Itkettää ja pa**a olo!!!! ;(((((((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En viitsi aloittaa taas uutta ketjua joten kirjoitan tähän..

Tappeluksi meni taas! Mä en kertakaikkiaan kestä enää!!! Exä ilmoitti tänään, että oli katkaissut nettiliittymän (joka oli sen nimissä), mä kun kuvittelin että sen vois vain muuttaa mun nimiin mutta ei. En siitä sitten alkanu valittamaan mitään niinkuin en mistään muustakaan. Loppujen lopuksi sain vaan paskaa TAAS kerran niskaani, että mä utelen koko ajan ja ettei hänen asiat kuulu mulle ja hoitaa kaiken kyllä ite. Helvetti kun hoitaisikin, mutta kun kaikki tuntuu kestävän ja kestävän!! Exä nimellä olevaa postia (mm. palkkakuitti) tulee vielä tänne, luulisi että senkin olisi saanut jo ilmoitettua töihin mutta ei. Sanoin vain että jos asuu uuden muijansa luona lopullisesti, niin ilmoittelee uuden osoitteensa joka paikkaan ja jos taas hakee asuntoa edelleen niin sen ilmoittelun voi tehdä myöhemmin niin ei tarvii koko ajan joka paikkaan soitella. Ja tämä oli sitten utelua! Ja että hän on kyllä miljoona kertaa sanonut että asuu nyt tuon uuden muijansa kanssa.. Kas kun mä en ole sitä kuullut kertaakaan! Ja että ei ymmärrä mitä mun nimi auton sopimuksessa tekee, kun mä en sitä omista enkä ole mitään maksanut siitä niinkuin en kuulemma mistään muustakaan.
Kyllä mä ajattelen sen niin, että olen ihan samalla tavalla maksanut kuin hänkin, en varmastikaan yhtä suurta summaa koska olen kotona hoitanut meidän yhteisiä lapsia, äitiyrahalla tai kotihoidontuella. Ja hän ei kuulemma olisi tätä kolmatta halunnut ollenkaan.. =( Jumalauta, mikä tyyppi!! Mä en tunne tuota miestä kyllä yhtään! Enkä haluaisi edes tuntea jos kerran tuollainen on!
Jos meillä ei olisi yhteisiä lapsia, se olisi taatusti vienyt täältä kaikki huonekalut ja tavarat mennessään..

Huomenna on se lastenvalvoja, ei tiedä vielä pääseekö exä sinne mukaan vai onko töissä (eipä ennen ollut keskiviikkoisin tuohon aikaan ikinä töissä).. Mietin nyt taas, että pitäiskö se elatusmaksun määrä kuitenkin lasketuttaa?? Kun mehän ollaan sovittu exän kanssa jo alussa että maksaa 118? / lapsi.. Ja tuonkin minä laskin hyvää hyvyyttäni silloin, että exä pystyy tuon maksamaan ja pärjää sitten vielä itsekin kohtalaisen hyvin..

Nyt se taas nähtiin, että ei sen kanssa pysty tekstiviestitse keskustella käytännön asioista ollenkaan, heti se menee tuohon! Tästä lähin ainoastaan viestillä sopii lasten tapaamiset. Ihme kyllä päin naamaa se ei uskalla sanoa mitään..

Ei vittu mikä teitä kakaroita pakottaa lisääntymään? Et itsekään voi olla kuin korkeintaan 15, ei kukaan ole noin tyhmä, että tekee lapsia vaan kun nukeilla ei enää huvita liekkiä. Etenkin, kun siittiöt luovuttanut koiraspuolinen yksilö ei todellakaan ole mikään ruutipipo. Elämäsi on pilalla, et voi voittaa tätä taisteluasi. Aivan sama, mitä teet syntyvän lapsen huoltajuuden kanssa. Mies on löytänyt nyt paremman ja vähemmän vaivaksi olevan kakaran lemmikikseen, ja sillä on ehkä tiukempi pillu ja näin korkeampi status. Onnea vaan, varmaan hyvät elämät lapsilla tulee olemaan.

Pitäisi lailla kieltää tuollainen sekoilu, aivan todellakin. Kivasti kuormittaa yhteiskuntaa teidän ongelmanne, huoltajuudet, elatukset ja pian lastensuojelu. Kiva kiva!

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole todellista:
Ei vittu mikä teitä kakaroita pakottaa lisääntymään? Et itsekään voi olla kuin korkeintaan 15, ei kukaan ole noin tyhmä, että tekee lapsia vaan kun nukeilla ei enää huvita liekkiä. Etenkin, kun siittiöt luovuttanut koiraspuolinen yksilö ei todellakaan ole mikään ruutipipo. Elämäsi on pilalla, et voi voittaa tätä taisteluasi. Aivan sama, mitä teet syntyvän lapsen huoltajuuden kanssa. Mies on löytänyt nyt paremman ja vähemmän vaivaksi olevan kakaran lemmikikseen, ja sillä on ehkä tiukempi pillu ja näin korkeampi status. Onnea vaan, varmaan hyvät elämät lapsilla tulee olemaan.

Pitäisi lailla kieltää tuollainen sekoilu, aivan todellakin. Kivasti kuormittaa yhteiskuntaa teidän ongelmanne, huoltajuudet, elatukset ja pian lastensuojelu. Kiva kiva!

=o Huh huh =D
Joko se exä eksyi tännekin.. =)

oletko kenties idiootti vai muuten vaan tyhmä?????

^^Ei hyvää päivää mitä tekstiä.. Ei tainnut tyyppi lukea ketjua läpi jos ap:ta väittää kakaraks. Mun käsittääkseni ap on yrittäny käyttäytyä aikuismaisesti ja vastuullisesti, tehdä niin kuin lapsille on paras..

Harmis, kurja että mies on tuollainen, kannattaa ne elarit lasketuttaa varmuuden vuoks. Jos mies ei kolmatta kerran halua, ei hänen lasta tarvitse sitten tavata. Pääset sinäkin helpommalla, kun ei tartte murehtia miehen hinkua hoitaa pientä vauvaa uuden naikkosen kanssa..

Ja ihme pikkupoika se äijä kun ei osaa asioitaan hoitaa (jos viel tulee postia vanhaan osoitteeseen..)

Sinuna toivottaisin vain hyvää loppuelämää mokomalle sialle ja nauttisin omasta olostani. :)

Tsemppiä, harmis, huomiselle ja muutenkin. Sitäpaitsi, jos sun nimes auton papereissa on, niin sitten autosta puolet on sun. Eli vaadi osuutesi autosta ihan puhtaasti käteisenä. Ja miehesi olisi syytä siirtää osoitteensa sinne teinin kotiin, jotta sä saat yh-korotuksen lapsilisiin ja mahdollisen asumistuen.

Älä anna periksi äläkä lähde mukaan tuohon sekoiluun. Älä vastaa tekstiviesteihin. Hoida asiat lastenvalvojan läsnäollessa.

Voimia edelleen. Eikä ton yhden "ei oo todellista"-tyypin kannasta paljoa kannata perustaa. Kun on lyhdyt pimeinä, niin sitten on.

Mun täytyy kyllä sanoa, että oon jollain tasolla samaa mieltä..

Exä saa 1800? bruttona + päivärahat päälle (normaalisti käteen ainakin 400?). Huomaatteko että oon oppinu käyttämään sanaa exä =)
Tuli vaan tosi paha mieli ton masussa olevan puolesta! Meinasin jo laittaa exälle viestiä, että jos ei toi kolmas lapsi kerran kiinnosta eikä ollu hänelle haluttu niin ei tarvii tavata ollenkaan. Mutta en sitten pystyny, koska en todellakaan halua että niin kävis! Ei olisi kovin reilua että kaikilla on samat isät, mutta yksi ei näe isäänsä ikinä ;(
Tosta autosta.. Autosta on velkaa suunnilleen sama määrä kuin siitä hyvitetään autokaupassa. Joten en senkään takia viitsi siitä alkaa vääntämään.
Nyt taas tuli mieleen, jos huomenna on voimia sen verran niin voisi soittaa oikeusaputoimistoon ja selvittää josko noista bensalaskuista, mitkä exä on tehnyt yksin voisi tehdä paperit, että maksaa sen ainoastaan yksin ja minä taas luovun autosta ilman mitään jakoa. Koska kuitenkin kun alkaa miettimään, niin autosta saattaisi jäädä 1000? voitolle ja sillä maksaisi jo nuo bensalaskut..

Alkuperäinen kirjoittaja KetjunTappaja:

Mut kertokaapa, kaksi neropattia, että mistä löytyy se kristallipallo, joka kertoo tulevaisuuden?

Alkuperäinen kirjoittaja KetjunTappaja:

No nää nyt on näitä, eipä näistä kannata välittää =) Joka ketjuun tunkevat sotkemaan..

:hug: en voi muuta sanoa kuin että vaikutat empaattiselta ja mukavalta ihmiseltä...koita jaksaa ja pidä puolesi.
minun lasten isä jätti minut kun odotin kuopusta ja alkoi seurustelemaan parhaan kaverini kanssa...olin niin hajalla etten todellakaan pystynyt asiallisesti asioita hoitamaan.

nyt kuitenkin jo elämä hymyilee =) ja riidoista ollaan selvitty..kaikki sujuu ex:n kanssa hyvin ottaa lapsia silloin kun pitää jne.

Ai se olitki sä,jolta ukko lähti

uskomatonta, että tuollaista tapahtuu????? miehesi on epäkypsä ihminen täysin järjetön.
mutta pää pystyyn vaikka mikä olis. sinä selviät kun niin päätät.
voimia ja jaksamista toivon sinulle runsaasti.

harmis: elatustuki on nykyisyydessään n. 130? minimissään.
Itse kävin lastenvalvojalla sopimassa elatuksista ja hän suositti, että lasten isä maksaisi paljon enemmän, kuin tuon 130?/kk/lapsi. Ja lasten isällä on suunnilleen samanlaiset tulot kuin exälläsikin.
Se lastenvalvoja laski tuon koneella, että suhteessa mä saan paljon vähemmän käteen rahaa, vaikka mies maksaisikin tuon summan. Kauhisteli siellä, että miten ihmeessä mä pärjään.

No sehän on loppujen lopuksi vanhempien yhdessä sovittava, että paljonko isä maksaa. Älä anna periksi, sillä siinä on ennenkaikkea lastenne tulevaisuus kyseessä.

Nyt on taas se olo, että viittiinkö laskettaa sitä määrää ku ollaan kerran se jo keskenämme sovittu.. Ja se on kuitenkin 3 lapsesta 354?, ja meillä nuo lapset on vielä pieniä. Sitä kyllä meinasin, että tehdään vaan määräaikainen sopimus. 2 tai 3 vuotta voimassa oleva, esikoinen aloittaa koulun 3 vuoden päästä niin viimeistään silloin..
Ovikello soi tuossa parisen tuntia sitten kun lapset oli menossa nukkumaan. En sitten menny avaamaan ja vähän ajan päästä soi puhelin, exä kyseli missä ollaan ku en avannu.. Vois kyllä ilmoitella vähän etukäteen jos on tulossa, tosi kivoja tollaset yllättävät käymiset. Eihän se siinä kauaa sitten ollu, moikkas vaan lapset ja otti postinsa. Ja kaiken lisäksi meinas vielä viedä modeeminkin. Aikasemmin viestiteltiin, niin sanoin että voi ottaa sen mutta en mä nyt ajatellu että se sen just nyt ottaa!! Ja selitti jotain, että vie sen takaisin sinne liikkeeseen mistä nettiliittymäkin on. Mä olin sitten, että eihän se niin mee, että sehän on meidän ku siitä ollaan maksettu. Sanoi vaan jotain että ne osti sen takaisin. Ja kissan viikset sanon minä!! Eiköhän se oo avannu uuden nettiyhteyden nykyiseen kotiinsa ja olis vaan halunnu ton modeemin heti, että saa netin toimimaan. Minäpä en tähän suostunut, vaan sanoin että pidän sen vielä kun olen netistä tän kuun loppuun maksanut.

Olisiko mitenkään mahdollista, että tämä uusi tyttö antaa exällesi ohjeita, että mitä tavaroita hakee sulta pois?

Tuttavapiirissä oli tällainen tapaus, että mies jätti vaimonsa erään tuttavani takia. No tuo tuttava käskytti miestä minkä kerkesi. Käski hakemaan vaimon luota televisiot, digiboksit ja kaikki mahdolliset arvokkaat kamat.
Mies ei olisi ite vaatinut ex-vaimoltaan mitään, koska teki tälle jo muutenkin tarpeeksi kusisen tempun, mutta tuo tuttava sai kiedottua miehen niin sormensa ympärille, että sai sen hakemaan tavarat, mitä tyttö halusi :(

Itse olisin kyllä vähän jämäkämpi tuon asian suhteen. Mies on tehnyt valintansa erosta ja muuttamisesta toisen tykö. Kyllä hän vähän aikaa kestää ilman modeemia, tai muita härveleitä ja ostaa sitten uudet, kun on rahaa.
Vähemmän sinulla tulee sitä rahaa olemaan, kuin hänellä.
Mitä enemmän annat periksi asioissa, sitä enemmän sinua "käytetään hyväksi"

Saattaa se noinkin olla, mutta toisaalta en kuitenkaan usko tätä. Uskoisin,että tällä uudella naisella ei ole siellä tietokonetta ja nettiä, mutta nyt varmaan exä tai he yhdessä ovat avanneet sellaisen eivätkä sitten "raaski" ostaa modeemia.. Mutta mulle se sopii hyvin, että ottavat tuon modeemin tuosta, hankin itelleni mobiililaajakaistan ja nettitikun =) Siinä vaiheessa jos alkaa tätä vanhaa ja rikkinäistä (4 nappia puuttuu näppäimistöstä =) ) kannettavaa kinumaan niin sitten ainakin tiedän mitä teen!
Exä otti mukaansa pari taulua (jotka olivat hänen), vaihtoi taulutv:n pienempään tv:seen ja otti vuodesohvan (meillä siis 2 sohvaa). Toi sohva lähti aikalailla mun aloitteesta, annoin sen siksi että saa sitten omassa asunnossa alussa nukuttua siinä eikä tarvii heti vähillä rahoilla hommata sänkyä.. Mutta kas kummaa, kun ei sitten muuttanutkaan "omaan" asuntoon vaan tän naikkosen luokse.
Se muija on ilmeisesti vasta tän vuoden puolella muuttanut omaan kotiin, pois vanhempien nurkista. Mitähän mahtaa tykätä kun ihkaomaan ensikotiin tulee meidän lapsille sängyt sun muut vempeleet? Muuttuukin ikioma sinkkuboksi lapsiperheen kodiksi...

Noista elatusmaksuista, vaikka lapset ei nyt pienenä niin paljon tarviiskaan niin kyllä se summa kannattaa silti laskettaa lastenvalvojalla, koska vaikka oiskin miten määräaikanen sopimus niin myöhemmin sitä voi olla vaikeampi korottaa. Jos jäis jotain ylimääräistä nyt niin voithan laittaa sen säästöön lapsille tulevaisuutta varten, niinkuin perheillä tavallisesti on tapana tehdä. Ei varmaan mene montaa vuotta kunnes aloittavat harrastuksia jne ja silloin raha on tarpeen.

sanoisin kyllä ihan suoraan ukolle, että kun kerran kaikki on mennyt noin vaikeaksi ja mies toimii kovin spontaanisti monissa asioissa, niin haluan varmistaa lasten edun ja sen tähden tehdä sen elatussopimuksen lastenvalvojan luona. Tätä ketjua kun on lukenut, niin enpä olisi yllättynyt siitäkään, että exäsi yhtäkkiä päättäisi olla maksamatta tuota sopimaanne summaa. Ja jos tosiaan haluat pitää sen summan tuollaisena, niin laittakaa sekin asia mustaksi valkoisella siellä lastenvalvojan luona.

Parin tunnin päästä ollaankin menossa sinne lastenvalvojalle tekemään sopimukset. Mutta eikö se mene niin, että jos tekee määräaikaisen sopimuksen, esim 2 tai 3 vuodeksi, elatusavun määrä tarkistetaan sitten tuolloin??
Suoraan sanoen, en lähtis nyt taas laskettamaan sitä elatusavun määrää sen takia jos exä ottaa siitä herneen nenään ja päättääkin vaikka olla maksamatta sitä bensalaskua =/

Se voi ottaa herneen nenään mistä vaan ja olla joka tapauksessa maksamatta bensalaskua. Ei elatusmaksuissa ole kyse mistään sun oikuttelusta vaan siitä että lapsilla on oikeus molempien vanhempiensa elatukseen, ja tulojen mukaan lasketaan mikä on reilua. Vaikka sulla itellä ois miljoonan euron tulot, on myös lasten isä elatusvelvollinen sen tietyn prosentin verran omista tuloistaan, koska lapsen parhaaksihan se kaikki menee.