Juotko kotona alkomaholia jos lapset nukkuvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piip"

Vieras
Eli juotko esim. siideriä tms jos lapset ovat pistäneet nukkumaan ja puoliso on selvinpäin? Tai kutsutko kavereita teille juomaan?

Tämmönen kysymys nyt.

Itse juon ja onpahan kavereitakin ollut kotona. Lapset ovat pieniä.

Kyllä, voin ottaa saunalonkeron, mutta vain yhden. Saunassa käyn sen 3 kertaa vuodessa jotta kovin usein ei tule kotosalla edes sitä yhtä ryypiskeltyä :)

Kavereita meille ei ikinä kutsuttaisi kännäämään tms...miellä onkin yhden annoksen sääntö. jos on ottanut yli sen, ei meille ole tulemista.

Juominen ei minulle ole mikään aktiviteetti, että ketään kutsuisin kylään juomista varten mutta kyllä, olen ottanut iltaisin lasten nukkuessa siiderin tai pari, ei mitään kännejä siis.

Viinilasillisen tai muun YHDEN alkoholiannoksen voin toisinaan ottaa kun lapset ovat nukkumassa. Tykkään punaviineistä ja erikoisoluista, mutta maistelen niitä harvakseltaan, ehkä kerran parissa kuukaudessa.

Tarkoitetaanko juomisella tässä jotain kännäämistä? Jos, niin vastaus on ei. Muuten meillä kyllä käkytetään kotona alkoholia, ihan lasten hereillä ollessakin. Vieraita meillä ei kutsuta "juomaan", vaikka heillekin kyllä alkoholia voidaan tarjota :)

En ole alkoholijuomien ystävä ja saunajuomanakin on mieluiten mehu/limppari/vesi, mutta tykkään maistella erikois oluita, mutta niitäkin pullo puoliksi siipan kanssa. Lapset ei ole ikinä nähneet minua humalassa joten kun otan lapset eivät ole kotona tai minä olen ystävän luona. Pari-kolme kertaa vuodessa. Yleensä siihen on jokin isompi syy kuin että kappas lähdempä juomaan, vaan kyseessä on esim. syntymäpäivät tai harvinaisen vieraan kyläily tms.

Itse alkoholistin lapsena sen kokeneena en voi sietää sitä että lapsiperheessä ryypätään ja kavereita kutsutaan illanviettoon ja lapset olisi nukkumassa. Enkä tykkää siitä kun lapsia kuljetetaan illat pitkät humalaisten kanssa samoissa autoissa pitkin kaupunkia yötä myöten. Oli sitten juhannus tai mikä niin ei!

Juon esim ruokaviinilasillisen tai saunaoluen vaikka lapset olisivat hereilläkin.

Kosteammissa juhlissa meillä tapana että lapset (omat, lapsenlapset ja muiden juhlijoiden lapset) ovat paikalla ruokatarjoilun ja mahdollisten ohjelmanumeroiden ajan ja sen jälkeen siirtyvät muualle (Esimerkiksi esikoisen tai vanhimman poikani taloon) jatkamaan lasten omia alkottomia "varjojuhlia" omalla ohjelmalla.
Se, ketkä kulloinkin vastaavat lapsista aikuisten juhliessa, vaihtelee.

[QUOTE="miuu";22160275]Kyllä. viihdyn paremmin kotona kuin baarissa. monesti ollaan istuttu kaverien kanssa iltaa meillä.[/QUOTE]

Kyllä, meillä näin myös... aina paikalla joku selvä (ajokuntoinen). Monesti pidetään saunailtoja paljubileineen...

En, en mä kotona muuten pystyy juoda, mitä teen sitten jos juon? Enkä omalla rahalla ostaa alkoholia, vaikka kyllä juon, välilläkin kerran vkossa, mut jossain

[QUOTE="miuu";22160275]Kyllä. viihdyn paremmin kotona kuin baarissa. monesti ollaan istuttu kaverien kanssa iltaa meillä.[/QUOTE]

Tätä peesaan, mutta se iltaa istuminen ei oo kännäämistä, vaikka saatankin useamman siiderin tms. juoda. kuunnellaan hiljaa musiikkia ja höpistään. kukaan ei ikinä lasten ollessa kotona juo itseään seelaiseen kuntoon ettei pystyssä pysyis..

Joskus kyllä. Myös mies voi ottaa pari olutta tuolloin. Eikä lasten itse asiassa tarvitse olla edes nukkumassa, vaan he voivat olla hereillä kun me miehen & ystäväpariskunnan kanssa syömme, juomme pari olutta tai siideriä, ja istumme iltaa.

Humalatilat rakennellaan jossain muualla kuin lasten lähellä ollessa.

Emmekä ole koskaan kutsuneet kavereita meille juomaan. Olemme kutsuneet kavereita grillaamaan, katsomaan tärkeää futismatsia, syömään hyvin, jne :)

Joo, otan yhden ja mieskin ottaa yleensä silloin. Ja olen ottanut yhden myös niin, että olen ollut yksin lasten kanssa kotona... Miksikäs ei voisi illan ratoksi yhtä välillä ottaa?

Yhteistyössä