Kannattaako 38v erota kun haluaa toisen lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisen lapsen haluava äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko ajatellut yhtään ensimmäistä lastasi, miltä hänestä tuntuu, jos rikkoisit hänen perheensä saadaksesi toisen lapsen jonkun toisen miehen kanssa?

Onko itsekkyydellä nykyään enää mitään rajaa?

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;24131643:
Ennen kuin ehdit löytää lapsia haluavan miehen, voipi olla ettei iän puolesta enää tärppää!

Täysin samaa mieltä.

Onko toinen lapsi (jota et ehkä koskaan saa) tärkeämpi kuin parisuhde mieheesi?

Ymmärrän sua.Aikoinaan tämä oli mulle niin suuri asia,että olisin ollut vlmis eroamaan. No,saimme toisen lapsen "vahingossa",josta mies on sittemmin ollut tyytyväinen.

No minkälaisia toivomuksia sulla on sen tulevan miehen suhteen? Aiotko ottaa ekan vastaantulevan kelvollisen yksilön vai onko sulla pitkä lista kriteereitä? Kuinka kauan arvelet, että sulla menee miehen metsästyksessä? Entä kuinka kauan haluat tutustua ja testata ja verifioida saalista vai kelpaako sulle ns. sika-säkissä-yksilö, eli ei mitään tietoa vielä siitä, onko yhteistä elämänfilosofiaa ja näkemyksiä, mutta ehkäisy jätetty jo pois, kun on niin kiire lisääntyä? Kun nämä pikkuiset käytännönseikat on suunniteltuna, niin varaudu vielä siihen, ettei sitä miestä löydy ihan yhtä nopealla aikataululla kuin silloin nuorena, eli lisää aikatauluun ylimääräistä aikaa sen vuoksi.

Sitten kun tämä aikataulutus on tehtynä, niin yritä arvioida, että millä todennäköisyydellä saat tuon homman toimimaan noin, ja kuinka paljon hallaa aiheutat sille ekalle lapsellesi siksi, että rikot hänen perheensä, koska äidillä on tälla tavoin järjestettynä vaikkapa 25%:n todennäköisyys saada joskus 5v kuluessa uusi vauva, jonka kanssa voi olla onnellinen elämäänsä. Ja lopuksi mieti, että kannattako se!

• Tykkää
Reactions: emppu75
Haluisin lapselleni sisaruksen ja mulla viimiset vuodet menossa tehdä lisää lapsia. Mieshän voi myöhemminkin tehdä lapsen jos ero tulisi minun on ajateltava ikääni.

Herran jee kun ihmiset on itsekäitä omine haaveineen.

Eiköhän lapsellasikin ole parempi olla kun on isä ja äiti kuin että joutuu matkalaukkulapseksi kahden perheen väliin vaan siksi ETTÄ SINÄ SAAT tahtosi läpi.

Mä en oikeasti ymmärrä miks maailma on mennyt näin ällön omanapaiseksi.

Vaikutat pinnalliselta ja typerältä ihmiseltä, lienee ihan se ja sama, vaikka lapsesi perheen hajoitatkin ja miestäsi loukkaat. Tuollaisen kanssa eläessä kun kärsii kaikki joka tapaukuksessa. JOten, anna kuule mennä vaan! Tuskin tärppää, mutta meitä ei voi vähempää kiinnostaa miten käy.

Etkö rakasta miestäsi ja halua elää loppueläämääsi hänen kanssaan? Jos et, niin sama kai se on erota vaikka heti rakkaudettomasta liitosta, toisaalta kyllä voisit ajatella olemassaolevaa lastasi, haluatko rikkoa hänen perheensä itsekkään haluamisesi takia?

"Riski" voi olla suuri, mutta jos lapsi todella merkitsee enemmän kuin mies ja perhe voihan lapsen teko onnistuakin. Entä sitten jos tämä nykyinen on parempi isä? Entä jos miehen mukana tulee lapsia lisää useampi? Mistä rakkaus syttyy, aika harvoin kai pelkästään siitä että tuo olisi hyvä geenien luovuttja?

Alkuperäinen kirjoittaja toisen lapsen haluava äiti;24131693:
Haluisin lapselleni sisaruksen ja mulla viimiset vuodet menossa tehdä lisää lapsia. Mieshän voi myöhemminkin tehdä lapsen jos ero tulisi minun on ajateltava ikääni.

Koita vielä puhua miehellesi että se on sulle tosi tärkeää,että lapsi sais sisaruksen. Toivotan sulle onnea!

En todellakaan ole pinnallinen ihminen. Aikanaan kun mieheni kanssa naimisiin menimme niin molemmilla meillä oli haaveena kaksi lasta, mies vaan muutti mielensä.

Mulla on halu toiseen lapseen, mies suostuisi, mutta on aika kehno aviomies, eikä osallistu kotitöihin lainkaan. On lisäksi aika haastava persoona. Isänä yrittää kyllä kovasti, mutta on lähinnä leikittäjän roolissa. Kovasti lastaan rakastaa, mutta ei siltikään jaksa olla läsnä.

Mietin siis olisiko oikein/järkevää erota ja yrittää näin 33-vuotiaana löytää parempi mies, vai tehdä toinen lapsi tälle nykyiselle ja kärvistellä..

Paremman miehen löytymisestähän ei valitettavasti ole takeita: tämä siis neuvona ap:lle. Jos miehesi on hyvä ja osallistuva kumppani ja isä, niin en eroaisi vaan kasvattaisin lapsen sosiaalista verkostoa muilla tavoin.

Alkuperäinen kirjoittaja toisen lapsen haluava äiti;24131761:
Puhuminen ei auta, mies on ehdoton tässä asiassa olen jo 2v yrittänyt asiasta puhua.

Onko hän perustellut miksi ei halua? Mua kiinnostaa,koska oon ite ollu samassa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;24131643:
Ennen kuin ehdit löytää lapsia haluavan miehen, voipi olla ettei iän puolesta enää tärppää!

Niin, kannattaa siis pitää salasuhdetta ja erota vasta sitten, jos/kun tärppää. Jos ei sitten tärppääkään, niin eipä mene perhe rikki turhaan.

No oletko valmis sellaiseen kuvioon, että eroat ja lapsi kärsii siitä ja palloilee kahden kodin välillä laukkuineen ja sinä ramppaat joka toinen viikonloppu iskemässä miehiä ja sitten ehkä löydät jonkun osapuilleen soveliaan isäkandidaatin, jonka kanssa pistät hyntyyt yhteen ja aiheutat esikoisellesi vielä lisää hämmennystä, ja lopulta tulet raskaaksi ja saatte sen kauan toivotun toisen vauvan, mutta osoittautuukin, että et ole kaikessä hässäkässä ehtinyt tutustua uuteen mieheesi ihan niin perusteellisesti, että teillä olisi samanlaiset näkemykset lasten kasvatuksesta ja kodin yhteisistä säännöistä muuten, ja sitten eroatte ja susta tulee kahden lapsen äiti, joka sompailee tapaamissopimuksia ja elatusmaksuja kahden eri miehen kanssa ja ihmettelee, että miten tässä näin kävikään?

Jos tuo on sulle ihan OK, niin anna mennä. Toki toivon, että jos päätät leikkiin ryhtyä, niin käy paremmin, mutta muista, että tuokin on aina yksin vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja toisen lapsen haluava äiti;24131745:
En todellakaan ole pinnallinen ihminen. Aikanaan kun mieheni kanssa naimisiin menimme niin molemmilla meillä oli haaveena kaksi lasta, mies vaan muutti mielensä.

Oikeus ihmisellä on myös muuttua, kasvaa ja muuttaa mielipidettä. Rakastuessa ihminen voi luvata yhtä ja toista halutessaan miellyttää. Lupausten pitävyys punnitaan vasta arjessa kun rakkauden huuma on haihtunut.

Yhteistyössä