Kenelle olet kateellinen ja mistä syystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Dreams"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"Dreams"

Vieras
Mitä haluaisit itsellesi ja mistä olet kateellinen? Varmasti jokaisella on jotain mitä haluaisi ja mikä on jäänyt vaivaamaan.
Minä haluaisin olla hoikka, kaunis ja viehättävä. Olen aina halunnut olla. Nuorena ehkä olinkin jonkin verran, mutta vanhemmiten en lainkaan. Olen nainen, haluaisin olla upea. Liikunta, vaatteet, meikki, kosmetologikäynnit.... mikään näistä ei ole saanut minua kuin korkeintaan fiksun näköikseksi. Epäreilua kun omaa ulkonäköään ei pysty muuttamaan. Pitää kyllä taas aloittaa tosi terveellinen ruokavalio ja jatkaa runsasta liikuntaa kun nämä joulut on tässä saatu vietetyksi. Harmittaa siltikin tämä vaatimaton ulkonäkö. Ja jos joku sanoo, että kauneus tulee sisältä niin kiitos vaan, minulla on paljon ystäviä ja sanovat, että olen henkilö johon voi luottaa ja ihana kaveri. En arvostele muiden ulkonäköä, omani ei vain kelpaa minulle.

Rahasta. Lähipiirissä on useita hienoissa velattomissa taloissa asuvia joilla on hiton hyvät tulot, joka vuosi matkoja, uusia autoja... Ei se onnelliseksi tekisi mutta helpottaisi kummasti elämää. Meillä kaks opiskelijaa taloudessa...

Mä oon kateellinen sille What's your excuse?-personal trainerille joka aiheutti kauhean somemyrskyn olemalla liian timmi liian pian synnytyksen jälkeen :D Oon kateellinen geeneistään ja itsekuristaan.

Mitä on kateus? Itse koen, että kateellinen haluaa toiselta jotakin pois ja sen saman itselle. En ole kateellinen kenellekään, mutta haluaisin itselleni paremman fyysisen kunnon.

Kadehdin niitä, joilla on tuuheat, vahvat hiukset. Etenkin miehillä se tuntuu jotenkin turhalta tuhlaukselta :D Miksi jollain miehellä, joka kuitenkin pitää hiuksensa lyhyinä, pitää olla niin upeat hiukset, kun minulla, joka tykkäisin tehdä kauniita lettikampauksia, on tällaiset ohuet lirut...

Tällä hetkellä, kun vauva herättää monta kertaa yössä, kadehdin lisäksi niitä, jotka saavat nukkua kunnon yöunet.

No kateus on sitä kun kovasti haluaa jotain mitä ei voi saada ja kun näkee, että se on jollain toisella. Minä olen aina toivonut upeaa ulkonäköä, jo lapsena harmitti kun olin iso, kömpelö enkä kaunis. Sittemmin olen yrittänyt treenata paljon, käytän paljon energiaa ulkonäköni hoitamiseen. Ja silti, en ole kaunis. Minulla on ystäviä ja paljon tuttuja, mutta naiseuteni kokee kolauksia, koska minulla puuttuu juurikin se upeus.

[QUOTE="vierailija";29382323]Mitä on kateus? Itse koen, että kateellinen haluaa toiselta jotakin pois ja sen saman itselle. En ole kateellinen kenellekään, mutta haluaisin itselleni paremman fyysisen kunnon.[/QUOTE]

Kateutta on varmaan monenlaista. Mää en halua että muillakaan ei olis kunnianhimoa, mutta harmittaa kun itsellä ei ole. Olen aina ajatellut tätä tunnetta kateutena, koska siinä vertaan itseäni muihin ja haluan jotain samanlaista mitä heillä on.

Tutkimuksen mukaan 80 % ihmisistä kärsii ripulista, tämä käänteisesti siis että 20% nauttii siitä. Olen kateellinen tuolle 20% osuudelle koska oma maaruni ollut viimeaikoina hulivilillä, mutta kuulun tuohon 80% osuuteen.

En ole kateellinen kenellekään. Olen nähnyt niin useasti myös sen kolikon toisen puolen. Jokaisella on omat murheensa, toisilla pienemmät ja toisilla isommat. On turha olla kateellinen, koska ei voi tietää kadehtittavan ihmisen murheista mitään. Itse tunnen rikkaan naisen, jolta ei puutu mitään ja rahaa riittää matkoihin tai mihin vain. Pitkä avioliitto ja kauniit, lahjakkaat lapset. Paitsi, että avioliitto on ollut kuralla jo vuosia ja nainen juopottelee. Lapset kärsivät ongelmista, mutta ne eivät näy ulospäin. Tunnen nuoren naisen, joka on ahkera opiskelija, erittäin kaunis ja hoikka, mutta kärsii rankasta syömishäiriöstä ja epävarmuudesta. Tiedän uralla menestyneen naisen, jonka avioliitot ovat kariutuneet uran takia jne...

Ulospäin oma elämäni ei näytä kovin kummoiselta, mutta olen onnellinen ihminen ja toivoin muille ihmisille myös kaikkea hyvää. Se ei ole minulta pois :D

Olen kateellinen miehen siskon miehelle. Hän sai ison perinnön, noh hänen isänsä kyllä kuoli että varmaan hän ottaisi mielummin isänsä kuin ne rahat. Meille olisi raha tullut tarpeeseen, kun ollaan omat asiat niin pahasti sotkettu...

En osannut kadehtia muita, kellään läheisellä ei ollut kaikkea sitä mitä halusin. En osannut olla yhdestä asiasta kateellinen, vaan tyyliin se on kaikki tai ei mitään. Mutta sitten ajattelin että ei hitto tolla likalla menee hyvin ja vitsi että olisi varmaan hienoa olla hän. Häntä minä oikeasti kadehdin, perhekuvatkin oli niin täydellisiä. Kyseessä oli Tiger Woodsin entinen vaimo Elin Nordegren. No totuus näytti sitten todella rumat kasvonsa kun skandaali tuli julkiseen tietoon. Tajusin siinä vaiheessa että aika turhaa se kadehtiminen, jos jotain haluan niin kannattaa vaan tehdä itse töitä sen eteen.

olen kateellinen ystävistä, koska minulla ei niitä ole oikein koskaan ollut.
haluaisin olla laiha, mutta en ole kateellinen laihoille, koska olen itse lihavuuteni valinnut.

En ole kateellinen kenellekkään. Oikeasti. En vain tunne kateutta. Keskityn omaan elämääni.
Peesi.
Minäkään en jaksa vatvoa mitä minulla ei ole, keskityn siihen mitä minulla on, ja osaan iloita siitä.

En yksilöidysti kenellekään juuri nyt.
Vaikka kernaasti olisin kauniimpi, keveyempi, kirjallisesti kyvykkäämpi ja kärsivällisempi.
Kätevämpi käsistäni. Käsityskyvyltäni kyvykkäämpi.

Mutta.

Yhteistyössä