Joukuulaiset 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muutan lasketun aikani kun tänään oli np-ultra! la aikaistui 6päivällä!! ultrassa kaikki hyvin, nenänkin luut näkyi hyvin eli tod.näk. terve lapsi!! JEE!!!!!

01.12. Seela 33v, ensimmäinen, Espoo, Jorvi
01.12. Sanna 23v, ensimmäinen, Rovaniemi, LKS
01.12. Lumienkeli82 23v, ensimmäinen, Loppi, H:linnan KS
01.12. Pulla 26v, ensimmäinen, Valkeakoski, Tays
02.12. Helmi 30v, ensimmäinen, Lappeenranta, EKKS
02.12. Maara 38v, kolmas ja neljäs (kaksoset), Lahti
03.12. Sartsa 33v, ensimmäinen, Vantaa, NKL
04.12. Tellu 28v, toinen, Tays
04.12. Minja 31v, ensimmäinen, Helsinki, Nkl
05.12. Salli 29v, ensimmäinen, sairaala: Seinäjoki
06.12. Tiina 32v, ensimmäinen, Orimattila, PHKS
07.12. Taru 24v, toinen, Seinäjoen sairaala
08.12. Libero 30v, ensimmäinen, Turku, Tyks
09.12. Hanna-K 24v, ensimmäinen, Turun seutu, Tyks
09.12. Katinka 32v, ensimmäinen(5.ivf), Stavanger, Norja
10.12. Hanna 24v, toinen, Oulu, OYS
11.12. Hanna 32v, ensimmäinen, PKKS Joensuu
12.12. Kirsi 25v, ensimmäinen, Helsinki, tod.näk. Nkl
12.12. Merja 24v, ensimmäinen, Oulu
14.12. Emilia 32v, ensimmäinen, Joensuu tai Helsinki
15.12. Satu 25v, ensimmäinen, Tampere, Tays
16.12. Nina 26v, ensimmäinen, Turku, TYKS
17.12. Anniina 34v, kolmas, Espoo, Jorvi
18.12. Jenni 30v, ensimmäinen, Turku, TYKS
19.12. Sanna 28v, ensimmäinen, Kirkkonummi, tod.näk. Tammisaari
19.12. Verona 31v, ensimmäinen, Turun seutu, TYKS
21.12. Kipale 28v, ensimmäinen, Tampere, Tays
22.12. Minna 24v, ensimmäinen, Helsinki, NKL
24.12. Cecilia 30v, toinen, Espoo, Jorvi
24.12. Karin 19v, ensimmäinen?, Sodankylä, Rovaniemi
24.12. Marju 33v, ensimmäinen, Espoo, Jorvi
24.12 Minttu 21v, ensimmäinen, Turun seutu, ?
27.12. Milla 28v, ensimmäinen, Vantaa
28.12 Ompula 31v, ensimmäinen, Hki, Nkl
30.12. Lissu 43 v, ensimmäinen, Tukholma
31.12 Anu 22v, Turku, TYKS
31.12 K 20v, ensimmäinen, Pori, satks
31.12 riinu 33v, kolmas, Keski-Eurooppa

Olin tippunut listalta...

26.12 Satu 26v, ensimmäinen, Oulu, OYS

NP-ultra meni hyvin, kiitos kysymästä Minna :)

Niskaturvotus oli 1,5 ja liikkui hyvin. Mulle tehtiin samalla myös rakenneultra, kun täällä Tampereella ei tehdä kahta erillistä ultraa. Katsottiinko sulla Minna vain niskaturvotus vai lisäksi sisäelimet?

Neuvolan mukaan laskettu aika on 24.12. mutta mun omien laskujen mukaan olen hieman edellä ja ultrassa se vahvistui, mutta la ei muutu eli jouluaatto on tuo varsinainen la. En jaksa kuitenkaan lähteä muuttamaan tuota mun mainitsemaa aikaa.

Nyt siis menossa 13+1 ultran mukaan.

Kipale: hyvä et kaikki oli hyvin =)!Kätilö sanoi et mahalaukku on ja näyttää toimivan hyvin.Sikiö oli niellyt lapsivettä,ymmärtääkseni se oli hyvä merkki,se kun näkyi siellä mahalaukussa.Minä en kyllä oikein saanut selvää,heh =)!Aivot näkyi oikein selvästi,muttei se kyl muuten mitään kummempaa kommentoinut sisäelimistä.

Minna 13+1

Katalla kamalan suuret pahoittelut keskenmenosta! Todella ikävää, vielä tuossa vaiheessakin...

Kohta alkaa varmaan kaikilla olla tehtynä ensimmäinen ultra (joiden kunnat sen tarjoavat), kun minäkin kävin ja la on joulukuun lopussa. Mahassa näytti kaikki olevan hyvin: kaikki raajat oli, liikkui mukavasti, sormet sai laskettua, sydän löi sopivasti, selkäranka näytti hyvältä, sen mitä nyt pystyi arvioimaan, mahalaukku oli ja vettä näytti juovan. Niskapoimuakaan ei ollut liikaa ja la pysyi samana. Kohtu oli keikahtanut jo eteen -se selittänee mahalla nukkumisen uudet tunteet! Nyt on aikomus kertoa perheellekin ja toivotaan parasta loppuun asti.

Mullakin on mahakipuja välillä vasemmalla, välillä oikealla. Liittyvät esim maaten asennon vaihtamiseen, aivasteluun jne. Eiköhän siellä kohtu vain etsi paikkaansa. Ummetuskin alkaa helpottaa ja ehkä väsymyskin ihan vähän...

Lämmintä kesäviikonloppua!

Ompula rv 12+4

26.12 Satu 26v, ensimmäinen, Oulu, OYS
29.12. A. Nyymi 30v, ensimmäinen, Satakunta, satks

Minä en näytä tällä listalla pysyvän ollenkaan eli lisäilinpä taas kerran...

Minulla ensimmäinen ultra vasta maanantaina. Sinne pääsyn odotus on ollut yhtä tuskaa. Toisaalta sinne haluaa ja toisaalta pelottaa vallan mahdottomasti. Tuulimunapelko on ollut todella kova. Ja nyt sitten eilen tuli hieman verta pyyhkiessä. Ei kuitenkaan paljon, vaan juuri ja juuri silmä erotti paperista. Vatsakipuja ei kuitenkaan ole ollut.

Täällä on joissain ketjuissa näitä päivittäjä-listoja.Missä laitetaan otsikko PÄIVITTÄJÄ ja sen LA listan pitää olla ajantasalla.Siitä VAIN ja ainoastaan saa kopsata jos haluaa omia tietoja muutella,ei muista LA listoista.Mutta onkelmahan on nyt se et mikäs noista tällä hetkellä on oikeassa ajassa.Tietty jos joku jaksaa/kerkeää/löytyy,ni vois laittaa semmosen PÄIVITTÄJÄ- LA listan tänne ketjuun.Minä itse oon tippunut jo niistä kärryiltä,ei aavistustakaan missä ois oikeat ajat ja ihmiset tallella =/!

Minna 13+2

Teve kaikille!

Piitkästä aikaa ehin koneelle ja kirjoittelemaan. Mulla on nyt rv 16+5 ja kun luin teijän viestejä, niin kaikilla tuntuu olevan paljon vähemmän viikkoja kun mulla. Eli siis mun la on 1.12. kaikki on mennyt ihan hyvin kun oksentaminen on jo loppunut, nyt voi sanoa alkaneen sen ihanan ajan!

Olin np ultrassa 13+4. Pampula oli 7,5 cm päästä pyllyyn ja tosi terhakas, venyttele ja muutenkin kääntyili paljon. eilen oli neuvola ja pampulan sydän löi vauhdikkaasti, 158 kertaa min.

mutta näillä eväillä jatketaan ja taas poistun ainakin kahdeksi viikoksi, kun lähen kreetalle lomalle.

Onnea kaikkien odotukseen ja iloista kesää!!!

LE

Kyllä mullakin,nyt kun tarkemmin katteli,on toi tumma viiva navasta alaspäin....kappasvain =)!
Onko sit kellään tuntunut pientä kumpua tossa kohdun tienoilla,seistessä ja makuultaan?Mulla tuntuu (kai) ja viikkoja nyt 13+3.
Mä oon ollut ihan törkeen väsy koko ajan.Sitku rupee pikkusenkin väsyttää ni tuntuu ettei oo nukkunut edellisenä yönä olleskaan.Tosi inhottavaa kun silloin ei jaksa tehä mitään,meidän kämppäkin on ku karvalla peitetty (koira ku on) kun en jaksa tehä mitään.Mieskin on koko kesän paljon töissä.Pitää kyl Vauvan tulon lähestyessä ottaa itteämme niskasta kiinni ja saada siivoilemaan,siinä kun kumpikin on aikas huonoja =)!Meilläkin kun on koira ja 2 kissa joista lähtee karvaa ni pitäs imuroidakin pari kertaa viikossa.Noh...kyl se tästä =).

A. Nyymi, kyllä sä oot pysyny mukana uusimmilla listoilla. Se on vaan toi aloitusviesti, jossa et ole, se kun ""päivittyy"" vasta kun aloittaa kokonaan uuden ketjun.

Mulla ei näy tummaa viivaa mahassa, mutta karvoja on kasvanu ihan tyhmästi viivamaisesti ylävatsasta alavatsaan saakka. Tumma viivahan ennustaa poikaa ;)

Mulla ollut hiljaiseloa, ja odottelen vaan masun kasvamista ja ensi liikkeitä. Kävin tänään puntarissa ja ainakin kotivaa'an mukaan painoni olisi kilon tippunut. Ei uskoisi sillä syön kuin hevonen eikä suklaakaan pahaa ole..... Tosin olen kävellyt hieman enemmän kuin normaalisti ja koittanut juoda paljon vettä. Tokkopa sillä mitään vaikutusta tosin on. Mulla on semmonen tumma viiva mahassa, tai on ollut jo alusta asti, mikä on kai niistä lisähormoneista mitä jouduin käyttämään, mutta sen mukaan kaipa se poika on tulossa. Äitikin sanoi että poika tulee ja ehkä mulla on itselläkin sellanen olo. En tosin halua selvittää sukupuolta ennen kuin näen sitten omin silmin :) ellei sitten uteliaisuus voita.. hmmm katsotaan nyt.

Vipe!

Olenhan minä. Kaikki on kunnossa. Tänään on 16+2 ja olin tänään sokerirasituksessa pikkasen väsyttää vieläkin. Paineet ovat pysyneet aisoissa ainakin toistaiseksi. 8.7. olisi Äitiyspolilla käynti ja samana päivänä olisi vielä 2 ultra.

Miten sinulla on mennyt?

Hei Sarsta!

Minullakin sokerirasitus edessä mutta vasta elokuun lopussa. Sinä menet jo nyt ko. testiin? Miksi?

Oletko ä-polilla käynyt jo aikaisemmin? En muista....
2-ultra: onko se rakenneultra?

Minulla paineet myös pysyneet hyvänä. Minähän otan 1 tabu/3 pvässä (Albetol 200 mg) ja siten yhden eri tabun aamulla (nimeä en muista). Mikä sinulla on lääkitys + määrät? Sitäkään en muista. Lohtua kanssa sisarelta:)
Minä olen jo np-ultran siis käynyt ja oli ok ja rakene-ultra on huomenna. Hui... Viikkoja on nyt tasan 17.
Hyvä kun lääkitys on nyt tepsinyt ja nenän tukkoisuus parantunut kun tuota lääkejuttua vähän muuteltiin.

Kerroppas lisäkuulumisia kun ehdit!

Terkuin Vipe

Hei Vipe!

Np sisätautienlääkäri halusi sen jo nyt minulta ja siksi kävin ko. testin nyt. Hänen mielestään sokeri oli liian koholla vaikka se oli 5,8 niinkuin se oli tänäkin aamuna.

Kävin ensimmäisen kerran ä-polilla tuokokuun lopussa ja silloin kaikki oli hyvin ""Vilpertti"" Siellä kovasti jumppasi ja vilkutteli, että täällä sitä ollaan.""Että joulukuussa sitä tullaan"". Mun mielestäni tämä 2-ultra on rakenneultra.

Mulla on sama lääkitys kuin sinulla eli 1 tabu/3 pvässä (Albetol 200 mg) Sama juttu kävi minullakin kun lääkitys pienennettiin niin nuhakin alkoi hellittämään.

Kävin viime viikolla neuvolassa ja samalla kuunneltiin sydänmen ääntä siellä se kovaa meni 150x Min eli ihan normaalisti. Mun mielestä on tosi hyvä että ne pitää meistä hyvää huolta neuvolassa ja käyn melkein viikottain kontrolissa neuvolassa paineiden takia, ja samalla tietää varmasti että kaikki on itsellä ja vauvalla kunnossa.

Koska sinulla olikaan la?

Terveisin Sartsa

Tulehan nyt tuonne meidän sähköpostirinkiin! Ilmoittaudu minulle: saara84@city.fi

Laitan sitten viestiä, missä kerron oikean @-osoitteeni (ettei tule roskapostia) ja lähetän viestisi muille. Muista kertoa, saako osoitteesi antaa muille ryhmäläisille. Ilmoittautuneita on: Saara, Sohvi, Anu, Aino, Eevi, Repe ja Toivo. Ja minä toimin nyt yhteyshenkilönä.

Ja sitten vielä terveisiä kaikille joulukuulaisille, täällä koitetaan toipua km:sta. Kompikaatioitakin tuli, mutta niistä on selvitty. Kunhan menkat alkaa, alkaa uusi clomikuuri.

Voi miten surullisia uutisia A. Nyymi :( On tää niin epävarmaa tämä raskausaika.

Minna: meidän vauva oli 6,7 cm pitkä.

Eilen kävin lainaamassa ensimmäistä kertaa vauva-kirjoja :) Täytyy aloittaa valmistautuminen, koska syksyllä ei ole aikaa lukea.

Heip Sartsa!

Mukava kuulla että kaikki on hyvin ja helpottaa omaakin oloa kun kuulee ""kanssasisaren"" kuulumisia. Tänään mulla siis rakenneultra ja hirveästi jännittää ja pelottaa. Minä en käy neuvolassa viikottain. Viimeksi olen käynyt toukokuussa ja seuraava on heinäkuussa kunhan tämän ultran olen ensin käynyt. Siinä mielessä eroaa sinun neuvolasta. Tosin paineita mittaan viikottain ja onneksi täällä töissä on hyvä mittari.

Minun la on 28.11.

Oikein hyvää vointia sinulle ja kaikille joulumammoille!

Terkuin Vipe

Minna:
Kiitoksia vierailusta vauvahaaveiden puolella! nyt kp 28/29-31 ja ke tai to on testi päivä:) Ilmoittelen sitten kuinka kävi.

Jos en myöhemmin muista niin: HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE JOULUISILLE!!!

-Santtu (ent. jouluinen)