ISOmpaa pesuetta haaveilevat 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä täällä riehun ja riitelen yksinäni...niin paljon taas vinotta, että voisin laittaa koko suomenmaan matalaksi.
Mulle tarjottiin perjantaista eteen päin 4 päivän sijaisuutta ja tottakai otin sen vastaan. Kun sitten soitin liittoon tarkistaakseni kuinka merkitsen tämän pätkän kun mulla olis sunnuntaina katkennut jakso jota nyt olen neljä viikkoa täyttänyt...niin kuinka ollakkaan kun tuo työni menee helmikuun puolelle yhden päivän niin liitto ei voi maksaakkaan kun vasta maaliskuussa...voi perseensuti. Mä olen lopettanut opiskelut 22.12 ja saan rahaa vasta maaliskuussa. No joo tuleehan se 4 päivän palkka helmikuun viimenen päivä, mutta sitä ei ehdi näppiinsä edes saada. Siis tää ei ole todellista. Millä helvetillä ne kuvittelee ihmisten elävän??? Ei ole työnteosta mitään hyötyä, omissa nahoissani saan kärsiä, että tuon pätkän otin vastaan...kyl tekis mieli käydä vähän eduskunnassa ravistelemassa päättäjiä. Tästälähtien ei siis kannata ottaa vastaan alle 2 viikon työtä, ennemmin vaikka karenssi, sillon voi hakea vaikka toimeentulotukea tai jotain. Näin rangaistaan ihmistä joka haluaa tehdä töitä.
Enää ei puutu kun, että tulken valituksi siihen virkaan jota työkkäri pakotti hakemaan kaupungista. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että mut pakotetaan velkaantumaan lisää auton oston merkeissä. Täältä ei pääse vuorotyöhön kaupunkiin julkisilla kulkuneuvoilla. Tää yhteiskunta on mätä ja kaatuu joskus omaan mahdottomuuteensa.
Vali vali vali...tätikin taitaa jo pyyhkiä jalkojaan tuolla rappukäytävässä...kp29 ja vessareissulla havaittavissa haaleaa tuhrua, outoa kun ei oo meikäläsen tapaista. Positiivista kyllä kierto on vähän lyhentynyt ja se on parempi mahdollisen inssin kannalta tulevassa kierrossa.

Jooxille jo aamulla kerroinkin tuolla naamakirjassa, että järkkäsin eilen oliolle iltapuuhia. Me lähdettiin tyttöjen kanssa tallille ja mulla oli tiskikone juuri ohjelmaansa lopettelemassa, sanoin viel oliolle et mee vaikka päiväunille joutessas ja hän sanoi menevänsä. Soitti kuitenkin kohta perään, että nyt jäi unet väliin. Tiskikoneessa olleet muoviset ottimet olivat pudonneet koneen pohjalle ja sulaneet vastuksiin kiinni, torppa täys sinistä savua ja jumalaton haju. Siinä se olin ilta sit menikin konetta rapsutellessa. Se haisee vieläkin todella pahalle kun luukua avaa...hyi...keittiössä ei mielellään oleile, mut ruokaa on pakko käydä laittaa. onneks ei synnynyt palamaan jne kun vettä ei enää koneessa ollut sisällä.

Jahhas. Eipä tarviikaan lähteä kummitytön 3 v-päiviä viettämään huomenna,
Pinkkiksellä puhkesi vesirokko !
Näppylää on koko tyttö täynnä, kuumetta ei ( ainakaan vielä ) ole...
hain heti sitä mentolispriitä apteekista ja se ainakin hetkeksi auttoi,
kun jokaikisen näpyn sillä sudin.
Me muut on onneksi vesirokot sairastettu jo, pojilla se oli alle 2-vuotiaana.

Mulla on toinen silmä turvoksissa, yläluomeen puhkesi joku outo näppy...kääk.
Onneks voidaan Pinkkiksen kans luurata vaan sisällä, ettei muut nää
kuin nättejä me ollaan.... ;o)

Jaahas jooxilassa rokkoillaan...nyt pelottelet tytön kaikella mahdollisella, ettei revi näppyjä ainakaan naaman alueelta, niin säästyy arvilta. Meillä tytöillä oli vesirokko todella rajuna silloin joskus ja jonkinverran arpia jäi, muutama niistä kasvoihin. Jos kovasti alkaa kiukuttaa Ataraxista voi olla apua, meillä ainakin auttoi tuon mentholspriin lisäksi. Poisti tehokkaasti kutinaa.
Ei se täti eilen tullutkaan...jospa se tänään sit pääsisi perille...ainakin oon jo vessassa juossut tän aamun kun vatsa on sekaisin.

Vieläkin vinottaa se työpesti...mietin illalla, että perun sen tänään, mutta en mä enää ilkeä soittaa kun lupasin. Tiedän miten vaikeaa sinne on porukkaa saada. Eikä työvoimahallinnossa suopeinsilmin katsota jos ei työ kelpaa. Tiedämpähän jatkossa olla vastaamatta puhelimeen tai ainakin heti kysyä kuinka pitkästä sijaisuudesta on kyse. Meen laittaa koululaisille aamupalaa ja haukkaan samalla itsekin, sit kömmin takas sänkyyn ja vedän hetkeks peiton korviin. Muutaman tulevan päivän saakin sit herätä klo5.

Unet sikseen...kyl mä nyt olen kysytty, täksi illaksi jo hälyttivät töihin ja menenhän minä. Ei tää yks vuoro tätä konkurssia enää kaada. Teen lyhyen vuoron, menen vasta klo15, koska kuopuksella ei tainnut aamulla tulla avain mukaan kun kouluun lähti.
Se olis laitettava nyt päiväjärjestys uusiksi...jos vaikka lähtis suihkuun heräämään kunnolla ja alkas sit huiskaa kotihommia, ettei kaikki jää oliolle illaksi.

Vai vesirokkoa liikenteessä. Meillä kolmonen saikin vauvana siihen rokotuksen kun oltiin pneumokokkirokotustutkimuksessa, eikä ole näkynyt tautia. Itellä oli se kun olin 30 v!! Oli aika hauskaa... Esikolla oli ehkä viisi näppyä, kakkosella oli sit kalju pää ihan täynnä, sadan jälkeen lopetin laskemisen! Se oli silloin vasta 9 kk, oli aika rankkaa ja taitaa olla nassussa edelleenkin muutama arpi sillä. Niinkuin mullakin...

Kahdelta pitäis mennä katsastamaan ristiäispaikka, sit kauppaan ostaa pulla-aineksia sun muuta, vaatteet pitäisi katsoa valmiiksi jo tänään mielellään, oishan sitä hommaa... Noh, pikkuhiljaa...

Lähen siis laittaa tukkaa, ihan kohta...

Juu, näpyt täällä vaan lisääntyy, kuumetta ei ole,
joten tyttö on ylienerginen.... oliokin jäi kotiin,
kun auto meni huoltoon aamusta,
saa sen vasta iltapäivällä, niin ei kannata tunniks töihin ryykää...

Meillä oli pojilla vesirokossa toisella miljaaaaaaardi näppyä
( joista arpia jäi ja paljon ! ) ja kammo kuume,
toisella vain 5 näppyä toisessa polvitaipeessa, eikä muuta.
Tyttö on sitte näköjään niiden väliin jotakin.
Kauheeta kuiteskin on,
kun pimppakin on täys niitä näppyjä, eikä meillä ollukkaan zyrteciä kaapissa,
joten tyttö rapsutti ne näpyt rikki yöllä....ei siis saa sinne edes salvaa laittaa,
kun tyttö kirkuu jos menee lähellekään...muualle saa kyllä laittaa troppeja,
että helpottaa sentäs. Päänahka on aika rakkuloilla, ei kyl uskalla harjaa näyttää...

Täällä soi Lordit ja Hard Rock Hallelujat täysillä ja puhelimet
( olion 2 ja mun 1 kpl ) piipottaa ja pikkukakkosen tehtäviä tytsä teki koneella samalla, joten sekin huusi...
mamilla meni hermot kaikkeen mölyyn,
joten nyt soi Lordi- mut hiljasemmalla , ja tytsä tekee helmihommia tossa,
olion ajoin ulkosalle vähäks aikaa....aaah-mikä rauha !

Titti se jaksaa ottaa ihanan rauhallisesti nuo hommat,
ihailtava piirre ihmisessä ! ( < --- kade täällä taas ! =)
Meikä juoksis jo pää kolmantena jalkana ympäri taloa ja kirkuis pää punasena,
oon meinaan aikas ressaavaa sorttia.... Ja - ikävä kyllä - silloin
koko muukin poppoo menettää hermonsa, kun mä ressaan.
Mut en sille voi mitään, jotenkin vaan harvat asiat osaan
ottaa niin ku ne tulee vastaan, ressaamati.
Tsemiä sinne vaan ristiäishommeloiden järjestelyyn - ja tietenkin itse ristiäisiinkin !

Katotaankos Titti niitä kyläilyhommia enskuussa ?
Pinkkis aloittaa helmikuussa taas 3-päiväsenä tarhassa,
eli on ma-ke tarhassa aina. Mutta himbessä ollaan muuten enimmäkseen.

Juu ei jaksa stressaa liikaa, ei hyödytä mitään kuitenkaan.. ; ) Aina sit juhlien jälkeen huomaa että hartiat on niin jumissa ettei enää liiku ollenkaan, se on mun stressaustapa. Ensi viikko on siis kauhea..

Joo katotaan vaan kyläilyä sit, meillä ei yllättäen ole mitään erikoista ensi kuussakaan.. ; )

Tosi kiva tilanne Haidilla työn suhteen.... ihan älytöntä että rangaistaan sit siitä kun tosiaan ottaa sen työn vastaan, muutosta huutaa!!!!

Heh, putoilin tota sun oliolle järkkäämää "askaretta" xD
Tuli tosta mieleen: mähän kans kerran vähän järkkäsin askaretta kullalle... menin peseen kaarituelliset liivit ilman pesupussia meidän viikon vanhassa koneessa, melko kiva räiske kuulu kun se oli livahtanu sinne rummun väliin. Isäntä oli niin tyytyväinen
xD

Rokkoa jooxilassa, ei kiva.. mut ompahan sit sairastettu! Mites sun ööga? vieläkö oot silmäpuoli-joox?

tittilässä ristiäiset lähenee, niin se aika menee...

Arvakkaa muistanko mä edellis sivun juttuja... alkaa vissiin noi aivot taas kutistua, kun istukkahormoni nousee =) Eilen tein sellasen mammaksin liuskatestin tosiaan aamulla, ja oli se vahvistunut mutta haalea kuitenkin. Eilen kauppareissulla poikkesin apoteekkiin ostamaan tutun ja turvallisen 'apteekin-oman' ja sillä testasin tänä aamuna klo 5.00 tuloksena tasavahvat viivat!

Nyt ÄrrÄ kaipaa kirjan lukijaa---> sinne siis

Päivänjatkoja kaikille!

Oih ja voih .... ONNEA , ÄssÄ !!!!
( TAAS mä oon kade =)

Mun ööga on turbo, näppy vissiin ( oon kurkkinu liikaa avaimenreiästä...vaimitenseoli?? ....) kyl se tästä.
Pinkkis sai kuumeen tänään ja on aika kauheen näkönenkin nyt...
näpyt kypsyneet rakkuloiksi, aika komeita on...y ä k.
Zyrteciä olio haki sille eilen , auttoi ainakin päänahan kutinaan,
mä hoitelin muut näpyt sillä mentolispriillä kolmeen kertaan,
ja pimppanäpyt bepantenilla...kyllä me tää(kin) tauti vielä selätetään.

Sais muutkin tulla kertomaan kuulumisiaan tännepäin ....

Jipijipijipiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!! Onnea Ässä!!!!!!!!!!!! IIIhanaaaaa....

Vittana, meidän näyttö taitaa sanoa sopimuksensa irti, näkymä on ihan sininen... *hakkaa näyttöä* ...prkl...

Taidan mennä leipomaan pullaa, olio tuli omantunnontuskissaan kotio hoitaa vaavia, se oli eilen viihteellä ja mun piti sit pienimmän kanssa paeta toiseen huoneeseen kun sitä kuorsausta ei sit taas kestänyt kukaan.. paitsi kolmonen, ei ollut moksiskaan vaan nukkui hyvin tyytyväisenä mun paikalla.

Kolmonen on muuten to-del-la raivostuttava, tekee tuhmia koko ajan, olen jo tänään pessyt vessan oven kuulakärkikynätaideteoksen, eilen pesin portaista pikkupiirrokset ja pyyhin lattiasta puolikkaan hydrokortisoniputkilollisen rasvaa.. Stana että taas pännii...

Argh tää näyttö ei oo kiva, taidan jatkaa matkaa...

ÄssÄlle ihanaiset onnittelut! Jess!

Muuta ei kerkeä nyt, taustailen kyllä jopa monta kertaa päivässä, muttei ole hirveästi uutta kerrottavaa. Turvotus ja jäykkyys lisääntyy - minussa siis, älkää saako mitään mielikuvia... :-D Tosin tänään lapset menevät yöksi isovanhempien luokse... *viheltelee* Ukko joutuu kyllä ensin asettamaan mut vinssillä asentoon, en taivu enää mihinkään, auts.

Viikon päästä selvinnee leikkauspäivä, tulisipa se päivä jo! Muutenkin kiva päästä katsomaan vauvaa, se on ollut rauhallisempi viime päivinä. Tai sitten mulla on vaan ollut niin kova vauhti, etten ole ehtinyt tunnustella... Työhuone on vihdoinkin tyhjä, joten viikonlopun aikana täytyy laittaa hihat heilumaan ja pinnis kasaan!

Kiva meininki muuten Titin kolmosella. Meillä jostain syystä lapset ehtivät joka paikkaan ja pistämään kaamean riidan pystyyn AINA kun minä käyn vessassa. Jo on ihme, ettei saa edes hotelli helpotuksessa istua ilman ressiä!!

Isot on ongelmat täällä. Paremmalla ajalla sitten syvällisempää tekstiä.

Pikaisesti, kuten tavallista..

ÄssÄlle iiiiiso onnitteluhalaus <3 Ihanaa. Toivotaan, että nyt pieni kyytiläinen on lujasti tarrautunut ja saadaan sun kanssa lokakuussa jännätä :-)

Hihii, minkähänlaista asentoa siellä Auroralle vinssillä väsäillään... Ei ole helppoa turvonneen ja jäykän.. emännän kanssa :-D

Jooxin täplikkäälle pikaista parenemista.
Titti the lepohermolle (uskomaton tapaus!) tsemppiä ristiäisvalmisteluihin ja jaksamisia pienen kekseliään tapauksen kanssa.
Kaikille muillekin kaikkea hyvää ja mukavaa viikonloppua!

Tämä mami meinaa lähteä huomenna (TAAS) vähän viihteelle "tyttö"porukalla.. Onkin ihanaa vaihtelua, kun meni tuossa muutama viikko vähän alakuloisemmissa tunnelmissa.

Tehis

P.S. En pistänyt pahakseni naaman keskustelua/pohdiskelua :-)

Tulin tänne toivottelemaan hyvät viikonloput kaikille ;

Istuin koneen ääreen - ja puhelin ( -tietysti ) soi...Siellähän oli toisen pojan ope,
pojalla oli taas ( Tietysti ! ) läksyt tekemättä. AAArrGGGhhhh!!
Edellisestä kerrasta on siis kokonaiset 8 koulupäivää jaksanut pinnertää....
ja TAAS me käydään ( TIETYSTI ) sitä keskustelua, miksi koulutehtävät pitää tehdä.
Kysyttiin vielä eilen 3 kertaa läksyistä " joo, ei mul oo..."
Ja muistutettiin, mikä on kohtalo, jos valheesta jää kiinni ja siis tekemättömistä läksyistä...tehtävähän ne on sitten kuitenkin.Tietysti !
"joo-o - kyl mä muistan, äiti" ...TIETYSTI ... voi p*ska.

Tälleen lähti meillä käyntiin weekend. Sama kotiaresti taas,
ei poika mene partion leirille eikä sählyyn...taaskaan. Huooooohhhhh...

Iltapäivää
Täällä taas asemissa...pari päivää työtä tehneenä...äkkiä sitä palautui mieleen mitä se onkaan. Heti ekana työtuntina oli oikea tulikaste, paskaa niin että livettää ja mä oikeesti mietin, että hei tätäkös tää olikin...pitäskö kiireesti hakee takas kouluun:))
Kiire on vaan kasvanut ja todella saa puolijuoksua mennä, mut kyl tän muutaman päivän jaksaa. Katellaan sit jatkossa mihin sitä kallistuu kun sijaisuuksia tarjotaan.
Täti listaa poissaolollaan, luulin tuhrusta et nyt se tuli, mut eipä näy.
Olion kanssa taas rauhallinen koti-ilta likat karkaa taas yökylään ja sälli viilettää aamuyöhön jokatapaksessa. Ei vaan parane valvoa pitkään, aamulla soi kello taas viideltä.
Ei täs senkummempia höpinöitä kun hyvät viikonloput...palailen varmaan juttuun vasta ensiviikolla.

Sunnuntaikurkistus
Hiljaista on täällä ollut...minä täällä ihmettelen tätä olotilaani ja omaanapaani. Täti ei ole tullut pientä tuhruilua eilen ja toissapäivänä ja erittäin suurta limailua??? Rinnat kipeni uudelleen, mahaa juilii välillä, mut täti ei ole tullut. Taitaa taas jälleen olla sisukset sekaisin. Jos en väärin muista joskus joku tohtori sanoi, että tuhruilu voi johtua keltarauhasen riittämättömyydestä...vaimitensenytoli? Täytyy kuulostella muutama päivä jos ei tätiä näy niin ottaa taas luuri käteen ja pirauttaa jollkein viisaammalle. Mitään testailuja en ala tekemään vielä, sillä yksi raskaus mulla alkoi näin ja huonosti kävi. Tuhruilin aikani jo ennen menkkoje alkua ja välillä oli taukoa. Ensin ei testikään näyttänyt plussaa, mutta pian sit näytti, eikä siinä sit enää tarvinnut montaa päivää tuhruilla kun muuttui veriseksi vuodoksi ja löysin itseni kaavinnasta.
Näissä mietteissä kotihommiin ja työt kutsuu vielä tämän illan ja huomisen aamun.

Täältä pikaisesti vilkutuksia kaikille!!
Aurora jo leikkausaikaa odottaa, kohta saat pikkuisen nyytin ihanaa.Ja ÄssÄlle onnittelut täältäkin.
Mitäs Haidi sitten oireilee..

Meillä ei ainakaan vielä ole pesue kasvamassa, on ollut hiukan alakuloinen olo , on olionkin kanssa otettu aika tiuhaan yhteen.Mutta eiköhän tilanne ala taas tasaantumaan, mutta nyt olen itse ajatellut odottaa viitosprojektin kanssa muutaman kuukauden, sain nimittäin loistavan työpaikan ja siinä olisi mahdollisuudet vakinaistamiseen elokuussa, mutta tuskinpa vakinaistavat jos on silloin näkyvästi raskaana!

Lapsilla on taas tappelu meneillään täytyy mennä rauhoitteleen.. Vilkutuksia kaikille haaveilijoille!

Ässälle ONNEA!

Haidinkin tilanne askarruttaa... :/

Halusin vaan pikaisesti päivittää kuulumisia, sillä tänne kuuluu viikonlopun jälkeen pitkästä aikaa hyvää. Pari päivää ollaan halailtu ja juteltu asioita halki. Ja miten onkaan hyvä olo! Siinä sai molemmat kuulla ihan uusia puolia itsestään, toisesta ja koko perheestä.
Aamulla haimme yhdessä clomireseptin sairaalasta ja jatketaan meidän "yhteistä projektia" :}

Voi miten ihana kuulla Ohdis!!!! Jos ei olisi ylämäkeä niin ei olisi alamäkeäkään, nyt varmasti tuntuu erityisen hyvälle että on hyvä olo!! Peukkuja siis jatkoon ja vaavintekoon!!! IIIihanaaa....

Täällä niukin naukin hengissä, aika rankka vkl oli... Mutta poika sai nimen ja kaikki sen osalta ok, nyt se on ohi!!

Marjulille moiks, kiva kuulla sinustakin!!

Haidilassa ihmeellisiä oireita, voisiko kuitenkin olla jotain meneillään...

Nyt hakkaa pää ihan tyhjää, palaillaan taas paremmalla ajalla... ; )

Jännään Haidin meinikiä ja
olen todella iloinen Ohdiksen puolesta ;o)) !!

Meillä on Pinkkis vielä näpyillä, ovat kuivumassa kuitenkin jo.
Tyttö on energiaa täynnä rasittavuuteen asti-- lausuu nyt riimirunoja tuossa,
ja suuttui tietenkin, kun mua nauratti...
meen taas.
Hyvää helmikuuta ja uutta antoisampaa ( toivon...=) viikkoa jokaiselle !

Kiitos tsemppaamisesta ja myötätunnosta teille :}

Titin pojan kuvia katselinkin illalla jo naamakirjassa, on se sulonen otus, ei voi muuta sanoa!

Ja Joox toivottaa Pinkkikselle paranemisia kaikkien meidän tätien puolesta ;}

Tytär muuten tuumasi viime viikolla aika osuvasti....kerroin siis hänelle että näin töissä sellaisen etunimen kun Deila (liippaa tytön nimen läheltä)..tyttö mietti hetken ja sanoi, että "sit KUN mä saan joskus tytön, sen nimeksi tulee Deila. Mut jos se sit onkin poika, niin se menee orpokotiin".

Työt lusittu tälläerää, vaikka pelottelivat huomenna soittavansa mut takas:)
Omanapa on niin merkillinen, että alkaa jo oikeesti pelottaa kp34 eikä tätiä näy. En olis huolissani ilman tuota tuhrua, sil viimekierto oli 32vrk, eli ei tää nyt niin paljon pidemmälle ole mennyt...mutta ne tuhrut kp31 ja 32 ja niitä ennen jo muutamia päiviä aikasemmin. Nyt ei taas lauantaina jälkeen ole näkynyt mitään. Välillä sisuksissa velloo, ei varsinaisesti menkkamaiset kivut, mutta jotain juilintaa, eli alkaa vois milloin vaan??? Täytyy kait huomiseen odotella ja soittaa lähetettä labraan verikokeisiin joilla saavat testin tehdä...siitä näkee heti hcg-arvon jos olis maalimanihme päässyt tapahtumaan. Tuo arvo kun kertoo niin paljon. Viimeksi hcg-arvo oli matala plussan aikaan, eikä lähtenyt nousuun tarpeeksi nopeesti ja lopputuloksen tiedättekin. Tulis nyt saakelin täti paikalle, eikä tällätavalla veivais...alkaa väkisin ajatukset harhailla kun mitkään tuhruilut ei kuulu oikein meikäläisen normaaleihin kuvioihin.

Ai hitto taas unohdin...ÄSSÄLLE ONNITTELUT ja kaikki tarra-aineet matkaan.
Niin ja kiva kuulla Ohdis, että teillä on asiat parempaan päin:) siitä se lähtee pikkuhiljaa.

Peukutan täällä *salaa* Haidin maailmanihmeelle ;o)
( ei varmaan haittais ollenkaan, jos toteutuisikin ...) varaat nyt heti sen ajan sinen labraan, emmä jaxa jänskätä enempää ... ny.heti.jooko?

Titti meidän täytynee siirtää aikas loppukuulle tapaamista,
pojilla pukkaa flunssaa päälle ja Pinkkiskin köhii....
sovitaan sit tarkempaa aikaa, kun on jotakin tietoa,
tuleeko nuo kipeiksi vai miten täs käy...

Systerille mennään nyt torstaina -toivottavasti ei sitä jouduta taas siirtämään-
kummitytön 3 v.päivillä käymään.
Nyt on kokoviikon taas äksöniä kun perstai menee lastenlinnassa,
mun on otettava Pinkkis mukaan myös, joten jännä retki voi tulla....
ja pojat menee perjantaina ekaa kertaa uudelta pysäkiltä
( en edes vielä tiedä, missä sekin on ) isälleen...kääks.

Toi on hieno juttu,
että Ohdis on saanut olionsa kanssa puhuttua asiat halki ja pinoon.
Mä olen niin onnellinen teidän puolesta ja peukut on pystyssä operaatiolle =)

Tulispa vaan meilläkin tuommonen hetki,
että saatais puitua lopullisesti tää vauvahaave-asia.
Ja tietenkin kaikki muukin mieltä painava...

Noniin, lisää tuonnempana. Lähetän toista poikaa kouluun nyt,
toinen meni jo "jälki-istuntoon" tunniks... musta toi on naurettavaa,
että jälkkä istutaan tiistai-aamuisin klo 8-9 !
Ei lapset edes koe sitä rangaistuksena, on vaan kiva mennä kuuntelemaan
isompien V-juttuja ja sekoilua tunniks....