Meillä lahjoja tulee paljon. On tullut aina. Meillä ajatus on jotenkin niin että jouluna on kiva oikeasti saada isot kasat lahjoja. Synttäreillä saavat sitten vähemmän ja meiltä vanhemmilta toiveista riippuen 1-3 lahjaa.
Meillä paketeista löytyy myös vaatteita joita ovat toivoneet. Esim. esikoinen on toivonut neulepaitoja ja niitä on tulossa useampi. Paketoin lahjat niin että esim. yhdessä paketissa on housut+paita ja sukat jos selllaisia on tulossa.
Myös kirjoja ja muutamia dvd-elokuvia on tulossa jokaiselle lapselle (3).
Karkkeja en itse osta enkä pakkaa mutta sukulaisilta on tulossa ja niitä en ole paketeista pois repinyt vaan lapset saavat sitä kautta myös herkkulahjoja vähän.
Lahjat pyritään ostamaan toiveiden, mutta myös sen mukaan mitä tiedetään lapsen tarvitsevan tai mistä pitävän. Meidän lapset ovat kirjoittaneet listansa vähän niin että selatessa lelulehteä on kirjoitettu kaikki ylös mitkä ovat näyttäneet mielenkiintoisilta.
Kaikkia ei tokikaan toteuteta.
Itse ostetaan paljon lahjoja ja niitä tulee lisäksi isovanhemmilta (appiukolta 1-2kpl/lapsi, anopilta 3kppl/lapsi, minun vanhemmiltani 1-5kpl/lapsi.)
Lapsilla on kaikilla 4 kummia mutta niistä muistavat vain harva. Eivät ole siis muutenkaan paljon tekemisissä. Minun sisarukset muistavat myös n. 1-2 paketilla lasta kohti.
Tänä vuonna paketeista on tulossa mm. sylvanian families hahmoja 3 ja 6 vuotiaalle (toive), Stigat, muovailuvahaa, vaatteita, kuulokkeet (9 vuotiaalle, toive), lautapelejä, elokuvia, kirjoja, barbiet, pyyhkeet, 6v peppi pitkätossun talon, Stiga-potkulauta (9v), musiikkia, cd-soitin, kamera, friends legoja, duplo legoja, sähköhammasharja, lumikolat...