Itkettää ja pa**a olo!!!! ;(((((((

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jätä se keskenkasvuinen ukko omaan rauhaan ja keskity arjen pyörittämiseen ja tulevaan vauvaan. Se sinun exä on halunnut saada sinun huomion, saada sinut mustasukkaiseksi, hermoilemaan ja tuntemaan itsesi arvottomaksi ja ilmeisesti onnistunut osittain. Älä ryhdy tuohon kissa ja hiiri -leikkiin. Älä näytä että sen touhut merkkaisi mitään sulle. Anna ukon örveltää ja tuhota oma maine ja elämä. Ja parempi vaan jos otat etäisyyttä häneen, et menetä mitään vaan saatat löytää jotain parempaa ja löydätkin, mielenrauhan.
 
No eipä tunnu exllä olevan kaikki palikat kohdallaan :headwall:
Yrittää selvästi vierittää huonon omatuntonsa sun niskoille ja näin ollen syyttää sua kaikesta mahdollisesta asiasta. mItähän potaskaa on syöttänyt nykyiselleen?? En ihmettele, jos on sanonut, että syy eroon on tuleva vauva, että oot jättänyt ehkäisyn salaa pois yms.. Ei kai kukaan täysjärkinen lyö hynttyitä yhteen miehen kanssa , joka jättää lapsensa ja raskaana olevan vaimonsa "syyttä" ja ala puuhailemaan sen kanssa lasta??!!
Olet tosi kypsästi ajatellut lastesi parasta ja niiden oikeutta molempiin vanhempiin :hug:
Mutta et voi miehesi puolesta enempää tehdä eli jos ex ei tajua lasten parasta ottaa huomioon, vaan itsekkäästi haluaa elää uutta elämää tekosyiden varjossa, niin sitten anna olla. Ole lapsillesi hyvä äiti, mitä varmasti oletkin ja kerää tukiverkko sukulaisista ympärille. Joskus on parempi olla kokonaan ilman isää kuin isä, jolle lapset ei loppujen lopuksi mitään merkinneetkään.
Joskus asia tulee miehellesi vastaan tavalla tai toisella, mutta sinun ei tarvitse olla silloinkaan tukena sille. Oman tiensä on valinnut, kulkekoot nyt sitä sitten. Paljon menettää, mutta syy ei ole sinun eikä lasten.
:hug:
 
Tosiaan olet sinä se fiksu aikuinen lapsillesi, exäsi on selvästi todella kysymätön (ollutkin). Sinä olet tärkein lapsillesi, muista se! Ja nin kuin monet jo kirjoittikin, et voi ajatella exäsi puolesta (että eikö todellakaan halua nähdä lapsiaan), päästä jo hänestä irti lapsiesikin vuoksi. Tulet luultavasti muutaman vuoden sisällä löytämään jonkun fiksun *aikuisen* miehen joka ymmärtää arvosi.
Ja exäsi tosiaan tekee tuon kaiken koska hänellä ei oikeasti ole niin hyvä olla kuin uskottelee, eikä halua että sinullakaan on hyvä, muista aina se kun hän keksii uusia tempauksia. Minäkin lähtisin tuohon että KAIKKI kommunikointi lv:n kautta, silloin mikään ei voi jäädä epäselväksi tai väittää jälkikäteen puuta kiveksi. Voimia sinulle, ensi vuonna kaikki tuntuu jo helpommalta!
 
Ihan kun sä puhuisit mun eksästä :o Luojan kiitos tajusin ajoissa ja en pitänyt lasta hänelle. Juuri tuon takia mitä olet kertonut, hän olisi varmasti tehnyt asiat yhtä vaikeiksi. Jaksamista!!
 
jos hän noin haluaa sinulle kostaa niin pidä varasi ettei hän tee lapsillesi mitään.... Nehän ovat sinulle kaikkein rakkaimmat.
Älä edes vastaa hänen viestehin. Ellei ne koske lv:n kanssa sovittua lasten tapaamista kyseisenä päivänä. Hoida tästä lähtien kaikki lastenvalvojan kautta.
 
Sitä minäkin mietin, jos kirjoittelee mutten usko enää tähän. Silloin toissailtana kun olin jo aivan varma tästä ja soitin exälle heti yhden viestin jälkeen, tää uus vastasi ja sanoi ettei exä ole tavoitettavissa. Exä kuitenkin soitti hetken päästä takaisin, ja sain kyllä sen käsityksen että oli itse ne viestit kirjoittanut.
Äsken soi taas ovikello yllättäen. Exähän se siellä taas, tuli hakemaan ne loput kamansa täältä, ja TAAS ilman että ilmoitti etukäteen! Ärsyttävää!!
Laitoinkin asuntopaperit vetämään, jos pääsisi muuttamaan tuonne 5 km päähän, jossa vanhempani asuvat. Pääsee tästä ex-anopin talosta pois!

 
Kahlasin juuri koko ketjun läpi.

Kaikki sujui siis aluksi hyvin,mutta onkohan tuossa käynyt niin,että kun sinä haluat selvittää keskeneräiset asiat kuntoon hänen kanssaan,on yhteydenpitonne ollut eronneeksi pariksi lopulta liiankin tiivistä?
En katsonut tarkkaan,milloin kirjoittelit tänne joten..
Mutta olen samaa mieltä,että nyt täysi etäisyys exään ja asiat muuta kautta kuntoon!
Kunhan viralliset paperit on kunnossa,ei teidän tarvitse olla tekemisissä kun lasten tapaamisten takia.Nyt vaan täysi hiljaisuus koko jutusta kunnes suurin pöly laskeutuu!!

Kiinnitin huomiota kommenttiisi,että kun hän haki lapset,soitit hänen peräänsä?(En muista olikohan se ensi päivinä vai kuukauden päästä erosta).Älä soita vaan sano asiasi jatkossa kasvotusten.Hän saattaa tosiaan kokea sinun kyttäävän häntä,vaikket sitä tekisikään

Mutta hattua nostan sinulle enivei,pärjäät varmasti hyvin yksinkin!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Sitä minäkin mietin, jos kirjoittelee mutten usko enää tähän. Silloin toissailtana kun olin jo aivan varma tästä ja soitin exälle heti yhden viestin jälkeen, tää uus vastasi ja sanoi ettei exä ole tavoitettavissa. Exä kuitenkin soitti hetken päästä takaisin, ja sain kyllä sen käsityksen että oli itse ne viestit kirjoittanut.
Äsken soi taas ovikello yllättäen. Exähän se siellä taas, tuli hakemaan ne loput kamansa täältä, ja TAAS ilman että ilmoitti etukäteen! Ärsyttävää!!
Laitoinkin asuntopaperit vetämään, jos pääsisi muuttamaan tuonne 5 km päähän, jossa vanhempani asuvat. Pääsee tästä ex-anopin talosta pois!
Tämä nyt vaikuttaa siltä, että ex haluaa nykyisen muijansa edessä esittää, että sinussa on kaikki vika ja laittaa sen takia välillä ihan perättömiäkin juttuja sinusta. esim. että kyttäät etkä päästä irti jne..
Ja sitten kun olette kasvotusten, haluaa sopia asiat ja tavata lapsia, mutta nykyisen aikana ei voi näin tehdä, koska sitten alkaa nykyinen ihmetellä teidän eron oikeaa syytä.
Munaton pelle joka tapauksessa. Jos ei osaa laittaa lapsia etusijalle elämässään ja ei ajattele niiden parasta, ei ansaitse kyllä vuoden isä titteliä, saati isä titteliä ollenkaan.

 

Isyyden vahvistamisen kautta vahvistetaan isän elatusvelvollisuus, perintöoikeus puolin ja toisin sekä isän tapaamisoikeus. Mitään päätösvaltaa isyyden vahvostaminen ei isälle anna.

Mikäli yhteishuollosta ei tehdä kirjallista, vanhempien keskinäistä huoltosopimusta, jonka sosiaaliviranomainen vahvistaa, jää lapsen yksinhuolto sinulle. Tällöin päätät yksin mm. lapsen nimestä, vaikka isyys olisikin vahvistettu.

Isyyden vahvistamatta jättäminen on kyseenalaista lapsen edun kannalta, ja isällä o oikeus laittaa isyysasia joka tapauksessa vireille ensin lastenvalvojalla ja mahdollisen maistraatin kielteisen vahvistamispäätöksen jälkeen myös käräjillä.
 
Nyt pääsin vasta tänne, kun ei ollut nettiä käytössä vähään aikaan.

Eli nyt on pankissa asiat selvät, molemmilla on omat lainansa. Auton paperiin laitoin nimeni, eli auto ei ole enää nimissäni. Exä jo yhdessä vaiheessa ilmoitti, että minun olisi pitänyt maksaa se rästissä oleva autonlyhennys kun MINÄ olen sen mokannut. Kun en suostunut tähän, sanoi ettei maksa bensalaskua. Eli tosi luotettava tyyppi onkin. Minä sitten alennuin hänen tasolleen (ainakin melkein) ja uhkasin että ellei maksa bensalaskua niin minä perin häneltä kolmen kuukauden elatusmaksut, joilla saan sen laskun maksettua. Johan alkoi lyyti kirjoittaa, ja ex sanoi maksavansa laskun ellen minä peri elatusmaksuja. Tähän suostuin ja katsotaan nyt mahtaako pitää sanansa.

Lapsia ei aio nyt tavata, ainakaan vähään aikaan, omien sanojensa mukaan. Ilmoittaa sitten kun on valmis. Eli tuskin koskaan! =(
Exän äidin kanssa puhuin nyt tänään, ja kysyin tuosta kun exä sanoi ettei takaa millainen vastaanotto siellä on. Erittäin hyvä ja lämmin vastaanotto olikin, ihan niin kuin ennenkin!! Ja sanoi vaan, että mehän ei olla toisillemme tehty mitään niin miksi meidän pitäisi olla riidoissa ja kulkea täällä nokat pystyssä. Ja että exän ja minun välit ei hänelle kuulu, eikä hän ota kantaa niihin asioihin. Että lapseni ovat kuitenkin hänen lapsenlapsiaan! =) Sanoin vaan, että mahtaakohan exää häiritä noin paljon että me ollaan väleissä, että yrittää jotain temppuja. Vastasi vain, että saattaa olla näin.
Exä ja tuo uusi nainen on muuten menneet kihloihin.. Huomasin vaan sormuksen pankissa, johon muuten tuli mukaan tämä uus. Johan ne onkin seurustellu varmaan 3 kk ja tunteneet nelisen kuukautta.. Mutta aivan sama minulle, mitä exä tekee. Eipä ole enää minun päänsärkyni, onneksi! =)

KOTITONTULLE: Kyllä se oli exä joka loppujen lopuksi otti minuun jatkuvasti yhteyttä ja valitti milloin mistäkin asiasta. Ite olin jo monet kerrat päättänyt etten ota yhteyttä, ja odotan vain että exä ilmoittaa miten ottaa lapsia. Tätä ei sitten loppujen lopuksi tapahtunut kovin usein, vaan yleensä otti yhteyttä haukkuakseen minua milloin mistäkin asiasta..

Sitten siihen parhaaseen uutiseen.. Mä olen tavannu aivan uskomattoman ihanan miehen, jota ei häiritse lapset tai se, että olen vielä raskaana. Alussahan tää juttu on, mutta tiedä vielä mitä siitä saattaa seurata =)))
 
Kiva, että sulle kuuluu parempaa ja anoppiinkin välit kunnossa. Meinaan, että jos lapset saisivat tavata edes mummoaan, kun isää ei kiinnosta. En voi ymmärtää tuota exääsi, en mitenkään. Millainen mies ei halua tavata lapsiaan... Oma mieheni itse halusi aikoinaan erota exästään, mutta oli silti aivan hajalla, kun ei enää lastensa kanssa voinut elää.
 
Täytyy sanoa että on sulla viisas ex-anoppi :) En minäkään hänenä sekaantuisi teidän riitoihin. (sitä et varmasti edellyttänytkään häneltä ) Mutta kiva kun lapsilla on vielä mummola minne mennä. Ja onnea tulevaan suhteeseen tai ystävyyssuhteeseen. Katso nyt ensin se synnytys
 
Kiva kuulla että on asiat selvillä. Surullista lasten kannalta, että isä on tollanen liero, mutta äkkiäkös ne tollasen unhoittaa. Ja onnea sulle harmis uudesta tuttavuudesta, muistakaa vaan edetä rauhallisesti. Kaikkea hyvää. Onnea sä oot ansainnu sylikaupalla! :)
 
On kyllä tapahtunut vähän liianki paljon viime aikoina. Ei uskois että tää on mun elämästä, pikemminki kuin jostain paremmastakin saippuasarjasta! Mutta jos tämä nyt sitten vihdoinkin rauhoittuisi..
Mä yritän edelleen toivoa että exä tajuisi ajoissa mitä on menettämässä jos ei lapsiaan tapaa. Taidan mäkin olla nyt paljon rennompi, kun käytän mä-muotoa minän sijasta =) Kireenä sitä varmaan käyttää ennemmin kirjakieltä..
Tänään oli tytön nimpparit, niin juteltiin ex-anopin kanssa ihan kunnolla näistä viime aikaisista asioista. Se oli ihan ihmeissään kun kerroin sille exän viestistä, ettei takaa mikä minua siellä odottaa. Ihmetteli vain! Ja tuli puheeksi joulu, sanoin että ellei exä ota lapsia jouluna niin me tullaan sitten heillä käymään jouluna jossain välissä. Siihen vastas vaan jotain tuosta, että yleensä menee niin et lapset on isällä joka 2 vkoloppu. Kerroin sitten että ollaan tehty sopimus tosta joka 2. vkolopusta, mutta exä on menossa tekemään uuden sopimuksen että sovimme keskenään milloin tapaa lapsia. Ja lisäsin vielä että kuitenki useesti on sanonut ettei aio olla mun kanssa tekemisissä edes lasten asioissa. Meni siinä vaiheessa exän äiti hiljaiseksi, ei varmasti ollut tietoinen poikansa puuhista. Eli mun on tästä lähtien turha ottaa exän tuon suuntaisia puheita vakavasti, ettei oltais tervetulleita lasten isoäidille!
Jos exä ei muuta mielipidettään noista tapaamisista, niin sillehän sitten ei mitään voi. Ajattelen että parempi elää ilman isää kuin isän kanssa joka ei oikeasti tahdokaan sitä. Ja nyt on kuvioissa paljon parempi miehen mallikin.. =)
 

Similar threads

T
Viestiä
39
Luettu
617
T
T
Viestiä
67
Luettu
845
Aihe vapaa
The titityy
T
O
Viestiä
46
Luettu
980
H
V
Viestiä
12
Luettu
584
V

Yhteistyössä