Jos on 162-163cm ja painaa 66-67kg, miten kuvailisit ulkomuotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Mulle tulee paha mieli näitä lukiessa, yritän olla tyytyväinen itseeni... mutta ylipainoisia sitten ollaan (164cm ja 64kg)

Et ole vaan täysin normaalipainoinen, olisin tyytyväinen jos painaisin vielä 62kg (olen 162cm pitkä.).

Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
miten te voitte sanoa pelkkien lukemien perusteella kuka on läski ja kuka pullea vai normipainoinen?

Se on silkkaa matematiikkaa. Just noi painoindeksilaskurit perustuu siihen tiettyyn kaavaan, jota en nyt ulkoa muista tietenkään :/

Mutta jos ihminen oikeasti on lihaksikas, kaavat eivät toimi. Esim. mun mieheni on painoindeksinsä mukaan ylipainoinen, koska bodaa ja on todella lihaksikas.

miten te voitte sanoa pelkkien lukemien perusteella kuka on läski ja kuka pullea vai normipainoinen?

Se on silkkaa matematiikkaa. Just noi painoindeksilaskurit perustuu siihen tiettyyn kaavaan, jota en nyt ulkoa muista tietenkään :/

Painoindeksilaskuri ei kerro koko totuutta...siihen ei voi arvioida painossa olevan lihasmassan osuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Mulle tulee paha mieli näitä lukiessa, yritän olla tyytyväinen itseeni... mutta ylipainoisia sitten ollaan (164cm ja 64kg)

Et muuten ole =) Laskurin mukaan normaalipainoinen, luota siihen vaan! Ja ihan samaa laskuria/taulukkoa muuten käytetään terveydenhuollossakin, esim. seulottaessa 2.tyypin diabetes riskiä.

Itse olen 152cm ja ~55kg - laskureilla normaalipainoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Mutta jos ihminen oikeasti on lihaksikas, kaavat eivät toimi. Esim. mun mieheni on painoindeksinsä mukaan ylipainoinen, koska bodaa ja on todella lihaksikas.

Joo joo, mut AP kysyikin vaan pituus/painosuhdetta eikä kertonut enemmän lihaksikkuudestaan. Ja PLÄÄHille taas vastasin vaan, millä perusteella itse päättelin tän asian.

Olis tietenkin pitänyt tarkentaa, että lihakset painaa enenmmän kuin läski. Jääkiekkoilijoista(kin) sen muuten näkee, järjestään 180 - 190 senttisiä ja paino huitelee 100 kilossa - harva kuitenkaan vissiin "läski" ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jos mä oon:
Alkuperäinen kirjoittaja jos mä oon..:
jos mä oon 162cm ja 59kg niin oonko mä sitten mikä? pullea?

ja mikäs on un bmi näillä mitoilla.. en osaa laskea.

http://www39.ikolnet.fi/painoindeksilaskuri.php

Tossa nyt toi laskuri vielä kerran, täytä vaan pituuden ja painon ja siinä se =)

Ihmettelen miten pelkistä mitoista voi kuvailla ulkomuotoa; onko siis ylipainoinen vai ei.. Itse olen 163 cm pitkä, painan 64 kg eikä mua voi kyllä ylipainoiseksi tai pyöreähköksi ulkomuodon perusteella sanoa, en nyt välttämättä mikään laiheliinikaan ole, harrastan liikuntaa joten reidet ja käsivarret eivät ole mitkään luikut, ja rinnat on G/H-kuppia joten kyllä niistäkin jonkin verran painoa kertyy.

Lihaksista riippuu jonkun verran. Mulla 160 cm/ 52 kg ja allit ja sellu löytyy, koska oon äärimmäisen epäliikunnallinen. Kyllä se peili kertoo aika hyvin, mistä on kyse.

Olen 164 cm pitkä ja painan 62kg. Normaalisti painan 65kg, mutta imetys ja siihen liittyvät välttämisdieetit on tiputtaneet painoa. Miulla on outo olo. En ole edes laiha, enkä kiinteä tosiaankaan, mutta kun vaikkapa venyttelen, niin kylkiluut näkyy. Ja ne tuntuukin nahan alla selvästi, kun kokeilee. Muutenkin on jotenkin ohut olo. Kuitenkin olisin vielä liki kymmenenkin kiloa kevyempänä normaalipainoinen. Miten paljon ne luut sitten näkyisikään?! :/ ihme, että kolme kiloa tuntuu näin paljon. En oikein tiiä, että pitäisikö olla tyytyväinen tähän painoon vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki selittelee:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Joo joo, mut AP kysyikin vaan pituus/painosuhdetta eikä kertonut enemmän lihaksikkuudestaan. Ja PLÄÄHille taas vastasin vaan, millä perusteella itse päättelin tän asian.

Olis tietenkin pitänyt tarkentaa, että lihakset painaa enenmmän kuin läski. Jääkiekkoilijoista(kin) sen muuten näkee, järjestään 180 - 190 senttisiä ja paino huitelee 100 kilossa - harva kuitenkaan vissiin "läski" ;)

Jeps... Ei muuten kuulu millään lailla asiaan, mutta seurat tykkää jostain syystä ilmottaa lätkänpelaajien painot hiukkasen yläkanttiin....

mielestäni hyvä.... itse 168 ja mulle tekee jo työtä tuskaa pitää paino 75-76 välillä... nyt painavampi... en ole kuin kasvuikäisenä viimeksi painanut tuon 70 kg joka mulle olisi normaali paino....

Siul on miun mitat, ap :D

Että jos mie nyt sitten ommaa ulkomuotoani kuvailisin, niin se kuuluisi jotenkin näin: mehevästi persevä ja rehevästi reitevä, masentavan mahakas - mutta näistäkin huolimatta varsin mukiinmenevä ;)

Kattele ap itteesi peilistä, se kuvailee siulle meitä palstamammoja paremmin ulkoisen olemuksesi :)

Yhteistyössä