Kakkosnaisten kohtalo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympääntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tympääntynyt

Vieras
Kakkosnaiset ovat niitä jotka tapaavat varattua miestä salaisesti, silloin tällöin. Heillä ei tunnu olevan omaatuntoa, minkäänlaista tunnetta että esim. olisivat toisena osapuolena rikkomassa perhettä. Varatun miehen vaimolla ja lapsilla ei ole hänelle väliä. Käytöksen hän selittää muille ja itselleen: "Kyllähän se mies on se joka tässä pettää". Heidän mielestä oma käytös on puhdasta ja viatonta.

Kakkosnaisia harvoin mies näyttää julkisesti, kaikki tapaamiset tapahtuvat salassa. Tämän kakkonen näkee seuraavasti: "Vaimo saa sen arjen, minä saan intohimoista seksiä ja hyvää yhdessäoloa". Tällä kakkonen tarkoittaa että minä olen parempi ihminen kuin se vaimo, saanhan parempia asioita. Kakkonen myös osoittaa näillä kommenteilla kypsymättömyyttä perheasioihin. Näkee esim. lastenhoidon arkena, vaikka moni vanhempi kertoo että lastenhankkiminen oli se paras ratkaisu elämässä ja omat lapset hyvin rakkaita. Kakkonen ei kykene näkemään perhe-elämää muuten kuin tylsänä arkena.

Seksistä kakkonen ei välttämättä edes välitä, kuten kommentit paljastavat usein: tärkeintä on olla parempi kuin se vaimo. Kilpailla haluttavuudesta toisen naisen kanssa. Kakkonen myös usein miettii rakastaako se mies kuitenkin vaimoaan, kun ei lähde, onko heillä seksiä ja hellyyttä.

Kakkonen voi olla kakkonen, mutta fakta on että jos mies jo pettää vaimoaan, hän varmasti "pettää myös" kakkostaan. Kakkonen ei olekaan se ainoa nainen, ei olekaan se halutuin. Tämä on kakkoselle kova paikka, tiedostaa että voi olla olemassa kolmosia, nelosia ja vitosia.

Kakkosen päässä ei yleensä pyöri muut kuin ihmissuhdeasiat ja oma paremmuus. Seurana hän on tylsää tahmean itsekkyytensä takia. Sen takia vapaat miehet karttavat kakkostyypin naisia, ja ainoa vaihtoehto kakkosille on tunkea itseänsä varatuille mieheille, mieluiten sellaisille joilla on jonkinlainen kriisi parisuhteessaan.

Kuten sanottu kakkosen on aina todistettava olevansa se paras, kaunein ja haluttavin. Jatkuva epävarmuus piinaa häntä kun hän vanhenee ja katselee Sinkkuelämää tai naistenlehtiä. Kakkosnainen ei haaveile rakkaudesta, hän ei ymmärrä että sellaista on, vaan hän haaveilee plastiikkakirurgiasta.

Kakkosnaisten suuri idoli on Marika Fingeroos. He eivät ymmärrä miksi joku ihailisi jotain älykköä, hengellistä ihmistä.

Mihin tämä vie nuo kakkoset? Salasuhteesta toiseen. Jos salasuhteessa itse jännitys ei olekaan kemiassa vaan sen suhteen salaisuudessa, asioiden on joko jatkuttava niin tai sitten kyllästymisen jälkeen etsittävä uusi salarakkaus.

Salarakkaus on tosin virheellinen ilmaisu. Rakkaudesta on harvoin kysymys. Minun nuoruudessa 80-luvulla puhuttiin vakipanoista. Vakipano oli sellainen, johon ei haluttu sitoutua, mutta seksi kyllä kelpasi. Sillon se tarkoitti ettei edes seksi ollut niin hyvää (siinä ei ollut kemiaa) mutta parempi jotain kun ei mitään.

Kiitos, että annoit positiivista palautetta arvioinnista.

Te haluatte tietää kuka olen ennemmin kuin perehtyä asiaan, mistä kirjoitin. Onko se niin vaikeaa kommentoida itse asiaa?

Kuvailemalleni naistyypille, kakkosille, se olisi vaikeaa. He ajattelevat kuullessaan tällaista kritiikkiä että kirjoittaja on itse kakkonen tai sitten katkera vaimo, jonka miehen kanssa hän pelehtii.

Kakkonen ei kykene ajattelemaan että tässä maailmassa olisi ihmisiä jotka eivät ole kumpaakaan: kakkosia tai vaimoja. Heille ei tule mieleen että maailmassa olisi toisenlaisia ihmisiä, jotka vaikkapa vain seuraavat yhteiskunnassamme tapahtuvia ilmiöitä vaikkapa kavereiden ja median kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tympääntynyt:
Kiitos, että annoit positiivista palautetta arvioinnista.

Te haluatte tietää kuka olen ennemmin kuin perehtyä asiaan, mistä kirjoitin. Onko se niin vaikeaa kommentoida itse asiaa?

Kuvailemalleni naistyypille, kakkosille, se olisi vaikeaa. He ajattelevat kuullessaan tällaista kritiikkiä että kirjoittaja on itse kakkonen tai sitten katkera vaimo, jonka miehen kanssa hän pelehtii.

Kakkonen ei kykene ajattelemaan että tässä maailmassa olisi ihmisiä jotka eivät ole kumpaakaan: kakkosia tai vaimoja. Heille ei tule mieleen että maailmassa olisi toisenlaisia ihmisiä, jotka vaikkapa vain seuraavat yhteiskunnassamme tapahtuvia ilmiöitä vaikkapa kavereiden ja median kautta.

Kun täällä on näitä kakkosia ja kolmosia ja ties kuinka monensia naisia (ja miehiä...) pohdittu jo aiemminkin ja oikein urakalla, niin ei tässä oikein enää jaksa taas analysoida samaa asiaa. Kukin tekee elämälleen mitä parhaaksi katsoo.

Mun yks frendi on just tollanen. Se ihan aidosti pitää Sinkkuelämiä hyvänä sarjana, ja elää sen sydeemin mukaan. Sillä on joku varattu äijä petikaverina, ja touhut on menny alta riman. Mä en jaksa sen juttuja enää, aina sitä samaa. Ja on se itsekästä, ei voi mitään.

Mun frendin jutut on nykyään just sellaisia että saaks se sen äijän tyttökaveri tietää, ja mitä tapahtuu jos se saa, ja miksei se kuitenkaan jätä sitä tyttökaveria jne. Kun meillä on bileitä se tulee sinne yksin, koska ne ei koskaan liiku julkisesti yhessä. Muilla on poikakavereita, ja sillä on tää sen salasuhdejuttu. Mutta minkäs sit teet, se haluaa olla sen kanssa noin. Sen äiti on samanlainen vipeltäjä. Sen äiti petti sen isää, ja ne eros. Se otti sen tosi raskaasti, mutta kuitenkin se nyt niinku seuraa sen äidin jalanjälkiä vaikka joskus sano ettei koskaan pettäis ketään.

Musta se ois sille parempi jos sillä ois ihan kundikaveri, sellaine ihan oikea. Mutta se on nyt niin fiiliksissä, ettei se halua ajatella mitään muuta kuin että tää on se juttu.

Mutta nyt ei mene yleensäkään jakeluun tämä ykkös-kakkoshomma. Jos olet ykkönen avioliitossa , mutta jostain sattuneesta syystä se muuttuu yhtäkkiä että vaimo/mies löytää toisen ja ylläpitää salasuhdetta,niin miten petetty olisi vielä YKKÖNEN? Kenelle se petetty on ykkönen ? Itselleen vain kuvitelmissaan kenties ...?

Sitä jää kakkoseksi , ikävä kyllä. Kerran kakkonen , aina kakkonen ja näin ollen uusi alku alkaa vain siitä että voisi olla vielä jollekin se YKKÖNEN eli uusi suhde .

Ykkönen on toiselle vain ja ainoastaan silloin kun ollaan rehellisiä . Ei salasuhteita eikä syrjähyppyjä ...
Ja tämän asian vuoksi sitä kipuillaan sitten kun pitäisi uskoa pettymyksen jälkeen oevansa vielä ykkönen sille pettäjälle.

Ykkönen on aina ykkönen .

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi nyt vaan:
Mutta nyt ei mene yleensäkään jakeluun tämä ykkös-kakkoshomma. Jos olet ykkönen avioliitossa , mutta jostain sattuneesta syystä se muuttuu yhtäkkiä että vaimo/mies löytää toisen ja ylläpitää salasuhdetta,niin miten petetty olisi vielä YKKÖNEN? Kenelle se petetty on ykkönen ? Itselleen vain kuvitelmissaan kenties ...?

Sitä jää kakkoseksi , ikävä kyllä. Kerran kakkonen , aina kakkonen ja näin ollen uusi alku alkaa vain siitä että voisi olla vielä jollekin se YKKÖNEN eli uusi suhde .

Ykkönen on toiselle vain ja ainoastaan silloin kun ollaan rehellisiä . Ei salasuhteita eikä syrjähyppyjä ...
Ja tämän asian vuoksi sitä kipuillaan sitten kun pitäisi uskoa pettymyksen jälkeen oevansa vielä ykkönen sille pettäjälle.

Ykkönen on aina ykkönen .

Terminologiaa. Nykykielessä ykkönen tarkoittaa sitä ihmistä jonka kanssa ollaan virallisesti ja julkisesti yhdessä esim. aviopuolisoa. Kakkonen tarkoittaa naista/miestä jonka kanssa on solmittu ns. salasuhde. Ihminen voi tietenkin olla vihainen nykykielen tarkoituksille, mutta ei se asiaa paljon auta.

Sinä haluaisit että ykköseksi kutsutaan vain sellaista, jolle ollaan rehellisiä ja jota ei petetä, mutta valitettavasti-ellet saa uutta merkitystä markkinoille- nykykielessä ykkönen ymmärretään puolisona, kakkonen pettämiskaverina.

Alkuperäinen kirjoittaja A1-mies:
Kakkosnaisissa on parasta, että ne antavat myös "kakkosta" (siitähän tulee se nimikin) ja juoda kolmosta sekä nelosta, mitä kumpaakaan ykkösnainen ei anna.

Kakkonen tarjoaa piilohomoille mahdollisuuden kokeilla ilman että miehet menevät vielä ihan homouden puolelle?

kyllä meitä vaimojakin löytyy, jotka antavat kakkosta ja ykköstä ja mitä mies keksiikin pyytää, ja pyytää itsekin erilaisia juttuja välillä, miestä ei tällöin kiinnosta muut naiset lainkaan

Alkuperäinen kirjoittaja ykkönen kakkosena:
kyllä meitä vaimojakin löytyy, jotka antavat kakkosta ja ykköstä ja mitä mies keksiikin pyytää, ja pyytää itsekin erilaisia juttuja välillä, miestä ei tällöin kiinnosta muut naiset lainkaan

Totta. Miestä kiinostaakin silloin muut miehet, kun saavat vaimoltaan kaiken, persreijänkin.

Kai niitäkin on montaa tyyppiä. Itse tuntemani kakkosnaiset ovat äärimmäisen itsenäisiä uranaisia, joilla kai on jonkunlainen sitoutumiskammokin. Siksi varattu mies on hyvä nakki, koska ei ole käytännössä mahdollista joutua tilanteeseen, jossa joutuisi valitsemaan työn tai perheen tms. ja satunnaiset tapaamiset ovat kätevämpiä kuin kiinteä suhde. En ole havainnut kenenkään heistä tuntevan paremmuutta vaimoon verrattuna, luultavasti ajattelevat vaimoa tai hänen olemassaoloaan hyvin vähän.

Ei tuolla kakkosnaisellakaan ole aina helppoa. Eräs ystäväni ihastui varattuun mieheen ja salasuhdehan siitä tuli mutta onneksi ystäväni loppujen lopuksi onnistui jättämään tuon ällömiehen. Vaikka suhteesta on jo jonkin verran aikaa, ystäväni on edelleen hajalla suhteen jäljiltä. Epäluulo, yksinäisyys, viha, pettymys, katkeruus... kaikki ovat pinnalla vielä hänen mielessään.

Esim. jos ystäväni makasi surkeana flunssassa vuoteessa, ei tuo mies tullut tapaamaan/hoivaamaan vaan saattoi lähteä perheen kanssa risteilylle. Mies saattoi ykskaks peruuttaa tapaamisia jos tulikin jotain tärkeämpää perhemenoa. Ystäväni olisi oikeasti halunnut perustaa oman perheen tuon miehen kanssa mutta sitten isku oli kova kun hän tajusi ettei mies jätä ikinä vaimoaan. Lisäksi eron jälkeen hänelle paljastui että tuo ällötys mieheksi oli vielä pitänyt useampia "vakipanoja". Tosi surullinen tapaus :( Eli eivät kaikki kakkosnaiset ole samasta puusta veistettyjä!

Niin luulen, että joku psykologinen juttu siinä on, että jotkut ihmiset juuttuvat aina kakkosiksi. Ehkä se, ettei ole oppinut (lapsena?) odottamaan ja vaatimaan itselleen hyvää kohtelua ja jakamatonta huomiota. Nuo ukkomiehet sitten taas ovat niitä, jotka hylkäämisen pelossa eivät koskaan uskalla laittaa kaikkia munia samaan koriin, vaan pitävät noita kakkosia, jotta olisi aina joku, jos jotain meneekin pieleen siinä ykkössuhteessa. Vakka kantensa valitsee. Minusta tuossa asetelmassa kukaan nainen ei ole ykkönen (se on mies itse), vaan kaikki ovat pelkkiä kakkosia.

Niinpä ykkönen vai kakkonen vai vaikka kolmonen, mitä väliä? Itse olen ykkönen, en tiedä onko miehellä kakkosta. En ainakaan usko, koska silloin kakkonen joutuisi olemaan aika lailla yksin, koska mieheni on kaiken vapaa aikansa lapsien ja minun kanssa. Mutta jos ikinä sellaisen hommaa niin vika on silloin miehessä ja kakkosessa. Yhdessä he minua ja lapsia huijaavat. Ja jos kiinni jäävät niin mies lentää pihalle ja kakkonen saa tuntea nahoissaan sen että alkoi minulle ryppyilemään. Sitten jatkan elämääni, mikä on ihanaa!

Ykköset eivät ymmärrä sitä että omat miehet tunkevat kakkosien seuraan. Ei ne kakkoset alkuvaiheessa aina edes tiedä että ykkönen on olemassa. Kun yksi kakkonen pistää poikki niin heti ovat etsimässä sille seuraajaa. Turha syyllistää niitä kakkosia jos omassa miehessä on pelimiehen vika. Toisille miehille se on suorastaan harrastus että pitää aina olla joku siinä sivussa. Kakkosia käytetään hyväksi ja välillä se on tietysti molemminpuolista. Enemmän minua ihmetyttää niitä ykkösiä, miten ne viitsii katsella tuommoisia ukkoja, kun parempiakin löytyisi. No eipä ole minun ongelma.

Aloittaja on hyvin luetellut kakkosnaisten ominaisuuksia ja puhuu totta siitä, että sinkkumiehet halveksuvat tälläistä toimintaa. Kakkosnaisten suurin vika on silti lopulta jonkinnäköinen luonteen vika tai muu heikkous, josta syystä eivät saa itselleen vapaata miestä. Monilla tämä luonteen vika on esim. liian suuret kuvitelmat itsestä ja omasta naimakelpoisuudestaan. Nämä naiset ovat yleensä ihan keskiverto tylleröitä, mutta parikymppisenä ja vähän ennen saadut imartelut miehiltä pillun toivossa, sekä se harvat sekstailukerrat huippumiesten parissa, ovat saaneet heidät yliarvioimaan oman tasonsa.

On helppoa valehdella itselleen olevansa "uranainen" ja "olevansa mielummin yksin kuin huonossa suhteessa", mutta todellisuudessa näillä naisilla ei ole uraa tai parisuhdetta mistä valita. He ovat joko yksin tai keskinkertaisen ja pettävän ukkomiehen panoalustana uskotellen itselleen, että miehen sanomat naivit rakkauden tunnustukset ovat totta. Haaveissa vainko oot mun?

Alkuperäinen kirjoittaja TheKari:
Aloittaja on hyvin luetellut kakkosnaisten ominaisuuksia ja puhuu totta siitä, että sinkkumiehet halveksuvat tälläistä toimintaa. Kakkosnaisten suurin vika on silti lopulta jonkinnäköinen luonteen vika tai muu heikkous, josta syystä eivät saa itselleen vapaata miestä. Monilla tämä luonteen vika on esim. liian suuret kuvitelmat itsestä ja omasta naimakelpoisuudestaan. Nämä naiset ovat yleensä ihan keskiverto tylleröitä, mutta parikymppisenä ja vähän ennen saadut imartelut miehiltä pillun toivossa, sekä se harvat sekstailukerrat huippumiesten parissa, ovat saaneet heidät yliarvioimaan oman tasonsa.

On helppoa valehdella itselleen olevansa "uranainen" ja "olevansa mielummin yksin kuin huonossa suhteessa", mutta todellisuudessa näillä naisilla ei ole uraa tai parisuhdetta mistä valita. He ovat joko yksin tai keskinkertaisen ja pettävän ukkomiehen panoalustana uskotellen itselleen, että miehen sanomat naivit rakkauden tunnustukset ovat totta. Haaveissa vainko oot mun?

Viittaan viestin alkuun Ellien Sinkun elämä palstan keskusteluun "naisen paras ikä suhteessa."

TheKari teki luokituksen, jonka mukaan nainen voi heittää turhat haavet roskiin täytettyään 50 vuotta. Sen jälkeen voi ehkä olla pieniä mahkuja löytää mies 65+ ikäryhmässä.

Uranainen ja yksin mieluummin kuin huonossa suhteessa. Osuvasti sanottu.
Karin kanssa olen viettänyt monta hauskaa hetkeä Ellien palstoilla ja näyttää siltä, että nämä hetket jatkut vielä pitkään.

Rima on siellä minne sen itse asettaa. TheKari voi limboilla yli tai ali. Nettisaiteilla asialla ei ole mitään seksuaalista merkitystä.

Enemmän minua ihmetyttää niitä ykkösiä, miten ne viitsii katsella tuommoisia ukkoja, kun parempiakin löytyisi. No eipä ole minun ongelma.[/quote]

No' eipä näytä niitä "parempia" saatikka vapaampia löytyvän kakkosillekaan ;)

En todellakaan haluaisi olla "kakkonen". En pitäisi ystävästäkään, ketä jatkuvasti tekisi ohareita, ja laittaisi muut "ystävät" aina etusijalle. Saati sitten parisuhteessa, missä lapset vaimo, työ, sukulaiset ja vielä ystävätkin menisivät etusijalle. Ja itse saisin vain olemattomat rippeet. Jos itse olisin kiinnostunut, en usko pystyisin ajattelemaan miestä vaimoineen tekemässä kaikkea kivaa. Kun itse samalla sydän karrella odottelisin jos minullekin riittäisi rahtunen huomiota ja odotella ja toivoa turhaan. Ja jos sitten jotain kuuluisi ja näkyisi olisikin jo mies "kello kädessä" antamassa huomiota. Ei kovin romanttista.

Ei ikinä kakkoseksi tai kaikkein viimeiseksi kenellekkään. Niitä on vapaitakin miehiä!