Itkettää ja pa**a olo!!!! ;(((((((

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Etäisyyttä tässä kaivataankin, mutta ei ihan vielä pysty pitämään sitä kun on nää raha-asiat selvinä. Pankkiin pääsen hoitamaan asiat lopullisesti varmaan ensi viikon aikana, sitten ei olekaan enää kuin toi yksi vaivanen bensalasku.
En tiedä mitä se exä tarkoitti sillä että saan miettiä itse asiani.. Lasten suhteenko? Etten saa omaa aikaa?
Omaa aikaa en ole exän avustuksella saanut muutenkaan kovin usein näiden 4 vuoden aikana, kun meillä lapsia on ollut. Enkä nytkään sen takia halua lapsia isälleen antaa, vaan ainoastaan lasten takia. Sen oman ajan saan ihan muuten, mulla on paljon ihmisiä ympärillä jotka ottavat lapset ihan mielellään. Ex-anoppi ei kylläkään kuulu tähän piiriin, vaikka varmasti joskus lähtisikin lasten kanssa pariksi tunniksi ulos..
 
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Uskomattomalla tavalla olet pysynyt järjissäsi!Jäi muutama sivu välistä,koska sulla on la ja minkä ikäinen itse olet?Ja kaksi muuta lasta?Älyttömän pahaolo sinun puolestasi,ei voi ymmärtää kuinka typerä mies on kun haluaa sinut ja lapset pois elämästään:( Voimia kauheasti sinulle ja lapsille..

Olen 25-vuotias ja laskettu aika on 14.8. Ja 2- ja 4-vuotiaat lapset. Mies on ollut typerä jo silloin suhteemme aikana, hyvin vähän oli minun ja lasten kanssa. Tai edes keskenään lasten kanssa :( Että kyllä tää ero oli varmasti ulkopuolisten silmissä ihan odotettavissa, ja ite olenkin nyt tyytyväinen tähän ratkaisuun. Ainoa mikä vaivaa on nämä exän temppuilut.
 
No siis ei se elämä exälläs tuu onnistumaan sen uuden teinitytön kanssa, se kuulostaa ihan naurettavalta. Sano mun sanoneen, ettei pitkään mene kun niiden juttu on ohi ja se on sun ovellas itkemässä. Mut oli miten oli, hyvä et oot päässy siitä paskakasasta eroon.
Nyt vaan asiat kuntoon ja uutta miestä kattelemaan. Kyllä se onni vielä löytyy sinullekin, ja sekös exää vituttaa...
 
Ex-anoppi ei ota mitään kantaa tähän meidän eroon. Eikä varmasti tiedä edes näistä miten poikansa nykyisin käyttäytyy minua kohtaan. Ihan hyvät välit meillä on kuitenkin hänen kanssaan.
Lapset on ollut ilman meitä ex-anopilla käymässä varmaan vain 2 kertaa elämänsä aikana (nuorempi vain kerran). Mutta sekin selittyy sillä, että hänellä itsellään on 6-vuotias tytär joka ainakin aiemmin on ollut kovin mustasukkainen äidistään. On vähän hemmottelua ilmassa tyttären suhteen..
 
Hyvä hyvä Harmis, älä ala sen exän peleihin. Sä olet kyl fiksun oloinen ;)
Ja itte se ex siitä tulee kärsimään ku ei näe lapsiaan, toki vaikuttaa lapsiinkin mutta sä olet sentään pysyvä, rauhallinen,. luotettava ja oma paikalla oleva äiti lapsilles.

Kaikkea hyvää sulle ja lapsilles, toivotaan että tulee lämmin syksy niin saatte lasten kanssa rauhassa tutustua vauvaan ja ulkoilla yhdessä :) Onpa ainakin yks murhe sulla vähemmän-se ex. Ei tarvi kerätä kenenkään sukkia tai muita vaatteita, eikä tehdä ruokaa (varsnkaan sitä mistä ei ite tykkää kjäh), kuullostaa siis aika hyvältä :) Tsemppiä loppuraskauteen myös!
 
Exä teki sen eilen hyvin selväksi viestillä että mun on häneltä turha pyytää apua. Ja että on lasten kanssa vauvan synnyttyäkin saman verran kuin nyt.
Luultavasti äitini tulee synnytykseen mukaan, toinen vaihtoehto on siskoni,mutta hänellä on pieni lapsi ja mies paljon töissä. Eli yksin en kuitenkaan joudu mennä =) Lapset menevät sitten omien isovanhempieni luokse siksi ajaksi. He ovatkin olleet aivan korvaamattomia nyt, lainasivat rahaa ja autoaan, vievät lapsia ulos ja vahtivat heitä jos mun täytyy päästä asioille.
 
Luin nyt koko ketjun eka kertaa ja olen ihan ihmeissäni, miten voit olla noin tyynen tuntuinen. Mulla meinasi hajota pää jo tätä lukiessa. Sun ex-miehesi pitäisi kyllä ehdottomasti nähdä tämä ketju, näkisi vielä lisää mitä oikein tuli heitettyä pois.
Kovasti tsemppiä! :)
 
Tallennapa puhelimen viestipohjiin tällainen viesti: "Jos sinulla on asiaa, ole hyvä ja soita. En keskustele kanssasi tekstiviestein."

Tuo on sitten nopea ja helppo vastaus mihin tahansa viestiin. Voi olla että säästyt monilta haukuilta ja syytöksiltä, jos hän ei uskalla niitä päin naamaa sanoa...

Ja jos hän 'uhkailee' jättämällä lasten tapaamiset väliin, vastaa tyynesti: -Tämä asia ei kuulu minulle. Ole hyvä ja sovi asiasta lastesi kanssa.
 
Kävisin lastenvalvojan luona uudestaan ja selittäisin tilanteen ja kertoisin ettei nämä yhteydenotot tee hyvää. Exälle ilmoittaisin et bensalaskut heti maksuun tai auto menee heti myyntiin. Raha asiat heti selväksi. Exälle tekisin myös aivan selväksi et lapsilla kiristäminen ei onnistu. Ilmoittaisin et päämääränä on etsiä lapsille uusi isä ja sen jälkeen muutto toiselle paikkakunnalle et voi aivan rauhassa elää omaa elämäänsä. Musta ei ole lasten etu et olet tällä hetkellä yhteyksissä heidän isäänsä vaan pitkä tauko on tosiaan tarpeen. Exän täytyy saada pää kuntoon ennenkuin tapaa lapsiaan tai pitää yhteyttä. Tosta kuviosta kärsii lapset varmasti. Ei voi tollaista miestä olla olemassa ja nyxän huorittelut on ihan ala arvoisia ja en kuuntelisi hetkeäkään.
 
Kyllä sinä ap hyvin tästä selviät! vaikutat vahvalta ja positiiviseltä ihmiseltä.
Luulen että kun ex:llä alkaa sen tyttösen kanssa mennä huonosti niin se on parin kuukauden päästä sun oven takana kerjäämässä et ottaisit sen takas, mutta muista silloin kaikki nämä paska temput mitä hän on sinulle tehnyt, tulee aika kun ex:s huomaa mitä menetti tai uus potkii sen pihalle, ja se tahtoo takas,
ei tietenkään aina käy nuin mutta usein kuitenkin kun uus suhde ei toimikkaan tai hän huomaa et samat ongelmat on uudenkin naisen kanssa niin alkaa vanha suola janottamaan.
 
Enpä sitten pystyny pitämään sitä eilistä lupaustani, etten lähde viestittelemään sen kanssa mitään. Ja kuvittelin että saisin edes tämän illan olla rauhassa.
Sain sitten viestin, että exä on tässä päivän mittaan miettiny asioita ja tullut siihen tulokseen ettei aio tulevaisuudessa ottaa lapsia ollenkaan joka toinen vkoloppu. Ja jutteli lv:n kanssa, joka oli sanonut ettei hän sitä päätä miten exän tulee lapsia nähdä. Kirjoittaa sitten uuden sopimuksen että sovimme sitten keskenämme koska lapsia tapaa ja ellein minulle sovi, luopuu tapaamisoikeudesta kokonaan :o Ja syy tähän on se, että on jo pitkään halunnut aloittaa uuden elämän ilman että joutuu kuuntelemaan mun valittamista ja luuli tosissaan että ero auttaa siihen mutta ei. Kurjaa että lapset joutuu kärsimään,mutta ei halua olla mun kanssa missään tekemisissä, edes lasten merkeissä. Eikä luota enää siihen, etten keksi mitään valittamisen aihetta. Ja tähänki asti homma on toiminut niin, että hetken jaksan olla ihmisiksi mutta sitten taas keksin jotain :laugh: Eilinen oli hänelle vika tikki ja on varma että olisin siitäkin keksiny jotain kun lasten olis pitäny mennä heille vkoloppuisin. Ja mun marinoista kärsii ulkopuolisetkin ja jos joku kysyy, niin hän ei edes tunne mua..

Mä en kyllä ymmärrä ollenkaan!! Mihinhän ne mun kirjoittamat viestit on menneet, ja mitkä viestit exä on saanut mun kirjoittamina?? Vai onko se niin sekaisin, että jos mä sanon että ulkona sataa vettä, niin sekin on valittamista?!??!

Juu ja sitten mä varmaan haluaisin olla vapaa ja varmaan tekee mieli juosta baareissa hulluna kun vauva syntyy kun siellä täytyy jo maha pystyssä juosta :o
Tosiaan, kävin tasan kerran maha pystyssä baarissa ennen juhannusta, koska en ole baareissa tai missään muuallakaan ollut juhlimassa pitkiin pitkiin aikoihin. Ja tosi juhlimista oli nytkin, kunhan istuin kavereiden kanssa siellä ja juttelin ja litkin vettä. Kai sitä nyt kerran saa käydä vielä ennenkuin vauva syntyy, silloin ei tule taas mentyä mihinkään pitkään aikaan. Enkä koskaan ole edes ollut mikään baari-ihminen. Kotona mielummin istuskelen kuin baarissa..

Ja heistä tää tuntuu kurjalta lapsia kohtaan (niin varmasti!! |O ) mutta mun olis pitäny vähän miettiä (miettiä mitä??). Hän elää nyt hyvässä suhteessa ja ei kaipaa vittu mitään muhun liittyvää. Ja se suhde tulee kestämään yli 5 vuotta.
Yksi esimerkki mun valituksista on kuulemma se kun eron jälkeen hakivat uuden kanssa lapset niin mun piti ihan perään soitella ja ulista (?!!?) kun lapset puhuu tästä uudesta.
Ulisin tosiaan ihan tästä. Tai sitten mainitsin sellaisesta, että kannattaako sitä uutta nyt jo tuoda lasten eteen kun eivät ymmärrä koko eroa vielä ollenkaan eikä tiedä kuinka kauan tuo uusi on kuvioissa. Ja että ei tiedä missä vika kun eivät minusta pahemmin puhu mitään.. (Niin miksihän eivät puhu minusta mitään..)
Ja minä kuulemma saan päättää yksin lasten asioista ihan rauhassa, koska hän ei aio keskustella minun kanssa enää mistään kun tämä asia on selvitetty. Ja hän on niin täynnä tätä mun paskaa! Ja hänellä on sellainen tunne et mulla on pakko olla joku kontakti häneen ja olen todistanut sen aika monesti ja kruunasin sen eilen aika lailla. Kun ensin minulla oli hirveä kiire saada nimi pois auton papereista ja sitten en suostunutkaan laittamaan nimeäni siihen. Ja että häntä ottaa päähän, että hänellä on MINUN kanssani yhteisiä lapsia.

Ja ei aio mennä isyyden tunnustamiseen. Tähän vastasin, että menet sitten isyystestiin koska sinähän et yhtä lasta jätä ulkopuoliseksi ja mieti nyt oikeasti lapsia. Tuohon sainkin vastaukseksi että minähän en määrää mitä hän tekee, eikä ole siihen tunnustamiseen menossa. Tuokin todistaa sen, ettei kovin paljon asioista tiedä :/

Kirjoitin sitten, että miettii miten haluaa lapsia tavata ja tekee lv:lla sopimuksen siitä. Koska hulluahan tuo on, että ei halua olla mun kanssa tekemisissä ollenkaan ja sitten haluaa sellaisen sopimuksen missä me sovitaan tapaamisista keskenämme.. Ja ehdotin, ettei oltaisi yhteyksissä vähään aikaan edes puhelimitse, ja ilmoittaisi vain jos haluaa tavata lapsia lähiaikoina. Vastaukseksi sain, että hän onkin odottanut että ehdotan tuota mutta hänen yhteydenottoaan saan odottaa kuukausia. Sen verran tarvitsee etäisyyttä.

Lisäksi kysyin jos veisin hänen täällä olevat tavaransa äitinsä luokse ja siihen vastasi, että senkun viet tavarat sinne muttei tosin takaa millainen vastaanotto mua siellä odottaa :o

Tuohon en enää vastannut mitään,mutta hetken päästä tuli taas viesti ( :headwall: ), että meni äsken sekaisin sanoissa, että yhteydenpito saa loppua kokonaan. Ja hän kertoo koska on sopimuksen kirjoittanut ja sovitaan sitten ajat lasten tapaamisista ja sen enempää hän ei minun kanssa keskustele..
Tekis nyt piru vieköön sellaisen sopimuksen, missä on KAIKKI ajat ja paikat sovittuna, niin ei tarvisi niistä keskustella. Tietäisi koska tulee hakemaan ja koska tuo takaisin. Eiköhän tuo nyt olisi helpompaa? Ainakin niin kauan kun noudattaa sitä sopimusta..
Ja lapset saan tästä lähin viedä pihalle (mitähän sekin hyödyttää?) ja aikoo poistaa mun numeron kokonaan. Millähän se sitten keskustelee noista lasten tapaamisista?

Ja minä olen kuulemma sanonut kaikille kuinka kusipää hän on. Vaikka todellisuudessa olen kertonut vain näistä exän tempauksista samalla tavalla sukulaisilleni ja ystävilleni kuin tässä ketjussa. Ja kaiken lisäksi jostain kumman syystä vielä yrittänyt puolustella exän tekoja ja käyttäytymistä.. Miksihän ihmeessä?? Että miksi hänen olisi pitänyt äidilleen valehdella kun se on jotain kysynyt. Eikä ollut kuulemma pahemmin tykännyt minun eilisestä toiminnasta.. Kummallista että on tähän asti pitänyt äitinsä ulkopuolella tästä asiasta, mutta nyt on sitten avautunut..

Taas ihmetteli miksi on viettänyt mun kanssa nuo 5 vuotta ja että minä olen tän tilanteen ajanut tähän niin elä nyt sen mukaan sitten. Ja häntä ottaa päähän ettei voi edes omia lapsia hakea niin ettei mua tarvitsisi katsella.. Minä olen hänelle se ongelma eikä lapset. Ja lapset tässä kärsii minun takiani. Ja hän on onnellinen, eikä minun tarvitse sitä murehtia :laugh:

Sitten laittoi, että täällä on työssäkäyviä ihmisiä, että anna olla nyt vaan että täällä saa nukuttua. Ja yhtäkään soittoa/viestiä ei minulta halua ja yhden viestin tulen häneltä saamaan mut sitten se jää siihen. Sääli sille ketä mut seuraavaksi saa..

Itehän se koko ajan vastaa joka viestiin, ja laittaa taas uutta mihin haluan kyllä oman kantani tuoda esille.. Olisi itse jättänyt kokonaan viestimättä tänään!! Tuohon vastasin vielä tuon minkä tohon ylle kirjoitin, noista sukulaisilleni kertomisista ja hänen puolustamisestaan, siihen vastasi että missä mahtaa olla vika kun ei mun sukulaiset enää edes moikkaa? No ei häntä kyllä kiinnosta, eikä hänen tarvii olla niidenkään kanssa missään tekemisissä.
Taitaa kyllä pahemman kerran harmittaa, jos mun sukulaiset eivät ole hänelle moikanneet. Olen kyllä jutellut tästäkin heidän kanssaan, ja kaikki ovat sanoneet että moikkaavat kyllä jos exän näkevät (vaikka mieli tekisikin pikemminki räkiä päälle..)

Tuli taas pitkä juttu, niinkuin on iltakin ollut taas pitkä :/
 
:hug: :heart: Sä et tarvitse ihmistä joka sun elämää hankaloittaa ja mieltäs pahoittaa. Ja jos hän kerran voi näinkin tunteettomasti toimia lapsiansa kohtaan niin mitä hänellä on heillekään tarjota? Pettymystä ja pahaa mieltä? Mun isä on ollut hyvä esimerkki tästä, jätti mun äidin kun olin pieni, ja aina nähdessään sattumalta lupasi tulla katsomaan ja lupasi tuoda sitä ja tätä tullessaan. Sama tarina vuodesta toiseen. Olen kasvanut ilman häntä ja vihaan ihmisiä jotka pettävät lupauksensa. Ja sisaruksia multa löytyy isän puolelta ainakin 4 eri naiselle (ja nää siis itse myöntänyt, huhu kertoo et enempikin ois). Lastenlapsiaankaan ei ole nähnyt kun on luvannut jo 6,5 vuotta tulla käymään. Oon sitten odotellut et toteutuuko. En usko että kukaan tarvitsee elämäänsä ihmisiä jotka aiheuttavat tahallisesti omilla tekemisillään ja tekemättä jättämisillään pahaa mieltä. Elämässä tulee monesti lokaa niskaan ilman samanlaisia läheisiäkin. Ehkä tyly mielipide mutta jonkinlainen arpi tästäkin jäänyt.
 
Pysy nyt kaukana. Mies ei selvästi halua tavata lapsia ja yrittää nyt pistää sinun piikkiisi tämän. Oma exä teki aikanaan samaa. Kun minä olin vittumainen ämmä niin sen takia hän ei voinut tavata lastaan ja sen takia oli minun syytäni, että lapsi kärsi? Eli ei mitään logiikkaa...

Ymmärrän, että on vaikeeta, mutta vaihda vaikka numero, hänen ei tarvitse sitä tietää ja ilmoita se uusi numero vain omille läheisillesi.

Anna koko ukon nyt hetki olla. Hoida ne raha-asiat kuntoon jotain toista kautta ja älä enää yritä väkisin vängätä lapsia hänelle. Ymmärrän miten vaikeeta, mutta lapsillasi on sinut. Nyt sinun on tärkeintä olla heille se ainoa rakastava vanhempi.
 
Viimeisen kerran, harmis, ÄLÄ keskustele exäsi kanssa kahden yhtään mistään, ÄLÄ viestittele, ÄLÄ vastaa, ÄLÄ ole tekemisissä suoraan hänen kanssaan. Hoida asiat lastenvalvojan kautta. Unohda, että tollanen tyyppi on edes olemassa. Vaadi isyyden selvitys lapsesi puolesta mutta sekin viranomaisten kautta. Ilmoita vain sen verran, että on tietty päivämäärä, johon mennessä tulee hakemaan ne tavaransa, muutoin annat ne pois, sille kuka sattuu huolimaan. Ei kai exäsi ole enää kirjoilla samassa asunnossa kanssasi? Eihän hänellä ole avaimia, kai vuokrasopimus (?) on vain sinun nimissäsi?

Toi kaikki kertoo, ettei exäsi ole ihan onnellinen, hän haluaa pitää sinut tietyn talutusnuoran päässä. Nyt hän odottaa, että matelet, että jokin yhteys välillänne säilyisi. Miksi hän muuten keksisi noin mielikuvituksellisia temppuja? Päivän on tätä mieltä, viestittelee mielinkielin ja sitten taas päinvastoin. Hanki itsellesi uusi puhelinnumero, jonka ilmoitat muille paitsi exälle. Sulje vanha numero.

Et tosiaan tarvitse elämääsi moista paskaa, joka kantaa kaikki lantakuormansa sun niskaan :hug:.
 
Ex:si kuulostaa todella lapselliselta. Yritä olla valittämättä, kyllä hänkin siitä joskus aikuistuu ja huomaa mokansa. Voimia raskauteen ja kyllä elämä paremmaksi muuttuu, kun pääsit typerästä ex:stä eroon.
 
Ensimmäiselle vieraalle, että siitä kiikastaa että haluaako TODELLA olla tapaamatta lapsiaan ja lasten vuoksi en tätä toivo!
Minä en nyt aio ottaa yhteyttä exään missään asioissa, katsotaan sitten missä vaiheessa hänestä kuuluu jotain. Veikkaan kyllä ettei kovin kauaa mene..
Maanantaina onkin aika lastenvalvojalle, saa siellä onneksi selvitettyä tätä asiaa ja isyyden selvityksen aion todellakin hoitaa sitä kautta.
Aion viedä ne exän tavarat äidillensä, ja myös selvitttää hänen kanssaan tämän asian. Kuulee sitten mitä hänelle on kerrottu ja mitä mieltä asioista on, katkaistaanko häneenkin välit kokonaan. Helppoa se ei tule olemaan, sillä asumme samassa talossa..
Vuokrasopimus on vain minun nimissäni, eikä ole avaimia enää ollut pitkään aikaan.
En nyt ihan heti lähtisi tohon puhelinnumero-jupakkaan (eiköhän se ole paremmin exän heiniä :kieh: ), koska kuitenkin toivon että tää tilanne tästä rauhoittuisi ja alkaisi tapaamaan lapsiaan minusta huolimatta usein.
Raha-asiathan me ollaan sössitty yhdessä jo moneen kertaan,minä olen antanut periksi tietyissä asioissa liian helposti ja suostunut kaiken maailman hömpötyksiin, mutta silti kannan vastuuni niistä. Ne asiat saadaan varmasti pankin kanssa ensi viikon aikana selviksi, ainoa ongelma on nyt tuo bensalasku. Exä sitä eilen vannoi että maksaa sen varmasti, niinkuin on aina maksanut laskunsa. Jos ei sitä kuitenkaan hoida, niin enköhän minä saa jotenkin sen maksettua, joten yksi pirun bensalasku ei minun raha-asioitani enää sotke! Eikä koko exä! Saa sotkea omansa ja uuden muijansa raha-asiat ihan rauhassa (koska luultavasti niin tulee käymään, ja kohta se muija on samassa tilanteessa kuin minä nyt)..
 

Similar threads

T
Viestiä
39
Luettu
617
T
T
Viestiä
67
Luettu
845
Aihe vapaa
The titityy
T
O
Viestiä
46
Luettu
980
H
V
Viestiä
12
Luettu
584
V

Yhteistyössä