ISOmpaa pesuetta haaveilevat 33

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ohdis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähteän Safiirilaan paaaaaaaaaljon ISOJA suppareita ***********************Noin.
Toivottavasti löytävät sinne hetimiten
( nythän ois hyvä aika synnytellä, kun pojat on reissussa =)

Vilkutukset kaikille! Täällä pitkästä aikaa. Tiedättekö, en ole varmaan pariin kuukauteen edes aukaissut konetta. Tai eipäs nyt sentään, olen minä laskuja käynyt maksamassa. Ja mitäpä täällä oli odottamassa, uusia pallomahojen kasvattajia. Vau, isot onnittelut!!!!! Kahlasin läpi pikakelauksella kaikki viestit ja melkoisen jännittävä tuo Ohdiksen raskauden alku.

Safiirillakin viimeisiä päiviä viedään. Supparituulia! Josko ei tarviskaan ensi viikolle odotella.

Ihmisen luonto on sitten kummallinen. Niin se vauvakuume vaan aina iskee. Taidan tosin olla kuten Joox, että vauvakuume vaivaa vielä mummonakin.
Jälkitarkatuksessa muistin taas elävästi, että kuinka raskas se loppuodotuksen olotila oli. Ei yhtään ikävä. Mutta nyt taas välillä tuntuu, että olisin jopa valmis uudestaan koitokseen. No enpä tiedä. Tosin luulen/pelkään, että jos sitä viidennen tekis (tai saisi, eihän niitä niin vaan tehdä), niin ajattelisiko sitä, että yksi vielä niin on sitten parillinen määrä. Taisi joku muukin vastaavaa pohtia. Joten kai minä täällä roikun muuten vaan. Voihan sitä aina haaveilla haaveilusta.
Ehkä minä seuraavaksi haaveilen karvaisesta vauvasta. Yksi jo on, mutta välillä tekis kovasti mieli toista. Olen naureskellut, että kai sitä sitten haalitaan ties minkälainen kirjo elukoita ympärille, kun vauvoja enää ei tule. Tai kun lapset ovat kasvaneet isommiksi, että eivät enää mammasta välitä. Nyyh.

Jotain erotuskaa ilmassa?!! Esikko aloittaa koulun. Nyyh ja justhan hän oli ihan pieni nyytti. Kohta viilettää kylillä.
No olen aina ajatellut, että onneksi on enemmän kuin yksi. On tuttavapiirissä henkilöitä, jotka ovat ainoita lapsia. Ja se vahtaamisen määrä on ollut melkoista. Huolehtimisella ja huolehtimisella on eronsa.

Vauveli on iihana. Hymyilee niin suloisesti. Sitä vauvan hampaatonta hymyä ei sitten voita mikään. Kummasti mieliala piristyy, jos vaikka on noussut väärällä jalalla.

Aika vauhdikasta elämä täälläpäin. Ehkä se tästä jollain tavalla rauhoittuu, kun koulu ja kerhot alkavat. Ehkäpä ehdin täälläkin käymään useammin.

Titti kyseli tavalliseen maitoon siirtymisestä. Kerron miten meillä on tehty.
Meillähän ei ole kukaan korviketta juonut kuin ihan joskus.
Eli 10 kuukauden iässä on alettu maistella hapanmaito tuotteita. Esikoinen tykkäsikin pitkään juoda piimää enemmin kuin maitoa. Sitten lähellä vuoden ikää, vuoden iässä on alettu maistella tavallista maitoa. Viimeksi taisin aloittaa luomumaidolla. Kun joku väitti, että sopii paremmin tiedä sitten. Ja imetys on loppunut n. vuoden iässä. Sitten en osaa neuvoa, jos imetyksen meinaa lopettaa aikaisemmin.

On se jännä miten nuo vauvat ovat niin erilaisia. Meidän neiti reilut 2kk nukkuu välillä jo nyt kokonaisia öitä. Esim viime yönä olin jotenkin niin väsynyt, että laitoin vain tutin suuhun. Ajattelin, että kun ei edellisenäkään yönä herännyt syömään, että kokeillaan. Ja hänpä tyytyi siihen. Yleensä olen vain laittanut tissin suuhun. Hän tosiaan yleensä herää kerran yössä, n.4-5 aikaan. Ja monena yönä ei ole herännyt ollenkaan. On vaatinut tissiä vasta n. puoli kahdeksan aikaan.
Onnellinen saa olla. Ja kun hyvin kasvaa, ei tarvi murehtia.

Mää en voi Tittille vinkkejä antaa, meillä on kaikki olleet korvikkeella.

Muuten nyt viikonloppuna ois hyvä aika lähteä synnärille, vaan siippa onnellisesti töissä tänään, lauantaina ja sunnuntaina. Eikä hän saa hommattua sijaisia ittelleen. Maanantaina hällä sitte alkaa kesäloma, joten sinne asti ois hyvä olla rauha maassa. Mutta aattelin että jos alakertaa sais nyt välipäivinä kypsyteltyä niin ett heti alkuviikosta vois alkaa tapahtua. Oon kohta lähössä hankkiin vadelmanlehtiteetä :o Äskeisellä linja-autoasemareissulla tyttöjen kanssa etsiskeltiin luotaistuotekauppaa, vaan en sitte yhtään muistanu, missä täällä meiän kaupungissa sellanen on. Täytyy kattoa puhelinluettelosta kohta.

Näkemisiin taas.

S ja J 37+4

Piti tulla tekemään lotto Olion puolesta ja pitihän se tulla piipahtamaan :P

Safiirilla jänskät päivät, auttoikos vadelmanlehtitee???

Mipsakin käynyt, tervetuloa takaisin haaveilemaan, on se sitten karvainen tai vähemmän karvainen vauva ;}

No ei oo kyllä saanu aikaseksi mitään kivuliaita juttuja. Maha kovenee edelleen tasasin väliajoin sillon tällön. Luinki jostain sivuilta että vadelmanlehtitee vahvistais kohtua ja auttais sitte itse h-hetkeen. Noh, jatketaan juomista. Eihän sitä koskaan tiiä. Tänään ois muuten päivämäärällisesti hyvä päivä syntyä...

S ja J 37+6

Njäää-äh......
Mä jo luulin, kun näin Safiirin tänne kirjotelleen, että ny SE on tapahtunu...
Mutta kyyyyyllähän sitä kai tän vuorokauden puolella vielä ehtis ;o)

Ei o meillä naapurissa vielä vaavia, huomenna on yliaikakontrollia...

Pikaiset vilkutukset ja maanantaitoivotukset ketjuun!
Odottelen tässä kimppakyyditystä. Työt kutsuvat. Mennään suunnittelupalaveria pitämään yhden uuden työkaverin luokse.
Pippalot oli ja meni. Hyvin onnistui. Laulu raikui aikaiseen aamuun asti :-) Pikkuneidin ensimmäinen yöhoito onnistui tosi hyvin.

Tehis

Maanantaihuomenet !

Tehikselässä onkin jo päästy työasioihin kiinni ja kaikki
viihtyy "uudessa" kotipaikassa hyvin ,
se on hienoa !

Meillä pojat nauttii vimpasta lomapäivästä,
huomenna nuo pikku poikaset aloittaa jo vitosluokan ....huh!
Uudet fillarit oli TOSImieluisat, vielä annan tänään nuo uudet koulukamppeet
niin on hyvä aloittaa taas kouluhommat.... mua ei kuulema tarvii
koululle saattelemaan, vaik tarjouduin kyllä ja sitte kuuluikin
stereona:" Äiiiti - sä oot ihan höpsö !!" =) - Nii-i.niin kai mä oon.

Lauantai vietettiin paikallisessa toritapahtumassa,
eipä siellä paljon äksöniä ollu, mut jotakin sentäs...Pinkkis ratsasti ponilla
ja oli niiiiiiiiiiiin polleeta, että !
Tuo naapurintyttökin ratsasti ja kyllä ne kikatti iloisina sitte,
kun uskalsivat - vaik ensin kyllästyivät jonottamaan,
ja sitte meinas mennä sisu kurkkuun,
mutta saatiin houkuteltua hommaan kuitenkin.Hyvä juttu oli !

JA tietenkin Remua käytiin katsomassa, heitti muutaman biisin vaan,
mutta hyvä sekin.Oli siellä jotain "bändejä" lähes kokoajan,
mut törkeen huonoja sellaisia ....
Ja toinen poika sai pillit huutamaan paloauton sisällä,
ja sitten palomiehet kielsivät autoon sisäänmenon lapsilta :o/
Mua se kyl hiukan nauratti ( onneks en ollu paikalla näkemässä...)
mitäs laittavat ovet avoinna tollaseen tilaisuuteen, kyllähän lapset koskee
joka nappulaan kuitenkin.

Naapuri lähti sinne naistenklinikalle kontrolliin
( otti varoiksi synnärikassin mukaan mun neuvosta =) just äsken,
joten varmaan jotain uutisia tänään saadaan.
Keskiviikkonahan heillä tulisi tasan 2 viikkoa yliaikaa,
että ei o kaukana kuitenkaan se aika, kun nähdään tuo uusi pikku henkilö.

Kuinkas Safiirilassa jaksellaan ??
Ja Haidi ? Kaatoja ?
Ohdis ... kuinkas jakselette Voiton kans ?

Milloinkas muuten Tittilässä koulut alkaa ... meneekö viikon päähän ?

Täällä ollaan ja olo on niinkö ei oltaiskaan. Ei missään mitään tunnu........

Mukavata viikon alkua joka talouteen. Nii se kesä otti ja meni. Täällä alkaa koulut keskiviikkona, eskari ens maanantaina.

S ja J 38+0

Möh, ei oo päässy Safiiri vielä lähtemään :}
Noh, kaksi yötä enää!!

Täällä jaksellaan entiseen malliin, ajatukset pilvissä ja pää pöntössä ;}

Ohdis & Voitto 11+3

Aatella, Safiirilla kaksi yötä enää! Tai ei ehkä niinkään paljoa, kuka sen tietää.

Ohdis: heh, ajatukset pilvissä ja pää pöntössä! Osaan kuvitella. Tuo mielikuva pää pöntössä hillitsee vauvakuumetta kummasti. Mutta niinpä senkin on sitten valmis kestämään, kun haaveet tosissaan nostaa päätään. Kunnes taas kun sen aika koittaa, ajattelee että ei enää ikinä tätä.

Viikko aurinkoisissa merkeissä aloitettu. Viimeisiä lomapäiviä viedään. Keskiviikoksi on luvattu vesisadetta tännepäin. Siitäkö se syksy alkaa?! Nyyh, ei vielä. Tai lomallahan minä jatkan, äitiyslomalla. Kuka tuonkin termin on keksinyt?!

Heh.. toi Ohdiksen vertaus on tosiaan varmaan aika osuva monelle...
Mulal kun ei ikinä o pahoinvointia(kaan) ollu,
niin edes se ajatus ei hillitse mun kuumeiluja.hö.
KooPee 27 / noin 28 tänään .... siks varmaan tekee niin tiukkaa taas.

Aurinko vaihtui piakisesti just tuuleen ja pimeyteen...
tietänee sadetta kohtapian.
Mutta se kesä jatkuu ( vastahan se alkoikin !! ) tänviikon jälkeen.
Pakko. Tai mä en ala.

Eihän Mipsa enää o äitiyslomaa, vaan "vanhempainvapaa" ....

Tuulta ja pimeyttä. IIIK, toivottavasti ei ole tännepäin tulossa.

Ai on mun termit jossain keskiajalla. No loma tai vapaa, työleiri tämä on. Heh. Itsepähän olen valintani tehnyt. Ihanaa, kun on paljon lapsia. Mutta kuka opettaisi ne vähemmän sottaiseksi?! Siivous ei tosiaan ole mun lempipuuhaa. Tai kai sitä kerran viikossa tekisi, mutta että joka päivä. Ja sittenkin on sen näköistä, että ei ole ikinä tehnyt mitään. Vali, vali.

Helou! Se ois arjen alkaminen aikas lähellä, huomenna täälläkin koulut alkaa.. Yritin juuri esikkoa saada laittamaan laukkunsa kuntoon, vastaukseksi tuli "nyt jo"??? Aamulla sit huudetaan kun ei löydy laukkua tai penaalia tai mitään muutakaan. Jep.

Safiirille suppareita täältäkin, lähellä on Jänskiksen maailmaan tulo!!

Mipsalle moikat, haaveita taas sielläkin.. Kyllä mäkin varmasti toisaalta haaveilen mummonakin siitä plussasta tikussa, ekoista potkuista ja siitä kun saa ihan uuden ihmisen rinnan päälle heti syntymän jälkeen.. Oih. Mutta ne on vaan enää haaveita, nyt odotellaan että menkat suvaitsisi joskus alkaa että pääsisi tukkimaan ne torvet.

Millos Ohdiksella np-ultra?? Meinaatteko myöhemmin sukupuolta selvittää?? Tsemppiä oloihin, kohta helpottaa...

Terkkusii kaikille muillekin taas, palaillaan!!!

Voi hevon kuustoista! Siippa ja nelkku eristyksissä keskussairaalassa oottelemassa lastenlääkäriä... Nelkku ollu parin päivän ajan nuhanen ja yskänen ja tänään hälle nousi kuume. Siippa lähti hänen kanssa päivystykseen ja sieltä heiät passitettiin jatkotutkimuksiin keskussairaalaan. Siinä sitä ollaan jos meiän perheeseen iski sikainfluenssa.

Safiiri, possutaudissa ensimmäinen oire lienee se korkea kuume, näin ainakin lueskelin joltain terveyssivuilta tuossa puoli tuntia takaperin. Toivotaan että on ihan viaton nuha.

Titti, meillä ei ole np-ultraa. Tässä kaupungissa ei sellaista tehdä alle 30v, enkä viitsinyt hankkiutua yksityisellekään. Seerumiseula on parin viikon päästä, katellaan sitten jos siinä jäädään kiinni..

Mipsa, työleiri xD Niinhän se kyllä on, kieltämättä..

Joox, ei mullakaan ole ollut oksentelua aiemmin, nyt sitten senkin edestä =/

Hiottaa (syksyä odottelen innolla!!), ahdistaa, väsyttää, nälättää..siinäpä ne tärkeimmät. Kohta pääsis kotiin <3

Niin-no, haaveita ja haaveita. Tai haaveilua haaveilusta.
Titti, taidat olla varma päätöksestäsi? Tuossa taitaa olla tärkein syy miksi moisen operaation haluan sysätä oliolle. En taida vielä olla valmis siihen. Vaikka myöhäistä se sitten on, jos en oliota pistä vaihtoon. Lääkäriä ei ole vielä varannut. Aika painokkaasti on sanonut, että meidän lapsiluku on täynnä. Joten kai minä jatkossa saan jännätä vaan muiden mukana. Joten plussatuulia tänne!

Voihan kökkö, sikaköhä uhkaa Safiirilaa!!!
Veikkauksia kuinka monessa pesueessa köhä vierailee? Olen aika varma, että meillä ainakin.

Määki koitan täällä rauhotella itteäni ettei ollenkaan välttämättä oo mitään hemmetin sikajuttua. Ja totta kaihan se on pakko heti eristää sairaalassa kaiken varalta ja tutkia, mikä tauti on kysymyksessä. Puuh, tää kotona oottaminen on ny kyllä kamalaa. Hermot menee ku täällä vaan kököttää ja oottelee väliaikatietoa.

Iltapäivät
Hiki valuu loronaan...kiitos helteen ja clomikierron puuh. Työnteko pitäs lailla kieltää tällaisella ilmalla. Kaadellut olen juu ja vatsakipujen ja tuon hiotuksen sekä kalenterin mukaan ovis vois olla tänään kun on (tarkistamatta) kp18 clomikierrothan on aina yleensä mulla 33-36vrk.

Jospa tästä ruokaa laittamaan ja ihan koti iltaa viettämään, kun on ollut sellaista lentoa nää viime viikot.

Uusimmat

Yhteistyössä