Joulukuulaiset 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnniinaA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei, mariellalle tsemppiä! Toivottavasti on kyse vain väärinkäsityksestä. Inhottavaa vain tuollainen epätietoisuus ja epäilys yleensäkin...

Täällä oli neuvola- ja lääkäripäivä. Eikä mitään mainittavaa. Mitä nyt terkkari ehdotti vitamiinilisän ottamista, että D-vitamiinin saanti varmistuisi ja lääkäri kyseli herkuttelusta ja ehdotti, että ei ihan kauheasti söisi niin herkkuja...tiedetään, tiedetään! Kyllä mä aina välillä yritän olla ilman :)
Raskausviikkoja 29+1 ja painoa on tullut 9kg:a...eikä ole turvotusta ollenkaan, joten ehkä mä ainakin tänään jätän herkut väliin :)

Toivottavasti kaikki jatkuu loppuun asti myös yhtä hyvin! Tuudittaudun ainakin siihen kun tähänkin asti ollaan hengissä selvitty...

Niin, ja äitiyspakkaus on vihdoinkin tullut! Täytyykin käydä se tänään postista hakemassa ja kutsua halukkaat kaverit ihmettelemään (niitä on ilmaantunut ihmeen paljon).

Hyviä vointeja kaikille!

Terve minunkin puolestani kaikille .)
Minulla raskausviikkoja 30+2. Odotan kolmatta lastani.
Mariella kertoi kohdunkaulan pehmenemisestä.. minulla sama todettiin 2 vkoa sitten ja eilen sain tiedon että omistan sen "" acalact "" bakteerin,joka sitten aiheuttaa kaikkia vaivoja ja pehmenemisiä alapäässä.. supistusten lisäksi. Aaltoilevaa alaselän kipua on ruvennut olemaan,ja pienestäkin rasituksesta kohtu supistelee. ""lepoa vaan "" sanovat lääkäri ja neuvolantäti,mutta vaikeaahan se on,kun tytöt ovat 1v2kk ja vanhempi (jo onneksi) 4v.
Lisäksi suurin vastuu lapsista ja kodinhoidosta on minulla..Isä on yksityisyrittäjä. No,eiköhän se tästä :)
Laskettu aika on siis 11.12. ja synnyttämään menen Tyksiin.
Voikaahan kaikki hyvin!! = )

Moi Satu!
Oonkin muutaman kerran aatellu, että ootkohan se Satu, joksi luulin kans sua, ja näinhän se asia varmistu... Kiva kun tulee tuttavapiiriin enemmänkin vauvoja! Jos hyvä tuuri käy, niin voidaan vaikka olla samaan aikaan laitoksella... Katellaan, jos vaikka nähtäiskin ennenkun vauvat on syntyny, oot kuulemma jo sairaslomalla... Mä jään kolmen viikon päästä äippälomalle...
Piia

Heipä hei!

neuvola kuulumisia tältä suunnalta:
rv 32+1
paino +275g/vko
rr 112/74
hb 118 (nousu viime kerrasta +4 jee!!)
kohtu 29 cm kasvanut 4 cm kuukaudessa, ihan keskikäyrällä
tarjonta rt
vauvan syke 145-160
liikkeet ++

joulukuun alkuun mennessä pitäis muksun olla noin kolme ja puol kiloinen :D

Eli siis kaikki hyvin ja nyt käydäänkin sitten joka toinen viikko.

Meillä ollut kaksi perhevalmennus kertaa. Ekalla kerralla puhuttiin parisuhteesta ja elämän muutoksesta vauvan tulon myötä, toisella kerralla aiheena oli imetys. Huomenna on synnärille tutustuminen ja sitten vielä ens viikolla viimeinen valmennus: vauvan hoito ja tarvikkeet.

Meitin pampula on tuolla masussa sillain hassusti, että painaa pahasti mun oikean puolen alinta kylkiluuta ja se vihloo todella kipeesti, tonne oikean lapaluun alle. neuvolan täti vielä lohdutti ja sanoi, että vihlonta pahentuu vielä ennen kuin vauva malttaa laskeutua alemmaksi, voi jeekuna :(

Mutta näillä taas porskutellaan eteenpäin!

Syksyistä tiistaita kaikille!!

Mariella, älä hätäänny - tai siis jos sulta nyt löytyy sukupuolitauti, ei se välttämättä tarkoita sitä, että miehesi on sua suhteenne aikana pettäny. Voi kuule olla niin, että ko. sukupuolitauti (JOS sellanen sulta löytyy) onkin ollut sulla jo pidempään - ennen parisuhdettanne. Sukupuolitaudit eivät aina ns. puhkea ""näkyviksi"", vaan niitä voi tietämättään vuosia kantaa.

Kyllä se vähän hairahdukselta vaikuttaa jos tulos on positiivinen, kun meillä tutkittiin ja suljettiin sukupuolitaudit pois heti raskauden alussa ja minä en muiden kanssa ole ollut kuin mieheni. tietysti on olemassa mahdollisuus että miehellä on ollut se piilevänä ennen mua,eli se ois saanu sen joskus 1½vuotta sitte... tuntuu vaan hiukan epätodennäköseltä et klamydiaa ei huomais siinä ajassa...

Mariella, mulla on se käsitys, että klamydia voi oireettomana piillä hyvinkin pitkään elimistössä (naisella ainakin, miksei miehelläkin), mutta kysy asiaa vielä lääkäriltä, jos siis tauti todetaan. Luin jostakin, että klamydia on nykyisin yleisimpiä lapsettomuuden aiheuttajia, koska sitä ei oireettomana huomata nuorempana, kun tartunnan saa, vaan vasta monen vuoden päästä, kun se on aiheuttanut kiinnikkeitä tai jotakin.

Heipsan!
Eilen oli neuvola :) paino oli noussu vaan kilon (huh), mikä siis on mulle suht vähän, ja verenpainekkin laskenu. Pikku Herran pulssi oli 138-150 välillä kun lepäili, th sano että se on normaali mutta onkos varmasti? ennen ollu korkeempi, mutta herra myöskin silloin touhukas...

Kalkkia pisti napsiin parit päivässä ja rautaa (hb 114) yhden päivässä.. Magnesiumia pitää ottaa suonenvetoon mikä taitaakin olla lähes ainut vaiva (inhottavan hikoilun lisäks).
Töitä kaks viikkoa, tuntuu että aika kuluu joskus liiankin nopeesti. Kuinka ehdin kaiken hankkia ja ostaa ja siivota ja järjestää ja.. APUA!!! Paniikkihan tässä tulee =/ Niin, ja sitten ei saa stressata..

Jebulis, mutta näillä eväillä me mennään eteenpäin. Kuinkas te muut jakselette?

Älkääs nyt vaan hermostuko.. Vielä piti kysellä siitä listeriasta ja mikä toks..tops...joku muu juttu... mitä ne on ja mistä saa? Ihan pihalla taidan olla (vähän hävettää......).. =/

Tervehdys kaikki!

Voi Mariella, voimia sinne. Toivottavasti kaikki selviää parhain päin ja oot saanu juteltua miehesikin kanssa asiasta etkä yksin joudu hautomaan kaikkea inhottavaa...

Täällä voidaan ihan hyvin, huolimatta siitä että hemoglobiini ei ala nousemaan. Onko Obsidan-rautatableteista kokemusta teillä, miten on imeytyneet ja kuinka nopeasti vaikuttaneet? Sillä neuvolan antamalla Retaferillä ei kuukaudessa tullut mitään tuloksia, hemoglobiini meikäläisellä 103, ja vähänhän tuo vaikuttaa mielialaan, ei tosin niin paljoa kuin voisi luulla. Nyt oon nappaillut Obisidania vissiin parin viikon ajan.

Koettakaa jaksella kaikki ja pitää itsestänne hyvää huolta!
Ei oo enää pitkä aika kun vaaveja alkaa tupsahdella maailmaan... :) Hassua, kohta se uusi ihminen vaan muuttaa tänne asumaan. Vaikken ole nähnyt edes sen silmiä ;)

Katikka 29+3

Mä syön myöskin obsidanttei ja hiukan olivat vaikuttaneet vajaan ´kuukauden syömisen jälkeen vaikken ihan aktiivisesti muistanutkaan niitä syödä.. hb oli noussu 110:stä 117:aan.

Täällä myös neuvola tänään.
Kaveri oli nyt sitten vaihteeksi pää alaspäin...ja voin vaikka vannoa, että viimoset pari päivää on heittänyt kuperkeikkaa millon mihinkin suuntaan. Kiinnittynyt ei ole vielä, joten sitä asentoa joudutaan vielä tarkkailemaan jonkin aikaa. Viimeinen ultra onkin sitten varmuudeksi sairaalalla äippäpolilla jotta saadaan synnytystapa varmistettua ajoissa.

Rauhallisesti sitten taas oltiin kun sykettä kuunneltiin. Onneksi neiti heräsi lopussa hiukan riehumaan niin saatiin taas varmennettua niitä liikkeitä. Hiukan on nyt jääty käyrällä (nyt 1840 g) ja lääkäri arvioi loppupainoksi sellaiset 3400g. Ihan kuulemma kivasti kun äitinsä on näin pieni (itse painoin vain 2710g). Pituutta ei sitten arvioitukaan, mutta noilla painoilla jääpi alle 50cm...sekään ei mikään yllätys. Olo on ehkä jopa hieman kohentunut. hemoglobiinia en saanut kun otettiin vähän tarkempia verikokeita, joten ne saan sitten kahden viikon päästä kun seuraavan kerran menen käymään. Kohdunkaulakin oli hiukan pehmentynyt, mutta onneksi ei merkkiäkään aukeamisesta. Eli parempaan suuntaan mennään. Istukkakin oli noussut niin korkealle, että alatiesynnytys on mahdollinen jos neiti vain suvaitsisi pysyä pää alaspäin.

Papa-kokeen tulokset oli tulleet ja luokka oli 2. IIKS! Jotain mystistä on meneillään. Tosin nyt ei ole viikkoon tullut edes verta, joten hankala sanoa mistä on kyse. Lääkärikin oli kummissaan. Laboratoriosta olivat ehdottaneet herpestä. Sinänsä kuulemma omituinen heitto heiltä, kun mitään siihen viittaavaa ei muuta löytynyt. Ja mistä kummasta minä nyt sen olisin saanut?! Itselläni sitä ei ole koskaan ollut, mutta miehellä on kuulemma ollut joskus nuorempana (10v. sitten) ennen kun olimme edes tavanneet. Ja onhan kaikki testit minullekin tehty vuosi sitten. Mutta voitte varmaan arvata mitkä mittasuhteet tälläinen asia voi kotona saada. Heti olin kiljumassa uskottomaksi ja syytin miestä vaikka mistä. Ymmärrän varsin hyvin miltä on mahtanut Mariellasta (muistinko oikein?) tuntua klamydiaepäilyn takia. Mies meillä ainakin vannoi kautta kiven ja kannon ettei ole moiseen syyllistynyt...ja oli kovasti huolissaan mitä tämä kaikki vauvan kannalta tarkoittaa. No, tiedä häntä. Päätin olla ottamatta asiaa puheeksi ennen kuin lopulliset verikokeen tulokset ovat tulleet ja tiedetään oliko laboratorion veikkaus osunut oikeaan. Sitten jos jotain löytyy niin ensin saa ukko turpaan...no ei vaiskaan, kyllä siitäkin täytyy pystyä selviämään puhumalla (sinisilmäiseksi en kuitenkaan aio ruveta). Olenkin muistaakseni itse joskus sanonut että jos tarve on niin pitäisi ainakin huolen etten saa sitten tietää, koska seuraamuksista en mene takuuseen. Eli kotiin ei parane mitään tauteja tuoda. Ja jos pystyy omantuntonsa kanssa elämään niin...no, taisinpa sanoa samaan hengenvetoon silloin, että jos moinen minulle selviää niin tietää sitten itse antaneensa myös minulle luvan moiseen vehtailuun (pelottelua, uhkailua ja kiristystä). Toistaiseksi olen siis päättänyt luottaa miehen sanaan ja uskon tämän olevan joko vanhoja peruja tai sitten jotain muuta kuin herpestä. Aika näyttää, mies ei ainakaan ole kauhean hyvä valehtelemaan.

Joku taisi kysellä obsidanista. (Kauhea kun ei tahdo nimet ja nimimerkit pysyä päässä, taitaa täälläkin vaivata tuo pelargonia.) Itse sain sitä heti kun neuvolasta kehottivat ottamaan rautaa. Imeytyy vissiin parhaiten apteekin tuotteista. Mutta itselläni ei maha kestänyt sitä montaa viikkoa ottaa kunnes tulin yliherkäksi ja seurauksena ripuli, jesh! ihanaa! Nyt en ole vielä löytänyt toista tilalle. Kätilö neuvoi menemään luontaistuotekauppaan ja hakemaan sieltä rautalisää. Nimikin oli niin vaikea etten sitä muista, mutta pullon kyljessä on kuva raskaana olevasta naisesta. Se on kuuriluontoinen nestemäinen rautalisä...saas nähdä auttaako. C-vitamiinia kannattaisi ottaa paljon (imeytyy rauta sitten paremmin). Ja maitotuotteita pitäisi välttää ottamasta raudan yhteydessä. Itse huomasin saavani nostettua hb:ta aika helposti pinaattiletuilla. Ja kätilö muistutti , että lihaa pitäisi syödä vaikkei kauheasti maistuisikaan. Ja kiiweistä muistan kuulleeni, että yhden voisi syödä päivässä ihan huoletta, mutta jos joka päivä syö niin ei sitten sen enempää kun siinä oli jotain vitamiinia niin paljon että voipi ruveta kertymään elimistöön.

Muuta ihmeellistä täällä ei sitten olekaan tapahtunut. Mitä nyt noita suonenvetoja aina iltaisin ja hermot on olleet aika tiukalla jostain kumman syystä. Mieliala hyppii kun sammakko ja liitoskivut/kasvukivut ovat äityneet ihan mahdottomaksi (on se kiva kun pääsi supistelusta niin johan tuli jotain muuta tilalle)...vatsalihakset on kuulemma vähän liian hyvässä kunnossa...huvittavaa kun en ole koko raskauden aikana saanut urheilla...teräsnainen. Laskettuunkaan aikaan ei ole edes kahta kuukautta, vaikka tuntuukin aika nyt matelevan. Vielä olisi tilaa istua autonratinkin takana, tosin ei paljoa ja lupasinkin lopettaa autoilun heti sinä päivänä viimeistään kun äippäloma virallisesti alkaa. Jos ei mies pääse kuskaamaan niin sitten mennään bussilla tai taksilla. Varsinkin kun on nuo syysliukkaat tulossa.

Olipa helmillä paljon asiaa :) Kiva niin!

Kauheasti teitä joitain on mitattu ja vauvan asentoja tutkittu...mulla ei ole mitään hajua vauvan pituudesta, painosta tai siitä miten päin se on! Tiistai-aamun neuvolassa jäi sf-mittakin kuulematta ja lekuri ei näköjään laittanut sitä korttiin ylös...mutta kai kuitenkin kaikki on ihan ok, kun eivät mitään mistään maininneet.

Se on kyllä kiva, että liitoskivut ovat taas pienentyneet...ja pariin yöhän ei ole ollut suonenvetoakaan kun rupesin sitä magnesiumia ottamaan. Seuraavia tunteita odotellessa :)

Töissäkin olen toistaiseksi hyvin jaksanut olla...autolla ajamista en ole vielä isommin pohtinut, niin kuin helmi. Jotenkin vielä en ainakaan ole osannut ottaa vakavasti sitä ehdotusta, että loppumetreillä ei olisi hyvä ajaa autolla, kun se kuuluu niin olennaisena osana työhöni...no katsotaan sitten kun kädet eivät enään yllä rattiin :)

Miten teidän miehet jaksaa? Mun miehen painonnousu on melkein yhtä huimaa kuin minulla! Täytyy ruveta ""hienotunteisesti"" ohjaamaan kauppaostoksilla tuota ruokakäyttäytymistä... Ja sitten mies hössöttää hirveästi asioista mitä en saisi tehdä. Hiukan rasittavaa... Neuvolassakin yritti kovasti mainostaa mun rautakankikokeilua nähtävästi sillä toiveella, että neuvolantäti tai lääkäsi olisi sen kieltänyt (ja ajatteli kai, että sitten uskoisin). Se ei meinaa uskoa, että kyllä minä otan rauhallisesti ja kuuntelen kehoani enkä tee mitään ylitsepääsemättömän rankkaa... Söpöä:)

Mutta näillä mennään!

muikkelis!

Ei meidänkään neuvolassa ole kertaakaan arvioitu vauvan kokoa. Sf-mitta otetaan ja sillä selvä. Ei ole myöskään katsottu kuinka päin vaavi masussa asustelee. Mut itse luulen että vauva olis jo kääntynyt pää alaspäin. Saas nähdä. Täytyy ens kerralla kysäistä neuvolassa jos muuten ei tutki. Mulla onkin ollu kolme viimeistä käyntiä lääkärillä ja ens kerralla taas lääkärineuvolaan. On jouduttu seuraamaan kohdunsuun tilannetta supistusten takia. Pehmentynyt oli jo ja kaulakanava lyhentynyt, mut vielä ei ollut auennut paikat. Nuo lääkärineuvolat on vaan niin tympeitä kun sielä on aina kauhea kiirus eikä ehditä juttelemaan mistään.
Se sf-mitta oli viimeksi rv 30+0 tasan 28cm. Eli aika keskikäyrillä mennään.

Liikkeitä tuntuu ihan hirmuisesti. Varsinkin oikealle kyljelle pikkuinen tahtoo vetäistä kunnon potkut. Maha heiluu ja hytkyy. Miten muilla?

Nyt tällä hetkellä inhottavin juttu on noi supistukset ja sitten armoton närästys. Aina kun syö jotain niin heti rupee polttamaan rintakehää ja kurkkua. Suklaata ei sais syödä ollenkaan, meinaa se on pahinta närästykseen. Ja olishan se kiva makoilla sohvallakin, mut ku pistän itseni vaakatasoon niin närästys tulee sietämättömäksi. Muutenkin yöt alkaa olla vaikeita. Mikään asento ei ole hyvä. Selkään ottaa tai sitten mahaan tai närästää. Kyllä näitä vaivoja alkaa tulla. Ahdista olo kaikenkaikkiaan. Vielä olis pari kuukautta jäljellä. No, enköhän mä valittanut jo ihan tarpeeks. Pitää täällä käydä valittamassa kun ei miehelle aina jaksa narista. Mut kaikista vaivoista huolimatta tärkeintä on että vauvalla on kaikki kunnossa. Onko muilla yhtä hekumallista tämä odotusaika?
Positiivista energiaa kaikille tuleville mammoille:)

Hei pitkästä aikaa!

Muistaakohan kukaan minua? Kirjoittelin raskauden alkuaikana paljonkin, mutta muuton vuoksi olin kuukauden ilman nettiä ja viime aikoina olen kirjoittanut jonkin verran Vauva-lehden palstalle.

Muutimme pääkaupunkiseudulle elokuun lopussa ja uuden kodin valmistumista kun odottelimme, asuimme syyskuun väliaika-asunnossa vuokralla. Nyt oma koti on jo otettu haltuun :) ja nettikin toimii. Teen töitä kotoa käsin (koska työpaikkani on varsinaisesti Joensuussa) ja odotan äitiyslomaa jo aika malttamattomasti.

Luin äsken teidän kuulumisianne pikaisesti ja voisin kertoilla omat vauvakuulumiseni. Raskaus on edennyt nyt viikkoon 30+1. Kaikki on sujunut mainiosti, joskin viimeisimmässä neuvolassa sf-mitta oli hieman keskitason alapuolella ja verenpaineeni taas uhkaavassa nousussa. Vielä ei kuitenkaan tehty mitään jatkojuttuja, koska turvotusta ei ole, pissa on puhdas eikä painokaan ole noussut kuin sen 250-300 grammaa viikkoa kohden. Kävimme 4D-ultrassa, joka oli ihana kokemus :) Sukupuolta emme kuitenkaann paljasta kenellekään, näin sovimme mieheni kanssa. Synnäriksi valitsin Kättärin ja Haikaranpesän, jonne menen, jos verenpaine ei jatka nousemistaan.

Ja suklaata tekee mieli joka päivä!

Päivitän vielä omalta kohdaltani.

1.12. Piia,toinen,TAYS
1.12. Lumienkeli82, Loppi, ensimmäinen, Hlinnan KS
2.12. Helmi, 30,ensimmäinen, EKKS
2.12. Pulla, 26, ensimmäinen, TAYS
2.12. Beebi, 18, ensimmäinen, Hlinnan KS
4.12 Minja, 31, Helsinki, ensimmäinen, NKL
7.12. Taru, 24, toinen, Seinäjoen sairaala
8.12. Juuli, 31, Lpr, ensimmäinen, EKKS
8.12. Libero, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
8.12. Toivonkipinä, 30, JKL seutu, ensimmäinen, K-S KS
8.12 Happy, 30, Nokia, Toinen, Vammala?
10.12 ella, 29, Tampere, ensimmäinen, Tays
11.12 Kirsi, 26, Helsinki, ensimmäinen, KOS haikaranpesä
12.12 Siru, 28, Kuusamo, Kolmas,Kmo tk/OYS
13.12 Satu 25, Tampere, ensimmäinen, TAYS
14.12. Emilia, 32, Pk-seutu, ensimmäinen, KOS Haikaranpesä
15.12. Verona 32, Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
17.12. AnniinaA, 34, Espoo, kolmas, Jorvi
19.12 NiiskuPiisku, 27 , Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
19.12 SannaA 29, Kirkkonummi, ensimmäinen, Tammisaari
20.12 Hellu 42, PK-seutu, ensimmäinen, KOS, haikaranpesä
22.12. Minna,24,Helsinki,ensimmäinen,NKL
22.12. Kipale, 28, Tampere, ensimmäinen, Tays
22.12. Jenni, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
24.12 Mariella 22, Hämeenlinna, ensimmäinen, KHKS
24.12. Cecilia, 31, Espoo, toinen, Jorvi
25.12. Katikka, 24, Tampere, ensimmäinen, TAYS
26.12 Kukka, 27, Oulu, ensimmäinen, OYS
28.12 Ompula, 31, Hki, ensimmäinen, NKL
28.12 Johanna, 23, Vantaa, ensimmäinen, Kätilöopisto
31.12 Ada, 22, Vantaa, ensimmäinen,NKL

Pitääpä laittaa vielä perjantain kuulumiset, niin päästään takaisin etusivulle...

Täällä ei onneksi ole ollut suurempia kolotuksia. Jonkinasteista närästystä olen välillä huomannut ja vasen jalkani on jostain lantionkiinnityskohdasta (en nyt osaa kuvailla paremmin) kipeä. Kävelyä ei nyt ole haitannut, mutta herättää välillä vihlaisullaan kun yöllä kääntää kylkeä. Se taas on ihme, että selässä ei ole ollut vielä mitään tuntemuksia! Jotenkin odotin niitä omalle kohdalleni...

Se mitä masuasukki tekee on, että hän pitää minut ryhdikkäänä! Jos jonkin aikaa istuskelee kumarassa niin alkaa inhottavan tuntuinen ronklaaminen kylkiluiden alla :)

Tervetuloa myös nimimerkille, jota nyt en muista, tänne pääkaupunkiseudulle! Miten on, onko teillä tuttuja tai muuta verkostoa täällä? Se kun on kumminkin tärkeää, varsinkin sitten kun on yksin kotona pienen lapsen kanssa.

Mutta hyviä viikonloppuja kaikille! Meillä on yhdet juhlat tiedossa ja täytyy katsoa mitä ""juhlavaa"" sitä saisi vingutettua päälleen :)

heips,

kiva kuulla Emiliasta pitkästä aikaa! tervetuloa etelään! Teillä onkin paljon elämän muutoksia viime kuukausina. Miten arki on asettunut kun sait miehen takaisin kiinni kylkeesi? Varmasti ihanaa jakaa asiat nyt samassa paikassa.

Meillä kaikki tosi hvyin. Vauva kasvaa hurjaa vauhtia. Vedellään kaikkien käyrien yläpuolella ja se tietenkin vähän hermostuttaa mammaa kun taitaa olla aika ponnistus edessä? Pääasiahan on, että kaikki on kunnossa mutta ..... no tässähän on vielä aikaa vaikka kuinka paljon. Ehkäpä se paino ei kuitenkaan olis 4,5 niin kuin veikkaavat.

Sain paperit vihdoin Kelalle ja toivonkin, että päätös tulee niinkuin laskeskelin. Mulla on tulot muuttunut verotustiedoista niin paljon, että tekee kuussa monen sadan euron eron mistä tuloista katsoo. Peukut pystyssä. Oletteko jo saaneet päätöstä? Kauanko se teillä kesti? Äippäpakkaus taitaa tulla jo parin viikon sisällä. Ihanaa saada se käsiin. Jännää!

Eilen huomasin, että vauva rupeaa viemään tilaa paljon jo keuhkoilta kun työntää peppua ylöspäin. Eikä jaksanut syödä paljoa kun tuli jo niin täyteen. Saas nähdä miten sitten vikana kuukautena menee kun tilaa on taas niin paljon vähemmän. Muuten kaikki tosi hyvin, normaalit kolotukset ja närästykset luetaan jo arkeen. ;-)

Naattikaa!

Terveppä terve!

Kyllä täälläkin kaikenlaiset pikku vaivat riivaa, närästys on ihan helvetillistä eikä meinaa Rennietkään enää auttaa. Sama kuin Tarulla, aina kun menee vaakatasoon...tai jos kumartuu pää alaspäin jne.
Ja vasen jalka puutuu öisin niin että pakko herätä yöllä venyttelemään ja hieromaan, vaikka venyttelen aamun illoin ja illalla hieron jäägeeliä ja nukun jalat tyynyjen päällä :)

Voivoivoivoi :)

Tuntuu jotenkin, että kaikki tämmöiset kuuluu vaan meikäläisen elämään nykyään... :)

Eilen olin keikalla klubilla, jossa oli aika paljon tupakansavua. Kasvot menivät siitä ihan sekaisin, ihme näppylöitä ja punoittumia kaikkialla! En usko että kyse oli mistään muusta kuin tupakansavusta, jota toki yritän normaalisti vältellä parhaani mukaan.

Vauvanvaatteita alkaa olla jo aika läjä, suurin osa saatu lahjoituksena. Äippäpakkaus haetaan tänään.
Kaikki isommat värkit vielä puuttuu...
Mutta ollaan päätetty, että ostetaan Haberkorn-yhdistelmävaunut uutena, sänky jostain käytettynä. Hoitopöytää ei ajateltu hankkia, pesukoneen iso päällys kera hoitoalustan saa toimia hoitopöytänä.
Kestovaippoja oon tilannu netistä. Mites muut, ootteko miettineet kestovaippailua?

Kantoliinan vielä tahtoisin ostaa, jos teillä on vinkkejä halpoihin ja hyviin niin mieluusti otetaan vastaan.

Voikaa hyvin!

Katikka

Heissan,

Ihanaa, että on perjantai.

Minja ja Sanna A: ihan hyvin tämä kotiutuminen tänne etelään on sujunut. Minulla on onneksi kavereita pääkaupunkiseudulla, joskaan kovin monta lapsiperhettä ei joukossa ole. Onko kukaan joulupiiperot-postituslistalla? Siellä on kirjoiteltu joulukuisten odottajien tapaamisista ja olinkin jo mukana yhdessä sellaisessa - eli näin kenties tulee myös vauvatuttuja!

Ja vielä Minja, on tosi kiva olla taas samassa maassa miehen kanssa! Olemme olleet yhdessä niin pitkään, että eri maissa asuminen tuntui oudolta ja toisaalta se virkistikin suhdettamme. Nyt mieheni onneksi pysyy kotimaassa.

Mulla meni äitiyspakkauksen tuloon kaksi viikkoa päätöksen saapumisesta ja yli kuukausi hakemuksen jättämisestä; äitiysrahapäätöksen sain parissa viikossa. Haimme pakkauksen postista viime perjantaina ja olihan sen sisältöä niin mukava katsella! Toppapuku on ruma, mutta muuten pakkaus on ihana. Vaatteita olemme saaneet kavereilta ja joitakin olemme myös ostaneet. Nyt kun tiedämme vauvan sukupuolen, on vaatteiden ostaminen helpompaa. Tosin ihan kuin vauva välittäisi, minkä värisiä vaatteita hänellä on yllään ;) Kantorepun saimme myös tuttavilta ja vaunutkin ehdimme ostaa. Hoitopöydän ym. ostamisen suhteen aiomme vielä odottaa ja luulenkin, että marraskuussa äitiysloman aikaan on hyvä laittaa kaikki kuntoon.

Onko muuten kukaan tuntenut liitoskipuja? Minulla on muutamana yönä ollut outoa kipua nivusissa ja alamahassa, epäilen niitä liitos- tai kasvukivuiksi. Esikoisodottajana vain nämä kaikki kokemukset ovat niin uusia...

Lohdullista lukea, että muillakin on vaivoja! Mulla meinaa välillä ihan itku tulla, kun jokainen askel tuntuu häntäluussa, häpyluussa ja mahassa supistelee koko ajan. Kohdunsuu tarkistettii rv 25. Pitäisiköhän sitä tarkistuttaa vielä ennen rv 36, ennen seuraavaa käyntiä lääkärissä? Kyselen neuvolan tädiltä ensi viikolla. Olin niin suunnitellut olevani pirteä, reipas ja aktiivinen raskausaikana -tosi fiksua...

Obsidanista: mulle se on sopinyt hyvin. Hb:n noususta en vielä osaa sanoa.

Eikö autolla saa ajaa enää loppuraskaudesta? Miksi ei?

Stokkalle on kuulemma avattu uusi Vero Modan äitiysvaateosasto! Täytyy mennä katsastelemaan valikoimaa!

Neuvolan jälkeen ensi viikolla lisää kuulumisia! Voidaan mukavasti kaikista vaivoista huolimatta!

Mulla äitiyspakkaus saapui parin viikon kuluessa hakemuksen jättämisestä, mutta äitiysrahapäätöstä ei ole vielä tullut, tulot ilmoitetaan vasta kun työt on loppu, haen äitiysrahaa 6kk:n tulojen mukaan. sitä ihmettelen miksei kelalta ole vieläkään tullut mitään päätöstä milloin äitiysloman saa aloittaa. kai ne siitä sentään lähettää vahvistuksen vaikken äitiysrahaa varten tulojani olekaan voinut ilmottaa?

HUOMIO!!

Nyt on taas niin ettei toi lista oo ajantasalla.Niin että kun uusii omat tietonsa niin pitäisi lisätä ne VIIMEISIMPÄÄN listaan,EI tuohon alkuperäiseen.Silloin me kaikki pysymme listalla eikä tarvitse koko ajan lisäillä itseään sinne.

Heissan taas!
Tulenpa vaan ilmoittamaan tänne että ollaan tänään muuttamassa,enkä sitten tiedäkkään että milloin netti on taas avoinna uudessa asunnossa.Muutetaan kaksiosta kolmioon,ihan kiva,tila on tarpeen ku meillä jo valmiiksi iso koira ja 2 kissaa.Toivotaan että on mukavia naapureita.Harmittaa vaan ku pitää neuvolaa vaihtaa,nykysessä niin mukava terkkari =(!Vantaan puolelle helsingistä muutetaan.
Mulla alkaa jo loma tän kuun lopussa,jee =D.
En kerkeä enempää kirjottelee ku muutto puuhat kesken,piti vaan nopee kirjottaa ku koht viedään kone alta =)!
Omaa napaa sen verran et kaikki hyvin,HB on vielä tosi alhanen,vaikka obsidania syönyt jo kuukauden päivät.Oli se kyllä hiukka noussut,mut kohta jos ei lisää nouse niin pitää ottaa kax tabuu päivässä.Muuten kaikki hyvin,kerron lisää sitten ku netti taas toimii =)!

Moi moi! Minna 29+2