Itkettää ja pa**a olo!!!! ;(((((((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Alkuperäinen kirjoittaja riouska:
Onpa kurja tilanne sinulla.

Minusta kannattaa kuitenkin merkitä miehesi kolmannenkin lapsenne isäksi. Myöhemmin lapsi voi tuntea olonsa huonommaksi, jos hänen sisaruksillaan vain on isä.
Ei sinun tarvitse antaa alle 2-vuotiasta yön yli tapaamisiin ja vauvan tapaamiset saa hoidettua ihan vaan sinun kodissasi jo imetyksen yms. vuoksi.
Voit kysellä paikkakuntasi lastenvalvojalta noista tapaamisasioista. ja kannattaa varmaan ottaa yhteyttä sinne oikeusaputoimistoon.

Voimia. Syksyllä on varmaan jo helpompaa ja ensi vuonna olet vain tyytyväinen, että pääsit eroon moisesta lapsellisesta miehestä.

Just tuotakin olen miettinyt tuossa kolmannen lapsen isyysasiassa. Ei varmasti ole kovin kiva pienelle, kun ei muka ole isää ollenkaan vaikka taatusti onkin sama kuin sisaruksilla. Ja loppujen lopuksi haluaisin että lapsilla on sama sukunimi, niin ei kenellekään tule ulkopuolista oloa!
Olen jo NYT tyytyväinen, että pääsin tuosta lapsellista ukosta eroon, kun vain saisi kaikki käytännön asiat selviksi, raha-asiat erilleen ja tapaamiset rullaamaan, mutta sekään ei onnistu ennen kuin mies saa oman asunnon.
Vaikka jos ottaisi lapset nyt jo sinne tytön luokse, saisi tyttökin nähdä millaista se lapsiperhearki oikein on. Ei mitään ruusuillatanssimista aina =) Kiitos! Helpottaa kun saa täälläkin puhua!

exäsi vaikuttaa erittäin epäkypsältä ja yksinkertaselta juntilta, ei kukaan mies isolla M:LLÄ edes kehtais tuoda jotain 19v. tyttöystävää äitinsä ja omien lastensa äidin näytille, vaikuttaa vähän tyhmältä sun miehes,siinä mielessä olisin vaan iloinen että pääsisin mokomasta surkimuksesta eroon

:headwall:

vaikka alkuun tuntuu pahalta kaikki nii hetken päästä jo huomaat kuinka ihanaa elämä onkaan =) älä kuitenkaan vie lapselta isää, mikään ei ole lapsen vikaa ja siinä käyttäydyt itse tosi lapsellisesti. Ja jos miehesi haluaa niin hän voi kuitenkin vaatia isyyden tunnustamista joka tapauksessa ja luulen että niin tekeekin koska tietää että on lapsen isä hänellä oikeus lapseen. voimia ihana hirveesti :hug: olen itseki eronnut myös kun sain tietää 3vkoa ennen synnytystä että miehellä on toinen nainen :headwall:
mitä tuohon synnytysasiaan niin sulla on vielä vähän aikaa miettiä asiaa, kuitenkin jos ero on lopullinen niin ehkä sun ei kannata ottaa sitä exää mukaan synnytykseen,siellä pitää olla ihminen johon voi turvautua ja ketä voi halata ja kene kädestä pitää kiinni, ihminen keneen voit luottaa 100% minä en ainakaan pystyis ottamaan sun tilanteessa, synnytys on niin herkkä ja henkilökohtainen asia..

Otahan Harmis elatusjuttu vakavasti... Meillä ystäväperhe eros ja siellä mies junaili TYÖNANTAJAN kanssa palkkajutut niin ettei tarvii maksaa kuin 90 euroa YHTEENSÄ kolmesta lapsesta. (ne matkakorvaukset, niitä kun ei lasketa siihen elatuksen määrään!!!) Ja aina on mustamaalaamassa ex-vaimoaan jne... ja hänkin otti naikkosen (25v) on sentäs itte pian 40v...
Onneksi ystävä saa elatusrahaa sen n.120?/lapsi

Sinulle toivon paljon halauksia ja jaksamista!!

Jääprinsessa:
En tiedä luitko ketjua kokonaan, mutta en ole lapsilta isää viemässä vaan päinvastoin. Antaisin nähdä useammin kun isä vain ehtisi..
Usko pois, että kyllä mä olen iloinen että pääsin siitä eroon =) Vaikka alkuun olikin järkytys ja kuvittelin etten selviä tästä mitenkään..
Synnytykseen en tule melko varmasti exää ottamaan mukaan, korkeintaan JOS hän haluaa, voi odottaa käytävässä ja pestä vauvan sitten ja muuten osallistua siihen. Mutta sen eilisen viestin jälkeen on vähän vaikea kuvitella, että haluaisi tulla! Ei edes halunnut kolmatta lasta.. Niin, minähän tosiaan yksin hankkiuduin salaa raskaaksi..
Isyyden saa kyllä tunnustaa, ja hoitaa velvollisuutensa. Toivottavasti vain haluaisi tavata lasta!
Ja ero on kyllä lopullinen, exällä on jo uusi nainen, jonka kanssa vauva olisi hyvinkin toivottu eikä heillä vahinkoa käy, niin kuin eilen viestitti.. No eipä kyllä käynyt meilläkään vahinkoa!! On tainnut vaan katkeruuksissaan unohtaa sen..

On varmasti ollut sullakin kauheaa! Kun noin lähellä synnytystä saa tuollaista tietää.. Itse olen onnekas siinä mielessä, että synnytykseen oli eron tullessa aikaa nelisen kuukautta..

Nyt on taas se mielentila, että piru vieköön, laskekoon lastenvalvoja sen elarin määrän. Kuitenkin toi summa minkä sovittiin, laskettiin silloin kun exä oli muuttamassa yksin, omaan kotiin ja nyt kuitenkin onkin muuttanut uuden naisensa luo..

Parin tunnin päästä ollaankin menossa sinne lastenvalvojalle tekemään sopimukset. Mutta eikö se mene niin, että jos tekee määräaikaisen sopimuksen, esim 2 tai 3 vuodeksi, elatusavun määrä tarkistetaan sitten tuolloin??
Suoraan sanoen, en lähtis nyt taas laskettamaan sitä elatusavun määrää sen takia jos exä ottaa siitä herneen nenään ja päättääkin vaikka olla maksamatta sitä bensalaskua =/

Tyttö kulta. Lastesi elatusta sun pitää ajatella eikä jotain bensalaskua. Exäsi on tehnyt selväksi, että hän haluaa uuden elämänsä uuden tytön kanssa. Sun tehtäväsi on aloittaa oma elämäsi huolehtimalla itsestäsi ja lapsista. Siihen huolehtimiseen kuuluu teidän pärjääminen, ei miehen.

Älä nyt harmis ala kynnysmatoksi. Ei ilkeillä tarvitse mutta pidä puolesi!

Samaa mieltä ylemmän kanssa. Pidä puolesi ja ajattele lapsia. Exs tuntuu olevan niin sika että keksii kyllä syyn olla maksamatta bensalaskua jos niikseen tulee. Tärkeintä on että sinä ja lapset pärjäätte :)

Uskomatonta että tollanen ukko on heti tekemässä muksua toisen kanssa. Ei se uus typykkä taida olla mikään järjenjättiläinen jos tollasen miehen kans rupee lasta tekee.. On kohta sekin yksinhuoltaja ja eksälläs taas uus nainen. Pidä puoles, et saa elareita enempää ku ansaitset ja mikä on kohtuullista. Et oo ketään ryöstämässä :)

Ja vielä sellainen huomautus, että jos nyt teet jonkin määräaikaisen sopimuksen, ehtii exäsi ja sen hetkinen tipu kyllä muuttaa elämäntilannetta se verran, ettei maksu ainakaan korotu.

Ja kuten ylläoleva sanoo, et todellakaan ole ryöstämässä ketään!

joo, ja kannattaa mainita että miehes asuu toisen kanssa. Silloin se toinen osapuoli tuo rahaa taloon ja miehesi on velvollinen maksamaan elatusta isomman määrän, koska se uusi neitokainen saa tiettävästi tuloja kans. Ex-miehes ei näin ollen vastaa yksin asunnon vuokrasta ja ruuasta ;) Narsistiset miehet voivat ja osaavat kauniisti manipuloida ex-tyttöystäviään/vaimojaan ihan kunnolla... nähty on. Liian kiltiksi ei koskaan erotilanteessa saa ryhtyä.Kyse on kuitenkin lasten tulevaisuudesta!!!!

Nyt on lastenvalvojalla käyty...ja yksin.. Ehkä oli parempikin näin niin sain puhuttua lastenvalvojan kanssa rauhassa ja vapautuneesti! En sitten tiedä miksei exä tullut, mun isovanhemmat oli nimittäin nähneet sen työauton parkissa kun olivat tänne tullessaan siitä ohi ajaneet..
Laski sitten sen elatusavun määrän, 130-135? olis exän osuus. Varsinaisen laskukaavan mukaan summaksi tuli 127?, mutta indeksikorotuksen ja muutenkin pienen määrän takia meinasi että tuo 135? / lapsi olisi hyvä. Ja todellakin kerroin että muutti uuden naisensa luokse. Lastenvalvojakin meinasi, ettei tuo tule kestämään ja ihmetteli vähän.. Ja laskikin sitten exän kulut sen mukaan mitä ne olisivat jos asuisi yksin =)
Oli kyllä tosi mukava lastenvalvoja, ja meinasi että mä tarvitsen nyt paljon tukea kun on 2 pientä lasta ja vauva vielä mahassa. En nyt ole ajatellut, että menisin mihinkään juttelemaan, tämä kyllä riittää ainakin toistaiseksi että saa neuvolassa ja täällä purkaa ja sukulaisten ja ystävien kanssa puhuttua asioista.
Exä saa mennä ensi maanantaina sinne yksin, ja heinäkuun puolessa välissä olisi tarkoitus mennä vielä yhdessä.

Ja jos tosiaan tuo uus nainen on nyt raskaana, niin ei voi muuta sanoa kuin että voi tyttöraukkaa mihin on itsensä laittanut!! Sillä saattaa olla täysin samanlainen elämä exän kanssa edessä kuin mulla oli ja kohta se huomaa olevansa yksinhuoltaja.. Ihmettelen kyllä tosiaan, jos näin on, että mitähän se muija oikein ajattelee? Jos mun poikaystävä on jättänyt lastensa äidin tosta vaan silloin kun on kolmas lapsi vielä mahassa, niin pelkäisin kyllä tosiaan että mulle kävis samalla tavalla..

se tyttö kuvittelee omassa naiiviudessaan olevansa erilainen kuin sinä. Erilainen siinä mielessä, että exäsi välittää hänestä (ihan varmasti) enemmän, kuin sinusta, eikä tekisi koskaan hänelle ja heidän (mahdollisesti) tulevalle lapselleen samalla lailla.

Toivottavasti exäsi ei ole niin juntti että vielä rikkoo perheitä omalla tyhmyydellään, vaan oikeasti ottaa vastuun myös siitä (mahdollisesti) uudesta lapsesta jonka tekee tytön kanssa.

Mua suorastaan vituttaa sun puolesta! jos meille tulee miehen kanssa joskus ero, toivon totisesti, ettei hän käyttäydy tuolla tavoin.

Seurasin kyllä miehen ja hänen ex-vaimonsa eroa ja mies hoiti sen erittäin hyvin.
Mies halusi erota, joten miehessä oli kuitenkin sen verran miestä, että yritti saada vaimollensa kuitenkin mahdollisimman hyvät oltavat eron jälkeen, vaikkei heillä lapsia olekaan.
Kunnioitettavaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten ihminen muuttuu.

Kiinnostaa, että minkä takia se exäsi ei saapunut lastenvalvojan luokse? sillähän hän vain vaikeuttaa omia mahdollisuuksiaan jne, kun ei pidä alkuunkaan sovituista asioista kiinni.

Eiköhän se johonkin töihin vetoa, joita tuskin siis oli. Kun sanoi mulle yksi päivä, että käy sä tekemässä ne sopimukset ja hän käy laittamassa nimen alle myöhemmin. Saa nähdä mitä se keksii kun kuulee että lasketutin elatusavun määrän.. =/ Paskaa varmaan sataa taas niskaan..
Varmasti tyttö luulee olevansa erilainen, samalla tavallahan me oltiin onnellisia silloin kun oltiin vasta alettu seurustelemaan.. No, joka tapauksessa toivon ettei se tyttö tekisi samaa virhettä kuin minä (eli liian aikasin lasta miehen kanssa jota ei oikeasti tunne kunnolla), ja jos tekee niin että exä olisi sen verran fiksumpi ja olisi parempi isä tälle uudelle lapselleen kuin meidän yhteisille on ollut!

No nyt taas uusiin asioihin... Mentiin sitten lasten kanssa exän äidin luokse käymään, siellä olikin exän veli puolisonsa kanssa (joita en ole nähnyt eron jälkeen kertaakaan) ja meillä välit oli niinkuin ennenkin. Juteltiin ja naureskeltiin ihan normaalisti. Onneksi! He siitä sitten lähtivät, ja olin pojalle vaihtamassa vaippaa eteisessä kun yhtäkkiä ovi aukesi.. Exähän sieltä tuli uuden muijansa kanssa, eikä ollut äidilleen ilmoittanut mitään tulostaan.. Kyllä olis ollu valokuvan arvoinen exän ilme ku huomasi meidät =) Oli kyllä niin yllättynyt että.. Exä oli puhelimessa ja painui suoraan parvekkeelle mitään sanomatta (eikä myöskään uusi muija sanonut mitään muuta kuin lapsille moikkasi), minä vaihdoin pojalle vaipan loppuun ja kävin vessassa jolloin uusi muija oli sitten menny keittiöön ja lapset kävivät siellä välillä. Menin sitten lasten/makuuhuoneeseen johon exän äitikin tuli. Tämä uusi sitten istuskeli yksinään keittiössä, mitä nyt lapset kävivät siellä välillä ja exä puhui parvekeella puhelimeen ja me lasten mummon kanssa luetaan sängyllä lehtiä.. Jotenki alkoi koko tilanne naurattamaan, vaikka kiusallinen olikin. Uusi muija meni sitten parvekkeelle ja lapset myös, ja ilmeisesti leikkivät siellä sitten. Me luetaan edelleen lehtiä sängyllä, kun uusi muija kävelee keittiöön ja exä seuraa perässä eikä edes vilkaise makuuhuoneeseen. Ollaan siinä sitten vähän aikaa, kunnes alan huutelemaan lapsille että lähdetääs sitten kotiin että sanokaapa heippa. Exä ei siis sanonut koko aikana sanaakaan mulle =) Ei mitään lastenvalvojasta tai mistään muustakaan..
Tuntuuko muista samalta kuin minusta, pientä teinimeininkiä oikein? =) Huh huh!!

Sinä et ole tehnyt mitään väärää sillä, että elatusmaksut on laskettu. Päinvastoin, olet toiminut kuten erotilanteessa tuleekin. Ulkopuolisen on parempi laskea elatusmaksut.

Vaikka tulisi lastikaupalla sontaa exän (ja tipun) puolelta, niin ÄLÄ VASTAA NIIHIN VIESTEIHIN! Pistä vaikka puhelin kiinni, jos alkaa tuntua siltä, että sun pitäis puolustella itseäsi jotenkin. Ei sun tarvii. Ei tarvii selitellä yhtään tekoasi exälle enää ikinä. Lasten asioista joudutte keskustelemaan mutta tämä ei ole sellainen asia.

Ihan hyvä, että pystytte pitämään normaalit välit exän sukulaisiin. Lapsillekin turvallisempi olo, kun aikuiset ihmiset pystyy olemaan aikuisia. Sinä saat olla tekemisissä miehen suvun kanssa niin paljon kuin se vain sinulle (ja heille) sopii. Se ei oikeasti kuulu exälle, hän ei voi määrätä, kenen kanssa aikuiset ihmiset saavat leikkiä. Ja ne jotka nipottavat, ettei anoppi saa olla ex-miniän kanssa tekemisissä kun se loukkaa nykyistä, niin se on sitten vaan voi voi.

Sitäpaitsi, jos exäsi nyt syyttää, ettet ole toiminut niinkuin olette sopineet, niin entäs sitten? Ei hänkään ole ;).

Hyvä harmis, jaksuja eteenpäin ja hienoa kun jaksoit tänään lastenvalvojalla pitää puolesi!

oliko uus tyttö edes vaivautunut, kun olit siellä exän äitillä? :D

olisin kyllä halunnut olla kärpäsenä katossa.
No voipi olla, että hyvinkin pian alkaa kaivertamaan rakoa exäsi ja tytön suhteeseen se, että tulet hyvin toimeen exän äidin kanssa ;)
nykyinen tyttö rupee kenties marisemaan exällesi asiasta ja eihän sellaista valitusta kukaan jaksa kuulla!
eli pidä ihmeessä hyvät välit anoppiisi (tai ex-sellaiseen), sillä tarvitseehan tosiaan lapsetkin oman tutun mummonsa, vaikka vanhemmat eroavatkin!

Niin ja jatka tänne kirjoittelua, sillä minua ainakin kiinnostaa tietää, miten tämä tilanne etenee :)
Mukava nähdä, kuinka joku oikeesti pystyy olemaan kylmähermoinen tuollaisessa tilanteessa!

Kai se oli.. =) Yksin vaan istuskelee toisessa huoneessa, ja lapsille yritti esittää reipasta.. Jos he eivät sitä kestä että tullaan exän äidin kanssa hyvin toimeen, niin se on heidän ongelmansa. Jos mä olisin ollut se muija, niin olisin kyl jälkikäteen sanonut exälle et hittoako mua yksin jätät tollaseen tilanteeseen =)
Joo, en mä ala lapsilta sukulaisiaan viemään vaan eron takia. Jatketaan varmasti siellä käymistä niin kuin tähänkin asti, ja jos se tuo ongelmia exän ja tän uuden suhteeseen niin se on vaan voi voi =) Ei ole mun ongelma, exän asiat ei kuulu mulle, niin kuin ite on sanonut mulle monta kertaa.
Turhahan mun on tästä tilanteesta hermostua (saavat muut ihmiset hoitaa sen hermostumisen =) ). Pikemminkin naurattaa että mihin tää tilanne on oikein menny! Ensin exä sanoo, että haluaa että erotaan sovussa ja että pystytään olla väleissä lasten takia ja nyt tää onkin tälläistä.
Kattelin eilen jotain vanhoja valokuvia, niin mulla ei tullu minkäälaisia tunteita kun katoin exän kuvaa. Voiko ne tunteet muka kadota näin nopeasti? Vai onkohan niitä edes ollut pitkään aikaan tai koskaan? Vai onko tää vaan joku välivaihe?

Kai se oli.. =) Yksin vaan istuskelee toisessa huoneessa, ja lapsille yritti esittää reipasta.. Jos he eivät sitä kestä että tullaan exän äidin kanssa hyvin toimeen, niin se on heidän ongelmansa. Jos mä olisin ollut se muija, niin olisin kyl jälkikäteen sanonut exälle et hittoako mua yksin jätät tollaseen tilanteeseen =)
Joo, en mä ala lapsilta sukulaisiaan viemään vaan eron takia. Jatketaan varmasti siellä käymistä niin kuin tähänkin asti, ja jos se tuo ongelmia exän ja tän uuden suhteeseen niin se on vaan voi voi =) Ei ole mun ongelma, exän asiat ei kuulu mulle, niin kuin ite on sanonut mulle monta kertaa.
Turhahan mun on tästä tilanteesta hermostua (saavat muut ihmiset hoitaa sen hermostumisen =) ). Pikemminkin naurattaa että mihin tää tilanne on oikein menny! Ensin exä sanoo, että haluaa että erotaan sovussa ja että pystytään olla väleissä lasten takia ja nyt tää onkin tälläistä.
Kattelin eilen jotain vanhoja valokuvia, niin mulla ei tullu minkäälaisia tunteita kun katoin exän kuvaa. Voiko ne tunteet muka kadota näin nopeasti? Vai onkohan niitä edes ollut pitkään aikaan tai koskaan? Vai onko tää vaan joku välivaihe?

Tiedätkö kun sun kirjoituksia olen lukenut niin yhtään ihmettele, että tunteesi exää kohtaan ovat kadonneet noinkin nopeaa...=)

Siis uskomaton ex sulla...mutta toisaalta voiko muunlaista köytöstä odottaa 23-vuotiaalta,...taitaa mennä vuosia ennen kun voi itseään kutsua aikuiseksi ja ylipäätään vanhemmaksi. Toki ei voi yleistää...mutta on aika hurjaa, että ylipäätään noin nuorena olette tehneet lapsia, kun ajattelee, että mies vasta 23 ja jo kolmen lapsen isä...nuorena on isäksi tullut...

Nuori ja tyhmä kun on ollut, niin on tullu tuon miehen kanssa tehtyä lapset. Vaikka oli kyllä silloin täysin erilainen! Se oli vielä oma itsensä vähän aikaa eron jälkeen, mutta sitten tulikin toi järkyttävä muutos.. Varmaan toi uus muija vaikuttanu..
Mä olin 21-vuotias ku saatiin ensimmäinen lapsi, ja tehtiin sitten lapset putkeen.. Toisaalta harmittaa, että on tuon kanssa lapsia tehnyt kun olisin halunnut ne sellaisen miehen kanssa jonka kanssa olen loppuikäni. Mutta eihän sitä voi tulevaisuutta ennustaa. Kuitenkin olen todella onnellinen lapsista! Ne on varmaan se syy mikä pitää mut järjissäni =)

Ei sitä tosiaan oo kristallipalloa mistä tulevaisuutta ennustaa. En usko et sinäkään ap olisit ensimmäistä lasta odottaessasi ajatellut tulevaisuuden olevan tälläistä.

Kovin fiksulta ajatuksesi tuntuvat, uskomattoman kylmäpäinen olet, itse olisin varmaan jo kirveen kanssa heilunut...

Tsemppiä!

Ihmeellistä käytöstä lastenvalvojalta! Ihanko oikeesti kommentoi miehesi tekemisiä sinulle tuohon sävyyn? Todella törkeää käytöstä viranomaiselta. Kyllä heidän sentään pitäisi olla asiallisia, vaikka sinä ja miehesi ette olekaan.

kyllä se mies vielä tulee kotiin itkemään. Sun täytyy sit vaan pysyä kovana. Kiva anoppi sulla onneksi. Tainnut mies parka seota. Voi ottaa miehellä koville kun vauva syntyy ja ei pääse synnytykseen ja vauva arkeen osallistumaan. Nauti raskaudesta ja kesästä.

Oon tätä ketjua seurannu muutaman päivän ja täytyy kyllä nostaa hattua sulle! Ihmeen hyvin oot jaksanut ja hyvä, että sulla on hyvät tukijoukot ja tuutte toimeen myös exän sukulaisten kanssa. =) Toivotaan, ettei se ex ala turhasta rähinöimään, jos ei kerran edes sinne lastenvalvojalle vaivautunut. :hug:

Kyllä se lastenvalvoja oli ihan asiallinen. Mä en haukkunut sille miestä eikä sekään nyt mun mielestä mitenkään pahasti niitä exän tekosia kommentoinut.. Kunhan sanoi vaan että aika nopeeta toimintaa ja että yleensä tuollaiset ei kovin kauan kestä. Mutta yhdessä oltiin sitä mieltä että eihän sitä tietysti tiedä vaikka kestäisikin.
Sitä vaan mietin, että exähän sanoi silloin taannoin että lastenvalvoja oli sanonut ettei hänen tarvitse alkaa maksaa elatusmaksua ennen kuin saa omat raha-asiansa kuntoon (ettei tarvitsi itse olla ilman ruokaa elatusavun takia..) niin nyt lastenvalvoja sanoi minulle, että exän pitäisi alkaa maksamaan niitä mahdollisimman pian, kun sitten tulee sitä takautuvaa maksua muuten niin paljon..

Ei kyllä uskoisi että tämä tarina on mun omasta elämästä! Mun elämässä kun ei oo oikein ikinä ollut mitään erikoisia tapahtumia, mutta nyt niitä kyllä riittää..

Kiitos kaikille tuesta!! =)