"Keisarileikkaus ei ole synnytys, se on lomaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lola julkaisi synnytykselle irvailevan tekstin: "Keisarileikkaus ei ole synnytys, se on lomaa"
Lifestyle > Hyvinvointi Julkaistu 13.09.2017 09:16

Kuvituskuva. COLOURBOX

Keisarileikkausta synnytystapana parjataan keskusteluissa hämmentävän usein. Nyt joukkoon liittyy Scary Mommy -sivuston Lola Lolita, jonka mukaan keisarileikkaus todella on "se helppo tapa" synnyttää.

– Kaikki tietävät, että nainen, jolle tehdään keisarileikkaus, haluaa vain päästä helpolla synnytyksestä. Itse asiassa monet menevät niin pitkälle, että sanovat, ettei tuollainen nainen synnyttänyt. Jos nainen voi tulla raskaaksi, hän voi synnyttää luonnollisesti. Se on tiedettä, Lolita kirjoittaa sarkastisessa tekstissään.

Lolitan mukaan naisen valitsema keisarileikkaus ei oikeastaan edes ole synnytys.

– Olet valinnut helpon tien. Etkä ole oikea nainen. Oikeat naiset rikkovat vaginansa, kuten Luoja tarkoitti, Lolita kuvaa.

– Minun pitäisi tietää, koska en itsekään ole oikea nainen. Valitsin helpon tien. Valitsin kolme keisarileikkausta, ja antakaas, kun kerron, että ne olivat todella helppoja. Reiluuden vuoksi sanottakoon, että yritin antaa ensimmäisen vauvani rikkoa vaginani. Ihan todella yritin. Mutta hänen hiton päänsä oli niin iso, ettei hän mahtunut lantioni läpi, ja 14 tunnin rankan synnyttämisen jälkeen lääkäri puuttui peliin, vietti tunnin kyynärpäätä myöten "hunajakupissani" yrittäen tehdä tietä vauvalle, ja lääkäri tuli siihen tulokseen, etten todella ole oikea nainen.

Lolita kuvaa, miten hänet vietiin leikkaussaliin, jossa "epäaidot naiset" hoitavat niin sanotun "synnytyksen".

– Minä olin ihan, että "luojan kiitos", koska tässä minä nyt olin kärsinyt päivän verran tuskaisaa synnytystä, ja viimein joku tajusi, etten ole oikea (nainen) ja tarjosi minulle helppoa tietä ulos tilanteesta. Huh. Se oli lähellä. Minun melkein piti tehdä se vaikeimman kautta. (Koska voi olla vain yksi vaikea tapa tehdä jotakin. Kaikki tietävät tämän).

Tässä vaiheessa pitäisi olla selvää, että teksti on itse asiassa kritiikkiä keisarileikkauksen kritisoijille.

Lolitan toinen lapsi syntyi liian aikaisin ja hän joutui ryntäämään sairaalaan yllättäen. Vauva vietiin synnytyksen jälkeen tehohoitoon; Lolita puolestaan oli jumissa sängyssään leikkausarpensa kanssa.

– Se oli niin helppoa! Se, ettei ole oikea nainen, on todella se tie, joka kannattaa valita, hän kirjoittaa sarkastisesti.

Myös kolmas vauva syntyi jo raskausviikolla 36. Lolita oli sairaalassa viikon.

– Siellä nautiskelin kaikenlaisista helpoista jutuista, kuten siitä, etten saanut syödä kiinteää ruokaa, turposin kuin pallokala, koska olin kiinni tipassa seitsemän päivää, ja kestin supistuksia, jotka kestivät jopa 25 minuuttia kukin, kunnes vauva viimein saavutti maagisen 37. viikon rajapyykin ja heidän piti poistaa hänet minusta keisarileikkauksella. Aluksi olin superharmissani siitä, että juhlat olivat ohi. Se oli niin helppoa, että olisin halunnut sen jatkuvan ikuisesti, Lolita kuvaa.

Hän kertoo harmistuksensa muuttuneen iloksi, kun keisarileikkaus kesti neljä kokonaista tuntia – tämähän tarkoitti, että hän sai "nauttia" tilanteesta pitkään.

– Voi vitsi, miten kaipaan noita hetkiä. Mutta nyt on tullut aika tunnustaa, se, minkä monet jo tietävät: keisarileikkaus on helpon tien valitsemista. Se ei ole synnytystä, se on lomaa.

Lähde: Scarymommy.com

Melko idiootti pitää ihmisen olla jos kuvittelee, että sektio on helppo juttu. Idiootti on myös sellainen joka pitää sektioitua äitiä huonompana naisena ja äitinä.

Pääasiahan on, että lapsi ja äiti ovat selvinneet hengissä. Ei mua ainakaan jaksa kiinnosta onko kukin lapsi syntynyt millä tavalla. Niin, myös sektioitu lapsi on syntynyt. Vai eikö hän saa viettää syntymäpäivää?

Ei, en ole itse kokenut sektiota vaan mun lapseni on syntynyt alateitse. Silti en väheksy, halvenna ja solvaa sektion läpikäyneitä. Kusta on pää täynnä sellaisella joka kuvittelee olevansa parempi vain sen takia, että on synnyttänyt alakautta. Mitä helvetin väliä on muiden synnytystavoilla?? Jokainen pitääkööt huolta omista synnytyksistään. Köyhä on elämä jos pitää synnytyksellään alkaa pätemään.

• Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Eiköhän suurin osa tiedä, että leikkaus ova huonompi juttu sekä äidin että vauvan kannalta kuin luonnollinen alatiesynnytys.

Mutta kun sitä ei aina itse voi valita. Itsellä selvisi vasta toisen epäonnistuneen synnytysyrityksen päättyessä kiireelliseen sektioon, että minulla on hermotusvirhe kohdussa eikä ne saatanalliset supistukset tehneet tehtäväänsä vuorokausienkaan jälkeen. Mutta yritys hyvä 10. Pääasia, että lapset syntyi terveenä.

Nuo ensimmäiset kommentit vain vaikuttavat siltä, että heiltä pointti meni ohi.
Ensimmäinen kommentti oli mun eikä multa mennyt pointti ohi. Ymmärsin tuon jutun pointin aivan täysin ja kritisoin omin sanoin niitä jotka kritisoi sektiota. Palstalla pitäisi näköjään aina kaikki vääntää rautalangasta kun kaikki ymmärretään väärin kuten sä luulit mun ymmärtäneen väärin. Pitäisi erikseen ilmeisesti mainita ymmärtäneensä jutun pointin. :rolleyes::rolleyes:

Mutta kun sitä ei aina itse voi valita. Itsellä selvisi vasta toisen epäonnistuneen synnytysyrityksen päättyessä kiireelliseen sektioon, että minulla on hermotusvirhe kohdussa eikä ne saatanalliset supistukset tehneet tehtäväänsä vuorokausienkaan jälkeen. Mutta yritys hyvä 10. Pääasia, että lapset syntyi terveenä.

Eiköhän sekin ole yleisessä tiedossa, ettei synnytystapaa voi aina valita.

Ihan turhaa marttyyrivinkumista taas mielensäpahoittajilta.

Jäinpä miettimään.

Ellei me, äidit, ihan ite oltaisi tehty synnytyksestä jonkinlaista taitolajia tai suurta urheilusuoritusta tai jotain niin vitun hienoa että sillä voi tavalla tai toisella kerskailla, niin ei kukaan edes viitsisi miettiä onko sektio sitä tai alatiesynnytys tota tai...

Kuka samalla tavoin pröystäilee vaikkapa siitä miten hienosti pärjäsi hampaanpoistossa ilman puudutuksia?

miten hienosti pärjäsi hampaanpoistossa ilman puudutuksia?
Ai perkele. :confused::censored::cry:

En mä ainakaan tee synnytyksestä, imettämisestä yms. jotakin sellaista jolla pitää päteä, nostaa itseään jalustalle jne. Mä olen vain synnyttänyt, ruokkinut ja kasvattanut lapseni. Joillekin äitiys kuitenkin tuntuu olevan jokin kilpalaji ja joka hemmetin asiassa pitää päteä.

Ei mua ainakaan kiinnosta :poop: vertaa onko naapurin Pirkko imettänyt Nico-Petteriä ja koska se mukula laitetaan hoitoon. Siinä kohtaa mua kiinnostaa jos sitä lasta ei pidetä kurissa ja se tekee pahojaan ympäri kyliä. Mutta silloin voikin ottaa yhteyttä lastensuojeluun jos nössykät ei itse saa kakaraansa kuriin.

Ai perkele. :confused::censored::cry:

En mä ainakaan tee synnytyksestä, imettämisestä yms. jotakin sellaista jolla pitää päteä, nostaa itseään jalustalle jne. Mä olen vain synnyttänyt, ruokkinut ja kasvattanut lapseni. Joillekin äitiys kuitenkin tuntuu olevan jokin kilpalaji ja joka hemmetin asiassa pitää päteä.

Ei mua ainakaan kiinnosta :poop: vertaa onko naapurin Pirkko imettänyt Nico-Petteriä ja koska se mukula laitetaan hoitoon. Siinä kohtaa mua kiinnostaa jos sitä lasta ei pidetä kurissa ja se tekee pahojaan ympäri kyliä. Mutta silloin voikin ottaa yhteyttä lastensuojeluun jos nössykät ei itse saa kakaraansa kuriin.

Itseasiassa ei muakaan kiinnosta pal paskan vertaa muiden synnytykset tai muut. Hampaatkin tulivat mieleen vain koska huomenna on moinen lääkäri.

Mutta ei noista voisi tapella ellei se olisi jonkun mielestä asia jossa voi olla toista parempi!

Itseasiassa ei muakaan kiinnosta pal paskan vertaa muiden synnytykset tai muut. Hampaatkin tulivat mieleen vain koska huomenna on moinen lääkäri.

Mutta ei noista voisi tapella ellei se olisi jonkun mielestä asia jossa voi olla toista parempi!
Mä olen sitä mieltä, että melkoisen köyhä on elämä ja mieli jos pitää alkaa synnytyksillä ja äitiydellä pätemään ja kuvittelemaan itseään paremmaksi.

Mä olen sitä mieltä, että melkoisen köyhä on elämä ja mieli jos pitää alkaa synnytyksillä ja äitiydellä pätemään ja kuvittelemaan itseään paremmaksi.

Näinpä. Siksi ihmettelenkin tuota aloituksessa olevaa marttyyrivinkumista. Ei synnyttäminen ole mikään kilpailu. Itse olisin ainakin helvetin mielelläni ottanut kaikki mahdolliset kivunlievitykset, muttei niitä mukamas ehditty antamaan. Olisi ehditty hyvinkin.

Kun esikoiseni syntyi niin siinä ei äidiltä tai isältä kysytty mitään.
Päätös hätäsektiosta tehtiin salamannopeasti.

Yhteistyössä