kaveri suuttui mulle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
niin tosiaan olis ehkä aiheellista valottaa teitä että asutaan eri kaupungeissa. meiltä ajaa n.40min ystävän luo, et ei käy tapaaminen kahvin merkeissä kauppareissun yhteydessä vaan sinne sitten vartavasten pitää todella lähteä ja ajan kanssa, en viitsi viettää yht.80minsaa autossa minkään puolen tunnin pikavisiitin takia.

Miksi et ole ehdottanut ystävällesi että tapaatte esim. puolivälissä bensa-asemalla, tms? Miksi et ole ehdottanut muuta päivää jos tapetointi sattuu juuri samalle päivälle? Kyllä kyse on siitä, että sä et edes halua nähdä ystävääsi, vaan koirakin on sulle tärkeämpi.

ymmärrän sinua ap.
Itse olin vastaavassa tilanteessa reilu vuosi sitten. Rakensimme taloa ja kävimme molemmat töissä, miä 8-16 ja mies kolmivuorotöissä. Lisäksi lapsi, silloin eskarissa ja kaksi koiraa (isoja ).
Kyllä siinä kaiken vähiten tuli mieleen, et lähdenpä täs kahville kaverin kanssa. Aikataulu painoi päälle, piti hommata sitä ja tehdä tätä. Ja vielä elää myös sitä pehe- elämää kaupassa käynteineen, ruoanlaittoineen, koiran lenkitykset ja flunssat ja mahataudit. Vuorokaudessa kun on vaan se rajallinen määrä tunteja ja joskus on myös nukuttava !!

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Okei. Noin pahaan allergiaan en ole törmännytkään. Todella ikävää! Rajottaa aika hirmusesti eloa. Ajatellen, että jo pelkästään julkisilla kulkiessa varmasti joutuu tekemisiin eläinpölyjen kanssa. Harmillista.

Juu tämä mun ystävä joutuukin aika paljon kulkea julkisilla, mutta ei esim. linja-autoon mene jos siellä on koira. Käyttää myös astmapiippua aina kun menee ratikalla tmv. Toki lääkkeiden avulla pysyy aisoissa vähän paremmin, mutta ihottuma on välillä aika rajua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ymmärrän ap:tä kyllä tässä tilanteessa. en ole koskaan ollut vastaavassa tilanteessa ( yhtä aikaa työelämä + rakennusprojekti) mutta voin uskoa että kun kerran ollaan jo loppusuoralla niin sitä haluaa saada kaiken mahdollisimman nopeasti valmiiksi.
itse en ystävänä kyllä edes viitsisi tuossa tilanteessa tyrkyttää seuraani, korkeintaan tarjoaisin apua tarvittaessa. mutta tässä tilanteessahan se ei ole mahdollista ystävän allergian vuoksi, minkä taas ymmärrän kun itse olen koiralle allerginen.
jos ystäväsi nyt sitten tässä tilanteessa on vetänyt herneet nenään, niin eihän sille voi oikein mitään. paitsi yrittää vääntää rautalangasta tälle ystävälle, että kun vähän aikaa malttaa mielensä, niin mielellään tapaat häntä taas kyläilyn merkeissä. jos ei ymmärrä tätä, niin omapa on häviönsä, sanoisin mä.

Täytyy vähän ymmärtää ystävääkin, JOS hän ei itse ole koskaan rakentanut??

Vain rakentajat tietävät, miten uuvuttava projekti se on. Ulkopuoliset ovat korkeintaan kateellisia "rikkaille" rakentajille, vaikka se on oikeesti pahimmillaan yhtä helvettiä. Meillä oli 1 auto, joka oli kellon ympäri miehellä töiden ja rakentamisen takia, ja mä en päässyt kotoa edes kauppaan - lapsia 2 joista toinen vauva! Meillä ei siis ollut oikeen ruokaakaan kovin hyvin kotona... joskus kauheella paniikilla ehti sit käydä kaupassa, jos sai auton. Bussilla ei päässyt.

niin tosiaan olis ehkä aiheellista valottaa teitä että asutaan eri kaupungeissa. meiltä ajaa n.40min ystävän luo, et ei käy tapaaminen kahvin merkeissä kauppareissun yhteydessä vaan sinne sitten vartavasten pitää todella lähteä ja ajan kanssa

no josko joku kerta teet kauppareissun johonkin 20 km päähän, ja käytte samalla kahville?

en viitsi viettää yht.80minsaa autossa minkään puolen tunnin pikavisiitin takia.

tosin tästä kieltämättä kyllä tulee se fiilis, ettei sua mitenkään päin se näkeminen kiinnosta..

Alkuperäinen kirjoittaja ex rakentaja:
ymmärrän sinua ap.
Itse olin vastaavassa tilanteessa reilu vuosi sitten. Rakensimme taloa ja kävimme molemmat töissä, miä 8-16 ja mies kolmivuorotöissä. Lisäksi lapsi, silloin eskarissa ja kaksi koiraa (isoja ).
Kyllä siinä kaiken vähiten tuli mieleen, et lähdenpä täs kahville kaverin kanssa. Aikataulu painoi päälle, piti hommata sitä ja tehdä tätä. Ja vielä elää myös sitä pehe- elämää kaupassa käynteineen, ruoanlaittoineen, koiran lenkitykset ja flunssat ja mahataudit. Vuorokaudessa kun on vaan se rajallinen määrä tunteja ja joskus on myös nukuttava !!

Mutta kaikki tämä pitää selittää ystävälle, ei se muuten sitä tajua.

Ja etsiä myös ainakain 1 tunti / kk sille ystävälle vaikka lähikuppilassa.

Ja sitten kun lapset on isompia, mieskin omissa menoissaan, ehkä jopa lähtenyt kokonaan, tullaan palstalle ihmettelemään, että mihin ne kaikki ystävät katosivat ja miten voi olla näin yksinäistä. Parisuhde tarvitsee aikaa ja huolenpitoa, mutta niin tarvitsee ystävyyssuhteetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
tarttukaa nyt sit vaikka siihen ylimääräinen sanaan. en tarkottanu sillä ystäviä, vaan sitä että minä en nyt jaksa kyläillä yhtään missään. piste.
ja mäkö sille ystävälle ne allergialääkkeet pakotan? se ei halua sen allergiansa takia tulla tänne.

Niin eli sä et jaksa nähdä ystävääsi. Ja sitten ihmettelet miksi hän suuttuu? :o

Jos ystävä ei ymmärrä toisen väsyttävää elämäntilannetta, niin olkoon ymmärtämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Kyllä mun mielestä sun ystävällä on oikeus suuttua, tosin ei kyllä ehkä noin radikaalisti, mutta kyllä varmaan itsekkin pahoittaisit mielesi vastaavanlaisessa tilanteessa, eikö? Aina pitäis muistaa koittaa ajatella sitä tilannetta myös niin jos itse olisi se toinen.
Mä ainakin petyn jos ystävä moneen kertaan siirtää tapaamista ja aina on jotain muuta... KIIRE ON TEKOSYY, oikeesti.

käsi sydämellä voin sanoa, että en loukkaantuisi.
kiire ei ole tekosyy, ehkä jos se jatkuu vuodesta toiseen, mutta....

KUINKA MONI TEISTÄ ON RAKENTANUT JA TIETÄÄ MITÄ SE ARKI ON?

ja kyllä, mielipiteitä halusin koska haluan ymmärtää ystävääni, mutta nyt ymmärrän vielä vähemmän, ajattelen niin eri tavoin kun valtaosa teistä. en mä tästä kuitenkaan tappeluketjua halua.

ja ei, en aseta koiraani ystävieni edelle kuten joku ystävällisesti väitti..

ja mulla on paljon ystäviä, kolme heistä todella rakkaita ja ymmärtävät elämäntilanteeni. yhden heistä olen nähnyt viimeksi kesällä, yhden ennen joulua kun poikkesi meillä ja yhden herraties koska, mutta eivät he siitä suutu jos minä en jaksa. enkä minä suutu jos he eivät jaksa.
tosiystävyys kyllä kestää tällaiset elämäntilanteet...

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Jos ystävä ei ymmärrä toisen väsyttävää elämäntilannetta, niin olkoon ymmärtämättä.

Älä muuta virka. Jotain ymmärtäviä naisiakin sentään näköjaan löytyy, ettei ihan toivotonta ole, mutta muuten tämäkin ketju osoittaa taas kerran sitä suurta tyypillisyyttä.

ja mulla on paljon ystäviä, kolme heistä todella rakkaita ja ymmärtävät elämäntilanteeni. yhden heistä olen nähnyt viimeksi kesällä, yhden ennen joulua kun poikkesi meillä ja yhden herraties koska, mutta eivät he siitä suutu jos minä en jaksa. enkä minä suutu jos he eivät jaksa.

Näin minustakin. Joten turhaan rasitat itseäsi tällä ketjulla tai ystäväsi viestillä. Unohda koko juttu. Sinulla on kuitenkin muitakin ystäviä, jotka eivät tee draamaa turhasta.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
lisään vielä aiempaan kommenttiini, että ymmärrän kyllä, jos ei jaksa nähdä, mutta senkin asian kertominen voi tapahtua niin monin tavoin. (ja vaikkei jaksaisi nähdä, voi edes jatkaa soittelua)

ja soittelemisestahan ei ole ollut mitään puhetta, kyllä mä soitella ja jutella voin, mutta en itse jaksa lähteä hänen luokseen kun joka illalle on jotain puuhaa ja lapsi ja koira vie oman aikansa.

kohta joku varmaan haukkuu mut paskaks ystäväks kun otin koiran vaikka toisella on allergia... XD

Kuule ap, koko ketjussa susta paistaa aikamoinen totaalivitutus! ELI: olet itse asiassa väsynyt tuohon rakentamiseen ja suorittamiseen, ja tämä ystäväasia on vain jäävuoren huippu.Sulla on pinna kireellä, ja ystäväsi on huomannut takakireytesi ja luullut sitä vihamielisyydeksi häntä kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ipana:
lisään vielä aiempaan kommenttiini, että ymmärrän kyllä, jos ei jaksa nähdä, mutta senkin asian kertominen voi tapahtua niin monin tavoin. (ja vaikkei jaksaisi nähdä, voi edes jatkaa soittelua)

ja soittelemisestahan ei ole ollut mitään puhetta, kyllä mä soitella ja jutella voin, mutta en itse jaksa lähteä hänen luokseen kun joka illalle on jotain puuhaa ja lapsi ja koira vie oman aikansa.

kohta joku varmaan haukkuu mut paskaks ystäväks kun otin koiran vaikka toisella on allergia... XD

Kuule ap, koko ketjussa susta paistaa aikamoinen totaalivitutus! ELI: olet itse asiassa väsynyt tuohon rakentamiseen ja suorittamiseen, ja tämä ystäväasia on vain jäävuoren huippu.Sulla on pinna kireellä, ja ystäväsi on huomannut takakireytesi ja luullut sitä vihamielisyydeksi häntä kohtaan.

tottakai mulla on pinna kireellä!! oon aivan totaalitsippi tähän arjen pyörittämiseen ja olen sen kauniisti ystävälle sanonut, että mä olen todella väsynyt enkä JAKSA lähteä mihinkään. mutta ei mua VITUTA, mä olen väsynyt ja haluan saada tän rumban ohi et voi taas elää ns.normaalia elämää ja oikeesti kyläillä ajan kanssa ja tavata ihmisiä.
mä en ole takakireä enkä vihamielinen.

no, ehkäpä nämä "rakkaammat" ystävät tuntevat sinut sen verran paremmin tai olet heille kertonut tilanteesta hiukan enemmän, etteivät he pelkää ystävyytesi menetystä.

Valitettavasti mullakin on "ystävä" jolle kaikki ajat ja tapaamisvaihtoehdot on mahdottomia. Kyllä sitä aina muutaman vuoden tajuaa ja väliaikaisesti ymmärtää mutta kun ei toinen osapuoli koskaan ota itse yhteyttä eikä halua olla tekemisissä niin kyllä siitä vetää johtopäätöksensä. Ei se tunnu ystävästä kivalta jos kokee olevansa ylimääräinen rasite jonka voi deletoida elämästä kun siltä tuntuu ja ottaa taas käyttöön kun jaksaa, ei ystävyys sitä kestä jos ei ole vankalla pohjalla ja silloinkin se vaatii selkeetä sopimista ja molemminpuolista joustoa.

no, ehkäpä nämä "rakkaammat" ystävät tuntevat sinut sen verran paremmin tai olet heille kertonut tilanteesta hiukan enemmän, etteivät he pelkää ystävyytesi menetystä.

voi elämänkevät. tää ystävä kestä puhun on tosiaan kuulunut mun elämään 10vuotta ja siksi odotin häneltä vähän enemmän. puhutaan paljon puhelimessa ja tasan on ajantasalla mun elämästä.
mä en käsitä mikä muhun meni kun tein tän alotuksen.

tarttukaa nyt sit vaikka siihen ylimääräinen sanaan. en tarkottanu sillä ystäviä, vaan sitä että minä en nyt jaksa kyläillä yhtään missään. piste.
ja mäkö sille ystävälle ne allergialääkkeet pakotan? se ei halua sen allergiansa takia tulla tänne.

Niin eli sä et jaksa nähdä ystävääsi. Ja sitten ihmettelet miksi hän suuttuu? :o

Ehkä juuri siksi hän haluaisi saada ystävänsä vähäksi aikaa pois ja rentoutumaan?

tottakai mulla on pinna kireellä!! oon aivan totaalitsippi tähän arjen pyörittämiseen ja olen sen kauniisti ystävälle sanonut, että mä olen todella väsynyt enkä JAKSA lähteä mihinkään. mutta ei mua VITUTA, mä olen väsynyt ja haluan saada tän rumban ohi et voi taas elää ns.normaalia elämää ja oikeesti kyläillä ajan kanssa ja tavata ihmisiä.
mä en ole takakireä enkä vihamielinen.

Niin, kyllä mä sen huomasin :)

Sä olet mun mielestä ihan puhki, koska olet täälläkin noin ...äksy. Sun tarvii kunnolla selittää se ystävällesi, tirauttaa puhelimessa vaikka pienet itkut että sä olet ihan sippi. Jos sun ystävä ei ole rakentanut, niin se ei tosiaankaan tiedä, mitä se on.

Mä olen, ja tiiän millanen olo sulla on. PS. muista pitää parisuhteestakin huolta...

Ihan hyvä että teit.

Kaipaa meinaan säännöllistä muistutusta, että naisilla tyypillisesti on myös todella voimakas "pimeä puoli", eikä monikaan välitä edes esim. hyvien käytöstapojen nimissä sitä suitsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pera:

Ihan hyvä että teit.

Kaipaa meinaan säännöllistä muistutusta, että naisilla tyypillisesti on myös todella voimakas "pimeä puoli", eikä monikaan välitä edes esim. hyvien käytöstapojen nimissä sitä suitsia.

Pera, äiti huusi sut syömään kotio!

Ehkä juuri siksi hän haluaisi saada ystävänsä vähäksi aikaa pois ja rentoutumaan?

Myös tämä tuli mulle mieleen.

Ap, ihmiset ei välttämättä tarkoitakaan pahaa ;)

voi elämänkevät. tää ystävä kestä puhun on tosiaan kuulunut mun elämään 10vuotta ja siksi odotin häneltä vähän enemmän. puhutaan paljon puhelimessa ja tasan on ajantasalla mun elämästä.

minä en teidän ystävyytenne kestosta tiedä, mutta kirjoitit "rakkaiden" ystävien ymmärtävän tilanteesi; joten tulkitsin, että tämä ko ystävä ei liene sinulle ihan yhtä rakas?

luulisi sinunkin käsittävän, että ihmisiä on erilaisia; toiset ovat epävarmempia, ja tulkitsevat tuollaisen toiminnan negatiivisesti itseään kohtaan.

EDELLEEN IHMETTELEN: mistä ihmisen pitäisi tietää, milloin on kyseessä "jakso, jota pitää ymmärtää", ja milloin tahallinen yhteydenpidon vähentäminen, kun kumpikin käytännössä näkyy samalla tavalla ulos päin.?? (ok, ei ehkä tässä ap.n tapauksessa, jos ap kuitenkin ystävälleen soittelee yms)

Myös tämä tuli mulle mieleen.

Ap, ihmiset ei välttämättä tarkoitakaan pahaa ;)

no enhän mä nyt ole kuvitellutkaan et se pahaa tarkoittais! hieman ymmärrystä pyytäisin.

Yhteistyössä