Joulu meni pilalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä itse matkustin lapseni kanssa kesällä kaksin espanjassa, niin junalla ( 270 km) kuin lentäen, meni loistavasti ja tytö oli vajaa kaksi vuotta. Sain viihdykettä keksittyä ihan mukavasti ja puuhailua, mutta ymmärrän että kaksi on aina enemmän, mutta vastasyntynyt on aika helppo kuljettaa junalla kuten muuallakin =)

nukkuu syö nukkuu syö...

Mikä hemmetin pakko ap:lla on väkisin pakottaa se mies mukaan? Kun ei selvästi tahdo lähteä. Ei muakaan kiinnostaisi lähteä miehen vanhemmille jouluksi. Ap on hyvä ja varaa junaliput tai ottaa auton alle jos haluaa lähteä. Junassa on vaikka mitä vaunuja, että matkustamaan pystyy kyllä.

Ei junaan taida enää saada paikkoja, ainakaan hyviltä paikoilta. Täytyy olla mieletön säkä, että saa hyvän paikan, kun jouluisin on ainakin tännepäin junat ihan töpösen täynnä. Hyvä jos paikkaliput saa, ja vielä vierekkäin. Voihan sitä tietenkin yrittää.

Itse hyppäisin reippaasti autoon Oma on kylkenut pienestä pitäen mukana, ja pidemmilläkin reissuilla. Ollaan vaan totuttu siihen, että paljon liikutaan. Itse hyppäisin autoon, mutta ymmärrän, jos se ei oikein kiinnosta.

Ei junaan taida enää saada paikkoja, ainakaan hyviltä paikoilta. Täytyy olla mieletön säkä, että saa hyvän paikan, kun jouluisin on ainakin tännepäin junat ihan töpösen täynnä. Hyvä jos paikkaliput saa, ja vielä vierekkäin. Voihan sitä tietenkin yrittää.

Itse hyppäisin reippaasti autoon Oma on kylkenut pienestä pitäen mukana, ja pidemmilläkin reissuilla. Ollaan vaan totuttu siihen, että paljon liikutaan. Itse hyppäisin autoon, mutta ymmärrän, jos se ei oikein kiinnosta tai ei ole siihen tottunut, yksin.

Silloin on kyllä ihan pakko järjestää se joulu kotiin. Vielähän sinne ehtii ne laatikot ja kinkut ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huu:
mä itse matkustin lapseni kanssa kesällä kaksin espanjassa, niin junalla ( 270 km) kuin lentäen, meni loistavasti ja tytö oli vajaa kaksi vuotta. Sain viihdykettä keksittyä ihan mukavasti ja puuhailua, mutta ymmärrän että kaksi on aina enemmän, mutta vastasyntynyt on aika helppo kuljettaa junalla kuten muuallakin =)

nukkuu syö nukkuu syö...

Alkuperäinen kirjoittaja huu:

nukkuu syö nukkuu syö...

Kaikki vauvat ei vaan nuku ja syö, vaan toiset HUUTAA. Itse en kyllä 2 vkoa synnytyksestä yksin lähtisi. Olen kyllä itsekin matkustanut esim. junalla 4:n alle 6-vuotiaan lapsen kanssa, joista pienin muutaman kk:n ikäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cristel:
Mun mies ei ole koskaan edes töistä pois ollut vaikka on ollut niin huono olo että on laatta lentänyt. Tehnyt siis 15 tunnin työvuoron (on ammatiltaan bussikuski), tauot on levännyt bussin takaosassa.

Vastuutonta tuokin :|

Niin on, mutta mun rääkymisestä huolimatta ei oo koskaan ollut sairauslomalla tai käynyt ainakaan meidän suhteen aikana lääkärissä. Joskus se haluaa olla niin tosimies, ettei se pikkuasioista valita. Halusin vain luoda kontrastin tuolle ap:n miehen vaivalle ja sille miten vähästä tässä nyt kitistään.

Mun mies ei ole koskaan edes töistä pois ollut vaikka on ollut niin huono olo että on laatta lentänyt. Tehnyt siis 15 tunnin työvuoron (on ammatiltaan bussikuski), tauot on levännyt bussin takaosassa.

Niin on, mutta mun rääkymisestä huolimatta ei oo koskaan ollut sairauslomalla tai käynyt ainakaan meidän suhteen aikana lääkärissä. Joskus se haluaa olla niin tosimies, ettei se pikkuasioista valita. Halusin vain luoda kontrastin tuolle ap:n miehen vaivalle ja sille miten vähästä tässä nyt kitistään.

Voikun "tosimiesten" ajatusmaailman saisi muutettua, enkä nyt tarkoita mitään muutamama yskäisy ja heti saikulle. Meidän miehen työpaikalla on juuri näitä työn sanakareita, töihin tullaan vaikka oli olo ja kunto mikä. Ja usein juuri yksi mahatautinen mies tietää sitä, että koko tauti kiertää enemmän tai vähemmän koko työporukan perheitä myöden. Ja työkaverit sitten paikkailevat sen oksentavan ja ripuloivan kaverin hommia.

Ittehän ap vänkää että pitäisi päästä, kai se nyt itte tietää mityä jaksaa kaksviikkoisen kanssa.

Paitsi että jokin sillä itellä nyt on ettei haluakaan, kun mikään ei passaa. En tosiaan käsitä miten se automatka menis ukon kanssa sen joutuisammin ja helpommin kuin ilman ukkoa. Eihän se ukko voi vauvaa imettää eikä käydä alapesulla apn puolesta :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ittehän ap vänkää että pitäisi päästä, kai se nyt itte tietää mityä jaksaa kaksviikkoisen kanssa.

Paitsi että jokin sillä itellä nyt on ettei haluakaan, kun mikään ei passaa. En tosiaan käsitä miten se automatka menis ukon kanssa sen joutuisammin ja helpommin kuin ilman ukkoa. Eihän se ukko voi vauvaa imettää eikä käydä alapesulla apn puolesta :o

tottakai on 10 kertaa helpompaa kun on vapaa antamaan tuttia tai syöttämään tai toinen jää toisen kanssa autoon kun pitää käydä matkalla vessaassa toisen kanssa. jne.

Se, että ei voi jakautua moneksi, on juuri raskainta lapsenhoidossa. Kun lapsia on yli 1. Usein äidit joutuvat olla ihan yksin. Siksi tukiverkottoman kannattaakin tarkasti harkita, olisiko 1 lapsi sopiva määrä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja miten se mies siellä automatkalla osallistuu muuhun kuin autolla ajoon, jos ei kotonakaan auta vaikka puoliso juuri synnyttänyt ja esikoinenkin niin pieni. Tässä taitaa olla hormoneilla vähän osuutta asiaan, kyllä se joulu kotonakin tulee ja varmasti mukavaa ja tunnelmallista saa pienellä laitolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
kyllä se joulu kotonakin tulee ja varmasti mukavaa ja tunnelmallista saa pienellä laitolla.

Niinpä.

Mä luulen että ap ei oikeesti vaan jaksa eikä viitsi itse(kään) lähteä sukuloimaan, mutta velvollisuudentunto (se mummon vointi esim.) painaa toisessa vaakakupissa -joten niitä ylitsepääsemättömiä ongelmia tulee sitten keksittyä liukuhihnalta ja miehestä tehtyä syyllinen...

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
tottakai on 10 kertaa helpompaa kun on vapaa antamaan tuttia tai syöttämään tai toinen jää toisen kanssa autoon kun pitää käydä matkalla vessaassa toisen kanssa. jne.

:o no ethän sä vauhdissa voi vauvaa syöttää tissiltä :o

Ja kyllä ne lapset voi nukkua siellä lukitussa autossa sen minuutin kun äiti kipaisee huoltsikan vessaan -ottaa vaikka itkuhälärin megeen. Vaippoja kun voi vaihtaa autossakin, ja nuo 2 on vielä ilmeisen vaippaikäisiä.

Minä en kyllä lähtisi lasten kanssa yöllä yksin ajamaan 500 kilsan matkaa. Mitä sitten jos auto hajoaa ja kaks viikkonen siellä pakkasessa, ja kaks vuotiaski äkkiä paleltuu. Mihinkään ei saa autoa huoltoon keskellä yötä. Ja itse en osais tehdä mitään, paitsi renkaan vaihtaa korkeintaan.

Turhaan otat nyt ap tästä joulusta tuollaista pulttia. Viettäkää kotijoulu. Jos vauvakin on vasta noin pieni on aika kyseenalaista lähteä mihinkään. Et sinä siihen kuole jos joulua ei ole laitettu, teet jotain pientä ja lapset ja ukko ovat varmaan tyytyväisiä jos sinä olet hyvällä tuulella.
Elämässä tapahtuu yhtä ja toista, turha nostaa äläkkää jos kaikki ei aina mene ihan oman mielen mukaan. Myöhemmin sinua harmittaa kun mellastit asiasta tämänkään vertaa.

Muistakaa hyvät ihmiset, että aina kannattaa olla suunnitelma B...tarkoitan siis, ettei ap:n kannata jämähtää vain yhteen ratkaisuun ja yhdenlaisiin odotuksiin. Joulun suhteen tuntuu siltä, että ihmisten on aivan tavattoman vaikea suhtautua positiivisesti mihinkään muihin kuin niihin omiin suunnitelmiin..tuntuu siltä, että jos mielikuviin ja odotuksiin tulee hiukkaakaan muutosta niin taivas repeää...mutta kai se on sitten sitä perinteen ilmentymistä?

Alkuperäinen kirjoittaja vierasX:
Minä en kyllä lähtisi lasten kanssa yöllä yksin ajamaan 500 kilsan matkaa. Mitä sitten jos auto hajoaa ja kaks viikkonen siellä pakkasessa, ja kaks vuotiaski äkkiä paleltuu. Mihinkään ei saa autoa huoltoon keskellä yötä. Ja itse en osais tehdä mitään, paitsi renkaan vaihtaa korkeintaan.

Lisäksi 6h autossa putkeen on kaks viikkoselle liian pitkä aika, mun mielestä.

no ei kai kukaan niin pöllö oo että ilman vaatteita lähtee lasten kans talvellakaan ajelemaan !!!!!!!!!!!!! ja miks 6h on pitkä aika vauval autos? helpommin sen kans menee meirän ainakin nukku koko matkan lähes kun menin ja yksin menin 2 lapsen kanssa ja samat 500 km on meilläkin mummolaan mulla vaan ukko rupes riiteleen ja sano et ei lähe ollenkaan sinne jäi kotiin möllöttään kun me mentiin lasten kans. kurkkukipu ny ei oo mikään syy jäädä kotiin äijä on tyypillinen kitisijä.

En lukenu ketjua mut mies ottakoon Buranaa tms ja sit yöjunalla matkaan, sama se missä sitä yön nukkuu (saako vielä paikkoja?).
Mä oon matkustanu just ton ikästen kanssa junalla, en tosin noin pitkää matkaa, mut kuitenkin. Hyvin meni, vauva söi kerran ja muun ajan nukku, eli ehdin paimentaa isompaa.
Toivottavasti teidän joulu muuttuu vielä hyväksi :hug: .

Alkuperäinen kirjoittaja Adea:

Voikun "tosimiesten" ajatusmaailman saisi muutettua, enkä nyt tarkoita mitään muutamama yskäisy ja heti saikulle. Meidän miehen työpaikalla on juuri näitä työn sanakareita, töihin tullaan vaikka oli olo ja kunto mikä. Ja usein juuri yksi mahatautinen mies tietää sitä, että koko tauti kiertää enemmän tai vähemmän koko työporukan perheitä myöden. Ja työkaverit sitten paikkailevat sen oksentavan ja ripuloivan kaverin hommia.

Niinpä. Ton meidän miekkosen olis tosiaan syytä ajatella sitäkin kuinka monta voi tarttua. Toivottavasti ei ainakaan matkustajia... kyllä mä silti olen tosi ylpeä siitä että sille työ maistuu eikä pikkujutuista valiteta. Mutta mikään ei vissiin naisille riitä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja :
no ei kai kukaan niin pöllö oo että ilman vaatteita lähtee lasten kans talvellakaan ajelemaan !!!!!!!!!!!!! ja miks 6h on pitkä aika vauval autos? helpommin sen kans menee meirän ainakin nukku koko matkan lähes kun menin ja yksin menin 2 lapsen kanssa ja samat 500 km on meilläkin mummolaan mulla vaan ukko rupes riiteleen ja sano et ei lähe ollenkaan sinne jäi kotiin möllöttään kun me mentiin lasten kans. kurkkukipu ny ei oo mikään syy jäädä kotiin äijä on tyypillinen kitisijä.

No ei ilman vaatteita mutta jos on yli kymmenenkin pakkasta niin äkkiä voi tulla kylmä, vaikka oiski vaatetta. Ei vauvaa sais istuttaa 6 tuntia kaukalossa, se on ihan tosi. Minä en lähtis. Piste. Sinä voisit silti lähteä.

no jos ukko on kipeä niin tartutte luultavasti muutkin parin päivän sisällä. Retuuttaisit sitten kipeän perheen tartuttamaan vanhuksia?
yleensäkin kyseenalaista retuuttaa kaksiviikkoista tuollaisia matkoja. Herranjestas, miksi ette voi relata ja viettää kotijoulua. Käykää kotonanne vaikka kuukauden päästä kun vauva vähän isompi ja kaikki terveitä.

Joko ap sai hommattua autonkuljettajan ja lapsenvahdin matkalle viettämään äidin loihtimaa perinnejoulua?

Ja totta sille ukolle on jo potkut annettu, ku retale kehtaa sairastua pilaten ap:n perinnejoulun, kun ei suostu lähtemään tartuttamaan tautia ikäihmisiin?

Yhteistyössä