Käly keksi "kivan" yllärin, vetäsin herneet nenukkiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selma-rouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Ihan outoa, ei vois uskoa, että joku tekee tolleen!

Jos teidän välit on kälyn kanssa ainakin näennäisesti ok, niin sähän voit sille soittaa ja kysyä suoraan, että mitä tämä on ja vaadit kunnon perusteluja ja kerrot, miltä asia sinusta vaikuttaa.

Jotenkin, mun mielestä avoin riita kälyn kanssa ois kivempi, kuin semmonen, et se jauhaa kakkelia seläntakana ja sit soittaa, ku tarttee jotain.

Avoin riita tarkottais perättömiä juoruja musta. Ja jo mies nyt peruu osallistumisensa, juoruja lähtee taas musta... :headwall:

Jos hän niin kova on juoruamaan, niin eikö muutkin sen jo tiedosta ja anna mennä vaan toisesta korvasta ulos? Älä anna hänen kohdella sinua kuin kynnysmattoa. Jotkut ne kuvittelevat omistavansa veljensä. Nyt sinun miehesi pitää vain tehdä selväksi, että sinä olet hänelle se tärkein ja näyttää se myös kälyllesi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkö sä ole puhunut ollenkaan asiasta tämän kälyn kanssa? Ja oletteko muuten hyvissä väleissä? Jos teillä on huonot välit niin voin kuvitella ettei paikalle haluta ei kivoja ihmisiä edes kohteliaisuussyistä.

En oo puhunut, mutta muuten kyllä ollaan tekemisissä. Mutta ajattelin, että jos en näihin juhliin kelpaa jää myös ristiäiset väliin. Ja sinne ei tasan mene tytötkään suvun ihaltaviks. Pitäköön juhlansa, maailmassa ihmisiä riittää.

Jospa ne ei kaivanneet sinne lapsia ollenkaan, sun seura olis kelvannut.

Tätä arvelen itsekin, ennemmin kuin sun syrjintää. Jos tosiaan arveli, ettet kuitenkaan tule ilman lapsia, niin jätti vain siksi sut kutsumatta? Ja jos olis tiennyt, että lasten hoitoon laittaminen siksi aika ei ole sulle ongelma, olisi kutsunut sutkin, mutta nyt ei turhaan viitsinyt, kun ajatteli ettet ilman lapsia tule kuitenkaan.

En mä kieltäisi miestä menemästä, mutta olen 100% varma, ettei mun mies tollasessa tilanteessa menisi. Se on yksi syy, miksi hän on niin rakastettava. Kun hän on niin lojaali nimenomaan minulle. :heart:

Ja siis mun mielestä toista ei kuulu kieltää, vaan puolison pitää itse haluta osoittaa se, kenen puolella on.

Ootko tiukkapipo alkoholin suhteen?

Meidän kaveripiirissä yksi nainen, joka ei itse juo, hänen miehensä juo vain silloin, kun nainen ei ole mukana (koska vaimo alkaa muuten valittamaan ja murjottamaan).. Tätä naista ei kutsuta yhteisiin illanviettoihin sen vuoksi, että hän koko illan kyttää nenänvarttaan pitkin ja suunnilleen laskee, montako kaljaa kukin on juonut.. Eihän teillä ole näin??

Itse en juo, eikä mieheni. Muut saa juoda, mitä juo. Kälykään ei juo, koska on raskaana.

Onko tuo miehesi juomattomuus sinun vai miehesi oma päätös? Jos kälysi pitää sinua "ilonpilaajana" koska et juo ja yrittää saada miehesi juomaan?

Mies on päättänyt asian itse. Ja kälykään ei voi juoda. Mies menis autolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Siis mitä? Eikö se aikuinen mies itse tee päätöksen osallistuuko vai ei? Ei kai vaimo sitä miehen puolesta tee.

Uskomatonta.

Eiköhän yleensä tasavertaisessa parisuhteessa keskustella avoimesti asioista YHDESSÄ? Vai onko se sinulle jotenkin vierasta? Jos tilanne on se, että miehen lähimmät sukulaiset avoimesti syrjivät vaimoa, niin sekö pitäisi vaan olkien kohautuksella ohittaa ja näin tehdä sitten vahvistaa sitä käsitystä, että tuo syrjiminen on ok? Tietysti, jos mies on sitä mieltä, että hänen vaimoaan saa kohdella miten tahansa, niin asia on eri.

Meidän kaveripiirissä yksi nainen, joka ei itse juo, hänen miehensä juo vain silloin, kun nainen ei ole mukana (koska vaimo alkaa muuten valittamaan ja murjottamaan).. Tätä naista ei kutsuta yhteisiin illanviettoihin sen vuoksi, että hän koko illan kyttää nenänvarttaan pitkin ja suunnilleen laskee, montako kaljaa kukin on juonut.. Eihän teillä ole näin??

Ei. Aina sanon, että saa ottaa jos tahtois, minä voin ajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Josko se käly ajatteli ettet pistä noin pientä hoitoon ja sanoi sillä että te ette ole tervetulleita? Ei siis ajatellut että sä menisit yksikses. Ja mä kyllä ymmärrän täysin muutenkin, eiköhän nuo oo vähä niinkun miesten juhlat vai onko sinne paljon tulossa puolisoita?

Mietin ihan samaa.

Just näin...ei oo mikään noin pienien paikka mölyinen cartingrata, ei siellä oo noin pienille mitään kivaa tekemistä kun ei niitä tietysti ajamaankaan voi laittaa.

Mulla, mun ujo ja hiljainen mies....kerran puhui suunsa puhtaaksi siskolleen, meni siskokin lähes hiljaiseksi, ja mua siis asia koski...Oli ensimmäinen kerta kun mä kuulin miehen niin raivostuvan...ainut vain, että mun piti seuraavana päivänä mennä miehen siskolle vielä töihin, oli hieman kiusallinen tunnelma.

Mutta siis, ei mulla mies ainakaan lähtis, jos mä en olis tervetullut. Lapsetkaan ei ole koskaan syy, koska ei kukaan voi olettaa että lapsia EI saa hoitoon.

Etkö sä ole puhunut ollenkaan asiasta tämän kälyn kanssa? Ja oletteko muuten hyvissä väleissä? Jos teillä on huonot välit niin voin kuvitella ettei paikalle haluta ei kivoja ihmisiä edes kohteliaisuussyistä.

En oo puhunut, mutta muuten kyllä ollaan tekemisissä. Mutta ajattelin, että jos en näihin juhliin kelpaa jää myös ristiäiset väliin. Ja sinne ei tasan mene tytötkään suvun ihaltaviks. Pitäköön juhlansa, maailmassa ihmisiä riittää.

No mun mielestä, sä voisit osoittaa nämä juorut vääräksi ja olla osallistumatta tuollaiseen teinimäiseen taisteluun. Mä kyl menisin niihin ristiäisiin, miehelles sisko kuitenkin on rakas.

Kälyn miehen kanssa oon hyvissä väleissä. Hän on avautunut mulle kälystäkin. Ja hänen ne juhlat on.

Kälyn miehen kanssa oon hyvissä väleissä. Hän on avautunut mulle kälystäkin. Ja hänen ne juhlat on.

Haa! Se on siis syynä! Siksi et ole tervetullut. Tiedät kälystä juttuja ja kälyn mies pitää sinusta, joten käly on mustasukkainen.

Soita kälyn miehelle siis asiasta. ;) Tai miehesi voi soittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Josko se käly ajatteli ettet pistä noin pientä hoitoon ja sanoi sillä että te ette ole tervetulleita? Ei siis ajatellut että sä menisit yksikses. Ja mä kyllä ymmärrän täysin muutenkin, eiköhän nuo oo vähä niinkun miesten juhlat vai onko sinne paljon tulossa puolisoita?

Mietin ihan samaa.

Just näin...ei oo mikään noin pienien paikka mölyinen cartingrata, ei siellä oo noin pienille mitään kivaa tekemistä kun ei niitä tietysti ajamaankaan voi laittaa.

En lapsia ole viemässä sinne. Kyse on siitä, ettei minua tahdota sinne.

Haa! Se on siis syynä! Siksi et ole tervetullut. Tiedät kälystä juttuja ja kälyn mies pitää sinusta, joten käly on mustasukkainen.

Yllärijuhlat, ei pysty.

Yllärijuhlat, ei pysty.

Tietty ne on yllärijuhlat, muutenhan se mies vaatisi, että pääset mukaan. Sepäs sattui.

:/

no siinähän ei mitään jos vain mies on kutsuttu. musta se on ihan ok, että joskus kutsutaan vain mies,joskus nainen - tilaisuudesta riippuen.
sitä mä nyt ihmettelen, että toisaalta kerrot että on välit sulla ja kälyllä ok, mutta nyt kuitenkin sitten hän oikeastaan onkin kuitenkin kamala aina sinua kohtaan ja tätäkään aloituksessa kerrottua asiaa ei voi mitenkään kysyä ja varmistaa, että tosiaan etkö olisi tervetullut juhliin ( ja menisitkö muuten jos olisitkin ? ). ( sen ymmärrän, että lapsia ei välttis haluta kaikkiin juttuihin mukaan..) .

mutta kostojen kierteeseehän tässä mennään."minä en sitte tule sinne ku en ollu tervetullu tonne ja sinä et tule kyllä tännekään,kun et tullut tuonne..jnejnejnejne". :/

Alkuperäinen kirjoittaja df:
Ihan outoa, ei vois uskoa, että joku tekee tolleen!

Jos teidän välit on kälyn kanssa ainakin näennäisesti ok, niin sähän voit sille soittaa ja kysyä suoraan, että mitä tämä on ja vaadit kunnon perusteluja ja kerrot, miltä asia sinusta vaikuttaa.

Jotenkin, mun mielestä avoin riita kälyn kanssa ois kivempi, kuin semmonen, et se jauhaa kakkelia seläntakana ja sit soittaa, ku tarttee jotain.

Avoin riita tarkottais perättömiä juoruja musta. Ja jo mies nyt peruu osallistumisensa, juoruja lähtee taas musta... :headwall:

Jos hän niin kova on juoruamaan, niin eikö muutkin sen jo tiedosta ja anna mennä vaan toisesta korvasta ulos? Älä anna hänen kohdella sinua kuin kynnysmattoa. Jotkut ne kuvittelevat omistavansa veljensä. Nyt sinun miehesi pitää vain tehdä selväksi, että sinä olet hänelle se tärkein ja näyttää se myös kälyllesi.

Mulla on tapana soittaa aina kälylle, kun kuulen juorun ja kysyä, miks on keksinyt tarinoita. Syinä on ollut väsymys ja yövuoro.

En vois ikinä kuvitellakaan, että tollasen käytöksen jälkeen mieheni osallistuisi juhliin. Ja suku kyllä varmasti tietäisi sen jo etukäteen, eikä käyttäytyisi noin. Ihan käsittämätöntä paskamaisuutta. Enkä ymmärrä miten voit sanoa, että teidän välit kälyn kanssa on "ok".

Mutta onko se aina tuollaista vai olisiko tuossa vielä jokin väärinkäsityksen mahdollisuus?

No soita hänelle ja kysy, että mitäs tää tämmöinen on, sen juhlathan ne tosiaan on? Ei nyt jonkun luulon takia kannata alkaa mököttää ja pilata välejä koko sukuun, jos siihen kerran kuuluu kivojakin ihmisiä.

Yhteistyössä