ISOmpaa pesuetta haaveilevat 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Ja oikein paljon plussatuulia! Siirryn ihan suosista jonon hännille. Tällä hetkellä olen aika vakuuttunut, että tämä on ehdottomasti viimeinen. Krooninen vauvakuume todennäköisesti vaivaa ikuisesti, mutta... Kyllähän tässä vielä yhden ehtisi ennen neljääkymppiä. Mutta älkää nyt loukkaantuko, mutta omasta mielestäni olen jo nyt ikivanha odottaja.

Ei oo tullu täällä pyörähdettyä lähes kahteen viikkoon. Ollut vähän muuta... Kadehtien luin teidän kinkun syömisiä, uuden vuoden sapuskoita yms. Meillä ollaan tässä kohta kaksi viikkoa sairastettu oikein urakalla. Ripulia, oksentamista, flunssaa. Pesukone on laulanut. Itsekin olen ollut ihan "seis". Vähän ollut heikompaa tuo jaksaminen. Jäi sitten jouluruoat syömättä, siivoukset tekemättä. Onneksi pukki sentään pääsi poikkeamaan. Ja joulukuusi nököttää nurkassa, että jostain edes tietää, että moinenkin oli. Vuosi vaihdettiin. Vähän väsähtänyttä porukkaa. Hyvä, kun joku jotain pystyi syömään.
Että sellaista meillä.

Väsyttää taas ihan älyttömästi. Mutta kai sen tämä sairastelu tekee. Välillä olen nukkunut tyyliin kaksi tuntia yössä. Nelkku potkii ahkerasti ja mahakin on kasvanut melkolailla. Ensi viikolla menen yksityiselle rakenneultraan. Köyhtyy siinäkin n. 150 euroa. Ei ole halpaa hubaa. Joten kaikki ne, jotka saa kaupungilta/kunnalta enemmän kuin yhden ultran olkaa tyytyväisiä!

Höh, olipas taas melkeinpä vaan omaa napaa ja vielä aika masentavaakin sellaista. No vauvan möyrintä kummasti aina pistää hymyilemään.

Niin ja tärkein kai unohtui. Kiitos teille kaikille ja erikseen kuluneesta vuodesta, olette tosi ihania ja aivan vertaansa vaille oleva tuki!

Helou!!

Marjulikin käynyt, kiva!! Peukkuja että joku salamatkustaja pääsisi livahtamaan kuitenkin oikeaan osoitteeseen teillä!!

Safiirilla oireita, sehän on hyvä!!

Mipsalla ollut hurja vuoden vaihde, toivottavasti alkaa nyt porukat parantua.. Todella rankkaa varmasti ollut vielä raskaana ollessa... Voimia!!

Joox, menee sit varmaan jollekin viikonlopulle vierailu, teidän olio ei varmaan ole arkipäivisin kotona?? Meillä on tän kuun vika viikonloppu tiedossa ristiäiset mutta muuten muut viikonloput varmaan sopisi... Palataan siihen sit lähemmin, täytyy tutustua kalenteriin.

Missäs Maisa, Papu ja Ässä?? Ei ole vähään aikaan kuulunut, huhuu??? Muidenkin alkuvuoden kuulumisia olisi kiva kuulla... ; )

Nyt tarttee mennä hakee ruokaa kun pienin nukkuu...

Täällä taas,
Mipsa kauhea kun aika menee nopeasti, olet jo rakenneultraan menossa sehän on sitten puoliväli käsillä!Toivottavasti toivutte sairastelusta nopeasti.

Tänne kurvasi täti aamusta jo, mutta toiveita on kun tuo olio ei täysin ole tyrmännyt ajatusta, jospa jonkinlainen vahinko tapahtuisi vaikka tässä kierrossa!!

Nyt pitäisi lähteä viritteleen pyykkikone päälle ja aamupuuron keitto nuorimmaiselle.
Palaan taas myöhemmin asiaan, mutta plussatuulia kaikille niitä tarvitseville!

Heipat täältä maakuopasta
Välillä käyn montunsuulla kurkkimassa ja painun sit takaisin sinne pohjalle...jommosta vuoristorataa heittää kyllä pääkopassa. Olio vaan olla möllöttää, ei puhu eikä pukahda, on kiree kun vilunkieli. Jotain kun kysyt niin murahtelee vaan tai ei vastaa lainkaan. Se kun ei osaa puhua, ennen kun on viimenen pakko jos silloinkaan, niin sit se on tommonen "murre kukkonen" olla jöröttää. Sekös meikäläistä sieppaa, vaikka tiedän etten ole hälle mitään tehny.
Fakiiri pitäs olla, että tietäs mistä narusta vetäsee, et solmut lähtis aukeemaan, sillä selvästi niitä nyt on oliolla ja meillä yhdessä.
Hormonikuuria jatkoin lääkärin ohjeen mukaan...se on sit asia erikseen onko mies käsillä silloin kun tarviis? Jos muistatte niin sehän lupas *****kun aropupu mun valmistumisen jälkeen, ettei koulu jäisi kesken mahdollisen raskauden vuoks. Seköhän sitä nyt vaivaakin??? Jos sitä ahdistaa jo valmiiks et kohta se akka alkaa taas riehua niiden tikkujen kanssa ja kävelee purkki kourassa perässä:))
Nooh antaa sen nyt muutaman päivän vielä möksätä, ehkä se siitä sit taas, kun sopivassa rakosessa peittoa raotan:)

Täällä on kipakka pakkanen, aamulla herätessä oli 21 astetta. Nyt 18 ja kyllä kohta olis pihalle lähdettävä koiran kanssa. Täytyy tumpata päälle niin ei jäädy, kyl siellä tarkenee kun pukee kunnolla. Naama ei enää säikähdä jos se paleltuu...ei se tästä ainakaan voi pahemmaksi mennä:))))

Mulla on ollut viikon puhelin jumissa kun kävimme tekemässä liittymiin muutoksia ne meni aivan jumiin, eikä pyhien vuoks ole saaneet niitä toimimaan. Meille voi soittaa ja laittaa viestejä mutta me ei päästä puhelimilla mihinkään ei soittamalla eikä viestein. Muutamat kerpeleet siellä liikkeesä latelin niin saimme hyvityksenä prepaid-liittymät siksi aikaa, että omat toimivat ja niissä korteissa oli puheaikaa ihan kokonaiset 6€. Voi pojat niillähän sitä soitteleekin todella paljon tärkeitä puheluita mitä nyt oikeesti pitäs soitella...esim. töitä itselleen jne. No tälle päivälle ne lupailivat puhelimien normaalia toimintaa...saa nähdä?

Hyvää alkanutta vuotta rouville. Viikot on menny tosi nopsaan kun kattelee, millä viikoilla plussanneet jo menee! Ja Titinkin poika on jo niin "iso" :}

Kertokaapas viisaammat, olenko mä kuvitellut omiani...kun meillä on nyt mun muksut 5,9 ja 10. Ja miehen muksut 9 ja 12...ja mä olen aatellut että tää muuttuu koko ajan helpommaksi, kun lapset kasvaa! Niin ei taida kuitenkaan olla?
Ainakaan kun viimeaikaisia tapahtumia kertailee, ollut lasten kanssa yhtä sun toista känää ja miehen poika aiheuttaa verenpainetta ihan tosissaan..lisäksi miehen muksut on olleet meillä ison osan joululomia ja mä en rehellisesti sanottuna millään jaksaisi sitä koko aikaa :/

Joten mä olen taas siinä pisteessä, että me varmaan pärjättäisi vallan mainiosti ilman perheenlisäystä. Reissailu ja harrastukset alkaa taas kiinnostamaan ja pikkuhiljaa niihin taas kykenisi repeämäänkin, vauvan myötä se jäisi taas muutamaksi vuodeksi. Oliokin lähentelee neljääkymmentä, joten veikkaisin, että sitä polttelee vielä enempi..

Tää on aivan kamalaa, en ole edes Oliolle viitsinyt puhua mitään. Mutta pakko kai se on että pääsee edes hieman kartalle mitä se tuumailee..kun ei ole vauvoista meillä edes puhuttu vähään aikaan.
Tammikuun puolivälillä viimeistään Olion pitäisi mennä antamaan näyte koepesua varten ja verikokeetkin käydä..taidan ainakin sanoa, että koepesua varten ei tarvi purkin kanssa lempiä...koska kaiken tän pähkäilyn keskellä on ainakin se selkeytynyt, että insseilemään en halua (ainakaan vielä pitkään aikaan).
Kökkö.
Enkä olekkaan valvonut kun pari viikkoa miettien taas näitä.
Huoh...luomusti raskautuminen olisi kummasti helpottanut tätäkin miettimistä, nyt sitä jotenkin miettii pakostakin asiaa enempi ja ihan toiselta kantilta.

Se olisi tokavika lomapäivä menossa! Ja oikeastaan tuntuu enemmän siltä että tartten lomaa selviytyäkseni tästä lomasta.. mutta pääseehän sitä töihin lepäämään. Kunhan saisi vuorokausirytmistä kiinni ensin :D olen meinaa äsken herännyt ja tää olikin jo normaalia aikasempi herätys.

Josko sitä lähtisi nyt rautakauppaan ostamaan putkiosia ja kalustemaalia, kävisi etsimässä yhden muksun kyliltä, ostaisi tytölle linkkikortin, kävisi hakemassa ajokortin uudelle nimelle (vähän venähtänyt..), metsästäisi perheelle ruokaa ja kaikkea muuta turhuutta...

Ohdiksen kanssa on samat mietteet....
Joinakin päivinä tuntuu, että noiden kans pääsee niiiiin helpolla jo...
toisinaan taas EI yhtään.
Noh, meillä tietenkin tekee tuo erityislapsi sen,
että on kuin ois ikuisesti pieniä talossa, nytkin se nahistelee Pinkkiksen kanssa jostain ihan pikkuasiasta - kun on niin pikkutarkka kaiken kans.
Helevatan rasittavaa !!
( saaks näin sanoo omista nuppusistaan ??! - No-sanon anyway=o( . )

Nyt kun nuo - myös olio - on olleet kotonurkissa joulunajan ja nyt vielä
muutaman päivän, niin tuntuu kans, että kaipaan jo lomaa.....
Kokoajan siivoan, laitan ruokaa tai pyykkään, jos en lohduta jotakin parkujaa , paikkaa päätä ja polvea,tai toimi erotuomarina riidassa ja karju kaikkien äänten päälle.........

Eilen sentään helpotti hiukan, kun pitkästä aikaa käytiin kävelylenkillä
tuolla pakkasessa ( meillä -14 ! )naapurin eukon kans.
Kokonainen tunti pois kotoa, ja jo nuo soitti 2 kertaa
perään, ja olio laittoi vielä tektiviestiäkin....
Prskl !! Luulis, että tunnin verran pärjäisivät, mut ei.
Ovat saakeli niin tottuneet, että äiti palvelee 24/7 ...
ja olen nyt taas valvonut 3 yötä tän käden kans, särkee ja särkee,
lisäks olio kuorsaa niin et hermo menee....... ja valivali.....

Eli mietin nyt tosissaan josko lopettelisin haaveksimasta.
Olion päätä ei saa käännettyä sitte millään ilveellä,
eikä rahatilanne tee muuta ku huononee vaan...pankin lainaturvavakuutuskin loppui jo,
eli tulot pieneni taas muutamalla satasella.
Töihin ois jo pakko päästä, täällä tulee muuten hulluiks kaikki, siis muutkin ku mä!

Haidilassa oliolal on sama mökötyskausi ku meilläkin vissiin.
Ei puhua pukahda, on ku jäätä koko ukko.
Vaan eipä muakaan nyt kiinnosta pätkän vertaa lähemmin olla tuon kans.
Jaa-a. Tää on nyt tätä, ehkä helpottaa pian, toivotaan.
Ainakin toivotaan että Haidilassa asiat oikenee ja olio sulaa taas.
Saadaan teidän plussaa jännätä sitten, jookos ? =o}

ÄssÄlle piti sanomani, että sieltä kuopan pohjalta on matka sitten vaan ylöspäin,
ja pian uutta matoa koukkuun vaan !

Ohdis; toivon tosiaan, että te saisitte nuo asiat puhuttua selväks....
tiedän, ei oo helppoa, ei :o/

Ei mekään ole puhuttu ( mun mielestä ) ihan selväksi noita juttuja,
mutta tuo vauvakeskustelu tyssää aina siihen, et olio sanoo vaan tylysti "EI!"
Eikä sitten kommentoi sen enempiä...tai harvoin kommentoi,
silloin on ihan järkisyyt, ja sitte mä vedän herneen nenään...
Ja sitte musta taas tuntuu, ettei oo selväksi puhuttu asiaa vieläkään.Kökkö!

Mun mielestä homma ois selkee, jos olio kävis laitattaan torvensa solmuun,
mutta siihen ei suostu. Hänhän se on joka EI halua lapsia,
ja vois mun mielestä jotain ihan itse tehdä asialle, kun mikään ehkäisy ei sovi
eikä mitään o käytettykään, keskeytetyn lisäks, siis.
Se ei tunnu kivalta musta, ja olio tietää sen. Silti ei tee mitään asian eteen.

Huomaatteko muuten, että mulla on hetki ihan yksin täs koneella,
kun ehdin jopa tarinoimaan...heh, kirjotuksien korjailuun menee vaan sikana aikaa,
kun tää käsi ei toimi oikeen, mut koittakaa kestää.
En tiedä, ehinkö koneelle taas sitte ennen keskiviikkoa ollenkaan...
Olio menee töihin, Pinkkis tarhaan ja pojat kouluun...JESH ! Vihdoin....

Aijoo, Titti; Olio sanoi, ettei sitten aio olla kotona, jos meille vauvaa tullaan näyttämään, eli siinä mielessä sopis sitte millon vaan,
kunhan saan vaan siivottua hiukan tät kaaosta.
Paiskaa tekstarilla, milloin ois sulle sopivia päiviä,
niin katotaan, jookos ??

Terveiset kaikille ja oikein mahtavan hyvää tätä vuotta,
tästä se paranee pikkuhiljaa !!

Ohdiskin käynyt miettimässä syntyjäsyviä. Jaa mitäs tuohon sanoisi...pienet lapset pienet murheet, isot lapset isot murheet. No ei se nyt noinkaan mene kyllä. Sehän riippuu niin paljon lapsista onko helppoa vai vähemmän helppoa. Jos on esim. 12v kriminaalin alku ja 17v ihan järki päässä oleva niin astelmat on aivan eri <---tuo ei Ohdis siis mitenkään liity teihin tuo esimerkki.
Itse kyllä väitän nykyisin pääseväni helpolla poitsu täytti loppuvuodesta 17, likat täyttävät 15 ja 12. Meillä kyllä isommat mukut liehuu jo kylillä omia menojaan, mutta luotto on pelannut tähän asti, vaikka välillä venähtää kotiintuloajat. Koskaanhan sitä ei tietysti äitinä pääse eroon huolista ja murheista lapsiin liittyen. Me äidit ollaan varmaan aika mestareita kehittelemään niitä olemattomiakin huolia:)
Ainakin meidän 14v likka aina nauraa minulle kun tuskailen valvoen ja poikaa kotiin odottaen miettien ääneen mitä kaikkea voi tuolla sattua kun ei äiti ole turvaamassa tietä:)) Niin se vaan menee...jossain vaiheessa kiristää pinnaa ja sit taas helpottaa.

Olion ikä minuakin eniten huolettaa tässä haaveilussa/yrityksessä...se ei enää anna myöten kovin kauan jatkaa meikäläisen mittarilla mitattuna.
Ikä ja runsas tupakointi sekä iltaoluset lisäävät huolta enenevissä määrin. Eikä tietysti oma ylipaino huoleta yhtään, mikä sekin saattaa vaikeuttaa tätä kuviota:):)

Äsken pisti taas syvälle kun siivosin yöpöydän laatikkoa etsiessäni yhtä paperia. Laatikon kätköissä oli vuodelta -01 neuvolakortti ja kuva kohdusta jossa näkyy sikiöpussi ja pieni piste joka jäikin sillä kertaa pelkäksi pisteeksi, kasvamatta sen enempää:((
Miks hitossa sitä pitää märehtiä aina ja saada itsensä pois raiteilta...ois pitäny heittää se kortti menemään, mutta sinne sen sulloin takaisin laatikkoon, josta se taas joskus sattuu silmiin ja sumentaa pään.

Höh taas katos yks viesti bittiavaruuteen...kokeillaas uudelleen.
Hauskuutin itseäni löytämällä lisää säilöttyä historiaa:) Täällä elleissä joskus oli sellainen ennustaja, joka ennusti lasten lukumäärää ja tietysti minäkin siihen haksahdin. Vastaus kuului näin, että saatte tytön tammikuussa 2007 ja kaksostytöt marraskuussa 2009. Ei tullut tyttö tammikuussa 2007, mut noihin kaksosiiin olis vielä mahikset jos laitettas oikein pökköä pesään:))))) kaikkeen sitä kanssa sotkeutuu. Vieläköhän tuo ennustaja toimii...se oli joku madame-mamma tai toistepäin, en muista. Sille piti laittaa oma ja miehen syntymäpäivä ja vuodet, niistä sitten olevinaan ennustaa:))
Saimpahan hymyn huulille kun löysin sen lappusen. Siivoillessa on mennyt koko päivä...lähinnä laatikoita olen tonkinut ja heittänyt vanhoja papereita jne menemään. Eilinen siivottiin likkojen huonetta...uus järjestys jne...kyl oli siinäkin kämpässä ylimäärästä rojua...huoh...mistä sitä kertyykin. Seuraavaksi taidan sukeltaa liinavaatekaappeihin, kun tässä tätä aikaa nyt on töitä odotellessa. Huomisen vielä pyhitän perheelle, sit keskiviikon tullen alan hiostaa muutamia työpaikkoja.

Voi muruset mitä täällä taas murehditte... Elämä on välillä rankkaa, näin se vaan on. Vuosi alkanut kaikilla enemmän tai vähemmän itsetutkiskeluissa, oliot voisi laittaa samaan paattiin taas Atlantille seilaamaan ja suuntaa hakee monen raiteet. Toivottavasti asiat selkenee kaikille oli lopputulos sitten mitä tahansa!! Haleja ja voimia kaikille yhteisesti!

Meidän olio on oikeesti seilaamassa Virossa, on se hienoa että toisella riittää menoa ja meininkiä. Mä oisin ihan valmis olion laittamaan kiertoon, jessus että se nyppii!! Eilenkin kehuskeli kun löysi hyvän kirjan että kuinka monta sivua (120..??) on ehtinyt jo lukea! No hienoa, kiva kun ei ole muuta tekemistä, mulla kyllä on!!! Voihan v.., eipä tarvi viidennestä lapsesta ikinä haaveilla kun mulla on jo viisi huollettavaa täällä, olis kyllä kiva kun olis mies tukena arjen pyörityksessä... Stana että taas korpee... Että tämmönen vinotus täällä tänään..

Vaavi edelleen kasvaa hurjaa vauhtia, täytynee ruveta jo pesemään 62 senttisiä vaatteita kohta, muutama 56 senttinen jo käynyt naftiksi. Yörytmi meillä on vakiintunut toistaiseksi 23-10, yleensä neljällä herätyksellä. Ihan siis ruhtinaallista!! Vauva onkin ainut jonka kanssa ei mene hermo täällä... Mä kanssa kauhulla odotan tyttöjen tulevaa murkkuikää, mitähän kaikkea se tuo tullessaan, ei ainakaan helpotusta...

Juuh, kauppaan on vaan mentävä, laitoin auton lämpiämään, vaavi on kuitenkin otettava mukaan kun se äijä on siellä reissullansa...

Ja Joox, katsellaanko sit heti vaikka ensi viikolla joku päivä???

Meillä se olisin varmaan minä, jonka Olio tunkisi sinne paattiin seilaamaan..

Se meistä kahdesta on se lämpösempi tällä hetkellä vauva-aatoksille, plus että mulla on ollut aikamoinen määrä "omia menoja" viime aikoina, kun en koko aikaa jaksa sen kainalossa nyhjätä. Nyt se on kaupalla hakemassa ruokaostoksia, kun ensin tossa aamun siivoili ja pesi pyykkiä. Mä nukuin kahteentoista...noh, tällastahan tää on, joskus huvittaa ja joskus ei, eikä sille varmaan mitään väkisin mahda. En mä yleensä ole ihan näin omiin oloihini vetäytynyt, viime aikoina se vaan on tuntunut tarpeelliselta.
Vauvan suhteen...katselee mihin tuuli kuljettaa, turha kai edes kuvitella, että voisi tehdä omia päätöksiä :D

Tuosta Haidin madamesta luin jostain muualtakin, vissiin ollut aika suosittua kansanhuvia :}
Mistä tuli mieleen oma äiteeni, joka oli parikymppisenä ollut töissä kahvilassa, jonne tuli joku mustalaiseukko. Eukko pyysi että saa katsoa äitini kättä. Kädestä näkyi että kohta tapaa elämänsä miehen (äiti oli tuolloin menossa kihloihin toisen kanssa), jonka kanssa saa ensin kaksi poikaa ja myöhemmin tytön.. Isäni oli ilmestynyt samaan kahvilaan parin viikon päästä ja minulla on kaksi isoveljeä, jotka ovat minua 8 ja 9 vuotta vanhempia :}

Se on kyllä kumma, miten tulee säilöttyä tiettyjä muistoja, vaikka kuinka mielummin unohtaisi ne..niihin törmää aina joskus :/

Kiva, että Titti ja Joox tapaavat toisiaan ihan aikuisten oikeestikin :}

Ohdiksella siis juoksuaika!! Välillä on sekin kivaa, aikansa aina kutakin.. Kun vähän aikaa saa kuleksia maailmalla niin sit onkin taas kivaa kaivautua sinne kainaloon! Toivottavasti oliokin sen ymmärtää ja antaa tilaa omille jutuillekin!

Nii ja Ohdis, ensi kesänä on tarkoitus äiteen luona mennä käymään (viimeistään) ja se on "vain" noin sata km teiltä, mutta käsittääkseni aika läheltä kulkee reitti teidän ohi, jos kerettäis mekin silloin vaikka tavata??? Mitäs oisit mieltä??

Vitsi että on nyt kivaa, kaveri kävi kylässä ja laittoi vähän väriä ja raitoja päähän ja leikkasikin vielä!! On muuten aika hehkee olo nyt!! Muutenkin tehtiin tuossa ruokaa ja rupateltiin monta tuntia, oli aika terapeuttista. On se kiva kun on ystäviä, liian vähän ehtii vaan nykyään enää tavata.

Joo nyt on mentävä hoputtaa tytsyjä saunaan, reputkin pitäisi jostain kaivaa esiin ja valmistautua huomiseen koulupäivään!! Molskis vaan!!!

No nyt on pyhät viimesellä ohi ja toivottavasti normaali arki palaa pian. Täytyisi tässä laittaa käyntiin työnetsintä kun saisi nuo saakelin kapulat toimimaan...ne ei siis toimi vieläkään. Tänäaamuna soitin tulenkatkuisen puhelun Elisaan ja siellä ei kukaan osaa sanoa missä vika...toinen viikko ilman toimivaa liittymää...en voi ymmärtää!!! Vaadin korvauksia kivusta ja särystä kun en saa yhteyttä ulkomaailmaan:))))

Räkätauti ei jätä meitä rauhaan...minä aloitin eilen toisen kierroksen ja kuopus kanssa. Kestäs nyt nää pakkaset edes hetken niin kaikki pöpöt nitistyisi. Kauppaan tästä olis marssittava ja suunniteltava jotain evästä illaksi. Täytyy käyttää mielikuvistusta ostoksissaan kun ei ole pienintäkään hajua koska seuraavan kerran meikäläisen tilille kilahtaa rahaa. Tämä on tätä onnea koulun lopun jälkeen kun kaikki systeemit alkaa alusta, täytä miljoona lippuu ja lappuu. Lähetä sinne ja tänne, odottele päätöksiä jne. soita sataan paikkaan ja peräänkuuluta, että hei olen olemassa ja mielelläni tahtoisin päätöksiä nopeasti.

Ee-he... Back to business ;o)

Tää perskeleen värkki teki tenän aamusta kun teille runoilin....
nyt oon piessy sitä niin ettei uskalla enää...varmaankaan...

Haidilassa sairastellaan vielä, kökkö homma !
Mulla on kans tuo työnhaku edessä varmasti, en enää pysty
raskaisiin myyjän hommiin tässä kunnossa, jos käsi ei pelaa.
Alanvaihto siis edessä - kun vaan tietäsin, mikä musta tulee isona ...??!
pinkkis ehdotti eilen , et " Rupeet äiti kakaraks, semmonenhan sä osaat olla..."
( juu niin osaan, tosiaan ! mut mitä tyttö sillä tarkoitti, ei selvinnyt....XD ! )
Rupeisinkin, jos maksaisivat palkkaa tostakin hommasta.

Ihan aauringonpaiste on meilläpäin ja pakkasta -13, ihanaa !
Kohta meen kävelylenkille !
Ollaan taas käyty ( peräti 2 kertaa...) naapurineukon kans lenkkeilemässä,
jos vaikka sais jenkkaosastoa pienentymään vahingossa...
Jokatoinen päivä jos jaksais paarustaa tunnin,
ois varmaan jo kivasti näin alkuun.
Salille tekis mieli, mut tällä niskalla ja kädellä ei sielläkään voi mitään tehä. Hö.
Uudenvuoden lupausta en tästä(kään) asiasta tehny,
mut tuntuu itestä vaan aika pönköltä olo, joten tarvii tehä jotain.

Mulla on muuten 3 vuorokautta ollu jo etova olo ja rinnat painaa jotenkin
ja pissalla saanu juosta yölläkin pariin otteeseen ja alavatsa pallona....
puhumattakaan otsaan puhjenneista pikkuisista näpyistä, kääk!
Jos EN tietäis, ettei ole pienintä toivoakaan, epäilisin jo The Oireita.
KooPet nyt 8 / 28-34, viimeks kierto oli 30, normivuotoa 2 pv,
sitten vaan pari tippaa sillointällöin 3 pv...ei. en ala epäileen...
tää on jotain ihan muuta, en tiä mitä. Hulluutta ??

Noh, se noista. Mitäs muille kuuluu ?
ÄssÄ ? jokos helpottaa ?
Papu ?????? MISSÄ sie luuraat ?? tuu kertoon jotakin edes meille, pleeeezzz!
Safiirilassa oireillaan jo alkuoireita vai kuinkas ?

Titti; kiva tavata taas ensviikolla, koitan tosiaan kattoo jos pojilta ois jotain siedettävässä kunnossa olevaa jäänyt Jimille ;o)

Nyt lenkille, moips !

Punaiset posken käyty hankkimassa, ensin kaupassa käyden ja samaan syssyyn vielä koiran kanssa jäällä pikapyrähdys. Persnahka on ihan jäässä vaikka olikin toppahousut jalassa...sulattaskohan olio sen illalla??? Toiveajattelua:(
Hyvin irtoo räkä kun tuolla pihalla hetken puottelee...vaikka ei se hyvää tee.
Ruokaa tarttis käydä laittaa...tänään on soppapäivä mulle, oliolla ja kuopukselle kaalisoppaa ja teineille jotka eivät syö kaalia nakkisoppaa. Juu ja senverran iso satsi, ettei huomenna tarvii tehdä ruokaa...kätevää:)
Jaahas koirakin rauhottui tuohon luutaan kaluamaan, nyt on kotitöiden aika.

Hrrrrrhhhhhhuomenta....kuka tollo keksi pakkasen? :O
Olen jäässä varpaankynnen kärjestä päälaella sojottavaan hiuskarvaan saakka, tärisen täällä työpaikalla. Hyi saakeli, ei ole minua luotu näihin sääolosuhteisiin.

Titti, sata kilsaa ohi ei ihan ole meidän maisemissa :D mutta tottakai, tapaan sut mielelläni! Millä suunnalla äiteesi asuu, meiltä pohjoiseen? Meille ei ole edes kovin paha koukkaus ison tien ääreltä, pikku lenkki vain. Katsellaan tarkemmin sitten lähempänä :}

Olen nyt kahtena päivänä koittanut saada Olion kanssa päätettyä noi lisääntymisasiat kuosiin..olisi varmaan ihan hyvä että tarkistamme olevamme samalla aaltopituudella ennenkun mennään sinne fertiliteetti(sanahirviö)klinikalle..mutta eipä ole miekkonen pukahtanut mitään. Ekalla kerralla ohitti asian leikinlaskulla, pari tuntia myöhemmin tokaisi että olisi voinut asiasta puhua ajoissa ennen nukkumaanmenoa (:D) ja eilen mä jo suutuin sille kun meni taas leikinlaskuksi, enkä puhunut sille sitten mitään.

On se nyt kumma, miten voi olla vaikeaa...onko aihe jotenkin hankala, vai onkohan se muuttanut mieltään? Verikokeisiin menoa se kyllä mallaili vielä pari päivää sitten :/
Kaipa se on kommunikoitava sähköpostilla, niin ainakin saan sanani sanottua ilman typerää vitsinveistelyä...

Miten multa meni eka toi Jooxin viesti ihan ohi..tai ei ihan kokonaan mutta jotenkin hyppäsin suoraan uudenvuoden lupauksesta Ässän ja Papun huhuilemiseen....oireita? Hmmmmmmmmmmmmm....eiks se vähän niinkuin menisi oikein, kun on jo vähän aatellut, ettei vauvoja enää tule, niin tottakai raskautuu :D

Huomenet täältä räkävuorien keskeltä...kyllähän taas taudin lykkäsi. Nenästä irtoo ja nahka jatkuvasta niistämisestä. Tekis mieli painua tästä peiton alle, mutta lupasin serkkupojalle hiustenleikkauksen...huoh...en enää viitsi perua.
Pakkanen paukkuu edelleen aamulla aikaisin 21 ja nyt 19, että raakaa on ilma räkäselle hengittää, mut ei auta koira on lähettävä viemään ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohdis vielä:
Miten multa meni eka toi Jooxin viesti ihan ohi..tai ei ihan kokonaan mutta jotenkin hyppäsin suoraan uudenvuoden lupauksesta Ässän ja Papun huhuilemiseen....oireita? Hmmmmmmmmmmmmm....eiks se vähän niinkuin menisi oikein, kun on jo vähän aatellut, ettei vauvoja enää tule, niin tottakai raskautuu :D

Njäh. Ei haittaa... Noinhan se menis, muilla.
Meidän pupuilutiheydellä - juuei. Ei toivoakaan.
Vaikkakin sillon joulukuun alussa ja puolivälissä kyllä touhuttiin
( heh ! Pysyy noi kerratkin mielessä, kun tapahtuu vaan 5 kertaa vuodessa nykyään ...;O)

Niin , Ohdikselle piti vielä lisätä että taitaa tuo keskustelun
aihe olla jotenkin niin arka noille olioille,
että ne heittäytyy vitsilinjalle ...
Meillä käytiin taas toissailtana vasektomia-keskustelua,
kun olio ihmetteli, miksei voida pupuilla useemmin.
Sanoin, etten tykkää, kun joudutaan keskeyttämään heti ku on vauhtiin päästy...
mutta jos ei olis huolta, niin vois jatkaa loppuun asti,
ja se tarkoittais sitä, että se meistä, joka ei halua lapsia enää,
tekis asialle jotain - ja uhkasin ite varata oliolle ajan vasektomiaan hetimiten...
Mjaa, mistähän...?? Terkkarilla niitä aiemmin tehtiin, nyt ei saa mitään aikoja
sinnekään - eikä siis mitään näitä "erikois"palvelujakaan...eikä meidän kylän yksityiselläkään noita tehdä ;o((

Mut se ois ehkä sitte paras vaihtoehto, ainakin mun mielestä -
olen sitämieltä, et kaikkee ei kuulu naisen tehdä, miehelläkin on osuutensa.
Ja ainakin tuo vannoo kovasti, ettei mieltään muuta asian suhteen....

mut siis Ohdis; toi aihe on meilläkin aika arka,
ja jää roikkumaan aina kun menee vitsailuks, vaikkei pitäis.
Meillä ei tosin iän puolesta ( + mun historian puolesta )
ole hätää, että natsais mitenkään tosta vaan....

Toivottavasti te saatte asian selvitettyä, se rassaa takaraivossa kun ei pääse
eteenpäin asioissa.

Haidilassa on hiukka enempi pakkasta ku meillä ,
mittari näyttää nyt just -16 !
- ajattelin tänään mennä lenkille vielä,
vaikka eilenkin oli aika törkeen kylmä ilma, kun tuuli....
noh, katotaan....
Tossa koiran omistuksessa on just nuo ilot,
että ulos on mentävä, ei auta. Räkätauti tosin sais teilläkin jo helpottaa,
oottehan siitä koko talven jo kärsiny ihan tarpeeksi.
Kökköä.

Aukkis ; mitäs kuuluu ??
Liata tarinaa, jos ehdit !
Ja tietenkin muutkin - jotenkin on taas hiljentymässä tää meitin ketjunen ,
MurrrrRrrr.

Ehkäistään nyt sit ketjun hiljentymistä:) vaikka mitään varsinaista asiaa ei ole. Serkkupoika käväisi tukan leikkuussa ja minä olin niin hiestä märkä kun olisin kävellyt 10km lenkin. Ei siis paljon paranis heilahtaa kun on tauti päällä. Jokohan nyt pääsisi talven loppuun ilman uusia räkätsyjä kun tää on ohi??? Oon yrittäny niistää ja niistää ja vetänyt troppia ettei painuis poskionteloihin, mikä on mulla hyvin tavallista kun tulee kunnon räkis. Eilen muuten yks entisen työharjoittelupaikan työntekijä väläytteli mahdollista sijaisen tarvetta heille:) ihan mielelläni menisin, vaikka muutamaksi viikoksi tai kuukaudeksi, vaikka ei olekaan oma erikoistumisalani. Tykkäsin silti kovasti kun siellä harjoittelun tein. Työ olisi kehitysvammaisten parissa, ei kovin hoidollista hommaa mikä on kaikkein mielusinta mulle, mutta haasteita muuten. Katsotaan nyt soiko puhelin ensiviikolla kun vastaavahoitaja palaa saikulta. Hyvät puolet...ei yövuoroja ja muutenkin aika vapaata touhuamista fiiliksen mukaan. Töihin voi ottaa koiran tai lapsetkin tarvittaessa mukaan:)

Nyt vois olla aika lämmittää kaalisoppaa ja ottaa kyytipojaksi pala leipää...en ole millään kaalisoppakuurilla, vaikka 10l eilen soppaa keitinkin. Aamulla huomasin ilokseni, että paino on pudonnut muutamia kiloja, vaikka en mitään ole tehnyt sen eteen. Ruoka ei vaan ole maistunut viimeaikoina niin kun normaalisti...jotain hyötyä on räkiksestäkin ollut. Liikkumista ehkä vähän enemmän kun ennen, mutta ei painonpudotusmielessä, ihan koiran vuoks vaan:))
Oliokin yllätti eilen pyrkimällä saman peiton alle...jokohan se on tarpeeksi märehtinyt ja murjottanut. Pitäskö kaivaa ne ovistikut kaapista:)) ja käydä heti kimppuun. Nythän tässä olis aikaa tikutella ja käydä ne inssikierrokset kun ei ole töitä. Sit kun on se on hankalaa kun joutuu hyppäämään ultrassa jne. eikä voi ennakkoon varata vapaata kun ei tiedä mitä tikut näyttää. Jos tuo paino nyt vielä putois vähän sekin saattais auttaa tässä asiassa.

Ihanaa,
Haidi alkaa olemaan taas oma itsensä kun perskeleen PiMSsihuurut katoaa ;o)
oliokin virinnyt, jesh !
Ei varmana ole ollenkaan huono juttu tuo koiranomistus,
tulee tosiaan sitä liikuntaa ihan eri tavalla, huomaamatta kunto kohoaa
ja kilot karisee...krääh ! pitäiskö meillekin...? ei, ei ainakaan vielä.
Ehkä sitten jos ipanat kinuaa joskus.
Sais äippäkin ittensä soffanpohjilta liikenteeseen
"helpommin"....

Nyt mä laitan kaikki ajatukseni teillepäin ja plussatuulia mukana ;o)

Mä arvasin etten osannut oikein ilmaista asiaani... ; ) Ohdikselle sen verran oikaisua että mutsi asuu teistä sadan kilometrin päässä (Kivijärvi) ja reitti meiltä sinne menee käsittääkseni teidän ohi?? Eikö mee??? Aika läheltä ainakin... Joo mutta menee tosiaan keväämmälle tai jopa sinne kesälle, palataan tarkemmin sit asiaan, olisi tosiaan kiva tavata teitä muitakin!!

Nyt ei ehdi muuta, se ihanainen lastensuojelutätskä tulee kolmelta, ihan vähän jännittää... Mitähän sen jälkeen, ex ei kyllä tähän lopeta kun on alkuun päässyt, toisaalta siellä on kuulemma kämppä myynnissä kun ne meinaa erota mutta muuttaako se enää asioita, en tiiä. Tytöt oli ainakin iloisempia kun saavat isänsä takaisin!! Toivotaan ainakin että saavat!

Palataan taas!!!

Mitenköhän Tittilässä on mennyt sossumurmelin kyläilyt ?
Onkohan teilläkin niin, että lausunto tulee sitten vasta kuukausien päästä...
jänniä aikoja saa elellä sen odottelun kanssa.
Vaikka yhtään en kyllä epäile,
että siinä ois yhtään poikkipuolista sanaakaan
teidän perhe-elämästä, mutta saattaa sitten käydä niinkuin meillä kävi,
että toinen osapuoli oli niiiiin varma, että heillä oli "parhaat" olot lapsille
järkätty ja paras hoito - ja istä joka käänteessä hehkutti - niin tuo lausunto
( jonka tuomari luki ääneen oikeudessa )
olikin ihan just päinvastainen, ja meidän puolen lausunto niin ihana ja ylistävä,
vaikka muuta pelättiin..... ;o) kyllä lämmitti mieltä.kjähkjäh!!!!
Ja lämmittää vieläkin.

Eli Tittiläinen ; ressi ja huoli pois tuon asian suhteen, vaikka p*skalta
saattaa tuntuakin, ne tekee lausuntonsa ja saat sanoa kyllä heille,
jos isä valehtelee suut silmät täyteen...
mä sanoin, ja sillä silmällä ne tarkasteli isää sitten heillä kotioloissa.

Meillä tuo as-poika lähtee tänäaamuna ihka ekaa kertaa puheopetukseen !!
Olen ekalta asti koittanut saada puheopetusta, mutta koululla "ei ole"....
vaan nyt kun sain lastenlinnasta lääkärinlausunnon asiasta,
niin kas; 2 päivän päästä kun ovat lausunnon käsiinsä saaneet - poika pääsee puheopetukseen......huh!
Eihän tässä mennykään ku 3,5 vuotta sitä ruinatessa...
ihana kuitenkin, että pääsee - vaikka se onkin vaan puoli tuntia kerran viikossa,
saattaa auttaa enempi kuin se, että mä yritän saada poikaa oppimaan jotain.

Äh, täytyy mennä...pojat tappelee kun kouluun pitäis lähtee nyt..