Kaveri kerjää lapsenvahdiksi, koska mä olen lomalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi Ivalo!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi Ivalo!

Vieras
Eli tilanne on se, että yksi kaverini ruinaa mua lapsenvahdiksi koko loppuviikoksi. Hällä on käsi paskana ja kotona kaksivuotias lapsi ja mies päivät töissä. En halua mennä, enkä kyllä kerkeekään kun tää on mun ainut lomaviikko tänä kesänä ja kotona on ihan tarpeeksi tekemistä. Sitä paitsi me halutaan olla vaan oman perheen kesken, kun kerran vuodessa siihen on vaan aikaa.
Nyt sit se kaverini valittaa, kun kukaan ei auta. Ehdotin että palkkais hoitajan, mutta on kuulema niin kallista. Eikä ilkeä kysyä kunnasta perheavustajaa, vaikka niitä on saatavilla. Mun pitäis ilmaiseksi omat vapaani käyttää sitä auttaakseni.
Joo, mä voisin käydä vaikka yhtenä päivänä jeesimässä, mutta kun se aloitti heti sen valittamisen, miten mulla on helppoa kun on lomaa ja joutaisin auttaa niin eipä suoraan sanottuna kiinnosta enää yhtään auttaa.
Mä olen nyt sitten ilmeisesti veemäinen ja itsekäs akka, mutta olkoon sitten niin.
Jos multa apua nätisti pyydettäis (ja tarvittaessa saisin sitä heiltä itsekin, mitä en oo koskaan saanu) niin toki voisin auttaa, mutta kun aletaan vaatimaan ja syyllistämään niin mä lyön hanskat tiskiin.

Olenpas itsekäs.

Sulla on täysi oikeus olla "itsekäs".

Mäkin olen - en hoida kaverin muksua heinäkuussa, jotta tämän ei tarvitsisi mennä varahoitopaikkaan, vaikka itse olenkin vain kotona :xmas:

häh? En tosiaan käyttäisi omaa lomaani toisen lapsen hoitoon, toki vaikka yhden päivän voisin viikosta käyttää. Ihme että ystäväsi edes kehtaa tollasta pyytää..

Sulla on täysi oikeus olla "itsekäs".

Mäkin olen - en hoida kaverin muksua heinäkuussa, jotta tämän ei tarvitsisi mennä varahoitopaikkaan, vaikka itse olenkin vain kotona :xmas:

No jaa, mulla ei kyllä tulisi pieneen mieleen edes ehdottaa, että joku juuri synnyttänyt ottaisi lapseni hoitoon... :D

Mutta kurja on aapeenkin tapaus, enkä mä pidä sua mitenkään erityisen itsekkäänä. Terveen itsekäs saa ja pitääkin olla. Kaverisi sen sijaan vaikuttaa erityisen ärsyttävältä ihmiseltä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja öh;26407192:
No jaa, mulla ei kyllä tulisi pieneen mieleen edes ehdottaa, että joku juuri synnyttänyt ottaisi lapseni hoitoon... :D
Ehdottaja oli mies, joten sen kyllä ymmärtää :D. Hänen vaimonsa ei todellakaan tätä asiaa kysynyt, mahtoikohan edes tietää miehensä ajatuksista.

Kyllä mä tänne huolin esim. hyvän ystäväperheemme lapset oikein mielellään aika ajoin, muutamaksi tunniksi, omien lasten seuraksi, mutta en millään voi edes kuvitella sitoutuvani siihen, että ihan kirjaimellisesti hoitaisin jonkun lasta koko heinäkuun ajan. En muutenkaan, saati sitten juuri synnyttäneenä (toivon todellakin, että heinäkuun alkuun mennessä olen jo synnyttänyt!). Sitoo liikaa.

No, itsehän en tarjoutuisi lomallani edes pariksi tunniksi hoitamaan kenekään lasta lomallani. Jos siis vain viikko lomaa. Jos sitä olisi useampi viikko, niin voisin kerran tai pari auttaakin, jos se sattuisi aikatauluihin sopimaan.

Todennäköisesti ei sattuisi sopimaan, jos aletaan vaatimaan ja käyttäytymään idioottimaisesti.

Yhteistyössä