"kaveri" yrittää tuhota elämäni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kissankello"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25304380]Tuommoisten asioiden salailu vaikuttaa kuitenkin kielteisellä tavalla läheisyyden ja yhteyden kokemiseen toisen kanssa.[/QUOTE]

Näin on, ja en uskon että suhde tulisi kaatumaan kuitenkin johonkin

[QUOTE="vieras";25304203]Taitaa vaan olla niin, että toiset on kaksnaamasia ja kuvittelevat, että tietävät mikä toiselle on parhaaksi. Mun mielestä suhteen perustana on oltava rehellisyys ja jos sitä ei ole niin kaikki rakentuu valheelle. Mitä hyvää siinä sitten on. Ja todellakin haluaisin tietää jos minua ois petetty ja haluaisin tietää sen mahdollisimman pian.[/QUOTE]

Tuskin kukaan ajattelee, että pettäminen on parisuhteen/kumppanin parhaaksi. Se, onko siitä kertominen kenenkään/kaikkien parhaaksi, riippuu suhteesta ja tilanteesta. Mun mielestä kaikkein tekopyhintä ja kaksinaamaisinta on, että joku ulkopuolinen (tässä tapauksessa ap:n "ystävä") kokee oikeudekseen kertoa ap:n hairahduksesta hänen miehelleen 10 vuoden jälkeen. Eikös myös ystävyyssuhteen pitäisi perustua rehellisyydelle ja luottamukselle? Mä en koe, että mulla olisi oikeutta rikkoa ystäväni luottamus ja puuttua hänen parisuhdeasioihinsa. En koe tarvetta puuttua kenenkään suhdeasioihin, oli kyseessä sitten ystävä, tuttava tai ventovieras.

Ap:n "ystävä" ilmeisesti kuvittelee tietävänsä, mikä on ap:n miehelle tai heidän suhteelleen parhaaksi. En keksi, mikä ihmeen motiivi siihen voisi noinkin pitkän ajan kuluttua ajaa. Varmaan haluaa tuntea itsensä rehelliseksi ihmiseksi, tehdessään "oikein". Melko itsekästä. En usko tuon aiheuttavan mitään hyvää ap:lle, hänen miehelleen tai lapsille. Minusta ap ei edes ansaitse jätetyksi tulemista ja perheen rikkoutumista. Hän on selvästi virheestään oppinut. En arvosta tuollaista käyttäytymistä, että puututaan toisten ihmissuhteisiin sillä nojalla, että voi sitten tuntea olevansa niiin rehellinen ja ihana ihminen.

Mä olen menettänyt joskus läheisen ystävyyssuhteen puhuttuani entisen ystäväni minulle kertomasta asiasta yhteisen kaverimme kanssa. En tiennyt, ettei kaveri ollut siitä tietoinen enkä ymmärtänyt möläytykseni vakavuutta sillä hetkellä. En pettänyt luottamusta tarkoituksella enkä halunnut aiheuttaa mitään pahaa. Kolmas osapuoli (varmaankin myös rehellisyyden nimissä..) kertoi kuitenkin asiasta entiselle ystävälleni ja kun meillä oli sillä hetkellä muutenkin hankala tilanne, meni ystävyys kokonaan poikki. Minusta olisi ollut reilua ennemminkin kehottaa minua itseäni kertomaan mokastani tms. eikä hankaloittaa toisten välejä puuttumalla asiaan. En kuitenkaan kanna tuosta kaunaa ja tiedän olevani ihan itse syyllinen luottamuksen rikkoutumiseen, olen sitä katunut syvästi enkä oikeastaan koe ansainneeni sitä ihmissuhteen katkeamista. Joka tapauksessa, minusta ei ole yleisesti ottaen oikeutta puuttua toisten ihmissuhdeasioihin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="vieras";25304434]Jännää että jumiudutaan tohon ystävään, kun pitäis miettiä miten ap meinaa toimia, kun ja jos asia tulee esille?[/QUOTE]

Miksi meidän sitä pitäisi mettiä? Ei mun mielestä kuulu meille, ja jos ap haluaa joskus siihen neuvoja niin tekee varmasti sitten siitä aloituksen. Jos sellaista tilannetta edes koskaan tulee.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Jos tuo asia nyt sattuisi paljastumaan miehelle, niin ei sitä soppaa ainakaan kannata enää pahentaa valehtelemalla, että "kaveri" on hullu ja että mitään ei ole tapahtunut. Siitä ei ainakaan seuraa mitään hyvää!!!

[QUOTE="vieras";25304409]Näin on, ja en uskon että suhde tulisi kaatumaan kuitenkin johonkin[/QUOTE]
Sitten sen pitäisi antaa kaatua ihan itsestään - tai olla kaatumatta.

Ei siltikään ole oikeutta sekaantua, olla juoruakka ja totuudentorvi.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Jos tuo asia nyt sattuisi paljastumaan miehelle, niin ei sitä soppaa ainakaan kannata enää pahentaa valehtelemalla, että "kaveri" on hullu ja että mitään ei ole tapahtunut. Siitä ei ainakaan seuraa mitään hyvää!!!

no jos mun "kaveri" pettäis mun luottamuksen ja olis uhka meidän perheelle, niin totta hitossa puolustan perhettäni. Mielestäni myös ystävyyssuhteessa tulee olla luottamuksen arvoinen, eikä aiheuttaa toiselle tuskaa ja ahdistusta ikivanhoilla asioilla, joilla ei pitäs olla enää mitään merkitystä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja tee näin;25301898:
Nyt alat ajoissa puhumaan miehellesi kuinka kaverillasi on mielenterveysongelmia,valotat vähän sitä millainen hullu ystäväsi on,katkaiset välit tuollaiseen kaveriin,ja jos miehesi kysyy miksi?sanot että se puhuu miehestäsikin pahaa.....ja kiistät kaiken!!!Et tunnusta missään nimessä et vaikka mikä olisi.Jos halut perheestäsi kiinni pitää.

juuri. Tästä tykkään. Ap. Nyt teet näin. Selviät.

[QUOTE="mä";25304490]no jos mun "kaveri" pettäis mun luottamuksen ja olis uhka meidän perheelle, niin totta hitossa puolustan perhettäni. Mielestäni myös ystävyyssuhteessa tulee olla luottamuksen arvoinen, eikä aiheuttaa toiselle tuskaa ja ahdistusta ikivanhoilla asioilla, joilla ei pitäs olla enää mitään merkitystä.[/QUOTE]

Onko se "puolustan perhettä" vaan hienompi termi sille, että paskat housussa yrität pelastaa oman nahkasi?

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Mikä näillä totuudentorvilla on motiivina?

Haluavat aiheuttaa toisille riitaa ja surua, ja voivat sitten hurskastella että nyt ainakin tietävät totuuden?

En ymmärrä, en. Mulle ei tulisi mieleenkään mennä kertomaan mitään kenenkään kaverini puolisolle, vaikka syytä joskus ehkä olisikin. Ei ole mun elämä, ei mun parisuhde, joten en todellakaan sekaantuisi.

peesi. en oo koskaan tajunnu näitä haahkoja joilla on vaan järjettömän suuri tarve olla vittumaisia kanssaihmisille. ja yleensä se ilkeys kumpuaa sieltä että omassa elämässä on jossain päin asioita joista ei itse pidä. se voi olla joko oma parisuhde joka on menossa karille, työasiat jotka ärsyttää tai vaikka navan kohdalle kertyny ylimääränen rengas joka vituttaa. mutta ei se silti oikeuta hajottamaan viattomien ihmisten elämää.

totuus on se, että jos jostain asiasta tietää enemmän kun yks ihminen, on aina vaara että se leviää. oli sitten kuinka paras ystävä kyseessä.

Sori, en jaksa lukea ketjua alusta loppuun. Itse ko. tilanteessa kertoisin miehelleni totuuden ja käskisin "ystäväni" painua helvettiin. En näe miten teidän suhteenne voi kaatua tuohon, pieni mutka matkaan voi tulla, mutta jos muuten vankka parisuhde niin pääsette yli kyllä.

Tsemppiä, toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi.

• Tykkää
No voi v. paska tilanne. oletko varma että miehesi suhtautuu noin epäkypsästi asiaan?

Kaikki, tai ainakin melkein kaikki, minä lukien mukaan, hölmöilee nuorena. tekee tyhmiä asioita. Luulee olevansa kuolematon ja jotain erityistä. Ei mieti huomista. Vain elää hetkessä. Ei laskelmoi tai nuoleskele ketään. Ei hae hyötyä. Vaan nauttii ja kokee.

Kyllä kai miehesikin on ollut nuori.

[QUOTE="vieras";25304507]Miksi pitäisi miettiä tästä asiasta yhtään mitään? Mietitään omia parisuhteitamme, ja annetaan asian olla[/QUOTE]

Luulen myös että ihan turhaa miettiä kenenkään motiiveja miksi haluaa asian paljastaa. Joku haluaa jossakin vaiheessa tuoda asiat esiin syy voi olla omatunto, kiristys, naivius, katkeruus, ilkeys... melkein mitä tahansa. Lähes kymmenen vuoden aikana todennäköisesti olisin miettinyt sitä miten toimin jos asiat menneisyydestä paljastuvat tai mitkä ne asiat ovat jotka elämän paljastuessaan voisi tuhota ja miten niiden kanssa olisi järkevintä toimia itse.

No olis kyllä ihme reaktio äijältä, jos menisi tolaltaan ja hajottaisi perheen vain sen takia, että ap on joskus helevetin kauan sitten suhteen alkuaikoina pettänyt. Ei kyllä voisi sanoa syväksi rakkaudeksi, jos tuon takia pistää perheen palasiksi.

[QUOTE="Sirkkeli";25304622]No olis kyllä ihme reaktio äijältä, jos menisi tolaltaan ja hajottaisi perheen vain sen takia, että ap on joskus helevetin kauan sitten suhteen alkuaikoina pettänyt. Ei kyllä voisi sanoa syväksi rakkaudeksi, jos tuon takia pistää perheen palasiksi.[/QUOTE]

Mun mielestä ei voida puhua syvästä rakkaudesta jos pettää miestään ja salailee sitä vuosikymmeniä. Jos saisin sellaista selville omasta miehestäni, niin se olisi kerrasta poikki. Luottamus mennyt.

[QUOTE="vieras";25305905]Mun mielestä ei voida puhua syvästä rakkaudesta jos pettää miestään ja salailee sitä vuosikymmeniä. Jos saisin sellaista selville omasta miehestäni, niin se olisi kerrasta poikki. Luottamus mennyt.[/QUOTE]
Niin. Kyllä koko perheen hyvinvointi täytyy uhrata luotettava prinssi & "syvä" rakkaus -unelmien alttarilla. Realismia ja anteeksiantoa ei pidä yliarvostaa.

Täällä jotkut ovat tuominneet, miten se olisi ystävän mustamaalaamista kertoa hänen olevan ihastunut mieheen tai olevan katkera aloittajan ja hänen miehensä onnellisesta avioliitosta. Eihän se olisi mitään valehtelua eikä mustamaalaamista vaan todennäköisesti juuri niistä syistä tämä "kaveri" haluaa kertoa asian miehelle. Eli aloittaja ei edes vajoaisi ystävänsä tasolle vaan puhuisi miehelleen vain totta kertoessaan nämä asiat "kaveristaan".

Mutta luulenpa, että tämä "kaveri" lukee tätä ketjua ja yrittää siksi kauhuissaan huudella, että ei saa mennä mustamaalaamaan ja pilaamaan hänen mainettaan. Mutta hänen mielestään hänellä itsellään on oikeus pilata toisen ihmisen maine. En säälisi sellaista ihmistä tippaakaan vaan antaisin palaa samalla mitalla takaisin, niittäköön kylvämäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25304547:
Kaverilla ja apn miehellä on ollut suhde, ja nyt kaveri haluaa ukon itselleen, ja siksi paljastaa salaisuuksia apsta

Tämä tulee kyllä mieleen. Joka tapauksessa tuota "ystävää" pitäisi potkaista perseelle ja toivottaa hyvää matkaa helvettiin. Kuulostaa todella pahalta ihmiseltä. Jos hän ap:n miehelle jotain kertoo, niin halutessaan kaiken voi kiistää. Tuolle ystävälle kannattaa antaa takaisin samalla mitalla, eli kertoilla hänen läheisilleen kaikenlaisia paskajuttuja.

[QUOTE="vieras";25306437]Niin. Kyllä koko perheen hyvinvointi täytyy uhrata luotettava prinssi & "syvä" rakkaus -unelmien alttarilla. Realismia ja anteeksiantoa ei pidä yliarvostaa.[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole kyse mistään vaaleanpunaisista unelmista, jos pitää normaalina sitä että voi luottaa siihen ettei kumppani ole pettänyt.

• Tykkää

Yhteistyössä