Jos sanoo, ettei halua enempää lapsia, mikä siinä on kamalaa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tollo äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tollo äiti

Vieras
Ja siinä se kysymys tulikin.
Miksi se on niin kamalaa, jos sanoo ääneen, vaikkapa perhepäivähoitotoimistossa tädille, että toivottavasti luoja ei suo enempää lapsia.
Vastaus on lässytys lapsen suuntaan: siinä toinen ajattelee että onneksi on tämän suonut.
Tai jotain tommoista.
Eihän se hiivatti soikoon siitä olekaan kyse, etteikö olemassaolevat olisi rakastettuja! Vaikka sitten vahinkoja olisivat, kaikki, tai ei kukaan heistä, vaan siitä, että lapsiluku on täysi, i koska niitä lapsia oikeasti on enemmän kuin yksi!! Ja ikääkin on jo!

MIKSI LÄHES KAIKKI ASIAT ÄITIEN MAAILMASA OVAT TABUJA, ja ainoa mistä saa puhua on, että "voi kun minä rakastan lapsiania ja ihanaa että niitä on kahdeksan kappaletta ja voi miksi en saa enempää lapsia, vaikka olen jo 49 v.." No mä en 49 ole, eikä ole 8 lasta, mutta noin kärjistettynä

Jaa. en ole koskaan törmännyt vastaavaan.
Mulle ei kukaan puhunut lapsista mitään ennen kuin sain ekan, eikä senkään jälkeen mitään. (mies opiskeli vielä)
Nyt tämän toisen jälkeen on mun isä joskus sanonut jotain, että tehkää poika. Oksettavaa. Hänellä on iso liuta lapsia, joiden eteen ei ole koksaan tehnyt yhtään mitään. edes kesäisin ei olisi meitä nähnyt, jos hänen veljet eivät olisi hoitaneet ruokapuolta ja muuta.

no et sie kyllä miun mielestä tollo ole. kaikki ei vaan halua kun yhen tai kaks lasta. mie en nää mitään järkee siinä että kaikkien tulis haluta esim. viis lasta. siihen on jokaisella ne henkilökohtaset syyt miksi lapsiluku jätetään johonki tiettyyn, oli se sitte yks tai viis. ei miun mielestä sitä tulis kenenkään arvostella. eikä äitiä saa arvottaa sen mukaan kuinka monta lasta on. kahen lapsen äiti voi olla ihan yhtä hyvä äiti ku kymmenen.

no, mulla on neljä omaa lasta, vanhimmat jo omillaan! Ja miehen lapset vielä siihen päälle. Että eiköhän tässä yhdelle ihmiselle.

Ja ilmeisesti terkkari on kertonut siskolleen, tuolle päiväkotipaikkojen päällä istuvalle naiselle, että tämä nuorin oli ns. yllätysvauva. Siis ei suunniteltu, ei keskusteltu, mutta eipä ollut ehkäisyäkään.
Ja kun sitten sanot ääneen, lähinnä huvittuneena, jollekin neuvolan terkkarille, että ihan yllätysvauva on - tällä iällä tulen vielä näin helposti raskaaksi, kertapainasulla - ja olen mukavasti jo 40 ylittänyt ja myös näytän ihan ikäiseltäni.
Eli minä oletan vahvasti, että terkka on jutellut siskolleen vähän enemmän kuin mitä pitäisi, enkä edes tiedä jääkö ne sen pöydän taakse, miten juoru kulkee tuolla kaupungin työntekijöiden kesken.. Kun ei ole muuta elämää.

en oo huomannu tota mutta se on älytöntä että kaikki äidit pitäis tykätä kaikista lapsista. :o ihan hirveetä jos ei oo niin kiinnostunu kuulla miten reipas ja ihana Nico-Petteri on kun 4.5 vuotiaana ekan kerran kakkas pottaan. :headwall:

Yhteistyössä