KÄVI SIT TV-LUPATARKASTAJA OVELLA ;) EI v*ttu.....

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Millukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie tarkotinki sitä jotta ylen kanavat vois näkyä ja se joka niitä haluaa kattoa, maksaa niistä. viranomaistiedotteet voitaisiin hoitaa jokaisella valtakunnallisella kanavalla.

tosin mie en narise ylen kanavista, mie katon niitä paljonki, niiltä tulee joulunaikaan kivaa ohjelmaa, lastenohjelmat katotaan ja monet sarjatki. ja me maksetaan se tv-lupaki ;)
Oikeasti meillä pitäisi olla valtakunnallinen kanava, jonka rahoitus otetaan verotuloista ja jolla näytettäisiin ainoastaan näitä tiedotteita. Se siis näkyisi jokaisesta tv:stä ilman mitään erillisiä lupamaksuja. Ylen nykyinen muu tarjonta taas voisi siirtyä eri kanavalla, olkoon sitten kanava vaikka "Yle jep jep" ja se taas olisi maksullinen. Ja maksu nimenomaan käytön mukaan.

No nimenomaan juuri näin sen pitäisi mennä.
Valtakunnallinen, maksuton ilmoituskanava erikseen ja sitten muista maksetaan ne mitä katotaan.

Tässä maassa vaan taitaa jäädä haaveeks, kun ei ne reppanat pysy mukana tuossa teknologian ihmeellisessä maailmassa niin että se olis mahdollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja matami78:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja matami78:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja matami78:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Niin, ja mitä pienempi talous, sen pienempi lupamaksu saisi olla. Ei oo reilua että yksin asuva opiskelija maksaa saman kuin viishenkinen perhe.

tää on totta

En minä vaan löytäny moista erittelyä :whistle:
http://www.tv-maksu.fi/navi2_1.html

siis niinku mitä erittelyä???

Nii että muka eri kokoisilla perheillä erilaiset maksut

luetko boldatun uudestaan? eli SAISI olla, ei suinkaan että on. ;)

:ashamed:

:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie tarkotinki sitä jotta ylen kanavat vois näkyä ja se joka niitä haluaa kattoa, maksaa niistä. viranomaistiedotteet voitaisiin hoitaa jokaisella valtakunnallisella kanavalla.

tosin mie en narise ylen kanavista, mie katon niitä paljonki, niiltä tulee joulunaikaan kivaa ohjelmaa, lastenohjelmat katotaan ja monet sarjatki. ja me maksetaan se tv-lupaki ;)
Oikeasti meillä pitäisi olla valtakunnallinen kanava, jonka rahoitus otetaan verotuloista ja jolla näytettäisiin ainoastaan näitä tiedotteita. Se siis näkyisi jokaisesta tv:stä ilman mitään erillisiä lupamaksuja. Ylen nykyinen muu tarjonta taas voisi siirtyä eri kanavalla, olkoon sitten kanava vaikka "Yle jep jep" ja se taas olisi maksullinen. Ja maksu nimenomaan käytön mukaan.

No nimenomaan juuri näin sen pitäisi mennä.
Valtakunnallinen, maksuton ilmoituskanava erikseen ja sitten muista maksetaan ne mitä katotaan.

Tässä maassa vaan taitaa jäädä haaveeks, kun ei ne reppanat pysy mukana tuossa teknologian ihmeellisessä maailmassa niin että se olis mahdollista.

nimenomaan pysytään mukana teknologian kehityksessä. sen takiahan ne netissä ilimottaa nykysin kaikki. ja radiossa.

mie kuulin sillon ko tuo nokian vesikatastrofi sattu että oli vaan ilimotettu että lisätietoja netissä nokian nettisivuilla. jaa juu, eipä sitte tullunna mieleen että eihän kaikilla oo nettiä... :headwall: :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Kaikista järkevintä olisi, että tv-maksu lopetettaisiin ja tilalle kaikki kanavat maksulliseksi. Asiakas voi sitten itse valita mitä kanavia tahtoo katsella ja maksaa sitten niistä. Eipä olis kellään mitään valittamista enää.

tota digiboxihommaa vois hyödyntää niin että laittaa ne kanavat noilla maksukorteille,samaan tyyliin kun mtv3+ ym.
sillon maksaa vaan siitä mitä katsoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie tarkotinki sitä jotta ylen kanavat vois näkyä ja se joka niitä haluaa kattoa, maksaa niistä. viranomaistiedotteet voitaisiin hoitaa jokaisella valtakunnallisella kanavalla.

tosin mie en narise ylen kanavista, mie katon niitä paljonki, niiltä tulee joulunaikaan kivaa ohjelmaa, lastenohjelmat katotaan ja monet sarjatki. ja me maksetaan se tv-lupaki ;)
Oikeasti meillä pitäisi olla valtakunnallinen kanava, jonka rahoitus otetaan verotuloista ja jolla näytettäisiin ainoastaan näitä tiedotteita. Se siis näkyisi jokaisesta tv:stä ilman mitään erillisiä lupamaksuja. Ylen nykyinen muu tarjonta taas voisi siirtyä eri kanavalla, olkoon sitten kanava vaikka "Yle jep jep" ja se taas olisi maksullinen. Ja maksu nimenomaan käytön mukaan.


No nimenomaan juuri näin sen pitäisi mennä.
Valtakunnallinen, maksuton ilmoituskanava erikseen ja sitten muista maksetaan ne mitä katotaan.

Tässä maassa vaan taitaa jäädä haaveeks, kun ei ne reppanat pysy mukana tuossa teknologian ihmeellisessä maailmassa niin että se olis mahdollista.

Ihan hyvä idea, mutta montako kertaa päivässä/viikossa/kuukaudessa sitten tarkastaisitte, että onko jotakin sellasta tapahtunut, josta pitäisi olla tietoinen? Mie en ainakaan varmaan kovinkaan usein muistais sille kanavalle kääntää, jos ei siellä muuta katsottavaa olis, joten siinä vaiheessa, kun sitä kautta tiedon jostain kriisistä sais, niin olis jo myöhäistä.

Muuten oon samaa mieltä kuin keittiönoita.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
ei ne poliisin kanssa voi tulla, koska siihen vaaditaan etsintälupa ja ei ne tollaseen kyllä etsintälupaa saa ainakaan ihan heti. ja sisällehän niitä tv lupa tarkastajia ei ole pakko päästää!!! ja onhan niillä ylhäällä kellä se lupa on, mutta kaikilla ei oo myöskään tv:tä eikä ne koneelta nää kenellä se on maksamatta!!


Kutsu voi tulla laitokselle ihan muutenkin. Riittää kun on syy epäillä.

Älä nyt naurata että poliisiasemalle kutsutaan MAKSAMATTOMAN TV-LUVAN TAKIA tai ETTÄ ET OLE PÄÄSTÄNYT TV-LUPATARKASTAJAA SISÄLLE :) =)

Ja nykyään ei mitään kotietsintälupaa saa tv-lupatarkastaja.
Itse irtisanoin tv-luvan heinäkuussa enkä uudestaan ota.
Ja tää ei todellakaan ole toisten siivellä elämistä, ei ne teidän maksut siitä nouse vaikka jätinkin maksamatta. Telkasta ei nykyään tai oikeastaan koskaan ole tullut niin hyvää sarjaa että edes siitä voisi maksaa sen pari sataa euroa vuodessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
mä sen ymmärrän jos köyhemmät jättää maksamatta. mutta kun tiiän semmosia kellä ei oo rahasta puutetta ja eivät silti maksa sitä lupaa :kieh:


ei ookkaan rahasta kiinni mutta kun on niin turhanpäiväinen paska maksu että periaatteesta en halua maksaa....
 
Me ollaan aina maksettu TV-lupaa ja se on meidän taloudessa minun nimissä. Niin eikö syksyllä rimputettu ovella ja mies meni avaamaan ja äijä siellä kyseli että kun ei ole teillä (mun miehen nimissä) TV-lupaa. Me kyllä sitten sanottiin ihan tiukasti että kannattaa katsoa osoitteen, ei nimen perusteella, ei kai nyt samassa taloudessa asuvilla tarvitse monia lupia olla! Mutta vissiin TV-maskuhallinnossa ennen kuulumatonta että joku lupa on naisen nimissä :p
Mut joka tapauksessa mielestäni ne jotka eivät tv-lupaa maksa, ovat muiden siivellä eläviä pummeja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Me ollaan aina maksettu TV-lupaa ja se on meidän taloudessa minun nimissä. Niin eikö syksyllä rimputettu ovella ja mies meni avaamaan ja äijä siellä kyseli että kun ei ole teillä (mun miehen nimissä) TV-lupaa. Me kyllä sitten sanottiin ihan tiukasti että kannattaa katsoa osoitteen, ei nimen perusteella, ei kai nyt samassa taloudessa asuvilla tarvitse monia lupia olla! Mutta vissiin TV-maskuhallinnossa ennen kuulumatonta että joku lupa on naisen nimissä :p
Mut joka tapauksessa mielestäni ne jotka eivät tv-lupaa maksa, ovat muiden siivellä eläviä pummeja.

B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miilukka:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
mä sen ymmärrän jos köyhemmät jättää maksamatta. mutta kun tiiän semmosia kellä ei oo rahasta puutetta ja eivät silti maksa sitä lupaa :kieh:


ei ookkaan rahasta kiinni mutta kun on niin turhanpäiväinen paska maksu että periaatteesta en halua maksaa....

Tuolla periaatteella voisi raakata monetkin maksut. Jos mä jättäisin samalla periaatteella verot maksamatta, tai päivähoitomaksut jne. Ei pitkälle kanna toi sun ajattelutapa, jos jotain palvelua käyttää ni siitä joutuu maksaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Me ollaan aina maksettu TV-lupaa ja se on meidän taloudessa minun nimissä. Niin eikö syksyllä rimputettu ovella ja mies meni avaamaan ja äijä siellä kyseli että kun ei ole teillä (mun miehen nimissä) TV-lupaa. Me kyllä sitten sanottiin ihan tiukasti että kannattaa katsoa osoitteen, ei nimen perusteella, ei kai nyt samassa taloudessa asuvilla tarvitse monia lupia olla! Mutta vissiin TV-maskuhallinnossa ennen kuulumatonta että joku lupa on naisen nimissä :p
Mut joka tapauksessa mielestäni ne jotka eivät tv-lupaa maksa, ovat muiden siivellä eläviä pummeja.

Meille kävi ihan samalla tavalla. Oli vielä kyseessä joku pariskunta josta toinen kävi ikkunasta kurkkimassa että joo kyllä noilla on telkkari.
 
eikös se just ollu lehes juttua tästä microsoftilta tulleesta jungnerista, kuinka se on lyhyen valtakautensa aikana ryssiny ylen taloustilanteen perusteellisesti! nyt sit lupamaksuja pitää korottaa, et paikataan tilannetta- niin ne pisnesmiähet hoitaa tilanteen...
 
miks jollakin olis lupa katsella telkkaria ilman lupaa. kerta tällainen maksu on laadittu, niin kaikkien täytyy se maksaa, tai sit hävittää telkkarin pois. turhaa siinä vittua huutaa. ja itse hankittua se lisämaksu sitten on, kun kerta on velvollisuuksistaan luistanut. sais olla vielä isompi sakkomaksu.
 
Eikö yle kuitenki hoida myös tätä yleistä televeisiointi/digitekniikkaa??? Eli onko muiden kanavien edes mahdollista näkyä ilman ylen panosta? Onko tietoa kellään?

Ja sanon vaan että on kyllä huonoissa kantimissa tulevaisuuden sivistystaso jos katotaan ainoastaan kolmosen tai nelosen "laatudokumentteja".
 
Miksi pitää valittaa, ettei halua maksaa tv-lupaa? Ei sitä ole pakko maksaa, kun ei osta tv:täkään! Ei telkkarin katsominen ole pakollista, mutta se lupa siihen katsomiseen on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja maksan mukisematta:
Eikö yle kuitenki hoida myös tätä yleistä televeisiointi/digitekniikkaa??? Eli onko muiden kanavien edes mahdollista näkyä ilman ylen panosta? Onko tietoa kellään?

Ja sanon vaan että on kyllä huonoissa kantimissa tulevaisuuden sivistystaso jos katotaan ainoastaan kolmosen tai nelosen "laatudokumentteja".

Sivistystaso on huonoissa kantimissa, jos sen jättää pelkästään tv:n varaan. Ei ylen ohjelmatkaan ole erityisen sivistäviä.
 
meil kävi kans joskus viime kevääl, eikä tv-lupaa, javoin oven ja kysy sitä lupaa sanoin hetkinen ja vedin oven kii... koht se alko pimputtaa ovikelloa enkä sit enää menny avaa... äijä viel huuteli postiluukust jotai... he sitte muistivat meitä n. 160? laskulla... mies sit irtisano uuden luvan ku oli maksanu... ei makseta lupia monesti uusituista ohjelmista... mut nyt on hyvä sanoa ettei ol tellua...
 
Me ollaan maksettu tv-lupa aina. Nyt helmikuun jälkeen ei onneksi tarvitse maksaa, kun ei hanki digiboxia. Television tarvitsen dvd:tä ja pelikonsolia varten, netillä hoituu muu.
 

Yhteistyössä