Mitäs jos alkuperäinen kirjoittaja olisikin ollut tämä parjattu ""saliääliö""? Millaisia vastauksia tuolloin olisi tullut?
Tai entäpä jos tuo pariskunta on tämän asian jo selvittäneet, mies on tietoinen syrjähypystä ja yrittää siirtää asian aivojen takaosaan ja huokaa helpotuksesta kun kukaan ulkopuolinen ei tiedä? Sitten tuleekin yksi joka hihkaisee kuulleensa kaiken ja taas ruoditaan pohjamutia myöten..
Itselläni on kolme lasta. Kaikki ovat isänsä, siitä voin olla kiistattomasti varma. Kuitenkin keskimmäinen poika eroaa sisaruksistaan niin paljon, että asiasta on minulle huomautettukkin. Jopa oma mieheni (nyttemmin ex) vinoili välillä pojan vaaleudesta, sinisistä silmistä ja täysin eri mallisista kasvoista. Sisaruksilla kun on ruskea tukka, oliivi iho ja vihreänruskeat silmät. Piirteet kuitenkin saattavat tulla parinkin sukupolven takaa. Mielestäni poikani muistuttaa omaa pappaani nuorempana, mitä valokuvista olen nähnyt. Mutta selitäppä sitä nyt sitten. Loukkaavaa.
Aikaa on toki kulunut noista bileistä ja mikäli ajatellaan asiaa juridisesti, tämä kaikki on kuulopuhetta.
Mikäli nyt laittaisitkin mailin tuntemattomana kamullesi, luultavammin kamusi vain vittuuntuisi viimeisen päälle kiusantekoon ja jättäisi dna-testit sikseen. Eihän kukaan ota nimettömiä maileja noin vakavasti, varsinkaan jos on oma lapsi kyseessä.
En silti voi olla sanomatta, että minä kertoisin huolimatta siitä kuinka kauan aikaa olisi kulunut. Ihan vain siksi että se on oikein. Ja ystävälläsi olisi oikeus kuulla nykyisen vaimon syrjähypystä ystävältään, ei nimettömästä mailista. Mutta keskustelun pitäisi koskea nimenomaan sitä panemista, ei lasta. Mies selvittäkööt itse jos alkaa epäilys kaihertamaan.