Joulu meni pilalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Kyllähän koneeseen saa kaksi lasta. Mutta vain yhden SYLIlapsen. Eli sun on otettava sille alle 2veelle oma paikka, vaikka se muuten menisi sun sylissä.

HALOO Ap! Tässä ratkaisu??

Se paikka varmaan maksaa aikuisen paikan verran, ja rahat oli tiukilla...

Ei ihan. Esim. Tre-Rovaniemi maksaa menopaluu aikuiselta 376 e, lapselta 302 e ja sylilapselta 23 e.

Toi on enemmän kuin kuukauden tulot.

Lentokoneeseen pitää olla 1 henkilö yhtä ALLE 2v kanssa, eli jos 2 alle 2v ei onnistu!!!

No miksi ihmeessä sitten mussutit ensin, että et voi lentää kahden lapsen kanssa? Olisit sanonut suoraan, että lentämiseen ei ole varaa. :o

Sä oot kyllä niin Porvoosta...

joo mä ihmettelen nyt kanssa, ensin ei saa matkustaa kahden pienen kanssa "muuten kyllä lennettäis" mut kun alko tuleen faktaa pöytään niin iskikin rahaongelma :whistle:

hyvää provoiltaa vaan kaikille :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja .:
tää on niin lapsellista valitusta.!
mun on pakko kertoo.
mun siskolla on kuudes lapsi tulossa, jouluna on laskettu aika, sen mies on täys alkoholisti ja narsisti. ei siis osallistu mihinkään muuhun, paitsi suun soittamiseen ja itekseen viinan tissutteluun.

tää naurattaa kuin pienet ongelmat on ja niistä tullaan valittaa. maailma pyörii oman navan ja joulun vieton ympärillä.

valivali nyyh nyyh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Huostaanotto tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa vaan siltä et itse teet tästä nyt liian hankalaa.
Vaunut tai kaukalo mukaan niin siinä voi nukkua.Esikoiselle ne taudit tarttuu muutenkin jos tarttuakseen
Mieskin aika kummallinen,miten se kurkkukipu estää autossa tai lentokoneessa istumisen.
Eihän tuohon lentoon mene ku 45min,vai laskinko ihan väärin.

Lentokoneeseen saa vain yhden sylilapsen/ aikuinen mukaan. Onko se vaikee ymmärtää? Mulla niitä on kaksi. En saa kahta. Näin on säädökset.

Et niin, mutta voit ostaa 2-vuotiaalle oman lipun ja hän saa oman penkin millä istua. Monikin matkustaa sillä lailla, eikä ongelmia.

mitenköhän ap mahtaa matkustaa sitten kun lapset on isompia? Voin sanoa, että silloin on paljon hankalempaa tehdä yhtään mitään kun lapset mennä viilettää joka paikassa.

Entä jos eroatte miehesi kanssa, miten ihmeessä sä pystyt lasten kanssa menemään yhtään mihinkään kun kaikesta pitää tehdä noin vaikeeta???

itse olen 6v ja 8v poikien yksinhuoltaja ja aina ollaan junassa matkusteltu, kyllä keinot keksitään aina. Eikö sun 2v osaa itse kävellä, vai miksi sitä pitäis kantaa??

Kyllä 2v osaa sen ajan junassa istua omalla paikoillaan, että pääsette perille, värikyniä tms mukaan vaan.

Oikeesti sä voit tehdä elämästäs just niin hankalaa kuin haluat

Onpahan hirveätä nillitystä koko ketju. Jos joku kokee jonkun tilanteen ongelmaksi ja hankalaksi, niin eikö näin saa olla. V*tuttaa lukea näitä esimerkkejä "sillä ja tällä oli kuus lasta ja vielä mieskin ja 1000 kilsaa mentiin" Pitääkö kaikkien olla jotain v*tun korpisotureita. Matkaan tai kotiin, sama se. Hyvää Joulua kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Perse - Erkki:
Onpahan hirveätä nillitystä koko ketju. Jos joku kokee jonkun tilanteen ongelmaksi ja hankalaksi, niin eikö näin saa olla. V*tuttaa lukea näitä esimerkkejä "sillä ja tällä oli kuus lasta ja vielä mieskin ja 1000 kilsaa mentiin" Pitääkö kaikkien olla jotain v*tun korpisotureita. Matkaan tai kotiin, sama se. Hyvää Joulua kaikille.

no just se, kun pitää kaikesta tehdä niin vaikeeta. Jos ap ois koneella mennyt ja ois saanut olla kaks sylilasta niin ois siitäkin varmasti jotain ongelmia keksinyt. Jos mies ajaa ja itse saa vain istua, ongelmaa ei ole. Samalla lailla silloin joutuu sitä lasta syöttämään jne. Jos oikein osaa matkan ajoittaa, molemmat lapset nukkuvat liki koko ajomatkan, jos tarvii kovin pysähdellä niin silloin varataan enemmän aikaa. Vaipat voi vaihtaa autossa, puhdistusliinoja vaan mukaan. 2 veellä on vaipat, pissaa yöllä varmaan niihin, joten missä on ongelma? Yöllä kun ajaa niin isompi nukkuu koko matkan, mihin niitä huoltiksia tarvitaan? En vaan ymmärrä :o

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Lähde vaan sinne lasten kanssa. Vauva vaikka semmoseen kantokoppaan! Junalla olen mäkin lähdössä lasten kans, vaikka on vaihtokin välillä (matka n.350km) mies jääkööt kotiin

En voi yhtäaikaa työntää vaunuja ja kantaa kantokoppaa. Ja synnytyksestä se kaks viikkoa, ei oo vielä voimat palautunut. En uskalla lähtee urheilee tollai. Liian raskaat kantamukset. Ja junassa kun esikoinen alkaa kiljumaan ja vauva tahtoo samaan aikaan asua rinnalla pari tuntia, ei tuu mistään mitään. Kanssamatkustajat sais hermoromahduksen. Ja sit ku molemmat on ahkeria kakkimaan, en voi jättää kumpaakaan yksin, kun meen toisen kakkoja siivoomaan vessaan.. ei onnistu.

Miten ihmeessä te olisitte kaikesta tästä selvinneet autolla? Olisitko imettänyt siinä vauhdissa?

Sä teet asiasta nyt etukäteen vaikeamman kuin se onkaan. Menet. Matkustaa siellä junissa muitakin pienten kanssa. Paitsi et voi olla, et junat on jo täynnä kun on luvattu niin huonoja ajokelejä.

Kuulostaa vaan siltä et itse teet tästä nyt liian hankalaa.
Vaunut tai kaukalo mukaan niin siinä voi nukkua.Esikoiselle ne taudit tarttuu muutenkin jos tarttuakseen
Mieskin aika kummallinen,miten se kurkkukipu estää autossa tai lentokoneessa istumisen.
Eihän tuohon lentoon mene ku 45min,vai laskinko ihan väärin.

Lentokoneeseen saa vain yhden sylilapsen/ aikuinen mukaan. Onko se vaikee ymmärtää? Mulla niitä on kaksi. En saa kahta. Näin on säädökset.

Vai tarkoittaak soitä,että iolman maksau vaan yks per aikuinen,ja sit joutuu maksamaan?MAtkustaahan toiset kaksostenkin kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja nyt:
kyllä ukko saa lähteä nyt.. ottaa särkylääkettä naamaan ja lentokoneella meette.. et jää kotiin itkemään.. tai meet yksin junalla vaikka olis kamala matka mut kotiin et jää se on aivan kamalaa... ymmärrän sua..

Lentokoneella menisin, mutta siinä on rajoitus vaan yksi sylilapsi/ aikuinen. En voi jättää kumpaakaan lasta kotiin jouluks. Joten vaihtoehtoja ei taida olla.

mä olen mennyt lentokoneen kanssa etelästä pohjoiseen ja ipanat oli 2kk ja 1v6kk. mulla oli vauva sylissä ja toinen neiti istui vieressäni. saivat lentokoneessa leluja ja syötävää eikä meillä ollut mitään ongelmaa ,kun ei ota siitä ongelmaa

Niimpä, Helsingistä Bulgariaan kestää 3h, Suomen sisällä ei kauaa tarvitse koneessa istua. Joku sukulainen varmasti lainaa sen verran rahaa, että sille 2-vuotiaalle saa sen istumapaikan...

Jos ei lainaa, en mäkään lähtisi sellaisten sukulaisten luokse

Alkuperäinen kirjoittaja yyhoo:
Yöllä kun ajaa niin isompi nukkuu koko matkan, mihin niitä huoltiksia tarvitaan? En vaan ymmärrä :o

Ap:n jälkivuodon suihkuttuleen.

Minä ihmettelen kuinka ap ei ole lainkaan huolissaan miehen taudista ja sen tarttuvuudesta esikoiseen, joka on infektioherkkä lapsi perussairautensa takia :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja yyhoo:
Yöllä kun ajaa niin isompi nukkuu koko matkan, mihin niitä huoltiksia tarvitaan? En vaan ymmärrä :o

Ap:n jälkivuodon suihkuttuleen.

Minä ihmettelen kuinka ap ei ole lainkaan huolissaan miehen taudista ja sen tarttuvuudesta esikoiseen, joka on infektioherkkä lapsi perussairautensa takia :headwall:

no sitä suihkuttelua tarttee tehdä, oli mies mukana tai ei. :headwall:

Tuollainen matka ei niin hirmu kauan kestä, että sitä suihkutteluakaan kovin montaa kertaa tarvitsee tehdä, huoh... Mää hiljenen, kun en ymmärrä niin en ymmärrä

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
kyllä helpolla annat periksi... ukko ottaa vaan lääkettä näämariin...

samaa mieltä. ei se oo niin vaikeeta!!!!! taidat olla jo päättäny ettei se onnistu millään! nyt on sitten hyvä leikkiä marttyyriä.

ap:lle vinkkejä miten itse toimin autolla pienten lasten kanssa matkustaessa.

Lähdet ajamaan esim. yötä vasten, että lapset nukkuu mahd. paljon. tai illalla ainakin, jos vain jaksat silloin ajaa.

Kun vauvalle tulee nälkä, jätät auton käymään ja syötät vauvan. Ei se tyhjäkäynti niin paljon polttoainetta vie, ja auto pysyy lämpimänä. Otat 2v:lle ja itselle jotain herkkuevästä mukaan, ja hyvää musiikkia tietysti :)

Kyllä munkin vauva söi helposti sen tunnin, mutta sitten istuin autossa sen ajan syöttämässä.

Kun slle tulee vessahätä, jätät auton käymään, ja menet huoltsikalle vessaan! Lapset kyllä nukkuu sen aikaa autossa, ellei nuku, otat mukaan. vauvahan kulkee turvakaukalossaan, ja 2v:n voit laittaa rattaisiin, ellei muuten onnistu.

Samalla saat ne alapesut ym. tehtyä. Eikä se maailmaa kaada, jos kerran pari käyt kusella ilman alapesua. -otat mukaan vaikka puhdistuspyyhkeitä, joilla pyyhit enimmät veret ym. pois.

Vaipan vaihdot onnistuu autossa kyllä, takapenkillä esim. tai sitten ihan sylissä edessäkin.

Helpointa on tietysti sanoa miehelle, että tää reissu on nyt sovittu ja nyt lähdetään, ja sillä hyvä.

Taidat olla aika väsynyt synnytyksen jälkeen, ja sun mielipaha johtuu pitkälti siitä.

Junassakin kyllä henkilökunta/matkustajat auttaa. kuten kaikkialla muuallakin. Tiedän kokemuksesta, sillä kuljen paljon kolmen pienen kanssa, joilla on reilun vuoden ikäerot, eli kun kuopus oli vauva, oli isommat 1 ja 2,5vuotiaat. Ja AINA sain apua, kun sitä pyysin.

Saatoin jotakuta pyytää katsomaan lapsia hetken, kun käyn vessassa esim. Kyllä normaalit ihmiset auttaa, ja ihmisestä näkee kyllä jo päällepäin helposti, keneltä voi apua pyytää.

Eli junassakin kyllä pärjäät, jos tahdot. Laitat 2v:n niihin rattaisiin ja vauvan auton turvakaukaloon, ja pyydät jonkun avuksi kantamaan, konduktööri nyt ainakin auttaa, jos ei kukaan muu. se on niiden työtä. otat asemalle yhteyttä ja pyydät apua. Niinhän pyörätuolissa olevatkin, tai vaikka sokeat pääsevät junaan!

lisäys vielä, että jos et uskalla jättää autoa käymään ovet auki, niin ota toiset avaimet mukaan ja jätä auto käyntii ja toisilla avaimilla väännät oven lukkoon. Lapset usein herää siihen, että auto sammutetaan, ei niinkään siihen, että se pysähtyy. ja siellä vessassa ei todellakaan kestä kauaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Luumu:
ap:lle vinkkejä miten itse toimin autolla pienten lasten kanssa matkustaessa.

Olipa ihana vastaus. Voi kun täällä sais useammin tällaista tukea. Jos ap tän lukee, niin tästä mä ainakin saisin sellaisen tsempityksen, et pakkaisin kakarat autoon ja jättäisin miehen kurkkukipuunsa kieriskelemään. :)

tuntuu vähä silt et sä et ees ite haluu lähtee ku kokoajan ku joku ehdottaa jotain ni iniset et ei pysty ja ei voi ja ei pärjää.Nyt niskasta ittees kii,kyl sä pärjäät,sä oot nainen etkä mikää mies!!

Mun mielestä aika lapsellista olla sitten järjestämättä sitä joulua kotiinkaan. Mä ainakin tuossa tilanteessa kovalla tohinalla ryntääsin kauppaan ostamaan jouluruokia ja tekisin sen joulun kotiin enkä simppaalisi miehelle kun pahaanen kakara tyyliin "jos mä en saa mitään niin ei saa muutkaan".

En mä ainakaan edes viittisi lähtiä 2 viikon päästä synnytyksestä 500km:n päähän autolla. Hyvä kun sain istuttua kunnolla tuossa vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
jaa ap hävis kun pieru saharaan ;)

Kuten muutama muukin, jotka ovat pitkän ketjun saaneet aikaan ja kaikkiiin muiden vastauksiin löydetään aina jokin mahdottomaksi tekevä juttu. Ja aina niissä on joku epälooginen juttu jankkaamisen keskellä.

Kumma, että noita ongelmaisia riittää ja mikään ei kelpaa ratkaisuksi.

En kai minä ole jotenkin vainoharhainen, kun kuvittelen jonkin noita tehtailevan huvikseen :whistle:

Kyllä onnistuu hyvin mennä junalla noin pienten kanssa, myös bussilla onnistuu, asennoidut vaan siihen että nyt mennään ja oot hyvillä mielin =) Olen itekki mennyt tuommosia matkoja lasten kanssa pienestä asti...

Ja ehtiihän sen joulun vielä sinne kotiinkin järjestää :)

Yhteistyössä