Kaveri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salaisuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vaikeahan tuohon on mitään varmaa sanoa kun ei ole tuollaista kokenut, mutta itse kyllä haluaisin tietää asian ja miettiä sitten asiaa uudestaan.

mikäli lapsi olisi pieni haluaisin varmasti eron, mutta jos mulla olisi jo tunneside lapseen niin maksaisin varmaan vapaaehtoisesti ainakin jonkin vuoden rahaa ""äidille"" jotta pääsee jaloilleen. olisin varmaan mukana lapsen elämässä jollain tavalla muutenkin, mutta vaikea mun on nähdä että jos tuollainen temppu mulle tietoisesti tehtäisiin että ko. naisen kanssa voisin jatkaa.

jos lapsi olisi jo isompi tyyliin vaikka 15 vuotta niin tukisin häntä suoraan rahallisesti ja muutenkin olisin käytettävissä. niinkuin jokunen mies on aiemmin sanonut, niin tuollainen on mielestäni varmaan pahinta mitä nainen voi miehelle tehdä.

Tappaisin äitini, jos saisin nyt vaikkapa tietää, että isäni ei olekaan oikea isäni.

On turha lässyttää onnellisesta kodista ja tunnesiteestä. Lapsi perii aina biologisten vanhempiensa fyysiset ja psyykkiset ominaisuudet ja tämä on jokaisen ihmisen elämän kivijalka.

Sellainen lapsi, jonka vanhempi/vanhemmat valehtelevat hänelle ja joka luulee koko elämänsä väärää ihmistä isäkseen, on karmeassa asemassa.

Älkää edes viitsikö ehdottaa, ettei lutkaa saisi paljastaa ja valheen kehää katkaista.

No voi pahus. Pennut luulin hankkineeni alfauroksen kanssa, mutta taisi käydä vähän niin ja näin. enkä saanut sitä potkaistua pihallekaan vaikka surkea lastenhoitaja olikin. Ei se mihinkään lähtenyt. Olisi pitänyt vaan ottaa se nössö nahjus ja hoitaa nämä geenit jossain muualla. Sotilasarvon ja koulutodistusten ja automerkin mukaan valitsin. Pieleen taisi mennä. Voi voi, en ole alfanaaras ollenkaan, minun laatugeenini menivät ihan hukkaan kun ne huonot geenithän on aina dominoivia: alkoholismi, mustasukkaisuus, laiskuus, neuroosit ym mielenvikaisuus jne jne.. Nehän paljastuvat vasta ajan myötä. Minun hienon sukuni jalot kasvonpiireetkin väistyivät perintötekijöissä possunassun ja punakan pönäkän paksukintun pöljän tieltä. Pitää seuraavaa polvea valistaa kuinka homma hoidetaan ;)

ap:

ota asia puheeksi kaverisi vaimon kanssa. kysy häneltä, että tehtiinkö laitoksella isyystesti. jos ei, niin kerro se mitä näit saunassa reilu vuosi sitten. petturimuija saa sitten itse tehdä omat valintansa.

""petturimuija saa sitten itse tehdä omat valintansa. ""

Just joo, jos kantimena on kosto ja viha ""petturi muijaa"" kohtaan, niin pitää kertoa.
Itse en hyväksy pettämistä, mutta tässä asiassa sen kaiveleminen vain pahentaa tilannetta ja yhden pienen ihmisen elämä tuhotaan.

Nimimerkille: ""Salaisuus""

Luepa kirjoittamasi juttu, tai katsele siis tulosta! Miten joku voikin kirjoittaa kaikki suoraan pötköön??!!

Mene kouluun ja opettele pätkimään kirjoittamasi luettavaan muotoon.

Mistä kukaan täällä kirjoittavista tietää, miten tuo mahdollisesti petetty mies asiaan suhtautuisi? Joskus on näet niin, että lasta voi rakastaa, vaikka se ei oma olekaan....joillekin ei ensimmäisenä tule elatusvelvollisuus mieleen... Tämä asia ei kuulu ulkopuolisille ja kun kerran alkuperäinen on ollut jo vuoden hiljaa, olkoon niin myös jatkossa!

Entä jos kävisi ilmi, sanotaan vaikka 10 vuoden päästä lapsen syntymästä, että tämä ei olekaan biologinen lapseni. Hän olisi vaihtunut sairaalassa? Voisinko lakata rakastamasta häntä? Tulisiko mieleeni ensimmäisenä elatusvelvollisuus? No, uskoisin, että rakkaus pysyisi!

Fart, niin minunkin mielestäni. Rakkaus pysyy. Jos sitä sivullinen ryhtyy rikki repimään, repii hajalle monta ihmistä. Tuskin sillä omalle sielulleen rauhaa saisi.

Tässä ketjussa ei muuten kukaan ole huomioinut sitä seikkaa, että tuo aviomies voi hyvinkin olla tietoinen vaimonsa sivuleikistä, mutta hyväksyy sen. Se kun on asia, joka ei muille kuulu, eikä kuuluteta.

Toinen asia, joka minua häiritsee, että kovin moni lähestyy asiaa rahan kautta. Elatus ja perinnöt, nekö tässä tärkeintä ovat? Hyvä elämä on tärkeintä.

Asiaa haastatte.

Miksi muuten ihmiset eivät tajua, että raha ei tuo onnea, päinvastoin raha voi viedä onnea. Kovin ovat pinnallisia ajatukset, ihmisiä vaivaa enemmän se, mitä toiset heistä ajattelevat.

Niissä viesteissä, joissa ap:ta kielletään kertomasta totuutta, on kaksi olettamusta, joiden totuudenperäisyydestä ei ole kellään tietoa:

1) Lapsen elämä *tuhoutuu*, jos totuus paljastuu.

2) Jos salaisuus säilyy, perhe pysyy onnellisena nyt ja ikuisesti.

Todellisuudessa asiat voivat olla päinvastoin, ja totuuden paljastuminen hyvästä.

Vieläkö vihkikaavassa on kohta, jossa vihkijä kysyy läsnäolevilta, että onko jollakin tiedossa seikkoja, jonka vuoksi vihkimistä ei pitäisi suorittaa? Ja sanoo sen jälkeen, jos kukaan ei vastaa, että jollei nyt ole asiaa kertonut, vaietkoon siitä ikuisesti.

Silloin, kun viimeksi olin häissä, se vielä oli mukana. Tässä on vastaus ""Salaisuus"" nimimerkin kaverille, joka oli noissa puheenaolevissa häissä bestman ja muillekin, joita asia askarruttaa.

En itse asiassa ollut bestman. Mutta täytyy sanoa että sinun vastauksissa Meikämaija taitaa on koko lailla järkeä. Tuntuu että sinulla on elämänkokemusta aika lailla enemmän kuin minulla tai useammilla muilla kirjoittajilla. En taida kertoa. Taitaa olla niin kuin sanot että ainut joka paranee kertomalla on omatuntoni enkä ole varma hyödynkö minäkään asian paljastumisesta lopulta mitenkään. Vaikka eihän sitä ikinä tiedä jos mieli muuttuu.

Niin elämänkokemus kasvaa kun on ikää. Myös sekin että on nähnyt monta kirveen heiluttajaa 50 iässä kun 20v. tehty salaisuus on paljastunut.
Yleensä en kannata kantelua, mutta tässä ap. tapauksessa on niin monta kärsijää tulevaisuudessa että en sotkisi vihkikaavoja tähän asiaan joka ei ole olleellinen asiassa.
Kyse on elämän perusarvoista jotka 30v. saattavat olla jollakin valheen varassa.
Suomalainen mies on valtavan mustasukkainen ja katkera kaikille jotka tiesivät jotain ja jättivät kertomatta. siinä vaiheessa ei vaikuta onko valehtelija miehen veli sisko äiti tai vaimo saatikka joku ystävänä itseään tituleeraava.

Elämänkokemusta ei hankita sillä että jätetään keromatta asioita jotka kuitenkin paljastuvat jonain päivänä.
Mies tuskin koskaan lopettaa lapsensa rakastamista vaikka nyt 2v. jälkeen saisikin tietää. Mutta oman elämänsä saa itse hallintaan eikä ole vietävissä kuin pässiä narussa.
minusta ""mies"" kirjoittaja kirjoitti asiaa enemmän miehen kannalta loput on naisten peittelyä. Miehen tuntemuksia tässä pitäisi ap. miettiä,. Mitä jos itsellesi tapahtuisi samoin tulevaisuudessa -. Joka on hyvinkin todennäköistä jos ikäluokassasi kyseistä nappailua harrastetaan.

Pikku väärinkäsitys. Seikkoja, minkä vuoksi vihkimistä ei pitäisi suorittaa, on vihittävien lähisukulaisuus. Ei muita. Pettämisillä ja muilla tekemisillä ei ole mitään sen kanssa tekemistä.

ap. kirjoitti että ovat jo naimisissa, tämä pari. Lue ketju vastaa sitten.
"" naimisissa ja 1v pojan isä ja äiti (ja minä kummisetä). Mitä enemmän tarkkailen pojan ulkonäköä, sitä selvempää on ettei kaverini ole isä vaan tämä saliääliö. ""

Joten opetteletko lukemaan sisälukutaidolla mistä tässä ketujussa on kyse.
Tai sotket ketjua tahallaan. Johon tässä tap. päädyin.

Tämän äidin mieltä asia voi alkaa todella painaa raskaamman kautta, kunhan vähän vielä kasvaa ja aikuistuu kikattelemasta ja huomiota kerjäämästä muilta miehiltä.. hänen mielenterveyttään alkaa ehkä asia todella rassaamaan, jos ei kohta niin parinkymmenenvuoden sisällä.. ja asia paljastuu. Itsemurhayrityksiä ja masennusta, kaikki on mahdollista.

Hyvin ymmärretty, Kaveri. Ja päätöksesi viisas.
Älä anna mielesi koskaan muuttua, suo unohduksen peittää koko asia. Sinne me joudumme elämän aikana hautaamaan monta muutakin juttua, jotka sotivat omaa ajatusmaailmaamme vastaan, mutta joiden esille tuomisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Jos elämä johtaa siihen, että tuon lapsen isä joskus itse haluaa käynnistää tutkimuksia, se ei kuulu muille ja he pystyvät sen itse selvittämään. Nämä asiat ovat liian suuria kaiveltaviksi pelkkien sivullisten epäilyjen vuoksi.
PS. Mieheni on kaksospuoli ja veljensä kanssa täysin eri rakenteinen ja näköinen! Mieheni on tullut sukuunsa ja kaksoisveljensä johonkuhun aikaisemmista sukupolvista, koska ei ole sen enempää isän- kuin äidinsukuunkaan.

Rauhallista ja tasapainoista elämää sinulle ja ystäväpariskunnallesi!

Sisälukutaitoa kaipaisin edelliselle. Huomasitko, kenelle kommentoimasi viesti oli kirjoitettu? Tai siis näköjään päädyit sotkemaan ketjua tahallaan, kuten viimeisessä lauseessa kerroitkin :D

Yhteistyössä