitää ukon kärsiä! Onhan siinä tietty riski että mies hyppii riemusta ja varaa heti ajan lääkärille. Mutta ehkä se riski on otettava?

Mullakin on ollut sterilisaatioajatuksia, tosin itselleni. Olisi helpointa laittaa klipsit tuubeihin section yhteydessä, ei tarttis miehen käydä erikseen operaatiossa. Riippuu vähän siitä, miten näitten vasta-aineitten käy.Tietty tässä käy mielessä, että tässä olisi melkein 15 vuotta lapsentekoaikaa jäljellä, ja "eihän sitä koskaan tiedä" vaikka mieskin vaihtuisi siinä ajassa. Oman ukon kanssa on mahdotonta jutella asiasta, sillä eihän mulla mitään miehenvaihtoSUUNNITELMIA ole, mutta ukkokulta ei oikein ymmärrä epäröintiäni. :-) Elämässä vaan sattuu ja tapahtuu ja 15 vuotta on pitkä aika. Toisella kierroksella olevat varmaan ymmärtävät mitä tarkoitan.

Takaisin töihin.

Niin, me on puhuttu
kyllä olion kans tästä vasektomiasta jo 5 vuotta,
eikä se suostu. Hyppii suorastaan seinille, kun ehdotankin.
Sanoo aina, että vaikka NYT ei halua lapsia, niin ei sitä ikinä tiedä....
eli vähän samankaltaiset ajatukset kuin sulla.
Toisella kierroksella saattais innostuakin,
jonkun nuoremman kans....sikäli ymmärrän sun ukkokultaa oikein hyvin,
samassa veneessä ollaan tossa mielessä.

Kiva Tehis että kävit kuitenkin pyörähtämässä!! Ymmärrän sua oikein hyvin, ei varmasti tunnu kivalta että joku/jotkut aina kommentoi tekemisiä ikävästi. Kateellisia on maailma valitettavasti täynnä...

Joox, sanot oliolle että sun kiukuttelu johtuu vain siitä ettet saa sitä vauvaa!!! ; ) Ei se yksi siinä lisänä enää enempää vaivaa oikeasti aiheuta, saattaa vaan saada paremmalle tuulelle oikeasti kun saa hormonit oikealla lailla hyrisemään... Ja vuoden päästä jo muut muksutkin on taas paljon isompia ja fiksumpia, koko ajan sieltä päästä helpottaa. Jatkat nyt vaan sitä käännytystä, kyl se vielä tuottaa tulosta. Me tullaan sit ensi vuonna vauvaa näyttämään ja kehumaan kuinka ihanaa se sit on.. XD

Hitto, mä en ole päässyt tästä vielä mihkään.
Noh; eipä toi vaateprojketi mihkään katoa.... ;o)

Sopii oikein hyvin Titti, että tulette heti vaan kun vauva on kainalossa !
Saatte siis tietenkin aikasemminkin meille tulla kyläilemään,
tottakai ! Joskus kun on vaan tylsää, ettekä tiedä, mihin menis ja mitä tekis....

Ei ehditty näitä "omia" juttuja silloin puimaan kun kävitte,
mutta mua kiinnostais tietää, että kuinka sä voit ja tuleex ikinä
sellasta ajatusta, et "mä oon liian vanha tähän..." ?
tai et " miten helvetissä mä jaksan taas sen kaiken.."?
Koska nyt kun oikein mietin, niin Pinkkistä odottaessa
kun mulla oli verenpaien taivaissa koko ajan, tuntui että mä en helvetti jaksa tätä....

Mut toisaalta vakaasti uskon, et toi paine johtui osaltaan vaikeesta työpaikkailmapiiristä.
Pomon muijan hampaissa olin aina koko työpäivän,
ja jotkut päivät oli todellakin aika helvetillisiä ....

Nyt on verenpaineet ihan kivasti kohillaan, eipä ole tarvinnut stressailla
työasioitakaan kohta kahteen vuoteen.
Kotiäitiys sopis mulle vallan mainiosti,
jos vaan sais jostain rahaa elämiseen....
Njäh. Nyt meen, ettei koko päivä "huku" tähän...

Jos meille ei oo tarkotettu enää vauvaa tulevaks, niin ei sitten koiraakaan:(
Kasvattaja soitti, että vaikka kaikki on näyttänyt hyvälle jne. koiran maksa-arvot ovat edelleen koholla ja heidän oli tehtävä päätös, että sitä ei myydä, vaan se jää kasvamaan heillemkotiin ja huolehtivat sen mahdolliset sairastelut. Kyl mua surettaa, vaikka ymmärränkin, että meidän parhaaks se vaan on...ei olis ollu kiva saada sairasta koiraa.
Aamu on mennyt tässä soitellessa kenneleitä läpi ja yhdestä odotan soittoa meillepäin. Ei me vielä luovuteta, vaikka näin kävikin. Toivottavasti tässä oiran hankinnassa ei mee yhtäpitkään kun mitä on mennyt tässä vauvaprojektissa...voi olla et saattasin minäkin jo lyödä hanskat tiskiin.
Nyt lähden kurittamaan kelanvirkailijaa ja sitten jatkan taas koiran etsintää.

Voi hitsi Haidi... Mut tosiaan teidän parhaaksi tämä!! Kyllä varmasti jonkun toisen löydätte, toivottavasti pian!!

Joox, kaikenlaistahan tässä on käynyt mielessä... Ehkä enemmän kriiseili kuopuksen kanssa kun ikäeroa tuli silloin 6 vuotta että miten sitä jaksaa taas alusta alkaa. Kyllä nytkin,itseasiassa juuri eilen, mietin saunassa kun oltiin likan kanssa että on tää jo helppoo kun voi pojan jättää jo kattoo videota siksi aikaa yksikseen että mitä tässä on taas tullut tehtyä... Mieli vaihtelee niin usein ettei itekään mukana pysy. Mut enimmäkseen tää tuntuu niin oikealta ja hyvältä, luottavainen olo että jo pärjää kun tietää mitä on tulossa ja jo kolmen vuoden päästä taas helpottaa.. XD

Moikkis!!
Oon täällä viikon aikana pyörähtänyt teitä lukemassa mutten ole saanut aikaseks kirjoittaa mitään,mykkänä vaan kääntynyt kannoillani!!

On se vaan kumma tä naisen luonto..huomaan tuolla odottajissakin käyväni....-nolona-
Ajatusleikkiä heittänyt että mitä jos vielä..
nooh...eiköhän pesue ole tässä mutta hassua miten nuo varsinkin Faktan synnytysdokkarit ja riskiraskaudet pistää itkettään ja kaipaamaan sitä vastasyntyneen ihanaa olemusta/tuoksua.

Mä jopa hyvlle ystävälleni sanoin kuinka haluaisin olla raskaana mutta tiiä jaksaisko vielä vauvaa.Heillä ei ole yhtään biolasta,yksi adoptio ja intoutui kovasti että josko heidän vauvaa kantaisin.En tiiä onko ees mahollista suomessa,ns vuokrakohtu juttu..
Aluksi intouduin mutta sitten mietin että mitä jos...
-joudun sairaalaan,kuka hoitaa perheen?
-jos käykin jotain ikävää,5 äiditöntä lasta...
jne.
En tiiä,aika soppaan itteni keitin!!

Sellasta meilläpäin.
Miskan tutkimukset kesken,EEG ja MRI olivat normaaleja eli mitään ei päänupista löytynyt.Nyt ootetaan kromosomitutkimuksiin...
Kyllä tä omituista ja rasittavaa on,sillä poika on ihan ok:n oloinen muuten,mitä nyt ei juo!!!=)
Kävelee ja juttelee kovasti paljon jo,ikää siis 1 vee 3 kk.
Mutta tutkitaan nyt tämäkin juttu,ehkä sitten jo päästään rauhaan.
CATCH-22 kromosomideleetiota tässä kai ajetaan takaa,josko se olisi lievänä...
Oon sitä jo pidempään miettinyt itekin ja nyt se sitten tutkitaan.

Koululta soitettiin,kolmosluokkalaisista asiaa..yks ei tee läksyjään ja toinen ei muista lappujaan ja kolmas nukkuu tunneilla....
puuh.
ja kun tulevat murkkuikään,huh.

Tehis,kiva nähä sua täällä.Sua vähän oon hakenutkin palstoilta.Mutta todellakin,on se kumma miten joku jaksaa sua piinata.Tähän viimeiseen en ole "perehtynyt" mutta muista aiemmista jo tuon fanituksen.
En tajua.

Kesä meni kovasti äkkiä ja tuntuu oikeestaan ettei kunnon kesää ole ollutkaan.Kattelin äkkilähtöjä tuolla,josko...

Mutta nyt lähetään Miskan kanssa kauppareissuun.
Oon sanut Maisan ja Miska nukkumaan päikkärit samaan aikaan.Siis Maisa 3 vee nukkuu myös 14-17 päikkärit!!
Mä oon itekin välillä mennyt heidän kanssa ja oivoi...saa seuraavan yön valvoskella!!=)
Miska herää vasta 9.30-10 ja Maisa tuntia ennen.Liki samanverran nukkuvat silti.

Mutta ihanaa kun ei enää mene koko päivää siihen että jompikumpi nukkuu!!
Kai tästä elämän helpottumisesta syntyy nuo vauvahaaveetkin!!

Ai joo,muutettiin miehen kanssa yhteen kesän aikana!!
Siis samaan huoneeseen.En muista kerroinko täällä että ukkeli oli Miskan kanssa yöt.Siis vuoden verran.Ja nyt ollaan palattu yhteen taas.
Ihanaa!

Nyt menoks,moikkis
kata ja pesue

Tääl on kauhee ukonilma ja tää hiiri kuolee kohta....
lataukseen pitää laittaa...siis hiiri, ei mua...tai...noh...

Haidi; P*ska juttu, mut oikeesti vastuullinen ihminen siellä kun ei sitä koissulia
antanutkaan sitten, ois vinottanu kyllä jos oisitte sitten jatkuvasti
joutuneet lääkärissä laukkailemaan.
Toivon mukaan teitä onnistaa nyt kummallakin rintamalla sitte paremmin seuraavax !!

Titti; ois pitäny käyttää 100 % hyödyksi teidän käynti,
oisit jutellu olion kans vauvansaannin ja odotuksen ihanuuksista,
ja käännyttäny sen....enskertaa varten tehdäänki kunnon sotasuunnitelmat
asian tiimoilta, eiks ni ??

Nii just !
Ton takia mäkin tunnen, et mulla on oikeus saada vielä vauva,
kun osaan ja tiedän jo, mitä tuleman pitää,
eikä kauan kestä se vaikein aika....mulle on aina kaikkein vaikeinta ollu yöt.
Jos joudun usein heräämään, oon ku p*rseeseen ammuttu karhu
koko seuraavan päivän.....
Olio siis sais opetella yöllä heräämään, niin kaikki ois hyvin ja äiti kuin
unelmien prinsessa aina...e-he,e-he.
( täytyykin muistaa ottaa tämä puheeks olion kans XD)

NYT meen jatkamaan Pinkkiksen vaatekaapin raivausta....
Tääl ois tarjolla alle 116 cm vaatetta nyt tytölle.
Kaipaakos kukaan ??

KATA !!!!
Moikka Moi !
Kivaa kuulla teidänkin kuulumisia ;o)
lisäät listalle vaan itsesi heti, kun siltä tuntuu....

Toi vuokrakohtu ei ollut ainakaan silloin mahdollista, kun pojat oli "tekeillä" -
mut se oli ysärillä, nyt voi olla uudet tuulet, kun on uusi vuosituhatkin...
En ainakaan kyllä oo kuullu, et ois suomessa mahdollista, mutta jos tulee
ajankohtaiseksi, väestöliitossa osaavat heti kertoa kyllä.

Ihanaa Kata että olet tänne tullut meitäkin moikkaamaan!!!!!! Tuolta "muualta" olenkin kuulumisia lukenutkin mutta mukavaa että tännekin kirjuutat.

Kiva kuulla että Maisakin vielä nukkuu päikkäreitä, ite mietin että mitenhän onnistuu meillä pojan päikkärit sit talvella kun ei kauheasti ole enää niitä nukkunu, mut jos kuitenkin onnistuisi kun vauvakin nukkuisi.. Toivotaan!! Kiva muutenkin kuulla että teillä kaikki hyvin ja varsinkin että olette päässeet miehen kanssa palaamaan yhteen, hih!! Eipä täällä ennenkään ole ollut pakko "ihanoikeesti" haaveilla, voi sitä silti täällä kuulumisia vaihtaa, jookos??

Joox, tehdään vaan sotasuunnitelma, sit kun jään kotiin niin voisi päiväretken vaikka sinne tehdä!! Kyllähän mä jo vähän yritin vihjata että mäkin oon jo aika vanha ja lisää lapsia vaan tehdään... ; ) Kyllä se vielä taipuu kun vähän käsitellään!!!

Oon soittanu miljoona puhelua tänään noitten koirien perään ja yks paikka olis ens viikolle jonne pääsisi katsomaan ja vieläpä tässä n. 40km päässä, mutta vielä ei haaveilla mitään, sillä joskus olen kuullut paljon pahaa puhuttavan tästä kyseisestä paikasta...ei siis mitään suunnitelmia ennen kun omin silmin näkee jne.
Siellä pennut luovutetaan maailmalle syyskuun alussa, eli ei kovin kaukana olis. Toisaalla taas odotus kestäisi lokakuulle saakka, mutta lähtökohdat taas ihan eri luokkaa. Saattaapi olla niin, että odotellaa sinne lokakuulle...meidän perhehän on odotuksen mestareita...niin kun tiedätte!

Ikävää, Haidi, että koira jäi saamatta... :-/ Kiva kuitenkin ettet lannistu vaan lähdit heti hakemaan toista!

Katalle kanssa vilkutukset täältä. Olen silloin tällöin seurannut taustalta teidän Miskan vointia, helpottavaa kuulla ettei pojan aivoissa ole mitään vikaa! Mitä se CATCH-22 sitten tarkoittaa, tai miten se ilmenee? Taisit kirjoittaa tuonne Vauvan hoito-puolelle jostain kitarisaongelmista - sehän kuulostaisi ilmiselvältä syyltä juomisongelmiin... Liiankin ilmiselvältä? Toivottavasti sitä seikkaa vielä tutkittaisiin.

Joox, niin, sä tietysti ymmärrät paremmin miksi mieheni suhtautuu hieman oudosti epäröintiini sterilisaation suhteen. Eihän sitä tiedä vaikka SAMANkin ukon kanssa vielä uskaltaisi tehdä lisää lapsia - siis jos vasta-aineet pysyvät kurissa tällä kertaa. Vaikka tuo ukkeli sanookin kolmen olevan jo "kipurajoilla"... :-) Mutta jos tässä raskaudessa on enemmän ongelmia, taitaa lapsiluku olla tässä. Olisihan se "seuraavakin" ukko todennäköisesti plussageenin omaava, ja siinä on aina riskinsä.

Mietin muuten sitä että jäisin varhennetulle äitiyslomalle (max. 50 päivää ennen l.a.), jotta saisin mahdollisimman suuren hyödyn siitä että äitiysraha lasketaan viimeisten 6 kk:n tulojen mukaan. Mullahan loppuu työsuhde vuodenvaihteessa. Kelan laskuri ilmoittikin että 50 päivää ennen l.a. on 31.12.2008! Eli ei voi paljon täydellisemmin ajoitettu olla, tämä vauva. Ihan kun oltais käytetty Kelan laskuria ovistikkujen sijaan ;-DD. Mitä todennäköisimmin vauva leikataan jo helmikuussa, joten joulun tienoilla onkin sopiva ajankohta jäädä kotiin.

Pian kotiin, enkä oo tehny YHTÄÄN töitä.

Tänk juu ladies!!
Jaa täh??Aurora masu pystyssä!!!
Hienoa,onnee kovasti!
Sterilisaatio on aikasmoinen päätös.Mäkin sitä oon pyöritellyt mutta....

Miskalla siis on jo poistettu kitarisa,samalla kun nenänielu tähystettiin.
Poika on jo kahdesti nukutettu.Lokakuussa leikataan kivekset,tiputetaan ne pusseihin.
Siinä tulee taas nukutus.

Nielurisa on rontgenlääkärin mielestä isot ja ne ehkä poistetaan.
Nyt ootetaan sitä kromosomitutkimuslähetettä ja tänään soitti neurologi taasen että puhui puheterapeutin kanssa Miskasta ja he päätyi siihen että laittavat meidän Hesaan Husukeen eli kita-ja suulakihalikoihin perehtyneeseen yksikköön josko siitä Miskan piilevästä suulakihalkiosta olisikin nielemisen kanssa ongelmaa.
Korvalääkärin mielestä ei ole,mutta he haluavat asiantuntijan kommentin.

Listasin tässä lääkärireissuja ym mitä Miskan kkanssa tehty,yli 25 kertaa lääkärissä.Puuh.

Ja Titti,helppaa kyllä kummasti kun saa kaks yhtäaikaa unille.ja ihan luksusta kun välillä nukkuvat 14-17...
Noohh,täytyy tunnustaa että nukuin itekin siitä kaks tuntia.
Oli krapulaa kun kaverin miehellä oli 40 vee syndet.
Kivat pirskeet oli!!

Mutta nyt iltapalalle.moikkis!

Moikkis.
Mä oon ihan puhki. Jotenki. Oisko flunssanpoikasta tunkemassa tonteille,
pojatkin valitti kurkun käheyttä ja oliokin taas nukkua posotti
koko illan soffalla, kunnes siirtyi sänkyyn.
Perskeles, must tuntuu jo, että toi "nukkuminen" onkin joku taktinen veto,
ettei sen tarviis keilailla mun kans...etten vaan sais siemeniä salaa....Hö.

Oishan tosta parempiakin tapoja luistaa, menis mokoma vaik lenkkeilemään
tai jtkn....
mulla muuten edelleen tihkuu rinnoista nestettä,
pitäis vissiin harkita tosiaan sitä gynellä käyntiä jo...

Aijoo; Titti perskule !
Tartutit muhun ; mä oon synnyttäny kans puolen yötä,
ihan tarkalleen alitajunnasta pukkas Pinkkiksen synnytyksen - ja
aamulla itekseen totesin, et eihän se ollu ollenkaan kamalaa ;o)
voishan ton vielä tehdä kerran.....
No ei se oikeestikaan ollu kamalaa, kestikin vaan 7 tuntia ja jotain....
eikä ponnistuvaihekaan ollu ku kait 7 minuuttia.
Äärettömän nopeeta toimintaa, siis .

Eilen tuli Talo&Koti-lehti, siitä oikein näytin oliolle,
kun oli juttua perheestä, joilla "Äiti tekee ARVOKASTA kotiäidin työtä" ja heillä
oli 10 lasta, ikähaarukka 15-1 v, yhdet tyttökaksosetkin joukossa.
No mä heti " Kato nyt, eiks mekin voitais,
eihän tähän nähden joku 4 ole vielä mitään...."
Olio vaan tuijotti ku jotain seinähullua ja pyöritteli päätään,
ton enempää mä en siitä sitten irti saanutkaan koko iltana.

Katakin selkeesti palautuu tänne palstalle jo pikkuhiljaa...hienoa !
Tervetuloa vaan !
Miskalle kertyykin paljon kaikkien (?) hermoja raastavia lääkärikäyntejä,
ei oo kyllä kenenkään kannalta kivaa >:o(
VAikka parempi hoitaa kuntoon ajoissa kuitenkin nuo asiat.
Toivottavasti saatte avun juomisongelmaankin ;o)

AaVee, jäät vaan ajoissa äippikselle, jos vaan pieninkin mahis siihen on.
Kaksosistahan oli muistaakseni automaattisesti toi 50- vai olikse 60-päivää ennen l.a :ta, ja ajoittui just sopivasti siihen kun mun määräaikainen työsoppari päättyi.
Jäin sit kuiteskin selkäongelmien vuoksi hiukan aiemmin "lomalle"...
Heh ! Kelan laskuriakin siis voi käyttää ovislaskurien sijaan...

Ajatelkaas muuten ; ruotsissa on jo vuosikausia ollut kaksosista äitiysloma
kokonaisen vuoden , ja sitä harkitaan venytettäväksi 2 vuotiseksi !
- niin, ellei tuo ole jo toteunutkin...en tiiä.
( mun ruotsissa asuva serkku sai kaksoset silloin -98,
2 kuukautta ennen mua....)

Haidi; soittikos ne sieltä kennelistä ?

Yhteistyössä