ISOmpaa pesuetta haaveilevat 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toden totta, täytyisi päästä naamakirja oppiin. Viikonloppuna näen yhden kaverin, joka käsittääkseni harrastaa naamailua. Täytyy kysästä. Kiitos vaan, Titti tarjouksesta. Hyväksyisin avun oitis, mutta taitaa olla turhan pitkä välimatka meillä.

Kyselen taas vähän lisää tyhmiä. Haluaisin siis naamailla teidän kanssa ja ehkä muutenkin. Mutta en tosiaan halua näitä juttuja omien kavereitten silmiin. Siis onko se mahdollista? Ehkä sen on jo joku sanonutkin, mutta vääntäkää nyt rautalangasta tyhmälle.

Se tässä raskaudessa on hyvää (eikä nyt tosin ainoastaan se, mutta...) tuo PiMS gorilla pysyy poissa maisemista. En tiedä olenko jotenkin kummajainen, mutta muuteskin olen jotenkin paljon rauhallisempi ja tasapainoisempi. Toki herkkä on mieliala, mutta pinnakin on jotenkin miljoona kertaa pidempi.

Kylvöjä hip hei. Kukkupurkkiin ja toivottavasti ihan oikeaankin osoitteeseen. Eli peukut on pystyssä täälläkin.

Tittillä on sitten asiat edistyny putkien tukkimisen suhteen. Miltä tuntuu? Uskaltaisikohan sitä tehdä moisen päätöksen, vaikka tässä nyt kuinka uhoaa, että tämä on ehdottomasti viimeinen vauva. Tuntuu niin lopulliselta päätökseltä. Entäs jos kuitenkin?! Kummasti aina ne raskauden murheet ja vaivat unohtuu. Tiedän jo sen nyt, vaikka olenkin vielä tässä ns. helpossa vaiheessa.

Täällä kun enää etes itketä...tarpeeks tiukka vitutus niin silloin ei etes itku tule.
Tosin vielä ei ole kierto siinä vaiheessa, vaikk koopeet onkin jo 23. Gorilla on toistaiseksi pysynyt poissa...vaan ryntäät kipuilevat, eikä uni tunnu iltaisin tulevan ja yöt on muutenkin ollut tosi hajanaisia viimeset pari viikkoa???
Päivällä ei saa aikaseksi mitään, vaikka kuinka edellisenä iltana suunnittelisi tekevänsä yhtä jos toista...siihen suunnitteluun se sit jääkin...raivostuttaa oikeesti välillä oma saamattomuus. Tänään sentään sain soitettua muutamia tärkeitä puheluita mitä piti hoitaa, mutta työhakemusta en ole vielä tehnyt, vaikka tällepäivälle sitä kaavailin.
Meille taitaa tulla lähes lapsivapaa viikonloppu. Isompi likka lähtee kaverinsa perheen kanssa etelä-suomeen ja poika lähdössä kaverin perheen kanssa mökki/lautailu reissulle. Kuopus jää kotiin, mutta luulen hänenkin kinuavan kaverilleen yökylään kun toisetkaan eivät ole kotona. Katsotaan mitä me saadaa aikaiseksi...maataanko hiljaa telkkua töllöttäen erihuoneissa, vai tehtäiskö ehkä yhdessä jotain???

Mipsa ehtikin väliin...juu tosiaan on omista asetuksista kiinni siellä naamakirjassa mitä kukakin näkee, eli itse päätät ketä kaveriksi hyväksyt ja meidän suljettuun ryhmään ei kukaan ulkopuolinen näe. Siellä siis voi näitä ei sukulaisille, kavereille jne. salatuja asioita vapaasti purkaa. Sama on esim. valokuvien laita siellä, voi itse päättää kenen haluat kuvasi näkevät jos niitä sinne laitat. Ryhmä voi nähdä kuvasi ja kaverisi eivät tai päinvastoin...kätevää. Opit kyllä nopeasti jos sulla on aikaa syventyä sinne hetki. Itse muutaman päivänä kahlasin sivuja läpi ja nyt sujuu käyttö kuin leikki. Siellä voi myös reaaliajassa keskustella siis kirjoittaa kaveriesi kanssa ja tätä ei tietenkään muut näe...siis tyyliin sä kirjotat mulle, että moi mitä kuuluu ja painat entterii niin se lävähtää heti mun koneelle ja vastaan samantien sulle jos olen paikalla...kätevää eiks joo:)))

Kiitos Haidi!
Kätevää tosiaan. Ja mielenkiintoiselta vaikuttaa. Pelkään vaan, että jos itse menen sinne säveltään, niin en osaa noita asetuksia oikein laittaa. Ja sitten käy pahimmillaan niin, että kaikki näkee kaiken.

Tere,
tänään onkin sitten sellainen päivä, että loskaa tulee niskaan (täällä itäisellä Uudellamaalla ihan konkreettisestikin), mutta meikäläinen pyyhkii ne vaan pois. Ainakin yritän. Illalla saattaa kyllä pieni helpotusitku päästä, kun mies tulee kotiin.

Ai että mikä vaivaa? No, neuvolassa selvisi että proteiinia on pissassa yhden plussan verran ja vasta-aineet ovat nousseet 2->8. Huonekalukaupassa selvisi, ettei kirjahyllyä saadakaan parin viikon sisään, vaan 6-8 VIIKON PÄÄSTÄ!! (huonon matikkapään omaavia voin muistuttaa siitä, että mulla on laskettu aika 5 viikon päästä). Ja kirjahyllyyn olisi siis menossa kaikki se kama mikä nyt täyttää tulevan vauvan huoneen ja olohuoneen. Laatikkoelämää siis edessä ja sitten isyyslomalla hihat heilumaan ja kamat uuteen hyllyyn.

Eli päivä ei ole alkanut ihan kuten suunnittelin. Lapset on haettava ennen kolmea, ja sitten olen koko illan niitten kanssa yksin. Viime päivinä on väsyttänyt ja supistanut kuten ei koskaan aiemmin, ja eilen tajusin ensimmäistä kertaa todella odottavani vauvan syntymää - nyt alan olemaan kypsä siihen, monella tapaa. :-D

Ei muuta kun pyyh, pyyh vaan niskasta kaikki poies. :-) Toivottavasti teillä muilla menee vähän hehkeämmin!

AaVee rv 34+3

Ai niin, synnytystapa-arviosta vielä. Se tehdään kaikille odottajille, joiden kohdalla on epäilys siitä ettei tavallinen alatiesynnytys onnistu tai että synnytys on käynnistettävä. Esimerkiksi epäilys isokokoisesta vauvasta tai ahtaasta lantiosta, raskausmyrkytysoireita, ongelmat edellisissä synnytyksissä jne. Mulla arviot ovat johtuneet niistä vasta-aineista, eli vauvan vointia on seurattu ultralla. Ja sitten tietty edelliset sectiot. Ja nyt varmaankin ne protskut veressä... :-/

Eli tosi outoa, ettei sitä ole tehty sulle tuplaraskaudessa! Ultrattiinko sua muuten useammin? Saattaapi olla, että käytännöt ovat muuttuneet ajan myötä. Silloin muinoin 90-luvulla ei oltu niin tarkkoja...

... silloin muinoin... XD !!!!
Joo, loppuvaiheessa, muistaakseni viikolta 35 alkaen ulta kerran viikossa
ja sydänäänet kuunneltiin... no ei ehditty ku 2 kertaa sinnekään.
Pojathan syntyi 37+4 ....

Niin mä oon aina tota kummastellut, ettei edes mietitty mitenkään,
miten synnytys menis, kun tosiaan ukot oli poikittain, kunnes kääntyivät
raivo - ja pyllytarjontaan...
mun kanssa ei ainakaan kukaan aiheesta keskustellut.
Ja tosiaan silloin en tainnu painaa edes 50 kg, olin onnettoman kirpun kokoinen,
lantiokin oli kuin pikkupojilla...siis silloin.juuei enää...

Ensinnä kiitän Tittiä halista ja lähetän sen eteenpäin Aurora Veelle,
sehän siis tuplaantuu tietenkin tässä matkalla potenssiin sata,
että jaksaisit näistä kaikista kökkö-jutuista huolimati,
kauan ei sulla enää mene, niin vauva tuhisee sylkyssä ;o)

Olio soitti; mennään treffeille, moikkis !

Mipsa, aloitetaanko niin että laitat sähköpostiosoitteesi Jooxille, osoite oli ed tai sitä edellisellä sivulla. Joox laittaa sen mulle, mä laitan sulle kutsun Facebookiin niin katsotaan sitä vaikka yhdessä jos ei luonnistu. Kun saat sähköpostiin multa kutsun niin painat sitä linkkiä, lisäät nimesi (ja olikos se syntymäaika, Joox??), siinä vaiheessa mun mielestä ei tarvi muuta. Kun hyväksyt kutsuni, olen automaattisesti sun kaveri, muita ei sulla ole ennenkuin hyväksyt muiden kutsuja tai kutsut itse. Ja automaattisesti sulla on siellä sellaiset asetukset ettei muut pääse katselemaan tietojasi kuin kaverisi, siis ne ketkä olet hyväksynyt itse. Ja sinne ryhmään ei pääse kukaan kaverisi katsomaan, paitsi me ryhmäläiset. Muita ryhmäläisiä ei siis ole pakko laittaa kavereiksi, voit heidän kanssaan jutella siellä suljetulla palstalla. Mutta se on sit miten itse haluat. Onnistuuko näin???

Etkös Aurora vielä harkitsisi? Ei tarvitsisi paljastaa kuin yhdelle itsesi, hih... Niinkuin aiemmin sanoin, yhden henkilön kaveri täytyy olla että voidaan kutsua sinne suljetulle, tylsää mutta näin se vaan on. Mut kuitenkin, tuu vaan, ei me katsella sun sivuja, Jooxhan vielä sanoi ettei ymmärrä ruåttia, se ei voiskaan käydä sun sivuilla... ; ) Sinä ja muksut vain kiinnostatte, ei sun muu elämä, nih. Muille sama juttu...

On se jatkettava siivoilua, moiks...

Joo, muistaakseni oli syntymäaikakin, joka siihen tuli.
Mut mä postin jo oman synt.aikani sieltä, muistaakseni.senhän voi poistaa,
eikä se näy kuin nille, joille haluu sen näkyvän...
Systerillähän näkyy olevan siellä kotiosoitteet ja työpaikat ja kaikki,
mut en kelleen suosittele, et niitä sinne laittelis.

Aurora voi vaan ilmoittaa jos haluaa sinne, mulla on nimi jo,
kerron sitte Titille henk.koht.sähköpostilla että mihin kutsua vois laitella...
Mutta Mipsa laittakoon tietoja ( nimi+s-postiosoite ) mulle siihen näkyvään
osotteeseen, löytyy tosiaan täältä pari sivua kun plärää...

Massu täynnä ihanaa makaronilootaa, nyt tekis mieli kellahtaa soffanpohjalle...
mut äh.... Kakarat tappelee taas...
mut feissaileen vaan kaikki !

Aikainen lintu madon nappaa...vaimitenseoli?
Kaupunkipäivä tänään olion kanssa...lähtee töistä ruokkikselta ja tulee hakee mut.
Pikaisesti asioimaan ja sit kotiin evästämään reissuun lähtevä nuoriso. Olis saatu vapaailta kaksin kun tytön kaverin äiti kysyi haluatteko olla kaksin, et likka vois tulla heille yöksi. Päädyin kuitenkin ratkaisuun, että likan kaveri tulee meille niin saavat olla rauhassa kun tuolla hänen kaverillaan on kaksi pikkusiskoa. Ei ne tyssit meitä häiritse:)
Toiset välillä valittaa kun ei saa olla kahdestaan ja kun meille tarjotaan, tarjoamalla mahdollisuutta...minä haalin vieraitakin lapsia meille, ettei vaan saada olla kahdestaan:)))))))olenko ehkä hieman idiootti???
Jos hetken viel loikois sängyssä ja sit kun tytöt herää alkas itsekin aamutoimiin. Koira on vietävä 9.30 eläinlääkäriin, yksi rokotus vielä puuttuu ja hampaan poisveto on edessä kun ei irtoa itsekseen uuden tieltä. Sit ehtii hetken kotona istahtaa kun olio tulee ja taas menoks...ihan hyvä et välillä on munkin päivissä jotain äksöniä.

Huomenet !
Haidi se on sianpieremän aikaan taas ollut linjoilla ;o)
Oikein hyvää treffi-asiointi-aikaa olion kanssa sinen vaan .
Saaks telle siis lähettää kaikki ylimääräset lapset,
meillä ois nyt tän viikonlopun niitä vaan yksi ??
Jooko ? Monen bussilla laitan ??

Meillä kyllä taas jotenkin kaivattais sita kaksin oloaikaa,
ahneet..... justhan me joulukuun alussa oltiin.
Mut nälkä kasvaa syödessä , vaimitenseoli ....... =o)
Mutta meillä kun seinien läpi kuulee hiirten aivastuksetkin,
niin varmaan ymmärrätte, miks ois ihan kiva kaksin välillä olla.

Alkaa tuo oliokin mulkoilemaan sennäköisenä, et jotain tarttis saada....

Multa katosi se PiMS-gorilla johonkin huishemmettiin, tänään ei oirettakaan mistään... koopeet ..hmmm...28/ 28 - 34.
Mut eiköhän ne sieltä, kuitenkin, Haidilassakaan se täti ei nyt ole, joten meille ehtis...

Nyt aamukaffetta napaan.

Plaah, tänään on ilmeisesti sellainen kyrsiintynyt kotiäiti-päivä... ;-)Taas ihan flunssainen olo, lapset kotona ja yhtä känkkäränkkänä kuin minäkin. Kohta edessä puolen tunnin mittainen pukeutumisshow, jotta pääsen puiston laidalle palelemaan. Hitto vieköön, pitäisi ehkä mennä uudestaan lääkärille, josko poskiontelot ovatkin vielä tukossa. Neljättä viikkoa puolikuntoisena, alkaa huumorintaju loppumaan.

Muutenkin olo alkaa käymään raskaaksi. Särkyä, harjoitussupistuksia ja turvotusta olisi tarjolla nyt puoleen hintaan. Ei taida kelvata... TGIF eli onneksi, onneksi on perjantai!

Täytyypi kattoa vielä tuota naamakirjahommaa kunhan jaksan, nyt on energiat vähissä...

Aurora Vee ; mä lähetin just tulemaan
pikalähetyksenä iiiiiiiiiiiiiiiison säkillisen hyvää oloa , toivottavasti auttaa....
kohta sulla ovikello soi ja lähetti tuo sen ;o)

Nii-i. T G I F !

Hitto mikä hiki...oon ihan läpi märkä alle kilometrin kävelystä...huoh...taitaa olla kroppa täys jotain hormonihärdelliä kun näin hiottaa. Käytin koiran rokotuksella ja voi miten hyvä mieli mulle tuli eläinlääkärin kehuista. Toki koiralla on olemassa se luonne mikä sille on geeneistä tullut, mutta kyllähän ihminenkin siihen paljon vaikuttaa, eli se on saanut meillä sellaisen "vauva-ajan" mikä on vaikuttanut sen olemukseen.
Tohtorilla oli sisällä joku vähän ärhäkämpitapaus kuonokoppineen, joka nosti siinä odotustilassa kamalan metelin ja rähisi meidän koiralle, joka katto vaan paikallaan, että hittoako siinä rähiset mee matkoihis siitä murisemasta. Meidän koira ei tehnyt elettäkään, että olisi siihen haasteeseen vastannut ja tää on musta todella hieno asia. Tietysti tollekin tulee vielä se äijäilyikä, mutta kun perusluonne on noin rauhallinen ja kiltti tuskin ongelmia tulee. No niin se näistä karvasista.

Eilen illalla olion jo nukkuessa kömmin sänkyyn minäkin ja juuri kun olin nukahtanut...mietinkin et se on unta...kauhee skorppioni kävi mun kimppuun, enkä mahtanut mitään se tökkäsi pistimensä meikäläiseen ja tyhjensi myrkkynsä. Sanotaan, että siihen kuolee, mutta elossa ollaan...tosin nukuin pitkästä aikaa todella hyvin:))))))))))))))))) täytyy kattoo näkyskö sitä samaa otusta tänäiltana!!!
Nyt pitää mennä syömään vähän välipalaa, et jaksaa sinne kaupuniin...olio vihjaili, että jos käytäs pizzalla...nam!!!

Joox, laitoin sutkin ylläpitäjäksi että voit kutsua jäseniä ryhmään... Kuten jalkoja ja käsiä jne.. Heh... Yö on mennyt todella paljon heräillessä, näkyy huumorissa tänään, antakee anteeksi... ; )

Napero tosiaan tankkailee todella paljon öisin, sit aamuyöstä alkaa kiemurtelu kun on ahminut niiiin paljon maitoo ja sitä heräillään sit tunnin välein ähisemään. Nyt se kyl sit nukkuu ihan autuaana... Noh, kyl se siitä sit jossain välissä helpottaa. Ulos pitäis lähtee vähän lumee peuhaamaan, kolmonen oli eilen illalla löytänyt pihalta Sanni-tyttösen leikkikaveriksi, kivaa!!

Olion vanhimmainen täyttää tänään 20 v!! Me saatiinkin sit vadelmakakkua aamiaiseksi.. Hui kun se on jo iso poika!! Nauratti eilen kun se tuli meille illalla, oli kuulemma käsketty tänne tulla, äitinsä oli siis heittänyt sen omasta kodistaa pihalle kun haluaa rauhassa siellä nus.. siis nukkua... Aivan uskomattoman itsekäs eukko sanon minä. Ja mä oon niiin täydellinen.. Ha. Taas lipsuu... ; )

Nyt tarvii lopettaa ennenkuin lähtee ihan lapasesta nää jutut, taitaa olla perstai... Palataan taas!!!

Kiittää Tittiä !
Napakin kutsutaan jäseneksi, jooko ? Vaikka siitä on kyllä muutenkin puhetta...
omasta ja muiden ;o)

Se on muuten outoa, kuinka kukaan muu ei voi olla yhtä
täydellinen ku mä... tai siis ... mitenseoli...?
Tää on törkeen kivaa olla ina täydellinen, mut miks kukaan muu ei osaa ...?? hmmm...

Kiitos naamakirjakutsusta, Joox! Otin sen ja säkillisen hyvää oloa vastaan ilomielin!No, kahvimukillinen ja ukon synttäreistä jäänyt käpykakkupala saattoi myös vaikuttaa. Ei muuta kuin ryhmäkutsua tulemaan. Mikähän jäsen mä olisin... Lasketaanko keskisormi "jäseneksi"? Se sopisi tähän päivään täydellisesti. ;-D

Helvetillinen aamu ennen kuin päästiin ulos. Ikävää raivota omaa pahaa oloa lapsille. :-( Kun ei ne voi ymmärtää, eikä niitten tarvitsisi ymmärtää. Onneksi kaikkien olo helpotti kun päästiin puistoon, ja nyt muksuille maistuu uni lumessa peuhaamisen jälkeen. Ikävää, kun en jaksa pulkkailla, luistella ja juoksennella lumihangessa. Hyvä kun puistoon asti pääsee.

Nyt tarvitsee enää löytää jostain energiaa lähteä ulos myös iltapäivällä. Se onkin aina hankalampaa. Mieluiten makaisin vaan sohvalla pitkissä kalsareissa (mitkään muut housut eivät mahdu jalkaan) raapimassa mahaani, katsomassa telkkua ja komentelemassa lapsia. Oon aika hehkee bööna.

No niin, Joox, sähän oot juossu ultrissa tuplien kanssa muutenkin. Eipä se synnytystapa-arvio monesti ole muuta kuin ultra, jossa katsotaan että kaikki on kunnossa ja mitataan vauvan koko. Ja sitten lääkäri kertoo mitä synnytyksen suhteen tehdään. Esikoisesta kävin myös yliaikaiskontrollissa, ja sama juttu silloinkin.

Nyt jompikumpi kakruista taitaa laulella sängyssään. Rentouttavaa viikonloppua kaikille! Meillä on edessä sekalaisia lasten- ja aikuistenjuhlia sekä puutalkoot, hommaa piisaa.

Kalsaribööna

Ehhhheeeehhhheeee!!! Nyt jos mulla ois ollu kaffetta niin se olisi ollut näppiksellä... Kalsaribööna!!!!! Ihhhhiiiiiii!!! Napero mylvii, ei jaksa yhsellä sormella enempiä kirjuutella nyt, tulos nähtävissä jo...

X´D !!!!
Kalsaribööna !! Toi on paras !!

Täällä sirkuttaa yksi iloinen neitokainen, joka kävi eilen tukanleikkuussa
( lähti 15 cm...) ja huomenna mennään ilmoitatutumaan eskariin !!
Ostin tytölle yhden eskaritehtävä-kirjan, se on just tehty loppuun.
Kääks !

Eilen treenattiin taas luistelua ja äippäkin pääsi lenkkeilemään naapurin kanssa
- tosin ilta menikin naapurissa pizzalla ja oluella, joten lenkkeilyn hyöty
jäi aika vähäiseksi ( -Tai-no; saatiinhan me juoruta ihan omia asioita,
ts.haukkua omat ja muiden ukot...) mutta siis ihan kivasti on mennyt viikonloppu.
Pojatkin palautuu kotiin tänään iltasella.
Kohta mennään pulkkamäkeen höryämään hetkeksi,
saadaan hiukan energiaa hukattua sinnekin....

PiMS oireet on kadonneet jonnekin, mut ei tarkoita varmaankaan sitä,
ettei se täti perskule meille löytäis......koopee nyt 30 / 28-34,
täytyy laittaa noin isolla haarukalla, mut toi 28-30 on varmaan
oikeempi v.2008 mukaisesti "keskiarvo" noissa päivissä.

Täällä alkoi räntäsade, plussakeli on ja lumet varppii katoaa alkuviikosta,
joten täytyy nyt mennä sinne mäkeen, ku vielä on jotain, missä pulkala liukua...moips!

Tsau!
Viljami vapaa 2pväne vietetty...yöt nukuin :)!!! Viljami ei eikä sitäkautta sit mummokaa...tervetuloo miun elämään ;)

Huuhuuuuuu! Onks kukaa nähny miun menkkoi??!!! Miul ei mitää hajuu millo ne ol viimeeks,muuta ku kaveri sano et miul ol ku häl alko ja hänel pitäs täs pvänä jonain alkaa....hmmmm,löytyä pitäs kadonnut täti!
(eikä paljoo oo noit huutomerkkei :D )

Oon taas iaha ulkon tei jutuist tääl...silmät luki mut pää ei kestä mukana,gläääh.

Joo ja bailabaila men nii ettei miulle viinas maistunu :O Baaris käin mut selvänä pois läksin ja iha suht ihmisten aikaakii.
Jaksoin sit jäbän kaa yöl herätä ja aamul enne kukonlauluu...sai mummo koisata :)