Isompaa "pesuetta" haaveilevat 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tehotyttö

Vieras
Eikös meillä nyt kolmas ketju ala?

Vähän huono on tuo saldo tähän mennessä; yksi raskaus ja yksi keskenmenoon päätynyt raskaus nyt haaveiluaikana. No, eipä meitä montaa olekaan. Lisää väkeä siis rohkeasti mukaan! Vaikka meillä täällä välillä on vähän hulvatonta, niin hyvin mahtuu ihan asiallistakin jutustelu mukaan, eikös vaan flikat?!

Meillä oli sitten ne hautajaiset lauantaina. Olikin oikeastaan oikein mukavat, jos niin voin sanoa. Sanoinkin siinä, kun alettiin laulattaa pari virttä, että lauletaan vähän lepposampia virsiä, koska tämä on myös ilon juhla. Mummu sai elää pitkän elämän ja olemme siitä erittäin iloisia. Totta kai siellä itkettiin, kuten hautajaisissa kuuluukin, mutta 95-vuotiaan hautajaiset ovat kuitenkin aika "kevyet". Jäi oikein kiva maku näistä jäähyväisistä :-)

Täällä ollaan nyt sitten jännäilypuolella taas. Siis. Ihme, jos se perjantainen kipuilu ei ollut ovis. Tietysti eihän sitä näin keskenmenon jälkeen tiedä, jos on joitain muitakin ylimääräisiä kipuiluja. Ja minähän en sitten oireita itsestäni hae! Mutta... Poskien punoitus saapui vieraakseni tänä aamuna. Varmaan alkavaa syysflunssaa, jota on vähän nyt liikkeellä ;-)

Olen muuten äärettömän iloinen siitä, että ihmiset "tietävät" meille kaavailtavan vielä lisää perheenjäseniä. Siis ilman, että ollaan kerrottu. Meiltä on sitä kyselty ja muutenkin tuo on tullut muutamista jutuista ilmi. Myös pomo selvästi yritti katsella vatsanseutuani, kun perjantaina käväisin ;-) Hänen jutut ovat myös olleet sen suuntaiset. Kiva, jos ihmiset ovat sitä mieltä, että meidän perheen kuuluu kasvaa. Olenkin isännälle sanonut, että jos tuo neljäs on kerran niin itsestäänselvää, niin pitäisi sitä sitten ihmisiä vielä vähän yllättääkin :-D Siis jos nyt tuota nelosta edes aikaiseksi saa...

Mitäs muiden viikonloppuihin? Tuliko reilusti kilisteltyä ym.? :-) Täällä tyhjennysharjoituksia oli kyllä ;-) Mulla päätä eilen illallakin särki aikas lujasti, mutta sai hetken helpotuksen.

Jaahas, nyt katsomaan, mitä nuo tenavat touhuaa. Noilla isoilla on ihana tapa ottaa pikkumies leikkeihin mukaan. Tuolla ne viipottaa yläkerrassa.

Palaillaan.

Täytyypä vähän korjailla, kun tuossa aiemmin puhelin läpiä päähän...

Siis onhan täällä toinenkin plussa tullut, kuuluihan se Moonakin tähän ketjuun :-)
Ja toinen keskenmenokin, vaikkakaan ei plussaus tapahtunut tämän ketjun aikana.

Mutta lisää plussia ja väkeä kyllä otettaisiin vastaan! :-D

Kävin huvikseni lukemassa nuo omat vanhat oirekuvaukset tuolta vanhasta ketjusta.
Silloin tiistaina kipuilut ja to-pe poskien kuumottelut jo alkoi.
Pelottavan samanlaista rytmiä nyt, kääk!
Mutta yritän silti olla kuin vasta ovista odottelisin, koska en millään jaksa uskoa siihen aikaiseen ovikseen.

Viimenen työpäivä pulkassa ja nyt ansaittua lomaa loppuviikko:)))))
Mistäs nyt tän juttuni aloittaisin...??? Vaikea pukea sanoiksi ,mielessä myllertää en osaa täysin olla miehen kanssa samaa mieltä ,vaikka kovasti yritän!

No joo ,eilen käytiin sellainen tekstiviesti keskustelu ,koska olin töissä. Aiheena oli mikäs muu kun tämä täälläkin paljon esillä oleva "kassien" tyhjentäminen. Niin mitä siitä? No minäpä kerron...siinä toivossa ,että ette potki minua ketjusat pellolle???
Mies on tässä muutama iltana ollut hieman omituinen ja vähän jo sitä ihmettelin ,eilen hän sitten sanoi ,että eiköhän sitä pitäisi tuon opiskelun vuoksi aloittaa kumin käyttö.
Ensin suolsin ilmoille perkeleitä ja paljon...monta vuotta ollaan yritetty vaikka millä keinolla saada vauvaa eikä mitään oo tapahtunu ja nytkö pitäs sitten vaan varmuuden vuoksi alkaa ehkäistä???
Tuon purkaukseni jälkeen mies varovasti esitti asian uudestaan ,hän siis halusi vaan ajatella minun parasta ,että saisin sen koulun käytyä ja ammatin jne.
Kun taas minä ensin käänsin sen niin ,että hyvä tekosyy olla yrittämättä...mutta kohtuutonhan olin kyllä minä sen myönnän.
Hetken keskusteltua, siis näpit punaisena viestien kirjoittamisesta...mies ehdotti ,että käytettäisiin ehkäisyä kouluaika ja että sitten voitaisiin panna kuin kanit ,sen vauvan saamiseksi:) Tämä ilmaus sai minutkin jo sulamaan ,vaikka en täysin olekkaan hänen kanssaan samaa mieltä. Vänkäsin asian niin ,että ehkäisy olisi kuvioissa tasan sen aikaa ,et yritys jatkuu 10kk ennen valmistumista koulusta.
Mielessä myllertää ,vaikka täytyy myöntää miehen olevan ihan oikeassa ,sitä on vaan niin pirun vaikee hyväksyy. Viimeyön ja tän päivän mietittyäni olen kallistunut hänen ehdotukseensa ,että ostetaan rekkakuorma kumeja ,sillä hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle ja laitetaan haaveet tai ei niinkään haaveet, vaan yritys säilöön vähäksi aikaa.
Saatan kiukutella tätä teille vielä monta kertaa ,koittakaa kestää. Ajatus meinaa väkisin lipsahtaa siihen ,että kumien käytöllä on ns. takaportti ,eli saattaahan se joskus unhotua ja vahinko päästä käymään...huomatkaa siis en ole sinut tän asian kanssa ,mutta ehkä yritän käyttää järkeä asian suhteen. Tauko tahkoomisesta kestäisi näin ojalan laskuopin mukaan tuonne...ööö ,ei ensi vaan seuraavalle keväälle maalis/huhtikuulle...voi perhana ,te kaikki ehditte tehdä ne haaveilemanne vauvat ja toiset ehtii jo odottamaan seuraaviakin:(
Vaan ei auta maammelaulukaan tässä nyt ,kyllä minun tuota ukkoani on uskominen tämän asian kanssa.

Toivottavasti ette potki minua ketjusta pellolle ,sillä tänne olen hyvin jo kotiutunut.
Aion siis olla sitkeä ja jatkaa haaveilua ,vaikka se vähän siirtyykin.
Saatte kuulla puuduttavia ja tylsiä opiskelujuttuja ja lukea tilitystä valvotuista öistä kera tenttikirjojen jne.

Pikaisesti täältä opintojen parista. Kaikki lähtivät jonnekin omille teilleen, noh pienin kyllä iskän mukaan, joten mulla ihan rauha maassa täällä :-)

Siis toihan Haidi nyt merkkaa vaan sitä, että sulla on pullat jo uunissa. Just kun teette päätöksen pitää vähän taukoa, niin hupsis, sieltä pikkuveijari ilmoittelee tulostaan ;-) No, jos se nyt ei kummiskaan näin mene, niin saat aivan rauhassa täällä haaveksia. Ei potkita pois. Eihän muakaan potkittu, vaikka kuuluinkin tuonne toiselle puolelle.
Rekkalasti kordareita. Mä haluun nähdä, kun se rekka teitin pihaan peruuttaa:-D :-D On siinä naapurit ihmeissään!

Mutta nyt mun on jatkettava. Ei tarvii sitten illalla ahertaa, kun on ihan muut hommat mielessä ;-) Mulla mahaa turvottaa. Limatkin lisääntyneet tänään. Onkohan se ovis kummiski ny vasta?! Höh, ottaa tästä selvää. Ei muuta ku pöllyttelyä.

Vai niin siinä kävi, Haidi. Vaan eihän tuo ole teiltä lopullinen päätös kuitenkaan. Sehän on toisaalta ihan järkevääki että valmistut ennen ja sitte vauveli sais tulla. Aika menee nykyisin niin nopsaan, että on yks hujaus ku on vuoden päästä kevättalvi ja te taas tositoimissa. Häntä pystyyn! Ja älä ihmeessä katoa maisemista.

Täällä ei sen kummempaa uutta. Joka-kolmas-päivä-taktiikalla mennään uskollisesti. Tiukkaa meinaa tehdä (nyt ku ei sais, tekee mieli ihan joka päivä), vaan koitetaan nyt sinnitellä. Mukavaa ois jos "lopussa kiitos seisois".

Tehiksellä tuo kuumeilu tosiaan kuulostaa tutulta.........

Ei oo tikkuja. Eikä niistä mulla mitään iloa ollu viimeksikään, niin enpä välittäis koko tikuista. Kipuilut tulleet takaisin eli jospa se perjantainen olikin vasta jotain kypsyttelyä kummiskin. Silti olen aikas tyytyväinen, jos se nyt jo on :-) Kp 16. Sehän tarkottas sitä, että kierto olis n. 32pvää, kun mulla yleensä se luteaali ollu sen 16vrk. Aivan huippu kierto siis, näitä lisää :-) Tai jos ei nyt, niin sitten joskus parin vuoden päästä taas...

Safiiri toivoo, että lopussa kiitos seisoo ja varmaan joku muukin, hih ;-) :-D

Nyt ahkeroin hetken ennen Täydellisiä naisia. Ja sitten tämä lähes täydellinen nainen viettelee yhden lähes täydellisen miehen ;-)

Jahas, viikonloppu ja ensimmäinen arkipäivä takana. Että, olo on kuin kuraan kuolleella kutulla... Täti päättikkin tehdä yövierailun! Pimee muija...
Vinottaa ja väsyttää ja säree.. Ei hyvä päivä.

Mites muilla? Joko Haidin vinotus helpottaa? Musta tuntuu kanssa tosi inhottavalta, kun joku (meillä kanssa yleensä mies) toimii järjen äänenä ja tiedän itsekkin että on oikeassa. Ei se nyt kuitenkaan ihan aina ole oikeassa, nyt se pallipää vaan keksi että ollaan jo tarpeeksi vanhoja ettei enään tarvis muksuja tehdä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Huh, huh. No, asiasta keskustellaan vielä!!! ;)
Eläkä vaan Haidi minnekkään häivy!
Sori vaan kaikille, ei ole parhaimpia päiviä mulla tänään!
Ainiin, Tehis, miten niin lähes täydellinen nainen???? -Tarkoitit varmaankin täydellinen! ;)

No, mitäs ne teitin ukkelit nyt oikein meinaa?!?! Sanokaa niille, että vievät vehkeensä vintille sitten kokonaan :-D Eihän tommonen peli nyt oo mistään kotosin. Näissä hommissa ei järjellä ole kyllä mitään sijaa näin naisnäkökulmasta katsottuna. Jos on sellainen olo, että yksi vielä puuttuu, niin se sitten puuttuu. On niitä sitten kaksi tai kolme tai seitsemän ennestään! Ja kyllä mä Haidin tilanteessakin oikeasti kuitenkin jatkaisin yrittämistä, kun noin pitkään ootte jo yrittäneet. Jos tärppi tulee, niin kyllä se jollakin tavalla järjestyy. Asioilla on tapana aina loksahdella paikoilleen, eikä niitä kannata etukäteen murehtia. Mutta tämä on vain minun vaatimaton mielipiteeni :-)

Mä en nyt kestä itseäni. Tiedän, että edessä on todelliset piinaviikot. Nämä kipuilut ja poskien punotukset muistuttavat ihan liikaa jostain vähän aika sitten tapahtuneesta jutusta. Vaikka nyt se iski se syysflunssakin :-( Ja vaikka järki sanoo, että hyvin voi olla keskenmenon jälkeistä kipuilua yms., niin kyllä se keskittymiskyky on nyt taas pyöreä luku. Voi kun vois tilata lentolipun jonnekin kauas pariksi viikoksi ja voisi keskittyä johonkin ihan muuhun. Oloa ei yhtään helpota se, että viimeksi mulla oli jotenkin sellainen vahva fiilis, että tästä kierrosta tärppää. Vaikka se vahvuus sitten siinä poukkoili moneen kertaan ennen testiä. Nyt samanlaista vahvaa fiilistä päällä, eikä sille vaan mitään voi. Plääh ja plääh. Auttakee ja sanokaa te muut kokeneet jotain viisasta, jolla saan nää ajatukset jonnekin ihan muualle :-)

Niin, jos joku kertois miten nämä ajatukset saisi jonnekkin muualle..
Olen kyllä Tehotytön kanssa samaa mieltä tuosta Haidin tilanteesta ja olikos se (pikainen tarkistus) Safiiri kun totes että taitaa olla pullat uunissa jo.. :)

KIITOS TEHIS kommentistasi! Olen jo ajatellut että olenko ihan hölmö, kun tahtois sitä vauvaa niiiiiin kovasti, vaikka tuota pesuetta onkin jo mukavasti siunaantunut. Sitä piti vielä sanomani, että minä en ainakaan ole liian vanha (paitti särkanniemeen) mihinkään, enkä vielä ainakaan seuraavaan 30 vuoteen!! Oma äiteekin on reippaasti päälle viiskymppinen ja viillettää kesät rulliksilla ympäri kaupunkeja! Ukko taisi tarkottaa sitä ettei jaksais enään. Pöh. Tarviis kysyä että pitääkös laittaa keltaseen pörssiin vaihtoilmoitus! heh...

Minähän se taisin niistä pullistakin mainita. Niinkin se tosiaan saattaa mennä tuo kuvio... ;-)

Joo, tuosta fiiliksestä, että yksi vielä puuttuu... Mulla oli ihan hirvittävän vahva fiilis sillon, ku tuo nuorimmainen oli ihan semmonen pikkunen. Aina kun oltiin lähdössä koko perhe jonnekin yhdessä, mulla oli tunne että tuosta isojen ja pikkumiehen välistä puuttuu joku. Siis kaipasin siihen semmosta leikki-ikäistä. No, sitä ei ole mahdollista enää saada, mutta tilanteen voi kuitenkin korjata. Kun seuraavan kerran ollaan lähdössä pikkuinen sylissä, siinä välissä on joku, tuo nykyisin nuorimmainen :-) Tämmöstä tämä on, naisen elämä :-D

Hups, niinhän tuo pullajuttu taisi ollakkin Tehiksen kommentti, eikä tosiaan mikään mahdottomuus.
Tää fiilis on ihan karsee. Kun mutta ja miksei!!! Nooh, aloitan tuon ukkelin kanssa tällaisen ruoka/peti/aina puhtaat vaatteet/hieronta väsytystaistelun!! Ei se sitten vaan voi vastustaa mua. Ja jos ei tuo coctail pure, niin viimeisenä keinona sitten kyyneleet kehiin.
Siteeraten Tehistä; tämmöistä tämä on, naisen elämä. :D

Höh, minä paukapää en muistanut pahoitella Papua kohdanneesta ikävästä ylläristä. Täältä lähtee siis menkkapahoittelut :-/ Onko ne vasta ekat keskenmenon jälkeen? En nyt muista, paukapää kun olen.

Täällä vaan ne tutut kipuilut jatkuu ja tietysti mieleen hiipii ajatus, että jos tämä nyt alkanut raskaus on, niin onko jokin pielessä, niinku viimeksikin. Plääh ja plööh. Tämmöstä tämä on... ;-)

Jaahas, onkohan Haidi saanut "koulutarvikkeet" ostettua. Mahtaakohan Haidin kumissa olla Ressu vai Lordi? Siis niissä pyyhekumeissa, ei siinä rekkalastillisessa. Niissä on varmaan joku Haidin oma logo;-) :-D

Heissulin taas!

Papulle pahoittelut sukulaisen saapumisesta. Ei kiva :(

Mulla on kans ihan sellanen olo, että meidän perheestä puuttuu vielä se yksi jäsen (ainaski). Eli neloskaja on kyllä enemmän ku tervetullu.

Nyt tässä kovasti ootellaan ovista. Alavatsaa nipistelee siihen malliin, että lähestymässä on. Samoin limailua on havaittavissa. Ekaks aioin tikuttaa vasta loppuviikosta, mutta ku tää on niin malttamaton, joten tuikkasin tikun kippoon jo tänään - haaaaaaaaaaaamu. Ei kannattanu. Varmaan perjantaina uudestaan. Sillon ois jo koopee 14.

Eilen oli toimintahetki. Nyt pitäis jaksaa ootella torstaihin.

Öitä.

Huomenet:)

Lunta on tullut sankasti eilis illasta saakka ja taitaa se talvi nyt sit viimesellä tulla:)

Pieleen meni arvaus kumin kuvista:))) tosiaan kävin eilen koulutarvikkeita...siis naurettavaahan se oli...oltiin äidin kanssa kaupungilla ja olo oli kun ekaluokkalaisella:)
Äiti oli ihan höyrypäinen ,hän lastasi tavaraa kysellen tarviitko tätä ja tarviitko tätä?
Eikä minun tarvinnut rahapussia kaivaa lainkaan laukusta esiin...äiti oli sangen anteliaalla tuulella. Mukaan tarttui tärkeimmät kynät kumit kansiot ,juu ja tietysti penaali:))) näitä ei korista Ressu eikä Lordi ,vaan Nalle Puh:))))))))
Uhkasin aikaisemmin ,et jos pääsen kouluun ostan Nalle Puh penaalin ja niin myös tein:))
Niissä toisissa tehiksen mainitsemissa kumissa ei kuvia kyllä ole ,mutta voisin kuvitella niihin sellaisia surullisia siittiön kuvia ,jotka innoissaan ampaisevat matkaan ja törmäävät pettyneenä kumiseinään:(((

Kyllä se vaan niin on ,että innoissaan se mies niitä kumeja nyt viljelee...ei oo vielä unohtunu laatikkoon...pieni toive on että jossain vaiheessa unohtuu:)
No ei tää ehkä niin kauheeta ole ,vaikka on päiviä ja tulee olemaan milloin tuo asia v*tuttaa rankasti ,ehkä opin sen kanssa elämään ja tosiaan aika kuluu (toivottavasti) nopeasti.
Täytyy vielä selvittää sellainen juttu ,että jos kesät olen töissä siellä missä nyt olen ollut ,vaikuttaako se mahdollisesti niin ,että valmistuisin aikaisemmin ,sillä tuo työhän käy työharjoittelusta:) näin ollen tuo "kumittelukaan" ei kestäisi niin kauan ,ehkä selvittäisiin sit puolikkaalla rekkakuormalla:)))))))))

Oma (.) menee kohti menkkoja luteaalivaiheen nännikipu on iskenyt siis pms:sää puskee ja rinnat on kipeet! Älkää nyt ehdotelko mitään muuta kun tää on ihan tuttu vaiva ,vaikka sitä myös raskaana ollessa on minulla ollut ,en sitä plussaa odota ,eikä sitä myöskään tule ,vaikka teoriassa se mahdollista olisi.
Hetken mietin jo ,että soittaisinko neuvolaan ja varaisin ajan minipillereitä varten ,mutta tuo oli vaan joku tilapäinen mielenhäiriö!!! En hitossa ala enempää sotkee tätä kroppaani millään napeilla...kumit on helppo jättää pois, eikä kroppa siitä sotkeennu ,toisin kun noista muista.

Häivyn hetkeksi eetteristä sillä heräsin jo ennen viittä ,nautin lomasta ja painun peiton alle hetkeks, kunhan lapset lähtevät kouluun:)))))
Palaan myöhemmin aamupäivällä.

Talvista huomenta kaikille!
Juh, kyllä nämä oli ekat "juoksut" km;n jälkeen ja taitaa tulla seuraavat ja seuraavat ja seuraavat..kin ajallaan. Toiveita silti olisi ollut.

Mikä kp Tehiksellä on? Pidetään peukut pystyssä!

Kyllä Haidi se aika sitten koulussa vierähtää niiiin nopeasti, tekemistä ja pähkäilyä varmasti on jatkuvasti. Ja eikös silloin yleensä tärppää helposti, kun ei itse asiaa ehdi/muista miettiä.

Mikä mahtava talvimyräkkä! Eilen ehtoolla ajeltiin pimeässä pitkin kylää kun joku oli mäsäyttänyt sen muuntaja (?) lootan soosiksi, niin ei katuvalot toiminut. Pakko oli kuitenkin lähteä keskimmäistä viemään tanssiin. Pitkistä ei mitään hyötyä.
Meillä on onneksi vuodelta muna neliveto auto josta en luovu ennenkuin se viimeisen pörähdyksen päästää. Ei pikku luminietoksetkaan haittaa.
Toivottavasti lumet ei ehdi sulaa ennenkuin pääsen kotiin, pääsee muksujen kanssa tekee lumilinnoja ja lumielukoita naapureiden kauhuksi!

Jospa sulla Papu kroppa ei ollut vielä ihan valmis raskauteen. Sillon on ihan hyväkin, että me menkat sieltä tömähtää. Jos näin yrittää jotain positiivista hakea...

Täällä siis kp 18 ja mä olen ihan pihalla näiden kipuilujeni kanssa, taas kerran! Siis viime viikon jo oli semmosta ovisjomotusta ja perjantaina sitä tuttua kipuilua munasarjojen kohdalla, mikä säteili nivusiin asti. Maanantaina nuo kipuilut tuli takaisin ja eilenkin aikas voimakkaana. Tänään sitten saapui menkkakipuilut, alavatsa on "tulessa". Onkos se kummiskin vasta nyt se ovis, en mää tiedä enää mistään mitään. Olin niin tyytyväinen, kun olin bongaavinani sen jo perjaina tai ainakin sitten viimeistään maanantaina.

Mä haluaisin tietää, mikä on vuosi muna ;-) Onkohan se sama, jolloin minä synnyin :-D
Munamiljonääri kun olen, tai ainakin tuleva.

Täällä ei nyt tule lunta, mutta myrskyää aikas kivasti. Täytyy noita mukeloita vähän kuskailla, kun piti ne pyörät heittää talvitelakalle. Meillä toisella koulumatka 4,5km ja toisella 2,5km.

Nyt yritän vähän opiskella, kai...

Meilläpäin pyryttää vieläkin (hämeessä), poika lähti kouluun pyörällä vaikka lupasin viedäkkin, mutta ei niin ei. Juntti kun on (ja on meinaan isältään perinyt junttipäisyyden....heh..). Sai juuri "uuden" mummopyörän ja sillä kuulemma kelpaa päästellä. Taisi kuitenkin mennä talutuksen puolelle.

Jahas, mikähän mahtaisi olla vuosi muna? No, se on tietty autojen iässä laskettuna n. liian paljon, sopivasti ruostetta helmoissa, menee kuitenkin katsastuksesta läpi.

Jahas, nyt kaipailisin jotain uusia herkkuruokaohjeita tuon ukkelin pehmittämiseksi. Meillä ainakin on jo seurusteluajoista pätenyt se sääntö, että tie miehen sydämmeen käy vatsan kautta! (Nopeiten menee tietysti rintalastan läpi, mutta tässä tilanteessa se ei hyödytä!)
Sen jälkeen keskustellaan mitä tuleman pitää.

Safiirille hyviä petivaatteiden tamppaushetkiä! ;)

Oli varmaan aikaisemminkin puhetta, mutten nyt yhtään muista, että, oletkos Tehis tikutellut?

Jaa, onkos Haidi jääny peiton alle myräkkää pakoon;-)

Papu kyseli herkkuruokaohjeita. Yks oikein hyvä ja helppo tulis tässä. Naudan sisäpaistista lehtipihviä, lihat suikaloidaan parin sentin levyisiksi suikaleiksi. Ruskistetaan pannussa molemmin puolit, heitetään vähän suolaa ja mustapippuria päälle. Ruskistetut lihat laitetaan hautumaan creme fraicheen, mausteeksi jotain hyvää sinappia ja loraus konjakkia (ei pakollinen). Tää on namia! Riisin kanssa parasta, mut menee jonkun kivan perunalisukkeen kanssakin. Ja se punaviini on kyllä ehdoton!!!

Niin noista tikutuksista. Tikuttelin sillon viime kierrossa elämäni ekan ja vikan kerran. Mulla se näytti viikon haamua, joten se siitä. Kun kerran tuota monirakkulatautia on, niin se pitää sitä LH-arvoa korkealla pitkään. Enkä muutenkaan oikein tykkää tuosta tikutushommasta.

Sain vihdoin äippäneuvolan hoitajan kiinni, olen hälle sähköpostitse kyllä perunut aikani. Kuulemma joutuukin sitten sokerirasitukseen seuraavassa raskaudessa, kun tuota pco:ta on, vaikka painoindeksi ei pakottaskaan.

Nyt pitää taas mennä, pööö.

Täällä mä olen...ulos pitäs lähtee hoitaa yks pakollinen asia tuonne kuntaan ,mutta taidan siirtää huomiselle ,karmee myräkkä. Mielummin istun sisällä ja kattelen ikkunasta pihalle:)

Napa alkaa murista siihen malliin et täytys haukata jotain evästä.
Papu kyseli ruokaohjeita...hmm jos nyt ihan arkiruokaa niin mureke olis aika hyvää tällä ohjeella.

Jauhelihasta ... pieni annos siis n. neljälle
Maustettua korppujauhoa ,eli jatketta 1- 1.5dl
tavallista korppujauhoa 1dl
nestettä...vettä tai maitoa 2dl
yksi muna
400-500kg jauhelihaa

Painellaan taikina vuokan pohjalle ja pursotetaan reilusti ketsuppia päälle...siis tosi reilusti niin et koko taikina peittyy...siihen sitten lusikalla koloja sinne tänne ja ruokakermaa purkki päälle ja uuniin vajaaksi tunniksi...nam nam
jos haluaa vähän enempi kastiketta kannattaa laittaa 2 kermaa.
Suurperheelliselle tietyti kaksinkertainen annos niin kaikille tulee mahat täyteen:)))

Toinen herkku olis porsaanulkofilee pihvejä ...nekin vaan vuokaan ja päälle ruokakermaan sekoitettu Creme Bonjourin sipulisekoitus purkki...voi pojat vie kielen mennessään:) päälle ehkä hieman juustorastetta (ei välttämätön)
Tämän kanssa pottumuussi tai keitettyä riisiä...hmmm!

Aika kermaista vaihtoehtoo on nyt tarjolla ,mut sehän on vaan seksikästä kun ukolla syödessä suupielistä rasva tirisee...heh heh.

Itse valitin miehelle joskus kun hän työnsi joka ruokaan kermaa ,että sitä käytetään ihan liikaa ,vaikka kevytkermaakin on ja sitä myös meillä käytetään ,silti ei sitä kermaa tarttee aina laittaa.
Tähän mies leikkisään tyyliinsä ,että älä mamma aina valita...kun käyttää kermaa tulee hyvin spermaa:)))
Tämän kun teille kerroin en epäile yhtään ,että naiset on lähdössä kauppaan ja puoli kärryä on ostoslistassa kermaa:)))))))))))
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Jahas tytöt, se on sitten semmonen homma että riippuen tuloksesta, meillä syödään pelkkiä KERMAruokia tästä päivästä hamaan tulevaisuuteen!!!!!! :))))))))))
Arvatkaas valuuko kuola näppikselle, SIIS, ruokaa ajatellessa! Mulla oli varattuna evääksi herkkumikropitsa (blääh), jonka taisin jättää kenkätelineen päälle ajaessani takaa nuorimmaista että saan kengät hänelle jalkaan.

Haidi- eikö niitä fileitä tarvitte eka paistaa? Ja laitatko tuon murekkeen lättänäksi siihen vuokaan, vaiko sellaiseen "murekemalliin". Juuh, meillä tehdään yleensä sellainen kilon taikina, nälkäisiä kun oomma kaikki. :) ....ja minkä nälkäisiä...no huh huh...

Tehis, laitatko nuo lihat uuniin vai kattilaan hautomaan?

SUURKIITOS! Nyt alkoi meidän isänällä sp.....siis...kermakuuri!!! :))))

On se luojanlykky ettei tuo ukko tiedä mitä emäntä tänne näpyttelee, kyllä meillä internettipiuhat lähtis mäkeen!

Heh, vai kuurilla täällä ukkoja pannaan, siis laitetaan :-D

Olen tehny ton sörsselin ihan semmosessa kannellisessa isossa paistinpannussa.
Ei tarvi kovin kauaa hauduttaa...
Tarttis itekkin keksiä taas jotain gurmeeta viikonlopuks, kun tulee vieraita. Meillä vieraat tottunu, että laitan aina jotain huippuhyvää. Ois pitäny opettaa ne kanankoiville ;-) Mutta pääasia on se älyhyvä viini, njam :-)

Tää mami tekee tänään poronkäristyksen perheelle. On muuten kätsy nuo Pirkan nopeat käristyslihat!

Papulle...ei tarvii fileitä paistaa vuokaan vaan lätkäset ja kermat sipulisysteemit niskaan ja uuniin...tietysti voit ensin vähän suolaa heittää fileisiin ja hyvän lisän tuo jos kehtaa ensin voidella sinapilla nuo fileet.

Mureketta ei tarvii mitenkään taiteilla vaan lättänäksi vuokan pohjalle ,minkämallinen vuoka sit sattuukin olemaan...itsellä sellanen soikee vuoka ja kun jauhelihaa on yleensä se 800kg niin vuokan pohjalla on tuota taikinaa sillon 5cm tai vähän reilun paksun kerros ja tosiaan tuota kermaa sit niin monta purkkii kun kukin kastiketta haluaa...vinkki vielä et sen kerman voi siinä murekkeen päällä vielä lusikalla sotkea kerman sekaan näin tulee enempi ketsuppinen kastike ,vaikka sotkeutuuhan se paistuessaan.

Kunkas teillä tehdään lihapullat? Meillä tehdään kermaviili / ranskalainensipulikeitto systeemillä taikina ja voi et tulee hyvää...täähän on tuttu ohje ,mut ei silti käytössä jokapuolella suomee.

Tässä myös yksi kanaohje...usein kaikki laittaa kanaa riisien kanssa ,mutta tässä potattia kaverina.
Perunat lohkotaan uunivuokaan sellaisiksi sopiviksi epämääräisiksi paloiksi ,siihen sitten heitellää rintapalat tai fileet ,koivetkin käy ,mut en tykkää kun niissä ei oikein oo syömistä. Porkkanaa voi laittaa kanssa mut ei välttämätöntä ,samoin valkosipulia mielen mukaan ,sitten lihaliemi sulatellaan veteen ja tätä vettä sen verran ,että perunat peittyy ,sit vaan potti uuniin ja odottamaan...hyvää on vaikka se kerma puuttuukin:)))

Korjaus...siis murekkeen päällä voi kermaa ja ketsuppia sotkea lusikalla ,eikä kermaa ja kermaa...täähän menee nyt ihan kermaseksi tää juttu ,mahtaa meillä kohta olla muhkeita ukkoja kun kermalla ruokaa höystetään:))))

Hei kurkatkaapa aurinkovauvat ketjuun ,sinne on äitykkä laittanut kauniin kuvan.
Tietääkö kukaan miten ketjuun voi lisätä kuvan ja mistä noita kuvia saa? Olisi kivaa joskus sulostuttaa kuvin tätä jutustelua täälläkin:)

Yhteistyössä