ISOmpaa pesuetta haaveilevat 34

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄssÄ!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Reissu meni ihan hyvin. Eipä siinä ollut vastaan laittamista, kun menin hakemaan luokasta, jossa ope paikalla ja kaikki hiljaa paikallaan. Koputin vain oveen ja tuumasin, että E lähtee nyt sitten hammashoitolaan :-) Ei sitten kehdannut järjestää kohtausta siinä.

Täällä skanneri laulaa taas.
Menen käymään työterveyshuollossa reilu tunnin päästä. Pakko käydä tarkistuttamassa nämä poskiontelot, kun ei tämä flunssa nyt tunnu taintuvan. Mulla kova hinku jo mennä huomenna töihin, mutta katsotaan nyt, miten käy... Mikä on lekurin mielipide asiasta.
Tämän toisen asian kanssakin on niin sahailevaa. Eilinen päivä oli oikeastas aika huono. Pulpahteli niin paljon kaikkia negatunteita, joita taustalla häärii... Ei tietenkään isääni kohtaan. On vaan niin paljon MIKSI -kysymyksiä :-(

Jaahas, mutta ÄssÄlle pitäisi kyllä nyt pistää pläjäys suppareita?!?

Olikos Jooxilla jotain krapulameininkiä tänään? Ei kai...

Jep, jatkuu laulatus nyt.

Voi jösses, kuinka ihanan paljon täällä on pitkästä aikaa textiä =o) !
Hienoa hyvät frouvat !
Tehiksen aamutilanteen voin hyvin kuvitella sieluni silmin...
meillä tuo toinen poitsu tuo kans ennenaikaisia harmaita hiuksia jo nyt kaikille,
mites sitte kunnon murkkuilut sujuu sen kans,
en tahdo edes tietää.
Tänäaamuna ei kelvannu hanskat ( ei ainakaan omat ! )
ja takki oli ihan vääränlainen, eiks skeittikenkiä tehä lämpimimmäks yhtään ja miksei-haluuks ne kiduttaa ihmisiä pipokin oli ihan P:stä...
Huhhuh.
Sitte tää isoin lapsi kiukkus tossa jotain, kun oli kylmä ja auto piti huoltoon viedä ja kävellä kotiin odottelemaan ja minä kehtasin huomauttaa,
että tytöllä ois pitäny kyl olla jotain muuta päällä ku t-paita, pikkarit, sukat ja ohut tuulipuku...( että mä oon idiootti ja luuhaan vaan stadissa ja hän joutuu hoitamaan äidinvirkaa ihan liikaa ...??!)
No pojat vei Pinkkikselle vaatetta sitten kouluun mennessään.

Juu että tämmönen aamupäivä meillä... Olio lähti töihin ni
mä nukuin pikku unet tossa vielä.
Niska on niin jumissa että tuntuu ihan halvaantuvan koko muija.
Ei siis kankkusmeininkiä,
mut muuten huonona ollaan.
Huomenna saan lainaksi sähköimpulssivehkeen fysioterapiasta,
sillä pitäis niskajumit saada lauettua. Mut siihen asti kärsin.auz!

Enkä saanu ees liivejä, ei niitä ollu ku F-kuuppaan asti ja
siihen mahtu alle puoli tissiä per kuuppa... no sporttiliivienhän pitääkin olla tiukat, mut kyllä mun mielestä sen tissin pitäs mahtua siihen kuuppaan.
Peilin näky kyllä nauratti.
Seuraavaks kyselen täältä kyliltä urheilukaupoista, oisko mahdollisesti jossain merkissä kokoja... Sokosella ei voinu kysyä mitään, siellä oli talo väärällään väkeä, kun oli just ne 3+1-päivät, prskl !!

Tehis toi on ihan normaalia tunteiden sahailua,
itket pois itkut mitkä sisältä tulee, ei siinä muu auta.

Eilisen illan oli olkapäänä - raskasta hommaa, mutta se ystävääni ainakin hieman helpotti... meni siinä muutamakin juoma, kun puitiin hänen vauvahaavettaan
( hän on 44 v, avomies 30v) ja suhdettaan ja isänsä kuolemaa myös.
Hänen isänsähän sairasti todella pitkään, oli jo 85 v.ja kuoli pari kuukautta sitten,
Äitinsä ei pysty elämään yksin ja hän hoitaa kaikki äidin asiat,
ja koiratkin on ruvenneet sairastelemaan.

Jotenkin taas tuntui omat murheet aika pikkuruisilta.

Ässälään supparilähetys.
Ohdiksen pallo(set) oli ihana näky ;ò}
Terkkuja Mipsallekin !

Titti nyt on aika kiirusta tässä, mut syysloman jälkeen jos nähtäis?
Siis vko 43 tai 44.

Täällä on ihana auringonpaiste, lähden ulkoilemaan-

Päiväkaffeella.

No, ei se sitten ole ihan täydellinen aamu ollut muuallakaan ;-)
Mutta muistinpas tässä usvani keskellä, että Jooxilla oli ainakin krapulamahis!

Murkkuilusta.
Meillä ei tuo neiti kyllä oikeastaan vielä edes murkkuile, on vielä aika pikkutyttömäinen verrattuna moniin luokkatovereihin. Kait toi on sitä esimurkkuilua hänen kohdallaan vasta..
Jänskä juttu, kun meillä taas poitsu on monia ikäisiään kehittyneempi. On siis nyt 13,5v ja aikas mies jo. Hän aloitti murkkuilun kyllä aikaisemmin kuin pikkusiskonsa.

Kyllä mä niin tyytyväinen olen tuohon murkun kasvatuksen onnistumiseen, ainakin jollakin asteella. Osaa kyllä olla täys mätäkin ja titut lentelee välillä. Mutta onko ihanampaa kuin se, että siitä huolimatta tulee muiskasemaan pusun poskelle, nenä nenää vasten ja halailee. Meidän mörrikkä :-)
Jänskäsin hänen kohdallaan aika lailla tätä paikkakunnan vaihdosta. Koulu menee tosi hyvin ja kavereitakin on kivasti. Just kävin e-reissuvihossa katsomassa, miten jätkä vetelee täysin kymppejä kokeista.
Just eilen juteltiin poitsun kanssa, että on koulunkäynnissä ihan kuin minä aikoinaan. Ei mikään hikketyyppi, vapaa-ajan vietto on tärkeimpiä asioita, mutta silti koulu hoidellaan mallikkaasti. Mutta en osannut odottaa, että yläkoulu lähtee noin hyvin menemään! Itsellä siihen kohtaan tuli pieni notkahdus.. Mutta siitä onkin jo vähän aikaa, joten kantsiiko kauheesti vertailla?! :-)

Tulehdusta ei poskissa ollut, mutta tällä kuviolla syytä vielä lepäillä huominen päivä.
Viikonloppuna onkin raskaita päiviä. Lauantaina käydään saattamassa sairaalan kappelista hautausmaan ruumishuoneelle. Käydään siinä matkalla hänelle tärkeässä pihapiirissä ja peltojen laidalla eli siellä, missä se meitinkin torppa tönöttää.
Sunnuntaina pitäisi käydä papin kanssa läpi asioita. Ja pappi onkin sitten tietysti tuttu myös minun työympyröistä, hänen lapsensa meidän koulussa.. Näin ne täällä pikku kylällä menee :-)

Tääl ja yhes koos ;O)

Ei auttanu vaikka suklaatia ja seksiä ja kaalilaatikkoo eilen illalla nautin nii ja saunapäiväki oli eilen.

tänään nlassa sf mitta 3:tta viikkoo sama, tosi alhaalla on pää kuulemma. Painoo oli tullu 300g/vko ja hemppa paras ikinä raskausaikana = 131. Paineet ehkä pikkasen korkeet mulle 131/65

juu nääs ja eiku kaalilootalle :OP ÄssÄ +kuopus 39+0

Hui, Ässällä viikko laskettuun. Taas kerran voi ihmetellä miten tämä aika lentää. Supparituulia!
Nyt alkaa tosissaan jänskättää.Toivottavasti tämä rakkine toimii, että voin edes päivittäin käydä kurkkimassa tilannetta.

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun lukee teidän murkku-esimurkku juttuja. Ei vaan, kyllä meilläkin tuo ekaluokkalainen välillä saa sellaisia kohtauksia että. Onko hän sitten joku esiesimurkku?! Välillä ei tosiaan tiedä mistä tuulee. Kohtaus voi tulla ihan puun takaa. Tai sitten ressukka koulussa käyttäytyy yli hienosti ja kotona ei enää jaksa. On noin periaatteessa sellainen hyvin kiltti tyttö. Yksi tuttu ei meinannut millään uskoa, kun kuvailin neidin käytöstä. On aina ollut sellainen suht rauhallinen, uhmaiätkin menny suht nätisti. No outoa se kai olisikin, jos ei mitään olis.

Joox: vaikka itse olenkin vähän heikommin varusteltu, voin kuvitella sua siellä sovituskopissa survomassa etuvarustusta kuuppaan (vai miten sen nyt ilmaisitkaan?) heh
Mulla se kai menee yleensä niin päin, että liiviin jää sellainen kummallinen kurttu. Ja on mulla nyt sentään kai b-kuppi, ettei nyt ihan olemattomat. Nyt on kai c-kuppi. Mutta ilmeisesti ovat vähän kummallisen malliset, kun eivät täytä niitä kuppeja. Joten ongelmat on kullakin. Joskus kävin, en nyt muista missä liikkeessä ja kokeilin varmaan kaikki mallit läpi, eikä sopivaa löytynyt.

Tehis: poruuta meitä ihan rauhassa tai ainakin minua. Tuo vuoristorata varmasti kuuluu asiaan. Ja mikä vaan helpottaa on sallittua. Tai vedetään nyt sentään raja jonnekin;-)

ÄssÄ ; vielä se ehtis ... Tänää on parillisen viikon perjantai,
eli vanhan kaavan mukaisesti se ois tän vuorokauden aikana ... jos
oikein tuon kaavan muistin ;o) ??
Pistän ISON supparilähetyksen matkaan.

Mä kävin tänään sähköhoito-opastuksessa fysioterapeutilla,
sain sellasen sähköimpulssikoneen
vuokralle kotiin,
hoidan siis joka ilta n.30 minuuttia sähköllä kipua.
Lenkkeilein samalla tunnin verran, ja nyt on päivä sujunut siivotessa
PiMS-gorillana ( nyt on ruokatauko ) Koopee 26,
eli sunnuntaina viimostaan kait alkais.
Ainaskin massu on pallona ja sata finniä pukkaa.
Ja kurkku hiukan kipeenä...ja valivali.... sori !

Mipsa ainakin meidän mutsia nauratti, kun kerroin sille noista liiveistä....
se kysyi, että eiks kukaan myy käytettyjä kuumailmapalloja,
sais tehä niistä liivit.... X`D

Juu ja Tehis: Samaa mieltä kuin Mipsa. Poruuta vaan !
Kyllä me "kuunnellaan" ja ollaan virtuaaliolkana, jos tarvii.

Nyt jatkan siivousta. Moips !!

Pikaiset teret!

Käväsin vielä vanhassa paikassa valokuva-arkistoilla. Siellä oli vielä vaatteitakin, joita hautajaisiin tarvitaan. Ne siis vasta reilu viikon kuluttua, mutta haluan tässä laittaa kaikki vähitellen valmiiksi, mitä pystyy..
Laskin juuri, että nämä ovat kahdeksannet hautajaiset 10 vuoden sisällä . Kaikki minun sukulaisia. Olio on ollut kantamassa heitä kaikkia, mutta omia sukulaisiaan ei ole (ONNEKSI!) vielä koskaan ollut kantamassa.

ÄssÄlään vaan aimo supparipläjäys taas! Hitsi, siis tässä saa oikeasti alkaa taas jännäämään.. Olikos se nyt sitten niin, että sukupuolta ei tiedetä. Olen taas unohtanut, anteeksi.

Unohdin mainita, että minäkin mielikuvittelin Jooxia siellä sovittelemassa :-D Hauska näky, hihiiiiii...

Mipsa, älä huoli.. Vanhemmat kasvavat onneksi siinä lapsen rinnalla&kanssa.
Ehdit murkkuikään mennessä kasvaa murkkuikäisen vanhemmaksi :-)

Kiitos virtuaaliolkapäistä <3
Tänään on taas hyvä päivä. Valitettavasti olotila on suoraanverrannollinen lähisuvun kanssa vietetyn ajan kanssa. Eilen en nähnyt ketään, joten fiilikset heti paremmat. Harmillista, että asia on näinpäin.

Nyt kipinkapin tyhjentämään nuo muutaman laatikot, jotka mukanani toin..

Aurinkoista viikonloppua!
Tehis

Heh, joo onhan tätä perstaita vielä jälellä..

Tehis: sukupuolesta ei ole varmuutta! Sykkeet on olleet koko ajan matalammat(135-140) kun aiemmilla lapsukaisilla (150). Olio on ihan varma että merkki vaihtuu tällä kertaa. Ja meidän mutsi... Mulle on ilmestyny haalea linea negra joka ulottuu ihan alhaalta tissien väliin saakka, SE on kuulemma poikaviiva. No katellaan, onhan sitä hauska arvuutella.
Jaa niin ja unessa vauva on ollut poika, mutta mä en olekkaan mikään ennustaja-eukko..

Joox: mä olen yhdellä asiakkaalla käyttäny hermosäryn hoitoon sellasta sähköimpulssilaitetta, onko se sellanen missä lätkät laitetaan iholle? Toivottavasti värkistä on jokatapauksessa apua!

Mipsa: älä huoli, tosiaan niinkuin Tehis sanoi onneksi sitä saa kasvaa tässä lasten mukana taas siihen murkkuikään =O)

Taidan mennä patsastelemaan tonne pihamaalle. Pääsee neiti3:kin kanssa helpommalla.. Hällä iki-ihana 2 vee uhmis..

Huhhei, mikä "kirppis"viikonloppu !
Naapurin tytölle myytiin 40 ,- edestä vaatetta ja sitten oon paukuttanut huutonettiin
vaikka kuinka ja paljon tavaraa... ja huonokuntoisimmat antanu
naapureille lapsien pihavaatteiks.
Nyt just sain toisen pojan kaapin siivottua, mihinkäs laittas noi kesävaatteet ...
hönkä päällä, eikäs malttais lopettaa, mutta pakkohan se on,
sain jo loppukämpän hyrskynmyrskyn.
Tiedänpäs ainakin, mihin huomisen hukkaan; siivoomiseen ! Omia jälkiä saan tosiaan siivota, mut hyvä mieli kun jotakin edes saanu aikaseks.

Vielä tässä ois pitäny naapurin kauhukakaroitakin kaitsea,
mutta selittelyillä pääsin siitä hommasta... menevät asuntoesittelyihin
eikä noita voi mukaan ottaa mihinkään.
Mun mielestä oisivat voineet tossakohin käyttää niitä yli-innoikkaita
isovanhempia ihan hyvin. Nyt lykkäsivät mukulansa muille naapureille,
yksi per paikka - kukaan ei huoli noita kumpakain yhtäaikaa ( siis muut ku mä )
koska niiden kans menee tosiaan kaikilal hermot.

Mites ÄssÄlässä jaksellaan ??
Jokohan, jokohan.... IIIIKS ! JärsJärsNarsk... kynnet menee !

Ässä juu, on se se värkki, missä lätkät laitetaan, mut se auttaa mulle vaan
puolisen tuntia sitten. Sitte särky ( ainakin nyt vielä ) jatkuu ihan normisti ...

Murkkuasioista tulikin mieleen, että :
Voih ! Kasvaisinpa mäkin viisaaksi ja tasapuoliseksi äipäksi joskus,
saati sitten murkun/murkkujen äipäksi...
Aikamoinen kasvun paikka on mulle ollut kaiken kaikkiaan tämä äitiys,
kun ei ole oikean äidin mallia koskaan nähnykkään.
Vaan joskus tulee hetkiä, jolloin koen jopa onnistuneeni ;o)
ja koulusta on aina ihana saada positiivista palautetta kasvatuksensa onnistumisesta.
Yeps. Kyllä musta joskus vielä Äiti kasvaa.

PeeÄs: KooPee 28, PiMS-Gorilla jyrää ja salmiakki ainakin maittaa kivasti !
Tätiä siis ootellessa vietetään loput sateisesta sunnuntaista.

pikana pyörähdän..

Joox: aika vähän aikaa auttaa jos puoli tuntia vaan... toivokaamme että tuo aika pitenee hoitojen myötä!

Yhes kasassa, eikä edes supistele tms. xD vauvakin on ollu rauhallisempi muutaman päivän. Jospa vaavi ja kohtu keräilee voimia. Joskus muistan lukeneeni että vauvat rauhottuu ennen maratoonia.

ÄssÄ+kuopus 39+3

Heissan

Olen tunnollisesti käynyt kaikki lukemassa mutta kommentointi on jäänyt vähemmälle :} en ole viitsinyt koneen äärellä kovin kauaa kuluttaa, kun kerran ollaan sen takia saikulla...

Jos Ässälässä merkkikin vaihtuu, niin silloinhan se voisi tulla myös parittomalla viikolla, eiks niin? ;}
Ja juu, minäkin olen lukenut että ennen synnytystä hiljenee pariksi päiväksi...kai sulla on kassi pakattuna :}

Ohdis & Voitto 18..eikun jo 19+3. Perjantaina ultra <3

Jahas, sateiset huomenet jokaiseen talouteen !

ÄssÄlässä valmistaudutaan maratoniin
( siltä se totta tosiaan tuntuu, ja miettikääpäs se tuplana vielä...kääks ! )
pianhan se sitte on teilläkin edessä ;o) ....
IIIKS !!!! - mut onneks vain yksi maratooni.
Meillä ainakin Pinkkis rauhoittui ennen maratonia,
muistan jopa hätäilleeni kuinka rauhallisesti
vaavi olikaan 2 vuorokautta ennenkuin päätti tulla yksiöstään
kurkkamaan maailmaa ;ò)

Jösses ! .... Mä katon jotain vauvajutskaa neloselta ( EI PITÄIS ollenkaan,
tiedetään !! ) mut mainoskatkolla tuli mainos uudesta clearbluen testistä, joka kertoo jopa kuinka pitkällä raskaus on..... aika uskomatonta !
Mietinpä vaan, kuinkahan luotettavia noikin on....

Jaa-ah... nyt alkaa joku syntymään, meen katsomaan...sniif!

No nyt on niiskuteltu ja katsottu vauvoja ihan riittämiin...
äidinkin kans juoruilin jo pitkän tovin.
Hän jopa vaivautuu tulemaan miehensä kanssa poikien 11-vuotiskaakulle
lauantaina = työvoitto mulle !!

Jotenkin taas närästi, että menevät tosta vaan sukuloimaan 150 km:n päähän
miehensä sukulaisille, mutta lapsenlapsia ei mummi käy moikkaamassa
kuin just kerran vuodessa "pakon edessä" - matkahan on NIIIIIIIIIIIIIIIIIN pitkä....
jopa 40 minuuttia menee matkaankin, huhhuh.

Me ostettiin heidän kanssa yhteinen syntsälahjakin pojille,
-siis mä kävin ostamassa (!)-
ettei mummin vaaaan tarvitse miettiä mitä ostais ( pojat saa pleikka 2:n rockbändi-kamat ja pelit+guitar heron, joka siihen sopii ) ja muuten ei
syntsiä juhlitakaan, ovat virallisesti sis vasta 16.10 , mutta ovat isällään silloin just.
Ja siellähän ei moisia juttuja juhlisteta ollenkaan.

Eli kaakkusen teen ja keksiä laitan,
lahjaksi saavat mummin käymään täällä
ja pleikkahässäkät....siinä sitä puuhaa syysloman ajalle jo onkii.

Se syysloma on täällä koko ensviikon, jossain taitaa olla vaan 2 tai 3 päivää.

Ohdis jaksatsää ootella perjantaihin asti ?? ..Pitkästi on vielä.
Mutta ihanaa kun pääsette tarkistamaan Voiton vointia ;o)
Aijoo; mun onki pitäny kysellä, että mites sen sun frendin kävi,
jolla ne häät peruttiin ? Onks nyt kaikki ok sillä suunnalla ?

-----utelo.

Täällä yksi, joka viime yönä oli maratonilla eli viime yönä synnytin tyttövauvan. Mistä lie tullut uniin?! Ihan kauhusta kankeana odottelin, kun piti repeämiä ommella.
Olisko eilen iltainen dokumentti jotenkin tullut uniin?

Niin olen toivossa elänyt, että tässä pikku hiljaa kasvetaan teinin äidiksi. Nyt ei taitais pystyä kovin tyynenä pysymään niissä myrskyissä.

Oisko tosiaan niin, että Ässälässä tapahtuu jotain jo ihan pian. Lupaavia merkkejä. IIIK

Syyslomaa ensi viikko. Ihan kivaa, että on koko viikko. Mutta eipä meillä mitään ihmeempää ohjelmaa ole. Mihin minä muka tämän porukan kanssa yksin menisin?!
Jotain pientä matkakuumetta tosin on ilmassa. Josko vaikka lähdettäisiin edes Tallinnaan jossain vaiheessa. On sopivan lähellä. Onko kellään kokemuksia? Onko siellä jotain sopivia lapsikohteita näin syksyllä? Kun ei oikein rannalle viitsi mennä.

ISOmpaa pesuetta haaveilevat 34

Haaveilijat:
Haidi 33v, poika-91 ,tyttö-94, tyttö-97...km 2/01, 5/03, 11/04
Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05 , tyttö syntyi 8.2007

(joox3 kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68, talo -77 ;O)
(Papu 32v, lapset poika -94, poika -00, tyttö -04, km 09/06 )
(Mirella76, mies72 ja -97-03-05 syntyneet lapset, km 08/08 )
(*Kirsikka78, km -98, tyttö -99, km x 3.-06, poika -07)

Plussanneet :

ÄssÄ 31v, tytöt -00 ja -02, km11/06, tyttö -07,tm11/08, La 9.10.09
Marjuli, lapset tytöt -98, -00, poika -03, ja poika -08 LA 27.1.2010
Ohdakkeenkukka -80, t -98/p -00/p -03 + bonarit t -99/ p -96, LA 26.2.2010

Jo vauvan saaneet :

Tehotyttö 37v., poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, tyttö 25.10.2007
Mirkku 33v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04 , Tyttö 05/08
Vieläkö yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01 Poika syntyi 31.5.08
Titti 39 v, t -97, t -99, p -05, enkelityttö 01/08, mies -64, sen lapset -89, -91, -93/Poika syntyi 3.12.08
Aurora Vee 29, mies 28, t-05, p-06, Poika syntyi 18.2.09
Mipsa tyttö -02, poika -04, tyttö -06 la 24.5.09, tyttö syntyi 21.5.
Safiiri 37v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö -08, la 24.8.09, tyttö 12.8.09

No mikäs päivitys tuo nyt sit on???? Haaveet haudattu Joox?? Harmi jos näin on... Hö.

Ai teillä on ensi viikolla jo syysloma, meillä vasta sit seuraavalla viikolla. Esikko lähtee kolmeksi päiväksi kamujen kanssa leirille, ekaa kertaa! Iso tytsi... = ) Aiemmin ei oo suostunut lähtee kun on vähän pelottanu. Mut kattellaan sitä vierailua sit Joox, oon jo kolme vaatetta saanut pussiin laitettua.. ; )

ÄssÄlle isot supparilähetykset, jännittää jo ihan täällä! Mites sulla on noi muut tullu??

Ohdikselle tsempit perjantaille, kaikki menee varmasti ihan hyvin!!

Mipsaa en osaa auttaa, ei ole sielläpäin ainakaan lasten kanssa reissattu. Onnittelut tyttösestä kuitenkin, hih!!!

Jahas, jos naamassa vielä pyörähtäisi ja sit menis iltapalaa naperoille laittelemaan...

Huh huh, kerranki hiukan aikaa istua tässä. Ässää tulin kurkkimaan, vaan yhtenä kappaleena vissiin oot vielä???

Ohdikselle peukkuja perjantain ultraan. Toivottavasti supparit laantuu etkä joudu ihan sängynpohjalle makoilemaan.

Tehikselle suuren suuret osanottohalaukset isäsi vuoksi. Huomasinkin naaman suljetulla tapahtuneen. Surullista on :´(

Meillä kolmonen suri viime torstaina sitä tammikuussa nollakuus menehtynyttä koiraamme. Hän oli sillon aikoinaan sen verran pieni ettei oikein tajunnu koiruuden kuolemaa. Viime torstaina oli sitte tämän enkelikoiran ja velipoikansa syntymäpäivät. Silloin kolmonen jotenki tajus että koiruus on kuollu. Koko päivän aina välillä itkeskeli ja mää siinä koitin selittää asioita. Ittekki meinasin kyynelehtiä ku edelleen (ja varmaan lopun elämää) tahtoo koiraa olla ikävä.

Nelkku kävi tänään fysioterapiassa käsikontrollissa. Terapeutti totes erbin parantuneen hyvin. Käyttää kuulema hienosti molempia käsiään. Huomenna vielä lääkärikontrolli. Selvittiin onneksi säikähyksellä siittä että hän jäi hartioista kiinni synnytyksessä ja loukkas kätensä.

Mulla ittelläki huomenna lääkäri. Jälkitarkastus.

Viikko sitte lauantaina meillä oli Jänskiksen ristiäiset. Laitoinki naamaan suljetullekki kuvan hänestä ja nimen. Toka nimi hällä on sama ku mun äidin ja kolmas anopin toinen nimi. Sai kerranki suvusta nimet.

Ens keskiviikkona ykkönen pitää kaverisynttärit. Oikeesti hän täyttää viikon päästä tiistaina, mutta meilläki on ens viikko syyslomaa ja ykkönen, kakkonen ja kolmonen lähtee anoppilaan.

Mitähän muuta on tapahtunu? Ensi lumi koettiin eilen ku käytiin naapurikunnassa. Niska ja oikea hartia meikäläisellä aivan jumissa ja kipeänä. Oon kai Jänskistä kanniskellu liikaa yhtäkkiä. Pitäiski ottaa rintareppu käyttöön.

Vaan ny niskakipu pahenee ku tässä kökötän huonossa asennossa. Joten näkemisiin taas.

Safiiri ja Jänskis 7vkoa (!)

Titti mä panin itseni vaan sulkuihin ikäkriisin (+PiMSsien) painaessa päälle,
mutta oikeesti päivitin Safiirin synnyttäneisiin ;o)
... JO kolme vaatetta ? No onhan siinäkii ihan kivasti jo .

Mipsalle vaan terkut että niin on synnytetty täälläkin niin että vatsa on nyt toooosi
kipeenä.au ! pinnersin varppii tuntikausia yöllä.... Tyttöä !
Eilen kun taas puhuttiin koko perhe yhdessä ruokapöydässä vauva-asiaa,
niin kaikki lapset päätti, että meille tulee vielä "Kerttu", mua hymyilytti niiden päättäväisyys ja olio katseli kauhuissaan muualle hetken,
ja sanoi sitten " Nonii... eihän siinä muu auta ku lähteä
isäehdokkaita etsimään kyliltä sitte " - mutta sanoi sen hymyillen.

( Toi koko vauvajuttu lähti siitä, kun ehdotin että sellanen korkeampi tuoli hukattais
johonkin, kun sitä ei Pinkkiskään enää tarvii.... olio siihen " no mut jos meille tulee pikkuihmisiä kylään....tai jotain.Ni tarvitaan se tuoli."=)
Joo-oh... mulla taitaa mielikuvitus tehä taas tepposia.
KooPee 30.

Safiiri; mulla oli kans koko oikee yläpuoli kropasta jumissa ja
tosi tuskaisen kipee, kun Pinkkistä kanniskelin - mut se meni ohi
silloin kuukaudessa kunnon särkylääkepläjäyksellä ja venytyksillä,
enkä silloin ajatellu sen kummemmin asiaa.
Nyt kun tää oikee käsi ja niska kokonaan on ollu huonona,
niin olen ajatellu sen alkaneen jo silloin ... tiiä sitte.
Samaa kipua tuntuu olevan niskassa kuin silloinki.

hö... vanhamikävanha.

X`D ....( jatkokertomus ^ed.tarinaan =)
Olio soitti just ja kysyi, mitä ihmettä tein viimeyönä, kun ähkin ja pöhkin
ja pyörin....olin herättäny sen ihmettelemään, onko joku hätä.
Vastasin että synnytin Kertun, ja olio siihen " Jaha.ym-mär-rän....huoh"

Sitten se kyseli, että millos pitäis kertyneitä lomapäiviä -
päivämäärät pitäs saada jo tietää .... No mä siihen: " venaa mä katon kalenterista, milloin ois otollisimmat päivät vaimon viihdytykseen"....hiljasta tuli luurissa.

Ainakin nyt pidetään joulukuulla lahjojenshoppailupäivä kaksin,
ja marraskuulla se vie mut sairaalaan ortopedille,
sitten pitäis tosiaan viettää kaksin vaik sängyn pohjalla pari päivää.
Kyllä mä keksin tekemistä noille lomapäiville, juu - ei pelkoa ;o}

Tiedättekö, tämä mamma on hyvin toipunut siitä öisestä maratonista! Ei tunnu missään. Oliski oikeestikin yhtä helppoa! Mutta että oli todentuntuinen uni.

Tuohon liittyen, käytiin puolivakava keskustelu ehkäisystä. Sanoin oliolle, että en vielä oikein ole kypsä niin radikaaliin ratkaisuun kuin putkien katkaisu. Mutta ei se silti tarkoita, että aktiivisesti haaveilen viidennestä. Tosin leikilläni totesin, että olishan yksi poika vielä kiva saada. Varsinkin kun ne vaan tilataan noin vaan että kumpaa sukupuolta ;-) heh
No eilen olio sitten yllätti, kun tokaisi, että kai me se viides sitten tehdään. Olin ihan että häh. Ota noista selvää. Tähän asti on ollut ihan varma, että tämä oli viimeinen. Tosin oli siitä asiasta varma jo kolmosenkin jälkeen. Mutta nyt jotenkin vielä enemmän puhunut asiasta. Ja nyt sitten tokaisi tuolla tavalla. Noinko helposti olio vaan mieltänsä muuttaa?! Nyt taitais muutama oitis vaihtaa paikkoja minun kanssa.
No ei se haaveita enempää kasvattanut. En edelleenkään oikein tiedä mitä ajatella. Mutta eipä kai pidäkkään, kun nelkku vasta vähän yli 4 kk.

Huiskutukset Tittille ja Safiirille kans.
Tiedätkö Safiiri, minä olen niin pöhkö, että nyt jo välillä suren meidän haukkua, joka lähenee kymppiä. Eihän toi kovin korkea ikä vielä ole, mutta aina välillä luopuminen käy mielessä.

Joox: älä nyt itseäsi sulkuihin laita. Vaikka kai tuo kuuluu asiaan, että mieli heittelehtii, varsinkin kun olio ei ihan täysillä ole mukana asiassa

Meillä on muuten yksi tuttava pariskunta, jossa mies haaveilee lapsesta. Heillä vain yksi ja nainen ei halua enempää. Vaikuttaa aika varmalta asiasta. Jotenkin sitten vaan käy sitä miestä sääliksi, kun hän oikeasti uskoo, että kyllä heilläkin vielä.
En ole montaa miestä tavannut, jolla noin selkeä vauvakuume.

Ihana ilma ;o) !
Kävin kauppareissulla, ostamassa viinereitä ja uuden
oranssin monsteriauton Pinkkikselle nimpparilahjaks.
Samalla löysin itelleni hyvät nahkahanskat 5 eurolla ! - ei paha.
(Eikä ainaskaan niin harmita, jos toinen päättää kadota)

Juu, Mipsa, oot oikeassa ; mieli heittelehtii tässä asiassa,
kun mikään ei oikein me kohilleen täs yhtälössä.... olio ei halua, mä haluun.
Velkaa liikaa, tilaa liian vähän, liian pieni auto, rahaa ei o ja mun töihinmenosta
ei tietoa....JA ikä tulee vastaan...mutta SILTI ...

Jotenkin mun ajatukset ( TAAS ! ) harhailee...kp 30 eikä oirettakaan tädin tulosta,
PiMS-raivoilukin meni jo ohi, ainoastaan alavatsaa kivistelee.
Ehkä viimeöinen synnytyskin tän aiheutti.
Ei kyllä o oireita siihen toiseenkaan suuntaan.
Kävin apteekissa kauppareissulla ja ajattelin jo testinkin ostaa,
mut en sentäs.

Ainoa(t) pupuilu(t) ollu just ovisaikaan, silloinhan oltiin kaksin,
joten koko rahan edestä sitte pupuiltiinkin ;o))))
ja sehän vaatis vain sen yhen vikkelän veijarin, että tärppäis....
noh, haaveilut sikseen.
Turhaan sitte taas petyn vaan, kun kuitenkin alkaa pian.

Voisit Mipsa lähettää tähän osoitteeseen vauvakuumeilija-miehen.
Ois käyttöä.

Mullakin muuten on yksi kaveri(mies) jolla on ollut kauhee vauvakuume
jostain alle 20 v:stä asti, ja nyt on kahden poitsun isä.
Harmi vaan, ettei rouvansa halua enempiä lapsia...
Mutta toi on ainoa vauvakuumeilija-mies, jonka mä tunnen.

Yhtenä päivänä muuten olio tokaisi mulle ihan tosta vaan,
että " Sulla on tapana kyllä saada kaikki, mitä haluat " .... niiin - jospa
sittenkin tämäkin haave toteutuis.
( ei o ainakaan meidän oliolle jääny yhtään epäselväks, mitä haluaisin =)

Voiko tuosta päätellä, että olio varovasti kuitenkin näyttää vihreätä valoa haaveilulle?!

Voi olla, että olen väärässä, mutta tuo tuntemani vauvakuumeilija-mies voi vaikka laittaakin eukon kiertoon, jos ei toista lasta kuulu. Lähetän sen sitten teille;-)

Oliot taitaa vähän liikaa järkeillä asioita. Ja keksiä esteitä. Osa kai ihan järkeviäkin, mutta osa taitaa olla suht turhia.
No kun pupuilua on harrastettu ja suht ahkeraankin välillä, niin ehkä se Kerttu meidät vielä yllättää.

Mipsa mä en nyt oikeen tosta oliosta tiiä ...
Aina, siis ihan aina se sanoo vauvahaaveille EI - mutta sitten eilenkin
kotiin eskarilta ajaessa se osoittaa jalkakäytävällä olevaa miestä, jolla vauva sylissä
- ja sanoo " kato, vaavi, ihan pieni ja suloinen..."
Eli ota tosta sitte selkoo....ei se suostu kenenkään vauvoja sylissä pitelemään,
vaikka selkeesti aina haluiskin.

Mut mä en usko, että ainakaan pahasti mulel suuttuis, jos ois käyny "vahinko",
koskapa ite ei halua käyttää kumia eikä suostu vasektomiaankaan.
Ja tietää varsin hyvin, ettei mulel hormonaaliset ehkäisyt sovi ollenkaan,
enkä ikinä suostu piuhoja poikki laittamaan...ainakaan vielä.

Mä oon sitä jopa houkutellu, että saa ostaa sitet isomman auton,
jos vauva saatais, jne,jne... mut noup.
Ei (muka) halua vauvaa meille.phoh.

Pidetään peukkuja, että se Kerttu vielä yllättäs, tosiaan ;o}

( vaikka taas nyt iltapäivällä kun tuon yhen esimurkun kans taisteltiin,
tuntui, ettei näitä enää ikinä yhtään meille, kiitos.AarGhh... )

Iltaa täältäkin pikaisesti!

Jaahas, Jooxilassa ihan vähäsen sit kuitenkin jänskäillään, eiks vaan...
Kyllä se Oliokin lämpeis ajatukselle, ihan varppina. (Meinasin kirjottaa vamppina :-D)

Tuttu tunne Joox.. Ei enää ikinä yhtään näitä meille! Kyllä täälläkin on esim. tänään taas niitä päiviä.
Eilen pidettiin tunnin mittainen perhepalaveri, kun oli kaikenlaisia asioita käsittelemättä. Välillä tuntuu ihan kaoottiselta tämä touhu...
Juu, ja yritä siinä sitten pitää palaveri kasassa, kun esimurkku suunnilleen kirkuu joka asiasta ja aito murkku muuten vaan haastaa riitaa eikä mikään käy jne jne.
Pienet mukana palaverissa kynien ja paprujen kanssa. Tekivät muistiinpanot, mitä sovittiin ;-)

Safiirillekin kiitokset osanotosta <3
Kyllä tästä vähitellen mustin suru väistyy... Tilalle tulossa kyllä varmasti melkoisia koukeroita vielä ja vaatii aika paljon pitkää pinnaa&jaksamista. Saatiin tädin kanssa pientä esimakua viikonloppuna.
Ihminen, joka uskaltaa sanoa oman mielipiteensä suoraan, on hirviö. ONHAN? Oikeat ihmiset ovat hiljaa, kun kysytään ja pelaavat sitten jälkipeliä, minkä ehtivät.
Onneksi minulla on sentään hirviökaveri eli täti.

Tämä mami tempas ja varas matkan koko perheelle etelän lämpöön. Ja lähtöpäivä ei mikä tahansa vaan 25.12. Joulusta tulee vähän erilainen, ihan tarkoituksella!
Olen aina ajatellut, etten ikinä haluaisi perinteisestä joulusta luopua, mutta never say... :-)
Suurin syy tähän ratkaisuun oli se, että hiihtolomalla ei päästä, koska oliolla onkin silloin työmatka Kapkaupunkiin... prkl.
Kohteena on yksi Kanarian saarista. Ei olla sillä saarella oltu ennen. En ole varsinaisesti kanariafani, mutta tuohon aikaa vuodesta ei vaihtoehtojakaan ole.
Sitä jaksaa paremmin, kun on mitä odottaa... Tämä on niin tarpeeseen meidän perheelle!

Vilkutuksia kaikille kovasti!

Tehis

Yhteistyössä