jos tuo kakara ei lopeta tuota lyömistä,niin minä lyön sitä takaisin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirun äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tämähän on hauskaa!!:
Ja vielä ihmetelen ketjun ap:ta, miksi tuollaiset tekee lisää lapsia, kun eivät sitä yhtäkään osaa ja jaksa hoitaa!!?

Ei kukaan lasta tehdessään, siellä laitoksella ajattele: kunhan tämä paskarääpäle kasvaa, hakkaan sitä ja alan vihaamaan sitä.

Kyllä se ajatus ja tunne lasta kohtaan on ihan yhtä ruusunpunainen ja rakkautta täynnä kuin sinullakin.

Tapathuu vaan jotakin, ja voimat loppuu. Ja sitten alkaa nähdä lapsen vaan riippakivenä ja rasitteena. Ja on umpikujassa, että miten jaksaa eteenpäin..

En tiedä onko ap yhtäkään saamaansa ohjetta lukenut, että miten eteenpäin, kun ei ole kommentoinut. Tosin minäkin olisin ap.n tapauksessa jättänyt tämän ketjun lukematta.

Uupumus, väsymys tilanteeseen, keinojen vähäisyys, voimien loppuminen. Ja sitten näkee, että vika kaikkeen on lapsessa, koska tämä ei käyttäydy toivotulla tavalla, vaikka totuus olisi jotain muuta. Apua ja tukea ja konkreettisia käytännön neuvoja tässä tarvittaisi, ei lisää lyöntejä. lapsen parasta jos ajattelette, se olisi jaksava äiti.

Ap, kelaa taaksepäin tätä ketjua ja siellä olisi ihan hyviä vinkkejä miten jaksaa eteenpäin.

Rupesin miettii MÄMMÄM:n kysymykseen vastausta, että miten olisin itse toiminut tilanteessa...Pitäis tietää enemmän taustoja. Onko lapsi ihan yllättäen vetässyt helmet esiin ja niillä huitaissut...vai onko siinä ollut jotain muuta riitaa jo valmiiks...ja sitten viimeisenä keinonaan lyönyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
Alkuperäinen kirjoittaja NIIN METSÄ VASTAA KUIN SINNE HUUTAA; AAPEE!:
Lapsi on koko päivän ikävöinyt äitiä ja hellyyttä ja läheisyyttä ja huomiota (jota hoidossa ei saa). Ja äiti ei korvaansa letkauta kun on niin väsynyt. Lapsi turhautuu ja pahoittaa mielensä ja ottaa käyttöön viimeisen oljenkorren. Keinon jolla tietää saavansa äidin huomion. Parempi kielteinen huomio kuin ei huomiota lainkaan? Ja äiti ei vieläkään osaa katsoa peiliin? Pyytäisit anteeksi ja huomioisit lapsesi. Vaikeeta tulee olemaan jos käperryt itsekkäästi vain itseesi ja omaan oloosi. HALOO. Lapsellasi se vasta huono olo on. Kun äiti ei jaksa välittää. Toisella olisi niin paljon kerrottavaa päivän tapahtumista ja halipula. Harmittaa että tuollaiset saa tehdä lapsia.

no miten ite oisit ekana reagoinut jos sua lyödään mahaan kun oot raskaana?en siis puolustele ap:n ajatuksia mutta kyllä mullakin tossa tilanteessa ois voinu tulla aika julkaisukelvotonta tekstiä :/

Ehkä jos huolehtisi lapsen tarpeista myös, pitkän päivän jälkeen, ei joutuisi tuollaiseen tilanteeseen? Ja ylireagoitu kyllä on nyt tilanteeseen aapeen osalta; odottavat äidit on kaatuneet mahansa päälle eikä masuasukille ole mitenkään käynyt. Enkä todellakaan olsi alkanut haukkumaan lasta siellä enkä täällä palstalla. Kyllä pitäisi nyt peiliin katsoa.

Jos se tilanne olikin näin?

"Lapsi on koko päivän ikävöinyt äitiä ja hellyyttä ja läheisyyttä ja huomiota (jota hoidossa ei saa). Ja äiti ei korvaansa letkauta kun on niin väsynyt. Lapsi turhautuu ja pahoittaa mielensä ja ottaa käyttöön viimeisen oljenkorren. Keinon jolla tietää saavansa äidin huomion. Parempi kielteinen huomio kuin ei huomiota lainkaan? Ja äiti ei vieläkään osaa katsoa peiliin? Pyytäisit anteeksi ja huomioisit lapsesi. Vaikeeta tulee olemaan jos käperryt itsekkäästi vain itseesi ja omaan oloosi. HALOO. Lapsellasi se vasta huono olo on. Kun äiti ei jaksa välittää. Toisella olisi niin paljon kerrottavaa päivän tapahtumista ja halipula. "

Ap on väsy ja tarttee apua, toivottavasti ymmärtää sen nyt ja hakee apua. Ennenkuin on myöhäistä. Tämän päiväinen voi olla alku kaamealle iltapäivälehden otsikolle: "äiti tukehdutti molemmat lapsensa ja yritti tappaa myös itsensä. Viime hetkellä pelastus saapui. Lapsia ei voitu kuitenkaan enää auttaa."

Minä kyllä ymmärrän ap:ta. Täällä on myös nelivuotias termiitti, joka kausittaisesti unohtaa että ihmisiä ei lyödä eikä potkita..ja silloin ei kauheasti mieti mitä suustaan päästää. Ja kun lapsi on vielä totaalinen jukuripää, niin ei sitä helpolla arestiinkaan viedä. Potkivia ja sätkiviä 18-kiloisia ei ole niin helppo käsitellä kuin monet antavat ymmärtää.. Eiköhän se ole parempi että ap purki raivoaan tänne ja päästeli pahimmat höyryt, eikä sanat lasta tapa, kunhan muistetaan pyytää anteeksi ja tehdä sopu. Minä pelottelin meidän riiviötä, että eihän se halula tehdä vauvalle/pikkusisarukselleen pahaa ja näytin kuvia, millainen ötökkä siellä mahassa on. Koita ottaa isoveli mukaan raskauteen se on hämmentävää tuon ikäiselle. Meillä helpotti kun kerroin mitä äidin mahassa tapahtuu.. Voimia!

Minkä ihmeen takia olette toisen lapsen hankkineet jos ette ekaakaan pysty hoitamaan. Kohta olet täällä itkemässä että et jaksa pikku kakkosta.
Mikään hiton puuhelmet ei sikiötä voi mitenkään vahingoittaa, käytä nyt hitto järkeä, sydänääniä kuutelemaan sen takia, voi jessus sentään!!
Et ole tainnut ajatella että lapsellasi saattaa olla erittäin paha olla ehkäpä masennus ja siksi käyttäytyy noin kun tuo on avunhuuto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Menkää ihmeessä koko perhe psykologin puheille vähän äkkiä.

Lapsesi etsii taatusti rajojaan! Otappa ensi kerralla lapsesi tiukkaan syleilyyn ja anna raivon laantua. Kerro sitten lapsellesi, kuinka tärkeä ja rakas hän on! Toista tämä järjestelmällisesti, äläkä vastaa samalla mitalla, kuin lapsesi, lapsi on aina lapsi, ole sinä aikuinen!

Oletko jutellut lapsen kanssa eri keinoista purkaa negatiivisia tunteitaan? Näytä hänelle vaikka kaksi eri keinoa, millä tavoin hän saa näyttää myös ne voimakkaimmat ja agressiivisimmatkin tunteet. Meillä on käytössä muriseminen ja kiukkutyyny. Kädestä pitäen olen näyttänyt, miten lapsi saa murista kun mieli tekisi lyödä ja nykyään purkaa enimmäkseen kiukkuaan tällä tavoin. Toinen on sitten tuo kiukkutyyny. Lapsella on yksi tyyny, joka on käytössä vain kiukkuja varten. Hän voi huutaa siihen, lyödä, purra tai potkia sitä. Ja jokaisen keinon olen hänelle itse konkreettisesti näyttänyt, kun lapsen oli niin vaikeaa itse löytää keinot kiukun ja vihan purkamiseen.

Joo, meillä kun esikko puri ekan kerran, purin takaisin. Eipä purrut toista kertaa.
Nyt kun kuopus välillä läpsii mua, läppäsen takaisin. En ole mikään nyrkkeilysäkki ja sen saavat lapsetkin tajuta. Ja opetan lapsilleni että ketään ei saa lyödä, mutta itseään saa puolustaa jos joku päälle käy. Sillä tavoin toimin itsekin heitä kohtaan. Joskus poika 5v. viritti nyrkkiään kun mulle hermostui. Sanoin et anna tulla vaan, sit vedän minä. No eipä lyönyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
opetatteko lapsillennekin että jos joku lyö niin ei muuta kuin lyöt takasin?

ja tekö opetatte, että jos joku lyö niin käännä toinenkin poski. Minä en halua, että lapsestani tulee mikään nyrkkeilysäkki. Varmasti opetan, että jos pakoon ei pääse ja joku alkaa muksimaan niin lyö takaisin!

Sen enempiä tätä ketjua en jaksa lukee, vaan vastaan, että tässä on taivahan tosi asia, mikä tulevaisuudessa palvelee kahtakin asiaa.

Kyllä helvetti sanon likalle, että paas takas turpaan, jos joku alkaa sitä mätkii päiväkodissa tai jossain muualla. Muuten on kiltti eikä kiusaa ketään, mut omia puolia saa ja pitää pystyä pitämään.

Mun on pakko kans tuoda oma näkemykseni asiaan. Itelläni on jo pian 11-vuotias neiti jolla on ollut aika vahva luonne pienestä asti. Neitiä ei olis millään saanut lähtemään päiväkodista kotiin ja sama tilanne oli joka paikassa missä käytiin, mä olin tosi neuvoton niissä tilanteissa. Välillä piti ottaa neiti kainaloon ja kantaa huutava neiti kaupasta ulos, siinä tilanteessa olisi tehnyt mieli vajota maan alle kun hävetti niin pirusti. Oon mä pari kertaa läppässyt neitiä mutta kotona, en ihmisten aikana mutta nekin on jo taakse jäänyttä elämää. Nyt on viime aikoina ollut suhtkoht helppoa neidin kanssa, tosin kyllä meillä vielä huudetaan joskus muttei muuta. Ap yritä saada se lapsi johonkin hoitoon niin saat levätä välillä itsekin. Ja voimia :hug:

tuli vaan mieleen,että missä isä on?jos äiti on liian väsynyt ( ikään kuin se antaisi oikeutuksen lapsen fyysiseen kuritukseen ),niin isähän voisi viettää aikaa lapsen kanssa,jotta äiti saisi levättyä..
Meillä myös erittäin tempperamenttinen tyttö ja toisinaan purkaa kiukkunsa lyömällä/läpsimällä mua,mutta ei se oikeuta mua lyömään takaisin..Siinä vaiheessa otan lapsen ( vaikka on jo 8 v ) syliin ja puhumalla selvitetään asia..

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
opetatteko lapsillennekin että jos joku lyö niin ei muuta kuin lyöt takasin?

Itseasissa noudatan itse sitä neuvoa myös; selkään ei tarvitse keneltäkään ottaa.
ITSE ei saa riitaa aloittaa tai mennä mäiskimään, mutta jos joku lyö ensin, saa sivaltaa takaisin.
Itseään saa puolustaa. Kääntäkää te toinenkin poski, mie en käännä
:) .

¤näpertää sateenvarjoaan¤

saanks mä tulla saman varjon alle?

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Lastaan lyövä (nippaava, läpsäisevä jne) äiti on säälittävä tapaus.
Hävitä nyt LAPSELLE valtataistelussa! Noloa.

juuri näin!!!!

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Kiitos kehuista :laugh: En minä ainakaan valtataistelun takia lastani nippaa vaan siksi että suojelen häntä hellalta tai pistorasioilta. Eli opetan että jos siihen koskee niin käy kipeää. Yksivuotiaalle kun on vaikea vielä selittää asioita. Hyvin on toiminut eikä ole tarvinnut sen jälkeen lapsia lyödä. Ja jos lapset todella ovat peilikuva minusta niin olen kyllä täydellinen äiti :saint:

en ole ikinä ymmärtänyt yhtälöä: 1 v on niin pieni, ettei ymmärrä EI sanaa tai puhetta tai kieltoa, ei osaa yhdistää siis : kuuma hella - EI!, mutta on niin iso, että ymmärtää, että luunappi, näppäsy tai lyöminen tarkoittaa, että tänne ei saa mennä eli: kuuma hella - lyönti - kipu - ei.
Miten lapsi voi ymmärtää, että häntä satutetaan hänen omaksi parhaakseen, jos hän ei ymmärrä EI sanaa???
Aika onnetonta.

En jaksanut lukea kun kolmannelle sivulle, ja tässä kohtaa tuli teksti, jonka olisin itsekin voinut kirjoittaa.

Ap:lle voimia, mut on kyllä hirveän kuulosta tuo miten puhuu lapsestaan. Toivottavasti ei noita lauseita päästä ikinä suustaan lapsen kuullen |O
Kyllä kaikilta joskus jossain tilanteessa se hermo menee ihan varmasti, mutta ei kyllä ihan normaalia ole puhua tuolla tavalla omasta lapsestaan.

juuri näin!!!!

Kiitos kehuista :laugh: En minä ainakaan valtataistelun takia lastani nippaa vaan siksi että suojelen häntä hellalta tai pistorasioilta. Eli opetan että jos siihen koskee niin käy kipeää. Yksivuotiaalle kun on vaikea vielä selittää asioita. Hyvin on toiminut eikä ole tarvinnut sen jälkeen lapsia lyödä. Ja jos lapset todella ovat peilikuva minusta niin olen kyllä täydellinen äiti :saint:

Osta liesisuojus ja tulppia pistorasioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja juurikin:
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
nyt mä tipahdin. ei juma että on hyvä komentti.

koita nyt hyvä ihminen ottaa selvää millasista lähtökohdista kiusaajat tulee.

ai että jotku on fiksuja :laugh:

Itseäni toistaen, kun joillekin ei näköjään mene ensilukemalta peille; Näistä lullatuista kakaroista, joita ei ole ikinä kielletty, eikä vanhemmat ole uskaltaneet laittaa heille hanttiin, löytyy ne vittumaisimmat ja kieroimmat kiusaajat. Että kivat sulle miss täydellinen :laugh:

"Ei ole ikinä kielletty eikä vanhemmat ole uskaltaneet laittaa heille hanttiin" :D
Kenellä tässä ketjussa muka oli tuo kasvatusperiaate?
Miksi te lastennippaajat ja tukistajat lähes aina kuvittelette, että jos perheessä ei käytetä fyysisiä kasvatuskeinoja niin se tarkoittaa sitä että lapsia ei kielletä eikä heille sanota vastaan? Ehei. Meillä ainakin kielletään, ja kielletään muuten moni sellainenkin asia joka nippaamiseen ja tukkapöllyyn uskovilla tuttavilla on sallittua...meillä on tiukka kuri mutta väkivaltaa ei käytetä, vaan muita kasvatuskeinoja. Niih.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
No niin jeesustelijat, pistäkääpäs se sädekehä naulakkoon ja laskeutukaa alas pilven reunalta. Ap:lla paloi hihat ja purkaa sitä tänne, kiva että teillä muilla ei koskaan kärvähdä päre. Ja joskus muuten se hyvin ajoitettu vastapallo on äärettömän tehokas. Jotkut lapset vain yksinkertaisesti ajavat tilanteen siihen että luunappi on oikeasti paikallaan tai niska-perse otteella poistaminen tilanteesta. Mutta sen kanssa pitää muistaa että jos ei tehoa ekalla kerralla, ei tehoa tokallaan ja toiste on turha käyttää.

Just! Täällä on hirveitä tziizustelijoita ja just tollasten pennuista ne hirviöt tuleekin. Ap.tä vituttaa ja sillä selvä. Jos 4v on niin paukapää ettei hyvällä usko ni sitten pitää ottaa kovemmat konstit. Luunappia ohtaan ja ihan turha tziizustella että se on väkivaltaa. Hakkaaminen on eriasia ja sitä ei saa mukulakaan tehdä!

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

juuri näin!!!!

Minusta tuo väkivallan vastustus menee joillakin niin älyttömyyksiin että he eivät käsitä kumpi oikeasti on sille yksivuotiaalle suurempi vääryys, että häntä nipataan sormille kerran vai se että sata kertaa juostaan hakemaan jostakin pois. Ja kun se menisikin niin hienosti että sen sadannenkin kerran äiti on rauhallinen ja se lapsi ei yhtään ärsytä. Mutta ei se vaan niin mene. Sitten sille lapselle huudetaan ja ollaan pahalla päällä loppupäivä ja tämähän on sitä hyvää äidinrakkautta. Eräskin ystäväni ei millään voinut käsittää että pystyn nippamaan lastani sormille, mutta en minäkään käsittänyt häntä kun hän löi avokämmenellään 7v. tytärtään poskelle kun se hyppi silmille. Jos niin pieniin synteihin äitinä pystytte kuin että nippaisitte lastanne pienenä sormille, niin hyvin on äitiys hallussa. Mutta vahvasti epäilen.
Luulen että meillä pienten lasten äidieillä ei ole vielä aavistustakaan mitä on tulossa ja kuinka pieniltä nämä synnit sitten tuntuvatkaan kun ensimmäisen kerran huudat teini-ikäiselle lapsellesi jotain anteeksiantamatonta.

Alkuperäinen kirjoittaja juurikin:
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
nyt mä tipahdin. ei juma että on hyvä komentti.

koita nyt hyvä ihminen ottaa selvää millasista lähtökohdista kiusaajat tulee.

ai että jotku on fiksuja :laugh:

Itseäni toistaen, kun joillekin ei näköjään mene ensilukemalta peille; Näistä lullatuista kakaroista, joita ei ole ikinä kielletty, eikä vanhemmat ole uskaltaneet laittaa heille hanttiin, löytyy ne vittumaisimmat ja kieroimmat kiusaajat. Että kivat sulle miss täydellinen :laugh:

"Ei ole ikinä kielletty eikä vanhemmat ole uskaltaneet laittaa heille hanttiin" :D
Kenellä tässä ketjussa muka oli tuo kasvatusperiaate?
Miksi te lastennippaajat ja tukistajat lähes aina kuvittelette, että jos perheessä ei käytetä fyysisiä kasvatuskeinoja niin se tarkoittaa sitä että lapsia ei kielletä eikä heille sanota vastaan? Ehei. Meillä ainakin kielletään, ja kielletään muuten moni sellainenkin asia joka nippaamiseen ja tukkapöllyyn uskovilla tuttavilla on sallittua...meillä on tiukka kuri mutta väkivaltaa ei käytetä, vaan muita kasvatuskeinoja. Niih.

Näin meilläkin. Ei hyvien käytöstapojen opettaminen tai oppiminen edellytä toiseen kajoamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

juuri näin!!!!

Minusta tuo väkivallan vastustus menee joillakin niin älyttömyyksiin että he eivät käsitä kumpi oikeasti on sille yksivuotiaalle suurempi vääryys, että häntä nipataan sormille kerran vai se että sata kertaa juostaan hakemaan jostakin pois. Ja kun se menisikin niin hienosti että sen sadannenkin kerran äiti on rauhallinen ja se lapsi ei yhtään ärsytä. Mutta ei se vaan niin mene. Sitten sille lapselle huudetaan ja ollaan pahalla päällä loppupäivä ja tämähän on sitä hyvää äidinrakkautta. Eräskin ystäväni ei millään voinut käsittää että pystyn nippamaan lastani sormille, mutta en minäkään käsittänyt häntä kun hän löi avokämmenellään 7v. tytärtään poskelle kun se hyppi silmille. Jos niin pieniin synteihin äitinä pystytte kuin että nippaisitte lastanne pienenä sormille, niin hyvin on äitiys hallussa. Mutta vahvasti epäilen.
Luulen että meillä pienten lasten äidieillä ei ole vielä aavistustakaan mitä on tulossa ja kuinka pieniltä nämä synnit sitten tuntuvatkaan kun ensimmäisen kerran huudat teini-ikäiselle lapsellesi jotain anteeksiantamatonta.

No miksi nipata, jos lasta voi suojella muutenkin? Jos liedessä on liesisuojus ei sieltä tarvitse lasta hakea pois, koska se ei kiinnosta. Ja toisaalta taas, jos tuota suojusta ei ole, et koskaan voi tietää, milloin lapsi ehtii sieltä jotain päällensä vetää.

Yhteistyössä